Trouvez un billet d’avion pas cher pour Sheffield

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Aller-retour
Économique
San Francisco (SFO)
Sheffield
lun. 26/10
lun. 2/11
N'importe quand
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Bon à savoir

Basse saison

mars Meilleure période pour échapper aux foules, avec une baisse moyenne des prix de 3%.

Haute saison

juillet Période la plus populaire pour voyager, avec une hausse moyenne des prix de 13%.

Prix moyen pour un aller-retour

141 € (prix moyen sur les 2 dernières semaines)

Bonne affaire pour un aller-retour

53 € ou moins

Astuces pour trouver un vol pas cher pour Sheffield

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FAQ - Réserver un vol pour Sheffield

Quelles compagnies aériennes ont des politiques d’annulation flexibles dues au COVID-19 pour les vols France-Sheffield ?

Quelles compagnies aériennes ont des mesures de distanciation sociale liées au COVID-19 pour les vols France-Sheffield ?

Comment aller à Sheffield en avion ?

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Sheffield : y a-t-il des restrictions de voyage liées au coronavirus ?

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Comment la Prédiction des prix KAYAK peut-elle m’aider à savoir quand réserver mon billet d’avion pour Sheffield ?

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5 meilleures compagnies proposant des vols pour Sheffield

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK

7,9
Lufthansa
Note générale basée sur 27 757 avis
8,0
Embarquement
7,8
Confort
8,4
Équipage
7,7
Divertissement
7,6
Repas
Avis sur la compagnie

Points négatifs : "Delay of 45 minutes made me almost miss my connecting flight."

Points négatifs : "Perte bagage"

Points négatifs : "Boarding and departure was late."

Points positifs : "Accueil, service etc... parfait"
Points négatifs : "La ponctualité, les services à bord, la propreté des avions"

Points positifs : "Rien de particulier"
Points négatifs : "Encore un retard !!!"

Points positifs : "Rien de spécial. Sandwich passable"
Points négatifs : "Tous nos vol aller et retour étaient en retard"

Points positifs : "The crew was competent and friendly. Once we missed our connection, the "help desk" was accommodating, though we had to stand in line for a long, long time before they could help us."
Points négatifs : "We were delayed leaving Munich and the pilot simply said he had no explanation. The delay, combined with massive dysfunction at the Newark airport, caused us to miss our connection to RDU. We ended up in an airport hotel where we caught four hours' sleep before returning to the airport. Newark airport is the worst I've ever experienced. Getting our passports stamped took more than an hour. There were five officials there to clear five or six hundred U.S. passport holders. Then, the TSA people were rude, inefficient, and achingly slow. Overall, it was a horrible experience."

Points positifs : "Left on time, arrived on time. Efficient service."
Points négatifs : "None. The seats on this Airbus 320 were more comfortable on this leg than on the transatlantic leg of the journey."

Points positifs : "Boissons, sandwhich"
Points négatifs : "Équipage froid, manque de motivation, siège pas très confortable"

Points positifs : "Sandwhich et boissons, équipage gentil"

Points positifs : "Good smooth flight, wine offered in economy. Crew wonderful"
Points négatifs : "Fully booked, so a little crowded"

Points positifs : "Les vols étaient à l’heure. Confort et bon service à bord"
Points négatifs : "Avoir eu à payer pour la réservation de sièges sur les 2 vols. Les vols étaient vides. Il y avait pleins de places... ??? J’aurais aimé être remboursée. Merci!"

Points négatifs : "Sits are extremy tight"

Points négatifs : "Rude staff and poor connection management. Airport sucks."

Points positifs : "L'efficacité d'embarquement, l'arrivée à l'heure malgré un départ en retard."
Points négatifs : "La nourriture, très industrielle et jambon très chimique."

Points positifs : "Le dîner, les films au choix, la propreté des toilettes."
Points négatifs : "Le départ avec plus d'une heure de retard (j'ai ainsi raté ma connexion à Johannesburg), l'absence de choix pour le petit déjeuner et SURTOUT, l'absence de réactivité de l'équipage qui n'a rien fait pour prévenir SAA que nous serions en retard et leur demander de nous attendre. Conduite lamentable."

Points négatifs : "Vol avec retard depuis geneve, ensuite vol annulé depuis Frankfurt, jlai mon voyage à duré 12h au total, avec un retard à l'arrivée au quel j'ai atterri à 23:15."

Points positifs : "Vol avec retard depuis geneve, ensuite vol annulé depuis Frankfurt, jlai mon voyage à duré 12h au total, avec un retard à l'arrivée au quel j'ai atterri à 23:15."
Points négatifs : "Vol avec retard depuis geneve, ensuite vol annulé depuis Frankfurt, jlai mon voyage à duré 12h au total, avec un retard à l'arrivée au quel j'ai atterri à 23:15."

Points négatifs : "Flight delayed because of a late/lost family, then made us late for connecting flight."

Points positifs : "Caring staff, nice TV screens, good food."

Points positifs : "Rien!"
Points négatifs : "Retard de l'avion ( 3-4 vols différents). Perte de mes bagages qui à entraîner un déplacement pour rien à l'étranger pour le travail vu que je n'avais pas le matériel de travail avec moi. Nous faire monter dans l'avion, rouler sur le tarmac, après 30 min de prise de retard sur le départ, nous annoncer qu'on retourner à l'aéroport et qu'il fallait changer d'avion pour problèmes techniques. Pour nous annuler complètement Le vol! Nous faire descendre de l'avion, devoir aller se trouver un autre vol, aller recuperer la valise, retourner l'enregistrer, et retourner à la sécurité tous ça avec une amabilité digne de la froideur allemande! Auncuns repas ou autre bois a été offert au moin pour s'excuser. Après avoir eu tous ces problèmes avec la même compagnie j'ai contacter à plusieurs reprises le service client qui m'a raccrocher au nez! On m'a dit qu'on me remboursait Le vol. Je n'ai jamais eu de nouvelles."

Points positifs : "Food and complimentary drinks (including wine)."
Points négatifs : "Could improve the economy class boarding process (go by sections instead all at once)."

Points positifs : "Everything! The service of the flight attendants, in full ugh entertainment."
Points négatifs : "Everything was great. I would say that I didn't like the automation and self serve check in at Munich Airport not because it wasn't easy or efficient, but because I love human interactions. I know this is the way society is tending, towards automation, but I don't love it. I prefer to speak to a real person. Thank you for reading."

Points positifs : "clean plane almost on time departure"
Points négatifs : "landing near a jet bridge in Frankfurt but still taking a bus to the terminal for connections deplaning through the backdoor of the plane lack of care by the staff...poor service connections are too long in Frankfurt"

Points négatifs : "Really bad quality food, no entertainment"

Points positifs : "Embarquement a l'heure, aucun souci."
Points négatifs : "Vol trop rapide, pas le temps de dormir!"

Points positifs : "Changed planes, flight didn't get cancelled"
Points négatifs : "2 hour delay"

Points négatifs : "By the time my daughter got through security the gate had closed and her ticket didn't allow for any opportunity for her to get another flight. Would not book again using Lastminute.com, nor Lufthansa, as they provided a lack of service and no help for her to change her flight - even though the ticket was nearly €200 and she was clearly distressed and upset."

Points positifs : "Hôtesses au top, repas super bons"

Points positifs : "Overall, was good!"

Points positifs : "Confortable! Very good team! Excellent cabin air Good looking flight attendants"
Points négatifs : "Food impossible Long long long hall to the gate Touch screen glitchy"

Points négatifs : "The flight was delayed for the conditions of the weather although it was clear and nice upon our arrival. Then the airlines did not deliver our luggage and we had to wait for it"

Points positifs : "All flight attendants in Lufthansa are so nice, attentive, that it's a real PLEASURE to fly with them. Cabin comfort is also a best in class."

Points positifs : "ponctuel (10mn de retard seulement)"
Points négatifs : "sièges de plus en plus étroits et minces..."

Points positifs : "l'embarquement et le débarquement rapide"
Points négatifs : "1h de retard, le sandwich pas bon"

Points positifs : "Plenty of room"
Points négatifs : "Lack of good movies"

Points positifs : "Aiport"
Points négatifs : "Mon Vol"

Points positifs : "There was very little if anything positive"
Points négatifs : "Delays led to missing connecting flight. Delays could've been avoided. Staff were unhelpful, noncommunicative and poorly informed."

Points positifs : "Pas de confort du tout"
Points négatifs : "Divertissement"

Points positifs : "Les films et le service du personnel"
Points négatifs : "Les sièges pas trop confortable"

Points positifs : "all was perfect and helping"
Points négatifs : "nothing all are fantastic"

Points négatifs : "I selected seats and when I got on the plane I was moved twice. The seats were very small and uncomfortable. The food was bad."

Points positifs : "The crew was very assertive, plenty of snacks and drinks, good food. Flight went on smooth and the captain lender splendidly. Seats were comfortable with plenty of leg space, entertainment had numerous choices. Would recommend to friends."
Points négatifs : "Everything's was fine"

Points positifs : "The staff was quite good and they knew how to treat passengers well."
Points négatifs : "Not really anything to complain about."

Points positifs : "Crew passed out drinks and food as passengers requested. Very very courteous and extremely caring. Airport, boarding, and everything else went flawlessly."
Points négatifs : "I don't know whether it was the airplane or the seats, but something was squeaking for the entirety of the two hour flight"

Points négatifs : "Nous avons été très désagréablement surprises d'apprendre que trop de billets avaient été vendus et que nos places n'étaient plus disponibles à notre arrivée à Francfort. Il me semble totalement illogique de me faire dire qu'il n'y a plus de place pour moi dans l'avion alors que j'ai le billet en main et qu'il a été payé. Comment une compagnie peut-elle accepter mon paiement alors qu'elle n'est pas en mesure de garantir le service pour lequel elle a été payée? Selon cette philosophie, il faudrait peut-être payer nos billets d'avion une fois RENDUS à destination? Beaucoup de stress inutile et une mauvaise opinion de la compagnie aérienne..."

Points positifs : "Great staff and thoughtful professional attention makes travel better!"
Points négatifs : "There were some spaces and I might have done a modest upgrade but not offered when asked at check in."

Points négatifs : "My connecting flight was very close in time and even when I told a stewardess while I was exiting the plane, she made no effort to get me any help to arrive at my next gate faster. This resulted in my having to run to my gate after waiting on the long line at customs and I barely made my flight. Had I not been as physically able, I would have missed my flight even at my normal fast-walking pace. This should not have occurred- I should not have to run to my gate from one flight to another especially when I raised this concern to an employee of Lufthansa as well as a customs officer."

Points négatifs : "The fact that they gave my Aunt a hard time about the tickets that was bought for her, because we did not know that when a heavy person books a flight that they need one ticket and a xtra seat, but instead of working with her because she had two tickets they were very rude to her and told her she was not going to be able to come to america that when she got to Manchester she would have to go back to Germany. We were never told what happened to the other ticket since it was not used."

Points positifs : "le personnel AirFrance, et un grand merci specifiquemen tà Hassan Bigdad, il saura pourquoi !! une très belle personne. J´espère que ce message lui parviendra."
Points négatifs : "Le retard de plus de 2 heures."

Points positifs : "Respect des horaires"

Points positifs : "L'employée Air France qui s'est occupée de mon billet aller (pour remplacer mon avion raté)."
Points négatifs : "Le parking es ultra mal indiqué ! Faites qch !!"

Points positifs : "L’équipage Le c’fort Des sièges du 1er Rang La chef de. A une trop sumapo"
Points négatifs : "L’écran sur l’Airbus A340 est minuscule"

Points négatifs : "Nous forcer à mettre les valises en soûte c'est gonflé ! Alors que les premiers passagers ont pu charger des bagages qui ne répondaient pas aux normes. Cherchez l'erreur..."

Points positifs : "S'agissant d'un vol d'apport de 50 minutes, l'absence de divertissement et la frugalité de la collation ne posait pas de problemes. Mais le retard de 30 minutes, plus !"
Points négatifs : "Tous est dés dit ..."

Points négatifs : "Retard + j’ai trouvé ma valise cassée."

Points négatifs : "Nourriture infecte menus jamais renouvelés. Films qui datent de plusieurs mois et sont toujours les mêmes"

Points positifs : "Le confort des sièges economy premium"
Points négatifs : "La perte d'une de nous valise, probablement définitive"

Points positifs : "Surclassement en premium"

Points négatifs : "Retard... changement de porte 3 fois..."

Points positifs : "Dans le groupe air france KLM c'est hallucinant vu les tarifs et la réservation sur le site AirFrance qu'il n'y ai même pas d'eau distribuée gratuitement dans le vol : on n'est pas sur Easyjet et Ryanair"

Points positifs : "Plus de place pour les jambes. Rien ne vient butter sur les genoux tellement les sièges sont loins. Seul ombre au tableau, dommage de mettre des écrans tactiles derrière la tête des passagers. Certains ont le doigt lourd. Repas correct. Service de qualité avec un personnel aimable et souriant. Vraiment agréable, et bien mieux que dans mes souvenirs. Video de Sécurité tres drôle."

Points négatifs : "Tout va bien"

Points négatifs : "Absence de prise USB"

Points positifs : "Personnel agreable et souriant"

Points positifs : "L'atterrissage avec une visibilité médiocre (brouillard)"
Points négatifs : "Retard au décollage, et retard à l'arrivée (mais pour cause de brouillard)"

Points positifs : "Rien. Service client zero"
Points négatifs : "Vol soit disant annulé alors qu'une amie était dedans. Report sur le vol d'après, nous privant de soirée sur place. Mise sur liste d'attente sur le vol suivant. Aucun dédommagement !"

Points positifs : "Arriver à destination."
Points négatifs : "Vol déclaré annulé, c qui était faux car il est réellement parti. Nouveau vol imposé 4h30 plus tard et on nous annonce que nous sommes sur liste d'attente arrière le vol est complet. Si pas de désistement nous devront prendre le vol du lendemain, réduisant de beaucoup la durée de notre week-end ! Dédommagement refusé car d 'après Aii France nous n' é tonnes pas prévu sur le vol de 16h alors que nous avuons nous billets électroniques."

Points négatifs : "Prestations minimaliste, ca correspond plus un voyage en économique qu'en classe affaire"

Points positifs : "Hôtesses très agréables"
Points négatifs : "Le problème n'est pas le vol mais le fait qu'Ava y de passer la douane, ils demandent à ce qu'on fasse la queue pour faire imprimer une carte d'embarquement même si on l'a sur son mobile! Ca prend 45 Minutes ! Pourquoi nous infliger cela ? Je fais mon enregistrement en ligne pour l'éviter !"

Points négatifs : "Le vol avait 2heures de retard sans explications"

Points négatifs : "Aucun service à bord pour un vol de 3 heures Le codeshare avec Ukraine Air nuit à la qualité d'Air France"

Points négatifs : "Tres longue attente des bagages à l'arrivée"

Points positifs : "L'avion"
Points négatifs : "Hôtesses a l'enregistrement"

Points négatifs : "Suite au retard du précédent vol j'ai du courir pour avoir ma correspondance. Une fois ma correspondance prise j'arrive à Milan et on m'annonce que ma valise est resté à Paris. Je n'ai aucunes affaires et je ne sais pas quand je retrouverais ma valise."

Points positifs : "Embarquement, équipage"
Points négatifs : "Espace pour les jambes."

Points négatifs : "Oubli d'embarquer les sky priority ... oups... donc nous sommes rentrés après tout le monde La classe !"

Points positifs : "le sandwich"

Points positifs : "Spacing was ok"
Points négatifs : "Scents. Perfumes. Products that have scents that irritate airways. Not good for asthma and allergies."

Points positifs : "Crew"
Points négatifs : "No entertainment or usb plugsto charge."

Points positifs : "Parfait surtout le professionnalisme des hôtesses et stewards !"

Points positifs : "After riding in premium economy for the 8 hour flight we had, this one wasn't the same. No tvs, way less leg room, we were able to have a window seat which was great for my sister since before we didn't have the window seat option. The snack was good also."
Points négatifs : "After riding in premium economy for the 8 hour flight we had, this one wasn't the same. No tvs, way less leg room."

Points positifs : "Le service à bord, le siège très confortable, le système de divertissement."
Points négatifs : "L'embarquement à CDG : tous les passagers étaient devant l'entrée Sky Priority, faute d'une séparation plus claire des deux files et d'agents pour mettre de l'ordre dans ce chaos. Et la situation était aggravée du fait que l'embarquement avait été retardé de 20'."

Points positifs : "Kind, courteous, attentive crew. Smooth flight."

Points positifs : "Good food. Although no Cappucino as in AF from Sanfransisco to Paris."
Points négatifs : "No entertainment at al. Specifically, I could not lean my seat b/c of a mom with a baby behind me..."

Points négatifs : "Airport handling is catastrophic. A lost bagage created the twins to be locked. Half an hour and we could not enter. Delays and huge mess in front of police checkpoint. No announcement and no care for passengers approaching departure time. And to top it all no announcement of any delays. Had to cheat my way through the priority line and run a sprint through security and beyond. Reached the gate to note that there was a delay of 5 minutes.... Grrrr"

Points négatifs : "L'attitude du personnel Retard"

Points positifs : "L'amabilité du personnel"
Points négatifs : "la longueur et lenteur de l'embarquement"

Points positifs : "The crew was friendly."
Points négatifs : "One of the engine was smoking just as we took off. This should have been checked beforehand that it was working correctly. The pilot missed the first landing, was going too fast and had to turn around. We circled the London eye 3 times. When we were actually landing it was extremely bumpy and on the way down the plane was tilting back and forth a lot. They were going too fast when we landed as well, I have never been in a plane that has landed so poorly, and I have travelled a lot and used many different airlines. It was worse than any budget airline I've been on. As we were driving back to the terminal, the pilot stopped short for some reason. Things were not explained clearly. I will not be flying with airfrance again and will be sure to spread the word of this awful experience."

Points positifs : "Although plane was full staff moved us through quickly"

Points négatifs : "La semaine dernière, je vous signalais ma grande déception après avoir récupéré et ouvert mes bagages, et malheureusement pu constater que l’un de mes objectifs de caméra était cassé en deux à l’intérieur ! … Ce dernier était pourtant comme à l’accoutumé; et cela depuis 16 ans que je fais ce métier; très bien emballé dans le sac de la caméra, qui lui-même se trouve à l’intérieur de l’un de mes sacs de voyage … J’avais pourtant au préalable réservé un bagage supplémentaire, dont j’ai d’ailleurs dû m’acquitter d’un paiement exorbitant ! Car ce montant s’élevait au double du prix du billet aller et retour !? … Je m’étonne encore d’un tel montant ??? D’autant que j’ai pu déplorer que le traitement de mon bagage n’a absolument pas été à la hauteur de la prestation d’Air France … Je pensais qu’à ce prix mon matériel professionnel aurait voyagé dans de bonnes conditions, sans être comprimé, ni mal traité, et surtout sans subir un tel dégât … À cette heure, je ne comprends d’ailleurs toujours pas, comment cette casse a pu intervenir !? … À moins que leurs bagagistes s’amusent à sauter à pieds joints dessus, vu dans quel état je l’ai retrouvé !!?? … Et puis aujourd’hui, c’est encore l’un de mes bagages qui a été égaré par leurs services … Mais voilà, cela est la énième fois, depuis tant d’années, que je dois à nouveau subir ce manque de sérieux, de professionnalisme et cette incompétence de la part de leurs hommes ! … Dont la mission consiste bien à prendre soin des sacs qu’ils conduisent ! Et dont ils sont seuls responsables, dès l’instant ou ils prennent le bagage en charge, jusqu’au moment ou leur client est censé le récupérer dans les temps !? … Seulement pour ma part, les conséquences sont désastreuses. Et j’ai constaté et subi trop souvent ces désagréments à répétitions. Toutes ces mésaventures, qui m’ont fait perdre à de nombreuses reprises un temps précieux lors de tous mes déplacements ! Réalisateur de documentaires animaliers, Air France a mis en péril trop souvent la réussite de mon travail. Ainsi que toute l’organisation qui a été minutieusement mise en place en amont, par leur manque de charisme … Lorsque le personnel d’Air France fait perdre à leur entreprise des sommes mirobolantes chaque fois qu’il bloque le pays, et les gens qui travaillent, en se mettant en grève ! Il me fait aussi payer chèrement son inaptitude, à chaque fois qu’il brille de son impéritie, par ses erreurs devenues épuisantes et harassantes … Notez que j’ai reçu mon bagage avec plus de 24h de retard … Alors que j’étais censé partir en mer le lendemain matin à 05h00 pour filmer … Malheureusement, et comme à chaque fois qu’ils enrayent le bon fonctionnement de mon travail, la réussite de mon reportage a été fortement compromise !!!"

Points positifs : "Le snack à bord excellent, une partie de l'équipage très agréable."
Points négatifs : "L'enregistrement catastrophique, le manque de place à bord pour les bagages à main totalement non géré ni anticipé pour un vol complet, le confort des nouveaux sièges des courts et moyens courriers..."

Points négatifs : "Le vol est arrivé avec 40 minutes de retard"

Points positifs : "Amabilité de l'équipage Service rapide"
Points négatifs : "Pas de point négatifs à signaler"

Points positifs : "Embarquement à l'heure et arrivé à l'heure."
Points négatifs : "À l'arrivée bus pour nous amener à l'aérogare"

Points positifs : "Personnel souriant"

Points positifs : "la qté du service"

Points positifs : "La rapidité de l'enregistrement La communication sur le retard du vol Le service de façon générale"
Points négatifs : "Rien de particulier finalement Une demi-heure de retard au départ de Paris ce n'est pas si grave que ça finalement"

Points positifs : "The food wasn't bad."
Points négatifs : "My husband & I were seated toward the back on the side. Our seats had several inches less leg room than the ones surrounding us (not sure why). This information was not made available when we booked our flight. My husband is 6'2" and his legs legitimately could not fit into his seat. He had to sit the entire flight with one leg in the aisle and the other tucked under the seat in front of me. It was only made worse when the kid in front of him fully reclined his seat. We would have chosen to not sit together rather than endure that had we been given the option. Also, the menu they distributed said they serve ice cream but we asked and then didn't have any. Don't get my hopes up!"

Points négatifs : "On m’a forcé à mettre mon bagage en soute en m’assurant que le’ vol était complet. En me baladant pendant le vol. J’ai vu près d’une dizaine de place de libre..."

Points négatifs : "My luggage did not make it to Florence from Lisbon. Very unhappy about that."

Points positifs : "Tap est une tres bonne compagnie un des meilleurs en Europe"
Points négatifs : "Rien vraiment toutcest bien passer dans l'ensemble"

Points négatifs : "L'avion a eu deux heures de retard. Nous avons passé la journée dans les aéroports et les avions. De plus, on nous a donné aucune info sur le retard. Difficile de gérer la correspondance."

Points négatifs : "L'avion a eu deux heures de retard. Nous avons passé la journée dans les aéroports et les avions. De plus, on nous a donné aucune info sur le retard. Difficile de gérer la correspondance. Arrivée à Casablanca 18h au lieu de 16h."

Points négatifs : "The 2 hour delay!"

Points négatifs : "Though the weather was fine - no excuse - the flight was delayed over an hour and I lost the connecting flight to Newark."

Points négatifs : "Flight got canceled and delayed, staffs very mean and unprofessional"

Points négatifs : "Nothing"

Points négatifs : "Pas assez de place pour les jambes"

Points négatifs : "for some strange reason luggage was not included on this trip (our return leg). we had to pay for luggage at the airport."

Points positifs : "Great friendly service. Very clean and organized crew. Nice plane, great flight crew. Comfortable seats. Free ear pieces and drinks for international flights"

Points positifs : "Same as above."
Points négatifs : "Same as above."

Points positifs : "Flight crew was friendly."
Points négatifs : "Not being told up front of having to pay for my luggage. First I was over charged on departure ($90.00) and also having to pay on return flight. Travel agent never made us aware of this."

Points négatifs : "You can't reach them via phone and they are horrifically slow and difficult to get ahold of."

Points négatifs : "la nourriture le siège cassé le manque de film en français"

Points positifs : "Disorganised boarding and staff not efficient Plane was not cleaned until passengers arrived at plane and waited in buses while they finished cleaning, waited standing approximately 30 minutes at plane on bus"

Points négatifs : "Tha total absence of hard alcoholic beverages, no moderate cocktails"

Points négatifs : "Wouldn't let people approach the desk to ask questions before boarding. Crew very un pleasant and forceful throughout the trip. Would not look forward to flying with TAP again."

Points positifs : "On time, excellent food"
Points négatifs : "Business barely distinguishable from economy, except for the food which was excellent"

Points positifs : "Food is worst I ever had in business class in 15 years of frequent flying. Worse than even many economy classes. Worse than many shirt hauls. Service is poor. Seats are super old. Only upside: on time"
Points négatifs : "Nothing to like here except timeliness"

Points négatifs : "The attendant who checked me in at the Porto airport was very rude and sarcastic. At the gate they said the flight would be delayed half an hour, however they just called us to start boarding a half an hour after the flight was expected to leave. At that time the passengers of the previous flight were just starting to leave the plane so everyone that was about to board then had to stand in the freezing cold tunnel way with all of our bags for another 20 minutes while the previous passengers got off. There was no food or any beverage other than water offered on the flight."

Points positifs : "Seat comfort and entertainment."
Points négatifs : "Kosher food was poor. They need a different supplier and better food for their business class customers."

Points négatifs : "Enregistrement des bagages a Nice avec 1/2h de retard, embarquement avec 45 min de retard... Porte du cockpit constamment ouverte pendant le vol... Pitoyable !!"

Points positifs : "Flight was in Time"
Points négatifs : "We got only mineral Water on the Flight but booked a full service flight"

Points positifs : "Comfortable seat"
Points négatifs : "No lounge airside at Lisbon airport, no shops open that early in the morning"

Points positifs : "Équipage très aimable"
Points négatifs : "Tout le monde dans l'avion avait de l'air mais d'une température bien trop chaude. Les grands bagages cabines mis en soute n'ont pas été redonner à la sortie de l'avion, obligé d'attendre au tapis roulant de l'aéroport avec les autres bagages plus imposant.... Sièges inconfortable et, en faisant 1m85, tête entière dépassant du siège..."

Points positifs : "the short connection time to Lisbon great service on SWISS and TAP the fact that I was allowed 2 pieces of hand luggage. Not forgetting your great service to adjust my booking from economy to business class Thanks"

Points positifs : "The crew was very friendly and check-in was uneventful. A group of us traveled from MXP to EWR via LIS. Excellent ride on each leg."
Points négatifs : "I love the flight attendants uniform. The ticket agent allowed me to change my seat to the exit row with no extra charge. Some of my group was charged for overweight bags and others weren't. A little inconsistent."

Points positifs : "L'équipage toujours extrêmement aimables. J'aime beaucoup ça chez TAP."
Points négatifs : "Les chaises qui ne se plient que très peu c'est toujours pas agréable. Le repas pour diabétique c'est complètement nul."

Points positifs : "More legroom than a standard US commuter flight, and food also was better."
Points négatifs : "Checking a bag took about 45 minutes even though I had already checked in and prepaid for my checked luggage..."

Points positifs : "La gentillesse et la compétence de l'équipage"
Points négatifs : "Le temps trop élevé pour enregistrer mon bagage en soute Grande déception avec la compagnie Easy jet lors du vol Paris Toulouse, pas de prise en compte gratuit de mon bagage de 20 kg en soute"

Points négatifs : "i could had something sweet, but it was ok anyway"

Points positifs : "Big space between seats. Best screen entertainment."
Points négatifs : "Food was only average. Especially fish."

Points négatifs : "They keep us inside the bus trapped for more than 20 min, before boarding, very bad experience."

Points positifs : "confortable, bien servi même que le voyage était de courte durée"

Points positifs : "There really is nothing I can complain about. The staff was friendly, the seats were comfortable, the entertainment was good, even the food was wonderful. And all for a very reasonable price!"
Points négatifs : "The boarding process was a little confusing, but it wasn't that bad."

Points positifs : "Friendly crew. Gluten Free meal option. Lots of movies, games, and music for entertainment made the time pass more quickly."
Points négatifs : "The excessive passport and boarding pass checks during the boarding process at Lisbon Airport. I had to show my boarding pass at least 6 times."

Points positifs : "personnel de bord très aimable"
Points négatifs : "jecme suis incrit en ligne sur le programm frequent flyer Jamais reçu de réponse!"

Points négatifs : "Flight was delayed"

Points positifs : "I was update each time there was a minor delay via email."
Points négatifs : "Minor delays"

Points positifs : "Very pleasant and attentive crew. Excellent food."
Points négatifs : "Angle flat seats have to go"

Points positifs : "Price"
Points négatifs : "Food"

Points négatifs : "how come to get one fly to porto and in middle way return because the plane had one problem that couldnt be fixed in porto . no team in porto fr fix it. and alll o need to do i lost in that day with advence prepafed but plane problem stuck me on that way ."

Points positifs : "There was a plus"

Points positifs : "Very smooth flight and great staff!!"
Points négatifs : "When boarding time came, I could not understand the directions...not clear English and spoken very fast and not loud enough...had to ask for help...otherwise, nice experience and would fly again on TAP!!!!!! Love Portugal!!!"

Points positifs : "Rien a dire, très bonne compagnie rapport qualité prix..."
Points négatifs : "Je suis intolérante au gluten et lactose. Il faudrait pouvoir faire cette demande et réservation sur le site de la TAP. C est trop compliqué d appeler par téléphone. Prévoyez cette possibilité comme d autres compagnies par internet s il vous plait."

Points négatifs : "Pas de choix de films et tres limité sur cet avion"

Points positifs : "My dad needed a wheelchair service. All the crew were polite and helpful, and everything was very well-coordinated"

Points positifs : "I liked not having to do additional check point security screenings, being treated cordially by staff & their attention to detail, on time departure and smooth flight arrived half hour before scheduled landing."
Points négatifs : "I still think boarding is not done a efficiently. As it could be, the lights are turned on too long so one cannot sleep on such a short flight,"

Points positifs : "I got what I expected"
Points négatifs : "I dont have any complain"

Points positifs : "Low cost"
Points négatifs : "High price to check luggage"

Points positifs : "Confort normal ainsi que le repas. Pas de divertissement bien sûr. Mais bon ça reste bien, à l'heure. Ce qu'on attend de EasyJet finalement."
Points négatifs : "Embarquement par la porte avec passage sur le tarmac, sous la chaleur, c'est pas pratique. Alors que les passagers à l'avant de l'avion passaient par l'accordéon. Pourquoi ne pas maintenir les embarquements par numéros?"

Points négatifs : "Je suis très déçue À 50mn avant le vol, les hôtesses ont refusées de nous enregistrer nous avons loupé notre vol et avons dû reprendre un autre billet au 13/07 !! Nous devons tout décaler nos rdv et cela nous cause un fort désagrément Je rappelle qu'au départ easyjet avait plus de 1h30 et cela nous a causé du tort en arrivant, avec le transport, hébergement... Et nous pour le retour à 50mn avant le départ, nous avons été mal reçu. Nous sommes vraiment dégoûtés"

Points négatifs : "You should check and wait for people who are delayed on other flights! Especially when they have checked in! How can you leave 10 minutes before the departure time! when you are always late. You are so not having me as a customer any more. Bye."

Points négatifs : "Beaucoup de retard . Peu d'informations. Une longue attente oú l'on doit s'asseoir par terre. Beaucoup de turbulences lors de ce vol"

Points positifs : "I got to bring a bag for free."
Points négatifs : "I didn't like how disorganized and slow the boarding process was."

Points positifs : "Fligh attended were so friendly."
Points négatifs : "Boarding was a hassle for not only for us " family of 4" but also for a lot of customers. So basically one of the boarding workers went through the line and ask how many luggage do we have. My dad said she already checked once while we were waiting by the gate. Anyway we made the line and basically the 2 nd time that she checked our loggage and I said we r 4 ppl and each one carry on and she said that besides carry on we had 2 back pack which we fit laptops . She checked and left and when we start boarding the said oh wait here you have 2 back pack so we need to pay for each carry on €60. She not only pulled us out of the line but also asked too many customers to go out of the line and fit even their small purse inside carry on. I was so mad cuz she already asked 2 times Before boarding and she didn't say anything. And during boarding she made us to leave the line and got the back packes inside the carry on . We travelled 3 countries in Europe w one back pack and one carry on. This was my first time ever experiencing this . I would never ever take any flight w easy jet again."

Points positifs : "Staff/crew were friendly, efficient."
Points négatifs : "Mechanical problems delayed flight 1 1/2 hours. We sat on plane the entire time."

Points positifs : "Spacious leg room Smooth landing"
Points négatifs : "Flight was delayed 1 hour Conflicting directions from ground flight attendants We had a small purse and a backpack as carry on. The flight attendant let my mom in with a backpack, paper bag, and a small flat purse. My sister and I, on the other hand, was carrying a backpack and a small purse each. The flight attendant told us to fit our purses in our backpacks. We ended up paying for a checked baggage. Even with one carry on, we were not able to put it in the overhead compartment and we just placed it under the seat. We did not mind paying but we wished that the rule is applied consistently."

Points positifs : "I had the window."
Points négatifs : "Wish I was told up front that I essentially had no seat. Wouldn't have booked it. Price not worth the stress of having to figure out last minute accommodations. Even though I had accommodations in a different location. Having to wait to be last to know if I was boarding was miserable. Justine honest with customers from the onset."

Points positifs : "Bien en général"
Points négatifs : "RAS"

Points positifs : "rien car je n'ai pas pu prendre mon vol!"
Points négatifs : "J'ai fait une recherche pour faire le vol Geneve vers Nice le 23 mai 2017. J'ai trouvé un vol qui me convenait, je l'ai pris, je fais ma valise et je suis allé à l'aéroport de Genève. Hors, le vol que j'ai acheté était un vol Nice vers Genève EZS1388. J'ai été très décu de cela! Tout ce désagrément. Un rdv raté. J'ai du prendre un autre vol le lendemain avec escale sur Swiss qui m'a couté 250chf environ. J'aimerais me faire rembouser les deux vols pour la gène, le désagrément et le manque à gagner avec la perte de mon rdv!"

Points positifs : "Accueil"
Points négatifs : "Retour avion en retard"

Points négatifs : "le caractère payant d une collation sur air corsair cela est compris dans le billet"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "No boarding gate was printed on our tickets. No boarding gate was displayed on the airport screens. We arrived to CDG 2 hours early. But the airline closed boarding a half hour before the flight time on the ticket. We and others were then not allowed on the flight despite the fact that screens at the gate still said "boarding". When we tried to reschedule the Easy Jet information desk quoted us prices significantly higher than those we found online on our phones at the same time. We had to buy all new tickets spend the entire day in the airport and were fined by our hotel for late check in. Huge loss of money and waste of time. AVOID THIS AIRLINE!"

Points positifs : "B"
Points négatifs : "Just fckin everything"

Points négatifs : "They made us pay 47 dollars to check our bags but when we got in the plane other people had the same size bags in the plane. We weren't told we didn't had to check them in."

Points positifs : "Les infos via mail"
Points négatifs : "Le retard de l'avion"

Points positifs : "Lots of space onboard"
Points négatifs : "Flight delayed by 3 hours but did not get notification prior to arrival to airport."

Points positifs : "Efficace et restauration bistrot bien pensé"

Points négatifs : "Checkin lines were horrible.."

Points positifs : "Hôtesses très souriante horaire respecté"

Points positifs : "L'avion Airbus était neuf"
Points négatifs : "Les conditions d'attente sur la passerelle Le prix des consommations trop élevé 3 euro le café d'une qualité non exceptionnelle est trop élevé pour un vol de plus de 2 heures"

Points positifs : "La rapidité du vol"
Points négatifs : "Retard de 40 minutes"

Points positifs : "The price of the flight was perfect, so I wouldn't expect much on board."
Points négatifs : "Boarding was nothing short of a "hurry up and wait" endeavor. Board the gangway, wait. Board the plane, wait. Unexpected fretting by various crew about who knows what. Then de-icing. Left 25 minutes late. Then again, the passengers were probably a bit challenging."

Points positifs : "La propreté de l'avion La Qualité du vol"
Points négatifs : "Embarquement mal organisé, portes seconde zone Retard de plus d'une heure sans aucune information Embarquement sur tarmak Prix du billets exorbitant aux dates de grands départs Toute prestation payante et en supplément"

Points positifs : "Efficient boarding although delayed"
Points négatifs : "One on board bag policy. Checking a hand bag is ludicrous"

Points positifs : "Fast in n out of plane."
Points négatifs : "Rudeness of gate agents and charging extra money for a back pack or purse."

Points positifs : "Personnel à l'écoute Vol impeccable Rien à dire"
Points négatifs : "Un peu cher (surtout pour les bagages pour les dimensions)"

Points positifs : "Je n'ai pu avoir la correspondance prévue à Luton à cause du retard de mon premier vol paris-londres. Pas de remplacement possible"
Points négatifs : "Nous avons du rentrer le lendemain soir, pas de vacances, réveillon dans la chambre d’hôtel, en attendant notre vol retour... Pas d'interlocuteurs pour se faire rembourser les billets..."

Points positifs : "On time departure and arrival. In flight service. New aircraft!! I will ABSOLUTELY fly with Easy Jet again!!! Thanks for a great flight!!"
Points négatifs : "Nothing. Everything for us (2) was outstanding."

Points négatifs : "The website did not allow me to add a checked bag to an existing reservation which resulted in having to pay €45 at airport bag check (half the amount of actual airfare). Totally predatory practice especially for first time passengers of airline. The crew at boarding was less than pleasant. I guess there's a reason why the airfares are so low - manners and courtesy are not included."

Points positifs : "Very comfortable experience. Boarding was easy. Check in was convenient. Crew was friendly."
Points négatifs : "Nothing in particular to dislike."

Points négatifs : "I paid 20 pounds to check my suitcase. the handle broke and i am no longer able to pull it. I had to take a taxi from the train because of it and cannot use it any longer. This was a good suitcase, a good brand (Swiss) and the crew must of either not pay attention or being very rough. The suitcase was not 17 pounds therefore was not heavy. I will not recommend this company. I am upset about the whole thing."

Points positifs : "la rapidité du vol"
Points négatifs : "la non tolérance pour les bagages à main 0.5 cm de plus et 60€ à payer"

Points positifs : "A flight attendant worked with me to find the boarding pass on my phone, so that I would know my seat."
Points négatifs : "I could not find my boarding pass on my phone, required because since Easy Jet will not print off and hand a passenger a boarding pass, the one on the phone must be used. One of the flight attendants assisted me to find the boarding pass. I really dislike that an airline refuses to print a boarding pass."

Points positifs : "Everyone was really nice, got us there safely!"

Points positifs : "We kept getting delayed and delayed. We were delayed for 2 hours due to the plane and crew not available and not being on time!"
Points négatifs : "I was delayed. I had to be in London at a certain time. I felt that i very much overpaid and very upset about this PLUS we were subject to pay for luggage"

Points positifs : "On passe l'embarquement et on nous laisse attendre debout dans la passerelle pendant plus de 30 mn Cause invoquer : Pas assez d'hôtesses de l'air à bord !!!"

Points négatifs : "When going from Milan to Paris, easyJet allowed one personal item and one carry on - the standard. However, on my return, they did not allow my personal item (backpack), which they then charged 60 euros for. Never flying with them again"

Points négatifs : "Check in agent trying to charge 60 for bag while it was a carry on size. Then your Arline asking for volunteers to check their bag. So first you attempt to charge then ask for volunteers, make up your mind."

Points positifs : "Staff are very friendly."
Points négatifs : "Paying for luggage was not expected."

Points positifs : "Airplane was clean and new. Leg space was good"
Points négatifs : "The fact that the seat does not decline - very difficult for tall people. It could have been a muck better experience"

Points positifs : "Le personnel etait tres agreable. Toujours a notre ecoute et le vol s est tres bien passé"

Points positifs : "Sièges assez récents, équipage aimable, bon rapport qualité prix"
Points négatifs : "Pas du tout de repars (petit-déjeuner) proposé ni boisson (pas même de verre d'eau)"

Points positifs : "L'équipage."
Points négatifs : "Le retard de plus de 6h."

Points positifs : "Maintenant on est obligé de s'enregistrer en ligne avant le boarding. Sinon on a des risques de pas monter à bord. Hallucinant !"

Points positifs : "Malgré le retard, nous avons bien été informé et bien pris en charge"

Points positifs : "Quick check in. Cheap flight."
Points négatifs : "They only allow one bag to carry on. It is 60€ to check a bag, which seemed a bit steep. I was able to condense my bags to avoid payment however."

Points positifs : "Le vol s'est très bien déroulé"
Points négatifs : "Beaucoup de retard au départ de Dublin"

Points positifs : "Counter agent was excellent, friendly and professional, she even helped us get our carry-on properly assigned to go on the plane when the Nazi-like fellow, Ali, at the terminal insisted that unless it fit in that grossly undersized test frame the airlines like to use, we would have to pay an additional 35€, to get it checked. Our lovely counter agent came to our aid and spoke sense to Ali with a verbal slap about the head-free entertainment-, helping to put some semblance of joy into the experience that is flying Ryanair. If I have a choice, Ryanair would never be it. Crew was lovely allowing my wife and I to sit together after not being able to do so online without more stupid fees."
Points négatifs : "See diatribe above. If you can discern what to do better from above, excellent, if not, it matters not as I will make it my personal mission to inform all and sundry about the horrors of Ryanair travel. Your airline makes Sleazy Jet seem like top shelf."

Points positifs : "Awful"
Points négatifs : "Everything"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Made us shove my bag into the compartment and made a scene in front of everyone. I will never fly Ryanair again. Worst way to treat guests."

Points négatifs : "Il y a eu beaucoup de retard donc je n'ai pas pu récupéré ma voiture de location. J'ai demandez un geste commercial qui a été refusé. Donc je suis déçu."

Points positifs : "Whenever the flight ended"
Points négatifs : "Absolutely everything. Worst airline I have ever flown on in my entire life. Would give 0 stars if that was a possible option. Had to pay $50 to check a bag and $50 because I didn't ha s my tickets printed out. Then my flight proceeded to be delayed for 8 hours and nobody made any effort to help us understand what was going on"

Points négatifs : "Langue anglaise uniquement."

Points négatifs : "Retard, manque de place"

Points négatifs : "Horrible experience checking in. Carry on bag limit was very unclear. Paid extra for Priority Boarding- no use"

Points positifs : "Ponctualité et embarquement facile sans trop d'attente"
Points négatifs : "Débarquement en plein soleil sur bordeaux avec la température 34 degré en attente du contrôle douane police au frontière .. ca a durée 1h"

Points positifs : "L'embarquement facilité"
Points négatifs : "Décollage mal exécuté.. on a eu peur"

Points positifs : "Too small of seats"

Points positifs : "Pas de retard et c'est gratuit. Pour un vol d'1h30 je ne demande rien de plus."
Points négatifs : "Supplément pour un bagage : on le sait, c'est pas nouveau Tout se paye : on le sait ce n'est pas nouveau Les gens qui ralent dans les commentaires sans savoir quelle compagnie ils utilisent n'ont qu'à s'en prendre à eux-mêmes. Le low-cost a un prix !!"

Points positifs : "Personnel serviable et souriant, compagnie fiable"
Points négatifs : "Embarquement long, une seule file d'attente pour tous"

Points positifs : "Voyage correct"
Points négatifs : "Trop de demande d'achat dans l'avion. Sandwichs, boissons, puis parfums, puis bons à gratter, c'est un peu saoulant !!!!"

Points positifs : "not much"
Points négatifs : "We had a 9:15 am flight, we had bought one 15kg luggage for check in beforehand and we each had our own carry on (group of us 3) given that we had an early flight and it took us over an hour to get to our airport we had very limited time to get through check in and security to board our plane. Upon access to our boarding gate they would not let us in due to the size of 2 of our carry on. We understand it is policy for them to fit into the carry on fitment test in order for it to be free so we were then directed to pay extra for our carry on and have them checked in. By this time it was 8:40am, the person in charge for checking in luggage said it was closed and to let the boarding agents know that we can get through. Although we told them this (lots of going back and forth wasting more time) the boarding agent said it didn't matter and we needed some sort of proof that they said it was ok. We had no idea what to do then since they wouldn't let us check in our carry on nor get through the boarding gate & pretty much getting brushed off whenever we tried to ask if there were any other options. Finally by 8:50 we decided to take out some items and carried them. Through the security line we see a lady with a carry on almost twice the size of ours! Very frustrated with how things were dealt with considering they knew our plane was about to depart, our experience was a complete nightmare & will most likely not be flying with Ryanair again"

Points positifs : "Le confort à bord"
Points négatifs : "45 minutes de retard sans explication."

Points positifs : "Neat plane and friendly hostesses"
Points négatifs : "Lousy timing flight was delayed over an hour"

Points négatifs : "Beaucoup trop de bruits et d'annonce micro, je prendrai une autre compagnie à l'avenir"

Points positifs : "Ticket personnel were very helpful"
Points négatifs : "Flight attendants were less then helpful in all area's ..."

Points positifs : "Rein"
Points négatifs : "Chez Ryanair tout se paie : les bagages, les sièges, l'impression de ses billets..50 euro par billet pour faire l'enregistrement à leroprt . Personnel pas hyper professionnel, retard à l'embarquement, c'est la première et la dernière fois"

Points positifs : "À l'heure, du moins pour l'aller. On verra pour le retour..."
Points négatifs : "Bruyant, peu de place. Les hôtesses passent toutes les 15mn pour vous vendre à manger, des parfums, des tickets de grattage, etc... Bon, c'est Ryanair donc les billets vraiment pas chers mais tout se paye après (enregistrement, réservation des places, bagages, etc...). Mais quand même aller-retour à Porto pour 2 personnes pour 180 euros, çe n'est quand même pas trop cher."

Points négatifs : "Finding our way around the terminal. We finally found the check baggage and checked them. Then we went to security which was at the opposite end of the terminal but we were sent back to baggage to have our boarding passes stamped with the visa stamped. Then it was back to security."

Points négatifs : "J'aipaye deux bagage pour rien"

Points positifs : "Nothing."
Points négatifs : "Couldn't check in early on the app because of US passport. Nothing directed us to the website, saying we could check in there. 2 hour shift before the flight was looking for a kiosk to check in- they had none. Had to pay $100 euros just to check in at the desk."

Points positifs : "Rapidité d'exécution"
Points négatifs : "Service proposé par l'équipage"

Points positifs : "It was a quick flight."
Points négatifs : "When I bought the ticket, i was not clearly informed that we HAD to check in online before arriving to the airport. This was a huge issue. I held off checking in because I wasn't sure if my bag would fit in the overhead bins as I didn't have a tape measure. So I figured, like with every other airline, my wife and I would check in at the desk and pay for the extra checked bag if necessary. Well we ended up having to pay €50 EACH to the airport administrator to get a boarding pass. I went through all the documents I received from the airline, and nothing states that we had to check-in before we arrived. They said they sent me a text message to my hotel, which was the contact number I had put when we bought the ticket. That didn't do anything to help. We will be fighting this with the airlines, discussing our bad experience, and never flying with them again."

Points négatifs : "They charge me for checking 50 Europe I haven't seen something like this it has to be optional it is a steal.overal everything was bad .delay in flight no food or beverage they just want to sell things and products im very sorry about this company."

Points négatifs : "You have to check in way ahead of time, I actually even followed the emailed prompts to check in and add baggage but when I went to the airport they had no recollection and refused to print my boarding passes despite my 200+$ receipt for already checking in and adding baggage. I then had to pay 50$ per person for them to print boarding passes after playing tag with the attending staff. Absolutely worst airline. I could have flown first class in a premier airline for the cost."

Points positifs : "Confort"
Points négatifs : "rien"

Points positifs : "Ryan air is the stuff of nightmares. I checked in online and bought my luggage online as it's more expensive at the airport. The check in never registered online although the luggage did and I was forced to pay 45 euro at the airport to CHECK IN. You go in wanting a budget flight and they take you for all your money. The flights are cramped and seats small. Which is fine if you've paid 10-30 euros (flight with luggage) but their added other costs are a disgusting attack on budget travelers!"

Points négatifs : "First, I tried to check-in online but their system was down. I outsmarted them because I took several screen shots of different timelines. When I checked-in at their counter, they wanted to charged me €40. The lady wouldnt believe me when I told her that I tried to checkin online for 2 hours but their system was down. That's when I showed her the photo of the screen shot, she called someone on the phone telling him or her of the situation and that I have proof of screenshots. They finally allowed me to check-in with no fee. Second, When I dropped my 3 luggages, they wanted to charge me for my 2 check luggage allowances. I told the lady that I bought online for 3 luggages allowances,but their system only showed that I only bought one. It took several minutes for them to realized that I was right. Third, maybe because of my lack of sleep and tired of travelling for over a month, i left my shoulder bag under the seat of the plane. My fiancee's and my passports as welk.as £500, smart tablet,camera,credit cards,jewelries and other personal belongings were inside my bag. That day was the last day of our 40days vacation. When I got outside of the terminal, that's when I realized that I left my bag on the plane. I went quickly to Ryan air desk but the lady told me that we have to go to the lost item counter and wait for my bag to show up. I waited the whole afternoon at the lost item counter and the lady there told me to just call them and ask if my bag has showed up. When I got to the hotel, I called the airline for rebooking on my flight back to my country. I went back the next day to the airport,but my bag has not showed up at the lost item counter. I was able to get the contact numbers of Ryan air in-charge of this matter. I requested someone to call the person in cbarge,telling him that my bag couldnt be lost because of strict security inside the airport, after a long wait,they finally said they found my bag. I waited 1 hour for Ryan air staff to turn over my bag to the lost item coiunter. When I finally got my bag, there were only £40 left in my bag and a piece of jewelly was missing. I will fly back to my country today and I will file a formal complain with Ryan air as well as write the CEO or President of Ryan air of the way he runs the business. I'm glad I got back our passports but the whole world should know about how Ryan air run their business. PLEASE,.STAY AWAY FROM RYAN AIR."

Points négatifs : "Nous prenons exprès un bagage petit pour pouvoir les récupérer plus vite mais quand tout le monde fait cela, les derniers à embarquer se voient mettre leur bagage en soute...heureusement que c'est gratuit ! Par contre tout le monde n'est pas logé à la meme enseigne car ceux derrière nous sont montés avec leur bagage en cabine??? Deuxième chose, il y avait une hôtesse qui n'avait pas l'air contente de son job et elle a été aimable comme une porte de prison durant tout le vol. Je ne sais pas ce qu'on lui a fait mais c'est une attitude peu professionnelle..."

Points positifs : "The timing of take off"
Points négatifs : "Non"

Points positifs : "Very Professional"
Points négatifs : "None"

Points négatifs : "The web page did not work. I couldn't check in and had to pay"

Points positifs : "The service was quick and easy, the plane seats were not too squished together, and they were accommodating to everything people requested of them."

Points positifs : "Arrivee 40 minutes plus tot"

Points positifs : "Tarif."
Points négatifs : "Nous avons décollé avec 1 heure de retard sans aucune explications. Nous avons attendu sur le tarmac de l'aéroport de Beauvais pendant plus de 30 minutes avec femmes enceintes et personnes agées. Très mauvais points : horaire, communication et confort. Le low cost ne dispense pas des règles de bases."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Check in, boarding, service, seats. Bought a can of beer at 7 euros, it was warm. Complaining about Ryan Air is like complaining about the rain, it will always be miserable and you just have to hope it will over quickly"

Points négatifs : "Les annonces de bord sont inaudibles. En Italien et en anglais. la vitesse d'élocution est bien trop élevée pour permettre une compréhension correcte."

Points négatifs : "Horrible boarding/security process."

Points positifs : "The crew was great, and the flight was on time."
Points négatifs : "The seats did not recline and there wasn't any entertainment I.e. movies, t.v. shows or music."

Points positifs : "long lines, unorganized, uncourteous, no help for a disabled passenger to check-in or board."
Points négatifs : "First problem started when the Rynair website would not recognize my information when I tried to check-in online. I assumed that this may have been completed during the recent purchase because there website said my flight was confirmed. Arriving to the airport later than I would have liked but within more then the 40 minutes required to check-in when I arrived I was put on the incorrect line, after explaining that I wasn't able to check-in online, then when told finally I needed to go customer service. I should have been on the line to check-in instead, and after standing on long lines as a disabled passenger was told that it was to late to board. Your customer service agent didn't apologize for his staffs incompetence putting me on the incorrect lines to check-in and then did not offer to put me on the same flight schedule for the following day unless I payed an additional $100. I would have made my flight in more than enough time especially in such a small airport if the staff put me on the correct line to check-in. I was flying to Madrid on business and missed and had a small window of opportunity to meet a client who because of the delay would no longer be available because they were also soon traveling on business.This snow balled into a variety of problems; I had to pay for the apartment in Madrid I had pre-booked, and train tickets that where purchased would no longer be used, I had to go back to Paris and find another hotel to stay in."

Points positifs : "Horrible . The app to make reservation it is poor designed. They charge me twice 200 euros and employees don't care with the excuse that everything is online. Never again"

Points positifs : "Special priority boarding was helpful. Leg room was good. Flight was safe & reasonably priced."
Points négatifs : "Child behind me was angry and his mother did little to keep him from kicking my seat for much of,the flight. I let them know it was disruptive but had a window seat so,i could not easily get this frustrating experience communicated or corrected."

Points positifs : "They had efficient boarding using both the front and back entrances."
Points négatifs : "They attempted to seek everything under the sun. It was like a real life pop up add you cants minimize."

Points positifs : "The flight itself was awesome, the check in and crowds made us miss our original flight!"
Points négatifs : "The lines and fees for missed flight which was not really ones fault due to the crowds"

Points positifs : "My first experience with Ryanair was good. Quick boarding, well informed during the flight."
Points négatifs : "There verbiage on the website plus horror stories from friends had me stressed out. I checked a bag and was really worried about my the size of my carry on."

Points positifs : "Ryanair is fine. It's the location of this airport that is completely useless and deceiving."
Points négatifs : "Don't call it a Paris airport if it's 100km away! We travel a lot, many big cities have 2 airports, so I didn't blink an eye when it showed Paris had 2 airport options. Like every other place we stay, we got up 3.5hrs before our flight, ate, and caught a cab to the airport. It was the driver who informed us how far it was (100km out of town!). Not only was the cab $175EUROS! But of course we missed our flight to Rome. We had to fly to Pisa and rent a car to Rome. Thus costing us another 11 hours and another $515 EUROS in total. Including the cab! I don't care if you want to sell flights from Beauvais. But don't call it Paris, and at least flash a warning as to how far it is, when people are purchasing!"

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