LIS

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— LIS
24 nov. — 1 déc.1
Aller-retour
1 adulte
Économique
Aucun bagage
De…
À…
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Vol Bordeaux Aéroport de Bordeaux-Mérignac - Lisbonne Aéroport de Lisbonne - Humberto Delgado
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  • Réservez au moins 3 semaines avant le départ pour obtenir un prix moins cher que la moyenne.
  • La haute saison est en juillet, août et septembre, et janvier est le mois le moins cher pour partir de France.
  • Saisissez votre aéroport de départ préféré et vos dates de voyage dans le formulaire de recherche en haut de page pour découvrir les dernières offres de vols vers Lisbonne.
  • Lors de votre arrivée à l’aéroport de Lisbonne Humberto Delgado (LIS), si vous voyagez avec des enfants, vous pourrez vous rendre immédiatement dans le terminal 1 ou 2 pour trouver une table à langer et une cabine familiale où vous pourrez vous occuper des plus petits. Des douches sont également disponibles dans la zone des arrivées, au niveau des toilettes.
  • Si vous cherchez à louer une voiture à l’aéroport de Lisbonne, vous n’aurez aucune difficulté à le faire. De nombreuses agences de location vous attendent en effet dans le terminal numéro 1, avant le passage de la sécurité. Vous pourrez alors obtenir les clés d’une voiture de location pour partir explorer la région à votre rythme.
  • En cas de valises égarées ou endommagées lorsque vous arrivez à l’aéroport de Lisbonne, vous pouvez en avertir la direction au comptoir des objets trouvés et perdus. Ce service est accessible tous les jours de la semaine et se situe au niveau 0 de l’aéroport, avant le passage au contrôle de sécurité.
  • Lors des contrôles de sécurité, une simple carte d'identité nationale est nécessaire dans le cas des voyageurs ressortissants de l'Union européenne. Vérifiez toutefois qu'elle est valable au moment d'embarquer.
  • Sachez que l'aéroport de Lisbonne dispose d'un service de garde-bagages. Vous pourrez ainsi entreposer vos valises lorsque vous attendrez votre vol. Ce service se situe au niveau P2 du parking.
  • Pour vous rendre d'un terminal à un autre, une navette est mise à disposition du voyageur et relie les deux terminaux. Cette navette part toutes les 10 à 20 minutes. Comptez 10 minutes de trajet.
  • Lorsque vous voulez quitter l'aéroport, prêtez attention au terminal 2 qui n'est pas relié directement au métro.
  • Notez qu'un bureau de poste se trouve dans l'aéroport de Lisbonne au niveau du terminal 1, parfait pour poster vos cartes postales souvenirs.

FAQ - Réserver un vol pour Lisbonne

5 meilleures compagnies proposant des vols pour Lisbonne Aéroport de Lisbonne - Humberto Delgado

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK
7,7
KLMNote générale basée sur 3968 avis
7,9Embarquement
7,6Confort
8,4Équipage
7,2Divertissement
7,4Repas
Avis sur la compagnie

Amsterdam as a hub is a mess, do not use Amsterdam and KLM as a hub to European cities unless you want to miss your flight.

En savoir plus sur KLM

Amsterdam as a hub is a mess, do not use Amsterdam and KLM as a hub to European cities unless you want to miss your flight.

Facilities for short connections.

Delay due to lack of personnel!

Queue énorme au contrôle et 1h30 de retard pour le départ

Aucun soucis, bon suivi et correspondance dans les temps Nickel

Problème de check in

Très bon service. Repas pourrait être amélioré. Personnel agréable. Hygiène respectée. Merci

Le repas est très ordinaire. Le reste c’est très bien!

Points positifs : "The seats were so comfortable"
Points positifs : "Overall a nice and good flight"
Points négatifs : "Just a detail, my “head holder” (not too sure how it is called) would not hold in position. Also, staff was a bit slow to come after being called, I had to go and ask for water by myself at some point since no one was coming after 15minites of waiting..."
Points négatifs : "When a bought my ticket, I had asked in the office about WiFi. They told me that you have WiFi on the plane. I had checked this information on KLM.com and saw the same, that you have WiFi. This was the reason, why a chose KLM! Then I tried to connected on board but I couldn’t! WiFi was not available. Crew told me that they don’t know anything about it! I was disappointed and angry."
Points positifs : "Usual faultless KLM experience"
Points négatifs : "Nothing."
Points négatifs : "Information on arrival time was not correct"
Points négatifs : "Crew members in Amsterdam were very rude and disrespectful"
Points positifs : "very nice crew"
Points négatifs : "my baggage was lost"
Points positifs : "Comfortable seat, great crew."
Points négatifs : "Flight delayed, no USB port and no entertainment"
Points positifs : "Food and service"
Points négatifs : "Working wifi would be good. Better A/C. More comfortable seats"
Points positifs : "Friendly crew"
Points négatifs : "KLM lost one piece of my luggage"
Points positifs : "Personnel serviable. Avion propre et choix de langues (anglais, néerlandais et français) apprécié."
Points négatifs : "Retard au décollage de 30 min minimum à l'aller comme au retour avec KLM. En portant un pull et un polaire j'ai eu bien froid en cabine."
Points négatifs : "KLM was not prepared to get wheel chair passenger off plane. Cost me delay of 1 hour. I will never fly KLM again."
Points positifs : "Le vol était ponctuel."
Points négatifs : "La classe business sur ce type de vol n’a rien de business si ce n’est d’être à l’avant de la cabine."
Points négatifs : "We were allowed to choose our seats from SFO to Amsterdam but not for the return flight. I like to be able to choise my seats when I book the flight. Choosing seats 24 hours before is not convenient when traveling for the return trip."
Points positifs : "Le vol"
Points négatifs : "Clairement le système pour faire notre checkin online est pourri"
Points négatifs : "L’intégralité du voyage, pas de repas, retard de bagage"
Points négatifs : "I called for a crew member 5 times and waited 25 minutes for anyone to help me with just some water. I had to get up and go to the very back of the plane to ask for some water. The plane was hot and no air to be found. This was all after we had to get back off the plane before takeoff. It was terrib"
Points positifs : "They considered my reguest of vegiterian food."
Points négatifs : "I have no complaints."
Points négatifs : "My suitcase didn't come with the airline."
Points positifs : "The flight AMS to MEX was smooth, very helpful personnel on board, we enjoyed a bit more space and the seat seemed a bit more comfortable."
Points négatifs : "Besides the seat relative comfort, it did not recline much at all, i wondered what the extra money (at least $5 or $600) got us. The food, wine/ beer service was same as regular economy, the boarding took place at same time as economy, no drink before take-off if only sparkling water. And the plane was old generation 747 and the entertainment was same vintage: screen was not very bright and the selection of films was poor. No plug to charge electronics. We were disappointed with KLM when comparing with other airline companies offerings when you book in Premium Economy."
Points négatifs : "Check in at Berlin was extremly slow. Staff was very unprofessional and not very friendly."
Points positifs : "Good and friendly services"
Points négatifs : "I really don't like when at the gate the take your luggage and say you'll be the first to get it at arrival.. And now I'm still waiting.. That's really really annoying"
Points positifs : "Very friendly onboard personnel - I really had kind of homy feeling."
Points négatifs : "The flight advertised meals..a small pastry was served an hour into the flight. I asked when the meal would be and was told a few hours...which turned out to be breakfast..i wated all night for food that only came an hour before landing. Now hungrey and tierd.I.will not be flying klm ever again !!"
Points positifs : "The seats seemed to have more space on this plane which was nice."
Points négatifs : "It felt strange that the crew members completely skipped over me when serving lunch and drinks. At least something as basic as water should be given to all passengers."
Points positifs : "Easy to board and easy flight."
Points négatifs : "Flight departed 35 minutes late"
Points positifs : "The entertainment options were good."
Points positifs : "Good services!"
Points positifs : "Service en business au top. Pour aller de l’europe vers Mexico les sièges sont dans lis confortables sue les vieillissant de l’A380 d’Air France."
Points positifs : "Petit avion sans trop de place."
Points négatifs : "Connexion un peu trop courte à Amsterdam. Génère du stress."
Points négatifs : "We did not get two of baggage at the destination."
Points positifs : "Norhing"
Points négatifs : "They have mabaged to lost my luggage"
Points positifs : "Arrived Early!"
Points négatifs : "Left Late :-)"
Points positifs : "Nice flight, nice crew, and a nice experience."
Points positifs : "Crew was very nice and helpful, entertainment system worked well and had good choices"
Points négatifs : "Seats were not very comfortable, it was uncomfortably hot and there was not air conditioner vent above like most other airlines"
Points négatifs : "Unaccompanied minor flying to Lisbon overnight. Bag was lost. No real effort to assist. Bags of unaccompanied minor should be treated with priority."
Points négatifs : "Le menu est à améliorer"
Points négatifs : "Le menu est à améliorer"
Points positifs : "The staff was very helpful and professional. Promp response to calling for attention."
Points négatifs : "Wish there was better lumbar support for the seats. The food could be a bit more exciting with simple addition of lime pickles. Overall can not complain for economy standard!"
Points positifs : "The food service was good and the flight attendants were friendly."
Points négatifs : "The plane was very uncomfortable. The seats were small, you felt on top of the person next to you, and there was no leg room. I am a pretty small person- I can't image how uncomfortable all of the taller passengers must have been."
Points positifs : "I personally do not appreciate the food on this leg of the journey Food Ams to Dxb is GOOD!!"
Points négatifs : "The snack & “ solid eggs” in breakfast. Fresh fruit was good."

CDG, fidèle à lui même. Pas assez de place pour s’assoir, restauration en souterrain et très moyenne.

1h30 de retardau

Sur un vol matinal, avant on avait nos petits croissants... les madeleines en sachet c'est moins bon forcément...

Confort des sièges lamentable (vol 23 à 25 heure)

Le vol avait presque une heure de retard et à l’embarquement (nous ne voyageons qu’avec une valise cabine pour ne ps faire la queue au carrousel), l’employée Air France, sans un sourire, d’un ton impérieux et sans pouvoir argumenter nous prend nos bagages, les enregistre …. Et en laisse passer plein d’autres ! On comprend que l’avion est plein mais peut-être un peu d’amabilité n’aurait fait de mal à personne. Embarquement à revoir, vraiment, même un samedi de rush … pour des étrangers, imaginez ce que donnerait un tel comportement en terre d’image de marque et d’accueil en France …

Le vol a été annulé et je devais arriver à CDG. Au final, on m'a positionné sur un voll 1 heure plus tôt et avec une arrivée à Orly. Avec ma fille qui partait pour NYC en fin d'après-midi (heureusement), j'ai dut traverser Paris avec sa grosse valise et à ma charge.

Made me check a bag that I have carried onto hundreds of flights . Caused me to miss my connection in Paris because I was flying a different airline and my bags didn’t transfer . The agent was rude and refused to listen. My mother who was three people in front of me in another line Carried the same bag on with no issues . Be consistent

Manque une plus grande diversité des films

Delta airlines n’est pas une compagnie au niveau d’Air France. Les plateaux repas sont décevants et le personnel navigants est désagréables et quelque peu brutales, constamment énervés et peu prompt à répondre aux demandes des passagers.

Wrong advice was given by AF counter for the boarding by asking me to exit airport and then enter again , otherwise was ok .

Valise cabine mise en soute alors qu il y avait de la place dans le portes bagages et que j ai demande de garder ma valise pour avoir une correspondance ferroviaire serree a l aeroport final. Personnel d embarquement extremement desagreable a toulouse.

Hôtesse très désagréable. Modification de siège alors qu’une option a 18€ a été payée pour choisir le siège.. décevant par rapport au service habituel d’AF

Poor communication from boarding staff, airport staff not a clue. Communication on board was un decipherable and airline lost baggage.

Not the best crew. Extremely annoying with mask wearing. Even when I was eating and drinking they would come up to you to tell you to wear your mask. Extremely annoying.

Points positifs : "Personnel de cabine au petit soin"
Points négatifs : "Prix du billet un peu cher à mon sens"
Points positifs : "La régularité du vol L’acceuil et la disponibilité des hôtesses"
Points négatifs : "Rien"
Points positifs : "Siège et espacements correct surtout pour quelqu'un de grandes tailles comme moi"
Points négatifs : "Avoir des divertissement à bord"
Points négatifs : "Idem"
Points positifs : "The crew was perfect"
Points négatifs : "No wi fi on the plane."
Points positifs : "Crew were very good."
Points négatifs : "No vegan food available."
Points positifs : "Very friendly crew"
Points négatifs : "In-flight system had some errors"
Points négatifs : "I was almost forced to stow my luggage in the hold despite me telling the check-in people tjat I had my meds and cpap in the carryon. I spoke to multiple people. Not sensitive."
Points négatifs : "Les sièges très serrés. La nourriture très moyenne ( surtout le petit déjeuner )."
Points positifs : "Personnel accueillant et disponible."
Points négatifs : "Nourriture doit être revue même en classe éco. Écran divertissement un peu vieux."
Points positifs : "Despite being a short flight, they gave food"
Points négatifs : "Nothing. All ok"
Points négatifs : "Boarding (by bus) was a total chaos. I had to stand for about 50 minutes, either on the crowded bus or, after climbing with great difficulty three flights of stairs to a high jet-bridge (I am 76), standing there forever with 200 persons waiting to get access to the plane. Totally unacceptable. They started the boarding process early (50 minutes before departure), but passengers were allowed to actually board the plane at the time it was supposed to take off."
Points négatifs : "The food is usually very good, this time it was poor to disappointing- dark meat chicken.., tasteless & unhealthy....mushy fruit dessert choices"
Points négatifs : "New variety of food"
Points positifs : "Quick boarding, comfortable seating. Great food!"
Points négatifs : "The seats and IFE were a bit outdated. Comfortable, but outdated. My family had issues with their screens and one had to use the remote as the touch screen was no longer functional."
Points positifs : "The crew was excellent and surprisingly the seats were comfortable."
Points négatifs : "I think more attention should be paid to cleaning the plane and eeek, there was no liqueur in economy class. Music selection in entertainment should be wider too"
Points négatifs : "No leg room at all, cant believe those seats met legal standard. The plane smelled, boarding was a nightmare because too many people had big bags. An announcement had been madd that vags would be collected, but obviously were not."
Points positifs : "The crew did its best to make up for the fact that the special meal I ordered was inedible."
Points négatifs : "See previous"
Points négatifs : "More options for gluten free food. Always get the same dish"
Points positifs : "La prise USB pour charger le téléphone vu que le vol a fait plus d'une heure et demi de retard"
Points négatifs : "L'embarquement et le système qu'ils ont fait et très long des informations tondeuse à donner été tardif et incohérente"
Points positifs : "Staff were friendly and seats in business were super comfortable."
Points négatifs : "The craft is a bit old. Harsh landing."
Points négatifs : "Surprised one flight that from what it looked to be, once flight took off a older couple came out of the cockpit are and took a seat in business class. I thought I had seen someone in civilian clothes setting in a area right behind the pilots chair. They did return to cockpit area near end of flight"
Points positifs : "Friendly attendants, entertainment variety"
Points négatifs : "Comfort, food could have been better."
Points positifs : "Personnel très agréable mais collation un peu insuffisante"
Points négatifs : "Le décollage en retard (1 heure) et une annonce inexistante pour le duty free"
Points négatifs : "More chose in meals. I flew to and from within a week. All I had were chicken, chicken and chicken for snack too."
Points positifs : "la ponctualité du vol et les services a board"
Points positifs : "Food was ok."
Points négatifs : "Very little room in economy class. For a 6'1" person, it's impossible to get comfortable."
Points positifs : "Le petit gâteau. Succulent à mort."
Points négatifs : "Qu'il n'y ait qu'un seul gâteau. C'était bon le voyage"
Points positifs : "Équipage très gentils et très des bons services à bord, Merci et à bientôt"
Points positifs : "It was only 2 hours"
Points négatifs : "Small plane, no movies"
Points positifs : "L’amabilité du personnel de bord, la rapidité du vol, le service à bord"
Points négatifs : "Le dépose bagages, la non-assistance du personnel a l’enregistrement"
Points positifs : "Over all pretty good for price."
Points négatifs : "Retard et chaleur limité supportable dans l'avion. Service niveau easy jet même si les hôtesses sont très sympathiques"
Points positifs : "Good selection of movies"
Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "The plane (Boeing 777) is packed like a sardines can, with 10 narrow uncomfortable seats across in Economy Class. The crew didn't even bring water for an 1,5 hr into the flight! The plane was very hot, with very little air flowing through the salon. Food was bland for dinner and inedible for breakfast. The crew was barely there, and borderline rude when asked something."

Give information a day before the flight

Transavia flight was ok but I regret that kiwi illegally checked me in. They, for instance, answered security question for me and were not allowed to do so.

Ok

Transavia sent an email Where they explained they had to hire a mini plane with crew to serve us , the crew was rude , and un prepared , they splashed sparkling water all over me and two roads , no apology or nothing just 2 napkins , I paid to bring a horas my hand luggage that was refused and put it with the check inn luggage I snapped several videos of the poor and uncomfortable situations we lived and will post it later on my social media to warn people about it , and will contact the customer services at the airline so they know about it

L’enregistrement a débuté très tard, quand j’ai demandé à quelle porte s’effectuerait l’embarquement, l’hôtesse m’a dit qu’elle ne savait pas parce qu’il était encore trop tôt. Quelle cruche ! Ne connaissant pas le nouvel aéroport de Berlin Brandebourg je suis allé prendre un café, quand je suis revenu au contrôle il y avait un monde incroyable et j’ai failli rater mon vol tant le nouvel aéroport est grand. Je retiens cette hôtesse pour son caractère discourtois. De toute manière, je ne voyagerai plus avec Transavia. La compagnie m’a demandé de regeler 15 € de plus pour mon bagage soute à l’aller, alors qu’il aurait dû y avoir une tolérance, et le partenaire de Transavia : EasyJet m’a demandé aujourd’hui de payer 60 € pour mon bagage en soute, alors que j’avais payé une option pour ce bagage sur Kayak. C’est une honte de voler les voyageurs ainsi. De plus je déteste voyager dans une cabine aux sièges verts, je n’y peut rien, ça me stresse. L’application Kayak sur smartphone est également une catastrophe : pas de synchronisation avec les applications des compagnies aériennes. Mais surtout, elle renvoie sur l’appli Kiwi n’a jamais fonctionné au cours de mon voyage. C’est inacceptable ! Je suis très énervé après tous ces vols approximatifs et ces services qui coûtent vraiment chers alors qu’ils sont inexistants.

too hot and too tight, no even small cup of water.

1/2 h de vol en plus !!!

Bon voyage et atterrissage avec avance.

Au minimum de l'eau gratuite serait bien

Très belle

Radin sur la restauration. Arrêtez les économies de rats c’est la honte. Offrez un petit repas et de l’eau quand même !

2h45 de retard !!

Excellent

All good

it was exelent

Le service PMR embarquement et débarquement. Impeccable. Des gens admirables et d'une gentillesse remarquable.

Retard de 40 min au décollage a l’aller comme au retour..

L'enregistrement, l'embarquement, le vol, l'arrivée bien. A bord, le repas simpliste, choix limité, divertissement : rien, confort des sièges limité.

Points positifs : "Bon rapport qualité prix"
Points négatifs : "Les menus disponibles à bord ne sont pas disponibles sur le site internet ou sur l’application mobile c’est fort dommage"
Points positifs : "Ayant proposé de céder la place à un couple qui ne serait ainsi pas séparé l’hôtesse m’a placé dans un endroit plus confortable pour mes jambes et n’a cessé de me remercier. Alors que c’était la moindre des choses.merci à elle"
Points négatifs : "Procédures d'embarquement pas conformes aux règles COVID"
Points positifs : "It was a very nice, standard flight. Nothing remarkable good or bad."
Points positifs : "..."
Points négatifs : "...."
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Gestion de l embarquement: 1h de retard et file d attente interminable a l embarquement car chgt d avion non communiqué"
Points positifs : "The was not confortable"
Points négatifs : "Having more entertaiment"
Points positifs : "On time"
Points négatifs : "Seats and legroom"
Points positifs : "Le personnel, l'espace pour le sièges et l'avion en lui même"
Points négatifs : "Ras"
Points négatifs : "Baggage claim was nearly one hour long"
Points positifs : "Retard de 2heures service nul"
Points positifs : "Personnel à bord"
Points négatifs : "Offrir un café"
Points négatifs : "The flight was delayed more than 30 minutes and it took the crew too long to address the issue. It left the passengers wondering what was going on. While we waited the air conditioner did not work and we were left in intense heat. I still don’t know the reason why the flight was delayed because it ."
Points positifs : "Seats and plane looked a little bit run-down definitely on the lower budget of airline brands."
Points positifs : "Quick and convenient"
Points négatifs : "Delays are always an issue"
Points négatifs : "Faire respecter la consigne des bagages à main a tout le monde plutôt que de mettre les bagages des derniers montés en soute. Résultat : 1h de perdu à Orly à l’arrivée."
Points positifs : "les sièges sont vraiment confortable par rapport à d'autres compagnies le pilote nous a indiqué l'itinéraire de vol et les villes survolées"
Points négatifs : "un petit encas inclus dans le prix du billet serait 1 plus ainsi que des prises usb"
Points positifs : "Personnel Horaire respecté"
Points négatifs : "Décoller à l'heure..."
Points positifs : "L’humour du personnel de bord et du commandant de bord . Merci"
Points négatifs : "La récupération des bagages plus que médiocre, 1h après que l’avion soit arrêté mais je pense que ça vient d’orly et ce sans info. Nous avons vu partir les bagages de l’avion car nous aussi du mal à débarquer car les bus n’arrivaient pas. Par contre bonne info du pilote qui nous l’a signalé."
Points négatifs : "Etre a l'heure dans au moins un des sens"
Points négatifs : "Limited seating online Made you stand in long checking line 2.50 for a cup of Nescafé"
Points positifs : "Le personnel oui sympathique"
Points positifs : "Départ à l'heure"
Points négatifs : "Rafraîchissements gratuits et non payants"
Points positifs : "They changed the flight schedule and i asked them for refund and i did not get my money back"
Points négatifs : "Delay..."
Points positifs : "Not full flight"
Points négatifs : "Norwegian nickle and dimes everything seats, foods, luggage entertainment non existent"
Points positifs : "Confort .ponctuel"
Points négatifs : "Pas pu choisir mon siege"
Points positifs : "We departed on time It was cheap to check a bag"
Points négatifs : "Mauvaise communication des informations de vol par l’équipe à l’enregistrement des bagages qui nous a coûté un vol"
Points négatifs : "No one in orly is here to communicate with passengers. Neither airline ground personnel nor airport staff"

Smiling flight crew, which is not always the case with other airlines

Arrival at 5:00 morning time and you see that the lounge opens only at 6:00. That is a poor timing and service when you pay business class. Especially when boarding next flight is at 6:10….

Deux heures de retours donc améliorer la ponctualité Hôtesse pas sympathique voir même antipathiques. Classe business à améliorer

Excellent, très très bien

Excellent

Excellent

Excellent , tout s'est bien passé

Tres bien , excellent

L'accueil, le confort etc...

Une petite collation serait la bienvenue

Bagages en soute perdus

Bagages en soute perdus

Tout était parfait

J’avais réservé un repas cacher et l’hôtesse de l’air m’a dit qu’il n’y avait aucune réservation

Transmission de fausses informations, 2 vols annulés, attente de plus de 3 heures au deal TAP pour obtenir de fausses informations.

48h dans la vue à cause d’un avion cassé

Rien tout était parfait

Les repas

Mauvaise organisation de la gestion des documents COVID

Problèmes multiples lors de l’embarquement Mauvaise organisation de la vérification des documents pour le COVID. Retard.

Le prix de la compagnie est plus cher que les outres

L’attente est beaucoup trop longue et tous les passagers ayant eu une escale avec TAP ont raté l’avion.

On a 9 hr flight the entertainment kept having issues and not working for most of the flight. The food was worse than usual. It was a pretty awful flight.

Points négatifs : "Seats are very uncomfortable in all planes"
Points positifs : "Great customer service!"
Points négatifs : "NA"
Points négatifs : "Ils ont perdu mon sac avec ma carte bleue et permis de conduire je ne Peux pas payer mon hôtel je sais pas où dormir"
Points positifs : "I liked the food"
Points positifs : "Food is not really included and the seat DONT recline. But the crew were great and boarding was easy"
Points négatifs : "More food , comfortable seats"
Points positifs : "The price is affordable"
Points négatifs : "TAP doesn't understand the first thing about customer service."
Points positifs : "It was on time and everything went well"
Points négatifs : "They could have offered more water"
Points négatifs : "Did you know the flight was changed?? It moved from Nov 24 to Nov 25. I was never informed of this change that was supposedly made in October.. Even you (kayak) didn’t know bc you still think I took the flight that I booked on your site! I was forced to rebook with another airline and will be expecting a refund and then some and possibly dispute the charge all together."
Points positifs : "6h30 de retard, 0 communication, connexion ratée, toujours dans la queue à Lisbonne pour savoir si on va avoir un hôtel pour ce soir."
Points négatifs : "Plus ou moins tout, et au moins donner un repas correct."
Points positifs : "Left us alone a lot and also not a lot of brainless babbling over the pa. Very nice change from most airlines"
Points négatifs : "The Kayak website sucks"
Points positifs : "Pillows, blankets and earphones waiting on the seat and it was a lovely crew. Hurricane Dorian made us late for our connecting flight but we were impressed with the efficiency of a waiting rebooked boarding pass upon arrival."
Points négatifs : "Even with an upgraded seat purchase they were uncomfortable and hard to sleep in. This is an ongoing problem on most airlines. One would think that with technology, a better system could be designed..."
Points positifs : "."
Points négatifs : "Pas de retard !!!"
Points négatifs : "C’est complètement bizarre , on ne peux pas choisir un film pour commencer a regarder. Ils commentent au même temps et c’est vraiment impossible."
Points positifs : "Food and price"
Points négatifs : "On time departure"
Points positifs : "Crew was nice."
Points négatifs : "My family wasn't given a choice on the meal they were given which was hard because most of them don't eat fish (it was codfish). One of the flights was delayed 2 hrs & then didn't take off for 40 mins after the two hours because boarding wasn't started til 10 mins before it was scheduled to takeoff"
Points positifs : "The crew was very friendly and food was very good."
Points négatifs : "The toilet sinks were clogged and dirty."
Points positifs : "Space in the cabin"
Points négatifs : "Language included"
Points positifs : "The food and crew"
Points négatifs : "TAP was late getting the first flight out, offered almost no help and almost left 22 people stranded in Portugal and tried to get us to pay for a new flight at our own expense. Customer service was terrible. Multiple people in line said they had been stranded in Portugal by TAP airlines before."
Points positifs : "The crew"
Points négatifs : "Be on time and that they dont loose my bags! Wait for and extra 2 hours in the arrival airport because of the lost"
Points négatifs : "Aucun rappel du vol.aucin message d'alerte. Aucun sens commercial. Je ne suis pas montrée à bord. Achat dun nouveau billet. Fini avec la TAP."
Points positifs : "Bon vol bon pilotage plutôt confortable Proposition de boissons"
Points négatifs : "La proposition de sandwich Un peu de retard au décollage"
Points négatifs : "Départ à l’heure"
Points positifs : "Personnel de bord souriant et au petit soins. Avions propre"
Points négatifs : "Embarquement encore une fois chaotique, encore une fois en retard (aller comme retour) et une politique de bagages à main aléatoire. Malgre une taille autorise, impossible de comprendre pourquoi nos valises sont passées en soute plutôt qu'à main par rapport à la valise du voisin. Dommage"
Points positifs : "Avion propre et moderne Personnel à l'ecoute"
Points négatifs : "L'embarquement catastrophique. Personnel peu sympa, j'organise et aucune explication sur le retard."
Points positifs : "Very efficient and competent crew. Very much like the A330 plane."
Points négatifs : "On our flight from Lisbon to Paris Orly the baggage took two hours become it was delivered. We were later told the baggage crew forgot some of the bags."

Great flight push back was a little late but arrived 25 minutes early allowing a great day exploring Lisbon

Too late.

Respect de l’heure Équipage très sérieux et aimable Avion propre Merci

nO PROBLEM

Très bon voyage et bonne condition

Abus sur les bagages cabine que l'ont vous fait payer malgré respect des gabarits. Énormément de voyageurs en colère face à cet abus de facturation supplémentaire ! Vol retour en retard et encore plus retardé à cause de la compagnie EASY jet qui a dû encaisser de belles sommes sur les bagages facturés 29 euros en plus à une majeur de partie de voyageurs. Merci EASY JET

Flight attendants did refuse to tell passengers to wear face mask. They told us “WE ARE NOT POLICE” … An unfortunate comment due to the actual sanitary situation. In the end 90 % of the passengers DID NOT wear a face mask. Sad and unprofessional. Easy yet should review their on board rules.

Easyjet = de plus en plus lowcost !!! Pour 1h30 de vol ça passe mais il ne faut pas plus....

Mes parents ont eu recours à l'assistance fauteuil, Mal pris en charge A Lisbonne ils sont restés plus de trente minutes dans l'avion puis récupérer et fait la moitié de l'aéroport à pied 🤬😡83 ans et 85 ans

Très mauvaise communication, retard 45 min , vol que nous avons du prendre suite à l’annulation de notre vol retour d’hier dimanche 22/5. Aucune explication donnée aux passagers, aucun personnel de la compagnie aérienne pour nous expliquer comment faire à l’aéroport de gatwitck.

Our original flight was at 05:35 but was later cancelled which we only discovered when we went to check in. The airline had now moved us on to the next available flight 14:05. We had both booked priority boarding but I lost mine on the new flight as it was fully booked. When we arrived at the airport we found that we had been moved yet again to an even later flight. Our new flight was due to depart at 14:20 but departed an hour late. What a joke.

Points positifs : "Right price."
Points négatifs : "Crowded and not organized."
Points négatifs : "This flight has a record of being late 90% the times i use it"
Points positifs : "clean, efficient"
Points négatifs : "Announcements at gate..only one long line..didn't know what was boarding.."
Points positifs : "The price, the crew"
Points négatifs : "The terminal without air conditioning in Bordeaux was a mess, due to construction and size. It felt I was being penalized for using a low cost airline."
Points positifs : "On time"
Points négatifs : "Charles dGaul airport security was redundant and slow. A more cohesive flight change would have been better."
Points positifs : "aucun imprévu"
Points négatifs : "petit dejeuner offert"
Points positifs : "Arrivée à bon port"
Points négatifs : "Pas 4h30 de retard"
Points positifs : "Le vol de façon général"
Points négatifs : "L’ajuste Horaire pour éviter le retard"
Points positifs : "Le personnel à bord était très attentif et chaleureux"
Points positifs : "Simple et efficace. A l’heure."
Points négatifs : "Amabilité correcte, on peut être encore meilleur. Mais franchement ça va. Easy jet est vraiment top pour les petits trajets."
Points positifs : "Rien Je commence réellement à en avoir marre de prendre easyJet. Toujours des retards !!"
Points positifs : "les sièges étaient vraiment très très inconfortables"
Points négatifs : "des prises USB dans l'appareil serait un plus"
Points positifs : "We got to Lisbon in one piece. Comfortable during the flight. Well behaved neighbouring passengers."
Points négatifs : "Although the flight is actually good, my overall experience is still poor due to the boarding crew at the gates. If anything I want to make an official complaint on how poor the services were towards other passengers and us. I will do this in the week."
Points négatifs : "Nettoyage"
Points négatifs : "le personnel de bord fait des remarques en aparté machiste."
Points positifs : "Nouvelles cabines. Degivrage effectué avant le départ."
Points positifs : "Professional crew"
Points négatifs : "2-hour delay due to "crew welfare issues" Even after a 2-hour delay, they let more cabin baggage on board than was possible to stow in the lockers, resulting in rather chaotic scenes around transfer of baggage to the hold, and adding toi delay.. Entirely avoidable"
Points positifs : "A l heure Hotesses sympathique"
Points positifs : "Pas de retard"
Points négatifs : "Pas de divertissement ni de repas Café reste cher pour faire passer le temps"
Points négatifs : "Didn’t even get to take this flight due to our first EasyJet flight being delayed."
Points positifs : "Everything went to schedule and the crew dealt with an illness emergency without fuss and I am sure more than half the passengers never knew about it."
Points positifs : "Flight was exactly on time. The plane was bigger than expected with more room and a lot of overhead bin space."
Points positifs : "Easyjet est une super compagnie"
Points négatifs : "Une heure de retard cause reconnaissance d’un bagage surnuméraire"
Points positifs : "Pas grand chose !"
Points négatifs : "Salle d’embarquement trop petite, bar très sale et les toilettes n’en parlons pas tout ça a 07h30 qu’est ce que cela doit être en fin de journée. Pas assez de sièges, pas assez de personnel pour aider les voyageurs à l’auto drop bag. Avion pas très propre. Et vol en retard."
Points positifs : "Slick service and support from staff (travelling with kids)"
Points négatifs : "All was just perfect"
Points positifs : "The flight to be on time for once"
Points négatifs : "That this flight is ALWAYS LATE"
Points négatifs : "Terrible customer service. Staff is very poorly trained and just lacking in every regard, from those attending to baggage check to those supposedly assisting with customer service. The airline takes no responsibility for the actions of their employees and leaves everything at the expense of the customer, even when the airline / it’s poorly trained employees are to blame. They left me stranded in a foreign country overnight with no accommodations and just complete and utter disregard for what had actually occurred. By far the worst experience I have ever had with any airline, ever. Beware. Their rules for checked baggage are ridiculous. Nothing is worth the money. I spent less on a 4-star hotel the night I was stranded than the airline charged me to check my bag. I initially paid $107 online to check my bag which was insane enough as is, but despite the fact that I had already purchased the extra large checked-bag option, I was charged an additional €80 at the airport since there was apparently no record of me purchasing the XL bag option (except for on my flight invoice as well as on my bank statement, of course). As a result, after seeking assistance from multiple employees—each of whom couldn’t have cared less—and paying the additional fee, I missed my flight (which was a CONNECTING FLIGHT) because they finished boarding early / closed the gates early. Their lovely cutomer service then proceeded to tell me (as I embarrassingly wept and sobbed), that I must purchase a new flight ticket, before also happening to mention that seeing as though it was almost 12pm, they were doing me a favor by waiting for my decision since I was delaying them from leaving work, as it was the end of their shift. All in all, because I missed my connecting flight, I then missed another flight, as well as a train I previously booked. I not only had to purchase a new flight, but also a hotel room, a taxi to the hotel since the airport hotel was fully booked, a taxi back to the airport from the hotel, and another train ticket, in addition to the obvious necessities such as food and water. All without even an apology from the airline. To make matters worse, once I was finally on the newly booked flight, I was not offered a single refreshment. No food, no beverages, and in fact, was actually ignored by the flight crew as they served everyone around me. EasyJet turned my long 16-hour journey into an exhausting and overall miserable 72+ hour journey due to their complete insolence. Never again......"
Points positifs : "Usual practical easyJet service."
Points négatifs : "Long queue for passport control in Basel. What's going on with that?"
Points négatifs : "Vol retardé de 2h30"
Points positifs : "Vol très agréable"
Points positifs : "Le personnel aimable, avion à l’heure, avion propre"
Points négatifs : "Pour 3,5kg supplémentaires sur le bagage en soute mon ami à payé 56€ en supplément c’est une honte !! Les billets ne sont certes pas cher mais de là à voler votre clientèle .. Un bagage en soute coute 47€ comment expliquez-vous que 3 petits kilos supplémentaires coutent 56€"
Points négatifs : "We were stopped and told that we had to repackage because my small shoulder bag and my wife's purse were too large and constituted more than one carry-on. We repacked as best we could, considering our suitcases were full already. Not good enough! We were charged sone 70 euros extra. As our bonding proceeded we saw more than several people with larger backpacks and purses than we originally had. Never again for easyjet!"
Points négatifs : "Le chaos au moment d'embarquer. Trop de monde entassé devant la porte. Pas d'endroit ou s'assoir. Mise en soute de mon bagage à main au dernier moment."
Points positifs : "Encore Elena comme chef de cabine: quelle gentillesse, efficacité et quel charme!"
Points négatifs : "L'alerte à la bombe ou bagage abandonné à l'arrivée: 30 mn d'attente..."
Points positifs : "La chef de cabine Elena"
Points négatifs : "La pluie à l’arrivée"
Points positifs : "I liked the way I was treated when i went to drop my luggage."
Points négatifs : "I think that when the customers buy ticket they expect to have meal included. At least I've felt that way. I hope you to improve this service."
Points positifs : "uniquement l'attitude du commandant de vol et de l'équipage"
Points négatifs : "plus de 2 heures de retard !!!"
Points positifs : "Rien Trop de retard"
Points négatifs : "2h de retard"

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