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FAQ pour réserver un vol Bordeaux - Le Cap

Le Cap : y a-t-il des restrictions de voyage liées au coronavirus ?

Quel est le temps de vol entre Bordeaux et Le Cap ?

Quelles compagnies aériennes proposent les vols Bordeaux - Le Cap les moins chers ?

Quel est le jour le moins cher pour prendre un vol Bordeaux - Le Cap ?

Par quels aéroports passe-t-on lors d’un voyage de Bordeaux pour Le Cap ?

Comment KAYAK trouve-t-il des prix aussi bas pour les vols entre Bordeaux et Le Cap ?

Comment la Prédiction des prix KAYAK peut-elle m’aider à savoir quand réserver mon billet d’avion entre Bordeaux et Le Cap ?

À quoi correspond l’option KAYAK Mix dans les résultats de vols Bordeaux-Le Cap ?

À quoi correspond l’option « dates flexibles » de KAYAK, et comment peut-elle m’aider à trouver un vol Bordeaux-Le Cap ?

4 meilleures compagnies proposant des vols Bordeaux - Le Cap

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK

8,0
SWISS
Note générale basée sur 8 987 avis
8,2
Embarquement
7,8
Confort
8,6
Équipage
7,7
Divertissement
7,9
Repas
Avis sur la compagnie

Points négatifs : "Swiss air returned my bagage damaged and there is no way to report it!"

Points positifs : "Personnel assez souriant. Pourtant lors de l'embarquement nous devions attendre dans le couloir froid, mieux d'attendre avant la porte."
Points négatifs : "A l'arrivée à l'aéroport de CDG le personnel de nettoyage a ouvert la porte arrière de l'avion pendant que nous étions en train de sortir à l'avant. Assez désagréable ce froid et ne pas attendre que nous étions tous sortis."

Points positifs : "Excellent"

Points positifs : "I was fortunate the person in front didn’t lean back"
Points négatifs : "On Swiss website I added Rehe preference for a lactose free meal — but none were on the plane. The economy seats are close enough together I needed to hold my book to the side to read."

Points positifs : "Personnel au top (Adria Airways) Embarquement très bien même si transfert en bus depuis le terminal"
Points négatifs : "Pas de commentaires négatifs. Pas de grosses prétentions pour un vol d’une demie-heure"

Points positifs : "Personnel toujours aussi souriant et pro. Embarquement un peu chaotique."
Points négatifs : "Places limitées pour les jambes et si celui de devant descend le dossier de son siège autant dire qu’on ne respire plus. On ne voit pratiquement rien sur les écrans selon où est situé dans l’avion"

Points positifs : "Muy confortable, la amabilidad de los tripulantes"
Points négatifs : "Nothing"

Points négatifs : "La ponctualité"

Points négatifs : "La prise en compte des bagages en soute. Le fait que le prix du billet ne comprenait pas les bagages en soute n'était pas clairement précisé."

Points positifs : "Le personnel naviguant, l'avion la gentillesse"
Points négatifs : "Le fait que Swiss est devenu une espèce de easyJet de Lufthansa. Vraiment triste. Même plus de service business alors que chez Lufthansa on continue d'avoir les petits plats"

Points positifs : "Le personnel toujours aussi souriant et agréable"
Points négatifs : "Cette impression que Swiss est devenu le easyJet de Lufthansa. Même en business fini le petit service avec des plats raffinés. Bien triste"

Points négatifs : "Very good!"

Points négatifs : "Very nice company!"

Points positifs : "Food, crew"
Points négatifs : "Comfort seats"

Points négatifs : "Selon moi, Pas assez de choix de Musique et de Film."

Points positifs : "Gentillesse du personnel"

Points positifs : "Siège confortable. Personnel attentionné. Service impeccable."

Points positifs : "Équipage très sympathique vol rapide"

Points positifs : "The crew was professional and helpful. The flight attendant was especially kind to the children giving them activities and toys to play with. The seats were spacious and comfortable. The food was good."
Points négatifs : "It’s a small thing, but it’d be nice to have more variety of movies to choose from."

Points positifs : "Snack & boisson inclus, embarquement rapide et vol arrivé en avance!"
Points négatifs : "Vieil avion où les secousses se font vraiment sentir beaucoup!"

Points positifs : "De la place pour les jambes, vol à l'heure, embarquement rapide"
Points négatifs : "Vieil avion, écrans vraiment pas top (vieillots, pas du tout user friendly), réveil difficile (pleines lumières allumées 1h30 avant l'arrivee apres qqs heures seulement où elles étaient éteintes)"

Points positifs : "Les hôtesses et les Stewart très professionnels ! Repas assez bon, sièges confortables et films récents disponibles ! Bon vol malgré les perturbations"
Points négatifs : "Embarquement... J'avais parlé à un membre à l'embarquement pour avoir une place avec plus d'espace pour les jambes... On m'a promis de trouver une solution pour qu'à la fin la personne ne vienne même pas me dire en face qu'il n'y avait pas de solution. On m'a simplement dit que le vol est complet et que j'aurais du penser à cela avant... Pas très professionnel !"

Points positifs : "Nothing, flight was cancelled after I electronically checked in"
Points négatifs : "Flight was cancelled"

Points négatifs : "Pas de chocolat Oups"

Points positifs : "Le vol de Swiss était comme d'habitude agréable et sympa. Il n'y a vraiment pas grand chose à redire."
Points négatifs : "Le soucis se situe souvent dans les aéroports, notamment celui de Tegel à Berlin. Je vous déconseille fortement d'y atterrir, c'est vraiment inadapté et des infrastructures vraiment désuètes."

Points négatifs : "I am still in Budapest and was not able to fly back on my Hungarian passport."

Points positifs : "The loveliest crew possible and the easiest and most efficient connection logistics imaginable! Full praise for Swiss Air"

Points positifs : "Good crew and despite the short flight we even got a sandwich which was great after a long day"
Points négatifs : "No entertainment but short flight"

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "J'avais réservé le vol chez ANA (joint venture) : impossible de pouvoir réserver un siège puisque le vol est opéré par Swiss. Chez Swiss : impossible de réserver puisque j'ai réservé chez ANA... Repas franchement mauvais, rien de japonais, pas de chopsticks alors que la moitié des passagers étaient japonais. Divertissements : équipement vidéo d'un autre âge !"

Points positifs : "Le surclassement en business mais surtout le check in automatique via KAYAK, les avertissements sur le retard via KAYAK trips et l’information sur porte d’embarquement et le numéro de carrousel pour récupérer son baggage sur l’app KAYAK- Merci KAYAK"
Points négatifs : "Le facial spray de Swiss et les chaussettes qui ne sont pas très agréable!!"

Points négatifs : "No wifi or inflight entertainment"

Points positifs : "the crew was great."
Points négatifs : "they asked us to check in our carry-on because the plane was full.I had important papers so I had to explain my situation. I hate confrontation so I felt anxious and I'm already an anxious flier. I feel that this should only pertain to people with larger carry-on. my was below the average size."

Points positifs : "Quick, clean, flight."
Points négatifs : "Boarding delay due to mechanical problem. Line to board was more like a mass of people trying to squeeze through all at once and surprisingly disorganized. Somehow managed to board quickly, though."

Points positifs : "Avion neuf et confortable. Collaborateurs à bord très sympathique et souriant. Siège ultra confort. Un vol en douceur"
Points négatifs : "Pas de divertissement dans l’avion."

Points négatifs : "Je n’ai jamais pu embarquer avec mes deux enfants la compagnie ne m’a jamais envoyé le scann code pour l’embarquement"

Points positifs : "Excellent airline. The flights are always on time and the email notifications make it easy to print out boarding passes and go right to the gate."
Points négatifs : "The seating and leg room is quite cramped"

Points positifs : "I treated myself to Swiss Business (for a second time) for this trip and it was terrific. From the comfortable seats, the fabulous dinner, the outstanding Swiss staff from the baggage check to the wonderful flight attendants, the flight to Zürich and the return trip to Boston was amazing! I cannot say enough good things about Swiss. I would love to be able to fly Swiss Business again when I travel to Zürich in September 2019."

Points positifs : "Mon bagage explose retrouvé dans un sac. Le contenu y était la fermeture de la valise avait lâché. JPL l"
Points négatifs : "Le repas ....pas bon"

Points positifs : "Chocolate is a nice touch. Snacks (sandwich) was actually good."
Points négatifs : "Seating upholstery needs to be replaced. Faux leather upholstery has cracks. The seat next to mine kept coming off."

Points positifs : "On a bien arrivé."
Points négatifs : "Le retard de vol a été embattant."

Points positifs : "Friendly crew. Food was good. Good take off and landing."
Points négatifs : "Seats. They were extremely too small and tight. Made very hard to move or try to sleep during the long flight. I think they definitely need to be wider. Hard to sit side by side with others. Had to keep my arms in front of me or I would be pushing the other person. I know all airlines are pretty much the same...but it shouldn’t be."

Points positifs : "Very good overall quality nothing to say. It was just smooth and safe. Very short flight so..."
Points négatifs : "None"

Points négatifs : "Excelent"

Points négatifs : "Boarding is a mess There is no order at all That delays the flight"

Points positifs : "The most difficult problem I have to deal with in airline transportation occurs when the fellow traveler in the seat in front of me decides to drop their seat back into my lap. The seats are so close together that when the seat in front of you is all the way back the following happens: 1. You can no longer view the monitor on the seat back. 2. You cannot eat or write from your tray top. 3. You have great difficulty getting out of your seat. 4. You have great difficulty keeping from severely injuring the occupant of that seat. The way to deal with this is to get out of your seat. Stand in front of the offending passenger and as politely as you can as him or her to refrain from dropping the seat back so far. But the airline should not put you in this situation."

Points positifs : "My own seat had ample legroom, good crew."
Points négatifs : "Faulty headphone jack and person who kneed me in the back whenever I recline my seat. 8 kilo limit on carry-on luggage."

Points négatifs : "It was a 2 hour 40 minute flight. No entertainment."

Points positifs : "on time performance; friendly flight attendants"
Points négatifs : "bought a seat reservation in premium economy and was the last group to board. No extra leg room in "premium" economy."

Points positifs : "Efficient check-in, boarding and on-board experience. Great seat and entertainment. Food also very decent."
Points négatifs : "I find Swiss’ pricinh policy for on-board internet totallh ludicrous and an outright insult. Also, I sometimes appreciate a bit more empathy in the way things get announced - no announcement for security video or when they disrupt a movie with their Swiss commercial clips - they just turn it on. Not abtreat experience."

Points positifs : "La régularité du vol L’acceuil et la disponibilité des hôtesses"
Points négatifs : "Rien"

Points positifs : "Ras"
Points négatifs : "Le divertissement"

Points positifs : "Siège et espacements correct surtout pour quelqu'un de grandes tailles comme moi"
Points négatifs : "Avoir des divertissement à bord"

Points positifs : "La collation très bonne"

Points négatifs : "Idem"

Points négatifs : "There was no amenities pack given in Premium economy. The food was ok. It would have been nice to have been offered another bread roll. Seat comfort was fine, but I kept getting hit by the separating curtain as the flight attendants went back and forth from economy."

Points positifs : "Pro probablement. sièges durs"

Points positifs : "It was a decent train ride."
Points négatifs : "Stating it’s a train from the beginning and not having to go from one train station to another."

Points négatifs : "The Premium Eco seats are a catastrophe. They don't recline: the seats only slide down slightly but the upper part of your body doesn't move much. This makes for a poor experience, especially on a night flight. Except if you need the extra width, Eco has better value."

Points négatifs : "Entertainment system was not working on all seats"

Points positifs : "The crew was great"
Points négatifs : "1-2 +cms leg space"

Points négatifs : "Seat recline was broken- wouldn’t hold position."

Points positifs : "Cops is always a good reason to flight"
Points négatifs : "They always change the gates, also too many disorders in the gate previous the boarding process, the process it is not clean. They took hand baggage aleatory to send to down and do not ask if we have fragile stuffs there."

Points positifs : "Très bien"
Points négatifs : "RAS"

Points positifs : "Personnel accueillant et disponible."
Points négatifs : "Nourriture doit être revue même en classe éco. Écran divertissement un peu vieux."

Points positifs : "La ponctualité"
Points négatifs : "L’aménagement de la cabine (les écrans ne fonctionnent pas)"

Points négatifs : "The food is usually very good, this time it was poor to disappointing- dark meat chicken.., tasteless & unhealthy....mushy fruit dessert choices"

Points positifs : "Service à bord, amabilité du personnel"

Points positifs : "L'enregistrement, la possibilité d'enregistrer gratuitement le bagage à main, l'embarquement. Rapidité de service du personnel de bord à la demande."
Points négatifs : "Ancienne classe économique Air France (système de divertissement à bord pouvant être beaucoup plus moderne);"

Points positifs : "Arrivée à l’heure"
Points négatifs : "Léger retard à l’embarquement : attente des passagers en station debout. Heureusement il n’y avait pas d’enfant en bas âge"

Points négatifs : "the tray was broken and the water felt all over. the flight was 1 hr delayed. All of us stood the 1 hr waiting to know what's next. We could sit."

Points positifs : "Flight attendant was rude to my non French speaking 12 year old. He ripped his charger out of the USB port and threw it at him."
Points négatifs : "TSA was sketchy and gave a FULL search, part down, etc. I kept asking and the excuse kept changing. Final excuse ridiculous! Flight attendant could have not treated my son as he way he did. I was unaware that the usb cord being inputted during taxiing As was my son. He was horrible to him!!"

Points positifs : "Great crews, excellent customer service"

Points positifs : "Le chef de cabinet était très accueillant et à l’écoute"

Points négatifs : "Meme tracasseries qu’a l’aller, malgré le check-in 30h avant, j’ai perdu mes places (« dans le système/ordinaditeur ») une fois arrivée a l’aeroport. Et je voyageais avec un bb de 8 mois et un enfant de 5 ans!"

Points positifs : "ras"

Points positifs : "Food and wine. Entertainment."
Points négatifs : "Sat closer to water closet. Maybe more air freshener in there."

Points positifs : "Food and drinks very good"
Points négatifs : "In economy class the movies unable to listen to with ear buds. Bring my own next time."

Points positifs : "La particule et la facilité du site"
Points négatifs : "Rien c était parfait"

Points positifs : "Red wine was excellent"
Points négatifs : "Bright lights on throughout flight, would have been nice to dim lights for late night flight so passengers could rest"

Points positifs : "le fait qu'on débarque vite"
Points négatifs : "le retard"

Points positifs : "Le siège était parfait et le divertissement aussi"
Points négatifs : "Ma valise est arrivé cassée"

Points positifs : "The new movies selection, food was very good, staff more friendly than previous flights"
Points négatifs : "Boarding always a problem on MEA we have to wait too long in the queue"

Points négatifs : "If you have to change planes and Paris is your middle person. Leave at least 2-3 in between the two flights otherwise you might not make it."

Points négatifs : "Propreté de l'appareil"

Points positifs : "The crew was friendly!"
Points négatifs : "Once again no vegetarian options."

Points positifs : "The crew was efficient and friendly. The plane took off on time and landed on time."
Points négatifs : "Boarding was slow and tedious. People still crowd around the boarding area despite there being row for the zones. Why they don't board from back to front is beyond me. The food was mediocre at best."

Points positifs : "Plane was new, and seatback screen responsive and functional."
Points négatifs : "Economy seats not very comfortable, very tightly packed together"

Points positifs : "Nice staff. Flight on time."
Points négatifs : "Bus to plane. Long walk to terminal upon arrival. Long Liong customs line?!!??"

Points négatifs : "Ras"

Points négatifs : "Le transfert entre les vols est un cauchemard, tres peu d'indication dans l'aeroport de CDG, controle de la taille des sacs, queue interminable et deconcertante.Apres 20minutes de queue pour un controle de sac, on nous previent que cela est uniquement pour les passagers pour belgrad. Plus jamais CDG"

Points positifs : "Flight was on time."
Points négatifs : "Food could have been much better in comparison with other airlines."

Points positifs : "Le petit gâteau. Succulent à mort."
Points négatifs : "Qu'il n'y ait qu'un seul gâteau. C'était bon le voyage"

Points positifs : "Crew was nice although one fellow was a little too “nervous” and looked bossy"
Points négatifs : "Food was awful. Asked for vegan meal they got it half right, as vegan is not vegetarian. And the second meal or snack as they say was not vegetarian or vegan at all."

Points positifs : "Everything. crew friendly and food/drinks the best"
Points négatifs : "Nothing...all was wonderful"

Points négatifs : "Retard et chaleur limité supportable dans l'avion. Service niveau easy jet même si les hôtesses sont très sympathiques"

Points négatifs : "Not much legroom."

Points positifs : "Personnels agréables et disponibles. Bonne information quant au retard."
Points négatifs : "Embarquement et contrôle de bagages très mal indiqué (pas dans le hall indiqué)"

Points positifs : "The food, beverages and choices of movies, entertainment There was a medical emergency that caused the flight to land in Canada. This was handled very professionally - I hope the passenger ended up getting the care needed and is doing well."

Points positifs : "Good size plane. It didn’t end up being full so there was plenty of room to move around. Quick flight and easy."
Points négatifs : "Nothing to complain about."

Points positifs : "The crew and the food"
Points négatifs : "The entertaiment selection. Should get better movie, TV and news selection"

Points négatifs : "Bathroom faucet awful. Seats in premium economy not comfortable."

Points positifs : "The crew was very attentive and willing to assist with everything."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Really old plane with uncomfortable seats and really bad in flight options. The air conditioning was also broken so the entire flight felt hot and muggy, this is on a 12 hour flight!!"

Points positifs : "Siege correct sans plus, et non inclinable"

Points positifs : "Smooth flight without event. On time landing. Efficient deplaning."
Points négatifs : "Newer plane. Seats , entertainment, cabin crew."

Points positifs : "L’équipage"
Points négatifs : "Des sièges serrés en classe affaire Aucune différence avec la classe eco sinon qu’il y a un siège libre sur 3 Retard de 40’"

Points négatifs : "Pouvoir décharger les boarding pass, le site de BA is not user friendly, heureusement t staff tres ftriendly à l’aeropor"

Points négatifs : "The temperature in the cabin was unbearably hot"

Points négatifs : "Lufthansa entre Francfort et Birmingham la semaine dernière offre une collation + boisson sur un trajet d'une durée similaire et un tarif équivalent. J'ai donc facilement trouvé ma compagnie favorite pour mes prochains voyages intra Europe"

Points négatifs : "Traduction en français.."

Points positifs : "Price for seat was very good. We left 30 minutes late but arrived early."

Points négatifs : "Only one round of drinks served?"

Points positifs : "service de l'equipage"
Points négatifs : "Les repas, sieges etroits entre LHR et YUL, longue duree de l'escale"

Points positifs : "Le personnel était très professionnel. Cie au top."

Points positifs : "le personel etaient aimable et souriant"
Points négatifs : "nous avons eu un delay"

Points négatifs : "Baggage delayed on arrival"

Points négatifs : "Vol British Airways opéré par American Airlines - Place aux jambes insuffisant, repas médiocre, hôtesses peu souriantes"

Points négatifs : "ne pas etre entre deux inconnus"

Points positifs : "la gentillesse de l’équip"
Points négatifs : "probablement le plus vieil avion que j’ai pris depuis des années. un boeing 747 de plus de 20 ans. sièges en tête bêche , ridicule comme configuration. tablette repas branlante, écran de télévision d’un autre âge. inadmissible pour une business class vu le prix. j’avais une autre image de BA."

Points positifs : "Accueil équipage Il serait bien de proposer au minimum un verre d'eau gratuit !"
Points négatifs : "Problème de lecture de passeport au moment retrait billet alors que mis au nom de femme mariée tout comme billet obligeant à passer par comptoir ce qui a entraîné perte de temps et nécessite de courir ensuite mais par contre équipé très bien"

Points positifs : "I like how the staff treated me."
Points négatifs : "Unfortunately my seat was the middle one and it was really uncomfortable. But it was my fault that forgot to check-in :)"

Points positifs : "Ponctualité, souriant, Siege plus confortable qu’a l’aller ^^"

Points négatifs : "Pas de cash accepté. Aucune nourriture cadeau."

Points négatifs : "Pas de cash accepté; Pas de petits "cadeaux" à manger ou boire."

Points positifs : "Flight crew was friendly. Getting to leave the plane."
Points négatifs : "Seats were the smallest since I tried Ryan Air. Boarding is ridiculous process of elevators, buses, and salmon stand-offs as people board from the front & rear with no guidance. Arrival was also waiting on buses before a 15 minute ride to the far side of the airport. No food or beverage is offered free. Not a pleasant experience in any way."

Points positifs : "Embarquement efficace. Un mail la veille pour prévenir que le vol est complet et donc de déposer ses bagages cabine à l’enregistrement facilité la vie à tout le monde, c’est bien pensé! Un personnel navigant à l’écoute et très aimable. Vol à l’heure et en avance à l’arrivée."

Points négatifs : "AUTOMATISATION ENREGISTREMENT DEPART AVEC 2 HEURES DE RETARD"

Points négatifs : "25 min de retard pour le décollage"

Points positifs : "La sympathie de l'équipage"
Points négatifs : "Pas de proposition claire pour un encas, c'était l'heure du petit déjeuner."

Points positifs : "Embarquement rapide au retour. Parfait"
Points négatifs : "Vétusté de l'avion. Pas même de prise USB pour charger son tel. Toute la partie divertissement, écran complètement obsolète."

Points positifs : "We pushed back from the gate about 24 minutes late and arrived at our destination about 38 minutes late. The four-course dinner (Chicken Tikka Masala or Penne Pasta) was good for airline food. The crew was friendly and professional."
Points négatifs : "No USB power ports by the seats."

Points positifs : "Boarding was fast."
Points négatifs : "Not even a complimentary cup of coffee or tea, just tap water."

Points positifs : "Une fois à bord, confortable et efficace"
Points négatifs : "Retard de 30min maos ce sont les aléas de l'aérien..."

Points positifs : "L’embarquement parfait la taille des places et l’espace pour les jambes super"
Points négatifs : "Même pas une boisson offerte (eau/thé/café)...voyage très très secoué"

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Le vol est parti sans nous, nous étions à la porte d’embarquement 20 minutes avant l’heure du départ, avec deux enfants en bas âge, et on ne nous a pas laissé y aller. après le contrôle de douanes (ou nous avons perdu bcp de temps) on nous a fait passé en courant et après on nous a dit que l’avion était déjà parti! Que du stress! Nous étions en état de choc, ils ont annulé notre billet à l’instant: l’aller et le retour!). Ce n’était pas du tout normal. Nous allons faire un recours, c’est inadmissible. Jamais plus avec British Airways."

Points négatifs : "finding the gate only 30 minutes before eprture in long walk for 76year old man glass of soda for $3.50"

Points négatifs : "Le retard plus long que la durée du vol. Manque d'explication et absence de geste commerciale ne serait-ce qu'une collation vu l'heure (départ à 23h30 au lieu de 21h15)."

Points positifs : "Sièges super confortables, calme, bon service, bon repas..."
Points négatifs : "Pas de wifi dans un A380 en business class, même pas payant... c'est juste scandaleux!"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Flight delayed over 100% Pilot couldn’t navigate turbulence without persistent discomfort Ground staff negligent/incompetent, bordering malicious"

Points positifs : "Horaire ponctuel même en fin de journée. Personnel agréable"

Points positifs : "I liked that the center seat was empty."
Points négatifs : "My seat back didn’t recline as much as the seat in front of me or the seats beside me."

Points positifs : "Bagages inclus et personnels sympathique et serviable"
Points négatifs : "Tout est payant en supplément, aucun divertissement dans l’avion même pas un écran générale ou de la musique. Même les places sont payantes si vous voulez les choisir avant le check-in"

Points positifs : "Siège relativement confortable, nourriture excellente, abondance d’alcool, variété de films, présence de films récents."
Points négatifs : "Courtoisie des employées n’etait pas excellente. Le service était TRÈS long. 4 agent.e.s de bord, ce n’est pas suffisant pour la taille de l’avion. Employé.e.s pas toujours sympathiques, et parfois plutôt rude."

Points positifs : "Le vol en general"
Points négatifs : "3h de formalités pour sortir de l’aeroport L’obligation de récupérer ses bagages pour les reenregistrer"

Points négatifs : "1 heure de retard Plusieurs vols annulés donc bcq de monde à l'embarquement Nourriture payante alors que le vol faisait partie d'un vol paris-singapour"

Points négatifs : "3h de retard"

Points positifs : "Got a baby cot, offered wine for dinner and arrived 20 mins earlier than scheduled"
Points négatifs : "Nothing"

Points positifs : "Le personnel très avenant et souriant."

Points négatifs : "Le manque d'attention du personnel de bord qui reste très impersonnel. pas de café à la fin du repas ni de digestif, Les films pas très intéressants"

Points positifs : "It’s acctually the second time , just last week 23rd , our flight with delta got delayed that made us missed our connecting flight and I had to pass through Nairobi, female crew serving snacks came over to me with snacks and told me I ordered low fat food which I did and I asked her if it was ok if I had chicken that day she insisted that had ordered low fat mean and that’s what she has to serve me and I had to tell her again I needed chicken, she started arguing with me over snacks she got offended and she just threw food in my hand almost dropped to the floor , I think that was not professional at all. And today again coming to Nairobi the female crew came over serving snacks again and requested if I could have some wet wipes my hands were dirty dirty because had seen a crew handing out with to the people in the front raw but she answered me it was in the bank and she kept on and I again asked the male crew and he explained to me that they mostly don’t give wet wipes for short flights but I had wet wipes when I flew to Nairobi from Amsterdam and I had too when I left Nairobi to Uganda , what’s the point of serving foods when passengers gotta eat with dirty hands , and today again-the same female crew skipped the first raw of two males with snacks who were seated in front of us and even if they told her they missed the snacks, she stood there and called the male crew just unprofessionally to bring the snacks for the gentleman and she just never cared . I think they should do better thanks ."
Points négatifs : "They should be more professional and friendly to people they act like they don’t care sometimes ."

Points positifs : "Service was perfect"
Points négatifs : "It was an old plane and it was completely full. In this old planes you don't have much space especially when you want to do some work in economic class."

Points négatifs : "Not many movies to chose from."

Points négatifs : "All is well."

Points négatifs : "Flight was delayed for 2 hours. I missed my connection flight to Lilongwe and had to spend a night in nairobi. What n incovinienve!"

Points positifs : "Easy going flight with friendly and hospitable crew"
Points négatifs : "Plane was quite dirty inside and out"

Points positifs : "Cabin crew, punctuality, service, delicious & tasty food"

Points positifs : "Crew, punctuality, service"

Points positifs : "The airplane was quite nice and comfy."

Points négatifs : "I enjoyed the flight and the host were so friendly and kind."

Points positifs : "No delay."
Points négatifs : "N/A"

Points positifs : "Les filles meme si ma télécommande été casser"
Points négatifs : "Le personnel n’est vraiment pas souriant et aimable on as l’impression de les déranger à chaque moment. Et pour le confort des siège si vous n’est pas en classe élevé préparer votre rendez-vous chez le kine"

Points positifs : "L’es film même si la télécommande e fonctionner pas"
Points négatifs : "Le personnel n’est vraiment pas souriant et aimable on as l’impression de les déranger à chaque moment. Et pour le confort des siège si vous n’est pas en classe élevé préparer votre rendez-vous chez le kine"

Points négatifs : "According to the KQ App the flight was direct to Cape Town but when we got to the airport we found the plane was stopping in Livingston’s. The result was we were an hour late. Most annoying. Surely the App can be amended to alert us of such changes"

Points positifs : "I enjoyed the crew...they were friendly the whole time. The food was great."
Points négatifs : "The delay was painful. Hope they work out overlays properly to avoid further delays."

Points positifs : "This was a good flight; enjoyed everything"
Points négatifs : "My only disappointment was that I hoped to buy Amarula on the flight, but apparently they were out of stock."

Points positifs : "Very quick, smooth flight"

Points positifs : "Everything was great about my Kenyan Airways flight. Crew was super friendly and helpful."

Points positifs : "They should send us prior notice of changes in flights. My flights where delayed by almost 6 hours both inbound and outbound bound"
Points négatifs : "Check in agents should do their job as per their description not wasting our time and keychatting with their collegues"

Points positifs : "Comfortable seats, smooth flight, good service on board"
Points négatifs : "Did not care for insect spraying, limited entertainment / movie choices."

Points positifs : "Boarding was on time. The flight attendant’s response to my call and request for a blanket...first she smiled as if my request was ridiculous but still went ahead to get me the blanket and we joked about it cause the cabin was getting too cold for me and if she hadn’t given me a blanket I would have caught a cold!"
Points négatifs : "Delay to take off, and spaying of the cabin with insecticide when passengers have boarded!"

Points positifs : "The easy and comfortable element of the flight."
Points négatifs : "I didn’t really hear any boarding announcements, it would of been to be told we would be debording the plane by steps in the rain"

Points positifs : "Attentive, quick to serve food/ drinks, very professional and friendly."

Points négatifs : "Whites are given more attention than blacks yet we all pay for the flight"

Points positifs : "Le personnel très aimable et très respectueux. Repas et petit dejeuner bien, mais il ne faut pas etre très exigeant..."
Points négatifs : "Le matériel mis à disposition (écouteurs) sont d'une qualité très moyenne. il est impossible d'y accrocher la mousse sur le casque. Le logiciel permettant de naviguer sur la tablette est un peu capricieux..."

Points positifs : "la ponctualité Collation sur un vol très court"
Points négatifs : "Il n'y a eu aucun avertissement de turbulences. Nous avons eu un gros trou d'air au décollage qui nous a très vite plonger dans un instant de panique. Aucun mot des hôtesses, même le capitaine n'a rien dit... Pas un seul sourire des hôtesses à l'arrivée. Le vol était extrêmement bruyant (vétusté de l'avion)"

Points positifs : "Friendly crew"
Points négatifs : "At one time the flight got too cold"

Points positifs : "Clean planes, everything (for me) ran on-time"
Points négatifs : "Boarding was a bit "hectic", could be improved. Toilets got progressively worse as the flight went on (should be cleaned regularly). On 1 flight the meal trays stayed on the tables for over an hour (after the meal was served), should have been collected faster"

Points positifs : "Good movie choices. Very helpful and friendly crew."
Points négatifs : "-Seat wasn't preferred despite my SkyTeam Gold status, didn't even get choice of aisle seat. Thankfully those next to me traded. -Food was to very good, no milk for tea."

Points positifs : "The flight attendants were the best! I fly a lot every year, but I found the flight attendants among the best I have ever had. In addition, the flight was early in arrival! I love Kenya Airways!"

Points positifs : "The crew is always great and friendly."
Points négatifs : "The food was really bad. It was some kind of beef but it was uneatable."

Points positifs : "Only the pilot take off and landing was owesome.. the other services were very poor.. eg I hated it when all our largages were left behind"
Points négatifs : "pilot take off and landing.."

Points positifs : "Once I got on the flight things were fine, but the process of getting there was a nightmare."
Points négatifs : "My Air India and Kenya Airways flights were packaged together as though they were a code share, but when my initial let on Air India from Delhi to Mumbai was delayed I missed my connection to Nairobi. What followed was a bizarre five-hour scramble in the Mumbai airport that ranks in the top three worst flight experiences I’ve ever had. I had already checked in and had a emailed boarding pass, but wasn’t let through security without the official airline printout. Although the Kenya Airways Nairobi flight was also delayed and was still several hours from boarding, their staff was nowhere to be found and none of their 10+ customer service numbers was working. I finally managed to get a hold of a representative over the phone via the airport’s information counter, and she swore that a staff member was on the way to meet me. Two hours and several calls and assurances later, the flight took off without me and the Kenya Airways staff stopped picking up the phone. Then there was a crazy several hours of back and forth as a single employee emerged and demanded that I get a letter from Air India taking responsibility for the initial delay, before disappearing again for several hours. The disorganization, unprofessionalism and outright lies I encountered were frankly bizarre and unlike anything I’ve encountered while flying before."

Points positifs : "They wheelchaired my companion to the airport after delayed medical examination to make the flight."
Points négatifs : "Kenya changed my flight to two hours later 18 hours before I was to leave. Making me have a 10 minute connection. Then after an hour in a airline office they promised to hold my connection. When my flight landed on time, they did not hold my connection. So they changed my flight and didn’t follow through on the fix. We would now miss wedding activities and business meetings. Then my partner got sick and they refused to taxi us to hotel for the night but take a bus that leaves every three hours. Her sickness got worse and there was a Kenyan airlines doctor who evaluated her at the airport after waiting 40 minutes laying at check in with her crying due to pain. We had a medical release from the doctor saying she needed extra space to lay down but the check in manager refused to make room for her saying the flight is full and she would not upgrade her to accommodate the medical release because we had an economy ticket. My partner looked so bad that the flight crew considered kicking us off but eventually made the space for her to lay down and were helpful on the flight. This is this disgraceful and the worst experience I’ve had with any company."

Points positifs : "Once on the flight the flight crew were caring and accomodating."
Points négatifs : "Kenya changed my flight to two hours later 18 hours before I was to leave. Making me have a 10 minute connection. Then after an hour in a airline office they promised to hold my connection. When my flight landed on time, they did not hold my connection. So they changed my flight and didn’t follow through on the fix. We would now miss wedding activities and business meetings. Then my partner got sick and they refused to taxi us to hotel for the night but take a bus that leaves every three hours. Her sickness got worse and there was a Kenyan airlines doctor who evaluated her at the airport after waiting 40 minutes laying at check in with her crying due to pain. We had a medical release from the doctor saying she needed extra space to lay down but the check in manager refused to make room for her saying the flight is full and she would not upgrade her to accommodate the medical release because we had an economy ticket. My partner looked so bad that the flight crew considered kicking us off but eventually made the space for her to lay down and were helpful on the flight. This is this disgraceful and the worst experience I’ve had with any company."

Points positifs : "Wine selection"
Points négatifs : "Food was just okay in business class"

Points positifs : "Trip on the Dreamliner to/from Nairobi/Joburg went very smoothly. Entertainment was limited but worked and was fine for a 4 hour trip. Food was nothing great but nothing disastrous, booze was handed out willingly, staff were efficient, plane was on time - I rate it higher than SAA for the same leg and would choose KA again."
Points négatifs : "Expensive at $800 but limited choice in Africa so what can you do?"

Points négatifs : "The flight to Nairobi was so late that I missed my connection and have to wait about 10 hours for the next flight out."

Points positifs : "Everything"
Points négatifs : "Nothing"

Points positifs : "They no take care of my bag"

Points négatifs : "In a lot of airports, if a flight is delayed, the airline is aware and holds planes on the ground for a few mins if there are multiple people that will miss the connection. In this case, we were delayed for 2 hours, arrive to Nairobi and am at the gate 15 mins before and they sent me to customer service as the gate had just closed. More than 5 other people on the flight missed this common connection as well. Not only did KQ not have a system in place to work with other flights, the service area was completely swamped. People missed their connections because they couldn't get to the front in time to have a boarding pass printed or have a question answered. The staff were rude and didn't give eye contact or answer questions."

Points positifs : "Late arrival Nairobi. missed flight"
Points négatifs : "Late arrival Nairobi. missed flight"

Points positifs : "It was fine."

Points positifs : "Food. The pilot spent some time flying over the Victoria falls"
Points négatifs : "Dirty bathroom"

Points positifs : "- Short flight - Clean flight"
Points négatifs : "- Food minimal in size and quality - Little manners staff"

Points négatifs : "My bag was opened and some items were taken out my watch , cologne for men and some Ghanaian currency for my taxi back home"

Points négatifs : "Lack of drink options, no diet cola?! Poor entertainment options"

Points positifs : "Flight management was okay from Mombasa up to landing in Nairobi"
Points négatifs : "Plane could not park at the domestic arrival, yet at the international slot we had to wait over 15 Minutes without communication by crew. Captain only announced when parking slot became available. It took long to get baggage delivered to domestic side and when baggage arrived some including mine were wet with stinking liquid in spite of no rain around airport. at the end Passengers on a later flight made it smoothly out and eventually lost 45 minutes since landing and dirty baggage."

Points positifs : "Food and service"
Points négatifs : "Time to update, renovate and scale up the fleet flying Africa. Impossible to sleep in economy."

Points négatifs : "I was originally scheduled on a Precision Airways flight but it did not fly, so put on Kenya Airways flight. Unfortunately my bag didn't make it so had to spend the night without it. It did come the next day, so I was able to climb Kilimanjaro. Don't know which company messed up."

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