Trouvez des vols pas chers Manaus - Aéroport de Paris-Orly

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FAQ pour réserver un vol Manaus - Aéroport de Paris-Orly

Aéroport de Paris-Orly : y a-t-il des restrictions de voyage liées au coronavirus ?

Quel est le temps de vol entre Manaus et Aéroport de Paris-Orly ?

Quelles compagnies aériennes proposent les prix les plus bas pour l’itinéraire Manaus - Aéroport de Paris-Orly ?

Comment KAYAK trouve-t-il des prix aussi bas pour les vols Manaus-Aéroport de Paris-Orly ?

Comment la Prédiction des prix KAYAK peut-elle m’aider à savoir quand réserver mon billet d’avion Manaus-Aéroport de Paris-Orly ?

À quoi correspond l’option KAYAK Mix dans les résultats de vols Manaus-Aéroport de Paris-Orly ?

À quoi correspond l’option « dates flexibles » de KAYAK, et comment peut-elle m’aider à trouver un vol Manaus-Aéroport de Paris-Orly ?

4 meilleures compagnies proposant des vols Manaus (Eduardo Gomes) - Paris-Orly

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK

7,4
LATAM Airlines
Note générale basée sur 5 330 avis
7,5
Embarquement
7,3
Confort
8,1
Équipage
7,3
Divertissement
7,0
Repas
Avis sur la compagnie

Points négatifs : "Everything!"

Points négatifs : "the cabin and seats are old and seems dirty"

Points négatifs : "Vol pas très cher mais pas trop confortable et vraiment low cost sur la partie Nantes-Madrid. Horaire respecté mais confort et repas vraiment très limite surtout sur le vol principal entre Madrid et Sào Paolo. Mais on ne peut pas tout avoir..."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "I could have been warned that you need to get a pass to go to Hanga Roa before you can board. I had checked because I had heard there was a fee but upon investigation, it was said that this requirement had been eliminated. Wrong!! You still need the pass but you don’t get charged a fee. The extra time required for this tedious meant we missed our chance to check bags and do incurred hundreds of dollars more to get on the same flight the next day. No Bueno!!! This should be highlighted up front!!"

Points négatifs : "Crazy early. Boarding pass says gate closes by 1205 (for scheduled 1220 departure). We TOOK OFF (in air) before 1200. We got yelled at because we arrived only 1 hour early — should be 3 hours early for an “international flight”. Luggage very difficult, Must rush, etc. But everything turned out great. Scl is crazy airport — 20 minute wait for gate ramp when we got there (still 20 minutes early, instead of 40! On a 60-minute scheduled flight!). Huge long walk to immigration. Pretty long wait for bags. But it all worked out fine."

Points positifs : "The seat assigned"
Points négatifs : "Not having to pay so much for a carry on luggage"

Points positifs : "Nothing much, really."
Points négatifs : "Baggage handling. They lost one of my baggages and are giving me a hard time to get a refund."

Points négatifs : "They changed our boarding gate three times"

Points positifs : "Normal"
Points négatifs : "Better food"

Points positifs : "My fight was on time!"

Points positifs : "Yes"

Points négatifs : "Mon siège ne s’inclinait pas"

Points positifs : "The leg place and reclining chair"

Points négatifs : "Tout"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "In the boarding process one employee very rudemy told me that the cabin wss full a d that I had to send my carry-on as a checked bag, altough I tried to explain her that I had very important personal stuff that I wanted to take with me."

Points négatifs : "Smell at shit all the flight. Horrible."

Points positifs : "Perdonnel sympathique."
Points négatifs : "Plus de place sur les sieges. Petite collation."

Points négatifs : "Perfect flight and staff"

Points négatifs : "It would have been nice to know we had to pay for checked luggage. It showed that we were each allowed 1 piece checked luggage."

Points positifs : "On time"
Points négatifs : "Nothing"

Points positifs : "excellent avion, neuf. Divertissement à bord de qualité"
Points négatifs : "Repas vraiment minimal"

Points positifs : "smooth flight, attendants were very polite"
Points négatifs : "did not offer a bottle of water, sodas were restricted at a small cup"

Points positifs : "Nice friendly crew"
Points négatifs : "Very cramped seating. My knees were jammed against seat in front of me. I am 6' 2""

Points positifs : "Staff were excellent, food was ok"
Points négatifs : "Seats on this aircraft are terribly uncomfortable. Our three hour flight was awful. Narrow thin seat enable more passengers to be crammed in. Great for Latam’s profit but terrible for thief customers. I’d never fly on an A321 again if I could avoid i."

Points négatifs : "La compagnie a perdu ma valise! Depuis ce temps elle. À pas été retrouvée!!!"

Points positifs : "We got on the plane after flight from LAX was delayed by 8 hours"
Points négatifs : "Being initially delayed and not knowing til we got to Lima if we were going to get to Montevideo that day."

Points positifs : "Courteous, gracious service; efficient and comfortable flight. Thank you!"

Points négatifs : "I needed to change my flight because of a death in the family. To change my flight was more expensive than the initial ticket itself. That is ridiculous. You should not do that to people. There should be a $300 change fee and that's it. At most. The entertainment would be good if I could hear it - but I couldn't. The sound was terrible. Uncomfortable seats. Barely slept. Overal terrible experience. Also turn on the damn entertainment while we are waiting on the tarmac - why wait until we are in the air? Almost every other airline - all the good ones - Emirates, Lufthansa, and other quality airlines - will let you access the in flight entertainment as soon as you sit. But the change cost of the ticket was the most offensive thing. I feel robbed, in a time of tragedy."

Points positifs : "Comfortable and sufficient entertainment."
Points négatifs : "The food wasn’t spectacular."

Points positifs : "Great service from start to finish"

Points positifs : "Very friendly crew"

Points positifs : "I loved the whole trip"
Points négatifs : "Everything was great! No complaints!!"

Points négatifs : "Due to technical problem in the lavatories we have been told."

Points positifs : "I slept most of the flight."

Points positifs : "Plane was huge and comfortable. Lots of movies and shows to pick from. Crew friendly and considerate. Pillow and super comfy blanket. They offered dinner and breakfast on an overnight flight. Only ate egg and it was normal plane food. We landed 30 min early."

Points positifs : "Clean"
Points négatifs : "That there was a friend of the staff seated in seat 7 aile and the steward from first class kept on asking her if she wanted something to drink he didn't ask anyone else She asked for something and they brought her what looked like a cell phone in a blue case She was treated way better than all the other passengers and I just thought why can't we all be treated the same way"

Points négatifs : "space between seat is terrible, isn't enough to one person travel with confortable."

Points positifs : "SUCKS"

Points positifs : "-Timeliness"
Points négatifs : "-Crew kept trying to take my plastic cup and looked at me like I was crazy for wanting to reuse it. No concept of sustainability or waste. Very troubling. -The attendants skipped my row when handing out M&M bags. When I alerted an attendant to this, again I was looked at like I was crazy, and he said that they were not distributing chocolates. I said that everyone else around me had M&M's. He then said that they had run out, which I found difficult to believe, given that they flight was at a max 75% full."

Points positifs : "Simple, efficace. à l'heure."
Points négatifs : "Rien."

Points positifs : "Le prix et l'efficacité. Le reste était tout à fait accessoire compte tenu de la durée du vol. En conclusion tout était parfait."
Points négatifs : "Rien le rapport qualité prix est excellent."

Points négatifs : "I was charged 200 dollars to transport a 400 dollars surfboard. This makes it prohibitive for anyone to travel with our entertainment equipment. It should only qualify as sport equipment for remunerated athletes, not amateurs like me."

Points positifs : "Not much since not only were we screened by the airport authorities but also by Latam. I purchased some water after security but had to leave it since they would not allow it on the plane. Had they let us know about this sooner I could have saved money."
Points négatifs : "The Latam personnel who searched our bags prior to boarding put on gloves which I though was very good. The bad part was that I saw 2 members of the search party sneeze into the gloves and touch their noses without changing gloves. How disgusting!!! Never Latam again! I would rather pay a few dollars more and not put up with this health violation."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "The flight at first had a 3 HOUR delay do to a "mechanical breakdown". We were told that they were going to bring another airplane from Rio de Janeiro. After the 3 hours passed they were only announcing in Portuguese to board the original plane. They never changed planes or provided a clear explanation to the passengers. Many of us refused to board. This was one of the worse experiences I have ever had. The staff was disrespectful and would not help us. We ended up taking another flight until the following night!!"

Points positifs : "Price"
Points négatifs : "They lost my bag, which I didn't get back until my return trip home. I planned a week long hiking expedition and LATAM lost my hiking pack. I had to then rent all my gear. I was very very disappointed in their ability to keep track of my checked bag. When I arrived at my destination they had no idea where my bag was. It took days for anyone to contact me about if my pack was found or not. I will be avoiding this airline from now on if possible."

Points positifs : "todo muy bien"

Points positifs : "The best crew and aervice I have come across in many, many year. The aircraft was really nice and conforatable too."
Points négatifs : "Everything on this flight was amazing, I dare say even perfect."

Points positifs : "seats were larger than US flight."

Points positifs : "The planes were new and immaculate, seats were comfortable, we were welcomed by the flight crew upon embarking, and there was a wonderful selection of entertainment."
Points négatifs : "The food selection was rather light, especially for those with celiac issues and or vegetarian."

Points négatifs : "Awesome"

Points positifs : "In the Day of cove it 19 is was fully packed"

Points positifs : "The crew was fine and was thankful they found a way to get back to Detroit (but, it required a stop in Dallas and an overnight in Chicago)"
Points négatifs : "There was no social distancing or enforcement for wearing masks. I saw no sanitizing on any of the three flights I had to take to get to Detroit. of the four airports only the one in Guadalajara asked any health questions and could be seen sanitizing the waiting room and eliminating seats to keep spacing."

Points positifs : "Crew was attentive and accommodating for seats due to virus."
Points négatifs : "Delays could've been prevented or let passengers know, instead of being on the plane for 2 hours without moving."

Points négatifs : "This is my first time that I travel to US form dec 18 and have to pay for luggage. I can understand if that’s a company policie, but maybe I can flight in another airline that’s doesn’t have any variable fees."

Points négatifs : "Almost 4 hour delay."

Points négatifs : "In-flight movies were broken the entire flight. There was no way to charge a phone or laptop despite the 3+ hour flight time. My 45 minute hopper from RDU to CLT had both plug and USB. Additionally AA does not offer free messaging."

Points négatifs : "Too freakin cold."

Points positifs : "There is nothing positive to say besides it got me where I needed to go, even though my first flight was cancelled and had to completely redirect to another airport an that took me 2 hours to get to."
Points négatifs : "Everything, the staff was rude especially at the gate. I was forced to check my bag not because of size but because I was in Group 6 boarding and I got on there was plenty of room on the plane. I had even explained I needed to do work and would have to hold everything in my arms."

Points positifs : "Flight was a little delayed, but not terribly so. Crew was friendly, airplane looked clean and fresh."
Points négatifs : "Entertainment on the plane (American Airlines Airbus A321) didn’t exist, unless you had the AA app and purchased the WiFi plan from the airline. Only food offered was a breakfast cookie for economy passengers."

Points négatifs : "WiFi entertainment not working"

Points négatifs : "Plane flight got delayed until 6pm from 10:30am. What."

Points positifs : "The crew was amazing. The seats were very uncomfortable. I've flown Lufthansa many times and there is a big difference."
Points négatifs : "Seats."

Points négatifs : "The service, and the smile on employee’s faces. Rolling their eyes at people because we want to know why we’re being delayed is disrespectful"

Points positifs : "nothing since i was not able to make it on time"
Points négatifs : "Flight between fort myers and charlotte was stuck on the tarmac for more than 1h. I missed my connexion and was rebooked next day at 11am. I missed one full day of work. Next time, the flight could wait 15 o 20mn to allow passengers to reach the gate"

Points négatifs : "The wifi didn't work very well/at all"

Points positifs : "Juste la rapidité du vol.les pilotes étaientt très bien autour du vol..."
Points négatifs : "Le vol a accusé un retard de une heure et en plus on n'a changé du lieu d'embarquement qui est passé du 77 au 75.il fallait que chaque voyageur se renseigne."

Points positifs : "Le personnel est parfait"
Points négatifs : "Vraiment pas beaucoup de place dans le siège pour les bras et jambes"

Points positifs : "Presque tout."
Points négatifs : "Le prix du bagage à payer en plus du prix"

Points négatifs : "Le vol a ete annulé et j ai ete bloque sans voucher ou support"

Points positifs : "Visiter l’aerairport de JFK"
Points négatifs : "Ponctualité, service à la clientèle, accommoder pour changement de siège, courtoisie, service à bord, efficacité des mesures de sécurité"

Points négatifs : "Le déclassement en classe économique sans prévenir et une indemnisation impossible vol British opéré par American et donc les deux compagnie se renvoie la balle pour l’indemnisation (trois cents dollars par siège....) Plus jamais de voyage sur cette compagnie"

Points positifs : "L’equipage ne répondait pas à nos questions et le service laissait à désirer. Les sièges étaient confortables mais nous avons dû se faire réassigner parce qu’on nous avait séparés sur tous les vols."
Points négatifs : "Le service à la clientèle"

Points négatifs : "Une heure de retard au décollage"

Points positifs : "The entertainment"
Points négatifs : "The passengers won’t stop talking in middle sleep, especially the teens."

Points positifs : "Mon avion est parti de SF à Miami pendant une heure puis à fait Demi-tour. Nous avons attendu 2h à l’aéroport. Nous n’avons pas été pris en charge. Terrible expérience. Je n’ai pas été remboursée."

Points positifs : "The crew was fantastic. The weather was terrible and the pilots crafted an excellent landing. Flight attendant was hilarious!!"

Points positifs : "great trip and crew"

Points positifs : "It was a comfortable night flight, great crew"
Points négatifs : "Give a hot drink in the morning"

Points négatifs : "Restes 1 heure dans l'avion sur la piste pour partir en retard du meme delai. Pour un vol de 90 minutes, decevant."

Points positifs : "A l'heure"
Points négatifs : "Sièges inconfortables. Assis trop haute."

Points positifs : "Tout s’est bien passer, c’etait facile."
Points négatifs : "La temperature durant le vol était mouvementé"

Points positifs : "the professional crew from the flight"
Points négatifs : "none"

Points positifs : "X"
Points négatifs : "Le vol a été annulé personne ne nous a averti c’est kayak qui nous a dit de vérifier. Ils nous ont mis sur aucun autre vol jusqu’au lendemain."

Points négatifs : "It was an old plane (with short First class) and they changed various time the departure time without explaining until letting us wait without news for an hour on the plane before takeoff... and arriving at Miami without a door available, we had to wait further 30+ minutes in the plane"

Points négatifs : "My son and I had seats in different places and they asked him to move forward several rows because of weight and the seat beside him was empty so I asked if I could sit next to him and they said no without giving any explanation. That kind of upset me. Just a short explanation would be fine."

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Retard d’une heure"

Points positifs : "The plane looks like new. Great seats, phone and tablet holders at the seat back, USB outlet and a smooth flight."
Points négatifs : "The WiFi did not work and so no entertainment for a flight of almost 4 hours."

Points positifs : "Nothing, three hour delay"
Points négatifs : "Why don’t they let people off the plane when they know there is a maintenance problem. They just lie to you and keep pushing the delay back when they could have let us get off the plane and get food. It’s ridiculous how much they keep BS’ing u"

Points positifs : "La bonne ponctualité pour un vol intra US"
Points négatifs : "B757 dépourvu de système de divertissement à bord. Sûrement du au court trajet"

Points négatifs : "Aucune des télé ne fonctionne pendant la totalité du vol Biscuits food ridicules Le prix des bagages et la queue pour obtenir son ticket puis refaire la queue pour déposer bagages Double paiement bagages mémé en transit / inacceptable"

Points positifs : "Customer service"
Points négatifs : "My prepaid seat was not taken in consideration."

Points positifs : "tout le service en général."
Points négatifs : "rien"

Points négatifs : "notre vol a été retarde retarde!!au lieu de décoller comme prévu à 8h30 notre vol a été finalement annulé vers 23h30. On m'a relooké sur un vol pour LONDRES le lendemain à 19.h. Nous sommes restés plus de 24 h dans cet aéroport sans que nous soit proposé un hôtel. on nous a donné une couverture et un oreillé!!d'autre ont pu etre rebooké sur d'autre vols sur NY ou chicago le matin meme. Nous avons perdu une journée de travail mon époux et moi-meme. Lui a du annuler une formation impliquant 10 personnes qui venait de toute la France."

Points positifs : "The seat was comfortable."
Points négatifs : "The engine noise was loud."

Points négatifs : "did not get my requested wheel chair service."

Points négatifs : "2 hour delay. Then when beginning to taxi out, a person gets sick, and we head back to the gate. We wait another 20 minutes as the passenger decides whether to continue on (at that point it should not have been their decision). We then are told, the passenger has elected to take a later flight, and there will be a bit more delay as they find his/her baggage."

Points négatifs : "N/A"

Points positifs : "Smooth in every way."

Points positifs : "Entertainment!"
Points négatifs : "The drink was terrible, hot tea"

Points négatifs : "We had to check our bags because the plane was too full, this was inconvenient and it made the plane arrive a little late"

Points négatifs : "Personal very rude no manners to answer Questions or direct people."

Points positifs : "The price was right!"
Points négatifs : "I know the saying “you get what you pay for”, but good service from the flight attendants should be expected in the price. It was hard to get a greeting or a smile from them, far from prompt delivery of food or coffee ordered. We were traveling with two kids under 5, but there was no help offered. You are expected to pay for any and all food or drinks, including water. The airline could at least offer free water. The meal quality was mediocre for the price paid, and their stock ran out pretty fast."

Points négatifs : "Tout sauf le repas très mauvais des boîtes de conserves. C'est de la rigolade. Très déçu du repas vraiment."

Points positifs : "The crew was really nice. They were friendly and genuine."

Points positifs : "uncomfortable seats, narrow space"
Points négatifs : "If the plane had some wifi, better food,"

Points négatifs : "The airline accepted our checked baggage, although they already knew that it would not make it to our final destination (Marrakech) on the same day that we would arrive. We had to pay, out of our own pockets, for the inconvenience. Apparently this happens a lot, and it happened to our entire plane"

Points négatifs : "Still waiting for luggage 2 hours after arriving."

Points positifs : "Everything was perfect"
Points négatifs : "They take you headphones half an hour before landing"

Points positifs : "Crew was great and seat was comfortable"
Points négatifs : "Very poor signage to show where boarding groups 1, 2. 3 , & 4 were supposed to queue. Gate attendant nasty."

Points positifs : "Personnel gentil"
Points négatifs : "L’avion me semble pas en bon état. Des gouttes d’eau tombaient du plafond suite à la condensation"

Points négatifs : "Iberia annule le vol choisi puis change l'attribution des sièges et sépare les gens sans la moindre considération. Vol cher et médiocre."

Points négatifs : "Iberia est une.compagnie mauvaise, qui ne se préoccupe pas du délai entre deux vols A éviter"

Points négatifs : "Correspondance trop court, on a faillit rater l'avion, alors que j'avais demandé quelques jours avant si c'était suffisant en terme de délai. De plus, le bagage n'a pas suivi et est resté à Madrid (retour seulement demain)"

Points positifs : "Vol a l'heure Personnel avenant"
Points négatifs : "Tous les services sont payants. Le service WiFi à bord ne fonctionnait pas"

Points positifs : "Sympatique"
Points négatifs : "L'embarquement."

Points positifs : "Le personnel de bord était inattentif, cela se voyait qu'ils n'avaient pas envie d'être là. Aucun passage entre les deux repas (pendant 8 heures d'affilée), puis le café servi jusqu'à la moitié des rangées seulement, avant l'atterrissage, personne n'est passé vérifier les ceintures."
Points négatifs : "Un personnel naviguant plus présent, plus professionnel, sérieux et souriant? Quelques passages avec de l'eau pendant le vol entre les repas."

Points positifs : "Le personnel de bord à été bien Mais tout le monde qui est en bas qui est au sol était très mal"
Points négatifs : "Le personnel de sol était très mal"

Points positifs : "Thw crew were amezing, with a lot of patient. The entertainment was graet. The seats were graet.7;"

Points négatifs : "Le retard et la prise en charge à l'arrivée"

Points positifs : "Good legroom."
Points négatifs : "Disorganized boarding."

Points positifs : "Very comfortable. Service good"

Points positifs : "J’ai voyagé avec un chien en soute. On m’a tenu informé que mon chien était bien à bord lors du changement d’avion."

Points négatifs : "Ma valise n’à pas suivie à Madrid. Résultat 4h d’attente à Genève pour la réclamation de valise. Horrible !"

Points positifs : "Who assigns the seats? A monkey?"
Points négatifs : "Who assigns the seats? A monkey? Half my party was seated away from me (including my 5 year old daughter); we were put in an exit row and then moved. Everyone around us was sitting apart from their traveling companions so that we talked over each other. The whole thing was absurd."

Points positifs : "The cool thing about this airline is that it’s dirt cheap to get from Oakland to Barcelona!! I will say tho, you do get what you pay. We purchased the most basic flight and that’s really what it was. Tight leg room and lots of people. If you’re over 5’5 I HIGHLY RECOMMEND getting extra leg room if it’s available. Aside from that. The flight was cool and the staff was nice!"

Points positifs : "Personnel de bord excellent, cabine très agréable pour un vol au même prix que Ryanair ! Merci à Iberia d'être sur cette ligne. Vol excellent."

Points positifs : "Madrid's airport is comfortable and modern."
Points négatifs : "Unless you paid you do not even get a seat assigned until you get to the airport. No food or even drink unless you pay."

Points positifs : "Finnair landed their plane so smoothly...."

Points positifs : "Équipe que je plains d'ailleurs."
Points négatifs : "Rien à manger ou à boire. Place très limitée pour les jambes. C'était mieux avec Ryanair"

Points négatifs : "Bad customer service. Food was stale and I threw up"

Points positifs : "The staff was rude and not helpful. Check in was below standard."

Points positifs : "On time dép and arrival"

Points positifs : "Embarquement efficace"
Points négatifs : "Même pas de bouchon d’oreille ni de masque pour dormir sur un vol de 23 heures... Nourriture insipide"

Points positifs : "Vol correct et à l’heure"
Points négatifs : "Même pas des cacahuètes gratuites sur la compagnie nationale. Service minimum : ne vaut pas mieux qu’une low cost."

Points négatifs : "Airliner contracted out to another flight operator. We looked up and down the terminals trying to find the sign for IBERIA to no avail. It was quite hectic and stressful to arrive to the airport and not see your airline booth anywhere. No signage or anything there of to indicate Iberia or the other operator taking over this Iberia's flight. Then they wanted to charge for my carry-on saying it is too large. Went back and forth arguing for about 10 minutes then I found the bag sizing stand and demostrated to them my carry-on bag fits inside the bars as indicated in their sign. They said oh well it looks large from here. Customer Service is non. It is more Customer Harrassment. DO YOU PAY YOUR CUSTER SERVICE REPS Commission for every checked bag or something? Too bad there aren't many more options but I am considering going to social media to with this. NOT HAPPY and not flying with IBERIA anytime soon. SEnd me my refund!"

Points positifs : "Exit row seating has plenty of room"
Points négatifs : "The cabin temperature was unbelievably low, everyone was complaining about how cold it was, rubbing and blowing on our hands. The woman next to me was concerned about being made sick because of prolonged exposure to cold. Then they forced us to buy blankets for 25 euro. Unless I hear that this flight was unique I won’t ever fly level again no matter how discounted the airfare"

Points négatifs : "Consignes de sécurités non respectées par le personnel naviguant Porte cockpit ouverte en vol par une seule personne. Contrôle ceintures et sièges sommaire. Site web fonctionne mal lors de la résa des sièges"

Points négatifs : "1h15 de retard"

Points négatifs : "The choices of movies and entertainment on a 9+ hour flight was not good."

Points négatifs : "Bagage abîmé en soute"

Points positifs : "Un décollage et un atterrissage en toute douceur. Je n' ai absolument pas senti que l avion se posait. C est très agréable"

Points négatifs : "The cramped space"

Points négatifs : "It's ridiculous in 2 hours flight even a glass of the water we don't get ... and in the flight Madrid to Miami all flight they don't give a bottle the water ... please need keep the people hidratate in the flight"

Points négatifs : "5 hours delay"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Everything"

Points positifs : "Rien !"
Points négatifs : "Le prix du billet pour la prestation. De plus une surcharge bagage de 195€, alors qu'au moment de la réservation il n'y avait aucune possibilité d'intégrer des bagages. J'appelle ça tout simplement du vol. Le client est pris devant le fait accompli et n'a que le choix de payer... Bref, je ne recommande nullement cette Vie aérienne."

Points positifs : "Rien ! Et je pèse mes mots. Je ne suis pas en colère, j'écris ces commentaires à froid."
Points négatifs : "Le prix du billet pour la prestation. Pas à boire, pas à manger. Sièges usés, défoncés..."

Points positifs : "Attention and FOOD! Although it was a very small brunch it was amazing!"

Points positifs : "Rapidité du vol"
Points négatifs : "Pas de confort, siege payant, valise facturee payante"

Points négatifs : "Ils ont perdu mon sac avec ma carte bleue et permis de conduire je ne Peux pas payer mon hôtel je sais pas où dormir"

Points positifs : "6h30 de retard, 0 communication, connexion ratée, toujours dans la queue à Lisbonne pour savoir si on va avoir un hôtel pour ce soir."
Points négatifs : "Plus ou moins tout, et au moins donner un repas correct."

Points négatifs : "We ended up with two center seats. Person in front put back her seat so I couldn't even fully unfold my service tray"

Points positifs : "."
Points négatifs : "Pas de retard !!!"

Points négatifs : "C’est complètement bizarre , on ne peux pas choisir un film pour commencer a regarder. Ils commentent au même temps et c’est vraiment impossible."

Points négatifs : "Long Delay"

Points négatifs : "I fee cheated because it is the first time that I have. to pay for luggage. In their website it states that the basic fare allows in check-in bag. They said to me that there are different categories of basic fare, which is not disclosed in their website. Additionally any seat change cost"

Points négatifs : "Aucun rappel du vol.aucin message d'alerte. Aucun sens commercial. Je ne suis pas montrée à bord. Achat dun nouveau billet. Fini avec la TAP."

Points positifs : "Bon vol bon pilotage plutôt confortable Proposition de boissons"
Points négatifs : "La proposition de sandwich Un peu de retard au décollage"

Points négatifs : "Départ à l’heure"

Points positifs : "Personnel de bord souriant et au petit soins. Avions propre"
Points négatifs : "Embarquement encore une fois chaotique, encore une fois en retard (aller comme retour) et une politique de bagages à main aléatoire. Malgre une taille autorise, impossible de comprendre pourquoi nos valises sont passées en soute plutôt qu'à main par rapport à la valise du voisin. Dommage"

Points positifs : "Avion propre et moderne Personnel à l'ecoute"
Points négatifs : "L'embarquement catastrophique. Personnel peu sympa, j'organise et aucune explication sur le retard."

Points positifs : "Crew was caring and attentive to plane cleanliness. Smiling, friendly, yet, fully professional."
Points négatifs : "Company plays games with attractive low fares but extra charges for seating and luggage"

Points positifs : "Très bonne place attribuées, peu de monde dans l’avion."
Points négatifs : "Repas pas top, pas de divertissement si ils ne sont pas télécharger en amont dans l’application."

Points positifs : "Très bonne place attribuées, peu de monde dans l’avion."
Points négatifs : "Les repas sont pas top, pas de divertissements si on ne telecharge en avancent ceux de l’application."

Points positifs : "Rien. Nous n'avons pas eu accès à notre vol."
Points négatifs : "Nous sommes arrivé 15min avant le décollage et nous nous somme vu refuser l'embarquement. La prise en charge par la suite était catastrophique. Et cela decale toutes nos vacances et engendre des frais supplémentaires."

Points positifs : "La place pour les jambes"
Points négatifs : "Nous avions une correspondance à Lisbonne. Le personnel. Le départ sur Paris étant en retard le personnel aurai pu faire sortir en priorité les personnes ayant une correspondance et nous affréteur une navette pour que nous puissions prendre notre vol. Nous n'avons pas pu monter dans l'autre avion."

Points positifs : "Le personnel de bord était sympathique."
Points négatifs : "Mon repas et celui de certains passagers venait d’une enseigne du lounge de l’aeroport Exki: un but de baguette dur comme pas possible donc je l’ai touché avec de la confiture, du beurre et un muffin pas du tout frais..."

Points positifs : "super friendly crew. attentive and cordial"
Points négatifs : "wine only, no other alcohol"

Points positifs : "clean and fast"
Points négatifs : "use airport finger in Lisbon airport"

Points positifs : "-"
Points négatifs : "-"

Points positifs : "Bien organisé"
Points négatifs : "Pas d’ecran Disponible pour regarder des films"

Points positifs : "Petite Collation appréciable"
Points négatifs : "Pas de divertissement (écouteur, écran..) pendant 2h25 de voyage"

Points négatifs : "J ai du paye 120 euros au guichet d enregistrement pour 1 bagage en soute alors que sur lors de l'achat il m a semble avoir droit a 1 bagage. Mais impossible de retrouver la trace sur mon mail de confirmation. Pouvez-vous vérifier et a l avenir être plus clair sur nos droits ou non aux bagages en soute ainsi que le prix du bagage sur votre site si vous le proposer et le prix au guichet . Cela augmente significativement le prix du billet donc mérite de nous informer clairement et complètement. Merci de votre compréhension et de votre réponse."

Points positifs : "airlines could have mentioned that the second leg would require going thru security again and would take a very long time and that I should do this immediately after disembarking even though a gate had not yet been assigned. As A consequence of an intensive interview process before boarding the international leg of the trip (initially only two reps processing everyone on the plane for a few minutes each) the plane left the gate late. It also lost another 15 -20 minutes in flight making it 30 minutes late and I missed my connection in Miami necessitating me to spend a night in a motel and finish my flight the next day."
Points négatifs : "Had the crew enabled me to be first off the plane I would have made the connection but I lost an additional 20-25 minutes being seated in the rear of the plane"

Points négatifs : "Les agents tap de l’aeroport de Dakar m’ont fait manquer mon vol par non assistance et désinformation totale. Ils n’ont aucun professionnalisme et limite ils t’insultent. Je suis sénégalaise mais je suis très déçue du comportement des agents à l’aéroport de Dakar. La plus grosse déception de ma vie"

Points négatifs : "Everything was good"

Points positifs : "Decent boarding and un-boarding, a small sandwich during the flight"
Points négatifs : "Impossible to use a laptop for a 1m80 big guyin the middle seat: seats are soooo narrow"

Points positifs : "Flight crew were nice plane arrived safely"
Points négatifs : "They nickel and dime you. I paid for extra leg room and then on way over made me pay to check bag (which was supposed to be free) and way back switched planes so never got extra room and had to pay for bag as well and now have to fight for my money back. I don’t like the feeling of having to always pay. If you want people to not carry on so much stop charging (especially on international flights) to check bags."

Points positifs : "Great food. Arrive and flying"

Points négatifs : "On m’a forcé à mettre mon bagage en soute en m’assurant que le’ vol était complet. En me baladant pendant le vol. J’ai vu près d’une dizaine de place de libre..."

Points négatifs : "This survey is useless. Keeps putting things wrongly and drops things"

Points positifs : "Tap est une tres bonne compagnie un des meilleurs en Europe"
Points négatifs : "Rien vraiment toutcest bien passer dans l'ensemble"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "1) An extra piece of baggage, using the iPhone TAP, was priced at EUR 65; but, finalizing the purchase, the app tried to charge me EUR 140! Had to go to LIS airport to buy at the right price. 2) Had to pay for my free of charge seats!!!! They changed 4 times!!! a) Having tickets with seat assignments free of charge, had the chosen seats confirmed on e-ticket. b) At airport, 3 days before departure, attendant informed that seats assignment had been erased; she made new seat assignments at worse location; c) On check-in, found that seats were changed again to worse even; now to the back, and “2 in the middle of 4”. d) Had to pay to get my original free of charge seat assignments!!! Had similar situations in all my recent TAP flights. Cannot believe is a system problem! Looks like more a TAP policy to short-change (long time, in my case) customers."

Points positifs : "Food was good, but no champagne offered. The attendants were nice, though."
Points négatifs : "It was not a business class at all. I was put in the same big bus together with econom class passengers. There was not supposed to be any business class in this airplane, since chairs are all the same and not comfortable. No entertainment of any kind at all. It's a waste of money."

Points positifs : "All except for service to handicapped."
Points négatifs : "I mad reservation listing that I needed wheel chair assistance due to walking limitations. Upon flight arrival no service was provided not was it provided on my return trip."

Points positifs : "Nice staff"
Points négatifs : "Nothing to eat, not even paying."

Points négatifs : "L'avion a eu deux heures de retard. Nous avons passé la journée dans les aéroports et les avions. De plus, on nous a donné aucune info sur le retard. Difficile de gérer la correspondance."

Points négatifs : "L'avion a eu deux heures de retard. Nous avons passé la journée dans les aéroports et les avions. De plus, on nous a donné aucune info sur le retard. Difficile de gérer la correspondance. Arrivée à Casablanca 18h au lieu de 16h."

Points négatifs : "Ground personnel one crew member in particular was unfriendly uncaring and unwilling to find a responsible resolution for the problem"

Points négatifs : "The 2 hour delay!"

Points positifs : "was a direct flight"
Points négatifs : "we were made to exit down a slepery stairs and pack ourselves like sadines on a bus to the terminal..not good!"

Points positifs : "direct flight to Porto on this airline."
Points négatifs : "too small seating and leg room. meal options could be better."

Points positifs : "Seats were nice in the front half of the plane."
Points négatifs : "Checked bag costs are 90USD which is way to high. No meal selection. One choice offered and it was a weird flavor."

Points positifs : "Staff courteous compared to our previous TAP FLIGHT"

Points négatifs : "Pas assez de place pour les jambes"

Points négatifs : "I needed to cancel my trip and no one could help me. Even with a fee!"

Points positifs : "Cancelled our flight, at 4am. Did not give a reasonX"

Points négatifs : "Boarding difficult for immigration"

Points positifs : "I liked being able to exit the plane at the end of the flight"
Points négatifs : "The seats were cramped and it’s upsetting how you can’t select your own. Flying overseas for 7 plus hours it’s best not to be sandwiched in between two strangers, some of which were vomiting the entire flight due to turbulence that the pilot announced would only be minor."

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