Trouvez un billet d’avion pas cher pour Madrid

MAD

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Madrid Aéroport Adolfo-Suárez de Madrid-Barajas
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Bon à savoir

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janvier Meilleure période pour échapper aux foules, avec une baisse moyenne des prix de 4%.

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décembre Période la plus populaire pour voyager, avec une hausse moyenne des prix de 13%.

Prix moyen aller-retour

99 € (prix moyen sur les 2 dernières semaines)

Bonne affaire aller-retour

64 € ou moins

Bonne affaire aller simple

42 € ou moins

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  • De nombreuses compagnies proposent des vols directs pour l'aéroport de Madrid Barajas, depuis Roissy, Orly ou Beauvais. Vous trouverez aussi de nombreux vols directs depuis la plupart des villes de province, comme Nantes, Bordeaux, Lyon et Marseille.
  • L'aéroport de Madrid Barajas offre à ses passagers les nombreux services d'un aéroport moderne, et notamment ceux dédiés aux personnes à mobilité réduite. Une assistance téléphonique est mise à leur disposition, à partir d'un logiciel à installer sur leur mobile, en vue de leur apporter toute assistance avant et après leur vol.

FAQ - Réserver un vol pour Madrid

Quelles compagnies aériennes ont des politiques d’annulation flexibles dues au COVID-19 pour les vols vers Madrid Aéroport Adolfo-Suárez de Madrid-Barajas ?

Quelles compagnies aériennes ont des mesures de distanciation sociale liées au COVID-19 pour les vols vers Madrid Aéroport Adolfo-Suárez de Madrid-Barajas ?

Quelle est la durée d’un vol pour Madrid ?

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Quels sont les services proposés par l'aéroport de Madrid Barajas aux passagers voyageant avec de jeunes enfants ?

Madrid : y a-t-il des restrictions de voyage liées au coronavirus ?

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5 meilleures compagnies proposant des vols pour Madrid Aéroport Adolfo-Suárez de Madrid-Barajas

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK

7,2
Iberia
Note générale basée sur 5 765 avis
7,4
Embarquement
7,0
Confort
7,7
Équipage
7,0
Divertissement
6,7
Repas
Avis sur la compagnie

Points positifs : "Personnel gentil"
Points négatifs : "L’avion me semble pas en bon état. Des gouttes d’eau tombaient du plafond suite à la condensation"

Points négatifs : "Iberia annule le vol choisi puis change l'attribution des sièges et sépare les gens sans la moindre considération. Vol cher et médiocre."

Points négatifs : "Iberia est une.compagnie mauvaise, qui ne se préoccupe pas du délai entre deux vols A éviter"

Points négatifs : "Correspondance trop court, on a faillit rater l'avion, alors que j'avais demandé quelques jours avant si c'était suffisant en terme de délai. De plus, le bagage n'a pas suivi et est resté à Madrid (retour seulement demain)"

Points positifs : "Vol a l'heure Personnel avenant"
Points négatifs : "Tous les services sont payants. Le service WiFi à bord ne fonctionnait pas"

Points positifs : "Sympatique"
Points négatifs : "L'embarquement."

Points positifs : "Le personnel de bord était inattentif, cela se voyait qu'ils n'avaient pas envie d'être là. Aucun passage entre les deux repas (pendant 8 heures d'affilée), puis le café servi jusqu'à la moitié des rangées seulement, avant l'atterrissage, personne n'est passé vérifier les ceintures."
Points négatifs : "Un personnel naviguant plus présent, plus professionnel, sérieux et souriant? Quelques passages avec de l'eau pendant le vol entre les repas."

Points positifs : "Le personnel de bord à été bien Mais tout le monde qui est en bas qui est au sol était très mal"
Points négatifs : "Le personnel de sol était très mal"

Points négatifs : "Le retard et la prise en charge à l'arrivée"

Points positifs : "J’ai voyagé avec un chien en soute. On m’a tenu informé que mon chien était bien à bord lors du changement d’avion."

Points négatifs : "Ma valise n’à pas suivie à Madrid. Résultat 4h d’attente à Genève pour la réclamation de valise. Horrible !"

Points positifs : "Personnel de bord excellent, cabine très agréable pour un vol au même prix que Ryanair ! Merci à Iberia d'être sur cette ligne. Vol excellent."

Points positifs : "Équipe que je plains d'ailleurs."
Points négatifs : "Rien à manger ou à boire. Place très limitée pour les jambes. C'était mieux avec Ryanair"

Points positifs : "Embarquement efficace"
Points négatifs : "Même pas de bouchon d’oreille ni de masque pour dormir sur un vol de 23 heures... Nourriture insipide"

Points positifs : "Vol correct et à l’heure"
Points négatifs : "Même pas des cacahuètes gratuites sur la compagnie nationale. Service minimum : ne vaut pas mieux qu’une low cost."

Points négatifs : "Consignes de sécurités non respectées par le personnel naviguant Porte cockpit ouverte en vol par une seule personne. Contrôle ceintures et sièges sommaire. Site web fonctionne mal lors de la résa des sièges"

Points négatifs : "1h15 de retard"

Points négatifs : "Bagage abîmé en soute"

Points positifs : "Un décollage et un atterrissage en toute douceur. Je n' ai absolument pas senti que l avion se posait. C est très agréable"

Points positifs : "Air hostess were pleasant. Take off and landing were super smooth. Plane was new and very spacious."
Points négatifs : "Boarding process was confusing and disorganized. There were no vegetarian food options available for the dinner."

Points positifs : "It was fine, nothing special"
Points négatifs : "The internet was very, very expensive! $35 for very very slow internet that didn't work half of the time. Also, before I departed from the US, the customer service rep at JFK made me purchase a refundable plane ticket for $2500, and charged me a non refundable fee of $35 for booking the flight for me ( I asked how to do it via the Iberia website on my phone and she refused to help me, and the website makes it extremely not obvious how to book a refundable flight). She said because my flight was one way to Europe I had to have an onward flight, even though I was traveling by car outside of Europe. She said that they would ask me for it at customs when I arrived in Europe. Well they have never asked me for this before, and they did not ask me this time either when I arrived, so this whole exercise was pointless. When I called to get my ticket refunded, they also charged me a $25 fee for refunding the ticket, which the agent in NY did not tell me about. So I just ate $60 for no reason. In addition, the customer service person was very rude about the whole thing."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Everything"

Points positifs : "nothing"
Points négatifs : "No food no drinks no entertainment and my knees where hitting the seat in front and I am 5 10"

Points positifs : "No vegetarian option available"

Points positifs : "Small, easy airport. Less picky security than some."
Points négatifs : "Older, more worn-out plane."

Points négatifs : "I did not like the fact that we could not check-in online nor at the airport kiosk. There were no attendants to help and explain the issues ppl were facing."

Points positifs : "Pilot was great, soft landing, smooth takeoff"
Points négatifs : "Small seats"

Points positifs : "Rien !"
Points négatifs : "Le prix du billet pour la prestation. De plus une surcharge bagage de 195€, alors qu'au moment de la réservation il n'y avait aucune possibilité d'intégrer des bagages. J'appelle ça tout simplement du vol. Le client est pris devant le fait accompli et n'a que le choix de payer... Bref, je ne recommande nullement cette Vie aérienne."

Points positifs : "Rien ! Et je pèse mes mots. Je ne suis pas en colère, j'écris ces commentaires à froid."
Points négatifs : "Le prix du billet pour la prestation. Pas à boire, pas à manger. Sièges usés, défoncés..."

Points positifs : "Entertainment was excellent. I appreciated the blanket, headphones, and pillow. One of the staff was very rude to the gentleman next to me because he asked for tea after she passed by with it the first time."

Points positifs : "Smoothest flight ever"
Points négatifs : "No beverage of any sort offered"

Points positifs : "Excellent treatment"

Points négatifs : "They did not even serve water for a 4-hour flight. We did not know that this was a flight that you had to pay for everything."

Points positifs : "On time to madrid... late to Alicante"
Points négatifs : "Personal video screen froze and didnt work...chicken meal was too salty. Britisk airways cancelled our return transatlantic flight LGW to JFK and the Iberia (one world) representative Alicante airport could not help us getting on another flight we now are landing in LGW and have to transfer to LHR at iour own expense and are getting to J FK almost 4 hour later than scheduled...spenrt over 40 minutes on phone with British airways at international cell phone rates which also cost us a fortune"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Doctor recommended not to travel but no credit given."

Points positifs : "Rapidité du vol"
Points négatifs : "Pas de confort, siege payant, valise facturee payante"

Points positifs : "a non event flight - meal was ok, flight attendants helpful"
Points négatifs : "airport in london - waited for hours to find which gate to used - sent us across to the wrong side and then only 40 minutest to board and we were running to take underground rail back to other side and find correct gate."

Points négatifs : "There was no complimentary water provided"

Points positifs : "Enregistrement prioritaire avec la poussette . A l'heure à l'arrivée"
Points négatifs : "Sièges avec peu de place pour les jambes (moins que sur des boeing). Attente excessive de la poussette et des valises à l'arrivée."

Points positifs : "We were given opportunity to upgrade to business. Totally worth it"
Points négatifs : "Food was just ok"

Points positifs : "The seat was comfortable."
Points négatifs : "All snacks and beverages appeared to be at cost. No in-flight entertainment. My traveling companion's luggage was never delivered to our destination and really made for a less enjoyable trip (since she had to purchase everything anew, as well as having to repeatedly contact the airline to check on the bag - receiving multiple inaccurate stories as to what happened). It makes me far less likely to fly or recommend this airline again. Luggage tracking should be a very simple process."

Points positifs : "Flight from tel aviv to Madrid was awful. Bathroom was dirty and no hand soap. Ordere d a special meal and never came. It was so cramped you couldn't move. I was betwee 2 tall men who placed there legs under my seat. No direction for connection flight."
Points négatifs : "My connection flight to use was better on americal"

Points positifs : "very comfortable had my own TV screen with free Wi-Fi loved it"
Points négatifs : "I had my own TV screen with free Wi-Fi loved itI thought the food going was better then on the return trip to New York I was in row 57 and most of the food had run out by the time they got to Wes the one meal I had which was a burger was all dried out again going to Madrid had better food"

Points négatifs : "We were in JFK for over 24 hours being lied to and being promised that our flight to Madrid although late would leave that day. We were changed from boarding door to boarding door, we were told that there were no hotel rooms available in New York that they could place us in and told that they were testing a plane and as soon as it was confirmed it could fly we would be on it. At approx. 1am or a little after we (the passengers) from the flight were located at boarding door 7 and they brought an Iberia plane right by the windows in hopes that we would be put at ease at the sight of a possible flight only to find out that there are no flights out of JFK after 1am. The lies they told and or lack of truths was very frustrating"

Points positifs : "Hay buen entretenimiento y hay espacio suficiente."
Points négatifs : "En el vuelo no fueron tan amables, no dan suficiente comida ni es tan buena para un vuelo de 11 horas."

Points positifs : "Not much"
Points négatifs : "Despite seeing a crew bring 3 pieces of luggage to the plane, since the cargo was closed they turned around and 1 of those was my luggage which arrived a day later. The flight was late departing and then required to circle the airport and then the luggage did not make it."

Points positifs : "The crew was super friendly."
Points négatifs : "We didn't start boarding until the scheduled departure time. Made my connection much tighter than it needed to be."

Points positifs : "Crew were really nice and polite"
Points négatifs : "No entertainment, I can't believe how close the seats are to each other. I'm not a very tall person and my knees were hitting the front seat constantly (and the kness of the passenger seating behind me of course)"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Terrible Uncomfortable Overbooked"

Points négatifs : "Ils ont perdu mon sac avec ma carte bleue et permis de conduire je ne Peux pas payer mon hôtel je sais pas où dormir"

Points négatifs : "Easy checkin, friendly staff, nice quick flight"

Points positifs : "6h30 de retard, 0 communication, connexion ratée, toujours dans la queue à Lisbonne pour savoir si on va avoir un hôtel pour ce soir."
Points négatifs : "Plus ou moins tout, et au moins donner un repas correct."

Points positifs : "Nice crew."
Points négatifs : "We were waiting for a long time in the bus from the airport to the aircraft. Once we got to the plane, we were waiting inside the bus again."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "It was over an hour late with little information about why. The gate wasn't shared until the last minute. Boarding was awful and confusing. We were stuck sitting at the gate for a long time with no air and the crew didn't deserve the last ten rows any water. The luggage also took forever to get onto the belt. Overall bad"

Points positifs : "The staff"
Points négatifs : "Providing more drinks and beverages"

Points positifs : "."
Points négatifs : "Pas de retard !!!"

Points négatifs : "C’est complètement bizarre , on ne peux pas choisir un film pour commencer a regarder. Ils commentent au même temps et c’est vraiment impossible."

Points positifs : "Everything was excellent as per all my flights with Tap Portugal. The crew was outstanding, the plane was clean, food was tasty and overall a very comfortable flight!"
Points négatifs : "The boarding area was too cramped and tight."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Baggage crew broke both our suitcases. Awful crew who was really rude to me when I was desperate for the toilet as seat belt sign was constantly on. Hot flight with hardly any air con"

Points négatifs : "Aucun rappel du vol.aucin message d'alerte. Aucun sens commercial. Je ne suis pas montrée à bord. Achat dun nouveau billet. Fini avec la TAP."

Points positifs : "Bon vol bon pilotage plutôt confortable Proposition de boissons"
Points négatifs : "La proposition de sandwich Un peu de retard au décollage"

Points négatifs : "Départ à l’heure"

Points négatifs : "Gate location information delayed until last minute!"

Points positifs : "Personnel de bord souriant et au petit soins. Avions propre"
Points négatifs : "Embarquement encore une fois chaotique, encore une fois en retard (aller comme retour) et une politique de bagages à main aléatoire. Malgre une taille autorise, impossible de comprendre pourquoi nos valises sont passées en soute plutôt qu'à main par rapport à la valise du voisin. Dommage"

Points positifs : "Avion propre et moderne Personnel à l'ecoute"
Points négatifs : "L'embarquement catastrophique. Personnel peu sympa, j'organise et aucune explication sur le retard."

Points négatifs : "Milan airport closed and flight diverted. Horrible experience"

Points positifs : "Très bonne place attribuées, peu de monde dans l’avion."
Points négatifs : "Repas pas top, pas de divertissement si ils ne sont pas télécharger en amont dans l’application."

Points positifs : "Très bonne place attribuées, peu de monde dans l’avion."
Points négatifs : "Les repas sont pas top, pas de divertissements si on ne telecharge en avancent ceux de l’application."

Points positifs : "Rien. Nous n'avons pas eu accès à notre vol."
Points négatifs : "Nous sommes arrivé 15min avant le décollage et nous nous somme vu refuser l'embarquement. La prise en charge par la suite était catastrophique. Et cela decale toutes nos vacances et engendre des frais supplémentaires."

Points positifs : "La place pour les jambes"
Points négatifs : "Nous avions une correspondance à Lisbonne. Le personnel. Le départ sur Paris étant en retard le personnel aurai pu faire sortir en priorité les personnes ayant une correspondance et nous affréteur une navette pour que nous puissions prendre notre vol. Nous n'avons pas pu monter dans l'autre avion."

Points négatifs : "Timing of food"

Points positifs : "Le personnel de bord était sympathique."
Points négatifs : "Mon repas et celui de certains passagers venait d’une enseigne du lounge de l’aeroport Exki: un but de baguette dur comme pas possible donc je l’ai touché avec de la confiture, du beurre et un muffin pas du tout frais..."

Points positifs : "-"
Points négatifs : "-"

Points positifs : "Bien organisé"
Points négatifs : "Pas d’ecran Disponible pour regarder des films"

Points positifs : "Petite Collation appréciable"
Points négatifs : "Pas de divertissement (écouteur, écran..) pendant 2h25 de voyage"

Points négatifs : "J ai du paye 120 euros au guichet d enregistrement pour 1 bagage en soute alors que sur lors de l'achat il m a semble avoir droit a 1 bagage. Mais impossible de retrouver la trace sur mon mail de confirmation. Pouvez-vous vérifier et a l avenir être plus clair sur nos droits ou non aux bagages en soute ainsi que le prix du bagage sur votre site si vous le proposer et le prix au guichet . Cela augmente significativement le prix du billet donc mérite de nous informer clairement et complètement. Merci de votre compréhension et de votre réponse."

Points négatifs : "Les agents tap de l’aeroport de Dakar m’ont fait manquer mon vol par non assistance et désinformation totale. Ils n’ont aucun professionnalisme et limite ils t’insultent. Je suis sénégalaise mais je suis très déçue du comportement des agents à l’aéroport de Dakar. La plus grosse déception de ma vie"

Points négatifs : "3:30 hrs delay lost my convection no one to talk to or any help they gave me nothing I had to stay overnight at my expense n pay new ticket hotel food taxi etc nobody will help or respond for anything"

Points négatifs : "No entertainment, either video or audio."

Points positifs : "Decent boarding and un-boarding, a small sandwich during the flight"
Points négatifs : "Impossible to use a laptop for a 1m80 big guyin the middle seat: seats are soooo narrow"

Points négatifs : "The flight was with some delay."

Points positifs : "It was quick."
Points négatifs : "Delayed transport to flight, tiny non-reclining seats. Food offering mediocre and had to flag down flight attendant just to get water they we're giving to everyone but some of us apparently."

Points positifs : "I travel for pleasure a lot and this was my first time flying TAP Portugal. I flew from LIS to MAD and the crew were overall more friendly and smiling than on US domestic flights. The plane was clean and bright. I did not notice if the seats recline. I will be using them for short flights throughout Europe when I return for visit."
Points négatifs : "Flight was so short they rushed us eating the cookie and only water was served that I could tell. Also, TAP has their own boarding check-in wing of Lisbon airport. It was not clearly marked and Eropean arrows pointing up could mean to continue forward, as well as go to upper floors."

Points positifs : "Delayed"

Points négatifs : "Bad experience with charged"

Points négatifs : "Unruly boarding lines. Plane late .flight attendant less than friendly"

Points négatifs : "When I booked the flight, your site said that I would not have a luggage charge, but I was charged 37 euros more when I checked in."

Points négatifs : "Our tickets were economy class Y for all of our flights, and we each checked a bag free on the outbound trip. But, returning we had to pay 170 euros for our 2 checked (1 each) bags. TAP (Air Portugal) in Toulouse said our outbound flights were "Basic" fares while our return flights were "Discounted" fares. Discounted fares do not include checked bags while Basic fares include 1 free checked bag. We paid $3,106.36 for the round trip for both of us, which hardly seems like a discounted fare, before paying an additional 170 euros on the return flight. I will be looking into filing a Class Action suit trying to recover all overcharges on behalf of all passengers."

Points négatifs : "On m’a forcé à mettre mon bagage en soute en m’assurant que le’ vol était complet. En me baladant pendant le vol. J’ai vu près d’une dizaine de place de libre..."

Points positifs : "Belam cake was lovely !"

Points positifs : "nothing."
Points négatifs : "The flight was cancelled few hours before departure. I called the customer service and they a flight to Tel Aviv a day after with 3 stops. It was imposible to accept, so I've cancelled and bouhgt another ticket from other airline and ask for refund. Three months later I still waiting for the money. Not recommend at all TAP."

Points positifs : "Tap est une tres bonne compagnie un des meilleurs en Europe"
Points négatifs : "Rien vraiment toutcest bien passer dans l'ensemble"

Points positifs : "It was a very short flight, so non-reclining seats were not a problem. They also seemed a nice distance from the seat in front, so there was no problem of having the person in front basically in your lap."
Points négatifs : "They handed out a small biscuit which made me expect water or coffee to have with it. This is not the case."

Points négatifs : "L'avion a eu deux heures de retard. Nous avons passé la journée dans les aéroports et les avions. De plus, on nous a donné aucune info sur le retard. Difficile de gérer la correspondance."

Points négatifs : "L'avion a eu deux heures de retard. Nous avons passé la journée dans les aéroports et les avions. De plus, on nous a donné aucune info sur le retard. Difficile de gérer la correspondance. Arrivée à Casablanca 18h au lieu de 16h."

Points négatifs : "CRew was rude. Food was poor.checked baggage fees exhorbitant"

Points négatifs : "Pas assez de place pour les jambes"

Points négatifs : "I booked this flight months and months ago on Kayak, excited by what I thought was an excellent deal to go visit an old friend. When I got to the Boston airport, I was told there is a fee to check a bag with the ticket type I purchased- of 90 DOLLARS each way!!! This is absurdly expensive. I tried to pay with cash as I had very little on my card, and was told this isn't possible. So I had to pay the fee, and arrive at my 7 hour layover with next to no cash on my card- too little to buy a meal in the airport. So I had a miserable layover experience. I do not recall seeing this baggage fee listed anywhere on Kayak when I booked my flight- it looks like this policy took effect in September 2017, but I booked my flight in July. I am very upset about this additional charge- it is dishonest and I will not be flying with TAP again. I am also considering using alternatives to Kayak, as the TAP representative said that it's Kayak's fault the baggage fee wasn't listed."

Points négatifs : "everything is ok but food is bad. better give to passenger fruit or bisquit, wafers"

Points positifs : "l’atterrissage était parfait. L’enregistrement L’embarquement Le vol en lui meme s’est bien deroulé"
Points négatifs : "Je n’ai pas apprécié comment une membre de l’équipage du nom de mercedes s’adresse aux clients d’un air hautin contrairement au reste de l’équipage . Lors de la première étape l’enregistrement plusieurs machines d’impression de boarding pass ne fonctionnaient pas ce qui nous a fait perdre du temps."

Points positifs : "Le prix La ponctualité L’equipage"
Points négatifs : "L’enregistrement tres mediocre."

Points positifs : "Price"
Points négatifs : "The boarding was very slow and to seat to small for me."

Points positifs : "..."
Points négatifs : "...."

Points positifs : "The was not confortable"
Points négatifs : "Having more entertaiment"

Points positifs : "On time"
Points négatifs : "Seats and legroom"

Points négatifs : "Transa ia could start by respecting the law and actually enforcing car seats for small children instead of forbidding families to take their car seats in their airplanes."

Points positifs : "Le personnel, l'espace pour le sièges et l'avion en lui même"
Points négatifs : "Ras"

Points négatifs : "Baggage claim was nearly one hour long"

Points positifs : "Retard de 2heures service nul"

Points positifs : "Personnel à bord"
Points négatifs : "Offrir un café"

Points négatifs : "The flight was delayed more than 30 minutes and it took the crew too long to address the issue. It left the passengers wondering what was going on. While we waited the air conditioner did not work and we were left in intense heat. I still don’t know the reason why the flight was delayed because it ."

Points négatifs : "Not even water is offered to people"

Points positifs : "Seats and plane looked a little bit run-down definitely on the lower budget of airline brands."

Points positifs : "Quick and convenient"
Points négatifs : "Delays are always an issue"

Points négatifs : "Faire respecter la consigne des bagages à main a tout le monde plutôt que de mettre les bagages des derniers montés en soute. Résultat : 1h de perdu à Orly à l’arrivée."

Points positifs : "les sièges sont vraiment confortable par rapport à d'autres compagnies le pilote nous a indiqué l'itinéraire de vol et les villes survolées"
Points négatifs : "un petit encas inclus dans le prix du billet serait 1 plus ainsi que des prises usb"

Points positifs : "Personnel Horaire respecté"

Points négatifs : "Décoller à l'heure..."

Points positifs : "L’humour du personnel de bord et du commandant de bord . Merci"

Points négatifs : "Etre a l'heure dans au moins un des sens"

Points négatifs : "Limited seating online Made you stand in long checking line 2.50 for a cup of Nescafé"

Points positifs : "Le personnel oui sympathique"

Points positifs : "Départ à l'heure"
Points négatifs : "Rafraîchissements gratuits et non payants"

Points positifs : "Avec l’application plus besoin d’imprimer le billet, gain de temps"
Points négatifs : "Je n’avais pas prévu d’envoyer mon bagages à main en soute"

Points positifs : "They changed the flight schedule and i asked them for refund and i did not get my money back"

Points positifs : "Pour du lowcost c’etait parfait"

Points négatifs : "Delay..."

Points positifs : "Everything was fine"
Points négatifs : "No problems"

Points positifs : "Not full flight"
Points négatifs : "Norwegian nickle and dimes everything seats, foods, luggage entertainment non existent"

Points négatifs : "2h de retard au décollage et aucune communication."

Points positifs : "We departed on time It was cheap to check a bag"

Points positifs : "Repas très correct"
Points négatifs : "Embarquement très long"

Points négatifs : "Transavia est une honte, c'est un low-cost certe, mais il n'empêche j'ai souvent des problèmes avec eux et je voyage beaucoup. Arrivé a l'heure pour l'enregistrement, il y a eu une alerte au colis suspect, la zone est donc évacuée. Une fois le problème levé, l'enregistrement n'est plus possible car Transavia a envoyé le vol laissant tout les passagers restant sur le carreau. La solution proposé par Transavia, "racheté un billet"! Merci Transavia! pour moi c'est fini, une compagnie qui réduit les couts je peux comprendre, une compagnie qui n'aide pas ses clients est une honte, surtout en rejetant la faute sur vous. Le service client est uniquement la pour s'excuser, c'est bien les excuses, ca coute pas chère, mais les solutions elles vous pouvez toujours courir. Une honte."

Points négatifs : "Mauvaise communication des informations de vol par l’équipe à l’enregistrement des bagages qui nous a coûté un vol"

Points positifs : "Ponctuel , avion récent"
Points négatifs : "L’embarquent fast line ne sert à rien tout le monde embarque ensemble"

Points négatifs : "No one in orly is here to communicate with passengers. Neither airline ground personnel nor airport staff"

Points positifs : "Pour ce vol Respect des horaires et bagages,personnel de bord très agréable"
Points négatifs : "Rien à redire."

Points positifs : "Départ et arrivée à l’heure promise"
Points négatifs : "La climatisation était trop forte et l’avion ressemblait à un frigo. En dépit de nos demandes d’augmenration de la température en cabine et d’avoir au moins une couverture la température a été maintenue froide. Mon mari et moi somme devenus malades et avons attrappé froid. La seule récompense à laquelle ont a eu droit était un thé chaud gratuit."

Points négatifs : "30€ pour 20kgs c’est cher par rapport à Tuifly par exemple."

Points positifs : "The flight was on time."
Points négatifs : "Uncomfortable seats, rude staff, had to pay for water, very hot on flight"

Points positifs : "The crew were very nice"
Points négatifs : "Uncomfortable, no entertainment, have to pay for everything, arrived late, bathroom smelled like pee"

Points positifs : "Équipage sympathique. Vol sans retard"
Points négatifs : "Fast track inutilisable. J'ai payé pour une place et on m'a changé de place d'office. Quel intérêt de payer des services inexistants.... Catarina Alves"

Points positifs : "La disponibilité du personnel. La ponctualité en général bien que cette fois-ci ça n'ai pas été aussi bien."
Points négatifs : "Le site est perfectible."

Points positifs : "All went well with no interference."

Points négatifs : "The boarding and bad experience at the departing gate was unprecedented!!! I am a gold & platinum traveler, due to millions of mileage flown for over 40 years. This experience that I experienced at the departing gate was unprecedented, worse than the worse charter flight from a third world country decades ago!!! Apparently Transavia has "Sky Serv" employees doing their departing gate work, and they are the worse I have encountered in my life. Rude, irresponsible, talking back to customers when they dared ask them a question, not caring about anything let alone the comfort of the customers, or advising them of status of departure. As a result, they allowed a line to form for boarding, with all the relevant shoving and pushing, including older people standing and being pushed in line, as the Shy Serv employee went behind the departure desk and THE TIME OF DEPARTURE HAD COME, so it was natural for all to stand up in line thinking they will board, while the ARRIVING PLANE HAD NOT EVEN ARRIVED. And when I realized that (also in line) I asked the Sky Serv employee who appeared as the supervisor, why are they not telling the people that so they can sit down, the answer was "we didn't tell them to stand up"!!! When I told them that I thought it was just considerate to do that, he was joined in defence by his colleagues saying "no-one told you or anybody else to stand up, you and they did". As if this was not enough, when finally the plane came, people debarked, and plane was made ready to board, we were asked to board, only to stop us on the middle of the the boarding bridge and stand there for 15 minutes with no one to tell us anything, until a member of the plane crew came out to advise us of the delay and allow us to proceed to the plane. NEVER AGAIN WILL I FLY TRANSAVIA, or any airline that has "Sky Serv" as it's ground handlers!!!!"

Points négatifs : "Free tea & coffee would be ideal"

Points négatifs : "Arrivato con 43’ di ritardo da sommarsi 15’ per scala e autobus non presenti . Uno scandalo"

Points positifs : "Personnel de bord très serviable"
Points négatifs : "Une de nos valises a été laissée à Paris"

Points positifs : "Aimabilite"
Points négatifs : "Retard de l’équipage de 2h00"

Points positifs : "Très bon personnel de bord, check-in et embarquement très rapides!"

Points positifs : "We really like the crew"
Points négatifs : "If they offer something to drink"

Points positifs : "The plane was new and very comfortable"
Points négatifs : "Free snack"

Points positifs : "Timing parfait"
Points négatifs : "Une collation offerte"

Points négatifs : "L’embarquement n’etaIt pas au contact. Les pochettes du dossier des sièges n’avaient pas été nettoyées des déchets des précédents voyageurs. Peu d’espAce au niveau des sièges."

Points positifs : "Bonne compagnie aérienne, qui se diferencie des low-cost. Espace entre les sièges plus grand que les autres compagnies"

Points positifs : "Vuelo directo"
Points négatifs : "Todo pago adentro, no me dieron ni agua. No hay entretenimiento a bordo, es un avión viejito"

Points positifs : "Rien. Kayak, orbitz et air Europa font tous trois preuve de désinformation à l'égard de leurs clients !"
Points négatifs : "Normalement, les vols long courriers offrent toujours des bagages en soute. Apparemment ce n'est pas le cas de air Europa. Cependant, cette information n'a été clair nulle part. J'ai dû payer taxe de 150$ à l'aéroport pour cette malhonnêteté. Exactement la même remarque concernant la nourriture. Il n'y eu aucun moment durant la réservation où l'on a pu choisir notre régime alimentaire. Étant végétarien j ai recu un plat avec viande. Le staff m'a dit qu'il fallait appeler la compagnie auparavant, comment le deviner ? De plus, le petit dejeuner était composé de un ridicule sandwich jambon fromage. J'ai demandé pour changer et dit que du jambon au petit déjeuner n'était pas nécessaire mais on m'a répondu avec insolence que c'était un petit déjeuner "normal"! Le service avant même l'embarquement était médiocre et désagréable. A bord, le staff parlaient quasiment exclusivement en espagnol alors que le vol venait du Brésil. A bord, on nous informe sur pour pouvoir regarder des films, il faut télécharger une application car il n'y a pas d'écran disponible. Une fois a bord les réseaux ne fonctionnent généralement pas! Alors le staff propose un iPad a 10€ ?? C'est une action plus que malhonnête!! Informez vos clients à l'avance."

Points positifs : "Cartoons on tv (for kids)"
Points négatifs : "the plane is too tight"

Points positifs : "A vrai dire pas grand chose, une des pires expérience de ma vie en therme de vol"
Points négatifs : "- Personnel pas souriant du tout et pas de service (il faut aller se servir de l'eau au fond de l'avion) - Retard systématique - Le personnel nous refuse le service d'autre boisson que de l'eau - Aucune information en anglais - L'hôtesse s'endort avant l'atterrissage à Zurich et fait sont contrôle en courant et sauvagement"

Points positifs : "A vrai dire pas grand chose, une des pires expérience de ma vie en therme de vol"
Points négatifs : "- Pas d'écran sur un long vol - Personnel pas souriant du tout et pas de service (il faut aller se servir de l'eau au fond de l'avion) - Retard systématique - Le personnel nous refuse le service d'autre boisson que de l'eau - Aucune information en anglais"

Points positifs : "Le premier vol"
Points négatifs : "Le deuxième vol"

Points négatifs : "The website would not allow me to check-in on my phone or my laptop. Had to retry 5 times. Finally when the boarding pass was sent it did not have a barcode. I was able to repeat the check-in to have a barcode in the app but then the reader at security would not read it! I had to go back to the check-in desk for help. AirEuropa web needs to get their act together."

Points positifs : "I really liked the food throughout the flight and the crew was amazing!"
Points négatifs : "We were not allowed to check in online and we had to be at the airport hours to check in physically but there was no counter with airEuropa, so we had to wait until the people arrived then we had to make line which was long! We had issues with our bags so we had to check them in, which was okay since it was free. The space in the airplane was so tight that it was not comfortable at all."

Points positifs : "I like that they sold yogurt in squeeze packets for my toddler. However, I was disappointed that it wasn't available on both of our flights."
Points négatifs : "The boarding process in Europe isn't the same as in the United States. Handicap and small children are usually boarded first and routes are called in groups. In Europe all the passengers make a line and wait to board a plane. We stood in line for an hour! I only stood in lime because we have a toddler, stroller, Diaper bag, carry on, etc. Air Europa only requested that small children board the plane first on one of our flights. We flew on 3 fpr their planes this vacation."

Points positifs : "No delays! Accurate"
Points négatifs : "Boarding process they start from back rows first"

Points négatifs : "No outlet to charge a phone"

Points négatifs : "The food was terrible."

Points positifs : "None"

Points positifs : "On time departure Didn't lose my bag Cheap flight Friendly staff and crew"
Points négatifs : "Uncomfortable seats No outlets to plug in phone Smelly bathrooms"

Points négatifs : "Plane was not as modern as it could be."

Points positifs : "This flight was cancelled without notification, please contact me immediately."

Points positifs : "Decently comfortable seating - Good flight staff."
Points négatifs : "Flight was delayed and boarding took longer than seemed necessary. Food wasn't so good and entertainment was virtually nonexistant."

Points négatifs : "Retard 1h40!!!!!"

Points positifs : "excellent service, better than expected. flight took off 10 minutes early and arrived 20 minutes early"
Points négatifs : "nothing"

Points positifs : "The plane was on time, but the boarding process was chaotic. The flight attendants were nice."
Points négatifs : "The seats were so small. I am 5'2" and had no leg room. I don't know how anyone who is taller fits. The food was really poor and my entertainment system did not work. Also, the gate was not posted on the board until right before the flight boarded and the boarding process was chaotic at best."

Points positifs : "Confort Équipage au top"
Points négatifs : "Absence de divertissement Repas ou boisson payante Embarquement en retard"

Points positifs : "Équipage sympa"
Points négatifs : "La nourriture Système de divertissement qui ne Marche pas Confort pas top Embarquement en retard"

Points négatifs : "Food was paid although it was not a surprise. We did not have anything so can't really judge here? No onboard entertainment."

Points positifs : "Food was ok."
Points négatifs : "Very tight space on longer flight"

Points négatifs : "I had the worst experience I have ever had. Very unhappy, please contact me directly."

Points positifs : "On time and a nice crew."
Points négatifs : "Terrible food, entertainment, seat and amount of leg room."

Points positifs : "nothing"
Points négatifs : "no service, bad food, no individual tv screens, no choice movies"

Points négatifs : "The first time the pilot try to land it was horrible. I guess he realized what he was doing apologies and did much better. Thank God. The charge for everything. They don't even give you soda if you don't paid for it."

Points positifs : "No había nada que me agradara de este vuelo."
Points négatifs : "Nuestro vuelo entre Boston y Lisboa arriba llegó con retraso a su destino, Lisboa. En Lisboa, las maletas se retrasaron más de 1 hora. Debido a ambos retrasos, perdimos el vuelo de conexión entre Lisboa y Oviedo. En Lisboa, los empleados del mostrador de Air Europa ni nos miraron a la cara. No se disculparon ni hicieron ningún ademán de ayuda. No había otros vuelos entre Lisboa y Oviedo hasta el día siguiente. Tuvimos que rehacer los billetes de avión en el aeropuerto de Lisboa, encontrar un hotel en Lisboa y cenar allí por el retraso del avión de su compañia y el indebido manejo de equipajes. Aunque las compañias aereas entre Boston y Lisboa y Lisboa y Oviedo fuesen distintintas, el asunto de " no es nuestro problema" " no es una sloución" al viajero, especialmente cuando se trata de vuelos internacionales. Lo menos que Air Europa podría haber hecho por nosotros es habernos facilitado un voucher para pasar la noche en Lisboa. Por decirlo claramente, rehacer los billetes a Oviedo y pasar la noche en Lisboa sumó otros 1000 dólares. Ni que decir que en Oviedo tuvimos que rehacer todo lo demás,porque nuestro vuelo no salió hasta las 4 de la tarde del día siguente. La vuelta del día 21 de Julio desde Lisboa a Boston aconteció iigualmente con otras dos horas de retraso. La compañia Delta en Boston e ofreció a montarnos en un avión Bostón-Atlanta más tarde sin gasto alguno. Su compañia en cambio se disculpó en un vuelo internacional. Su lema "No es nuestro problema". De poco sirve esto ahora de vuelta en mi casa, exceptuando que esta familia no utilizará en el futuro su compañia en ningún vuelo internacional, ni recomendará su aerolinea a otras personas. Nunca Iberia,Delta, Air France, British Airways, Tap ni American se han comportado de este modo a lo largo de nuestro recorrido por el mundo."

Points négatifs : "We were an hour late taking off after boarding"

Points négatifs : "prop plane"

Points négatifs : "Every flight was at least an hour delayed. We were insanely late for our connection flight due to a totally unnecessary delay at the first airport. We then SPRINTED across the whole Madrid airport and then when we arrived to second plane was TWO HOURS delayed. The staff always seemed to be working, but was completely inefficient in getting anything done. It took them 20 minutes to respond to our notice (we pressed the air attendant button on our seats) and then told us we couldn't get snacks because they were giving out pizzas, which took another hour. Every single part of our flight was delayed and inefficient... with no reason ever being given. It was pretty miserable overall and I will likely never use Air Europa ever again."

Points positifs : "Friendly staff. Good proportion of quality-price for the airfare."
Points négatifs : "In BCN airport, too few counter clerks to deal with a long line of passengers boarding for multiple flights."

Points positifs : "the crew"
Points négatifs : "comfort, there were small space for our legs The food , the worst i have ever seen"

Points positifs : "The plane was new and clean. Flight staff was pleasant."
Points négatifs : "Late take off and almost missed connecting flight to US. The connecting flight was at the very farthest gate from where we entered the terminal. Saw many AE passengers from my flight with disabilities and children struggling to make it to their connecting flights in Madrid."

Points négatifs : "The check in took more than an hour, by that time the flight was already boarding and had to beg people to let me pass. I was one of the last people to board. I was at the airport roughly hour and half in advance, and the flight attendants at the check-in counters didn't care how much time you had left to make it to your flight. Awful experience!!!"

Points négatifs : "The airplane seats are small and too stiff Airplane was very cold but did not have any blankets"

Points positifs : "One attendant took care of an infant while a mother was suffering from a nose bleed."
Points négatifs : "Air Europa check in was at area 2, furthest corner of Zurich airport; no sign of which section of check in area 2 (1 through 5) the airline check in seciton is. You have to walk the entire area (seems like a whole separate terminal) to find the counters which were combined with 6 other airlines. Took only 20 minutes. Then to the opposite corner of the airport to board the plane to Madrid. WOW!"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Everything, no communication, poor handling of the situatition, gate attrndant really rude and looked unprepare or untrainned."

Points positifs : "Equipment and crew on both Paris to Madrid and Madrid to Miami were good. On time and as pleasant as economy air travel today can be. No food or entertainment to rate on Paris -Madrid leg."
Points négatifs : "Distance between landing gate in Madrid and departure gate too long. (Sign says 31 minutes walking time!) Also very long distance between landing gate and luggage claim in Miami - I don't know what passengers who can't walk well do."

Points négatifs : "Wery heavy communication, 99% workers in airport don't speak English . Same in Madrid and Barcelona. In Madrid from one terminal to another 25-30min walked distance."

Points positifs : "My baggage didnt arrive"

Points positifs : "Everything about the flight from the moment I boarded was totally fine."
Points négatifs : "The line to get checked-in in Barcelona was extremely long and I waited nearly an hour - can't help thinking if the online check-in was more dependable, it would have been a shorter line, but I made it to my gate with time to grab some lunch so life's still not all that bad."

Points positifs : "We had no problems with boarding on time or checking our bags. Some reviews were upset about the in-flight entertainment (or lack thereof) but Netflix has a download option now and I pre-planned and binged an entire series on the flight. I didn't eat the food on the trip to Europe but on the way home I had the veggie pasta, wine, coffee and the pizza snack and it was all basically on par with other airplane food I've had. The attendants were also all fantastic and polite and helpful."
Points négatifs : "The seats could be more comfortable and I don't love paying to choose my seat but these are small things in the grand scheme of it all."

Points positifs : "You can always expect reliable and in time service with Avianca."
Points négatifs : "Outdated aircraft, limited space."

Points positifs : "Booked 1 month in advance... was treated unfairly"
Points négatifs : "I booked one month in asvance and was told that I would be a standby flyer.. even after explaining that I had an international connection flight in madrid. I did not appreciate the added stress this news gave me."

Points positifs : "The crew was cackling and having fun in the back loudly, meanwhile there was no communication with us as to why we were late or when we would be arriving. When I called one of them over she had no answers and when I told her about our connecting flight she giggled and said I probably wouldn’t make it. We missed our connecting flight and we’re rerouted 4 hours later. We’ve missed our boat to Venice and all we received was an 8 euro lunch voucher."
Points négatifs : "It would have been great to have left on time, arrived on time and caught our flight. I also would have been better if we hadn’t been laughed at and actually aided us to catch our flight."

Points négatifs : "Fly on time, put babies together in one location. Have better food"

Points négatifs : "Shorter lay overs between flights Direct flights from Palma to San senastian"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "The flight was delayed and no announcement was made. The customers should be made aware. I paid extra for a premium seat which was too small for my husband’s knees to fit. He had to sit the whole flight with his knees turned sideways Into the aisle."

Points positifs : "Well, I liked that I had the aisle seat."
Points négatifs : "It couldve not been 44 minutes late in take off. It was stressful because I reserved a shuttle that would've left me had I been an hour late. And there was no explanation; just copious waste of my time"

Points positifs : "I was glad that the staff was able to communicate in English. It helps when you're in a foreign country."

Points positifs : "Crew were lovely"
Points négatifs : "Never check in your carry-on if they say there are too many carry-on's on the flight. I saw a lot of Spanish say no when they asked them to, now I know why. I am in Dublin 2days now with NO LUGGAGE or carry on, I have nothing, it all got "misplaced" in transit!"

Points négatifs : "The last seat are located almost inside the toilets. The crew was unhelpful"

Points positifs : "Entertainment selections were great"
Points négatifs : "Seats were uncomfortable, and they were playing music that was really bad"

Points positifs : "Iberia is an excellent company to travel."

Points positifs : "more confort than other companies"
Points négatifs : "be on the plane the connexion was bad and I lost my fly"

Points négatifs : "Delayed ! Lost connection ! Terrible experience"

Points négatifs : "Late boarding, late departure, waited over 30 minutes for bags"

Points positifs : "boarding was efficient. crew was polite and helpful."
Points négatifs : "seats were very close together, not much leg room."

Points positifs : "Perfect"
Points négatifs : "The airport in Paris"

Points positifs : "Today was a very early day and making a connecting flight in Madrid to Lisbon was very tight because of a gate change. I was totally convinced that the bags would not make it and they did. Very impressed with Iberia and the efficiency of the staff. The flights were pretty full and everything from take off to landing worked like a charm."
Points négatifs : "I thought when I made the reservation that I had booked two aisle seats but had not and it was hard to sit in the middle seat when you are claustrophobic. Thankfully the flights were short."

Points positifs : "Puntuales"
Points négatifs : "Durante el vuelo mucho ruido por parte de otros pasajerOs y ningún control por parte del equipo a bordo. Bastante molesto, sobre todo tomando en cuenta que era un vuelo de madrugada donde casi siempre de quiere dormir en el trayecto."

Points positifs : "The crew was great. We traveled with a two year old and they were very helpful."
Points négatifs : "It was a tight fit."

Points négatifs : "The flight was delayed 30 minutes, for no apparent reason; and therefore the connecting time at Madrid for me to get my flight to Chicago, which would have been 60 minutes if the flight was on time, was cut down to 30 minutes. And the terminal where the connection was was 25 minutes away -- and this doesn't include time for immigration at Madrid. I had to run all the way, break the queue, and made it though they had shut the gate and had to re-open it. The connections are poorly timed."

Points négatifs : "not sure why we left 30 mins late, we therefore arrived late in MAD and had to literally run to catch our overseas flight. Luggage left behind, no need to say"

Points négatifs : "they book flight connections too close in madrid, resulting in big hassles, especially if passport control is also involved"

Points positifs : "The staff was amazing!"
Points négatifs : "The seats are very small."

Points positifs : "Nothing, your flight selection does not flag incorrect airports."
Points négatifs : "When you book through an airline it will flag a different airport from the one you arrive at. We arrived at TFS and the return flight was through TFN. When I called customer service Iberia Airlines rejected any refund and I ended up spending three extra hotels nights and Flights on Air Europa. My total out of losses were nearly $1,500 USD"

Points négatifs : "Missed the flight and had to spend a few hours rebooking."

Points positifs : "It was good flight going and returning on time no complaints"

Points négatifs : "The disorganization before the flight st the ticket counter"

Points positifs : "Good flight, it took less than expected."
Points négatifs : "Cheap food, especially the breakfast."

Points positifs : "Comfortable seats and easy to travel from SDC to CDG. The crew was very friendly and helpful at the gate and on the aircraft."
Points négatifs : "Nothing. Great crew and easy flight. Connection in Madrid left plenty of time."

Points positifs : "I got bumped to first in line after they wanted people with only small bags or backpacks to board first."
Points négatifs : "Not really a complaint about Iberia Express as an airline but I hate getting to Berlin Tegel. I took the bus, and it is so hard to stand up with all your luggage on those buses. It's that or a 20 euro taxi ride. At least Madrid airport has a railway line to get into the city."

Points négatifs : "Very poorly managed gate and service for Iberia. Long lines, no organization. Impossible to get any information."

Points positifs : "Fast boarding."
Points négatifs : "Seats were not very comfortable"

Points positifs : "Comfortable seats"

Points négatifs : "Boarding was rushed and seats were uncomfortable."

Points positifs : "Tout"

Points positifs : "Pas grande chose"
Points négatifs : "Le confort trop rihide du siège"

Points positifs : "perfectly and comfortable!"

Points positifs : "Great flight crew"

Points positifs : "In general, I have always had great flights when using Iberia; the MAD >NAP flight segments included."
Points négatifs : "Iberia Express uses smaller, Airbus320s and certainly packs passengers in! I'm 6'5"/191cm, and the flight between MAD to NAP almost 3 hours. That's a long time to sit with knees wedged into the unpadded seat in front of you. Window seats have even less room than aisle seats. It also makes things worse when passenger in front wants to fully recline their seat, passenger next to you wants to sprawl out - very claustrophobic! Also, there are no freebies on this flight charging for even a cup of coffee or glass of water!"

Points positifs : "not budget airline"
Points négatifs : "sadin cabin..."

Points négatifs : "The stewardess kept on hitting my husband who due to crammed seats could not fit."

Points positifs : "Respectful flight attendants, flight was on time. It was perfect."
Points négatifs : "Nothing."

Points positifs : "The seats and service"
Points négatifs : "Nothing"

Points positifs : "It was good, the pilot was great."

Points positifs : "Crew"
Points négatifs : "Iberia has been consistently late in arrival. I missed my connecting flight on the way out to spain and nearly missed a connecting flight returning to the USA. I had to literally sprint to the gate. My bags never made it to the states with me. I am still waiting for them to return. I don't feel I can take Iberia again for any future flights"

Points négatifs : "atencion al publico, de parte del personal en el aeropuerto en madrid"

Points positifs : "Flights were on time!"
Points négatifs : "The check-in process was terrible. On-line check-in was impossible. Problems stemmed from ticket being written for multiple carriers compounded with code-sharing issues. Unable to check-in via computer and no phone help on Sunday. When I went to the airport early to check in for flight, they were only able to check-in the first two segments leaving me scrambling in Frankfort to get checked in for Lufthansa flight. Never again!!!!"

Points positifs : "Timeliness"

Points positifs : "My carry on luggage did not arrive on the plan but finally was delivered at home complete and safe. Thanks a lot Iberia"
Points négatifs : "That the carry on luggage was taken to the luggage area"

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1h 20min
IBZ - MAD
25/4
dim.
sans escale
Ryanair
1h 20min
MAD - IBZ
17/2
mer.
sans escale
Air Europa
1h 10min
VLC - MAD
21/2
dim.
1 escale
Air Europa
13h 40min
MAD - VLC
11/2
jeu.
sans escale
Iberia Express
2h 45min
TFN - MAD
15/2
lun.
sans escale
Iberia Express
2h 50min
MAD - TFN
12/2
ven.
1 escale
Air Europa
5h 30min
PMI - MAD
23/2
mar.
sans escale
Air Europa
1h 20min
MAD - PMI

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