LYS - OPO

Trouvez des vols pas chers Lyon - Porto

Aller-retour
Économique
Lyon (LYS)
Porto
ven. 18/10
ven. 25/10
N'importe quand
Comparer les sites à KAYAK |
Recherchez sur des centaines de sites et trouvez des vols vers Porto

Informations sur les vols Lyon-Saint-Exupéry - Porto

Durée moyenne d’un vol 2h 08min
Arrivée à Porto
Départ de Lyon-Saint-Exupéry
Prix d’un vol 24 €
Distance 1 215 km
Compagnies aériennes easyJet, Transavia France, TAP AIR PORTUGAL, Brussels Airlines

Bon à savoir

Basse saison :
janvier
est idéal pour échapper aux foules
6%
baisse des prix estimée
Haute saison :
août
mois le plus prisé
18%
hausse des prix estimée
Prix moyen :
136 €
(prix moyen sur les 2 dernières semaines)
Bonne affaire :
83 €
ou moins (aller-retour)

Quand réserver des vols Lyon - Porto

Prix moyen par mois
Prix des vols à l’approche de la date de départ
-1 jour
-2 jours

Astuces pour trouver un vol pas cher

À la recherche d’un vol à petit prix ? 25% de nos utilisateurs ont trouvé un vol pour cet itinéraire à 83 € ou moins.
On trouve en général les vols les moins chers pour Lyon - Porto 79 jours avant le départ.
Réservez au moins 3 semaines avant le départ pour obtenir un prix moins cher que la moyenne.
La haute saison est en juillet, août et septembre. Le mois le moins cher pour prendre l’avion est janvier.
Partir le matin est en moyenne 9% plus cher que de partir le soir*.
*Moyenne des prix les plus bas affichés dans les résultats de recherche KAYAK pour un départ dans les 30 prochains jours
Grâce au service "See You Later", l’aéroport de Lyon-Saint-Exupéry (LYS) vous offre la possibilité de retrouver chez vous les objets qui ont été interdits lors de l’embarquement pour votre vol de Lyon à Porto.
Pour ceux qui voyagent en famille, l’aéroport de Lyon-Saint-Exupéry fournit une gamme de services tels que des tables à langer, des espaces de jeu pour enfant ou encore des poussettes en location aux terminaux 1 et 2.
À l’aéroport de Porto-Francisco-Sa-Carneiro (OPO), vous trouverez des restaurants qui proposent la cuisine internationale et les spécialités locales grâce à Italian House ou A Francesinha situés après la sécurité.
Les vols de Lyon à destination de Porto sont le plus souvent sans escale grâce aux compagnies aériennes telles que Transavia France, TAP Air Portugal ou encore easyJet.

FAQ pour réserver un vol Lyon - Porto

Quel est le temps de vol entre Lyon et Porto ?
Un vol direct dure en moyenne 2h 10min heures, parcourant une distance de 1215 km.
Combien y a-t-il de vols Lyon - Porto ?
Il y a 35 vols (directs) par semaine entre Lyon et Porto, avec une moyenne de 4 par jour.
Quelles compagnies aériennes proposent les prix les plus bas pour l’itinéraire Lyon - Porto ?
Au cours des 3 derniers jours, les billets aller-retour les moins chers ont été trouvés sur easyJet (24 €), Transavia France (37 €) et TAP AIR PORTUGAL (60 €).
Quelles sont les compagnies aériennes qui ont le plus de vols Lyon - Porto ?
Air France (1 vols par jour), Transavia France (1 vols par jour), easyJet (1 vols par jour) sont les compagnies ayant le plus de vols desservant cet itinéraire.
Quel est le jour le moins cher pour prendre un vol Lyon - Porto ?
Pour l’itinéraire Lyon - Porto, vendredi est généralement le jour le moins cher pour prendre l’avion et jeudi le plus cher. Pour l’itinéraire retour (Porto - Lyon), on trouve en général les meilleures offres le samedi et le jeudi les offres les plus chères.
Par quels aéroports passe-t-on lors d’un voyage Lyon - Porto ?
À Lyon, vous partirez de l’aéroport de Lyon : Lyon-Saint-Exupéry. Vous atterrirez à Porto, à l’aéroport Porto.
Comment se déplacer dans la ville depuis l’aéroport de Porto ?
Situé à proximité du centre-ville, à environ 11 km, l’aéroport de Porto-Francisco-Sa-Carneiro est desservi par plusieurs moyens de transport. Le métro E de l’aéroport circule toutes les 20 min, le trajet dure 30 min pour environ 2,60 €. Les lignes de bus relient également l’aéroport au centre-ville pour environ 2 €. Vous trouverez aussi une navette rapide qui s’arrête aux stations Aliados et Boavista pour environ 5 € le trajet. Les compagnies de taxi positionnées à l’entrée de l’aéroport peuvent vous conduire au centre-ville pour 20 € en moyenne.
Quelles facilités offre l’aéroport de Porto aux personnes à mobilité réduite ?
L’aéroport de Porto répond bien aux besoins des personnes handicapées et est également conforme aux normes européennes. On y retrouve des toilettes spécialement aménagées, des ascenseurs adaptés, des rampes d’accès ainsi que des téléphones faciles à utiliser. Les passagers qui auront besoin de fauteuils roulants sont priés de se mettre en rapport avec leurs compagnies aériennes respectives afin de faire des réservations préalables. Les fauteuils roulants sont fournis gratuitement.
Comment KAYAK trouve-t-il des prix aussi bas ?
KAYAK traite plus de 2 milliards de recherches de voyage par an et affiche des résultats de centaines de sites de voyage pour proposer un large choix de prix et de possibilités. KAYAK présente aussi les résultats de plus 2 millions de propriétés en plus de ceux de locations de voitures, de séjours, d’activités et des millions de commentaires vérifiés, afin de proposer aux utilisateurs le plus grand choix que possible.
Comment puis-je économiser grâce à KAYAK Mix ?
KAYAK Mix vous permet de combiner deux allers simples plutôt que d’opter pour un billet aller-retour classique, afin d’économiser.
Est-ce que KAYAK recherchent sur plus de sites fournisseurs que ses compétiteurs ?
Oui, KAYAK a accès à plus d’informations que les agences de voyage traditionnelles et surpasse ses concurrents dans le monde en matière de précision.
Comment est-ce que la Prédiction des prix KAYAK peut m’aider à savoir quand réserver ?
L’outil de Prédiction des prix KAYAK se basent sur des données passées pour déterminer si le prix pour la destination et les dates recherchées est susceptible de changer au cours des 7 prochains jours, pour aider les voyageurs à savoir s’ils doivent attendre ou réserver maintenant.

Réservez des vols pas chers de Lyon à Porto (aller-retour)

Aéroports
Origine
Lyon
24 €
seul
24 €
Destination
Porto
24 €
seul
24 €
ven. 17 janv.
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
2h 15min
sam. 1 févr.
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
2h 05min
24 €
Voyage : 16 jours
8,0ExcellentVoir les avis
Note générale : 8,0 Excellent
Basé sur 1 avis
Note générale
7,0
Embarquement
6,8
Confort
6,7
Équipage
7,7
Divertissements
5,6
Restauration
6,0
HER
LTN
Excellent 10,0

Points positifs : Great leg room in standard seats!

JMK
MXP
Correct 4,0

Points négatifs : Flight not being delayed as usual

LTN
INV
Médiocre 2,0

Points négatifs : London train cancellations made us late to check in--35 minutes before departure. Easy Jet requires check-in no later than 40 minutes before departure. We were denied boarding and no refund for our two tickets.

PRG
STN
Bien 6,0

Points positifs : Crew were very helpful. I had just had surgery and were very accommodating especially after I was very sick.

Points négatifs : Better leg room and organisation of the hand luggage in above lockers

KEF
LTN
Bien 6,5

Points positifs : leg room, crew and flight comfort inc access to toilets was better than BA! (No business class hogging the front toilet)

Points négatifs : Boarding was slow and crowded, and flight was from a remote gate which is always less comfortable than an air-bridge much worse than BA

jeu. 7 nov.
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
2h 15min
jeu. 28 nov.
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
2h 05min
37 €
Voyage : 22 jours
3,3MédiocreVoir les avis
Note générale : 3,3 Médiocre
Basé sur 1 avis
Embarquement
7,3
Confort
7,3
Équipage
8,0
Divertissements
5,9
Restauration
6,3
ORY
BCN
Excellent 10,0

Points négatifs : Free tea & coffee would be ideal

ATH
NTE
Excellent 10,0

Points positifs : L'humour du commandant qui nous a annoncé notre prochain atterrissage à Notre Dame Des Landes

Points négatifs : Partir de Grèce :-)

TUN
ORY
Bien 6,3

Points négatifs : No one in orly is here to communicate with passengers. Neither airline ground personnel nor airport staff

ATH
LYS
Médiocre 3,6

Points négatifs : The boarding and bad experience at the departing gate was unprecedented!!! I am a gold & platinum traveler, due to millions of mileage flown for over 40 years. This experience that I experienced at the departing gate was unprecedented, worse than the worse charter flight from a third world country decades ago!!! Apparently Transavia has "Sky Serv" employees doing their departing gate work, and they are the worse I have encountered in my life. Rude, irresponsible, talking back to customers when they dared ask them a question, not caring about anything let alone the comfort of the customers, or advising them of status of departure. As a result, they allowed a line to form for boarding, with all the relevant shoving and pushing, including older people standing and being pushed in line, as the Shy Serv employee went behind the departure desk and THE TIME OF DEPARTURE HAD COME, so it was natural for all to stand up in line thinking they will board, while the ARRIVING PLANE HAD NOT EVEN ARRIVED. And when I realized that (also in line) I asked the Sky Serv employee who appeared as the supervisor, why are they not telling the people that so they can sit down, the answer was "we didn't tell them to stand up"!!! When I told them that I thought it was just considerate to do that, he was joined in defence by his colleagues saying "no-one told you or anybody else to stand up, you and they did". As if this was not enough, when finally the plane came, people debarked, and plane was made ready to board, we were asked to board, only to stop us on the middle of the the boarding bridge and stand there for 15 minutes with no one to tell us anything, until a member of the plane crew came out to advise us of the delay and allow us to proceed to the plane. NEVER AGAIN WILL I FLY TRANSAVIA, or any airline that has "Sky Serv" as it's ground handlers!!!!

ORY
RAK
Excellent 8,3

Points négatifs : 30€ pour 20kgs c’est cher par rapport à Tuifly par exemple.

ven. 17 janv.
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
2h 15min
dim. 2 févr.
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
2h 05min
24 €
Voyage : 17 jours
8,0ExcellentVoir les avis
Note générale : 8,0 Excellent
Basé sur 1 avis
Note générale
7,0
Embarquement
6,8
Confort
6,7
Équipage
7,7
Divertissements
5,6
Restauration
6,0
JMK
NCE
Médiocre 3,3

Points négatifs : I have paid for two luggages inside the plane but when I got to the check in the agent told me i only had paid for one luggage so he forced me to pay for a third luggage or he said I would miss my flight even though i had my receipt with 2 pieces. Terrible customer service

TXL
CDG
Excellent 9,5

Points positifs : We knew that the gate would close 15-30min early since we traveled to Europe before. We also knew that checkin differs from American standards-you get a few minutes notice to board or get left behind.

Points négatifs : Warn travelers of exorbitant check bag fees. It's ok to pay 120 euro if you know you brought a lot of clothes for comfort, but if it's a surprise expense, not so fun.

TXL
LGW
Bien 7,0

Points positifs : The crew was very friendly and helpful.

Points négatifs : The seats were incredibly cramped - felt like the seat back in front of me was right in my face!

PVK
LGW
Médiocre 2,0

Points positifs : GETTING HOME

Points négatifs : CREW ATTITUDE

SPU
STN
Bien 6,4

Points positifs : flight left close enough to onetime to arrive onetime, flight was smooth

mer. 4 déc.
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
2h 10min
mer. 11 déc.
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
2h 05min
25 €
Voyage : 8 jours
8,0ExcellentVoir les avis
Note générale : 8,0 Excellent
Basé sur 1 avis
Note générale
7,0
Embarquement
6,8
Confort
6,7
Équipage
7,7
Divertissements
5,6
Restauration
6,0
JMK
NCE
Médiocre 3,3

Points négatifs : I have paid for two luggages inside the plane but when I got to the check in the agent told me i only had paid for one luggage so he forced me to pay for a third luggage or he said I would miss my flight even though i had my receipt with 2 pieces. Terrible customer service

BCN
LGW
Excellent 8,3

Points positifs : From the moment we checked in at Barcelona airport the airport staff were brilliant, my partner and his daughter are on the autism spectrum and struggle with crowds and social behaviour, but the gentleman that escorted us and helped us board could not have been nicer thank you

Points négatifs : The staff were great but there was a rather large rid group that could have triggered an episode, but after a quiet word with the crew we were again supported a quick exit

NCE
SXF
Bien 7,5

Points positifs : Punctuality

Points négatifs : Nothing to complain about

PRG
STN
Bien 6,0

Points positifs : Crew were very helpful. I had just had surgery and were very accommodating especially after I was very sick.

Points négatifs : Better leg room and organisation of the hand luggage in above lockers

JMK
LGW
Bien 6,6

Points positifs : The crew were welcoming and friendly and once we were able to board it was all very efficient. The pilot then kept us informed about delays and progress at all times.

Points négatifs : Mykonos Airport is chaotic, our plane was delayed but there was no communication and the information boards were not updated. There are no Easyjet staff members anywhere so you are just left to get on with it. The plane was a small so this meant little leg room - just about okay as a short flight.

jeu. 5 déc.
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
6h 25min
dim. 8 déc.
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
2h 05min
60 €
Voyage : 4 jours
7,2BienVoir les avis
Note générale : 7,2 Bien
Basé sur 5 024 avis
Note générale
7,4
Embarquement
7,3
Confort
7,2
Équipage
7,9
Divertissements
6,6
Restauration
7,0
PDL
LIS
Bien 7,3

Points positifs : The crew was fabulous

Points négatifs : We had a crying baby onboard for the entire flight. I found it difficult to sleep as a result but understand this was outside the control of the airline. A bit more legroom would have been nice but I booked economy so again that was on me.

ORY
LIS
Bien 7,6

Points positifs : Food and price

Points négatifs : On time departure

BOS
LIS
Correct 4,0

Points négatifs : Boarding process was disorganized and no announcement was made about paper boarding passes and not accepting electronic ones. The seats were very cramped

LIS
MPM
Excellent 8,0

Points positifs : THE FLIGHT WAS PLEASANT

Points négatifs : I DIDNT LIKE THAT THE TICKET I BOUGHT DIDNT HAVE LUGAGE INCLUDED! I HAD TO PAY 100 EUROS FOR 1 LUGAGE. I COULD BELIEVE A LONG COURSE FLIGHT, A 10 HOURS FLIGHT AND NO LUGAGE! VERY ANOYING!

GIG
LIS
Excellent 8,3

Points négatifs : C’est complètement bizarre , on ne peux pas choisir un film pour commencer a regarder. Ils commentent au même temps et c’est vraiment impossible.

jeu. 16 janv.
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
2h 10min
dim. 2 févr.
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
2h 05min
25 €
Voyage : 18 jours
8,0ExcellentVoir les avis
Note générale : 8,0 Excellent
Basé sur 1 avis
Note générale
7,0
Embarquement
6,8
Confort
6,7
Équipage
7,7
Divertissements
5,6
Restauration
6,0
MXP
BCN
Médiocre 3,3

Points positifs : Board on time or at least updates why we are waiting.

Points négatifs : Communication

CDG
BCN
Correct 5,3

Points positifs : The cabin crew was very good. The check in process was tough but the representative was nice.

Points négatifs : The boarding representative wasn’t very welcoming and the baggage hold volunteering wasn’t explained fully to passengers, otherwise they’ll volunteer.

BCN
LGW
Excellent 8,3

Points positifs : From the moment we checked in at Barcelona airport the airport staff were brilliant, my partner and his daughter are on the autism spectrum and struggle with crowds and social behaviour, but the gentleman that escorted us and helped us board could not have been nicer thank you

Points négatifs : The staff were great but there was a rather large rid group that could have triggered an episode, but after a quiet word with the crew we were again supported a quick exit

BRU
NCE
Bien 7,0

Points positifs : nearly on time ( 5 mins)

Points négatifs : too many "stops" in the boarding process, even when you have "speedy boarding" - check in at gate - waiting till door opens to go outside in lane - waiting at the end of the lane till boarding commences...

JMK
NCE
Médiocre 3,3

Points négatifs : I have paid for two luggages inside the plane but when I got to the check in the agent told me i only had paid for one luggage so he forced me to pay for a third luggage or he said I would miss my flight even though i had my receipt with 2 pieces. Terrible customer service

ven. 17 janv.
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
2h 15min
ven. 31 janv.
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
2h 05min
25 €
Voyage : 15 jours
8,0ExcellentVoir les avis
Note générale : 8,0 Excellent
Basé sur 1 avis
Note générale
7,0
Embarquement
6,8
Confort
6,7
Équipage
7,7
Divertissements
5,6
Restauration
6,0
BRS
NCL
Bien 6,8

Points positifs : It was uneventful and on time

Points négatifs : Less turbulence!

PRG
STN
Bien 6,0

Points positifs : Crew were very helpful. I had just had surgery and were very accommodating especially after I was very sick.

Points négatifs : Better leg room and organisation of the hand luggage in above lockers

MXP
AGP
Médiocre 2,0

Points négatifs : 5 hour of delay!!!! For the second time in the same flight

KEF
LTN
Bien 6,5

Points positifs : leg room, crew and flight comfort inc access to toilets was better than BA! (No business class hogging the front toilet)

Points négatifs : Boarding was slow and crowded, and flight was from a remote gate which is always less comfortable than an air-bridge much worse than BA

GLA
LGW
Correct 4,6

Points positifs : Boarding was fast.

Points négatifs : Once on board, we were told there was going to be a 30 minute delay. It was hot as balls on the plane.

dim. 8 déc.
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
2h 15min
mer. 11 déc.
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
2h 05min
26 €
Voyage : 4 jours
8,0ExcellentVoir les avis
Note générale : 8,0 Excellent
Basé sur 1 avis
Note générale
7,0
Embarquement
6,8
Confort
6,7
Équipage
7,7
Divertissements
5,6
Restauration
6,0
BCN
NAP
Excellent 8,0

Points positifs : Budget carrier. No frills. You get what you pay for.

Points négatifs : At least provide water.

GVA
LTN
Excellent 10,0

Points négatifs : This flight has a record of being late 90% the times i use it

BRS
NCL
Bien 6,8

Points positifs : It was uneventful and on time

Points négatifs : Less turbulence!

DBV
LGW
Correct 4,0

Points négatifs : Delays meaning I missed my train in Gatwick and wont be home before 1am. Crew was not exactly nice either

STN
NCE
Correct 4,0

Points négatifs : Get rid of the nickel and diming!

jeu. 16 janv.
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
2h 10min
ven. 31 janv.
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
2h 05min
26 €
Voyage : 16 jours
8,0ExcellentVoir les avis
Note générale : 8,0 Excellent
Basé sur 1 avis
Note générale
7,0
Embarquement
6,8
Confort
6,7
Équipage
7,7
Divertissements
5,6
Restauration
6,0
BCN
NAP
Excellent 8,0

Points positifs : Budget carrier. No frills. You get what you pay for.

Points négatifs : At least provide water.

OPO
TLS
Excellent 8,0

Points positifs : Very predictable! All as expected.

Points négatifs : Free refreshments! Really 2$ water bottle?

LGW
INV
Excellent 8,5

Points positifs : Bag check in was great! Had a great experience with the Easy Jet staff. Security was u bit unfriendly.

INV
LTN
Médiocre 2,0

Points positifs : Nothing

Points négatifs : Some attempt at better customer service

AMS
BUD
Excellent 9,0

Points positifs : The check-in, pre-boarding, flight, and arrival were fine. We left a little late, but arrived on time.

Points négatifs : As expected, the seats did not decline and the spacing between rows was tight. It would be nice to have more room and reclining seats, but that is not the style for this airline.

jeu. 14 nov.
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
2h 15min
sam. 16 nov.
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
2h 05min
44 €
Voyage : 3 jours
3,3MédiocreVoir les avis
Note générale : 3,3 Médiocre
Basé sur 1 avis
Embarquement
7,3
Confort
7,3
Équipage
8,0
Divertissements
5,9
Restauration
6,3
BUD
ORY
Excellent 10,0

Points positifs : I was stranded in Budapest due to weather and was thrilled to find this flight for same day travel, a few hours later and have a decent price!

Points négatifs : I liked it all!

TUN
LYS
Correct 5,0

Points négatifs : 2h de retard au décollage et aucune communication.

ORY
RAK
Excellent 8,3

Points négatifs : 30€ pour 20kgs c’est cher par rapport à Tuifly par exemple.

LYS
LIS
Excellent 10,0

Points positifs : Pour ce vol Respect des horaires et bagages,personnel de bord très agréable

Points négatifs : Rien à redire.

NAP
ORY
Excellent 8,0

Points positifs : La disponibilité du personnel. La ponctualité en général bien que cette fois-ci ça n'ai pas été aussi bien.

Points négatifs : Le site est perfectible.

mar. 21 janv.
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
2h 10min
dim. 2 févr.
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
2h 05min
26 €
Voyage : 13 jours
8,0ExcellentVoir les avis
Note générale : 8,0 Excellent
Basé sur 1 avis
Note générale
7,0
Embarquement
6,8
Confort
6,7
Équipage
7,7
Divertissements
5,6
Restauration
6,0
PSA
LGW
Excellent 9,5

Points positifs : All as expected

Points négatifs : All as expected

PRG
LGW
Médiocre 2,0

Points positifs : Nothing

Points négatifs : Unexpected baggage charges despite only taking carryons

LGW
MRS
Bien 6,0

Points positifs : It's a large company in London so it was easy to navigate at the terminals.

Points négatifs : It was a budget airline and not bad for a short flight. Nothing special.

EDI
CDG
Correct 4,0

Points négatifs : Être à l’heure pour une fois

JMK
LGW
Bien 6,6

Points positifs : The crew were welcoming and friendly and once we were able to board it was all very efficient. The pilot then kept us informed about delays and progress at all times.

Points négatifs : Mykonos Airport is chaotic, our plane was delayed but there was no communication and the information boards were not updated. There are no Easyjet staff members anywhere so you are just left to get on with it. The plane was a small so this meant little leg room - just about okay as a short flight.

mer. 22 janv.
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
2h 10min
dim. 2 févr.
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
2h 05min
26 €
Voyage : 12 jours
8,0ExcellentVoir les avis
Note générale : 8,0 Excellent
Basé sur 1 avis
Note générale
7,0
Embarquement
6,8
Confort
6,7
Équipage
7,7
Divertissements
5,6
Restauration
6,0
NCE
SXF
Bien 7,5

Points positifs : Punctuality

Points négatifs : Nothing to complain about

LPL
CDG
Correct 5,0

Points positifs : Rien

Points négatifs : Avoir le vol sans retard

ATH
MAN
Excellent 9,0

Points positifs : The check in was very good and there were people about to ask if you needed help

OPO
TLS
Excellent 8,0

Points positifs : Very predictable! All as expected.

Points négatifs : Free refreshments! Really 2$ water bottle?

PRG
NAP
Médiocre 3,3

Points positifs : The boardin personnel was unbelievably rude..they didnt let us board our very small luggages despite the plane was half empty. When we insisted they started laughing and threathen us of letting us miss our flight,with the attitude ignorants display when they are given a bit of authority

Points négatifs : Change boarding personnel

sam. 30 nov.
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
2h 15min
sam. 7 déc.
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
2h 05min
51 €
Voyage : 8 jours
3,3MédiocreVoir les avis
Note générale : 3,3 Médiocre
Basé sur 1 avis
Embarquement
7,3
Confort
7,3
Équipage
8,0
Divertissements
5,9
Restauration
6,3
ORY
CMN
Excellent 8,3

Points positifs : Pour du lowcost c’etait parfait

AMS
ORY
Excellent 8,0

Points positifs : We departed on time It was cheap to check a bag

FAO
NTE
Correct 4,8

Points négatifs : Etre a l'heure dans au moins un des sens

ATH
LYS
Médiocre 3,6

Points négatifs : The boarding and bad experience at the departing gate was unprecedented!!! I am a gold & platinum traveler, due to millions of mileage flown for over 40 years. This experience that I experienced at the departing gate was unprecedented, worse than the worse charter flight from a third world country decades ago!!! Apparently Transavia has "Sky Serv" employees doing their departing gate work, and they are the worse I have encountered in my life. Rude, irresponsible, talking back to customers when they dared ask them a question, not caring about anything let alone the comfort of the customers, or advising them of status of departure. As a result, they allowed a line to form for boarding, with all the relevant shoving and pushing, including older people standing and being pushed in line, as the Shy Serv employee went behind the departure desk and THE TIME OF DEPARTURE HAD COME, so it was natural for all to stand up in line thinking they will board, while the ARRIVING PLANE HAD NOT EVEN ARRIVED. And when I realized that (also in line) I asked the Sky Serv employee who appeared as the supervisor, why are they not telling the people that so they can sit down, the answer was "we didn't tell them to stand up"!!! When I told them that I thought it was just considerate to do that, he was joined in defence by his colleagues saying "no-one told you or anybody else to stand up, you and they did". As if this was not enough, when finally the plane came, people debarked, and plane was made ready to board, we were asked to board, only to stop us on the middle of the the boarding bridge and stand there for 15 minutes with no one to tell us anything, until a member of the plane crew came out to advise us of the delay and allow us to proceed to the plane. NEVER AGAIN WILL I FLY TRANSAVIA, or any airline that has "Sky Serv" as it's ground handlers!!!!

MIR
ORY
Médiocre 2,0

Points positifs : Départ et arrivée à l’heure promise

Points négatifs : La climatisation était trop forte et l’avion ressemblait à un frigo. En dépit de nos demandes d’augmenration de la température en cabine et d’avoir au moins une couverture la température a été maintenue froide. Mon mari et moi somme devenus malades et avons attrappé froid. La seule récompense à laquelle ont a eu droit était un thé chaud gratuit.

jeu. 16 janv.
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
2h 10min
mer. 29 janv.
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
2h 05min
27 €
Voyage : 14 jours
8,0ExcellentVoir les avis
Note générale : 8,0 Excellent
Basé sur 1 avis
Note générale
7,0
Embarquement
6,8
Confort
6,7
Équipage
7,7
Divertissements
5,6
Restauration
6,0
GVA
LTN
Excellent 10,0

Points négatifs : This flight has a record of being late 90% the times i use it

FAO
LGW
Correct 4,0

Points positifs : Nothing stands out on this flight

Points négatifs : No delay, the same reason was used on our flight out. Had to wait for staff to join this flight, surely they would have know the night before. No hand luggage which would save a great deal of time

MXP
AGP
Médiocre 2,0

Points négatifs : 5 hour of delay!!!! For the second time in the same flight

LIS
EDI
Bien 6,4

Points positifs : The seats were comfortable, despite the fact that they didn't recline.

Points négatifs : We waited in cues repeatedly waiting to board. The check in crew kept separating people into different lines (unknown reasons). We were not told that the plane was late until after departure time. (by then, we had figured it out).

OPO
TLS
Excellent 8,0

Points positifs : Very predictable! All as expected.

Points négatifs : Free refreshments! Really 2$ water bottle?

jeu. 26 mars
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
2h 15min
ven. 27 mars
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
2h 05min
51 €
Voyage : 2 jours
3,3MédiocreVoir les avis
Note générale : 3,3 Médiocre
Basé sur 1 avis
Embarquement
7,3
Confort
7,3
Équipage
8,0
Divertissements
5,9
Restauration
6,3
ORY
FAO
Correct 4,0

Points positifs : Personnel de bord très serviable

Points négatifs : Une de nos valises a été laissée à Paris

SVQ
LYS
Correct 5,0

Points positifs : Retard deux fois de suite en une semaine

LIS
LYS
Excellent 8,0

Points positifs : les sièges sont vraiment confortable par rapport à d'autres compagnies le pilote nous a indiqué l'itinéraire de vol et les villes survolées

Points négatifs : un petit encas inclus dans le prix du billet serait 1 plus ainsi que des prises usb

ORY
AMS
Correct 4,0

Points négatifs : Retard +1h

ORY
MAD
Excellent 8,0

Points positifs : Départ à l'heure

Points négatifs : Rafraîchissements gratuits et non payants

mar. 3 déc.
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
5h 30min
mer. 11 déc.
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
2h 05min
63 €
Voyage : 9 jours
7,2BienVoir les avis
Note générale : 7,2 Bien
Basé sur 5 024 avis
Note générale
7,4
Embarquement
7,3
Confort
7,2
Équipage
7,9
Divertissements
6,6
Restauration
7,0
LIS
GRU
Médiocre 2,0

Points positifs : NOTHING.....................DUE TO FLIGHT CONNECTION CANCELLATION TAP AIR PORTUGAL FORCED US TO STAY STUCK IN AMSTERDAM FOR 15 HOURS

Points négatifs : EVERYTHING..........................ALL TAP AIR PORTUGAL WAS A DISASTER

MXP
LIS
Correct 5,3

Points négatifs : Check in too long 3 different queues Took too long to open check in Boarding not efficient Flight was delayed

ORD
LIS
Correct 5,6

Points négatifs : Ok, it's TAP, it's a bargain, but the "breakfast" was a pitiful piece of meat on a stale piece of bread

LIS
LAD
Bien 6,0

Points positifs : The food served was really good (bacalhau), and the crew very friendly.

Points négatifs : The boarding in Lisbon was a total disaster: no control of lines, unprepared staff, very confusing and slow. The airplane was very uncomfortable: very small seats, almost no reclining of chairs, very warm inside. Horrible flight!

LIS
BOD
Médiocre 2,0

Points positifs : .

Points négatifs : Pas de retard !!!

dim. 19 janv.
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
2h 15min
sam. 1 févr.
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
2h 05min
27 €
Voyage : 14 jours
8,0ExcellentVoir les avis
Note générale : 8,0 Excellent
Basé sur 1 avis
Note générale
7,0
Embarquement
6,8
Confort
6,7
Équipage
7,7
Divertissements
5,6
Restauration
6,0
LTN
SPU
Médiocre 2,6

Points positifs : Nothing really.

Points négatifs : On time boarding, better communication, better amenities. Cheap airline. You get what you pay for.

PSA
LGW
Excellent 9,5

Points positifs : All as expected

Points négatifs : All as expected

TXL
CDG
Excellent 9,5

Points positifs : We knew that the gate would close 15-30min early since we traveled to Europe before. We also knew that checkin differs from American standards-you get a few minutes notice to board or get left behind.

Points négatifs : Warn travelers of exorbitant check bag fees. It's ok to pay 120 euro if you know you brought a lot of clothes for comfort, but if it's a surprise expense, not so fun.

GLA
LGW
Correct 4,6

Points positifs : Boarding was fast.

Points négatifs : Once on board, we were told there was going to be a 30 minute delay. It was hot as balls on the plane.

VIE
TXL
Bien 7,5

Points positifs : Space

Points négatifs : I needed a printed Boarding pass. This should also work electronic...

jeu. 5 déc.
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
6h 25min
mer. 11 déc.
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
2h 05min
63 €
Voyage : 7 jours
7,2BienVoir les avis
Note générale : 7,2 Bien
Basé sur 5 024 avis
Note générale
7,4
Embarquement
7,3
Confort
7,2
Équipage
7,9
Divertissements
6,6
Restauration
7,0
LIS
ORD
Correct 5,0

Points positifs : The aircraft was relatively new and well appointed.

Points négatifs : Service with a frown by half the staff. Took away headphones that I had stowed aside for a later time while taking a nap and gave it to another passenger - on a long haul business class flight. Poor service culture. Outbound flight was terrible. Six hour delay. No apologies. Rude telephone staff.

LIS
MPM
Excellent 8,0

Points positifs : THE FLIGHT WAS PLEASANT

Points négatifs : I DIDNT LIKE THAT THE TICKET I BOUGHT DIDNT HAVE LUGAGE INCLUDED! I HAD TO PAY 100 EUROS FOR 1 LUGAGE. I COULD BELIEVE A LONG COURSE FLIGHT, A 10 HOURS FLIGHT AND NO LUGAGE! VERY ANOYING!

AGP
LIS
Excellent 10,0

Points négatifs : If baggage claim was faster

ORY
LIS
Bien 7,3

Points positifs : Crew was nice.

Points négatifs : My family wasn't given a choice on the meal they were given which was hard because most of them don't eat fish (it was codfish). One of the flights was delayed 2 hrs & then didn't take off for 40 mins after the two hours because boarding wasn't started til 10 mins before it was scheduled to takeoff

LIS
MIA
Bien 7,3

Points positifs : Crew was great and very friendly, and helpful. Was in Business class so not much to complain about, although the headphones were not working properly.

Points négatifs : The boarding area in Lisbon is very congested and disorganized.

jeu. 14 nov.
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
5h 20min
ven. 22 nov.
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
8h 50min
140 €
Voyage : 9 jours
6,9BienVoir les avis
Note générale : 6,9 Bien
Basé sur 2 324 avis
Note générale
7,1
Embarquement
7,1
Confort
7,0
Équipage
7,7
Divertissements
6,4
Restauration
6,4
LHR
BRU
Bien 6,3

Points positifs : One of the crew member who served our food seemed in a rush and just dropped our food on our trays :( There was a lack of communication at the counter for travelers like us who was making this connecting flight. We were there four two hours and nobody bother to tell us we needed to check-in again.

Points négatifs : Better communication for people making a connection. Not to wait until you are showing your boarding pass and then telling us we needed to check-in again,

BRU
LIS
Correct 5,0

Points positifs : Got us there safely

Points négatifs : Fight delayed more than an hour, much of that time we sat on a bus. Plane arrived late at the starting airport.

BRU
LHR
Bien 6,6

Points négatifs : The app and trying to find boarding details prior.

BRU
BCN
Excellent 9,3

Points positifs : Brussels Airlines crew

VCE
BRU
Médiocre 2,6

Points négatifs : Poor organization, 2 hour line to check your bag, crowding due to lack of communication and organization at the gate, slow luggage boarding. All of which led to a 45 minute delay sitting on a hot and unairconditioned flight followed by a missed connection and 6 hour wait at the next airport. There was no entertainment inflight, so nothing there to rate. The staff were pleasant under the conditions. Nothing else was positive.

lun. 20 janv.
LYS
Lyon-Saint Exupéry
OPO
Porto
2h 10min
sam. 1 févr.
OPO
Porto
LYS
Lyon-Saint Exupéry
2h 05min
27 €
Voyage : 13 jours
8,0ExcellentVoir les avis
Note générale : 8,0 Excellent
Basé sur 1 avis
Note générale
7,0
Embarquement
6,8
Confort
6,7
Équipage
7,7
Divertissements
5,6
Restauration
6,0
VIE
TXL
Bien 7,5

Points positifs : Space

Points négatifs : I needed a printed Boarding pass. This should also work electronic...

LPL
CDG
Correct 5,0

Points positifs : Rien

Points négatifs : Avoir le vol sans retard

LTN
BCN
Médiocre 3,6

Points positifs : The crew were very friendly and helpful.

Points négatifs : Flight was three hours late to depart with very little communication made to passengers.

DBV
LGW
Correct 4,0

Points négatifs : Delays meaning I missed my train in Gatwick and wont be home before 1am. Crew was not exactly nice either

NCE
PMI
Excellent 9,0

Points positifs : On time, fast and efficient.

Points négatifs : A bit more friendly boarding

Plus de résultats
*
Les tarifs sont indiqués par personne, pour un billet électronique et ils incluent les taxes & frais en EUR.

Nous faisons de notre mieux pour obtenir des tarifs exacts. Cependant, les tarifs ne sont pas garantis.

Voilà pourquoi :

Nous ne sommes pas un site marchand
À KAYAK nous ne fixons pas les prix, il nous est donc impossible de garantir des produits et services vendus par d’autres compagnies.

Nous recueillons des données pour vous
Notre site vous permet de rechercher rapidement et facilement sur des centaines de sites de voyage à la fois. En ce sens, KAYAK est un moteur de recherche et nous ne pouvons garantir les prix que nous trouvons.

Pourquoi les prix ne sont-ils pas exacts à 100% ?
Le prix des billets d’avions, chambres d’hôtels et véhicules de location varie fréquemment. Il est également probable que plusieurs personnes tentent de réserver la même option de voyage en simultané. C’est pourquoi il se peut qu’occasionnellement, certains prix ne soient plus disponibles.

Vous souhaitez plus d’informations ou avez trouvé une différence de prix ? Contactez-nous
N'hésitez pas à nous envoyer un et un membre de notre équipe vous répondra dans les plus brefs délais.

^
Les tarifs sont TTC pour un voyage en classe économique et ont été trouvés par le partenaire au cours des dernières 72 heures. Les sièges sont en nombre limité et peuvent ne pas être disponibles sur tous les vols ou tous les jours. Les tarifs sont susceptibles d’être modifiés et peuvent ne pas être disponibles pour tous les vols ou toutes les dates. Certains transporteurs peuvent ajouter des frais de bagages supplémentaires ; veuillez consulter le site du transporteur en question.
1
  • Aller-retour
  • Aller simple
  • Multi-destinations
  • Économique
  • Éco premium
  • Affaires
  • Première
  • Mixte
Économique
  • Économique
  • Éco premium
  • Affaires
  • Première
Économique
  • Économique
  • Éco premium
  • Affaires
  • Première
Économique
  • Économique
  • Éco premium
  • Affaires
  • Première
Économique
  • Économique
  • Éco premium
  • Affaires
  • Première
Économique
  • Économique
  • Éco premium
  • Affaires
  • Première
Économique
  • Économique
  • Éco premium
  • Affaires
  • Première