Trouvez un billet d’avion pas cher pour Le Cap

CPT

Trouvez un billet d’avion pas cher pour Le Cap

Recherchez sur des centaines de sites et trouvez des vols pour Le Cap

Aller-retour
Économique
Zurich (ZRH)
Le Cap
ven. 9/4
ven. 16/4
N'importe quand
Comparer les sites à KAYAK |
Le Cap : des restrictions de voyage s’appliquent. En savoir plus
Restez informé des changements de restrictions de voyage pour ce pays (Le Cap) et recevez des mises à jour par e-mail.

Bon à savoir

Basse saison

maiMeilleure période pour échapper aux foules, avec une baisse moyenne des prix de 4%.

Haute saison

décembrePériode la plus populaire pour voyager, avec une hausse moyenne des prix de 9%.

Prix moyen aller-retour

637 €(prix moyen sur les 2 dernières semaines)

Bonne affaire aller-retour

473 €ou moins

Bonne affaire aller simple

322 €ou moins

Astuces pour trouver un vol pas cher pour Le Cap

  • À la recherche d’un vol à petit prix pour Le Cap ? 25% de nos utilisateurs ont trouvé un vol pour Le Cap aux tarifs suivants ou moins : Aller simple de Paris à 322 €, aller-retour à 397 €, aller simple de Nice à 349 €, aller-retour à 434 €, aller simple de Bordeaux à 431 €, aller-retour à 482 €
  • Réservez au moins 3 semaines avant le départ pour obtenir un prix moins cher que la moyenne.
  • La haute saison est en janvier, novembre et décembre, et mai est le mois le moins cher pour partir à Le Cap.
  • Saisissez votre aéroport de départ préféré et vos dates de voyage dans le formulaire de recherche en haut de page pour découvrir les dernières offres de vols vers Le Cap.
  • Les deux terminaux de l'aéroport du Cap (CPT) sont suffisamment proches l'un de l'autre pour que vous puissiez y accéder à pied.
  • Pour échanger de l'argent, plusieurs possibilités s'offrent à vous directement à l'aéroport, les agences proposant des taux similaires. Évitez toutefois de faire le change dans les hôtels qui le proposent, préférez passer par des services en ligne comme Travelex qui vous propose de retirer vos espèces dans les guichets de l'agence.
  • Il existe 5 zones de parking différentes dans l'aéroport. Pour le dépose-minute vous devrez vous diriger vers le parking P1, réservé aux vols internationaux. Les 30 premières minutes sont gratuites. Vous pourrez également utiliser les deux parkings extérieurs ainsi qu'un parking longue durée.

FAQ - Réserver un vol pour Le Cap

Quel est le vol le moins cher pour Le Cap ?

Quelle est la distance entre l’aéroport de Le Cap et le centre-ville de Le Cap ?

Comment s’appelle l’aéroport de Le Cap ?

Comment louer une voiture à l'aéroport du Cap (Cape Town) ?

Dans quel hôtel loger à proximité de l'aéroport du Cap ?

Comment rejoindre le centre-ville du Cap depuis l'aéroport ?

Le Cap : y a-t-il des restrictions de voyage liées au coronavirus ?

Comment KAYAK trouve-t-il des prix aussi bas sur les vols pour Le Cap ?

Comment la Prédiction des prix KAYAK peut-elle m’aider à savoir quand réserver mon billet d’avion pour Le Cap ?

À quoi correspond l’option KAYAK Mix dans les résultats de vols pour Le Cap ?

À quoi correspond l’option « dates flexibles » de KAYAK, et comment peut-elle m’aider à trouver un vol pour Le Cap ?

5 meilleures compagnies proposant des vols pour Le Cap

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK

8,3
Qatar Airways
Note générale basée sur 10 960 avis
8,3
Embarquement
8,2
Confort
8,6
Équipage
8,3
Divertissement
8,0
Repas
Avis sur la compagnie

Points positifs : "Amazing crew. Very attentive to passengers and genuinely nice."

Points positifs : "Seat comfortable"

Points négatifs : "Poor Flight and worst food and bad staff from Doha Airport. Worst food in qatar flight"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Be more professional"

Points négatifs : "L'embarquement: pas de passerelle. Accès par bus. Dommage mais on sait que ça peut arriver à Doha. Longue attente dans le bus. Pas de "traitement Business". Température un peu basse pendant la nuit."

Points positifs : "On time departure and arrival. Hard working crew members."
Points négatifs : "No slippers for long flights."

Points positifs : "The crew was exceptional! Seat was comfortable and extra seat not occupied next to me giving me extra elbow room also in addition to sufficient leg room."
Points négatifs : "I would have a few suggestions but it would rise the price of ticket significantly. We got what we paid for."

Points positifs : "The crew was unparalleled. Really. Attentive. Friendly."
Points négatifs : "Nothing could have been better beyond the signs at the gate."

Points positifs : "The crew was very friendly and helpful"
Points négatifs : "Longer wifi time and faster connection"

Points négatifs : "maybe they can offer more snacks on the plain"

Points positifs : "There’s a reason Qatar Airline is one of the top 10 airlines! Other airlines feed you pretzels and charge you for a blanket. Qatar feeds you numerous times throughout the flight and everything is as great as travel today can be."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Meals are absolutly terrible, confort desaster, and hostess unqualified"

Points positifs : "Embarquement à l'heure, équipage très sympathique. Arrivée à Montréal en avance!"
Points négatifs : "Les repas sont corrects mais du potentiel d'amélioration."

Points positifs : "Boarding was very smooth."
Points négatifs : "We were seated in the last row, and by the time the food came around, 2 of the 3 entree options were unavailable. We had to have fish or not get an entree at all."

Points positifs : "Seat comfortable"

Points positifs : "The crew in the plane was very supportive and assisted us with the baby and have provided all possible comfort"
Points négatifs : "we have booked a wheelchair to carry old grandmother with permanent injured hand and the baby to the plane, and we have confirmed availability of the same by calling QA office in Qatar. However QA did not provide a wheelchair during check-in at Paris Charles de Gaulle for whatever unjustified reason"

Points positifs : "Nice crew, 1 hr free WiFi"
Points négatifs : "Significant delay on jetway, temps uncomfortable,"

Points négatifs : "J'étais assis entouré d'enfants qui ont pleuré à tour de role plus de 10hrs sur les 12hrs de vol. Désastreux."

Points positifs : "Le plus important dans un vol c'est datterrire à temps nous avons eu un retard de 2h sans aucune justification ni communication du progrès"
Points négatifs : "Timely communication sur le status du retard Prendre en considération le long transit de certains passagers et les contraintes d'arriver au milieu de la nuit. Beyrouth"

Points positifs : "Flight was on time, touch down smooth"
Points négatifs : "The screen for my seat was not working correctly so could not do anything except wait for flight to finish"

Points positifs : "Très bonne compagnie aérienne qui soigne le détail."
Points négatifs : "Le steward qui soccupait de notre secteur aurait avoir plus d'entregent et sourire."

Points positifs : "Avion tres confortable, design intérieur et lighting parfait. Equipage et service de très grande qualité."
Points négatifs : "Embarquement, mais là cest le ground staff à Beyrouth qui doit s'ameliorer..."

Points positifs : "Crew à bord très efficace, attentif et serviable. De Grande qualité pour une classe Eco, en fait la première fois que je vois cela comparativement à beaucoup d'autres Airlines compagnies. Siege et place très agréable. Rapport qualité prix très bon."

Points positifs : "They greeted us in Georgian at the gate during boarding, this was very nice."
Points négatifs : "Entertainement could have been better, there was no in flight entertainement at all. The food alos remains to be improved."

Points positifs : "Service and entertainment."
Points négatifs : "Food."

Points positifs : "L’equiage L’avion Le vol"
Points négatifs : "L’avion n’a pas ete nettoye avant notre embarquement"

Points positifs : "Qatar est une super compagnie rien à redire"

Points positifs : "Super compagnie gentille et agréable"

Points négatifs : "Entertainment for a 4 hr flight was terrible"

Points négatifs : "Les repas"

Points positifs : "The service was fantastic"
Points négatifs : "Screaming babies. But hey, great flight"

Points négatifs : "Qatar counter check asked how long I will be staying in Ho Chi Minh, even though my visa expired in 2022! Surprise and they are aware of my ticket with a return in Thi September. Then I was asked for how long I will stay is not of Qatar concern. Too much of concern!"

Points négatifs : "Peu de nouveaux films"

Points positifs : "Older plane Older entertainment system"
Points négatifs : "Older plane Older entertainment system"

Points négatifs : "The TSA agents broke my phone and tried to hide it in a secured package with another of my electronics. I questioned why 1/3 phones were in secured and the others were not. I was told to not open the bag until I reached my destination. Lucky I opened it after I cleared security to find that the face of the phone had been shattered with glass shards sticking out, I bought this to the crews' attention and was told to send an email to a random email for the airlines and that the incident would be investigated later. So basically I was given the brush off. Worst experience I have had while flying."

Points négatifs : "Movies are always the same"

Points négatifs : "Too many security screenings including the airline’s itself.!!!"

Points positifs : "Good food"
Points négatifs : "Des choices of movies"

Points positifs : "Cabin crews were politie"
Points négatifs : "Waiting area outside gate was crowded and slow service, plane take off was delayed Plane wasnt clean enough food wasnt good taste horrible"

Points positifs : "The flight crew are all amazing and provide excellent customer service."
Points négatifs : "No complaints."

Points positifs : "the attention in general for me was excellent."
Points négatifs : "may be the fact that it was the same kind of food in both of the flights I had, is not that it was bad just in my opinion they should have more option, especially for south american people, thank you"

Points positifs : "It was normal flight"
Points négatifs : "I have a layover for 12 hrs and Qatar Airways didn't offer me a hotel."

Points positifs : "Dans les temps, confortable, personnel aidant"
Points négatifs : "L’ecran de divertissement ne fonctionnait pas.."

Points positifs : "Dans les temps, confortable, personnel aidant"

Points négatifs : "Food was awful and two out of four family members have been sick. One on each flight"

Points positifs : "Short flight, seat pitch OK and food adequate. Good crew."
Points négatifs : "Bus boarding always chaotic"

Points positifs : "Crew was good, they were trying hard to keep customers happy."
Points négatifs : "Limited food selection on top they ran out of available options so basically only one beef option was given. Either u like it or not. Pretty old movies in entertainment section, broken seat controls, charging ports and headphone inputs. No clear announcements by captain."

Points positifs : "le service a bord, les repas et le confort relatif des sièges. L'.espace étant toujours un problème mais cela semble le prix a payer dans la classe économique. Tout s'est bien dérouler pour un vol de 9h50. C'est sur qu'on aurait aimé plus , mais cela vient avec le prix qu'on prêt a payer. Somme toute un bon voyage"
Points négatifs : "Le manque d'espace , mais il me semble que s'est pire avec d'autres transporteurs. Dormir ou essayer de dormir dans un avion, un vraie aventure, de toute façon."

Points positifs : "Cet avion un B--777 avait plus d’espace pour les jambes, ce qui fut fortement apprécie.. Ce n'était pas le cas pour les épaules, surtout si le voisin est le moindrement corpulent ou un peu hors norme, ce qui n'est pas mon cas, ni celui de mon épouse."
Points négatifs : "Dormir dans un avion ou essayé d'y dormir est une sacrifice que je ne suis plus prêt a payer . Dorénavant, je me contenterai de de distance ne dépassant 7-9-heures"

Points négatifs : "It was a great experience"

Points positifs : "Every thing amazing"
Points négatifs : "This trip really excellent Thank you Turkish Airlines"

Points positifs : "Toute était très bon depuis le début jusqu'a la fin. Très en écoute. Excellent ..."

Points positifs : "Everything...the food was delicious, the staff was gracious and always went the extra mile."

Points négatifs : "The Ground crew didn’t know how to add a bag"

Points positifs : "The food and the entertainment"
Points négatifs : "Boarding was late and they change the number of the gate without telling the passengers. The seats were uncomfortable."

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Rien"

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Rien"

Points positifs : "good company"

Points positifs : "Super efficacité au desk 'cas speciaux' de Turkishairline Ils m'ont imprimé ma carte d'embarquement en 3 minutes"
Points négatifs : "Pas de réseau à l'aéroport Pas de rappel de kiwi pour s'enregistrer"

Points négatifs : "Bagage non reçu. Un bagage sur 10 bagages, quelle mauvaise organisation"

Points positifs : "L'organisation."
Points négatifs : "L'équipage ne fais pas d'effort pour comprendre ce qu'on lui demande dans une autre langue à part l'anglais. C'est un vol international et je pense que c'est important de parler français aussi."

Points positifs : "Food and service is excellent. Istanbul lounge is great."
Points négatifs : "Delayed in both directions. Happens. But zero announcements. Zero. Staff didn't know what was going on. Complete chaos."

Points négatifs : "La cuisine est vraiment horrible"

Points négatifs : "Le manque de sollicitude pour établir le billet pour la connexion IST YUL, suite à la non connaissance du nouveau contrôle AVE pour les entrées au Canada."

Points positifs : "Un grand merci pour avoir été surclassés lors de ce vol qui fut des plus agréable . Le personnel a été charmant et compète a l’aerop et pendant le vol !"

Points positifs : "Food"
Points négatifs : "After bus arrived at steps kept on it 20 mins. 2 more buses arrived in this time. Still wait. Then let out all at once. Massive queues to board. Poeple not dressed for this. Poor babies crying Maybe 15 mins waiting in 2am cold on tarmac."

Points positifs : "Tout a été excellent"
Points négatifs : "Rien ne m'a déplu"

Points positifs : "gentillesse de l'équipage, propreté de l'avion"
Points négatifs : "2 bagages cassés au retour dont une ouverte"

Points positifs : "ils sont toujours à l'écoute et attentionné Parfait en globalitees"

Points positifs : "Très pratique,gagne beaucoup de temps partout où nous allons."

Points positifs : "Très pratique"

Points négatifs : "Retard du vol dur avec un enfant"

Points négatifs : "Retard du vil dir avec un enfant"

Points positifs : "Rien"

Points positifs : "Friendly staff, great food and entertainment selections, care package/pillow/blanket provided, comfortable flight"

Points négatifs : "Repas"

Points positifs : "There was almost nobody on the flight. In flight entertainment was awesome too."
Points négatifs : "Nothing"

Points positifs : "The flight was excellent, with good food and good service. The crew was very professional and courteous."
Points négatifs : "Our experience in the Istanbul airport. We got off our connecting flight and no one was willing to provide us with directions. We had to stand in a security line for two hours thinking that we had as a consequence missed our connecting flight. Again, no communication. We found out when we finally got through security (we had already gone through security at the Paris airport), everyone was in the same situation and our flight had been delayed. It would have been helpful to know that as we were standing in line. While in the line, many people panicked and starting pushing their way to the front of the line. Again, no officials were there to keep order. It was truly a mess! And creating too much anxiety and stress that I really wanted to not have on my trip back to the USA. I realize that in these times, we must go through added security, but I am accustomed to US airports where there is more communication over the intercom and by airport officials. In Istanbul, it seemed that everyone did not want to give directions, and airport officials seemed to avoid the public they were there to serve."

Points positifs : "The flight was good. The food tasted great. They had some good movies I haven't seen yet. The flight attendants were constantly up and down the isles either giving you something or taking away trash. The leg room was sufficient."
Points négatifs : "The customer service on the phone and in person was completely unprofessional, rude and a bit uneducated. They yelled at me when I asked them "is there anything yall can do to fix this?". And then in person I watched them get out of their seats and yell at this older woman."

Points positifs : "Professional and friendly staffing, comfortable flight."
Points négatifs : "We realized when boarding to first flight that they did not included my son on next connection flight...oops when it was addressed they fixed it in a professional matter with appologies at boarding."

Points négatifs : "In flight entertainment system was not functioning. Turkish refused to provide hotel in Istanbul as per their policy even after being told by Turkish employees in the USA and France that this would be provided due to my 20 hour layover. I will not fly Turkish again in the future."

Points positifs : "Merci à Turkish Airlines"

Points négatifs : "Enjoyed the hotel stay on the long layover"

Points positifs : "Will definitely fly Turkish Airlines again!"

Points négatifs : "++++"

Points négatifs : "Vol a des heures invraisemblalbles 3:45AM Attente interminable dans bus surchauffé, alors que l aeroport est vide et plein de passerelles sont libres. Turkish economise des droits d aeroports sur le dos de sa clientele Personnel de l aeroport ne fait que taper la discute entre eux alors que la clientele n en peut plus d attendre.."

Points négatifs : "No being able to rebook!"

Points négatifs : "Food was dried out and tasteless"

Points positifs : "L'equipe etait serviable et courtois."

Points positifs : "Le film que j'ai regarde pendant le vol"
Points négatifs : "Mon siege, trop etroit, et je n'aime pas etre au milieu entre deux autres passagers"

Points positifs : "love the food and the crew service."
Points négatifs : "Aircon could have been better. Someone got sick during the flight because of that."

Points positifs : "As above"
Points négatifs : "As above"

Points positifs : "Friendliness, attentiveness, food, clean bathrooms, and great wine selection. I would fly Turkish Airlines anywhere!!!"

Points négatifs : "I have lactose intolerance and I tried ordering the special meals. However the lactose free meals are not good. I got it more than once, it's always dry grilled chicken, steamed veggies and plain rice. Overall it's a dry meal and no flavorful at all. On this trip I didn't order a special as I was hoping one of the options wouldn't have lactose."

Points positifs : "Parfait. Je voyage souvent avec cette compagnie. Très satisfaite"

Points positifs : "I used the prime lounge in Istanbul and when it was time to go, I was able to practically walk on the plane without any wait. The seats were comfy and didn't have a ton of legroom but it wasn't bad. The staff we're friendly and helpful. The in-flight entertainment had a pretty impressive selection and had one of the best-designed interfaces I've seen so far (and I've ridden a variety of airlines). Last and most important, the food was hands down the BEST I've had on a plane. Turkish is killing it, they're my new go-to airline!"
Points négatifs : "I really can't complain about anything, even if I try! Maybe the touch screen sensitivity on the entertainment console seemed a little off, but that's just nitpicking"

Points positifs : "Lots of crew members Pay attention Food was good"
Points négatifs : "The boarding was chaotic"

Points positifs : "Tout"
Points négatifs : "Rien"

Points positifs : "The food and entertainment on the plane"
Points négatifs : "The Turkish Airlines staff can be very rude, non-communicative in passing along information. They do not like you to ask questions nor do they want to answer your questions. They yell at you or just simply ignore you. No legroom. The crew did not mention that are flight was delayed prior or that we missed our connecting flight and what to do from there. I was given a hotel room during my layover but its in a scary neighborhood and it smells like sewage is nearby. The Grand Yavaz. The cheaper price is not worth the hassle. I can spend my good money elsewhere...i will be sure to warn others."

Points positifs : "Small plane, decent space, short flight."
Points négatifs : "Legroom."

Points négatifs : "Food was a little underwhelming for First Class."

Points négatifs : "More space on economy for long flights."

Points négatifs : "First flight delayed, missed flight to SF, stuck in frankfurt. A hotel is not adequate compensation"

Points positifs : "Nothing much to say. The crew was polite, kind and professional."
Points négatifs : "nothing."

Points positifs : "Hydration station during the long flight. Leg room adequate."
Points négatifs : "They checked my bag at the gate - despite me traveling all over the world NEVER having to check it - and would not take no for an answer, despite me having a 25 minute connection due to their one hour delay. Once boarded there was an incredible amount of empty overhead bins! Bag didn't make it"

Points positifs : "The incoming pilot to Nice parked at the wrong gate and apparently, once parked, it could not be moved. So the airport had to scramble buses which made the flight depart more than an hour late. We had a 50-minute layover and Lufthansa did not hold the plane. So we got home a day late."
Points négatifs : "They could have left Nice on time, or held the plane for us in Munich."

Points positifs : "Je suis allergique à la moutarde et aux à l’avance d’en faire part sur le site d’enregistrement. J’ai tenté d’appeler mais après avoir perdu 20 minutes j’ai abandonné. Conséquence j’ai mangé un bout de pain et une barre tendre! De plus, le personnel était plus ou moins compréhensif et accomodant."
Points négatifs : "Avoir sur le site d’enregistrement la possibilité de faire part des allergies alimentaires.Que l’équipage ai accès à une liste détaillée des ingrédients du menu servi à bord"

Points positifs : "Le personnel était parfait et proposait de l'eau régulièrement."
Points négatifs : "Le repas n'était pas très bon et j'ai eu faim"

Points positifs : "The crew was very professional and pleasant. The food was tasty for airplane food."
Points négatifs : "The seats were not that comfortable."

Points négatifs : "LA NOURRITURE POURRRAIT ÊTRE BEAUCOUP MIEUX"

Points négatifs : "Retard"

Points positifs : "Ben... Je cherche encore"

Points positifs : "le personnel"
Points négatifs : "respecter l'horaire. la recherche a été faite pour un vol avec bagage enregistré inclus. seulement aprèes l'achat on a pu voir que c'était un light fare"

Points positifs : "Le service"
Points négatifs : "La nourriture, le retard"

Points négatifs : "Parfait rien a dire"

Points négatifs : "Toujours un plaisir de voyager avec une compagnie de renommée."

Points positifs : "The problem was with the booking, cancelled flights- under stable- but nobody willing to make it right. Flights still screwed up"
Points négatifs : "Give some customer service to your paying customers. Don't make a bad situation worse. Practice a can do attitude. Very disappointed in customer service. Not the flight itself."

Points positifs : "La grande attention et disponibilité du personnel cabine"
Points négatifs : "Quelques soucis avec le système de divertissement,"

Points positifs : "Voler pour la première fois sur un à 320 NEO !"
Points négatifs : "Rien"

Points positifs : "Très Correct"
Points négatifs : "Rien !"

Points positifs : "Personel très pro"
Points négatifs : "Films et divertissement"

Points positifs : "Personel très réactif"
Points négatifs : "Les films et divertissements"

Points positifs : "Mauvaise information"
Points négatifs : "L’embarquement"

Points positifs : "On a eu 3 h de retard ... l’avion n’était pas plein donc attendu l’autre vol"
Points négatifs : "Mauvaise info"

Points positifs : "Confort de l'avion et amabilité de l'équipage"
Points négatifs : "Un peu déçu par les repas J'en avais un meilleur souvenir"

Points négatifs : "Le retard"

Points négatifs : "Le retard"

Points négatifs : "les faits d‘être m‘a fait loupé la suite de mes transports"

Points positifs : "rien"
Points négatifs : "les retards"

Points négatifs : "Le vol est largement en retard !!!!!"

Points positifs : "Embarquement très rapide, vol ponctuel."

Points négatifs : "Le repas était franchement mauvais. Il n'y avait pluplus de deuxième choix"

Points négatifs : "Les informations à bord etaient incompréhensibles"

Points négatifs : "Service was poor, lack of vegetarian food"

Points positifs : "On board crew was friendly and helpful"
Points négatifs : "Muslim meal does not mean all Muslims eat curry. It’s rediculous that we cant have a decent English breakfast instead you get curry or some form of curry for breakfast, lunch and supper. Your so called Muslim meals are not suitable for kids!! There is no such thing as a Muslim meal either. It’s simply called Halal otherwise then everyone else’s meals should be called Christian or Jewish meals etc. Also I requested help with transfer to my last flight which was horrendous because I’m one adult with 4 kids ages 1 to 11 and my eldest has sever learning disability. I nearly missed my flight because our flight landed late and I was struggling to keep my kids safe and together while running for the next flight. Somone should have been there to help with transfer."

Points positifs : "Qualité toujours au rdv et avion au niveau"
Points négatifs : "Changement de vol à la dernière minute imposé par la companie qui nous a fait voyager séparément avec ma copine dans des conditions peu agréables + on a raté le taxrefund à cause de ça..."

Points négatifs : "The gates kept changing and people were standing in line without being told how long the wait would be, or what was going on. A little challenging when you have overseas connecting flights ."

Points positifs : "The crew were helpful"
Points négatifs : "I had to pay luggage fees"

Points positifs : "Great airplane. Very nice staff. Great service."

Points positifs : "Équipement de divertissement excellent. Personnel souriant"

Points positifs : "Beaucoup de compagnies aériennes auraient intérêt à suivre l’exemple de Lufthansa."
Points négatifs : "Un retard de plus de trois heures. Mais au moins, on nous a informés et donné de l’eau et des grignotines."

Points positifs : "Étonnant, mais on a servi sandwich et vin en classe économique gratuitement."
Points négatifs : "Embarquement désorganisé. Tout le monde entre en même temps et non par rangée."

Points négatifs : "Le retard"

Points négatifs : "Le retard"

Points positifs : "food was above average drinks were provided often entertainment selection was great staff was well mannered and smiling"

Points négatifs : "Luggage lost"

Points négatifs : "United charged me a Bagage fee of 25 dollars and they where not supposed to since it was a international flight. The knowledge of the agent was not very good. Now I will have to write to Lufthansa and hoping they will reemburse me."

Points positifs : "Comfortable seats, nice they still give a snack"
Points négatifs : "Nothing"

Points négatifs : "Changement de siège... Déplace au dernier rang de l'avion.... Sans me prévenir de cela....."

Points positifs : "Overall a nice and good flight"
Points négatifs : "Just a detail, my “head holder” (not too sure how it is called) would not hold in position. Also, staff was a bit slow to come after being called, I had to go and ask for water by myself at some point since no one was coming after 15minites of waiting..."

Points positifs : "The crew from Kili to DarEsSalam was tired. A fresh crew worked from DarEsSalam to AMS and they were great."
Points négatifs : "The boarding process was chaotic. The passengers in the first boarding group had to fight through the crowd because there were no boarding lanes."

Points négatifs : "Bigger seats the new ones are way to narrow"

Points positifs : "Comfort"
Points négatifs : "Internet"

Points positifs : "Nice crew, good food."
Points négatifs : "Both bathroom were not working in business class area."

Points négatifs : "Keep the temperature at a more reasonable level. Blankets + two layers of clothing was definitely not enough."

Points négatifs : "Boarding was crazy. Could not everyone in the gate area."

Points positifs : "very nice crew"
Points négatifs : "my baggage was lost"

Points positifs : "Crew was great and helpful despite oversight in my special meal."
Points négatifs : "Special meal request was overlook. I did not mind so much as eating less does some good! It is human to err!"

Points positifs : "Crew was nice and pleasant"
Points négatifs : "Flight very late"

Points positifs : "Personnel serviable. Avion propre et choix de langues (anglais, néerlandais et français) apprécié."
Points négatifs : "Retard au décollage de 30 min minimum à l'aller comme au retour avec KLM. En portant un pull et un polaire j'ai eu bien froid en cabine."

Points négatifs : "KLM was not prepared to get wheel chair passenger off plane. Cost me delay of 1 hour. I will never fly KLM again."

Points positifs : "Le vol était ponctuel."
Points négatifs : "La classe business sur ce type de vol n’a rien de business si ce n’est d’être à l’avant de la cabine."

Points positifs : "My seat"
Points négatifs : "My suitcase wasn’t in the plane. 8 hours in the plane and no one offered us water. We had to look for flight attendant. Entertainment wasn’t great not too many choices and quality of screens was poor"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "They check for everything in the counter as if it was a low cost airline. If you go a kilo more over your baggage allowance you have to pay 100 eur. And for your cabin luggage you only have 12 kg that they check you twice and they have security staff at the airport specifically check in this."

Points positifs : "Le vol"
Points négatifs : "Clairement le système pour faire notre checkin online est pourri"

Points négatifs : "Flight cancelled"

Points négatifs : "L’intégralité du voyage, pas de repas, retard de bagage"

Points positifs : "On time and friendly crew"
Points négatifs : "Boarding needs improvement"

Points positifs : "Flight duration"
Points négatifs : "Very stingy with the drinks Cramped seats"

Points positifs : "Everything OK"

Points négatifs : "Flight was delayed, landing at vce took an additional 10 minutes due to no one at the jet way. Luggage service was very slow"

Points positifs : "Good and friendly services"
Points négatifs : "I really don't like when at the gate the take your luggage and say you'll be the first to get it at arrival.. And now I'm still waiting.. That's really really annoying"

Points négatifs : "Nothing special"

Points positifs : "Easy flight; loved the crew and their friendly customer service. Great food, kept everyone hydrated and fed."
Points négatifs : "The movie options, as well as music and TV options were limited. There were no electrical outlets."

Points positifs : "The flight to Gdansk took off and arrived on-time and the staff were professional."
Points négatifs : "The flight to Amsterdam from Gdansk was late and I had to RUN to the connecting gate. 50 minutes is NOT ENOUGH time to go through passport control."

Points positifs : "kLM staff was great."

Points positifs : "Food was excellent, service from staff was friendly, and entertainment options were great."
Points négatifs : "Not a lot of shoulder room being in the middle seat. But it had adjustments options for a lot of other things which were good."

Points négatifs : "Our two hour connection in Paris became 30 minutes because Air France was late in leaving Washington. So our luggage didn't make to to KLM to Amsterdam. My poor rating was because the luggage handling was really poor. Lots of flights from Paris to Amsterdam (almost hourly), but my bag showed up 12 hours later. My wife's bag took 36 hours. And yes, we checked in together. There were lots of confusing messages"

Points positifs : "Service en business au top. Pour aller de l’europe vers Mexico les sièges sont dans lis confortables sue les vieillissant de l’A380 d’Air France."

Points positifs : "Petit avion sans trop de place."
Points négatifs : "Connexion un peu trop courte à Amsterdam. Génère du stress."

Points positifs : "We got a meal for a 1h flight only"
Points négatifs : "No entertainment but normal for this type of flight"

Points positifs : "Entertainment"
Points négatifs : "Food and one bathroom out of service makes an awful flight"

Points négatifs : "Delay can occur sometimes but it wiuld be better to be explained its reason and the estimated time for boarding. The customer service at CDG airport was the worst ever and all people standing boarding desk were useless without any mind what they are doing."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Super delayed. Could have fixed the issue BEFORE we were sitting on tha plane for TWO hours"

Points positifs : "The aircraft was clean"
Points négatifs : "The food was terrible, wifi was extremely expensive (Delta had free messaging over their wifi)"

Points négatifs : "Le menu est à améliorer"

Points négatifs : "Le menu est à améliorer"

Points positifs : "Due to lightening bolt strike our pre-Y2K era plane got switched out with a newer plane with modern media delivery at the seats."
Points négatifs : "This caused a two hour delay in boarding and another 30 minutes on the JFK T4 tarmac. Same crappy headphones so it wasn’t the"

Points positifs : "The staff was extremely pleasant. Food was good!"
Points négatifs : "Have no complaints"

Points positifs : "Seats were comfortable"
Points négatifs : "Flight was delayed by 2 hours. Could have gone to Amsterdam and come back in that time"

Points positifs : "Flight was lovely, crew were friendly and very helpful and food was delicious!! We travelled with assistance for mum and it was excellent and we were kept updated all through the flight."

Points positifs : "Excellent experience with the cabin crew."
Points négatifs : "Seats on the 777 were too narrow. This 777 had a 3-4-3 seating arraignment, it would have been better with a 3-3-3, similar to a 787 configuration. With the current layout, even with an aisle seat, I was sitting in the aisle. And I am not a large person! The flight was full, so use the 787 and two daily non-stops. For a twelve hour flight, the food was only Okay, could have been better and with a better selection. Meal timing was poor."

Points négatifs : "vol retardé"

Points positifs : "La puntualidad"
Points négatifs : "Toute c’est parfait"

Points positifs : "Crew good flight was fine apart from delay due to fog in Amsterdam but kept informed"
Points négatifs : "Flight was delayed due to weather in Amsterdam area"

Points positifs : "J’aime sa ponctualité"
Points négatifs : "Rien"

Points positifs : "The flight attendants could not do enough for you."
Points négatifs : "Business class was pretty empty but again I was not allowed to change my seat selection online. Pathetic check-in."

Points négatifs : "Le vol a été dérouté sur Lyon pour des vents dangereux. Seul hic, l’ensemble des autres vols atterrissants à Genève on tous pu atterrir dans la même tranche horaire. Ensuite reacheminement en bus ou taxi pour les plus chanceux. Sans qu’on nous donne le moindre repas. Pourtant atterrissage prévu initialement vers 11h. La il est 14h10 passé et le ventre vide et toujours sur la route entre Lyon et Genève."

Points positifs : "had problems checking in , in that I was charged for a suitcase! I have since checked my paper work and found thad that I had paid for a case! I will follow this up when I return to the UK"

Points positifs : "Feel like reacist Company"
Points négatifs : "I didnt like the treatment of the crew."

Points positifs : "La collation très bonne"

Points négatifs : "Idem"

Points positifs : "There is a nothing to mention that was memorable or comfortable."
Points négatifs : "I asked for an upgrade as we are on our honeymoon. The ground staff only wanted to get us on the plane and not try in anyway to recognize us. Our seats were very poor quality, you should immediately replace them! I would have rather stood than sit on the flight. The in flight entertainment is so poor. Absolutely disappointing especially with the head sets not working because of poor ports of connection. The food was absolutely tragic. You should fire your catering company. I expect more from your airline and I was disappointed all the way through. I hope you can provide my wife and I better service and an upgrade when we fly back to Washington DC on Flight AF 0054 from CDG to IAD. I work in the luxury hotel sector, and even the door men and room attendants have more autonomy to wow our guests. Flying AF does not want me to spend any more money with your airline in the future."

Points négatifs : "Delay in take off 45 min!!!!"

Points positifs : "Professionnel"
Points négatifs : "RAS"

Points négatifs : "Kayak updated me that my flight would be late. It wasn't. Missed it had to pay $700"

Points positifs : "Not much, seats are super uncomfortable"
Points négatifs : "Better code sharing with KLM"

Points négatifs : "Très bien"

Points positifs : "Le manque de contact et guide pour les nouveaux systèmes d’enregistrement et embarquement."
Points négatifs : "Plus de présence du personnel au sol."

Points positifs : "Flight attendant was rude to my non French speaking 12 year old. He ripped his charger out of the USB port and threw it at him."
Points négatifs : "TSA was sketchy and gave a FULL search, part down, etc. I kept asking and the excuse kept changing. Final excuse ridiculous! Flight attendant could have not treated my son as he way he did. I was unaware that the usb cord being inputted during taxiing As was my son. He was horrible to him!!"

Points négatifs : "We had a short delay"

Points positifs : "Les prises USB pour charger le téléphone dans l'avion vu que le vol a fait 3h30 de retard"
Points négatifs : "l'embarquement très long et des informations de l'équipage tardif"

Points positifs : "La prise USB pour charger le téléphone vu que le vol a fait plus d'une heure et demi de retard"
Points négatifs : "L'embarquement et le système qu'ils ont fait et très long des informations tondeuse à donner été tardif et incohérente"

Points positifs : "The crew was very helpful in all respects."
Points négatifs : "Not getting everyone standing in line to board one hour and 10 minutes before scheduled departure."

Points positifs : "The food selection and drinks, given our coach class, were excellent. Nice attention to the passengers."

Points positifs : "J’ étais encore pour mon retour d’Atlanta a côté des toilettes et déranger toute la nuit par la chasse d’ea Et la lumière. Le petit déjeuner n’est pas bon je trouve..."
Points négatifs : "Étant donné le gâchis sur les plateaux du breakfast on devait avoir le choix."

Points positifs : "Rangée 43 juste en face des toilettes et siège peu inclinable à côté de la cloison"

Points positifs : "Accueil à bord agréable."
Points négatifs : "Gestion des bagages (perte de ma valise)."

Points positifs : "le fait qu'on débarque vite"
Points négatifs : "le retard"

Points positifs : "The cue lines per zone are a brilliant idea!"

Points positifs : "The cue lines per zone are the most brilliant idea!"
Points négatifs : "After boarding began there was a backup after the gate en route to the plane. No explanation. The plane left an hour later than scheduled but seemed to arrive close to scheduled time."

Points positifs : "The new movies selection, food was very good, staff more friendly than previous flights"
Points négatifs : "Boarding always a problem on MEA we have to wait too long in the queue"

Points positifs : "Crew was awesome!!"
Points négatifs : "I paid extra for the seat, but there was a metal box under the seat in front of me that curtailed my ability to stow my carry bag, and my leg room. I am very diappointed that I paid above the normal seat charge as if there was a premium to this seat, but in reality it was a sb par seat."

Points positifs : "Great seat. Comfortable. Quick boarding."
Points négatifs : "Asked flight attendant to wake me for breakfast....forgot. Long wait for bathroom,"

Points négatifs : "Un peu plus d'espace entre les sièges."

Points positifs : "Le vol n’était pas turbulent. Le personnel est très pro et à l’écoute. On est arrivé en avance!"

Points positifs : "Everything! It was a wonderful experience."
Points négatifs : "Nothing"

Points positifs : "The crew was very accommodating. I couldn’t have ask for anything better...pass on my praise to the flight crew of 0083"
Points négatifs : "Nothing"

Points positifs : "Very little"
Points négatifs : "Flight was very crowded. Flight crew kept bumping into my seat and never apologized"

Points négatifs : "I have never been in a situation were a flight has been delayed due to the co-pilot suffering a knee injury prior to take off. A request for a doctor on board after an hour or so and then having to leave the plane and then re-board after about 40 minutes was quite bizarre."

Points positifs : "FA kept bumping into my seat waking me up"
Points négatifs : "Return the 777 to 9 across"

Points positifs : "The flight crew on the flight was amazing. Went beyond basic needs and requirements."

Points positifs : "Personnel de bord aimable, vol sans encombre"
Points négatifs : "Obligation d’enlever l'ensemble des films transparents protecteurs sur les valises, alors même que lors du voyage aller la compagnie n'avait pas embarqué une valise (non filmée), toujours très désagréable de devoir reprendre les bagages au comptoir d'enregistrement. Demande de justificatifs d'adresse lors de l'embarquement alors que ces justificatifs n'étaient pas requis sur le voyage aller. Vérification minutieuse de l'ensemble des poids des bagages à main (qui étaient tous conformes) pour un vol intérieur d'une heure... A l'évidence le service client n'est plus au rendez-vous avec Air France."

Points positifs : "Extremely hot the plane"

Points positifs : "The staff were very helpful and professional."
Points négatifs : "The food was awful and the option I wanted had run out. The entertainment was faulty and had to be reset several times. The comfort was below standard and needs to be improved."

Points négatifs : "shuttle from terminal to plane takes a long time. Flight left late"

Points positifs : "Snack et boisson à bord, plutôt confortable, embarquement rapide avec bébé"
Points négatifs : "Avion retard.. Pas drôle avec un bébé fatigué"

Points positifs : "Liked the transfer"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "The plane (Boeing 777) is packed like a sardines can, with 10 narrow uncomfortable seats across in Economy Class. The crew didn't even bring water for an 1,5 hr into the flight! The plane was very hot, with very little air flowing through the salon. Food was bland for dinner and inedible for breakfast. The crew was barely there, and borderline rude when asked something."

Points positifs : "Very quiet"
Points négatifs : "We were in the last few rows on a turbulent route. The yaw damper constantly overcorrected, resulting in lots of side to side motion for the passengers"

Points positifs : "Great food (Economy class). Good Service"
Points négatifs : "Not enough bathrooms on Economy class area due to aircraft design."

Points négatifs : "30 minutes de retard"

Points négatifs : "trop de retard"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Plane left 45 minutes late. No reason given either when waiting or after late boarding. I didn't eat as I tried to sleep byt narrow seats meant being woken constantly by fidgety neighbour. Fortunately the plane made up most of the lost time and I got my next Air France flight. This one was 50 minutes late departing."

Points positifs : "L'attention et l'amabilité de l'equipage. Le service en plusieurs langues. Les sièges plus confortables que sur les moyens courriers. Bravo pour les progrès sur les plateaux repas. J'aurai bien aimé un apéritif quand même"
Points négatifs : "Les toilettes de seconde sont trop loin! Difficile de progresser dans les allez les gens dorment les jambes en travers des rangées par manque de place. A cause du bruit le Stewart a pas bien compris ce que je commandais a voir et n'a pas osé me faire répéter une troisième fois. Je n'ai pas.trouve la ventilation individuelle, donc ai eu peu trop chaud et très soif tout le vol."

Points positifs : "I like the service. They caring and give snacks, comfort and overall"
Points négatifs : "None. I like everything"

Points négatifs : "I don’t know why they keep making boarding with stairs and bus."

Points positifs : "We got to the desk to check in and there was one person being served in front of us. He finished with him, turned and left the area through the dooor. No one came to help us for 15 minutes. Then they came out to answer the phone and said we were 10 minutes past the cut off and we could not fly."
Points négatifs : "Staff just walked away while we were in line, the rudeness and mean attitude, they blamed us for being too late after ignoring us and made us late, they didn't offer an alternative flight until we asked. Overall, horrible customer service. Never been treated so rudely by people in the airlines industry in my entire 42 years of flying!"

Points positifs : "Food and service was good and price was acceptable"
Points négatifs : "Very long route"

En savoir plus sur Qatar Airways
COVID-19 - Informations

Mesures de précaution pour les compagnies aériennes voyageant pour Le Cap

Les compagnies aériennes voyageant pour Le Cap ont mis en place des mesures de précaution supplémentaires et ont adapté leurs politiques pour mieux accueillir les voyageurs. Les politiques varient selon les compagnies aériennes.

Renforcement des mesures sanitaires

Nettoyage quotidien, filtres HEPA dans les cabines sur les vols pour Le Cap

Masques obligatoires

Masques obligatoires à bord. Masques fournis sur les vols pour Le Cap

Siège de distanciation sociale

Sièges du milieu non réservables sur les vols pour Le Cap

Tests avant les vols

Recherche d’anticorps et de symptômes pour les vols pour Le Cap

Réservez des billets d’avion pas chers pour Le Cap

Dernières offres d’allers-retours

4/9
sam.
1 escale
Turkish Airlines
21h 10min
CDG - CPT
12/9
dim.
1 escale
Turkish Airlines
15h 45min
CPT - CDG
6/9
lun.
1 escale
Turkish Airlines
21h 10min
CDG - CPT
16/9
jeu.
1 escale
Turkish Airlines
22h 55min
CPT - CDG
1/10
ven.
1 escale
Turkish Airlines
24h 20min
CDG - CPT
31/10
dim.
1 escale
Turkish Airlines
22h 30min
CPT - CDG
22/4
jeu.
1 escale
Turkish Airlines
24h 00min
CDG - CPT
7/5
ven.
1 escale
Turkish Airlines
24h 10min
CPT - CDG
14/6
lun.
1 escale
Plusieurs compagnies
17h 40min
CDG - CPT
28/6
lun.
2 escales
Plusieurs compagnies
28h 15min
CPT - CDG
4/9
sam.
1 escale
Plusieurs compagnies
17h 40min
CDG - CPT
12/9
dim.
2 escales
Plusieurs compagnies
20h 05min
CPT - CDG
22/4
jeu.
2 escales
Plusieurs compagnies
24h 15min
CDG - CPT
7/5
ven.
1 escale
Plusieurs compagnies
15h 55min
CPT - CDG
2/5
dim.
1 escale
Qatar Airways
18h 55min
CDG - CPT
27/6
dim.
1 escale
Qatar Airways
18h 50min
CPT - CDG
1/5
sam.
1 escale
Qatar Airways
26h 05min
CDG - CPT
27/6
dim.
1 escale
Qatar Airways
18h 50min
CPT - CDG
2/5
dim.
1 escale
KLM
28h 45min
CDG - CPT
10/7
sam.
1 escale
KLM
18h 40min
CPT - CDG
30/4
ven.
1 escale
Ethiopian Air
15h 30min
CDG - CPT
9/5
dim.
1 escale
Ethiopian Air
15h 45min
CPT - CDG
22/4
jeu.
1 escale
Ethiopian Air
15h 30min
CDG - CPT
10/5
lun.
1 escale
Ethiopian Air
15h 45min
CPT - CDG
2/5
dim.
1 escale
KLM
30h 55min
CDG - CPT
10/7
sam.
2 escales
KLM
33h 05min
CPT - CDG
2/9
jeu.
2 escales
Kenya Airways
50h 25min
CDG - CPT
7/10
jeu.
1 escale
Kenya Airways
32h 30min
CPT - CDG
5/7
lun.
1 escale
British Airways
16h 40min
LYS - CPT
14/7
mer.
1 escale
British Airways
21h 45min
CPT - LYS
10/7
sam.
2 escales
British Airways
22h 05min
MRS - CPT
17/7
sam.
1 escale
British Airways
22h 10min
CPT - MRS
21/4
mer.
1 escale
Lufthansa
23h 40min
NCE - CPT
26/4
lun.
1 escale
Lufthansa
23h 45min
CPT - NCE
19/8
jeu.
1 escale
Lufthansa
15h 25min
TLS - CPT
2/9
jeu.
1 escale
Lufthansa
24h 10min
CPT - TLS
2/5
dim.
2 escales
Air France
26h 40min
LYS - CPT
15/5
sam.
1 escale
Air France
18h 15min
CPT - LYS
1/7
jeu.
2 escales
Iberia
23h 55min
ORY - CPT
31/7
sam.
2 escales
Iberia
23h 15min
CPT - ORY
Plus de résultats

Dernières offres d’allers simples

11/9
sam.
2 escales
British Airways
25h 45min
LYS - CPT
19/5
mer.
3 escales
Plusieurs compagnies
52h 40min
BVA - CPT
21/5
ven.
2 escales
British Airways
21h 15min
CDG - CPT
27/9
lun.
3 escales
Kenya Airways
27h 15min
CDG - CPT
31/8
mar.
2 escales
Kenya Airways
29h 00min
CDG - CPT
17/9
ven.
2 escales
Kenya Airways
35h 25min
CDG - CPT
19/5
mer.
3 escales
Plusieurs compagnies
50h 05min
CDG - CPT
31/8
mar.
1 escale
Kenya Airways
24h 20min
CDG - CPT
27/9
lun.
2 escales
Kenya Airways
50h 25min
CDG - CPT
25/8
mer.
3 escales
Plusieurs compagnies
57h 30min
BVA - CPT
31/8
mar.
3 escales
Plusieurs compagnies
40h 30min
ORY - CPT
4/5
mar.
1 escale
Turkish Airlines
15h 55min
CDG - CPT
21/5
ven.
1 escale
Turkish Airlines
15h 55min
CDG - CPT
15/4
jeu.
1 escale
Turkish Airlines
24h 00min
CDG - CPT
6/9
lun.
1 escale
Turkish Airlines
19h 10min
CDG - CPT
1/5
sam.
1 escale
Qatar Airways
18h 55min
CDG - CPT
17/4
sam.
1 escale
Qatar Airways
18h 55min
CDG - CPT
8/7
jeu.
1 escale
Lufthansa
20h 45min
BOD - CPT
29/5
sam.
1 escale
Air France
15h 10min
LYS - CPT
1/5
sam.
1 escale
KLM
33h 15min
NCE - CPT
Plus de résultats

Dernières offres de vols domestiques

7/6
lun.
sans escale
Lift
2h 10min
JNB - CPT
21/6
lun.
sans escale
Lift
2h 00min
CPT - JNB
16/4
ven.
sans escale
FlySafair
2h 20min
DUR - CPT
18/4
dim.
sans escale
FlySafair
2h 05min
CPT - DUR
6/5
jeu.
sans escale
Lift
2h 10min
JNB - CPT
13/5
jeu.
sans escale
Lift
2h 00min
CPT - JNB
4/7
dim.
sans escale
Lift
2h 10min
JNB - CPT
10/7
sam.
sans escale
Lift
2h 00min
CPT - JNB
9/9
jeu.
sans escale
Kulula
2h 10min
JNB - CPT
18/9
sam.
sans escale
Kulula
2h 00min
CPT - JNB

Rechercher par nombre d’escales

Rechercher par compagnie

-
1
  • Aller-retour
  • Aller simple
  • Multi-destinations
  • Générateur de voyages
  • Économique
  • Économique premium
  • Affaires
  • Première
  • Mixte
Économique
  • Économique
  • Économique premium
  • Affaires
  • Première
Économique
  • Économique
  • Économique premium
  • Affaires
  • Première
Économique
  • Économique
  • Économique premium
  • Affaires
  • Première
Économique
  • Économique
  • Économique premium
  • Affaires
  • Première
Économique
  • Économique
  • Économique premium
  • Affaires
  • Première
Économique
  • Économique
  • Économique premium
  • Affaires
  • Première