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NCE - AMS

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Aller-retour
Économique
Nice (NCE)
Amsterdam-Schiphol
ven. 3/12
ven. 10/12
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67 €
Meilleure période pour échapper aux foules, avec une baisse moyenne des prix de 16%.
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Astuces pour trouver un vol pas cher

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  • La haute saison est en juin, juillet et août. Le mois le moins cher pour prendre l’avion est janvier.
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  • L'aéroport d'Amsterdam-Schiphol (AMS) est situé au Sud-Ouest du centre-ville, à seulement une 20 km. Vous pouvez prendre un train, les quais étant situés juste en dessous de l'aéroport et des départs sont assurés toutes les 5 à 10 minutes.
  • Les vols en partance de l'aéroport de Nice-Côte-d ‘Azur à destination de l'aéroport d'Amsterdam-Schiphol sont majoritairement opérés par la compagnie aérienne Air France et la compagnie nationale néerlandaise, KLM.
  • Les vols entre l'aéroport de Nice Côte-d’Azur et celui d'Amsterdam-Schiphol proposés sur KAYAK comportent généralement tous une escale à l'aéroport de Paris-Charles de Gaulle ou de Paris-Orly.
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FAQ - Réserver un vol de Nice pour Amsterdam

Quelles compagnies aériennes ont des politiques d’annulation flexibles dues au COVID-19 pour les vols Nice-Amsterdam ?

Quel est le temps de vol entre Nice et Amsterdam ?

Combien y a-t-il de vols Nice - Amsterdam ?

Quelles compagnies aériennes proposent les vols Nice - Amsterdam les moins chers ?

Quelles sont les compagnies aériennes qui ont le plus de vols Nice - Amsterdam ?

Quel est le jour le moins cher pour prendre un vol Nice - Amsterdam ?

Par quels aéroports passe-t-on lors d’un voyage de Nice pour Amsterdam ?

Quels sont les services disponibles à l'aéroport d'Amsterdam-Schiphol (AMS) ?

Comment se rendre facilement à l'aéroport de Nice Côte-d’Azur ?

Quelles infrastructures pour les personnes à mobilité réduite existent à l'aéroport d'Amsterdam-Schiphol ?

Comment KAYAK trouve-t-il des prix aussi bas pour les vols entre Nice et Amsterdam ?

Comment la Prédiction des prix KAYAK peut-elle m’aider à savoir quand réserver mon billet d’avion entre Nice et Amsterdam ?

À quoi correspond l’option KAYAK Mix dans les résultats de vols Nice-Amsterdam ?

À quoi correspond l’option « dates flexibles » de KAYAK, et comment peut-elle m’aider à trouver un vol Nice-Amsterdam ?

5 meilleures compagnies proposant des vols Nice Côte d'Azur - Amsterdam-Schiphol

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK

7,2
TAP AIR PORTUGAL
Note générale basée sur 5 469 avis
7,2
Embarquement
7,2
Confort
7,9
Équipage
6,6
Divertissement
6,9
Repas
Avis sur la compagnie

Points négatifs : "Ils ont perdu mon sac avec ma carte bleue et permis de conduire je ne Peux pas payer mon hôtel je sais pas où dormir"

Points positifs : "Average friendliness of crew, paying for extra leg room seat is a must"
Points négatifs : "Food with a taste, rather than dull"

Points positifs : "Nothing the crew was mean and rude I’ll never fly TAP air Portugal again"

Points positifs : "6h30 de retard, 0 communication, connexion ratée, toujours dans la queue à Lisbonne pour savoir si on va avoir un hôtel pour ce soir."
Points négatifs : "Plus ou moins tout, et au moins donner un repas correct."

Points positifs : "Efficient check in and polite crew."

Points positifs : "."
Points négatifs : "Pas de retard !!!"

Points négatifs : "C’est complètement bizarre , on ne peux pas choisir un film pour commencer a regarder. Ils commentent au même temps et c’est vraiment impossible."

Points positifs : "The crew was great."
Points négatifs : "My baggage did not get delivered to the final destination, that could have been handled better."

Points négatifs : "Boarding was a disaster that took an extra 30 min"

Points négatifs : "Aucun rappel du vol.aucin message d'alerte. Aucun sens commercial. Je ne suis pas montrée à bord. Achat dun nouveau billet. Fini avec la TAP."

Points positifs : "Bon vol bon pilotage plutôt confortable Proposition de boissons"
Points négatifs : "La proposition de sandwich Un peu de retard au décollage"

Points négatifs : "Départ à l’heure"

Points positifs : "Personnel de bord souriant et au petit soins. Avions propre"
Points négatifs : "Embarquement encore une fois chaotique, encore une fois en retard (aller comme retour) et une politique de bagages à main aléatoire. Malgre une taille autorise, impossible de comprendre pourquoi nos valises sont passées en soute plutôt qu'à main par rapport à la valise du voisin. Dommage"

Points positifs : "Flight was more spacious on the way back to Boston"

Points positifs : "Avion propre et moderne Personnel à l'ecoute"
Points négatifs : "L'embarquement catastrophique. Personnel peu sympa, j'organise et aucune explication sur le retard."

Points positifs : "Good crew, new Airbus 321 charging possible."

Points positifs : "Très bonne place attribuées, peu de monde dans l’avion."
Points négatifs : "Repas pas top, pas de divertissement si ils ne sont pas télécharger en amont dans l’application."

Points positifs : "Très bonne place attribuées, peu de monde dans l’avion."
Points négatifs : "Les repas sont pas top, pas de divertissements si on ne telecharge en avancent ceux de l’application."

Points positifs : "Rien. Nous n'avons pas eu accès à notre vol."
Points négatifs : "Nous sommes arrivé 15min avant le décollage et nous nous somme vu refuser l'embarquement. La prise en charge par la suite était catastrophique. Et cela decale toutes nos vacances et engendre des frais supplémentaires."

Points positifs : "La place pour les jambes"
Points négatifs : "Nous avions une correspondance à Lisbonne. Le personnel. Le départ sur Paris étant en retard le personnel aurai pu faire sortir en priorité les personnes ayant une correspondance et nous affréteur une navette pour que nous puissions prendre notre vol. Nous n'avons pas pu monter dans l'autre avion."

Points positifs : "Le personnel de bord était sympathique."
Points négatifs : "Mon repas et celui de certains passagers venait d’une enseigne du lounge de l’aeroport Exki: un but de baguette dur comme pas possible donc je l’ai touché avec de la confiture, du beurre et un muffin pas du tout frais..."

Points positifs : "We were lucky that the flight was not full, more space and comfort. Our special meals ordered in advance were provided how ever a little limited Flight was generally smooth and we arrived earlier than scheduled even though we have left later than scheduled. Great service. New, Clean and comfortable aircraft The process while in transit at Lomé was fast and simple."
Points négatifs : "The fasten seatbelt was constantantly on (not only while in turbulence) Though we had two full rows available for us, the seat handles could not be lifted; hence the full row could not be utilized... No entertainment at all. This can be advised ahead for you to come with adequate tablet."

Points positifs : "-"
Points négatifs : "-"

Points positifs : "Bien organisé"
Points négatifs : "Pas d’ecran Disponible pour regarder des films"

Points positifs : "Petite Collation appréciable"
Points négatifs : "Pas de divertissement (écouteur, écran..) pendant 2h25 de voyage"

Points négatifs : "J ai du paye 120 euros au guichet d enregistrement pour 1 bagage en soute alors que sur lors de l'achat il m a semble avoir droit a 1 bagage. Mais impossible de retrouver la trace sur mon mail de confirmation. Pouvez-vous vérifier et a l avenir être plus clair sur nos droits ou non aux bagages en soute ainsi que le prix du bagage sur votre site si vous le proposer et le prix au guichet . Cela augmente significativement le prix du billet donc mérite de nous informer clairement et complètement. Merci de votre compréhension et de votre réponse."

Points négatifs : "Les agents tap de l’aeroport de Dakar m’ont fait manquer mon vol par non assistance et désinformation totale. Ils n’ont aucun professionnalisme et limite ils t’insultent. Je suis sénégalaise mais je suis très déçue du comportement des agents à l’aéroport de Dakar. La plus grosse déception de ma vie"

Points négatifs : "Everything was good"

Points positifs : "Decent boarding and un-boarding, a small sandwich during the flight"
Points négatifs : "Impossible to use a laptop for a 1m80 big guyin the middle seat: seats are soooo narrow"

Points négatifs : "I had to pay to check the first piece of luggage 85€ one way. I was not inform of that when I bough the ticket and I could have chosen a different airline If I had considered that expense. The first piece used to be free intercontinental flights but now it varies depending on the company. I find difficult to find this information when buying and it makes a great difference in the final price you pay. I found strange flight attendants having a very loud conversation in a very quiet flight where most of the people were sleeping."

Points positifs : "Flight crew were nice plane arrived safely"
Points négatifs : "They nickel and dime you. I paid for extra leg room and then on way over made me pay to check bag (which was supposed to be free) and way back switched planes so never got extra room and had to pay for bag as well and now have to fight for my money back. I don’t like the feeling of having to always pay. If you want people to not carry on so much stop charging (especially on international flights) to check bags."

Points positifs : "Flight left approx. 20mins early, good service and efficient handling by crew."

Points positifs : "Not much"
Points négatifs : "When TAP couldn’t get me to Lisbon in time to make my connection they added a flight to Madrid where I waited until 16:00 to fly to Seville. I talked to several TAP representatives and none were helpful or apologetic and they offered me nothing for the problems they caused. I missed my only day in Seville due to this. This trip turned out to be a disaster."

Points positifs : "The crew and passengers were in a great mood on a Saturday night flight feom Orly to LIS"
Points négatifs : "There were papers and debris from previous flight still on the floor. Clearly they did not vacuum. If yoy want piece and quiet, this is not thw late flight for you."

Points positifs : "Nice paid business class upgrade"
Points négatifs : "Seat 1F gets hit quite often during service"

Points négatifs : "Flight delay"

Points positifs : "Smooth flight Crew extremely nice and helpful Good snack served (not the usual junk food some airlines give and charge for ) punctual"
Points négatifs : "Nothing to dislike"

Points négatifs : "On m’a forcé à mettre mon bagage en soute en m’assurant que le’ vol était complet. En me baladant pendant le vol. J’ai vu près d’une dizaine de place de libre..."

Points positifs : "Crews,"
Points négatifs : "Food's portion"

Points négatifs : "Being late"

Points négatifs : "75 euros per bag on an international flight is robbery. I was also on my honeymoon, which I know shouldn't guarantee anything, but wow did it leave a bad impression, particularly when I hear stories of free upgrades all the time and I couldn't even get a free bag."

Points positifs : "You can charge your devices (only in one plains from London to Portugal)"
Points négatifs : "Cabin crew were far from welcoming when dealing with the African passengers (including me though I'm Spanish) the food was a disgrace On a 5 hour flight to Accra there was no entrainment, the chairs were incredibly uncomfortable and you could not even charge your devices... The food arrive way too early. I believe the airline has put less of an effort on these planes due to the nature of the passengers... I have been traveling for 20 years and I never felt so disappointed by an airline... I will not use this airline ever again"

Points positifs : "Tap est une tres bonne compagnie un des meilleurs en Europe"
Points négatifs : "Rien vraiment toutcest bien passer dans l'ensemble"

Points positifs : "Food snack was okay. Flight attendants were polite."
Points négatifs : "Gates were switched with no notification. Sat on the tarmac for 45 minutes before takeoff apparently waiting foR the little truck to tow us to the runway. The seats are incredibly short in length, zero room for a 6’3” person. I was terribly scrunched up and uncomfortable. Knees are raw from rubbing the back of the seat in front of me. I’ll be watching flights to be sure I never take this model of plane again or chooses another airline."

Points négatifs : "Flight was canceled which was out of their control. Unfortunately, what wasn’t out of their control was the amount of people handling the rebooking. One person was handling alternate flights. I was the 6th person in line (which was the time equivalent of an hour and half wait. I missed all possible reroutes due to flights closing. The customer service of tap airlines is severely lacking"

Points positifs : "We had comfort seats and I liked that because of the space you have, 2 simple meals and they served water in between the meals I will fly TAP again"
Points négatifs : "Entertainment is okay, poor sound, and the quality of the screen was so so,"

Points positifs : "TAP Airlines did not fly this route for day and probably hired NEOS Airlines to fly as charter or contract this route only? NEOS Airlines is an Italian airline probably comparable to Southwest Airlines in the USA. It's a cattle car airline with no frills. Crew was very professional, food was actually good. A sandwich that was of course Italian ingredients. Seats were comfortable for the 3 hour flight."
Points négatifs : "Checking in and paying a $49 excesses baggage fee for I was better off paying a full fare. Discount fare, what a joke!Than finding out that TAP put me on standby status?? But I eventually got a seat. It was no relief thinking I would be left behind and my plans elude be delayed.TAP airlines had only worked the front desk check in, gate check in and don't know about the ramp service. So I can't give a full positive review of TAP Airlines"

Points négatifs : "L'avion a eu deux heures de retard. Nous avons passé la journée dans les aéroports et les avions. De plus, on nous a donné aucune info sur le retard. Difficile de gérer la correspondance."

Points négatifs : "L'avion a eu deux heures de retard. Nous avons passé la journée dans les aéroports et les avions. De plus, on nous a donné aucune info sur le retard. Difficile de gérer la correspondance. Arrivée à Casablanca 18h au lieu de 16h."

"J’ai acheté l’embarquement prioritaire mais pas pu en profiter"

"Was excellent"

"Booked flight on Iberia.com. There was no way to contact them to make a desired date change. Nobody answers the phone and social media refers you to phone channels. Vueling refused to help and referred us back to Iberia who doesn’t answer the phone."

"British Airways cancelled my flight just a few hours before my departure. Very upsetting."

Points négatifs : "C’est la première fois que nous prenons Iberia et nous avons été très déçus. Personnel extrêmement désagréable. Première fois que je vois tout un équipage aussi peu professionnel, indélicat et qui ne passe pas en dehors des repas. Le repas a été servi et le débarrassage 5 min après. Pas de nettoyage des toilettes pendant les 12heures de vol. Les hôtesses étaient trop occupées à papoter à l’arrière de l’avion. En tant de covid c’est inadmissible. Je ne recommande pas cette compagnie et ne la prendrais plus jamais !"

Points positifs : "Iberia is great"
Points négatifs : "Great airline Iberia is great"

Points négatifs : "Tout sauf le repas très mauvais des boîtes de conserves. C'est de la rigolade. Très déçu du repas vraiment."

Points positifs : "The crew was really nice. They were friendly and genuine."

Points positifs : "yes"

Points négatifs : "The check in process is terrible and very inefficient."

Points positifs : "Personnel gentil"
Points négatifs : "L’avion me semble pas en bon état. Des gouttes d’eau tombaient du plafond suite à la condensation"

Points négatifs : "Iberia annule le vol choisi puis change l'attribution des sièges et sépare les gens sans la moindre considération. Vol cher et médiocre."

Points négatifs : "Iberia est une.compagnie mauvaise, qui ne se préoccupe pas du délai entre deux vols A éviter"

Points négatifs : "Correspondance trop court, on a faillit rater l'avion, alors que j'avais demandé quelques jours avant si c'était suffisant en terme de délai. De plus, le bagage n'a pas suivi et est resté à Madrid (retour seulement demain)"

Points positifs : "Vol a l'heure Personnel avenant"
Points négatifs : "Tous les services sont payants. Le service WiFi à bord ne fonctionnait pas"

Points positifs : "Sympatique"
Points négatifs : "L'embarquement."

Points positifs : "Le personnel de bord était inattentif, cela se voyait qu'ils n'avaient pas envie d'être là. Aucun passage entre les deux repas (pendant 8 heures d'affilée), puis le café servi jusqu'à la moitié des rangées seulement, avant l'atterrissage, personne n'est passé vérifier les ceintures."
Points négatifs : "Un personnel naviguant plus présent, plus professionnel, sérieux et souriant? Quelques passages avec de l'eau pendant le vol entre les repas."

Points positifs : "Le personnel de bord à été bien Mais tout le monde qui est en bas qui est au sol était très mal"
Points négatifs : "Le personnel de sol était très mal"

Points positifs : "Got In ahead of schedule"
Points négatifs : "The boarding process"

Points positifs : "the plane was clean and in excellent condition. crew was very professional and courteous. food ok Entertainment and screen quality very good."
Points négatifs : "seats could be improved but overall not so uncomfortable"

Points négatifs : "Le retard et la prise en charge à l'arrivée"

Points positifs : "The pilot did an excellent job navigating through rough weather."
Points négatifs : "Boarding is a mess, too many special groups, and then the masses get in and it just becomes a zoo inside the plane. There are so many charges, flying these days is really not better than taking a local bus."

Points positifs : "boarding is quick"
Points négatifs : "crew push you hurry. and the space is too small."

Points négatifs : "Were not there to rate but someone paid you an extra fare so you made double the money on one 2 seats! BRAVO Standing Ovation!!!"

Points positifs : "I had a problem finding ticket number for a return ticket. It took an hour at boarding but Iberia rep. found it and saved the day. She really cared and got the job done. Can't say enough about this Argentine rep. Also this was an international flight and they did Not hassle us about the weight of our carry on. Last year Etihad weighed our purses with a bathroom scale at the door of the aircraft. Outrageous. Slowed boarding for over an hour and cost passengers an average of $150 - $320."
Points négatifs : "Food was terrible all around. Didn't pass out water during 11 hour flight and all the "good" movies didn't load."

Points positifs : "J’ai voyagé avec un chien en soute. On m’a tenu informé que mon chien était bien à bord lors du changement d’avion."

Points négatifs : "Ma valise n’à pas suivie à Madrid. Résultat 4h d’attente à Genève pour la réclamation de valise. Horrible !"

Points positifs : "After fixing the mistake they gave us two adjacent seats on the plane."
Points négatifs : "I came with a friend. At first we were given 2 boarding passes, both with my name. We continued to security where they found the problem. We had to go back to the check-in counter and they reprinted boarding passes. This time names correct but both for the same seat. Only after a long while they were able to fix it. The Iberia crew barely spoke English. Overall - made mistakes, wasted a lot of our time."

Points positifs : "Movies, organized boarding"
Points négatifs : "Crew unhelpful arrogant"

Points négatifs : "Layovers are what makes the flight bad."

Points positifs : "The flight is barley an hour so nothing was served. I was glad I had water on me. Other wise it was a easy flight"
Points négatifs : "It was hard to hear the woman when we were boarding."

Points positifs : "Personnel de bord excellent, cabine très agréable pour un vol au même prix que Ryanair ! Merci à Iberia d'être sur cette ligne. Vol excellent."

Points positifs : "Great check-in process. Friendly, helpful crew. Well-maintained aircraft."
Points négatifs : "Iberia charges for everything in in-flight service (even soft drinks)."

Points positifs : "Équipe que je plains d'ailleurs."
Points négatifs : "Rien à manger ou à boire. Place très limitée pour les jambes. C'était mieux avec Ryanair"

Points négatifs : "Disorganized boarding"

Points positifs : "Landed in foggy night. Crew fantastic. On time. Cabin clean"

Points positifs : "The color that crew members wear"
Points négatifs : "I arrived 2 hr.30 min and regardless of having bought my ticket long time ago, October, I was placed standby because an overbooking of the plane. The agent in the counter claimed that they could do that because was "legal to overbook". One of the agents at the gate when I went to get my seat indicated that I paid for a "cheap ticket" and that I should take whatever seat they have left. I was given 46E. I was thrown my food on my table. I asked for the pasta option because I do not eat beef. She said: "That's what we have, we do not have more food. You are flying economy class". I was mistreated badly."

Points positifs : "nothing"
Points négatifs : "the employees at the airport were rude (flight attendants were great) & the airline changed our gate twice in the 20 minutes before the flight. everyone on the connection in from London had to run to the new gate, only to have to wait in line for a bus. completely ridiculous."

Points positifs : "Embarquement efficace"
Points négatifs : "Même pas de bouchon d’oreille ni de masque pour dormir sur un vol de 23 heures... Nourriture insipide"

Points positifs : "Vol correct et à l’heure"
Points négatifs : "Même pas des cacahuètes gratuites sur la compagnie nationale. Service minimum : ne vaut pas mieux qu’une low cost."

Points positifs : "Entertainment selection was good."
Points négatifs : "Flight was significantly delayed. During this time, there was no air conditioning and it was extremely warm in the plane. Crew provided no guidance on connections at any point during flight."

Points négatifs : "Consignes de sécurités non respectées par le personnel naviguant Porte cockpit ouverte en vol par une seule personne. Contrôle ceintures et sièges sommaire. Site web fonctionne mal lors de la résa des sièges"

Points négatifs : "1h15 de retard"

Points négatifs : "Had seat assignments, but the assignments were not honored at the airport, even though had paid external for early seat assignment."

Points négatifs : "Bagage abîmé en soute"

Points positifs : "Un décollage et un atterrissage en toute douceur. Je n' ai absolument pas senti que l avion se posait. C est très agréable"

Points positifs : "I liked the service and, the in flight entertainment system. It was good food."
Points négatifs : "There was very little legroom in economy class. I was thinking for an overseas flight the would be more than 31 inches pitch of legroom, Mabye the can work on that on such a big plane."

Points négatifs : "Seats too close together for any kind of comfort level"

Points positifs : "Todo ok"

Points positifs : "Rien !"
Points négatifs : "Le prix du billet pour la prestation. De plus une surcharge bagage de 195€, alors qu'au moment de la réservation il n'y avait aucune possibilité d'intégrer des bagages. J'appelle ça tout simplement du vol. Le client est pris devant le fait accompli et n'a que le choix de payer... Bref, je ne recommande nullement cette Vie aérienne."

"Horrible airline and airport"

Points positifs : "The plane was already delayed they didnt notify us and when they posted the time on the board, we went 15 mins before the take off and they didnt let us on the plane"
Points négatifs : "Communication"

Points positifs : "Nothing Horrible service"
Points négatifs : "The customer service. The flight attendants have no respect"

Points négatifs : "Water for free"

Points positifs : "Nothing I like!"
Points négatifs : "No free food or at least water. You need to pay for everything. High air fare, No seat LCD TV, No wifi. Worst airline ever"

Points positifs : "Retard"
Points négatifs : "Respecter l'horaire du voyage"

Points positifs : "Nothing to tell seriously"

Points négatifs : "They brought a drink cart around as if to offer free drinks but then charge you after they pour it"

Points positifs : "The agents wre wonderful. They kept us up to date and were both polite and professional."
Points négatifs : "The food, It really needs improvement!"

Points positifs : "Not clean"
Points négatifs : "Not clean"

Points négatifs : "We will never fly Air France, Transavia or Dutch airlines again. Terrible planes for Air France and terrible checking in and connecting flights for transavia and Dutch airlines"

Points négatifs : "Le confort et arrivé a l'heure"

Points négatifs : "L’avion avait plus de 1heure de retard même pas un mot d’excuse ou une collation offerte au moins une bouteille d’eau"

Points positifs : "Yes both are good"
Points négatifs : "Timing Cz I was delay 1 hour and half ! And we already booked a taxi to pick us from the airport and he left n charge us! ! So we had to take another taxi . As for the website! I’m trying to book luggage online I can’t get through at all! I’ve been trying since yesterday ... thnx"

Points positifs : "Yes"
Points négatifs : "Everything excelent"

Points négatifs : "Le personnel d embarquement choisissait quelles personnes devaient ou non mettre son sac à main même petit dans son bagage à main, tout le monde n'étaient clairement pas logés à la même enseigne. Décevant."

Points positifs : "clear information. good staff.good boarding return flight."
Points négatifs : "monitors for flightinformation was not present. the stewardess was acting here performance for incidents. not 2019 anymore !!!"

Points positifs : "Price."
Points négatifs : "they could offer at least water “on the house”"

Points positifs : "Nice crew and pilots! Good food and beverage selection"
Points négatifs : "No wifi. Luggage went to Detroit instead of Amsterdam. Was delivered 3 days later to the house I was visiting in sevilla Spain"

Points positifs : "Both of our experience to an from Alicante via Amsterdam has been an excellent experience. The staff were friendly and helpful, the transfers went without a hitch. I would recommend KLM to anyone to fly with."
Points négatifs : "Nothing"

Points positifs : "Crew is very nice and friendly"
Points négatifs : "Not enough legroom"

Points positifs : "Seats were more comfortable than I expected."
Points négatifs : "It would have been better to have 2 carry ons. Even a bag of snacks was considered a carry on and i had to put it and my purse in my backpack."

Points positifs : "Crew and pilots appeared competent. The plane was clean, the air conditioning worked well, even when we boarded in Crete."
Points négatifs : "The seats are insanely small, cramped, and narrow, but that's why they call it TranSAVIA. I can live with a small seat for a much cheaper flight. The horror was getting to the gate. This is Greece, so no quick checkin, long lines, not really sure which is the right line. Then they change the gate at the last minute. Really the worst terminal I have been in for a long time, and this includes those in China and India. Even worst than La Guardia at rock bottom. But then you are in Crete... But DO allow at LEAST two hours to check in."

Points négatifs : "Our plane was delayed an hour and then when we landed well after midnight our bag came off the plane with a broken shoulder strap. Will not fly again."

Points positifs : "Ponctualite, service"

Points négatifs : "Not much food choice otherwise a really good flight"

Points négatifs : "Wpuld be helpful to be able to put the online boarding pass in iPhone “wallet."

Points positifs : "Inexpensive fares are worth something. Where else can you fly half way across the EU for 150 euro? The crew was cheerful and helpful. Website, phone app and email reminders are great."
Points négatifs : "You do pay alacarte for everything. And service suffers in the name of low price. Checked bags, drinks and food. Be prepared to walk or stand everywhere, baggage check-in at Orly is in the basement and the last areas 132. The gates are the last gates in the south terminal. And when you get to the gate boarding is done enmasss so you wait in line. But the fares are cheap."

Points positifs : "The flight attendants and pilots were very nice, I had plenty of room in my seat. The trip was smooth and not at all stressful."

Points positifs : "The fact that we arrived to Amsterdan"

Points positifs : "As expected"

Points négatifs : "The flight departed about 45 minutes late. Despite it being a late evening flight, they NEVER turned out the lights, which would have made people a bit more quiet and sleep. Instead it was a wild party with adults shouting all over the place. A girl sitting next to me was cutting her finger nails. Couldn't get any rest whatsoever. Also my seat did not recline."

Points positifs : "Prompt, courteous and professional"
Points négatifs : "Everything was great"

Points positifs : "Excellent price with good crew and good equipment"

Points positifs : "No problems, right on time, modern aircraft."
Points négatifs : "Small seats and little space."

Points positifs : "New plane"
Points négatifs : "They had cancelled our flight and we almost miss it"

Points négatifs : "No free water , snack"

Points positifs : "everything was smooth and very convinient"
Points négatifs : "there was no drinking water (unless you buy)"

Points négatifs : "Waiting for suitcases"

Points positifs : "Seats were comfortable, crew were very kind"
Points négatifs : "Boarding took too much time"

Points positifs : "On time"
Points négatifs : "2h00 à attendre dans une file interminable pour enregistrer un bagage en soute, du jamais vu."

Points négatifs : "Retard à l'embarquement. Aucune explication donnée aux passagers. A l'heure limite d'embarquement qui était prevue, aucun passager n'avait encore embarqué !!"

Points positifs : "The crew was nice."
Points négatifs : "It was impossible for me to reserve seats in advance. I tried online and via text messaging with the airline directly. I was finally told, after multiple attempts and many texts messages back and forth with a representative, that I could only reserve my seats during check-in at the airport because my ticket had been purchased via another airline/ service (I had connecting flights). This was very frustrating. Also, the seats on the plane were very uncomfortable, there's no room, and I'm not a large person. When they offered something to drink, I asked for water and had to pay 2.80 for it, there were no snacks. I would not fly this airline again."

Points positifs : "All of it"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "I don't understand why it took them around 15 min to check in each person. This was the most terrible check in I have ever experienced. One other staff member actually had to take over for one man doing check in because he was so slow. The flight ended up being almost an hour delayed. After this, they didn't even offer people free water. I have flown with low cost airlines all over the world and this was by far the worst."

Points positifs : "Well organized at terminal. Note bag check not available until about 2 hr before flight. Check your ticket. Baggage was out fast. Flight on time."
Points négatifs : "Single line for bag check, by flight, so took a while. Still plenty of time. Charge for each checked bag."

Points négatifs : "The flight was delayed for about an hour and I don't remember there was an explanation for the delay. Also, the check in counter also opened late from the time it was mentioned."

Points positifs : "Interior lighting"

Points positifs : "- fast two door boarding in Santorini - successful take off, landing"
Points négatifs : "- zero accommodation + slight scorn for wife's cashew allergy, sigh. Other crews have been good, but not today's - very tight quarters for someone 6'2"/220lbs. Smaller configuration than other 747-800s - no on-board entertainment options with transavia."

Points positifs : "L'avion était très propre et confortable!Le personnel était très attentionné et courtois."

Points négatifs : "Flight delayed and gate 9 in terminal 1 at JFK is a nightmare. It’s in the corner and you can’t hear any announcements at all. Horrible place."

Points positifs : "Great crew. My first time in Premium Economy & it was fantastic. I was actually able to sleep on an overnight flight."
Points négatifs : "Food was eh but what do you expect? Airline food is airline food. Otherwise - a great trip."

Points négatifs : "Horrible and unprofessional check in process, by time of boarding more than half of passengers had not gone through security yet due to their delays. The machine and website weren’t working so everyone had to check in via the desks."

Points négatifs : "No food or water was offered. Had to stop for water . Barely any selection of movies"

Points positifs : "Départ avec plus d’une heure de retard . Bagage expédié en soutes sans raisons au dernier moment avant l’entrée dans l’avion, sans la moindre étiquette sur les bagages ."

Points positifs : "Great service, love being able to order food and drinks from the in seat computer."
Points négatifs : "Nothing really."

Points négatifs : "Do NOT spend money buying an upgrade for priority boarding. There is no such thing on this flight - the staff actually told us that we board at the end after everyone else... The boarding process was a mess and the flight barely had water"

Points négatifs : "first flight with Norwegian Air . We flew from LAto Rome business class direct . The boarding process was awful being shuttled from a crowded boarding area to a building with a long walk to board .There was no Business class boarding . The seats are very uncomfortable, no pillows, no amenity bags"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Don't levy excess baggage charge in Biz class for minimal overweight. Much room for improvement in food. Partial recline seats not comfortable in Biz class Update movies. Allow on-line check-in Monte Carlo (to Oslo)."

Points négatifs : "Don’t fly on this airline unless you have no other choice. Horrible in every way. No food - unless you pay- trust me you don’t want to pay bc you will pay more later - horrible staff that treat you like 3rd class citizens on the titanic/chaotic boarding/delayed arrival - spend extra $$ fly different"

Points positifs : "Smooth flight, new plane and arrived on time."
Points négatifs : "The baggage allowances are very strict and creates an antagonistic experience at check in."

Points positifs : "the Screen you have"
Points négatifs : "At least one complementary drink even water would be nice."

Points positifs : "Seat was okay. Enough overhead space for everyone"
Points négatifs : "Seriously no food? Or even peanuts? Or a water? Shouldn’t have to pay $3 for water on a 8 hour flight..."

Points positifs : "Seats were comfortable."
Points négatifs : "Long check in time with long lines. No internet check-in Budget carrier, ticket is cheap, so they try to get money from you whenever they can. All hand items are weighed. Max bag weight 20kg instead of 23 Food needs to be paid except water"

Points positifs : "Helpful and professional Stewart before and during the flights."
Points négatifs : "Registering suitcase was painful process. The employee forgot that we were traveling with a baby < 2 years old and applied us different suitcases rules. He apologized after all the suitcase weight game ended after 1/2h"

Points positifs : "le personnel a veillé à nous expliquer la cause du retard"
Points négatifs : "un retard lié à un défaut sur le pneu. cela aurait été rassurant qu'il soit changé."

Points positifs : "Bonne organisation pour la montée dans l'avion"
Points négatifs : "Moins de climatisation (il faisait TRÈS froid, pour un vol qui dure 8h c'est très gênant), plus de place pour les jambes au niveau des sièges et des excuses de la part des hôtesses et stewarts à la sortie de l'avion suite aux 2h qu'on a passées sur le tarmac après avoir atterri."

Points positifs : "The price."
Points négatifs : "Everything. The service overall is terrible. Experience was nothing to write home about. The attitude of the cabin crew / flight attendants have to be one of the worst in the industry. You get what you pay for."

Points positifs : "No bothering during the flight"
Points négatifs : "A bit of free snacks and drinks"

Points positifs : "Très bon personnel"
Points négatifs : "Plus de choix de film"

Points négatifs : "To be honest, at least a glass of water could be offered"

Points positifs : "Aside from the fact that I got there safe - nothing else!"
Points négatifs : "Since when is food/snacks complimentary for International flights? I had to pay for a cup of tea!"

Points positifs : "Comfortable cabin and seats, plenty of restrooms."
Points négatifs : "As economy passengers, we paid for a reserved seat, baggage, and leg room. There were no extras offered, not even water, so bring your own. The cabin was noisy with frequent servivice for upgraded passengers so it was difficult to sleep on this overnight flight that left NYC at midnight."

Points positifs : "Plane, fight time, boarding speed, efficiency all excellent"
Points négatifs : "Departure was suddenly changed from 4 to 7 without clear announcement. On the Norwegian terminal nor on the departure boards nothing was indicated nor had anybody bothered to leave a note or sign on the Norwegian Terminal 4. I discovered at the last minute as I hearD a “last boarding call” announcement in the Knick of time"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Too many delays, airplane was cold"

Points négatifs : "The Norwegian staff were completely incompetent. It took me 1.5 hours just to check in. Almost missed the flight."

Points positifs : "airplane"
Points négatifs : "SERVICE. ORGANIZATION WAS AWFUL. TWO HOURS TO CHECK IN."

Points négatifs : "Thank you!"

Points positifs : "Aéronef très moderne."
Points négatifs : "Le repas n'étant pas inclus d'office était payant... Pour un vol de plus de sept heures ce n'est pas trop justifiable."

Points positifs : "I liked the aircraft and the crew"
Points négatifs : "the lack of food"

Points positifs : "The plane didn’t malfunction and landed properly"
Points négatifs : "Everything else. I understand that budget airlines are no frills, but this flight was just heart breaking. Took off 4 and a 1/2 hours late. Half of the staff was very rude too."

Points négatifs : "trop de videos"

Points positifs : "Everything went well ... very nice people work for Norwegian Air"

Points négatifs : "If the crew could have made sure at boarding that passengers uses the right doors to enter the aircraft , that could have avoided passengers walking over each other"

Points positifs : "Wifi gratuit"

Points positifs : "Friendly crew Comfortable clean planes"
Points négatifs : "Departure delay JfK Luggage at Amsterdam took way too long"

Points positifs : "For a 9.5 hr flight, you didn’t get meals and there wasn’t TVs to entertain yourself. When you asked the flight attendants for help, it was like you were bothering or inconveniencing them. It was a terrible experience for any kind of flight."
Points négatifs : "Everything."

Points négatifs : "- Equipage peu sympathique - Pas de couverture / coussin offert - Pas de boissons (verres d'eau) distribués pendant la traversée (sauf payant 3€ 50cl d'eau) - Debarquement laborieux"

Points négatifs : "No connecting flight available. No notification of problem till check-in. INEXCUSABLE!"

Points négatifs : "Most uncomfortable chairs ever!"

Points positifs : "Très bien pour l'ensemble. À l'heure et sans histoire mais bien sûr les inconvénients du low-cost."

Points négatifs : "Pas de films proposés/ équipage peu aimable/ climatisation mise à fond sans couverture ni oreiller donné"

Points positifs : "la beauté de l'avion, le calme du vol, le fait qu'il n'y ait pas eu de turbulences."
Points négatifs : "Le fait que l'avion avait 2h de retard et qu'on ait attendu longtemps avant d'embarquer..."

Points négatifs : "Flight was delayed by 1 1/2 hours. Missing my connecting flight from Oslo to Munich"

Points négatifs : "Pas de repas servi durant tout le vol"

Points positifs : "What is there to like?"
Points négatifs : "Delayed multiple times then cancelled the next day,"

Points négatifs : "No WiFi"

Points positifs : "L'écran La place pour les jambes Le prix"
Points négatifs : "L'étroitesse des sieges et des couloirs Le personnel peu nombreux qui n'arrete pas les allers retours dans les couloirs"

Points négatifs : "Chaotic boarding and crew indifferent to passengers"

Points positifs : "Presque tout , bon choix de film en français , équipage assez sympathique (voir plus bas pour le « assez ») avion neuf et très propre rapport qualité prix imbattable"
Points négatifs : "notre vol a eu 2h30 de retard , sinon ratais la correspondance à paris on devait se débrouiller par nos propre moyens arrivé à paris car la compagnie se lavais les mains de n’importe quel soucis causé par leurs retard même si les soucis en question était de rentrer chez soi . Compensation avec un bon de 12$ pour manger dans l’aeroport , quand on doit repayer pratiquement 1000€ de billets derrière a cause d’eux , c’est maigre . Moralités , très bonne compagnie si on a la chance de n’avoir aucun soucis ."

Points positifs : "la rapidité de sortie de l'avion"
Points négatifs : "la gestion de l'embarquement et la communication du changement de portes. le confort en vol : siège dur et secousse"

Points positifs : "Pour une fois ils étaient à l’heure"
Points négatifs : "Confort des sièges, et lors de l’embarquement c’était très fouillis"

Points négatifs : "Au moment de l'embarquement on ne m'a pas laissé passer avec mon chien d'utilité, qui avait pourtant tous les documents demandés sur le site internet EasyJet, sous prétexte que je ne pouvais pas justifier que c'était mon chien. On m'a aussi dit que mon vol serait retardé le temps de régler ce problème alors qu'il a décollé à l'heure, sans que je puisse le prendre. Au moment où j'ai voulu partir de la zone de Check in, le personnel n'a pas voulu me rendre les documents d'identité de mon Chien d'assistance. C'est un problème inadmissible."

Points négatifs : "On nous a fait payer à nouveau pour nos bagages alors que cela avait déjà été fait lors de la réservation !!!"

Points positifs : "Very clean and comfortable cabin."
Points négatifs : "The baggage policy was a bit unclear as to what those with the base fare could bring. We ended up having to cram a backpack into the carry-on bag to bring it aboard. We had to check one bag when we checked-in. It cost about 52 euros."

Points positifs : "Punctuality"
Points négatifs : "Nothing to complain about"

Points positifs : "Fast boarding"
Points négatifs : "Nothing"

Points négatifs : "The flight was delayed 2 hours. As a very tall person, I was put in the backmost seat, which is the only row which doesn't recline."

Points positifs : "Le pilote très aimable"
Points négatifs : "Le retard"

Points négatifs : "Malgré l'option speedy boarding l'embarquement est chaotique. Le personnel ne fait pas respecter les priorités et les files. Pas d'information sur les conditions d'embarquement malgré l'heure de retard"

Points négatifs : "Both of my flights were at least an hour late"

Points positifs : "Crew was fine"
Points négatifs : "EVERYTHING ELSE"

Points positifs : "Le personnel de bord a été sympa, l'embarquement assez rapide. Nous sommes arrivés 20 min en avance."

Points négatifs : "L ergonomie des sièges pas adapté au corps humain notamment au niveau des lombaires et nuque dossier trop droit inconfortable"

Points positifs : "Tout le monde a embarqué à l’heure, nous étions prêts pour partir quand on nous à annoncé « finalement, un groupe de 30 personnes est en retard, nous devons les attendre ». Lorsque le groupe est arrivé, on nous annonce que suite au retard de l’avion pour décoller, il a perdu sa place dans le trafic"

Points positifs : "Cheerful crew"
Points négatifs : "Not waiting for 90 mins in Luton"

Points positifs : "Boarding was smooth and a far better experience than EasyJet's competitors"

Points négatifs : "retard. personnel desagreable."

Points positifs : "Le vol s'est bien déroulé"
Points négatifs : "Un gros retard au départ de Paris"

Points positifs : "Crew was amazing! The plane was like new, very clean & very comfortable. The check-in staff was also very frenedly and the service was excellent! The value for the cost was unmatched!!"
Points négatifs : "Not Sure..."

Points positifs : "Propreté de l’appareil. Rapidité au contrôle de sécurité au départ de Nice."
Points négatifs : "Attentente après embarquement pour descendre sur la piste et rentrer dans l’avion. À l'arrivé on a dû attendre sur la piste au froid que le prochain bus soit disponible"

Points positifs : "Am very upset with how I got treated"
Points négatifs : "Paid GBP 26.99 to be able to take with me my carry-on that was refused by a groundstaff standing outside and informing me she determined what would happen. Bad bad experience and paying GBP 26,99 for nothing is a real shame"

Points positifs : "Quick flight."
Points négatifs : "They threw a black man off the flight for being rude. He wasnt being rude. He was travelling with gf for romantic weekend in Amsterdam. Despite quite a few passangers speaking sensibly on his behalf and despite him apoligising to keep himself on flight. Clear racism!!!!"

Points positifs : "the entrance from front and back"
Points négatifs : "Felt like we were being herded like cattle"

Points positifs : "Given extra leg room after we boarded"
Points négatifs : "Flight was delayed; boarding was chaotic"

Points positifs : "Speed of getting to the destination"

Points négatifs : "Huge queues for security at Budapest airport that stretched to the front doors of the terminal, followed by terrible gate facilities in a warehouse structure in the middle of the runway away from the terminal building. Flight delayed by 40mins but no information shared with passengers who were standing in the queue with no access to facilities or any information about how long the delay would be. Flight itself was (eventually) fine but not encouraged to fly easyjet again from Budapest if it can be avoided."

Points positifs : "Crew was nice, boarding was quick, flight was smooth and arrived 20 minutes early to our destination. I looked ahead on their site and paid a little extra for XL seats, with those you get speedy boarding and can bring a purse or backpack on top of your one rolly-bag carry on - they make it VERY clear on their site that you are only allowed 1 carry on within very specific size measurements. The XL seats were worth it for the leg room and extra small bag."
Points négatifs : "No snack, no entertainment, and a charge for water."

Points positifs : "The staff were friendly"
Points négatifs : "The passengers were arse holes bit the crew dealt with it well"

Points positifs : "On time, friendly, polished,"
Points négatifs : "No offer of any refreshment"

Points positifs : "Ground staff worked hard to make up time due to layr inbound flight. On board it was like first class service having ore ordered food and drink."
Points négatifs : "Air traffic delays. Boarding is cramped held in the air bridge but it was done to make up time."

Points négatifs : "Payer 60 euros pour les roulettes de ma valise"

Points négatifs : "3 hour delay"

Points négatifs : "Long Delay Rushed and limite food offering Aborted landing"

Points négatifs : "1h30 de retard, obligation de mettre les bagages en soute, attente des balises interminable.. mauvaise expérience"

Points positifs : "L'équipe a bord était sympathique."
Points négatifs : "Gros retard. Très froid dans l'avion."

Points positifs : "The journey was made easy & stressfree with all our info on the easyJet app. Staff were very friendly on both flights. Paid for the extra leg room & that made all the difference."

Points négatifs : "Retard changement 3 fois de porte d’embarquement aucune expliquation sieges trop serrés lumiere allumée tout le vol alors que ćetait un vol de nuit bagage cabine mis en soutz Le service s’est vraiment dégradé"

Points positifs : "NOTHING"
Points négatifs : "Absolute worst experience in 15 years of frequent travel. EasyJet flight was cancelled from Paris to Nice incurring and additional 417 euro flight with Air France and 250 euro TAXI from Toulon to nice. Absolute absurdity as there were no other flights to Nice for 2 days. Easy jet then OVERBOOKED me from Nice to Paris. I had to fly Air France AGAIN, an additional 380 euro and I missed my connecting flight from Paris to jfk costing me an additional $800USD. How is this even allowed? WORST company to have ever existed, they must go out of business, contacting BBB and getting the word out on this disgusting company."

Points positifs : "Facilité d'embarquement"
Points négatifs : "Confort des sièges spartiate. Non précision que les boissons servies étaient payantes (ayant fait un vol pour Venise auparavant elle ne l'étaient pas)."

Points positifs : "Prix"
Points négatifs : "Le retard"

Points positifs : "La gentillesse du personnel . L’initIative de soutenir une cause humanitaire( les conséquences des incendies en Grèce)"
Points négatifs : "Le retard , comme d’habitude sur Easy jet même s’il était dû en partie à l´impossibilite de décoller à cause des orages à l´arrivee. L’aeroport De Berlin est Shonefeld.... avec tous ses escaliers, c’est indigne d’une grande capitale de ce beau pays qu’est l’Allemagne!!!"

Points positifs : "Rapidité efficacité embarquement et vol legerement en avance"
Points négatifs : "Equipage un peu arrogant"

Points négatifs : "1h20 de retard"

Points positifs : "It was horrible we was delayed 40 minuets originally to then be told we was going to be delayed another 3 hours"
Points négatifs : "Because when we needed information about the delay and when we could leave the airport no one could give us any information"

Points positifs : "It landed eventually, crew were friendly"
Points négatifs : "It was 2 hours late leaving. There were no complimentary refreshments provided, not even a glass of water"

Points positifs : "PAS DE RETARD PAS DE SOUCIS PARTICULIERS"
Points négatifs : "Confort moyen. bagages à main mis en soute"

Points négatifs : "Missed connections due to long delay. Air crew good, ground crew not."

Points négatifs : "L’equipage au sol et à bord Le retard de près de 2 heures Équipage peu aimable. Très mauvaise expérience avec cette compagnie que je vais éviter à tout prix"

Points positifs : "The price of the flight"
Points négatifs : "Flight delayed"

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