We were faced with cancelled reservations when boarding in Charles De Gaulle. The staff at the desk were amazing and retrieved our reservations and obtained seats for us all the way through Buenos Aires. We are so thankful for the dedication of the staff at the check-in desk and will always consider Lufthansa first when flying worldwide.
I will never use kayak again. Their confirmation numbers are useless to the airlines. They cannot represent the airline. I was blocked from getting a seat assignment when I booked the flight. Their service is useless. I will also never book a flight serviced by another airline. Confirmation numbers are unique to each airline. The only one that matters is the one assigned by the airline servicing the flight. In my experience, Kayak doesn’t exist. It was just a front. I was forced to deal with a company called Chat Deal. Never heard of them. Never want to deal with them again. Awful.
Voyage de san Francisco vers Honolulu à été mauvais. Petit avion pas de films (tous les écrans étaient en panne), pas de wifi. Il ne nous ont pas compensé, ils auraient pu nous offrir un sandwich ou une boisson gratuite.
Formalités d'embarquement simples. Le staff à bord sympathique. Assis à côté d'un homme a assez forte corpulence qui mettait en évidence la taille réduite des sièges. Le dîner et petit déjeuner pas fameux du tout, le niveau à encore baissé dans ce domaine.
Notre départ et notre arrivée étaient à l’heure. Nous étions bien servis par les membres d’équipage. Malheureusement, moins d’espace dans ce modèle d’avion que dans les modèles plus récents. Les écrans installés dans les sièges fonctionnent très lentement, donc pas beaucoup de divertissement pour le vol de 8 heures
Les membres d’équipage ont été attentifs. La qualité de repas- à améliorer
Transit à Frankfort : horrible !
Le fait de refuser de servir un deuxième verre de vin sous prétexte d’effectifs réduits à cause de la pandémie, Servir de l’eau ou du vin ce ´n’est pas plus difficile ! Aucun choix de repas et une bouillie trop cuite qu’ils osent appeler pasta. Personnel de bord particulièrement expéditif et antipathique. Le pire long courrier de ma vie.
Points positifs : "Very friendly crew, very clean cabin, very comfortable seats"
Points positifs : "The crew, leg room with seats! The flight crew was extremely nice!!!!"
Points négatifs : "Everything was pleasant....I wouldn’t change anything."
Points négatifs : "Food is a joke"
Points positifs : "Crew was very friendly and attentive. Seats were very tight and uncomfortable, specially for a 6’3 tall person!"
Points négatifs : "Boarding could be a little bit more organized"
Points négatifs : "Better Communication from Lufthansa"
Points positifs : "Good"
Points négatifs : "Confortable seats"
Points positifs : "Comfortable plan. crew, at least in our section of the plan was minimally attentive."
Points négatifs : "crew could have been more attentive. other then the basic services no one made any effort to see if we wanted anything else."
Points positifs : "Crew was great."
Points négatifs : "Check in time took a very long time with a boarding pass."
Points positifs : "Je suis allergique à la moutarde et aux à l’avance d’en faire part sur le site d’enregistrement. J’ai tenté d’appeler mais après avoir perdu 20 minutes j’ai abandonné. Conséquence j’ai mangé un bout de pain et une barre tendre! De plus, le personnel était plus ou moins compréhensif et accomodant."
Points négatifs : "Avoir sur le site d’enregistrement la possibilité de faire part des allergies alimentaires.Que l’équipage ai accès à une liste détaillée des ingrédients du menu servi à bord"
Points positifs : "Le personnel était parfait et proposait de l'eau régulièrement."
Points négatifs : "Le repas n'était pas très bon et j'ai eu faim"
Points négatifs : "LA NOURRITURE POURRRAIT ÊTRE BEAUCOUP MIEUX"
Points négatifs : "Retard"
Points positifs : "Ben... Je cherche encore"
Points positifs : "le personnel"
Points négatifs : "respecter l'horaire. la recherche a été faite pour un vol avec bagage enregistré inclus. seulement aprèes l'achat on a pu voir que c'était un light fare"
Points positifs : "Le service"
Points négatifs : "La nourriture, le retard"
Points positifs : "Service is excellent, comfortable seats and space between legs is comfortable even in economy."
Points positifs : "Nothing at all"
Points négatifs : "They cancelled my ticket because I missed the second leg of the flight. They didn’t even offer me an option and told me to find my own flight home. I had to pay $1100 on another airline to fly home tomorrow. I will NEVER use Lufthansa again"
Points négatifs : "Parfait rien a dire"
Points positifs : "for the first time ever, my kid ate the airplane food, and it was because it was good. the service was really good and the staff outstanding."
Points négatifs : "Te cabin pressure gave us headache. always happens with the A380 though."
Points positifs : "La grande attention et disponibilité du personnel cabine"
Points négatifs : "Quelques soucis avec le système de divertissement,"
Points positifs : "Très Correct"
Points négatifs : "Rien !"
Points positifs : "Personel très pro"
Points négatifs : "Films et divertissement"
Points positifs : "Personel très réactif"
Points négatifs : "Les films et divertissements"
Points positifs : "Mauvaise information"
Points négatifs : "L’embarquement"
Points positifs : "On a eu 3 h de retard ... l’avion n’était pas plein donc attendu l’autre vol"
Points négatifs : "Mauvaise info"
Points positifs : "Confort de l'avion et amabilité de l'équipage"
Points négatifs : "Un peu déçu par les repas J'en avais un meilleur souvenir"
Points négatifs : "Le retard"
Points négatifs : "les faits d‘être m‘a fait loupé la suite de mes transports"
Points positifs : "rien"
Points négatifs : "les retards"
Points négatifs : "Le vol est largement en retard !!!!!"
Points positifs : "Embarquement très rapide, vol ponctuel."
Points négatifs : "Le repas était franchement mauvais. Il n'y avait pluplus de deuxième choix"
Points négatifs : "Les informations à bord etaient incompréhensibles"
Points négatifs : "Airplane food eatable"
Points positifs : "Crew, boarding, seat"
Points négatifs : "Paris airport is extremely passenger unfriendly. Better to connect somewhere else"
Points positifs : "on time no hassle"
Points négatifs : "nothing in particular"
Points positifs : "Qualité du service en général: bon Et comme à leur habitude ils proposent un avion récent."
Points négatifs : "Avion surbooké, j'ai été séparé de ma compagne comme beaucoup d'autres passagers... Mauvaise expérience de vol surotut pour 12h de vol. Le personnel de bord à fait son possible pour nous servir au mieux mais on sentait qu'ils étaient un peu débordé."
Points positifs : "Qualité toujours au rdv et avion au niveau"
Points négatifs : "Changement de vol à la dernière minute imposé par la companie qui nous a fait voyager séparément avec ma copine dans des conditions peu agréables + on a raté le taxrefund à cause de ça..."
Points positifs : "Great hospitality"
Points négatifs : "Delayed"
Points négatifs : "The fact that I was re routed that my flight from Paris was late and made me miss my connection."
On s’est organisé pour ne pas avoir à commander des repas dans l’avion. Cher pour le goût. Plus facile pour le divertissement avec d’autres compagnies avec les écrans individuels.
Vol agréable sans ambushes.
Friendly and professional. And the hostess was really funny. Very happy with my first experience. Thank you Westjet!
L’attitude des hôtesses de l’air
Super bon équipage, courtois!
Points positifs : "Good crew."
Points négatifs : "Food."
Points négatifs : "Aka was happy with westjet"
Points positifs : "Crew was good"
Points négatifs : "Montreal airport was awful"
Points négatifs : "Flight was delayed over an hour and that added to an already for a very long day. We also ended up waiting a long time while aboard. There apparently was a weight balancing issue. It took them a long time to let us know why we were sitting there. Otherwise everything was okay."
Points positifs : "yes every thing was good.."
Points positifs : "Crew was great."
Points négatifs : "Communication as to why we were promoted to premier seats and service."
Points positifs : "Everything was great!! Thanks so much!!"
Points positifs : "Crew was very helpful"
Points négatifs : "Gluten free snack that is free"
Points négatifs : "Les instructions en francais n’étaient pas assez fortes je ne les entendais a peine , pas décran pour se divertir et pas de repas"
Points positifs : "L'embarquement depuis toronto seulement"
Points négatifs : "L'embarquement depuis Montréal et le respect de l'heure du decollage"
Points négatifs : "Les chois d"
Points négatifs : "Accueil et l'information disponible à Puerto Plata et le fait que même si WestJet est une entreprise canadienne je n'ai pas pu payer mes frais pour une valise en argent canadien"
Points positifs : "Efficient and fast boarding and getting things ready"
Points négatifs : "Seating is horrible. Not just the space but the cushion-or lack of"
Points positifs : "Good crew!"
Points positifs : "Pas de divertissement disponible dans les Boeing 737-800"
Points négatifs : "Avoir accès à du divertissement (films, musique, etc)"
Points positifs : "Jeune fille très dévoué à bord qui adore son travail et nous le fait ressentir, service du client plus exceptionnel! Je n’avais jamais vu un aussi bon service à bord d’un avion! Merci!"
Points négatifs : "Repas gratuit"
Points positifs : "Crew is always polite and friendly"
Points positifs : "tout"
Points négatifs : "heure de retard"
Points positifs : "Loved the trip"
Points positifs : "Vol arrivé en avance, hôtesses de l air avec de l humour et disponibles."
Points négatifs : "Pas de repas offert, aussi la température de l’avion m paru basse et m a en parti empêché de dormir et d très confirtable."
Points négatifs : "My tv was not working, landing was not smooth staff was rude specially Edward"
Points positifs : "Easy boarding and checkin"
Points négatifs : "Westjet seating is tight"
Points positifs : "Embarquement bien fait"
Points négatifs : "Certains des membres de l’équipage étaient soit fatigués ou ça ne leur tentait pas. Pas le meilleur service"
Points positifs : "Le personnel était bien"
Points négatifs : "Espace intérieur conçu pour petite personne espace pour les jambes presque inexistantes, aucun divertissement gratuit. Internet très dispendieux et pris vraiment beaucoup de temps à ce connecter si on a pas application sur notre iPad. Pris 50 min pour connecter"
Points négatifs : "Because of the discounted fare I was placed in rear seating at the very back of the plane and to change seats was to cost me $14"
Points positifs : "Smooth trip."
Points négatifs : "No one would get a wheelchair to get to cart that was on different floor. Driver didn't volunteer to carry bags to cart."
Points négatifs : "Later flight from Toronto delayed multiple times, finally to 2:40 am and then canceled at midnight. Way too late to find an affordable hotel, had to stay at expensive airport hotel instead."
Points positifs : "Price"
Points négatifs : "Head crew person was lazy and bad attitude. The rest were very good"
Points positifs : "Flight not full."
Points négatifs : "Very hard seat"
Points positifs : "No too early flight"
Points négatifs : "More than 4 hours between the 2 Flights. Just magazine to entertain ourselves"
Points positifs : "Excellent West Jet price found by Kayak. Direct from Calgary to London"
Points négatifs : "No free access on films and entertainment without using our data. Quality of chicken was ok."
Points positifs : "From checking in to my arrival I enjoyed the service. The crew even on ground were helpful at the checking in. The light refreshments were okay. I am impressed. I had no on board entertainment so can’t comment on that."
Points négatifs : "Nothing in my whole experience with WestJet on my trip."
Points positifs : "I loved how spacious the plane was. The seat was comfortable with lots of legroom."
Points positifs : "It was smooth and uneventful."
Points négatifs : "It was all fine."
Points négatifs : "Flight was delayed due to a tire change. That’s no big deal, but the crew did not accurately keep us updated on the actual loading time in order for me to arrange my pickup upon arrival in Winnipeg."
Points positifs : "Tous"
Points négatifs : "Rien"
Points positifs : "Le professionnalisme du personnel en raison de l'orage à Montréal."
Points négatifs : "Impossible de comprendre ce que l'hôtesse de l'air disait en français (trop vite)."
Points positifs : "great on board crew, very friendly and getting the impression the company execs under value them. PAY YOUR STAFF BETTER WESTJET."
Points négatifs : "older equipment often means what you’re accustomed to is missing. specifically, not being able to plug in and charge proved problematic on this flight. in-flight entertainment was the old back-of-seat and did not work until the final minutes of the flight."
Points positifs : "Pour ce vol inaugural entre Paris CDG et Halifax YHZ, Westjet a été fidèle à sa réputation en offrant un service exceptionnel et chaleureux. Dès l'embarquement, un goodie-bag à été remis à tous les passagers. Une fois à bord, un repas à été offert gratuitement, spécialement pour ce premier vol. Tout au long du vol, les agents de bord ont effectué un travail incroyable, en offrant collations et rafraichissements aux invités, le tout toujours gratuitement. Ce fut une expérience mémorable."
Points négatifs : "CDG est un aéroport très mal organisé. Indirectement, cela pénalise Westjet car les longues attentes aux comptoirs d'enregistrement, à la sécurité, à l’embarquement… rendent l'expérience moins agréable, même si le vol en tant que tel était parfait."
Points positifs : "The check in staff are very helpful and kind especially Rachel! The service was excellent very happy and helpful staff during our flight. The pilots made such a smooth landing and we are so thankful to be home safely!"
Points négatifs : "Still cramped in the seats!"
Points positifs : "Westjet crew is fantastic!"
Points négatifs : "Wish it could have been a longer flight to enjoy the WestJet crew’s hospitality longer"
Points positifs : "Équipage très agréable , professionnel"
Points positifs : "Personne qui a ronflé tout le voyage mais l hotesse a été super"
Points positifs : "Crew very efficient and friendly. Enjoyed their jobs. Seats very comfortable didn't arrive stiff and sore."
Points positifs : "Nous sommes arrivé très vite , nous avons du nous retenir sur le siège avant ."
Points négatifs : "Nous avons manqué notre transfère et perdu une journée complète. De plus lorsque que j ai parlé à un de vos agent il m'a dit de decommander mes repas mais j'en suis incapables. J'espère que la situation sera retablie à mon retour."
Points positifs : "Siège et espacements correct surtout pour quelqu'un de grandes tailles comme moi"
Points négatifs : "Avoir des divertissement à bord"
Points positifs : "The seat was really comfortable and I was able to sleep the whole flight with no disturbance"
Points négatifs : "N/A"
Points positifs : "The rest area"
Points négatifs : "The airport was cold and it should be warmer"
Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Everything"
Points positifs : "Entertainment programs"
Points négatifs : "New variety of food"
Points négatifs : "The best airline what I was flying so far !! Excellent food, drink, comfort seat, free entertainment with great selection."
Points positifs : "Not much, seats are super uncomfortable"
Points négatifs : "Better code sharing with KLM"
Points négatifs : "Très bien"
Points positifs : "La prise USB pour charger le téléphone vu que le vol a fait plus d'une heure et demi de retard"
Points négatifs : "L'embarquement et le système qu'ils ont fait et très long des informations tondeuse à donner été tardif et incohérente"
Points positifs : "Le chef de cabinet était très accueillant et à l’écoute"
Points négatifs : "The craft is a bit old. Harsh landing."
Points négatifs : "See above."
Points positifs : "Rangée 43 juste en face des toilettes et siège peu inclinable à côté de la cloison"
Points positifs : "Efficacité de l’embarquement, staff sympa"
Points négatifs : "Retard au départ"
Points positifs : "Le siège était parfait et le divertissement aussi"
Points négatifs : "Ma valise est arrivé cassée"
Points positifs : "la ponctualité du vol et les services a board"
Points négatifs : "Un peu plus d'espace entre les sièges."
Points positifs : "Tous les services de la compagnie"
Points négatifs : "Ras"
Points positifs : "Équipage très gentils et très des bons services à bord, Merci et à bientôt"
Points positifs : "L’amabilité du personnel de bord, la rapidité du vol, le service à bord"
Points négatifs : "Le dépose bagages, la non-assistance du personnel a l’enregistrement"
Points négatifs : "Air France delayed our JFK to CDG flight. That caused us to miss our connection flight afterwards from CDG to MUC. We got a later flight luckily but one of our bags got lost and is still currently lost!!!"
Points positifs : "Entertainment"
Points positifs : "Leg space was great, food was delicious, alcohol served 3-4 times, and the in-flight entertainment was spectacular. I saw 4 movies and slept somewhat comfortably for once!"
Points négatifs : "le vol a dû être dérouté vers Marseille. Le transfert vers Nice a été effectué en bus pour une arrivé au delà de 19h."
Points négatifs : "Not much legroom."
Points négatifs : "Le site internet nous a pas expliqué que pour le Vietnam au-delà de 15 jours il fallait un visa du coup on a perdu le billet de l'allée plus on va reprendre un billet cela nous a coûté 1000 € juste pour l'aller de plus de nos voyages cela est inadmissible j'aurais pu nous avertir qu'un visa en une heure été délivrable. Je comprends pas qu'on travaille en aéroport en plus pas nous indiquer ou même le site au-delà de 15 jours voir d'autres pays quand on y va il nous faut un visa c'est inadmissible de perdre 1000 € sans compter qu'ils ont même pas fait un geste pour au moins reprendre un vol ça ne coûte plus cher que si on prenait un voilà par. Je recommande pas la compagnie Vietnam Airlines ce sont des gros voleurs des escrocs"
Points positifs : "My seat"
Points négatifs : "Crew"
Points négatifs : "I didn’t have time to make it through customs. Missed my flight"
Points négatifs : "Leg space."
Points positifs : "L’equipage Et le repas"
Points négatifs : "Le retard, le siège à bout de course, l’ecran illisible et le son inaudible"
Points positifs : "Rien."
Points négatifs : "Le service était inexistant. On ne nous a même pas proposé à boire à moi et mes amis..."
Points positifs : "La disponibilité et l’amabilité du personnel à bord"
Points négatifs : "Le retard a l embarquement sans vraiment d explication alors que le retard ensuit au décollage a été expliqué par le commandant de bord"
Points positifs : "Personnel"
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "Comfortable, hospitality and wonderful service"
Points positifs : "Everything!"
Points positifs : "Les boissons gratuites. L’application.l’anbiance de l’avion."
Points négatifs : "Un personnel peu souriant. Il me bousculais lors de leurs passage. Un mauvais tri du chariot par leurs collègues voisins, ce qui fait que tout étais mélangé."
Points positifs : "The crew were nice."
Points négatifs : "The boarding process was horrible and it involved climbing down steep stairs from the air tunnel to the tarmac to board a bus that took us to a far distance where the plane was parked. Had to new walk in the sweltering heat to the plane can climb up steep stairs in the heat! We were now kept in the plane for another hour with no aircondotion. It was boiling hot in there. We had to use the safety manuals to fan ourselves. We eventually left late and got to Lagos one and half hours we were meant to get there. Lastly not all the luggage arrived. Two days into my arrival and I am yet to get all my luggage. It was truly a horrible experience which was echoed by fellow passengers."
Points positifs : "Le port usb pour charger son téléphone à bord et le personnage très souriant et bien présents. Bonne gestion d une urgence médicale à l atterrissage"
Points négatifs : "45 minutes pour avoir les bagages à l arrivée à Berlin Txl"
Points négatifs : "The flight was late, real late."
Points positifs : "Courteous crew"
Points positifs : "In cabin crew was attentive and friendly. Food was good and came at good times. Middle bathroom on Airbus 380 was big and comfy."
Points négatifs : "Boarding was not too well organized and I followed Security's direction who put me in wrong line and I wasn't able to board with my priority group. Sitting in exit row with no floor storage so this delay made it hard to find overhead storage above my seat. (Grrrr) Entertainment system didn't work which made the flight feel LOOONG. (They offered an in-flight credit, but I'd paid for premium exit row seat and had to choose between moving to working system in crowded middle seat or keep premium, exit seat. I decided to have them move me to a seat with a working entertainment system, which were available and they'd offered, but never happened.) When I got home, I discovered the gift I purchased with in-flight credit and my own money wasn't the one I'd requested from Duty Free catalog so now I have to figure out how to solve this problem. (COULDN'T GET IT RIGHT.) Premium exit row seat was narrow, due to in-seat tray table & entertainment system, but seatbelt mounts and thinly padded seat made it even more uncomfortable on a long flight."
Points positifs : "Respect des horaires"
Points négatifs : "The room between seats is unbearable."
Points positifs : "L'employée Air France qui s'est occupée de mon billet aller (pour remplacer mon avion raté)."
Points négatifs : "Le parking es ultra mal indiqué ! Faites qch !!"
Points positifs : "L’équipage Le c’fort Des sièges du 1er Rang La chef de. A une trop sumapo"
Points négatifs : "L’écran sur l’Airbus A340 est minuscule"
Points positifs : "Good cabin, but very conjugated :|"
Points négatifs : "Too much of hassle checking in as the airlines partners with a couple of other airlines like Jet Airways, WestJet & Aircanada. The food was just okay and the cabin crew refused to serve extra butter. When you are serving extra bread, make sure you serve the butter as well. How could someone eat bread by itself?"
Points négatifs : "Nous forcer à mettre les valises en soûte c'est gonflé ! Alors que les premiers passagers ont pu charger des bagages qui ne répondaient pas aux normes. Cherchez l'erreur..."
Points positifs : "Food"
Points négatifs : "To train the flight attendant to do better."
Points positifs : "Very good, professional and kind crew. The airline did not submit my request for vegetarian food but one of the crew went out of her way to create an "a la carte" dinner from the first class food."
Points négatifs : "The plane does not have a gate at the Tom Bradley terminal and we had to be bused in. That was too much delay. On top of that, the airline lost one of our luggage. Thank god for insurance!"
Points positifs : "Short flight everything worked out."
Points négatifs : "everything"
Points positifs : "Food was nice."
Points négatifs : "2hrs delay caused major inconvenience on my schedule."
Points positifs : "Friendly crew."
Points négatifs : "Not being delayed :)"
Points négatifs : "Seat was not very comfortable, my audio was malfunctioning on tv, food was small portions"
Points positifs : "Crew was great."
Points négatifs : "I had to switch seats due to recliner and tv remote did not work. Also, my baggage did not arrive on my flight. I had a 14 hour layover in Warsaw which was plenty of time to transfer onto plane. This also occurred on my flight to Germany."
Points positifs : "There was in-flight entertainment. The flight was cheap."
Points négatifs : "The food was the worst I have had in 12 years of EU-Asia flights. They missed two connections, causing over 11 hours of delay and arrived at a different airport. We had to spend 4 hours with visa procedures and rechecking luggage in Beijing without staff assistance. Deplorable."
Points négatifs : "Nous avons embarqué à l heure mais ensuite nous avons dus attendre plus de 20min pour attendre la connection de deux passagers"
Points négatifs : "Yes, I agrèe it could be"
Points positifs : "Flight from Paris to Warsaw number LO332 - L was delayed and i miss my flight to Gdansk."
Points positifs : "Je n ai pas réservé ce vol et je ne l ai pas pris!!!! Calmez vous!"
Points négatifs : "Quand vous avez un bug corrigez le au lieu de tourner autour du pot!"
Points positifs : "Everything"
Points négatifs : "Boarding"
Points positifs : "Les vols à l’heure, l’ensemble du voyage qui globalement bien déroulé"
Points négatifs : "Aucun divertissement en français dans l’avion qui était pourtant neuf et dernier crie. Les films en japonais, bref à revoir."
Points positifs : "The food was good."
Points négatifs : "The flight was delayed in both ways. Very crowded, not comfortable to sit. Just 11 movie selection with a terrible sound."
Points positifs : "Over all was ok nothing exceptional but boarding was very slow, and slk of us with connections did not make it as the luggage came on the carousel 60 min afterward checked the security. Will not use them again."
Points négatifs : "No air conditioning!!"
Points positifs : "Crew!"
Points négatifs : "Small air craft"
Points positifs : "Seat comfort. Smooth flight."
Points négatifs : "55min delayed boarding at JFK, 55min delayed landing ans 35min awaiting gate access upon landing at JFK."
Points positifs : "Crew was polite"
Points négatifs : "Late boarding, late arrival. No apology"
Points positifs : "We made it there and the staff in Warsaw were very helpful."
Points négatifs : "The staff in Paris were late rude and overall not helpful. The plane was delayed an hour we have no idea why. The plane was very old and the crew serving from Paris to Warsaw were not helpful."
Points positifs : "Price, non-stop to Warsaw In flight entertainment options pretty good."
Points négatifs : "Extremely cramped and uncomfortable seats. Cabin was hot and humid, no air vents to control temps."
Points négatifs : "The fly was late 50 nim, we have to wait for some people witch come late."
Points positifs : "They had a good selection of movies."
Points négatifs : "Food was terrible. If you’re flying to America, serve American style meals. I missed my connecting flight because we were delayed by 45 minutes but Polish Airlines didn’t provide a hotel voucher so I had to pay for a hotel out of pocket. Rude flight attendants and overall, very uncomfortable experience. I will pay the difference and fly SWISS next time."
Points négatifs : "Long lines, rude customer service"
Points positifs : "The gate crew was polite and communicative when asked what was happening with the delays. The flight itself was uneventful."
Points négatifs : "There was no real food except for purchase, and the flight attendants went so quickly through the aisles I couldn't even catch their attention. The flight was 45 minutes late and the departure kept creeping up in 10 minute increments before it finally just said "delayed. I would have liked entertainment on the flight. I was in a row with 3 seats filled and then there were other rows completely empty. So the seat selection was not accurate at all."
Points négatifs : "Cramped seating! I was hoping a European airline in a 787 "Dreamliner would be more spacious, no such luck."
Points négatifs : "The 787 is a very good plane, but I could do without the footrest underneath the seat; it just got in the way."
Points positifs : "Flight was delayed by 50 min. so that 4 people from connection flights could get on board."
Points positifs : "Agréablement surprise qu'ils aient pris le risque de retarder le vol WAW - KRK pour attendre des passagers, même si du coup nous sommes arrivés quelques minutes plus tard que prévu à destination."
Points positifs : "Du personnel navigant très agréable et à l'écoute. Et un bon point supplémentaire pour le repas (;"
Points positifs : "Cleannesd"
Points positifs : "Kind crew, clean and comfortable plane"
Points négatifs : "ANA's dreamliners have better designed seats; they do not recline by slide"
Points négatifs : "My seat did not recline and due to the number of passangers, no attempt to change my seating was made."
Points négatifs : "I was forced to check in my hand luggage, but the Amsterdam personnel attached to it a tag without any flight information, so this luggage missed my plane in Warsaw on the connecting flight and arrived later that day as misplaced piece. LOT needs to fix the hand luggage tagging system on connecting flights."
Points positifs : "The crew on this flight was amazing. Very attentive, courteous and professional!! The crew was in no way responsible for how terrible this airplane was, and they did a wonderful job of making sure everything was taken care of."
Points négatifs : "The plane was terribly old and decrepit. None of the television screens worked, the airplane was dingy, brown, worn out looking and just overall gross. This flight was operated by a company called Privilege Style, and while the crew was fantastic everything else was terrible. The food was pathetic and nasty; they served breaded chicken that was so soggy it resembled a used dish cloth. It came with soggy oily vegetables and a cake that had condensation all over it. The only redeeming thing on this flight was the free Polish beer (it was warm). The flight we took going to Poland was on one of their new Dreamliner planes and it was amazing! We were so disappointed with this return flight as it was a stark contrast to the wonderful experience we had coming to Poland. I hope in the future they can discontinue use of these older planes, as it makes flying much more aggravating."
Points positifs : "We weren't sure what food we would get as eco premium but basically it was the same as business just seated two by two - very good"
Points négatifs : "No entertainment at all"
Points positifs : "Flights ran on time."
Points négatifs : "Slow cue at check-in. Boarding gate miles from Security, 25mim walk. Plane aged. No food, tea in a flimsy paper cup. No entertainment."
Points positifs : "Friendly crew and boarding and flight were uneventful"
Points négatifs : "The entertainment for an international flight is far outdated. The movie selection is severely lacking"
Points positifs : "Without any note all passengers were required to pay for their baggage, same price either it was 10 or 20 kg. Nobody send any information before about this extra payment!"
Points négatifs : "The airport wasn't ready to except foreigners. The personal at customs hardly could communicate in English, always switching to Polish. The custom officer forgot return transfer ticket. So, I had in no time to ask at the check point tofi s my name in the list and give me another tickets. It was very stressful."
Points positifs : "Confortable flight, pleasant crew, would definitively fly again."
Points positifs : "Nice crew and polite"
Points négatifs : "Bathrooms, not clean and not functioning Delays"
Points négatifs : "BROKEN LIGHT! I wish I had some tape or even a bandaid to block that annoying light- did not sleep at all"
Points positifs : "Absolutely nothing about checking in process. It was a nightmare."
Points négatifs : "Took 2+ hours of standing in a very long, confusing line to finally check in for the flight. LOT was clearly understaffed to check in passengers on a small Boeing 737 plane used for the flight. Line moved incredibly slowly, many of us were afraid that we were going to miss the flight.m, with no updates from LOT ground personnel. Flight's takeoff was eventually 1 hour 45 minutes late, so did LOT understaff the check-in process knowing that the plane's departure was going to be late? I paid a premium to fly LOT and assumed that would avoid the consistently terrible Easyjet/Ryan Air check-in and boarding process. No such luck. It was a truly horrible. Next time I'll just fly Easyjet or Ryan Air. At least. I'll know whatï to expect evo, s"
Points négatifs : "Please note that Economy class requires separate luggage fee (70 EUR in airport) even if customer service confirmed by phone that your class includes it."
Points positifs : "The crew has always been extremely friendly and accommodating"
Points positifs : "New planes, great food, excellent service!"
Points positifs : "I took an international flight so we were on the new Dreamliner planes and they were very nice. The windows were huge and had a way of dimming so that it was dark in the plane without having to shut them completely. The seat spaces were fairly small but overall it was a very updated plane. I am a very picky eater but 3 of my 4 meals were delicious!! They mostly serve pasta with some sort of meat but I noticed that myself and I were licking our plates clean!"
Points négatifs : "It was VERY obvious that the people that work for this company REALLY hate their jobs. When I checked in they were rude and threatened to take my computer because they told me I couldn't bring it into the US. When I got back home to customs they laughed and told me that that isn't true at all. In the flights the stewards and stewardess' never smiled, they hardly made eye contact and just seemed to absolutely hate life. At one point I was so hungry so I asked to purchase some pringles because that was something that advertised on the loud speaker. When I asked the flight attendant she made the biggest deal about it, laughed in my face and basically told me no. To be honest I am not sure if this sort of a attitude is something that is part of a different culture but I feel that if people are in the service industry that they should at least smile and respond with, "you're welcome" when someone says, "thank you". I will 100% not take this airline again due to the very rude people one board and horrible customer service."
Points négatifs : "The luggage constraints, they pulled my luggage when it was clearly that other passengers had bigger heavier luggage."
Divertissement nettement amélioré pour les francophones
Points positifs : "Staff mixed Qatari and Canadian, did their best"
Points négatifs : "With a sore arm, it was an impossible task to find a cozy position without shap metallic angles protruding."
Points négatifs : "Départ à temps Avoir écran pour info divertissement à bord"
Points positifs : "Personnel impoli"
Points négatifs : "L’avion a décollé avec une heure de retard dû à l’arrivée tardive de l’appareil. Changement de gate déplaisant."
Points positifs : "Le calme du vol. La sympathie du personnel."
Points négatifs : "+ de jeux"
Points positifs : "L’equipage"
Points négatifs : "L’espace 0,"
Points positifs : "1. Gentillesse de l'équipage 2. Rapidité du personnel à bord 3. Efficacité de l'avion"
Points négatifs : "1. Wi-Fi indisponible 2. Aucun système de divertissement intégré au siège à bord"
Points positifs : "Film à bord Du vol très apreciable!!"
Points négatifs : "1h de retard sur le planning mais sûrement à cause du vent qu' il y avait ce jour la."
Points négatifs : "Vol annulé à la dernière minute. Service à la clientèle incapable de nous aider à trouver un autre vol et montrer de l’empathie."
Points négatifs : "Pas d’espace pour les jambes."
Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Curt and rude"
Points positifs : "D’être arrivée à bon port en toute sécurité Ponctualité du vol Les agents de bord qui s’expriment en français. Même si avec difficulté pour certains, bel effort de communiquer dans la langue du passager."
Points négatifs : "Il est très difficile d’entendre le pilote au micro. Par chance il n’y avait pas de message d’urgence à transmettre car nous peinions à l’entendre. Aucun service de la part de l’équipage lorsque nous pesons sur la demande d’assistance située sur notre siège. Ils ne répondent pas à l’appel autre que pour fermer, à distance, la demande de soutien. Extrêmement déplorable et dangereux si un passager a besoin d’aide ou à un malaise. Très très très décevant. Première fois où cela arrive sur un vol. La « grande variété » de divertissements sur l’application air Canada rouge.......très très difficile d’obtenir une connexion (un des passagers avec moi n’a jamais pu l’obtenir ) et finalement .....pour une « variété » et « qualité « très discutable. Manque d’espace flagrant pour les jambes. Confort laisse à désirer."
Points positifs : "Équipage sympa!"
Points négatifs : "Pas assez de place pour les jambes."
Points positifs : "Seated near front. On time."
Points négatifs : "Entertainment system had small touch screen that didn't respond to touch. Food was fair to poor. No leg room."
Points positifs : "Le vol de retour Venise AC1919 a été annulé suivant des heures d’attente en aéroport. 4 heures d’attente pour un autobus qui nous amène à l’hôtel pour la nuit. Hôtel ordinaire. Le personnel contractuel n’apporte rien à la situation. Départ pour Montréal/Ottawa en retard. On m’avise que je manque ma correspondance et on me donne des vouchers lorsque je passe le kiosque AC aux correspondances. On dit me changer pour le prochain vol. Je me rends à la porte 25 et on appelle mon nom. On me dit que je suis toujours sur ce vol. Aucun sens. Donc Venise/Ottawaplus de 33 heures. J’y repenserai"
Points négatifs : "Voir mon commentaire. personnel nayant aucune empathie. Des indications fausses. Au comptoir des correspondances une employée AC avec pancarte Venise me demande pour quel vol. M’indique de passer au comptoir pour changement car raté. Au comptoir l’employée sans lever les yeux me dit sèchement d’aller ailleurs. Je désire son nom pour me plaindre de la façon dont on s’adresse. La dame à la pancarte me dit je suis là superviseuse c’est mon employée. Rien de plus. Ce n’est certainement pas de ma faute si AC connaît une mauvaise journée"
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Que des retards. Informations transmises erronées. Entreprise contractuelle à Venise et nous rappellent qu’ils ne travaillent pas pour AC"
Points positifs : "Food was hot. Pleasant service"
Points négatifs : "This was a large plane and therefore it took quite a bit of time for people to store their belongings."
Points positifs : "L'embarquement s'est fait de manière rapide et efficace, il n'y a pas eu de délai. Le personnel était très agréable et j'ai particulièrement aimé le fait que les agents de bord était québécois. Après 5 mois en France, je me sentais déjà à la maison juste en attendant leur accent à l'embarquement."
Points négatifs : "Devoir payer pour un repas , même pas de petite collation offerte"
Points positifs : "Qualite de l’avion"
Points négatifs : "Et au retour, correspondance à Montréal(pour Québec), on est près à partir, mais y’a pas d’gaz dans l’avion...:/ résultat: 1/2h de retard...:/"
Points négatifs : "Retard d’une heure"
Points négatifs : "In 25 years of traveling I think this is the worst food I ever had in a airplane. Lucky that the butter and the bread were eatable"
Points positifs : "à l'heure"
Points négatifs : "Les appareils utilisés pour Québec Montréal et vice verso, sont bruyants au maximum. Ils sonnent la tôle."
Points positifs : "Le personnel est aimable"
Points négatifs : "Lors du vol Montreal-Miami les repas ont ete servis trop tard et il n'y avait plus rien à choisir. Il n'y a plus de télé ni de radio pour passer le temps à moins de louer ."
Points positifs : "Embarquement rapide"
Points négatifs : "confort de l'avion"
Points positifs : "Avion spacieux"
Points négatifs : "Nous n avons pas eu de petit déjeuner"
Points positifs : "Vol confortable. Personnel accueillant et gentil"
Points négatifs : "Petit déjeuner minimal"
Points positifs : "Nous avons connu des difficultés techniques au niveau des divertissements disponibles. Les écrans ne fonctionnaient pas durant toute la durée du trajet mais, heureusement, le personnel d'Air Canada nous a offert une carte de rabais pour un prochain vol."
Points positifs : "Malgré le retard du vol précédent, j'ai été prise en charge pour embarquer dans ma correspondance pour Paris."
Points négatifs : "Le personnel était mal aimable. Pas de sourire, pas de formules de politesse. J'adore air Canada mais l'équipage que j'ai eu pour ce vol ne reflétait pas du tout un esprit de service. Et ma valise n'a pas suivi jusqu'à Paris ! J'ai du annuler une partie de mes vacances!"
Points positifs : "- personnel naviguant agréable"
Points positifs : "Bel avion, beau service, aucun repas ni de collation à bord a moins de payer les frais"
Points positifs : "Le fait de pouvoir réserver mes places la veille. Très bon équipage et personnel de bord."
Points négatifs : "Le fait que les gens en arrière de nos bancs n'arretaient pas de pousser dans nos sièges."
Points positifs : "clean, polite, helpful crew"
Points négatifs : "obtaining boarding passess via smartphone"
Points positifs : "Assez confortable et les écrans étaient fonctionnels..bel atterrissage"
Points négatifs : "Air clim a fait défaut au départ mais pas trop incommodant"
Points négatifs : "no luggage"
Points positifs : "Air Canada is great"
Points positifs : "Comfort, decent entertainment selection, crew was pleasant and professional, boarding was smooth"
Points négatifs : "Food = bland mystery meat entree."
Points positifs : "Bon choix de films"
Points négatifs : "Pas de bagages en soute inclus quand on paye 900$ ? Ridicule ! Pas de repas à bord. (Même pas à vendre) À l aller, départ avec 1 h de retard, au retour, retard de 2h... Les sièges de l appareil ne se baissaient pas, et n'avaient pas d'appuis-tete ajustables."
Points positifs : "flight was smooth"
Points négatifs : "We basically were left without info about connecting flight! Also priority boarding for passengers with kids should be announced. It's not the job of passengers to ask. Crew could use more friendliness and being more helpful in giving directions especially in flight and for connections. The lady that checked us in was the worst. We gave her boarding passes and passport and after checking she gave them back to me in a disorganized way, I had a toddler and I had to stop and arrange my documents first. She did not even indicate where to keep the strollers. All she cared was to see d face of my toddler, in my effort to get d child up from stroller and turn her around to her, she fell and guess what, this lady did not even react! Unflinching, she just wanted to check d face of my 3 year old in case she is impersonating. That being said, some other staff were very friendly so this is not generalizing all to be same way"
Points positifs : "L'équipage a été professionnelle et sympathique. Il n'y avait pas de repas donc ça ne rentre pas réellement en compte dans ma note."
Points négatifs : "Les genoux de ma voisine dans le dos pendant 4 heures parce qu'elle était juste grande et que les sièges ne laissent aucun espace. On doit apporter notre appareil pour profiter des divertissements mais aucune prise électrique pour le charger si besoin donc soit on n'en profite pas, soit on paie 10$ pour louer un iPad."
Points positifs : "The food, wine and service were all great."
Points positifs : "Personnel professionnel - premier vol sur un avion crj 900"
Points négatifs : "Mon écran était non fonctinnnel"
Points positifs : "The flight was not fully booked so there was some extra space....ie empty seats"
Points négatifs : "The flight was 1.5 hours late in departing. Fortunately we just made our connecting flight in time."
Points positifs : "The crew members were also friendly"
Points négatifs : "The boardung gate was changed but no announcement was made"
Points positifs : "The bad stuff overshadowed the good stuff. Bad experience."
Points négatifs : "We took off late and never made up for the time lost which resulted in me missing my connection in Denver. Had to be rerouted to Toronto that night and spent night in hotel. Next day, we took off late and that resulted in me missing my connection in Denver... It took me two days instead of one to travel to my last destination. Not happy with Air Canada, three out four flights took off late. I also almost missed my flight in Montreal to go to Paris if it was not for the friendly and helpful Canadian Customs people."
Points positifs : "The flight attendants were very professional and nice."
Points négatifs : "The flight took off late and did not make up the lost time during the flight."
Points positifs : "The staff was helpful and courteous. I liked the tv selection especially the Canadian content."
Points négatifs : "The flight was delayed because of electric problems. The complimentary snacks aren't as good as other airlines."
Points positifs : "Repas sont assez biens."
Points négatifs : "Embarquement était mal organisée--il pourrait communiquer mieux ET insister que les passagers respectent les consignes"
Points négatifs : "Aucune nourriture incluse pendant le vol"