LYS - BKK

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LYS — BKK
29 nov. — 6 déc.1
Aller-retour
1 adulte
Économique
Aucun bagage
De…
À…
mar. 29/11
mar. 6/12

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Bon à savoir

Basse saison

mai

Haute saison

juillet

Vol le moins cher

314 €

Prix moyen aller-retour

632 €

Bonne affaire aller-retour

861 €

Bonne affaire aller simple

514 €
Meilleure période pour échapper aux foules, avec une baisse moyenne des prix de 35%.
Période la plus populaire pour voyager, avec une hausse moyenne des prix de 27%.
Vol Lyon Aéroport de Lyon-Saint-Exupéry - Bangkok Aéroport de Suvarnabhumi
(prix moyen sur les 2 dernières semaines)
ou moins
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Quand réserver un vol l'aéroport de Lyon-Saint-Exupéry - l'aéroport de Suvarnabhumi

Prix estimé d’un aller-retour
Prix moyen par mois
Prix des vols à l’approche de la date de départ

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  • Réservez au moins 1 semaine avant le départ pour obtenir un prix moins cher que la moyenne.
  • La haute saison est en juin, juillet et août. Le mois le moins cher pour prendre l’avion est mai.
  • Partir le matin est en moyenne 4% moins cher que de partir le soir*.
  • Si vous vous rendez à Bangkok depuis Lyon, vous atterrirez à l'aéroport Suvarnabhumi (BKK). De nombreuses compagnies telles qu'Air France, Lufthansa ou Austrian opèrent des vols avec une brève escale dans leur hub principal au départ de l'aéroport de Lyon Saint-Exupéry (LYS).
  • L'aéroport Suvarnabhumi est un lieu d'atterrissage stratégique pour ensuite rayonner à travers le pays par les airs. En effet, il sert de hub à plusieurs compagnies nationales telles que Thai Airways et Bangkok Airways. Vous serez par exemple à Koh Samui en 1h05 et à Phuket en 1h25.
  • L'aéroport secondaire de la ville, Duong Muang (DMK) est une plateforme de correspondance pour les compagnies low cost comme Nok Air et Thai Air Asia. Vous pourrez emprunter une navette, directe et gratuite pour les passagers en transit vers cet aéroport secondaire, depuis Suvarnabhumi dès votre descente d'avion. Cette option peut se révéler très économique pour visiter la Thaïlande.
*Moyenne des prix les plus bas affichés dans les résultats de recherche KAYAK pour un départ dans les 30 prochains jours

FAQ pour réserver un vol Lyon - Aéroport de Bangkok-Suvarnabhumi

5 meilleures compagnies proposant des vols Lyon Aéroport de Lyon-Saint-Exupéry - Bangkok Aéroport de Suvarnabhumi

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK
7,9
Turkish AirlinesNote générale basée sur 24269 avis
7,8Embarquement
7,8Confort
8,2Équipage
8,0Divertissement
7,9Repas
Avis sur la compagnie

Certains des repas laissaient à désirer.

En savoir plus sur Turkish Airlines

Certains des repas laissaient à désirer.

Du moment que l’on paye pour choisir ses sièges (bébé, espace pour les jambes…) tout se passe bien. Sinon pas de possibilité de s’arranger avec les autres passagers. Et le check in online marche très bien, très rapide à l’aéroport

Pas de film français et siège inconfort

Good food !

J’ai demandé plusieur fois qu’on m’aide avec mon bébé car je n’avais pas acheté les sièges avec couffin à l’avance mais personne n’a pu m’aider du coup 11h de vol avec le bébé sur les genoux

J’ai eu trop d’informations différentes du personnel de Turkish Airlines concernant les sièges équipés de couffin pour les Bébés donc finalement nous n’avons pas pu en obtenir un

Friendly crew, clean great plane.

Non

Merci

Voyages à 4 personnes , la totalité des bagages perdus , turkish airlines première et dernière fois .

The service from kayak should have been better

Super

L’embarquement top , Le service à bord, le repas distribué peuvent être largement amélioré

Staff is excellent. Friendly and helpful. Food was quite good. Boarding process is smooth and quick, and our flight was timely.

Super comme compagnie

Points négatifs : "Très bien à heure un avions trop propre"
Points positifs : "The seats were surprising and comfortable and reclined quite a bit. The food was excellent and the people serving it was so nice"
Points positifs : "Very comfortable overall"
Points négatifs : "Unrelated to the flight, the ground handling staff at Istanbul airport, especially the information desk, should be given a crash course in customer care."
Points positifs : "The food"
Points négatifs : "Boarding process. Waiting gate was small for the plane we were using"
Points positifs : "Toute était très bon depuis le début jusqu'a la fin. Très en écoute. Excellent ..."
Points positifs : "Great service! Food was very good."
Points négatifs : "That boarding. People who were not in line rushed to the front when boarding started."
Points positifs : "The flight itself was good. Turkish airlines provides some nice amenities; which I don't actually use. But they're nice."
Points négatifs : "The flight was cancelled on its scheduled day. So I had to wait an extra day to get home."
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Rien"
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Rien"
Points positifs : "Food and service in business class were splendid."
Points négatifs : "Absolutely nothing"
Points positifs : "Super efficacité au desk 'cas speciaux' de Turkishairline Ils m'ont imprimé ma carte d'embarquement en 3 minutes"
Points négatifs : "Pas de réseau à l'aéroport Pas de rappel de kiwi pour s'enregistrer"
Points négatifs : "Bagage non reçu. Un bagage sur 10 bagages, quelle mauvaise organisation"
Points positifs : "L'organisation."
Points négatifs : "L'équipage ne fais pas d'effort pour comprendre ce qu'on lui demande dans une autre langue à part l'anglais. C'est un vol international et je pense que c'est important de parler français aussi."
Points positifs : "Istanbul Airport has good facilities and F&B options"
Points négatifs : "Flight from Istanbul to Bangkok was delayed for 3.5 hours with no apology and no compensatory measures such as drinks and food or lounge access Power outlets in Istanbul airport are all round plug European with no USB terminals for phone recharging"
Points négatifs : "La cuisine est vraiment horrible"
Points positifs : "Aeverthing"
Points négatifs : "There was a long line at the very hot sleeve leading to the aircraft, in Istanbul. If the ground team know that this is the case they should slow down the boarding at the gate. The sleeve at the destination, Venice, was air conditioned"
Points positifs : "I was lucky enough to have a whole row to myself. Otherwise, it would be the regular cramped seating arrangement that is on all airlines."
Points négatifs : "Le manque de sollicitude pour établir le billet pour la connexion IST YUL, suite à la non connaissance du nouveau contrôle AVE pour les entrées au Canada."
Points positifs : "Everything is nice with Turkish airlines"
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "Un grand merci pour avoir été surclassés lors de ce vol qui fut des plus agréable . Le personnel a été charmant et compète a l’aerop et pendant le vol !"
Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "I book flights and they toke money and last minute when i went to the airport is not existing at all"
Points positifs : "Awesome"
Points positifs : "Tout a été excellent"
Points négatifs : "Rien ne m'a déplu"
Points négatifs : "Flight got delayed by 8 hours. The food was horrible."
Points positifs : "gentillesse de l'équipage, propreté de l'avion"
Points négatifs : "2 bagages cassés au retour dont une ouverte"
Points négatifs : "nothing"
Points positifs : "ils sont toujours à l'écoute et attentionné Parfait en globalitees"
Points positifs : "Très pratique,gagne beaucoup de temps partout où nous allons."
Points positifs : "Très pratique"
Points positifs : "Flight was good"
Points négatifs : "There should be more snacks during the long flight. Only one item was available and it was located in the rear of the plane. It was difficult for senior citizens to avail this service."
Points négatifs : "Retard du vol dur avec un enfant"
Points négatifs : "Retard du vil dir avec un enfant"
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Turkish Airlines sells you a long layover business class ticket but then cannot deliver the promised hotel as American passport holders cannot leave the airport So enjoy your 22 hour layover in the gate area This is fraud This change in visa for USA passport holders was known for weeks but they chose not to let customers know when booking the tickets Kayak You should take this up with Turkish Airlines as this is blatantly false advertising and you are supporting this fraud on your site by not highlighting the restrictions"
Points positifs : "Airplane crew was amazingly friendly and helpful"

No food on international flight. You get a small pita bread and in it a small portion of scrambled egg if you fly morning or a small cheese toast if it’s dinner time.

Better food, more often drinks, also didn’t receive luggage with me. Kept them behind

Bags did not come

Retard de vol , mais involontaire d’équipages

Tout était bien

Late , small space seat to seat, disgusting food and not liquid soap to the toilet .

Small seats , no entertainment, crowded flight

30 mn de retard...

Points positifs : "I liked almost everything. And according to me, it does not make a difference if we rate things good or excellent at a certain point in time. As long as it is good, it can be excellent. I mean including crew. People have good days and bad days. I am sure the crew can say the same about passengers."
Points négatifs : "What could have been better is: - the email that the airline generates and senda to people a couple of days prior to flight directs you to a site where you are supposed to fill in the blanks. About Covid. The thing is that you cannot submit it unless you as a passenger fill out an Austrian address. The electronic form does not have the option to rule out staying in Austria and indicating that you are transiting in Vienna. I had to fill that form out (at the Address in Austria section) with sentences like “not applicable” “transitting” and also had to google the Vienna Airport address for the zip code so it could be submitted. The form forced me to fool the it. Not cool. Frustrating."
Points positifs : "Canine crew were perfect and kind"
Points positifs : "Boarding a smooth flight"
Points négatifs : "Food absolutely"
Points négatifs : "Quand on ne laisse que 5 mn pour sortir d un avion pour embarquer dans le suivant qui est à l autre bout de l aéroport .... même un champion du 100 mètres nu arriverait pas! Et voir l avion encore là avec la passerelle passagers et si on nous dit c est fini!!! Difficile à accepter!"
Points négatifs : "Un avion qui part à l heure est un avion qui arrive à l heure."
Points positifs : "Équipage très agréable et accueillant et équipé de pilotage très bonne"
Points négatifs : "Encore un retard...cette fois de 45 minutes"
Points positifs : "The entertainment system was good and the crew excellent. The person in front of me did not put their seat back which made my trip more comfortable. Loading and unloading was orderly and efficient."
Points négatifs : "Food could have been better"
Points positifs : "Friendly and helpful crew, smooth transfer between flights, comfortable adjustable headrest, easy to request special meal online before flight."
Points négatifs : "Movies available weren't to my taste, which isn't of great importance anyway."
Points positifs : "Le personnel de bord toujours aussi professionnel, accueillant et agréable"
Points négatifs : "Retard de l'avion: de plus en plus récurrent."
Points positifs : "Good amount of leg space"
Points négatifs : "Entertainment"
Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "The etickets: 2573481877010 and 2573481877009 , flight 0073 Viena to Montreal, June 17. The baggages didn't arrive in Montreal (YUL) final destination and was reported in person at the airport but the customer service representative forgot to provide a claim ID number. The following baggages having the bagage tags: LH 093506 and LH 093492 did not arrive at final destination Montreal YUL! Please investigate ASAP and get back to us! I've spent upon arriving at home two hours on the phone and customer service representatives from YUL were totally not helpful in solving the problem!"
Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "The etickets: 2573481877010 and 2573481877009 , flight 0073 Viena to Montreal, June 17. The baggages didn't arrive in Montreal (YUL) final destination and was reported in person at the airport but the customer service representative forgot to provide a claim ID number. The following baggages having the bagage tags: LH 093506 and LH 093492 did not arrive at final destination Montreal YUL! Please investigate ASAP and get back to us! I've spent upon arriving at home two hours on the phone and customer service representatives from YUL were totally not helpful in solving the problem!"
Points positifs : "The crew was great!"
Points négatifs : "I don't like the movie options. Some are quite sexual and can be seen around the plane."
Points positifs : "Noting outstanding."
Points négatifs : "Seat comfort."
Points négatifs : "The 34 minute flight was delayed by almost 2 hours."
Points négatifs : "Ils ont changé mon vol a la dernière minute"
Points négatifs : "Etre a l heure et avoir une petite collation autre que les chips et ne pas avoir besoin de prendre la navette."
Points positifs : "Great to be able to check in bags at the CAT railway station in the morning. Cabin crew were excellent- very friendly and helpful and did two drinks services. Austrian’s cabin crew sets them apart on European routes."
Points positifs : "Food was good. Plane was good."
Points négatifs : "Night flight should turn off light. Staff was not skillful and professional."
Points négatifs : "Le personnel masculin devrait savoir que tout voyageur n'est pas forcément bilingue. Le repas était vraiment insuffisant. Le petit-déjeuner a été servi 1H avant l'atterrissage! ce qui laisse peu de temps pour se restaurer ainsi que pour la suite... oblige le personnel de cabine à courir pour le rest"
Points positifs : "New dream-liner from Wew to ORD"
Points négatifs : "I ordered Kosher food but they didn't have me on the kosher food list - I ended up not eating!"
Points positifs : "The food is poor"
Points négatifs : "The ffood could be better."
Points positifs : "Personel Très sympa et pilote top"
Points négatifs : "Pas de distraction"
Points positifs : "Choix de films et jeux pour enfants, repas correcte"
Points négatifs : "Personel trop rigide et pas très à l écoute des enfants"
Points négatifs : "Menu was poor"
Points négatifs : "We are regularly taking this flight for end of the year snd in summer. For no reasons whatever if it is in France or in Vienna, the flight is delayed of minimum 2 hours! It was the case once more the case. And all without communication as it is normal! And it looks like this is normal as the flight from yesterday was also leaving at 19h05. This is a joke."
Points positifs : "Seat size was decent, not like us airlines, there’s actually space for you knees."
Points négatifs : "very late"
Points négatifs : "Collation non adaptée au menu spéciaux demandés (vegan)"
Points négatifs : "L’aéroport de Vienne qui ne dispose d’aucune aide pour les transferts : il faut trouver les panneaux bien cachés dans un labyrinthe... et 2 contrôles des bagages durant le transfert alors que nous arrivions d’un vol international."
Points négatifs : "I had a weelchair and nobody assist me in Viene in Austria And I lost"
Points positifs : "nothing."
Points négatifs : "more than one hour delay, crew didn't arrange anything for passengers who had to catch a connecting flight in a short time. And according to other passengers, Austrian's flights are always late for at least 30-45 minutes since recent years."
Points négatifs : "Il a fallu courrir pour attraper l'avion aucune information assistance pour trouver la porte C et mon bagage a ete perdu"
Points positifs : "the flight missed my connection and they were AWESOME in handling it, getting me on a Swiss Air flight. That flight also missed its connection and Swiss Air took great care to put me up in a hotel. They made a frustrating situation so much smoother!"
Points positifs : "Very pleasant staff on the plane and in the airport. Economy Seats are more comfortable than some other airlines. Food is good."
Points positifs : "Crew only offered water once during the whole night flight. The entertainment programs regarding games was very restricted, both in terms of game offers as well as operation / handling"
Points négatifs : "I tried to reschedule due to a death in the family and due to the "small print" this was not possible. Then when I did travel, it turned out I didn't have the right for a piece luggage (again "small print"). I paid for the extra piece and I was double-charged (same amount withdrawn twice). Now I have opened a complained with Austrian and they haven't responded so far."
Points positifs : "Staff welcoming and courteous. Flight nice and quiet"
Points négatifs : "Nothing"
Points négatifs : "Flyght was terible"
Points négatifs : "The fact that the luggage wasn’t included in the Austrian flight, nor anywhere was pointed out to that so I had to pay extra for it."
Points positifs : "Staff very welcoming"
Points positifs : "My flight to SJJ was rescheduled for the day later. However, Austrian ground services provided efficient service and support in finding suitable accommodation at the Vienna Airport."

Stefan stewart was excellent, helping with my food & drink needs,thank you.

avion spacieux, sièges confortables. Ils devraient faire un effort pour la qualité du wifi

Un gros effort a été fait par les équipages d’Air France depuis quelques années pour améliorer l’expérience client et c’est franchement une réussite. L’accueil est chaleureux et convivial et le service à bord est réalisé avec compétence et avec le sourire. Continuez comme ça, ça fait du bien et ça tranche avec un certain nombre de compagnies aériennes beaucoup moins accueillantes !!

Steward agréable

Vol tôt le matin : un petit complément à la galette ne serait pas de trop ! Mais elle reste appréciable ;) Aéroport d’Oslo: enregistrement des bagages très long. Sinon, le vol s’est bien passé !

Très en retard. Avion de 21 ans d'âge.

Rien ne m'a vraiment plu Temparure élève il faisait très chaud dans l'avion Chaise inconfortable pas possibilité de l'ajuster car abîmé, repas infect. Le constat que je fais c'est qu'il y avait un manque de considération des voyageurs sur ce vol.

Made me check a bag that I have carried onto hundreds of flights . Caused me to miss my connection in Paris because I was flying a different airline and my bags didn’t transfer . The agent was rude and refused to listen. My mother who was three people in front of me in another line Carried the same bag on with no issues . Be consistent

On est un cran en dessus d’une compagnie comme Air France. La qualité et la quantité des plateaux repas est décevante, le personnel navigant est désagréable, peu prompt à répondre de manière aimable aux demandes des voyages. Ils semblent tous énervés et réagissent de manière brutale.

Excellent

Surcoût Classe Premium Economy scandaleux étant donné l inconfort du siège L ecran de divertissement ne fonctionnait pas

They just let people fly without properly using the required mask

Air France service was superb. The airline did their best to expedite the boarding process even with the constant changes of Covid19 guidelines

Points positifs : "Personnel de bord sympathique, confort dans avion sommaire"
Points négatifs : "Très mécontent des deux compagnies (Air France et Air Antilles): nos deux valises ont été perdues, et aucune compagnie n’est capable de savoir où se trouve l’une des deux valises, un comble! A l’heure où tout est informatisé, tracké, les aéroports sont censés être des endroits sécurisés.. Mais on arrive malgré tout à perdre une valise dans la nature...! Aucun professionnalisme, on nous ballade de services en services sans aucunes informations ni renseignements susceptibles de nous rassurer. Je suis très déçu, voyage de retour gâché par la faute de ces deux compagnies plus a même d’encaisser l’argent des clients que de se soucier d’eux."
Points positifs : "La collation très bonne"
Points négatifs : "Idem"
Points positifs : "Clean plane , good crew ,"
Points négatifs : "they didn't load my baggage from flight 1 to 2"
Points positifs : "Upgrade was easy! Crew was beyond exceptionable! Can’t wait to fly again, guys!"
Points négatifs : "Entertainment system was not working on all seats"
Points positifs : "L'ensemble était pas trop mal"
Points négatifs : "Ma valise n'a pas suivi suite au retard de KLM est c'est le bazar pour la récupérer"
Points positifs : "The sear was messy they didn't clean it it was full of pieces of bread."
Points négatifs : "boarding the flight on time instead of delaying it two times... and also putting the information at the flight information screen if I haven't gone to ask to the airport information stand I would never know the flight departure gate that was at the complete opposite side of the airport of were the initial flight was going to depart."
Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Everything"
Points négatifs : "First class bathroom could have been cleaner and wider - very narrow, hard to maneuver"
Points négatifs : "Crew on the ground was very rude"
Points positifs : "All went right namely the seats but the luggage condition is the worst"
Points négatifs : "Air France is not a low fare airlines, I had to pay 225 USD against 3 luggages which is not acceptable. We should have the right for one luggage per ticket as all other airlines. If I knew this will happen, I wouldn’t use Air France and this will be the last time I buy a ticket on Air France"
Points positifs : "Great newer plane, great service!"
Points positifs : "Crew was good, seat was not, it was freezing cold and one little blanket was inadequate!"
Points négatifs : "Provide another blanket when needed, was wearing shorts and a short sleeve shirt."
Points positifs : "The entertainment options were great."
Points négatifs : "Seats are so cramped. I'm 5'3" and could use either arm rest because both people on either side spilled into my seat."
Points positifs : "Excellent service"
Points positifs : "Food"
Points négatifs : "Seat"
Points positifs : "Rangée 43 juste en face des toilettes et siège peu inclinable à côté de la cloison"
Points positifs : "Food and drinks very good"
Points négatifs : "In economy class the movies unable to listen to with ear buds. Bring my own next time."
Points positifs : "Amazing crews!"
Points négatifs : "N/A"
Points positifs : "Crew was amazing. Service and food was good."
Points négatifs : "Random TSA check was not needed at the end when boarding."
Points positifs : "The cue lines per zone are a brilliant idea!"
Points négatifs : "An explanation to passengers as to why there was a backup between the gate and the plane."
Points positifs : "The new movies selection, food was very good, staff more friendly than previous flights"
Points négatifs : "Boarding always a problem on MEA we have to wait too long in the queue"
Points positifs : "great food, entertainment and seat comfort"
Points négatifs : "nothing"
Points négatifs : "Respecter les horaires"
Points négatifs : "Un peu plus d'espace entre les sièges."
Points négatifs : "Air conditioning too cold. Wasn't offered an evening meal. My luggage went missing and I'm still waiting for it to be delivered."
Points négatifs : "Thanks"
Points positifs : "I did like Flying with Delta and Air France but not with Ukrainian airlines (when booking , it should tell you what airlines will be used , to make a better selection )"
Points négatifs : "When I purchased my flight ticket , I purchased with a checked bag (23 kg /50 #) how ever ( who will fly to Ukraine with a 10kg suitcase) I booked for a KLM flight , they used (partener airlines ) when I arrived to LA I flew with Delta , they checked my Suitcase at no cost all the way to my final destinations , that was expected ! When I was going to return , they made me payed 120 dollars ( in Kiev , Ukraine (UIA) , I was very disappointed and I really will love an explanation about all this !"
Points positifs : "Personnel de bord aimable, vol sans encombre"
Points négatifs : "Obligation d’enlever l'ensemble des films transparents protecteurs sur les valises, alors même que lors du voyage aller la compagnie n'avait pas embarqué une valise (non filmée), toujours très désagréable de devoir reprendre les bagages au comptoir d'enregistrement. Demande de justificatifs d'adresse lors de l'embarquement alors que ces justificatifs n'étaient pas requis sur le voyage aller. Vérification minutieuse de l'ensemble des poids des bagages à main (qui étaient tous conformes) pour un vol intérieur d'une heure... A l'évidence le service client n'est plus au rendez-vous avec Air France."
Points négatifs : "Retard et chaleur limité supportable dans l'avion. Service niveau easy jet même si les hôtesses sont très sympathiques"
Points négatifs : "Flying back to US, passsengers get charged for their luggage. Which this is not informed to us, neither On our email nor when we were checking ( for free) in Us"
Points positifs : "Good selection of movies"
Points positifs : "PNC charming et communique bien dur le retard Excellente place 10D pour les jambes"
Points négatifs : "1h50 de retard cause réparation freinage au vol orecendent"
Points positifs : "Bon équipage"
Points négatifs : "Nourriture moyenne"
Points positifs : "Personnels agréables et disponibles. Bonne information quant au retard."
Points négatifs : "Embarquement et contrôle de bagages très mal indiqué (pas dans le hall indiqué)"
Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Missed flight due to lack of direction, last minute gate change and they shut door in our face after telling us they were holding plane"

Seats was very tie

Selection of entertainment (movies, shows etc), f

All went as planned!

Points positifs : "Good"
Points négatifs : "Food you have made batter next time please"
Points positifs : "It’s OK"
Points négatifs : "Need improvements"
Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Everything!"
Points positifs : "it would be a lie to say i liked anything"
Points négatifs : "everything by alot"
Points positifs : "Amazing crew"
Points positifs : "Flotte très moderne"
Points négatifs : "Surbooking à l'embarquement, aucune info, un scandale. Seulement un petit déjeuner (très moyen) servi pour la totalité d’un vol de plus de 6h, quand les autres compagnies servent un vrai repas et une collation Aucune trousse en classe économie, ni un masque, ni une brosse à dents"
Points négatifs : "More cabin staff only 3 attendants for a packed flight Long wait for another plane to land so people could get on Late landing Generally uncomfortable due to full plane and inconsiderate people May not use again"
Points positifs : "Quick boarding, minimum queues."
Points négatifs : "Everything. What an absolute joke of an airline. 1) Flight attendant spilt a half a bottle of water on me and didn’t even apologise 2) Same tv shows and movies as 5 months ago. 3) no eye shades 4) entertainment turned off around 20-25 mins before landing and all headseats collected 5) staff"
Points positifs : "Crew, food and beverage"
Points négatifs : "Wifi"
Points positifs : "Helpful crew, great bathrooms"
Points négatifs : "More organized boarding & more AC in the back of the flight"
Points négatifs : "Le racket de cette compagnie commence dès l'enregistrement. Nous étions en famille avec deux enfants. Premier bonheur de devoir payer 63 euros de plus pour éviter d'être disséminés aux 4 coins de l'avion, le système par défaut ayant fait cela !!! Deuxième bonheur l'avion est en fait quasi vide.."
Points positifs : "On time flight"
Points négatifs : "There are a number of things that Etihad do that just degrade the quality and experience of the flight and I probably wouldn’t fly with them again as a result. I’ve listed these below: 1) Entertainment system is poorly appointed and travel in two seperate months found that little had been refreshed on the in flight programs. 2) The entertainment system is deactivated until the seat belt sign is turned off, and is deactivated again about 30 minutes prior to landing. 3) You practically have to cut off your arm to get some water. I would always bring my own water on the flight, but Australian regulations prevent more than 100mls being carried on flight. 4) The service is inconsistent, some staff are just downright rude and others are incredibly friendly. The time waiting after pressing the call bell is excessive and in one case my drink never arrived. 5) Unlike other airlines, they don’t give you a “menu” to chose from for the inflight meal. Instead they just come around asking “Chicken, Lamb or vegetarian”, and lack any real understanding of what’s actually in the food. 6) When you order a drink, they open the can pour some into a cup but don’t give you the remainder in the can. 7) The inflight wifi is expensive. 19.95 USD for 180mb puts them at one of the most expensive. Overall, I would have expected a bit more from an airline such as Etihad."
Points positifs : "Super easy"
Points négatifs : "There wasn’t no Harry Potter films"
Points positifs : "Les films et le casque confortable . Équipage agréable et avion confortable"
Points négatifs : "Nourriture moyenne mais correcte."
Points positifs : "Vol de nuit . Aucun soucis. Transfert des bagages impeccable. Équipage efficace."
Points négatifs : "Les couvertures ne sont pas donnes automatiquent ce qui est regrettable pour un vol de nuit où la climatisation est toujours trop froide."
Points positifs : "they are quiet but not as roomy as i hoped. The food was okay.prices in Abu dhabi are extortionate though for a 5 hr stop."
Points négatifs : "The plane to bangkok from Abu Dhabiis a bean tin cram as many on as you can . the seat sent my backside to sleep for 3 days and my ankles and legs are badly swollen. disappointed and not looking forward to return flights"
Points positifs : "Surclassement Buisness Class, arrivée à Paris avec 20 minutes d’avance, livraison bagage rapide"
Points négatifs : "Rien"
Points positifs : "Flight cancelled"
Points positifs : "Everything, the staff were very friendly and helpful, food, flight and boarding was excellent"
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "The air hostess was very helpful .I had a problem with my seat and she arranged for a seat where I was and remained comfortable throughout my flight to Washington. Love"
Points négatifs : "The food. I had asked for a Hindu meal. It seemed I got a diabetic meal which was devoid of taste. It should have been normal. I think Etihad misunderstood Hindu meal with Jain food,where they don't use spices,onions,garlic etc."
Points positifs : "Food was great ."
Points négatifs : "My chair was not comfortable."
Points positifs : "Amabilité du personnel et qualité de la nourriture"
Points négatifs : "Ma femme voyageant en économique n’avait pas le droit de venir me voir en Business"
Points positifs : "Boarding, crew, food remained good. RR clean."
Points négatifs : "Plane older, seats and entertainment worn."
Points négatifs : "Food"
Points positifs : "Passengers were not clean and sweating"
Points positifs : "Plenty of spare seating. Cabin staff and crew very helpful."
Points négatifs : "Entertainment was dreadful more than 50pc not working. Flight tracker not working. Back of end rear cabin seats some were loose. Dreading return legs of trip."
Points positifs : "Seats were comfortable."
Points positifs : "They did not took us at team lunge having silver card and kept waiting at general lunge. Not cooperative officer."
Points négatifs : "Service was a bit average. Attendants bumping into you... no apologies"
Points positifs : "Confort de l'avion excellent surtout pour les grandes personnes"
Points positifs : "Confort correct. hôtesse à l'écoute"
Points négatifs : "Emplacement des jambes un peu juste pour les grandes personnes"
Points positifs : "Never flying with Etihad before, but it really impressed me with its roomy aircraft, friendly crew, well-rounded and creative e-entertainment and fine food for its amazingly affordable price. I was somehow selected by the airplane for an upgrade flying to Bangkok which even elevate all of my experiences above. A great layover program definitely recommended!!!"
Points négatifs : "Flight attendants in the economy class could be more attentive and walk around more frequently to check up passengers needs and passing out waters. Need more care to the food sanitation especially open water because I had later diarrhea after drinking it. Could be more organized for lining up different seating zones onto the flight, also seat arrangement is a bit off because bothe times I was asked to switch seats for couples and families w kids."
Points positifs : "Le confort , le calme"
Points positifs : "Excellent flight crew, remarkably comfortable seating—every aspect of the trip was above my expectations"
Points négatifs : "Absolutely nothing"
Points négatifs : "Food can be better (and has been in the past). Limited choice in entertainment. Crew could be more polite"
Points positifs : "The crew were outstanding."
Points négatifs : "They only had two choices of food: either vegetarian or chicken. The number of dishes were small as well. The “salad” was horrible."
Points positifs : "Didn’t like anything. Only thing decent was the boarding."
Points négatifs : "Crew members did not care about anything, unorganized. actually tripped and fell into the aisle hit my shoulder on the arm rest of another passenger’s seat because of a crew members luggage was in the middle of the aisle and it was dark. Food was terrible. The in flight entertainment was lacking entertainment. Crew members told us we needed to hold our carry on’s, on our lap then to store it under the seat because other people have bigger bags. Even though I got to the seat first and was trying to get settled in. Crew members were eating and on their cellphones in the back the majority of the time. It was hard to get a cup of water. Flew from Chicago O’hare to Abu Dhabi."
Points positifs : "Got an exit seat, so really enjoyed the leg room and overall flight experience."
Points négatifs : "The flight did not take off on time, either from NYC to Abu Dhabi or Abu Dhabi to Islamabad. From Abu Dhabi to Islamabad, it was almost an hour late."
Points positifs : "Timing were good"
Points négatifs : "Crew UPLESENT AND UPSET TRIED TO BE UNHELPFUL Diappointed on staff Food was bad. Should give people smaller options but provide something edible"
Points positifs : "I was very pleased with this airline. Will try to fly with Etihad again if the opportunity presents itself"
Points positifs : "Food service and service generally"
Points négatifs : "Long layover and delay"
Points négatifs : "Food is not good, poor quality."
Points positifs : "Entertainment was good"
Points négatifs : "Staff is rude and food was horrible"
Points positifs : "Love, love the legroom in Economy. Much appreciated."
Points négatifs : "Very comfortable. No complaints."
Points négatifs : "Our connection from NYC was missed due to delay in leaving Abu Dhabi. The NYC connection wasn't request to wait for us, maybe five minutes would have been enough. After that, they took no care to book in a latter flight. They assigned unconfirmed tickets, which were not honored in the other terminals. I was able to get a seat in the third flight after, others were still left waiting. It took us longer to get a 1.5 hours connecting flight than to cross the Atlantic."
Points positifs : "Après une heure dans l'avion sans climatisation malgré un personnel de bord irréprochable (distribution de boissons) on nous annonce le débarquement, diriger et abandonne dans un terminal malgré un repas offert, pas d'information après renseignement auprès d'un accompagnant de tour operator j'apprend qu'il faut se rendre à la même porte où nous embarqueront avec 4 heures de retard. Un grand merci au personnel de cabine mais le responsable au sol .... Mais en plus de 10 vol Ave Etihad c'est ma seul mauvaise expérience et de plus j'ai payer 200fr pour changer de vol et arriver 4 h 30 plus tôt résultat gagné 30 minutes oups"
Points négatifs : "Le personnel de cabine souriant et avenant"
Points négatifs : "Le vol était complet et nous nous sommes vu proposés éventuellement un vol AF direct en remplacement. Après notre acceptation, en dernière minute, nous avons finalement embarqué sur ETIHAD. Là fut notre erreur car lors de la correspondance à Abu dhabi nous étions de nouveau surbooké à 23h00 ! malgré nos borading pass. Au bout de 2h de négociation nous avons obtenu une chambre d'hotel de 1h du matin à 6h.... pour reprendre le vol suivant à 8h30.... Aucune indemnisation, ni surclassement, as même un code wifi .... COMPAGNIE A EVITER A TOUT PRIS, c'est du LOW COST et le SAV est CATASTROPHIQUE. Devrait même être interdite de vol depuis PARIS. https://www.tripadvisor.fr/ShowUserReviews-g1-d8729074-r479551359-Etihad_Airways-World.html#"

At least to make announcement when’s any change in the flight time ..

The worker of Royal Jordanian ate really bad dont have any experience and dont know how to talk with passenger.

Started with long line for checking, inhospitable customer service (not rude but not friendly), announcement for boarding is so confusing, they called for family with kids, when we proceeded they said no you’re economy so you can’t board which they never specified it when they announced and made us and other families confused. Then the fly attendants professionalism was horrible one of them walk right by me and bump into me while coffee cup in my hands and kept moving like nothing happened, not with even say a word not even a sorry. Food quality went down the hill. I pay more for the RJ every time I fly for the better service quality but this time it’s not. I am not losing money again for RJ and I am so disappointed why would company with good reputation give it up for whatever the reason

I liked pretty much all

I couldn’t board the plane since they had suspended my tickets and asked me to purchase new ones but flight was sold out so missed the flight and spent 24 hours in the country spending money to drive 4 hours to Amman and hotel and fees to change my international flight home.

Les sont aimables et souriantes.

Les hôtesses sont aimables

Entertainment,

I had my Covid test done 72 hours before departure to my Dubai flight. At the counter I was told that the 72 hours is at arrival in Dubai. So I was not able to board. This does not make sense because no airline requires/counts the 72 hours at arrival. So I had to purchase another ticket with another airline.

Personnel aimable et souriant. Merci!

Points positifs : "Everything except food"
Points négatifs : "Food variety could be an order improvement add"
Points négatifs : "Windows locked dark for whole flight in the DAYTIME going over spectacular scenery in Norway and Greenland. No eye shades given out. Totally depressing. Food very mediocre with nothing Arabic in spite of great Arab food."
Points positifs : "Seats were comfortable."
Points négatifs : "Bathrooms could be a little bit cleaner"
Points positifs : "Landing and the crew"
Points négatifs : "The food was very spicy( Chicken meal)"
Points positifs : "ThAt i left erbil"
Points positifs : "Super"
Points positifs : "Smooth takeoff and landing. I fly frequently with RJ, i had a way better experience with them before"
Points négatifs : "Food was tasteless. one of the crews seemed angry and pissed at everyone for some reason. My chair didnt decline back"
Points positifs : "It’s hard to say what was good, because everything was sub-par. I would say I liked nothing, except that it got me to where I needed to go. Would I pay for this again? Economy, maybe. Business? No way."
Points négatifs : "Everything. I was flying business so the standard must be higher. Specifically? Bathrooms. Replace eather-worn chairs. Leather retains heat making the whole chair hot. As someone who finds everything cold, this was unbelievable; flight crew (rude & bossy, not international standard); seat positioning (your seat mate has to climb over you); meal (feels like an economy meal put on silverware); the pilot! did a hard brake on the runway, sending loose items flying; I really have nothing positive to say about Royal Jordanian, except that I would be happy to avoid them again."
Points positifs : "Super seat"
Points négatifs : "Audio selection"
Points positifs : "Not much really"
Points négatifs : "Delayed departure; departure fate kept changing; long time waiting on the bus"
Points positifs : "le confort et les repas."
Points négatifs : "plus de propreté dans les toilettes S.V.P"
Points positifs : "Every things well"
Points négatifs : "You"
Points positifs : "Rien n’est bien, ils ont changé la réservation avec force il faut me rembourser et payer une compensation du dégât."
Points négatifs : "Rien n’est bien, ils ont changé la réservation avec force il faut me rembourser et payer une compensation du dégât."
Points négatifs : "Dirty bathrooms!!!!!"
Points positifs : "Great crew, very comfortable plane. Everything was on time."
Points négatifs : "The vegetarian option was not vegetarian as it contained fish. O'Hare was under construction and signage from the domestic terminal to international terminal was poor."
Points négatifs : "The flight was awesome. Keep the good work."
Points négatifs : "Every flight we were on was oversold."
Points positifs : "Yes"
Points négatifs : "Very well"
Points positifs : "crew was just normal, seat was fine, not comfortable"
Points négatifs : "first flight was 4 hours late, resulting in potential missing connection flight. had to change reservation & arrive super late"
Points négatifs : "6 heures de retard sans explications"
Points positifs : "Airplane"
Points négatifs : "Seats Crew"
Points positifs : "Les écrans fonctionnels, les attentions du petit oreiller et de la couverture disponible."
Points négatifs : "Personnel froid, service lent, pas assez de services pour un vol de 12 heures (collations- breuvage- 2e repas)"
Points positifs : "Personnel courtois"
Points négatifs : "L’écran qui ne fonctionne pas. Lors de l’enregistrement, le personnel était très lent, ne prenait pas à cœur l’efficacité des procédures, la moitié des employés ne savaient pas trop quoi faire , ralentissant de fait le processus"
Points positifs : "Deux repas, les écrans pour écouter des films."
Points négatifs : "Les écrans des trois sièges de ma rangée ne fonctionnaient pas"
Points positifs : "Friendly staff Entertainment Aircraft"
Points négatifs : "No complaints"
Points positifs : "No significant problems, left on time and was uneventful!"
Points positifs : "Crew exceptionally nice"
Points négatifs : "Can’t turn off the screen"
Points négatifs : "crew was RUDE!!"
Points positifs : "Comfortable airplane , good food, nice staff"
Points négatifs : "They lost my bag"
Points positifs : "Horrible airport security measures- missed flight Kayak failed to assist. Airlines and airports horrible in assistance"
Points positifs : "Seats were comfortable, crew was attentive and smooth takeoff and landing"
Points négatifs : "Food was low quality"
Points négatifs : "Worst food on long flights.. terrible quality and insufficient"
Points négatifs : "the food is very poor. it's time to to change it."
Points positifs : "Easy check in, aisle comfortable seat. goid entertainment."
Points négatifs : "The crew were nice and friendly but they woke me up 3 times (for hot towel, food...). Preferred not to get hot towel or food and keep in sleeping"
Points positifs : "Non stop service."
Points négatifs : "Poor service. Rude and unprofessional staff. Not enough food or beverage service."
Points positifs : "All"
Points positifs : "New state of the art Dream line plane very comfortable and easy to sleep even in economy section"
Points négatifs : "Food could be better"
Points positifs : "Staff very friendly"
Points négatifs : "Poor food no coffee or tea for breakfast"

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