Trouvez des vols pas chers Aéroport de Bruxelles - Lima

BRU - LIM

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Bruxelles (BRU)
Lima Aéroport Intl Jorge Chávez
mar. 27/10
mar. 3/11
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Bon à savoir

Basse saison

novembre Meilleure période pour échapper aux foules, avec une baisse moyenne des prix de 14%.

Haute saison

juillet Période la plus populaire pour voyager, avec une hausse moyenne des prix de 20%.

Prix moyen pour un aller-retour

716 € (prix moyen sur les 2 dernières semaines)

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829 € ou moins

Quand réserver des vols Bruxelles-National - Lima

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FAQ pour réserver un vol Aéroport de Bruxelles - Lima

Lima : y a-t-il des restrictions de voyage liées au coronavirus ?

Quel est le temps de vol entre Aéroport de Bruxelles et Lima ?

Quelles compagnies aériennes proposent les prix les plus bas pour l’itinéraire Aéroport de Bruxelles - Lima ?

Comment KAYAK trouve-t-il des prix aussi bas pour les vols Aéroport de Bruxelles-Lima ?

Comment la Prédiction des prix KAYAK peut-elle m’aider à savoir quand réserver mon billet d’avion Aéroport de Bruxelles-Lima ?

À quoi correspond l’option KAYAK Mix dans les résultats de vols Aéroport de Bruxelles-Lima ?

À quoi correspond l’option « dates flexibles » de KAYAK, et comment peut-elle m’aider à trouver un vol Aéroport de Bruxelles-Lima ?

5 meilleures compagnies proposant des vols Bruxelles-National - Lima Aéroport Intl Jorge Chávez

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK

7,9
Lufthansa
Note générale basée sur 27 757 avis
8,0
Embarquement
7,8
Confort
8,4
Équipage
7,7
Divertissement
7,6
Repas
Avis sur la compagnie

Points positifs : "Clean and comfortable airplane"
Points négatifs : "Entertainment wasn’t working the entire flight"

Points positifs : "Great flight and food options."
Points négatifs : "The seats we were in were where it went from 4 in a row to 3, so the telvisions were not directly in front of us, and i had to keep my head turned at an angle for ten hours. It sounds silly, but my neck hurt after the flight a little. Might be a pop out tv you can attach that is moveable to fix this"

Points positifs : "Hydration station during the long flight. Leg room adequate."
Points négatifs : "They checked my bag at the gate - despite me traveling all over the world NEVER having to check it - and would not take no for an answer, despite me having a 25 minute connection due to their one hour delay. Once boarded there was an incredible amount of empty overhead bins! Bag didn't make it"

Points positifs : "The Agent at the Lufthansa baggage location services was very nice and helpful."
Points négatifs : "The flight from Copenhagen to Brussels was delayed long enough that I barely made my connecting flight to Frankfurt. However, my luggage did not. I hope it will arrive today."

Points positifs : "Lufthansa is an airline in a different class altogether. Can not compare with any commercial airline that flies to Europe"

Points positifs : "Je suis allergique à la moutarde et aux à l’avance d’en faire part sur le site d’enregistrement. J’ai tenté d’appeler mais après avoir perdu 20 minutes j’ai abandonné. Conséquence j’ai mangé un bout de pain et une barre tendre! De plus, le personnel était plus ou moins compréhensif et accomodant."
Points négatifs : "Avoir sur le site d’enregistrement la possibilité de faire part des allergies alimentaires.Que l’équipage ai accès à une liste détaillée des ingrédients du menu servi à bord"

Points positifs : "Le personnel était parfait et proposait de l'eau régulièrement."
Points négatifs : "Le repas n'était pas très bon et j'ai eu faim"

Points négatifs : "LA NOURRITURE POURRRAIT ÊTRE BEAUCOUP MIEUX"

Points négatifs : "Retard"

Points négatifs : "Larger seats! More legroom! No seats which don't recline. Specifically, the seat in front of min reclined -- literally into my lap, since my knees were against the back of that seat ALL the time. Min didn't recline, since it was too close to a partition."

Points positifs : "Ben... Je cherche encore"

Points positifs : "le personnel"
Points négatifs : "respecter l'horaire. la recherche a été faite pour un vol avec bagage enregistré inclus. seulement aprèes l'achat on a pu voir que c'était un light fare"

Points positifs : "Le service"
Points négatifs : "La nourriture, le retard"

Points positifs : "The process and the food. Plane was much too crowded and the seats were impossibly tight. Zero leg room."
Points négatifs : "More leg room."

Points négatifs : "Parfait rien a dire"

Points négatifs : "Toujours un plaisir de voyager avec une compagnie de renommée."

Points positifs : "We struggled to get the system to add our bags. Never got it to work and had to pay at check-in. It was even worse coming back! When bad weather caused delays and we missed our connecting flight from Frankfurt to Istanbul they put us on Turkish Airlines which was fabulous!!"
Points négatifs : "Lufhtansa is slipping. They are acting like a budget airline when the expectation is for a full service airline. The online check-in would not let us add bags even though we tried for 3 hours. Not impressed with this."

Points positifs : "La grande attention et disponibilité du personnel cabine"
Points négatifs : "Quelques soucis avec le système de divertissement,"

Points positifs : "Voler pour la première fois sur un à 320 NEO !"
Points négatifs : "Rien"

Points positifs : "Très Correct"
Points négatifs : "Rien !"

Points positifs : "I like how the crew was friendly"

Points positifs : "Personel très pro"
Points négatifs : "Films et divertissement"

Points positifs : "Personel très réactif"
Points négatifs : "Les films et divertissements"

Points positifs : "Mauvaise information"
Points négatifs : "L’embarquement"

Points positifs : "On a eu 3 h de retard ... l’avion n’était pas plein donc attendu l’autre vol"
Points négatifs : "Mauvaise info"

Points positifs : "Confort de l'avion et amabilité de l'équipage"
Points négatifs : "Un peu déçu par les repas J'en avais un meilleur souvenir"

Points négatifs : "Le retard"

Points négatifs : "Le retard"

Points positifs : "Flight delayed- missed my connection"
Points négatifs : "5 hour delay"

Points négatifs : "les faits d‘être m‘a fait loupé la suite de mes transports"

Points positifs : "rien"
Points négatifs : "les retards"

Points négatifs : "Le vol est largement en retard !!!!!"

Points positifs : "Embarquement très rapide, vol ponctuel."

Points négatifs : "Le repas était franchement mauvais. Il n'y avait pluplus de deuxième choix"

Points négatifs : "Les informations à bord etaient incompréhensibles"

Points négatifs : "(1) The captain collected headsets 30 minutes before landing, causing us to miss the last 15 minutes of a movie. Why? (2) Very long cues for toilet use. (3) The baggage took more than half hour to arrive. (4) The chair in front of me reclined very far (more than those on its sides), making it very hard to eat, get up, or read. Need better maintenance."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Ac leaking water on my head. The seat not working properly, I had push it upright with my own hands to get it to be upright."

Points positifs : "Nice plane, free checked bag, and a snack,"
Points négatifs : "Left 20 minutes late as the copilot was late, middle row seat (as I refused to pay the seat choice charge, (and it was only a one hour flight.)"

Points positifs : "Qualité du service en général: bon Et comme à leur habitude ils proposent un avion récent."
Points négatifs : "Avion surbooké, j'ai été séparé de ma compagne comme beaucoup d'autres passagers... Mauvaise expérience de vol surotut pour 12h de vol. Le personnel de bord à fait son possible pour nous servir au mieux mais on sentait qu'ils étaient un peu débordé."

Points positifs : "Qualité toujours au rdv et avion au niveau"
Points négatifs : "Changement de vol à la dernière minute imposé par la companie qui nous a fait voyager séparément avec ma copine dans des conditions peu agréables + on a raté le taxrefund à cause de ça..."

Points positifs : "nothing"
Points négatifs : "getting fine from DC to Munchen and Munchen to Bucharest, 7 h delayed but we get to Romania. - when waiting for the luggages, guess what? Both luggages are missing. -made the complainment, now we are waiting to show up in Romania and to be delivered at home. -went to pick up the rental car, because of the plane delay, they gave our car away. -after trying several companies, we found a car, 3 times more expensive, but we have a car....yeeyy"

Points positifs : "Staff tried hard to serve food"
Points négatifs : "Very stinky person sitting in front of me and because there is no air jets to regulate had to breath 9 hours of stinky armpits Stayed 20 min on the plane or more waiting until gate would open."

Points positifs : "Équipement de divertissement excellent. Personnel souriant"

Points positifs : "Beaucoup de compagnies aériennes auraient intérêt à suivre l’exemple de Lufthansa."
Points négatifs : "Un retard de plus de trois heures. Mais au moins, on nous a informés et donné de l’eau et des grignotines."

Points positifs : "Étonnant, mais on a servi sandwich et vin en classe économique gratuitement."
Points négatifs : "Embarquement désorganisé. Tout le monde entre en même temps et non par rangée."

Points négatifs : "Le retard"

Points négatifs : "Le retard"

Points négatifs : "Changement de siège... Déplace au dernier rang de l'avion.... Sans me prévenir de cela....."

Points négatifs : "1 heure de retard Mon baggage est resté à Francfort"

Points négatifs : "Vol pas très cher mais pas trop confortable et vraiment low cost sur la partie Nantes-Madrid. Horaire respecté mais confort et repas vraiment très limite surtout sur le vol principal entre Madrid et Sào Paolo. Mais on ne peut pas tout avoir..."

Points négatifs : "Have a screen to watch movies."

Points négatifs : "English speaking staff."

Points négatifs : "Mon siège ne s’inclinait pas"

Points négatifs : "Tout"

Points négatifs : "Smell at shit all the flight. Horrible."

Points positifs : "Perdonnel sympathique."
Points négatifs : "Plus de place sur les sieges. Petite collation."

Points positifs : "The flight attendants were nice"
Points négatifs : "The gate people were indifferent, bordering on rude. A bag which I’ve used for hundreds of flights as a carry on “weighed too much” and suddenly required checkin with a charge despite it being a carry on for the first leg. No one could explain to me the difference of the weight in the overhead versus the belly of the plane. I will NEVER fly LATAM again and will make sure that I spend a lot more than $30 for all of my future travels in their region. Too bad that their rules are designed to steal from the customer. I won’t be fooled again."

Points positifs : "excellent avion, neuf. Divertissement à bord de qualité"
Points négatifs : "Repas vraiment minimal"

Points positifs : "Crew was very polite and did a fantastic job with all complaints"
Points négatifs : "Fly was delayed with out any reasonable or respectable justification. Flying from Chile with connection in Lima every piece of carry on, including purses where check again at the bording desk, wasting time and being disrespectful to the need of passenger side. Use to love flying on the past with you guys. Unfortunately the quality of services of the company are DEPLORABLE."

Points négatifs : "La compagnie a perdu ma valise! Depuis ce temps elle. À pas été retrouvée!!!"

Points positifs : "Need to improved"
Points négatifs : "About entrainment is was poor, food not good,attention was so so ."

Points positifs : "Friendly and helpful staff"

Points positifs : "Simple, efficace. à l'heure."
Points négatifs : "Rien."

Points positifs : "Le prix et l'efficacité. Le reste était tout à fait accessoire compte tenu de la durée du vol. En conclusion tout était parfait."
Points négatifs : "Rien le rapport qualité prix est excellent."

Points positifs : "clean and new plane"
Points négatifs : "delayed flight made me lose a day. My luggage got lost"

Points positifs : "No podría decir que me gustó nada"
Points négatifs : "Mi primera experiencia en Latam no fue nada buena, mi vuelo latam2005 de lima-cusco el día 3/10/16 se retrasó por 2 horas debido a un supuesto mantenimiento de ultima imprevisto, creo que son cosas que deben detectarse antes para hacer un cambio de avión y no hacer al pasajero perder su tiempo...el 2do vuelo de cusco-lima Latam 2020 día 6-10-16 también se retrasó con 1 hora debido a que viajaban demasiadas personas y necesitaban voluntarios para viajar en el próximo vuelo. La verdad no creo volver a viajar con Latam."

Points négatifs : "Gate change was imposible to keep track of unless you walked from gate to gate and made sure you were at the correct one. Almost missed our flight as we were told gate 5 and it was changed to gate 10 in Spanish over the loud speaker but not in Englist and we just made the flight after they closed the door!!!!! Thank goodness they let us on. Need gate board where gate 5-10 is."

Points positifs : "Online entertainment and we needed to change our flight time same day and they accommodated us with no problems. Great snacks and in flight services"

Points négatifs : "Food was horrible. Justo a sort of cupcake as breakfast."

Points positifs : "It was a new plane and the service was also good"

Points positifs : "Crew did well to make the flight as easy and nice as possible. Blankets and pillow were ready when I arrived."
Points négatifs : "Loud. Lots of kids."

Points positifs : "Outstanding customer service, The crew is awesome!! I would continue flying any change that I get on LAN."
Points négatifs : "Nothing!!!"

Points positifs : "The best business class seating we've encountered ... tons of leg room, side by side seating arrangements. I peeped into economy and that's not too bad neither. The seats were 3 sets of 3 seats per row. Most other planes would have at least 10 seats across."
Points négatifs : "The crew was not very attentive. A group of them always chit chatting in the kitchen area. Food was very mediocre in business class, can't imagine what it's like in economy."

Points positifs : "Staff was nice"
Points négatifs : "Our original flight was cancelled, and we were put on a flight that landed at the same time our connection was scheduled to take off. We had to run last minute and beg to be put on an earlier flight that gave us a chance at making our connection. Our luggage did not make the transfer, and LAN has only exhibited further incompetence with finding and returning our baggage. Here we are two days later in a tropical location with no clothes or necessary gear."

Points positifs : "Very impressed with layout of business class seats. Plenty of room, all seats are 2 by 2s."
Points négatifs : "Food was mediocre"

Points positifs : "The flight was excellent"

Points positifs : "We were notified of the flight delay with plenty of time. We did not have to go to the airport"
Points négatifs : "The stamp needed on the boarding pass indicating the date change was missing and had to be corrected"

Points positifs : "Decent food, professional staff."
Points négatifs : "Boarded plane with broken A/C. Extremely unpleasant and didn't explain the problem to passengers well in English."

Points négatifs : "After making us wait 9 hours at the airport on December 23rd and telling us out flight was delayed, they swore to me that I would make my connecting flight and that I shouldn't reschedule it. Then they finally cancelled our flight at 12am on. They told us it was rescheduled to 3pm on Christmas Eve (24th). By the time we got home it was 2am and we finally went to bed. LUCKILY my husband woke me up at 5am telling me our flught was pushed up to 7am. They moved it up 9 hours!! We spent Christmas Eve in chile even though we had amazing plans with my parents and family Argentina and we arrived to Argentina on Christmas Day. It was the worst experience ever the staff was rude and awful"

Points négatifs : "In Buenos Aires we waited for several hours past boarding without knowing what our fate was, except that it was obvious we were going to miss our plane from Lima to NY. The flight staff was very flustered and stressed but at least they maintained a calm which was different than a week before at JFK when our outgoing flight on LAN was cancelled and people began a mini-riot. The police had to come to the flight crews rescue. LAN put us up in a nice hotel about 30 minutes from the airport. We got there at 3 am, the 3rd hotel layover of our round trip from NYC to Mendoza, due to LAN dysfunction. Never again LAN"

Points positifs : "Lan is a very good airline for the most part. The flight was comfortable and it was easy to transfer from one flight to the next."
Points négatifs : "During one of our layovers someone went through both me and my traveling companions bags. In my bag I found a pair of mens socks and my belonging were left a complete mess. My traveling companion found wrappers for candy inside of her bag and the inside pockets and zippers had all been undone. I am not sure if this is the fault of LAN or of the ground crew at the airport."

Points positifs : "The crew was nice"
Points négatifs : "Entertainment was terrible"

Points positifs : "The service on board. all the crew members were efficient and very helpful. Despite leaving Mexico a little late, we arrived early at Lima."
Points négatifs : "One of my bags didn't arrive. However, they brought to me within 17 hours undamaged."

Points positifs : "Polite crew, comfortable seat, clean aircraft, flight on time,"
Points négatifs : "Pre-flight: Unable to reserve seat in advance because of my "special needs" and difficult to understand the person (in English AND in Spanish) with whom I tried to speak by phone because of her poor pronunciation, diction, accent...."

Points positifs : "Todo el servicio muy bueno"
Points négatifs : "Durante el viaje muchos bebes llorando y pateando mi asiento"

Points positifs : "The plane was new, with quality food and excellent entertainment."
Points négatifs : "Due to a delayed departure from Miami, we missed our connection in Lima. While the airline was very proactive and friendly about providing all stranded passengers food vouchers and a hotel for the evening, the hotel was an hour drive from the airport so we were only able to sleep 3 hours before being picked up again to make our connection, and also did not have time to eat dinner or breakfast, I would suggest that a closer hotel be selected for future such instances."

Points négatifs : "I travel to Bs As on TAM, as part of AA OneWorld. They separate my husband and me, giving priority to other people. The Flight attendant from TAM was rude, telling me that I have to give up my seat, or I would have to travel in the next flight. That was not only rude, but also unfair, since I booked my flight with time in advance."

Points positifs : "Excelente Atencion!"
Points négatifs : "Algo pequeños Los asientos"

Points négatifs : "seats were small and uncomfortable, no leg room."

Points négatifs : "My luggage never arrived to the airport and they don't seem to be taking it as a serious matter. They're blaming Jetblue for misinforming me instead of trying to find my bag as fast as possible."

Points positifs : "The aircraft was small and with no personal screens. The surprise was that the aircraft had the possibility to connect to an internal Wi-Fi that allowed you to download a program and browse LAN programs on your own devices. The crew were very nice and helpful as usual."
Points négatifs : "Not that much space between seats. The boarding was a little messy."

Points négatifs : "International flight did not have individual screens, and the only movies offered on communal tv did not have an english option. Very disappointed."

Points positifs : "I got to Lima safely."
Points négatifs : "My original flight was canceled, causing me to miss my surprise birthday dinner. The next flight was the next day (about 15 hours later than my original flight) and we hit a spot of extremely bad unexpected turbulence."

Points négatifs : "The ham and cheese sandwiches, one in each leg pof the trip. Also, in the Miami-Lima segment there was only pasta as a food option."

Points positifs : "On time and smooth landing"
Points négatifs : "No problem"

Points positifs : "Basically a smooth ride."
Points négatifs : "Having one of our luggage not arrive, good thing we are in Lima 2 days however, we are still waiting for our lost luggage."

Points positifs : "Everyone made an effort to make my family comfortable including our 20 month old."
Points négatifs : "The food was adequate. We didn't leave hungry but we weren't stuffed. Bring snacks."

Points négatifs : "not being compensated for my flight being completely cancelled. will you be sending me money?"

Points positifs : "good good and service front desk and crew in the plane."
Points négatifs : "Identification of flights unavailable at the Airport. Bad boarding procedure, all rows in the same line. in the plane very narrow compartments for the hand luggage."

Points positifs : "Friendliness"
Points négatifs : "Food selection"

Points positifs : "The price was right!"
Points négatifs : "I know the saying “you get what you pay for”, but good service from the flight attendants should be expected in the price. It was hard to get a greeting or a smile from them, far from prompt delivery of food or coffee ordered. We were traveling with two kids under 5, but there was no help offered. You are expected to pay for any and all food or drinks, including water. The airline could at least offer free water. The meal quality was mediocre for the price paid, and their stock ran out pretty fast."

Points négatifs : "Tout sauf le repas très mauvais des boîtes de conserves. C'est de la rigolade. Très déçu du repas vraiment."

Points négatifs : "Bags did not make the flight. Served no water or drinks."

Points positifs : "Flight arrived safely and on time."
Points négatifs : "Luggage was terrible. Forced me to check my 1 small laptop bag despite letting others board with duffel bags, then lost 1 of our actual checked bags in the airport for an hour after our other bag was delivered."

Points positifs : "The crew was amazing"

Points positifs : "On time"
Points négatifs : "Free wifi for economy class"

Points positifs : "Personnel gentil"
Points négatifs : "L’avion me semble pas en bon état. Des gouttes d’eau tombaient du plafond suite à la condensation"

Points négatifs : "Iberia annule le vol choisi puis change l'attribution des sièges et sépare les gens sans la moindre considération. Vol cher et médiocre."

Points négatifs : "Iberia est une.compagnie mauvaise, qui ne se préoccupe pas du délai entre deux vols A éviter"

Points négatifs : "Correspondance trop court, on a faillit rater l'avion, alors que j'avais demandé quelques jours avant si c'était suffisant en terme de délai. De plus, le bagage n'a pas suivi et est resté à Madrid (retour seulement demain)"

Points positifs : "Vol a l'heure Personnel avenant"
Points négatifs : "Tous les services sont payants. Le service WiFi à bord ne fonctionnait pas"

Points positifs : "In time boarding"
Points négatifs : "Free refreshments. Early travelers need at least coffee or tea. Especially when they have connecting flights and no time to stop and get a proper meal."

Points négatifs : "Online check in didn’t work."

Points positifs : "Sympatique"
Points négatifs : "L'embarquement."

Points positifs : "Le personnel de bord était inattentif, cela se voyait qu'ils n'avaient pas envie d'être là. Aucun passage entre les deux repas (pendant 8 heures d'affilée), puis le café servi jusqu'à la moitié des rangées seulement, avant l'atterrissage, personne n'est passé vérifier les ceintures."
Points négatifs : "Un personnel naviguant plus présent, plus professionnel, sérieux et souriant? Quelques passages avec de l'eau pendant le vol entre les repas."

Points positifs : "Le personnel de bord à été bien Mais tout le monde qui est en bas qui est au sol était très mal"
Points négatifs : "Le personnel de sol était très mal"

Points positifs : "Don’t feel fully informed of what is going on. Had overhead bin opened and seat reclined during takeoff."

Points positifs : "All ok"
Points négatifs : "Free WiFi never worked !!"

Points négatifs : "Le retard et la prise en charge à l'arrivée"

Points positifs : "Excellent flight, timely"

Points positifs : "On time"
Points négatifs : "No seat choice."

Points positifs : "Not a goddamn thing."
Points négatifs : "The boarding was a cattle care, atrociously organized, took forever. They were asking the better part of ten dollars for headphones. No way to get a drink, as with the trip over, the chairback screens didn't work, and they never notified me by e-mail that you had to order food in advance. Not even a glass of water available on a 7 hour flight, that's actually a health hazard, should be illegal. No coffee or tea. The window seat I paid up for was about 8 inches from the window, so I couldn't even lean my head there. No in-flight magazines, or handing out newspapers , no entertainment available, just sitting there uncomfortably for 7 hours while the attendants huddled behind drawn and velcro'ed curtains doing nothing. A true disgrace. Avoid Iberia and their LEVEL subsidiary like the plague. Unacceptable in every way....and at least Ryan Air and WOW are cheap, this flight was full price. Total rip-off, never again."

Points positifs : "Nothing -- though seat was okay. No leg room, but it reclined a little, and had those foldable headrests."
Points négatifs : "The boarding was supposed to be by zone, but was just a mad rush. They served no food, not even for money. There was an onscreen ordering option, but for the entire flight it said "this service is temporarily closed". They didn't have a beverage cart. Not even water or coffee. I couldn't even get a cup of water to swallow some ibuprofen and an allergy pill (somebody brought a companion cat, I suspect, quite near to me). No food or water on an international flight across the Atlantic??? You've got to be kidding me -- that's gotta be close to illegal, not providing any means of hydration. But it's certainly cheap, mean, and unacceptable. Pathetic, too."

Points négatifs : "My entertainment console went out right after takeoff. I can’t sleep on a plane, and I waited 5 hours for the attendant to finally reboot it. And one rather surly, overweight attendant with attitude"

Points positifs : "Boarding process was easy and we made great time all the way from LAX to Madrid (I only had carry-on luggage so I can’t speak for their check-in process). Loved having a non-stop flight. Crew was attentive and professional. Great new movie selection. The one bathroom I went into was probably the largest airplane bathroom I’ve ever been in!"
Points négatifs : "However, I would have taken a smaller lavatory if it meant larger/comfier seats! I was pretty uncomfortable the whole flight. The leg room was alright for me being 5’6” but I’m not sure how anyone much taller would fare. The seats themselves were similar to a budget domestic airline. Fine when you’re only going a few hours, but on a transatlantic flight it really started to get to my back :("

Points positifs : "J’ai voyagé avec un chien en soute. On m’a tenu informé que mon chien était bien à bord lors du changement d’avion."

Points négatifs : "Ma valise n’à pas suivie à Madrid. Résultat 4h d’attente à Genève pour la réclamation de valise. Horrible !"

Points positifs : "I found the flight to be about average for an economy flight"
Points négatifs : "I did not like that we had our luggage split in layover had to come Out of airport just to get it"

Points positifs : "on time"
Points négatifs : "very uncomfortable plane/ seats"

Points négatifs : "Changed our seat without notification and didn't help. We talked to 4 gate agents, the boarding gate agent and 3 crews, and they didn't try to help, at all. The pillow had coffee stains and eye make up, even though they were wrap in plastic...."

Points positifs : "Crew was very helpful"
Points négatifs : "Food could've been better"

Points positifs : "Personnel de bord excellent, cabine très agréable pour un vol au même prix que Ryanair ! Merci à Iberia d'être sur cette ligne. Vol excellent."

Points positifs : "Équipe que je plains d'ailleurs."
Points négatifs : "Rien à manger ou à boire. Place très limitée pour les jambes. C'était mieux avec Ryanair"

Points négatifs : "I paid for wifi and I could not use it. There was a problem with the connexion. So, I paid for nothing"

Points négatifs : "Food was poor ( cold, tasteless, meat was hard .....)"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Iberia allows kids to abuse other passengers. I asked a flight attendant to stop this abuse after I was bumped in head a number of times by a kid that was jumping across a row a seats in front of mine ,the flight attendant told me that I should tolerate this abuse because it was from a kid,then proceeded to tell me that if I did not want to go throughout this abuse ,I should fly in a private plane. I felt irate at such response from a flight attendant and responded that I will never fly Iberia again. I wanted the attendant to talk to the parents and ask them to control their kid from abusing the adjacent passengers.I felt the impulse to talk to the crew chief but decided against it simply because I would do them a favor if they listened. Truthfully I think carriers with such attitudes deserve to go bankrupt and I hope they do."

Points positifs : "nothing"
Points négatifs : "the employees at the airport were rude (flight attendants were great) & the airline changed our gate twice in the 20 minutes before the flight. everyone on the connection in from London had to run to the new gate, only to have to wait in line for a bus. completely ridiculous."

Points positifs : "Philadelphia to London"

Points positifs : "Embarquement efficace"
Points négatifs : "Même pas de bouchon d’oreille ni de masque pour dormir sur un vol de 23 heures... Nourriture insipide"

Points positifs : "Vol correct et à l’heure"
Points négatifs : "Même pas des cacahuètes gratuites sur la compagnie nationale. Service minimum : ne vaut pas mieux qu’une low cost."

Points négatifs : "On time, food is ok."

Points négatifs : "Missed my flight while waiting on a wheelchair. The lady was rude and yelling at customers because she didn't have what she needed to do her job."

Points négatifs : "Consignes de sécurités non respectées par le personnel naviguant Porte cockpit ouverte en vol par une seule personne. Contrôle ceintures et sièges sommaire. Site web fonctionne mal lors de la résa des sièges"

Points négatifs : "1h15 de retard"

Points négatifs : "Bagage abîmé en soute"

Points positifs : "I liked the in flight entertainment system. The food was good also and, the flight attendants."
Points négatifs : "The legroom was not that good, but it was ok. Overall it was ok"

Points positifs : "Un décollage et un atterrissage en toute douceur. Je n' ai absolument pas senti que l avion se posait. C est très agréable"

Points positifs : "The flight was comfortable and crew was good."
Points négatifs : "Boarding was a nightmare. They need to load back to front."

Points négatifs : "5 hours delay"

Points positifs : "I didn’t like a thing! I cancel that flight a month ago, you said your were going to pay me back but I haven’t receive my fund. I have been back in America for month. Everyday I call nobody pick the phone or I’ll be on hold for hours until I hangup"
Points négatifs : "What you can do better answer the phone and give me my money back."

Points positifs : "Crew amazing"
Points négatifs : "Flight length difference even with non stop"

Points positifs : "l’atterissage parfais"

Points positifs : "Great Entertainment options and meals"
Points négatifs : "A bit more space for legs and more courtesy from cabbin attendants"

Points positifs : "It’s actually United airline in service. The first flight from Brussels to Washington, everything was great! The crews were amazing, food was surprisingly good. The flight from Washington to Los Angeles was extremely terrible, crews were rude and impatient. Service is like budgeted airlines."
Points négatifs : "More comparable service throughout the journey."

Points négatifs : "Il faisait chaud dans l’avion"

Points positifs : "How the cabin windows were adjustable, great drink selections thank you!"
Points négatifs : "One lady with a bob just hated her life working with a bad attitude, definitely made me uncomfortable"

Points négatifs : "The flight was not with Lufthansa, that was deception. UA the worst airline as far as I experienced it, delays, poor customer relationships and so on. I have to pay for luggage."

Points négatifs : "Aucun repas"

Points négatifs : "Aucun repas"

Points négatifs : "Making enough room for the seat to relax especially the long flight"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "The food! And 21 yo to drink let 18yo drinks"

Points négatifs : "Pas de repas d'inclus"

Points négatifs : "Late crew. Slow to depart added to delay. Arrival blocked by equipment in the gate, so we waited to get access to the terminal. 20 min after gate arrival, still no bags. Then one truck of luggage on the announced carousel and then...nothing. Secretly, the remaining bags were appearing on a differen"

Points négatifs : "Vol retardé de presque 4h"

Points positifs : "Pas grand chose"
Points négatifs : "L’avion, peu de place Pas de divertissement Pas de film Très etrpit"

Points positifs : "Aucun retard. Siege spacieux"
Points négatifs : "Nourriture infecte.. burger Aucun système de divertissement a bord, jai du télécharger l'application united a la dernière minute dans l'avion avec mes propres donnees et ca ne fonctionnais pas sur mon android... Tres décevant comparativement a air canada qui fait aussi partie de star Alliance"

Points positifs : "Le personnel sur ce vol été très serviable et présent."

Points positifs : "Avis général Embarquement"
Points négatifs : "N'était pas trop à l'aise. Et nous avons dû payer nos bagages. Triste."

Points positifs : "Very nice and friendly crew"
Points négatifs : "Food was awful and no choices and we have to pay for it + they should rent iPad to the passengers"

Points positifs : "United Airlines"

Points positifs : "The flight was fine, despite the distance."

Points négatifs : "The worst flight of my life. Seats are awfully inconfortable for a night flight. I couldn't sleep at all. Screens are really annoying, most people don't know how to turn them off and they run advertisements all night long, nobody from the crew cares. Wifi app wouldn't stream anything on my phone. Im really sad that I will have to have the same night flight back to Houston."

Points positifs : "Professionnel"

Points positifs : "Tout est fluide: l'embarquement, l'arrivée, les bagages.. On était même arrivés avec 18 minutes d'avance!"
Points négatifs : "On donne assez à boire mais presque rien à manger..."

Points positifs : "Assez à boire et à manger, on nous a donné ce qu'il fallait."
Points négatifs : "Les écouteurs sont de piètre qualité. On ne peut donc pas regarder un film d'une manière convenable."

Points positifs : "Système multimédia sans fils fonctionnant sur nos appareils. Téléphone, tablette, etc."
Points négatifs : "Siège pas assez large. Jouer du coude pendant 8hrs c'est pas amusant."

Points positifs : "La ponctualité"
Points négatifs : "Le type d'avion."

Points positifs : "Le service à bord était impeccable."
Points négatifs : "Les sièges sont nuls (ergonomie douteuse). L'espace pour les jambes n'es pas convenable (trop étroite et la patte du siège avant oblige d'avoir une jambe de travers). Système d'information de la position de l'avion est nul (pas assez complet), peux pas savoir combien de temps il reste au vol."

Points positifs : "Avion en bon etat"
Points négatifs : "Hôtesse désagréable et 1h30 de retard pour un vol de 1h45"

Points négatifs : "Avion retarder plus de 3h , attente dans l’avion !"

Points négatifs : "Seulement 1 choix de sandwich"

Points positifs : "Service rapide, arrivé 30 minutes à l’avance"
Points négatifs : "Pas de tv, ni de repas, collation seulement"

Points positifs : "I felt spoiled with all the service and the ice cream was a special treat. I had never gotten ice cream on an oversea trip. Thanks."
Points négatifs : "I wished that some of the children would have left the window blinds down so we could sleep."

Points positifs : "l'avion est finalement arrivé!"
Points négatifs : "5+ heures de retard changement d'avion vers avion vieux (écrans microscopiques) places réattribuées aléatoirement"

Points positifs : "Les sièges et l’équipage en général. Le divertissement et le confort."
Points négatifs : "Propreté et embarquement à CDG. Pas de menu enfant."

Points positifs : "La rapidité de l’embarquement"
Points négatifs : "La largeur des sièges"

Points positifs : "La ponctualité"
Points négatifs : "La largeur des sueges"

Points négatifs : "Trop de délai itnutile. L'embarquement a été décalé de 5h! Le WIFI est payant à Chicago et la bouffe coûte chère pour de la mauvaise qualité. Le retard est du parce qu'il n'y avait pas d'avion, personne nous dit pourquoi. Finalement, on embarque et apres avoir attendu 30 min, on nous désembarque parce que l'Avion n'était pas prêt, l'équipe d'entretien n'était pas disponible! finalement, on rembarque pour de bon mais on a attendu un autre 30 min sans nous dire pourquoi. L'équipage fait comme si tout était normal mais on voit par la fenêtre qu'il y un camion de service qui essait de réparer de quoi derrière l'avion. On nous fait embarquer alors que rien n'est prêt. La personne qui s'occupait des baggages a pris 20 minutes apres notre embarquement avant de s'amener. C'était extrêment désorganisé."

Points positifs : "Départ à l’heure"
Points négatifs : "Siège peu confortable, température trop chaude dans la cabine"

Points positifs : "Depart a l’heure. Embarquement rapide"
Points négatifs : "Pas beaucoup de place. Pas de repas offert, pas de film"

Points positifs : "Départ et arrivée à l’heure"
Points négatifs : "Payer pour avoir la télé. Ne pas avoir de repas sur un vol de plus de 5 heures"

Points positifs : "Départ et arrivée à l’heure"
Points négatifs : "Très étroit. Équipage peu sympathique"

Points négatifs : "Je n'ai pas aimé être forcé d'acheter un billet de retour au québec lorsque je ne sais pas quel date je vais revenir. On ne me laissait pas prendre l'Avion sinon. L'information dites par l'employé cest avéré fausse, car une fois au Nicaragua on ne ma pas demande un billet de sortie. Une chance que j'Ai pu le canceller à l'intérieur de 24h. Sinon jai été satisfait du service."

Points négatifs : "Je suis arrivé 13 minutes avant le decolage et lequipage na pas voulu me laisser monter dans lavion. J'ai du prendre un vol trois heures plus tard pour fort lauderdale alors que mon pere etait hospitalisé a miami. Personnel tres peu comprehensif une femme a même rit de moi lorsque j'ai dit que mon père avait eu un accident. Cependant le vol etait etait avec air canada et non united"

Points positifs : "- The plane was ultra modern and extremely comfortable (and not full). - We did a Washington-Paris in less than 6 hours. Tail winds helped, but also the timeliness of the process (boarding, baggage recuperation, etc). - Food was excellent although not a lot (the General Tso Chicken was very very nice, the icecream as dessert was good) - Great movie selection"
Points négatifs : "- Breakfast was so so. - Free headphones offered are not great. - Not much, all the rest was good!"

Points négatifs : "Carte d'embarquement remise par Brussels Airlines à Marseille non valable à l'embarquement! Nouveau gros coup de stress dont je me serais bien passée. Visiblement, il y a des gros problèmes informatiques enrtre Air Canada et Brussels Airlines"

Points positifs : "The flight was smooth. Boarding was a bit nerve wracking as a neighboring bin was not closed completely until just before take off."
Points négatifs : "The bathrooms were poorly maintained. There was no toilet paper and there was tons of paper on the floor. I was anxious that a piece of TP was going to be stuck to my shoes when I returned to my seat. The flight crew did clean it up. I'm not a frequent flier, but was taken by surprise that I didn't need to check in before getting to the airport. I was amazed that the airlines take it upon themselves to assign seats. I think that's a poor decision as a mom and her 2 small kids were scattered about the plane. Fortunately, people were willing to shuffle around to allow the mom to sit with her kids."

Points négatifs : "food"

Points négatifs : "2 hours late. No food included no device for movies and my carry on was checked in"

Points positifs : "Très bon personnel de bord, check-in et embarquement très rapides!"

Points positifs : "Great crwe and Nice seat"
Points négatifs : "There was not enough include meals and drinks"

Points négatifs : "Bathrooms not maintained, flight delayed after on plane, and only had water offered 1x on the flight even though we were on the plane for about 2 hours longer than planned."

Points négatifs : "Include the baggage fee in the price of the ticket"

Points négatifs : "AirEuropa wouldn't let me board because was my passport will be due in 2 months although I was traveling to the country were I actually live. I will file a complain for full reimbursement, not to mention having to stay in Madrid for one day to wait for Iberia next flight to Guatemala which I took."

Points positifs : "Timing parfait"
Points négatifs : "Une collation offerte"

Points négatifs : "L’embarquement n’etaIt pas au contact. Les pochettes du dossier des sièges n’avaient pas été nettoyées des déchets des précédents voyageurs. Peu d’espAce au niveau des sièges."

Points positifs : "Bonne compagnie aérienne, qui se diferencie des low-cost. Espace entre les sièges plus grand que les autres compagnies"

Points positifs : "Vuelo directo"
Points négatifs : "Todo pago adentro, no me dieron ni agua. No hay entretenimiento a bordo, es un avión viejito"

Points négatifs : "It is an airline that deceives you"

Points positifs : "Rien. Kayak, orbitz et air Europa font tous trois preuve de désinformation à l'égard de leurs clients !"
Points négatifs : "Normalement, les vols long courriers offrent toujours des bagages en soute. Apparemment ce n'est pas le cas de air Europa. Cependant, cette information n'a été clair nulle part. J'ai dû payer taxe de 150$ à l'aéroport pour cette malhonnêteté. Exactement la même remarque concernant la nourriture. Il n'y eu aucun moment durant la réservation où l'on a pu choisir notre régime alimentaire. Étant végétarien j ai recu un plat avec viande. Le staff m'a dit qu'il fallait appeler la compagnie auparavant, comment le deviner ? De plus, le petit dejeuner était composé de un ridicule sandwich jambon fromage. J'ai demandé pour changer et dit que du jambon au petit déjeuner n'était pas nécessaire mais on m'a répondu avec insolence que c'était un petit déjeuner "normal"! Le service avant même l'embarquement était médiocre et désagréable. A bord, le staff parlaient quasiment exclusivement en espagnol alors que le vol venait du Brésil. A bord, on nous informe sur pour pouvoir regarder des films, il faut télécharger une application car il n'y a pas d'écran disponible. Une fois a bord les réseaux ne fonctionnent généralement pas! Alors le staff propose un iPad a 10€ ?? C'est une action plus que malhonnête!! Informez vos clients à l'avance."

Points positifs : "Cartoons on tv (for kids)"
Points négatifs : "the plane is too tight"

Points positifs : "Food service, clean, friendly service, decent leg room, very accommodating for those with special needs, small children etc. One bag free, Carry on bag, and personal item. Fast easy."
Points négatifs : "Nada"

Points positifs : "The crew was helpful, well spirited, and timely."
Points négatifs : "The inflight TV monitors didn't work."

Points positifs : "The fly attendant was very nice and helped"
Points négatifs : "The worst experience ever, they charge $190 extras"

Points positifs : "A vrai dire pas grand chose, une des pires expérience de ma vie en therme de vol"
Points négatifs : "- Personnel pas souriant du tout et pas de service (il faut aller se servir de l'eau au fond de l'avion) - Retard systématique - Le personnel nous refuse le service d'autre boisson que de l'eau - Aucune information en anglais - L'hôtesse s'endort avant l'atterrissage à Zurich et fait sont contrôle en courant et sauvagement"

Points positifs : "A vrai dire pas grand chose, une des pires expérience de ma vie en therme de vol"
Points négatifs : "- Pas d'écran sur un long vol - Personnel pas souriant du tout et pas de service (il faut aller se servir de l'eau au fond de l'avion) - Retard systématique - Le personnel nous refuse le service d'autre boisson que de l'eau - Aucune information en anglais"

Points négatifs : "The company offers onboard entertainment but we have to pay extra for the headphones, ridiculous ! Just add $3 to the flight tickets but don't charge us money for stupid made in China headphones for God's sake ! Next time British Airways or Air France for me no more Air Europa. Moreover: In Madrid just before boarding to Miami, a guy from Air Euopa asked me some questions regarding my stay in the U.S.. That is NOT his business ! "How long are you going to stay in the U.S." ? This is NOT his business ! His job is to check if my passport is OK with my boarding pass, that's all ! Abuse of power or he has no clue what he was doing."

Points positifs : "Boarding was efficient"
Points négatifs : "No free beverages"

Points positifs : "They left on time and arrived on time"
Points négatifs : "Not much order in the boarding."

Points positifs : "the crew was nice the comfort of the plan was ok"
Points négatifs : "some people on the plan asked for Pasta, and the crew forgot us.. (personally - i left with no food at the flight from Madrid to Fortaleza) in the way back, from fortaleza to madrid, it took hour and a half, from the time i finished eating to the time the crew took the tray. it was very inconveniet"

Points négatifs : "I tried to pay an extra suitcase and the website didn't give me access .. then I read than to southamerica was allow two suitcases, when I arrived to the airport, aireurope surprised me with 150 euros por one package extra"

Points positifs : "Le premier vol"
Points négatifs : "Le deuxième vol"

Points positifs : "Very comfortable plane with wide seats and nice reclining feature! Staff is very friendly. They are generous with the food and snacks."
Points négatifs : "Boarding was not loaded in zones. It was a free for all. Staff seemed annoyed that I asked for more water (I had asked 25 min prior and she asked me to wait for beverage service. When I got it, I chugged it and asked for more and they ignored me. I had to ask 3 times)."

Points négatifs : "You need to pay to the headphones"

Points négatifs : "The website would not allow me to check-in on my phone or my laptop. Had to retry 5 times. Finally when the boarding pass was sent it did not have a barcode. I was able to repeat the check-in to have a barcode in the app but then the reader at security would not read it! I had to go back to the check-in desk for help. AirEuropa web needs to get their act together."

Points positifs : "I really liked the food throughout the flight and the crew was amazing!"
Points négatifs : "We were not allowed to check in online and we had to be at the airport hours to check in physically but there was no counter with airEuropa, so we had to wait until the people arrived then we had to make line which was long! We had issues with our bags so we had to check them in, which was okay since it was free. The space in the airplane was so tight that it was not comfortable at all."

Points positifs : "Everything was perfectly reliable."

Points négatifs : "Retard 1h40!!!!!"

Points positifs : "Confort Équipage au top"
Points négatifs : "Absence de divertissement Repas ou boisson payante Embarquement en retard"

Points positifs : "Équipage sympa"
Points négatifs : "La nourriture Système de divertissement qui ne Marche pas Confort pas top Embarquement en retard"

Points positifs : "Food was ok."
Points négatifs : "Very tight space on longer flight"

Points positifs : "It was on time"
Points négatifs : "The condition of the plane was very poor, and the space is also very small & uncomfortable. The food was not good either."

Points négatifs : "Every flight was at least an hour delayed. We were insanely late for our connection flight due to a totally unnecessary delay at the first airport. We then SPRINTED across the whole Madrid airport and then when we arrived to second plane was TWO HOURS delayed. The staff always seemed to be working, but was completely inefficient in getting anything done. It took them 20 minutes to respond to our notice (we pressed the air attendant button on our seats) and then told us we couldn't get snacks because they were giving out pizzas, which took another hour. Every single part of our flight was delayed and inefficient... with no reason ever being given. It was pretty miserable overall and I will likely never use Air Europa ever again."

Points positifs : "Smooth flight. Quick flight."
Points négatifs : "ALL food was sold to us. No movies."

Points positifs : "My baggage didnt arrive"

Points négatifs : "Had to pay for baggage and boarding was a hassle, driven on a bus for about 10 mins, had to wait to board etc."

Points positifs : "Safe trip back home, thank you."
Points négatifs : "I felt as if I was treated unfairly by one of the crew members. She clearly saw my friends and I did not receive a meal but continued to pass on the lunches even after noticing my hand was up. It wasn't until I got the attention of another crew member that she finally recognized we were lunchless. Hate to be that guy but could there be some type of prejudice within the Spanish crew members?"

Points positifs : "Grand écran individuel, avion moderne dreamliner, prise usb, WiFi, à l'heure et globalement bien organisé"
Points négatifs : "Pas de possibilité de s'enregistrer en ligne sur ce vol"

Points positifs : "Service.. The crew where really kind and always doing there best to make you feel confortable."

Points négatifs : "When I announce two weeks before the trip in Air Europa office Lima Perú, the impossibility to use that tickets, because appeared a cancer in my wife, they didnt want to receibe my explanation letter and medical certifications of the urgent surgery realized, unfortunately with bad results for her."

Points positifs : "Food"
Points négatifs : "Flight was delayed"

Points positifs : "NONE!!!"
Points négatifs : "I have asked for a larger sitting area due to clusterphobia with doctor's note. However, they gave me a sit that is right next to bathroom with reclining chair not even working all the way through....the worst flight ever in my life!!!"

Points positifs : "11 hours flight with no movies. Flight attendants very rude. Bad food. Seats doesn't stay where you want them to stay. They move by itself. Very disorganized embarkation, landing and takeout procedures. I had 3 delayed flights. Very bad experience. I don't recommend at all. Dirty cabin. I found someone else's hair when I opened the pillow."

Points positifs : "Second flight at least had a tv to watch some low quality movies."
Points négatifs : "The space and chairs very uncomfortable. My first flight from u.s.a to Spain where there is no TV entertainment system. Longest 8 hours of my life flying in that tight minuscule chair."

Points positifs : "No frills easy to board. Flight left on time and arrived 15 minutes early."
Points négatifs : "Very cramped seats for an average size person. When person in front pushed his seat back the seat was almost touching my face. Way too close."

Points positifs : "Crew service, fast boarding"
Points négatifs : "Regular headset didnt work to see the tv,"

Points positifs : "The crew is very kind"
Points négatifs : "The comfort in the aircraft and the entertainment are really poor."

Points positifs : "La puntualialidad y amabilidad"
Points négatifs : "En verdad todo estuvo muy bien"

Points négatifs : "Lengthy boarding process."

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