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Trouvez des vols pas chers Carthagène - Aéroport de Paris-Charles-de-Gaulle

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CTG — CDG
13 août — 20 août1
Aller-retour
1 adulte
Économique
Aucun bagage
De…
À…
sam. 13/8
sam. 20/8

Bon à savoir

Basse saison

mars

Haute saison

juin

Vol le moins cher

546 €

Prix moyen aller-retour

960 €
Meilleure période pour échapper aux foules, avec une baisse moyenne des prix de 23%.
Période la plus populaire pour voyager, avec une hausse moyenne des prix de 42%.
Vol Carthagène Aéroport Intl Rafael Núñez - Paris Aéroport Charles-de-Gaulle
(prix moyen sur les 2 dernières semaines)

Quand réserver un vol Carthagène - l'aéroport Charles-de-Gaulle

Prix estimé d’un aller-retour
Prix moyen par mois
Prix des vols à l’approche de la date de départ

Astuces pour trouver un vol pas cher

  • La haute saison est en mai, juin et juillet. Le mois le moins cher pour prendre l’avion est mars.
  • Partir le matin est en moyenne 50% plus cher que de partir le soir*.
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FAQ pour réserver un vol Carthagène - Aéroport de Paris-Charles-de-Gaulle

5 meilleures compagnies proposant des vols Carthagène Aéroport Intl Rafael Núñez - Paris Aéroport Charles-de-Gaulle

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK
7,9
Turkish AirlinesNote générale basée sur 23938 avis
7,8Embarquement
7,8Confort
8,2Équipage
8,0Divertissement
7,9Repas
Avis sur la compagnie

J’ai demandé plusieur fois qu’on m’aide avec mon bébé car je n’avais pas acheté les sièges avec couffin à l’avance mais personne n’a pu m’aider du coup 11h de vol avec le bébé sur les genoux

En savoir plus sur Turkish Airlines

J’ai demandé plusieur fois qu’on m’aide avec mon bébé car je n’avais pas acheté les sièges avec couffin à l’avance mais personne n’a pu m’aider du coup 11h de vol avec le bébé sur les genoux

J’ai eu trop d’informations différentes du personnel de Turkish Airlines concernant les sièges équipés de couffin pour les Bébés donc finalement nous n’avons pas pu en obtenir un

Non

Merci

Voyages à 4 personnes , la totalité des bagages perdus , turkish airlines première et dernière fois .

Super

L’embarquement top , Le service à bord, le repas distribué peuvent être largement amélioré

Flight was delayed by few hours

Super comme compagnie

Excellent

Points positifs : "Flight was on time and flying even with COVID-19 restrictions"
Points négatifs : "Food was cold and bland, sack meals both the same."
Points négatifs : "Très bien à heure un avions trop propre"
Points négatifs : "New Istanbul airport requires kilometres to walk and then take a super crowded bus. Insane"
Points positifs : "Crew was super 5 stars, airplane 0 stars, narrow and ugly, change planes , who gave any star to that Airline don't belief ."
Points négatifs : "Bigger seats for 10 hour flights"
Points positifs : "Flight arrived on time."
Points négatifs : "Boarding was unnecessarily chaotic."
Points positifs : "Seats were confortable but when we arrived in toronto, one of our invalid wheelchair was taken away and also had no crew member"
Points négatifs : "Seats were confortable but when we arrived in toronto, one of our invalid wheelchair was taken away and also had no crew member"
Points positifs : "Toute était très bon depuis le début jusqu'a la fin. Très en écoute. Excellent ..."
Points négatifs : "The online check in wasn’t possible so I wasn’t able to choose my seat."
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Rien"
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Rien"
Points négatifs : "Food. Lack of vegetarian options in 2nd leg."
Points positifs : "Super efficacité au desk 'cas speciaux' de Turkishairline Ils m'ont imprimé ma carte d'embarquement en 3 minutes"
Points négatifs : "Pas de réseau à l'aéroport Pas de rappel de kiwi pour s'enregistrer"
Points positifs : "Everything was good apart from food"
Points négatifs : "The low calories special meal was inedible. The protein was so overcooked."
Points négatifs : "Smallest leg room I have ever seen"
Points négatifs : "Bagage non reçu. Un bagage sur 10 bagages, quelle mauvaise organisation"
Points négatifs : "Seats are very tight , cleaning is very bad"
Points positifs : "L'organisation."
Points négatifs : "L'équipage ne fais pas d'effort pour comprendre ce qu'on lui demande dans une autre langue à part l'anglais. C'est un vol international et je pense que c'est important de parler français aussi."
Points positifs : "Vegetarian option was tastier than other flights!"
Points négatifs : "They ran out of a lot of food and drinks we wanted. And almost ran out of vegetarian entrees for us even though we requested them ahead of time. Almost no leg room in coach. My touch screen wasn’t working properly which made it hard to choose and watch movies."
Points négatifs : "La cuisine est vraiment horrible"
Points négatifs : "Le manque de sollicitude pour établir le billet pour la connexion IST YUL, suite à la non connaissance du nouveau contrôle AVE pour les entrées au Canada."
Points positifs : "Un grand merci pour avoir été surclassés lors de ce vol qui fut des plus agréable . Le personnel a été charmant et compète a l’aerop et pendant le vol !"
Points positifs : "Tout a été excellent"
Points négatifs : "Rien ne m'a déplu"
Points positifs : "gentillesse de l'équipage, propreté de l'avion"
Points négatifs : "2 bagages cassés au retour dont une ouverte"
Points positifs : "ils sont toujours à l'écoute et attentionné Parfait en globalitees"
Points positifs : "Très pratique,gagne beaucoup de temps partout où nous allons."
Points positifs : "Très pratique"
Points négatifs : "Retard du vol dur avec un enfant"
Points négatifs : "Retard du vil dir avec un enfant"
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Service was so bad from Istanbul to Kabul"
Points positifs : "Excellent respect of timing : check in , take off and landing and delivery of luggage. Crew professional and quicly available Connecting flight was possible thanks to respect of time. I have tried number of companies I can tell Turkish airline is committed to time and staff are well organised and professional."
Points négatifs : "Seats were uncomfortable in this kind of plane. As we were doing a connecting flight we were also tired."
Points positifs : "Service, updates, smooth flight"
Points négatifs : "Very tight seating in enconomy."
Points positifs : "They allowed me to change my flight for free because I could not get a visa to Turkey. Thanks!"
Points négatifs : "Repas"
Points positifs : "Crew is super nice and helpful. Aircraft is pleasant"
Points négatifs : "Food is okay but the portions are tiny."
Points positifs : "The only thing that I liked was that I got to spend time in Turkey which is beautiful and had friendly people outside of the airport."
Points négatifs : "Customer service sucked! Especially in Amman and Turkey . No one would help you when you need it in the airports and their desks are not open long enough to get the help that you need in Amman. Also, when you ask the information desk at the airport in Amman to call someone from Turkish Airlines they tell you that they can't because they won't come. I hope that this feedback would be used to make the airlines better because Turkey is truly a beautiful place."
Points positifs : "never turkish airlines ever again!"
Points négatifs : "never turkish airlines ever again!"
Points positifs : "Merci à Turkish Airlines"
Points négatifs : "++++"
Points négatifs : "Vol a des heures invraisemblalbles 3:45AM Attente interminable dans bus surchauffé, alors que l aeroport est vide et plein de passerelles sont libres. Turkish economise des droits d aeroports sur le dos de sa clientele Personnel de l aeroport ne fait que taper la discute entre eux alors que la clientele n en peut plus d attendre.."

The food can be more abundant

lost luggage permanently

The conection flight was a nigthmare, almost we could miss the flight. The terminal was to far. And only one hour

Avec la pandemie, COPA fait des économies sur plusieurs plans (notamment les repas). En géneral les avions vers Caracas ne sont pas les meilleurs non plus

Flight is delayed

Points positifs : "Crew and i ohhh ver all copa experience."
Points négatifs : "Nothing. I am now a loyal Copa flier. Any of my trips to Latin America I will consider flying with Copa"
Points positifs : "The seat comfort and staff especially the captain - very engaging"
Points négatifs : "WiFi on the airplane to access flight map and other services."
Points positifs : "good crew, food was okay."
Points négatifs : "really uncomfortable seats, too small for an international flight. couldn't lean back because the guy behind me was tall, so my back was hurting the entire time."
Points positifs : "Nice crew, work well together!"
Points négatifs : "Nice job!!"
Points positifs : "Friendly crew, always on time"
Points négatifs : "The food was very little, a cold sandwich."
Points négatifs : "Boarding process"
Points négatifs : "The fligth could come with entertainment services"
Points positifs : "Rien."
Points négatifs : "Ils ont retardé notre premier vol Nous sommes 60 personnes a être arrivé à l'heure juste pour le deuxième vol Les employés ont refusé de nous embarquer malgré que l'avion était encore sur place Nous devons rester au Panama pour attendre le prochain vol lundi, dans 4 jours. Complètement inhumain."
Points négatifs : "Excelente"
Points négatifs : "The flight is so short that if you didn’t bring headphones, you miss all the entertainment. It wouldn’t be bad at all that the sandwiches are not stone cold. I fly copa very frequently and I know they often heat them up"
Points positifs : "The crew was attentive and friendly."
Points négatifs : "I was quashed beside a large stranger. The seats were not wide enough."
Points positifs : "Very nice crew and service."
Points positifs : "Great trip!"
Points positifs : "C'était correct"
Points négatifs : "Même si copa c’est une compagnie de apáñala, je trouve que leurs salles d’attente 122,123,124 sont inconfortables, pas assez de place pour la quantité de personnes et de volés qui sortent en même temps. C’est ma seule plainte."
Points positifs : "Crew was great seat was v comfortable but good choices were not good .and the entertainment system was v mediocre .make sure u download something to watch on your phone prior to the flight .also u can pre-order vegetarian meals"
Points négatifs : "food choices and entertainment could have been better"
Points positifs : "Staff was so nice when I felt sick and kept asking if I was ok. Entertainment was also good."
Points négatifs : "The process of getting on the plane was terrible. Once getting though gate security there really should be access to water, a restroom and ac. Also out of group of five, three of us were moved up to business class. It seemed unfair that we couldn’t all have been moved up as a group."
Points positifs : "Pas de prise usb un seul film pas de choix de langue en français"
Points négatifs : "Modernisation des avions"
Points positifs : "The only good think is that they are always on time"
Points négatifs : "Please, better entertainment options. Movies are few and old! Food is getting worst at every flight... And please, don’t be cheap and pay for a tunnel for desembarkment."
Points positifs : "Crew were friendly, drinks plentiful, food decent."
Points négatifs : "Plane delayed both legs, no communications from airline, no assistance or compensation offered. Ancient plane, one film on a 9 inch screen about five rows away. Terrible sound. Huge queues at check-in. Took seven (literally) employees to work out how to cope with a US visa (vice an ESTA)"
Points positifs : "flight was right on time"
Points négatifs : "not much leg room"
Points positifs : "Schedule and boarding"
Points négatifs : "Better food"
Points positifs : "Only thing I liked was the tv in the seat"
Points négatifs : "I did not like how the plane does not have WiFi. Also I had an issue with the food. I was seating in row 30 which is the back of the plane. They started the food in the front so by the time it got to the back we did not have an option. I don’t understand why their isn’t enough of the 2 options."
Points positifs : "Chairs"
Points négatifs : "I asked for vegetarian meals & didn't get it. I asked for seats not on the wing and got the wings all my flights. Not happy, bad service"
Points négatifs : "Accueil à Panama avant l' embarquement où vérification des gens et bagages. Personnel moins sympatique et espace congestionné."
Points positifs : "Service impeccable"
Points négatifs : "Vivement l'ère des moniteurs de divertissement individuel, seul hic."
Points positifs : "Les gens sont gsntils et nous dirigent, mais c'est un peu mal organisé."
Points négatifs : "En quittant Montréal on me specifie que je dois recuperer mes bagages a Panama pour les transferer, ensuite au Panama on me dit le contraire... manqie un peu de clarté d'information"
Points positifs : "Very good"
Points positifs : "everyone was friendly and helpful. better service than the typical U.S. carrier."
Points positifs : "Excellent service"
Points positifs : "Got us to our destination poor."
Points négatifs : "The long waiting on the line to board and the food portion small and quality poor."
Points positifs : "The flight was not full so I had the row to myself and could stretch my legs. Overall, though, there was good legroom and the seat was generously sized."
Points négatifs : "Would have like an adjustable headrest so I could sleep more easily."
Points négatifs : "Copa needs to start letting customers choose seats a head of time, for my second leg the system didn't allow me to do so when I checked in the day before, therefore I got a seat didn't want."
Points négatifs : "Le temps entre les services de repas/ breuvages était un peu trop espacé."
Points négatifs : "Pas de télévision individuelle et seulement un film d’enf A été joué."
Points positifs : "The legroom on Copa in economy is outstanding and worth the few sacrifices listed in the dislikes. Crew is friendly http://www.etbtravelphotography.com/whytoflycopaairlines"
Points négatifs : "In economy no charging station and onlyonemobie on drop down TVs. Glad my flight was only 6 hours as I ran out of reading material and computer as almost dead."
Points positifs : "Overall service was great"
Points négatifs : "My return flight had me seating separately from my girlfriend that I was traveling with"
Points positifs : "Price, service, food, entertainment, easy layover"
Points négatifs : "Seats are not very comfortable, but it was fine."
Points positifs : "The overall experience was excellent, everyone was nice and helpful."
Points négatifs : "The only thing worth noting was that sad, sad sandwich they gave us. It did bring a tear to my eye. I would have prefered no service, or the ability to buy something (which im not sure i coul have done)."
Points négatifs : "My departing flight was cancelled due to weather and the only alternative flight offered was 7 days later. I offered to travel to a nearby airport to fly to the same destination 8 hours later, but was told I would be charged a $800 change fee even though I could buy a new one-way ticket for $400. So I bought a new one-way ticket. Then Copa told me that because I would miss the original connecting flight in Panama (which was impossible to reach because they cancelled the first flight) they would cancel my return flights. They forced me to pay $400 extra on top of the full return fare for just a one way flight, while leaving me to pay for another one way fare at the last minute."
Points positifs : "My first time flying with Copa and I really enjoyed it. The staff was kind, the on flight meal was great and I really liked the entertainment device for each person on the back of the chairs."
Points négatifs : "Nothing!"
Points positifs : "On time departure from the gate."
Points négatifs : "Entertainment cut off during the beverage service and wasn’t restored."
Points positifs : "La ponctualité des vols"
Points négatifs : "Pas d'écran pour divertissement, pas de prise pour recharger nos appareils mobiles."
Points négatifs : "The Bathroom has paper toilet used in the toilet paper place. The girl was talking in Spanish and English but not friendly at all. Also we went to the gate and we could not pass with water that we bought in the airport to the gate and was not another option to get water once that you get to the gate. Not a good trip at all."
Points positifs : "Le service, les repas, les valises"
Points négatifs : "J'y ai pas pensé"

Facilities for short connections.

Delta operated. Missed connecting flight due to single late crew member in dfw. 1.5 h late. Missed work and incurred costs of over $800. Delta failed to hold connecting flight(s) at gate and it actually left EARLY. Fail. Never again.

Delay due to lack of personnel!

Queue énorme au contrôle et 1h30 de retard pour le départ

Aucun soucis, bon suivi et correspondance dans les temps Nickel

Problème de check in

Très bon service. Repas pourrait être amélioré. Personnel agréable. Hygiène respectée. Merci

Ok

I love KLM, its very spacious and clean and the landing is always very soft. Great Airline!

Le repas est très ordinaire. Le reste c’est très bien!

Points positifs : "The plane size & comfort was excellent. The staff were very friendly"
Points négatifs : "N/A"
Points positifs : "Comfort"
Points négatifs : "Wifi on klm"
Points positifs : "Services is good ."
Points négatifs : "Food can be better"
Points positifs : "Great atmosphere, crew was excellent!"
Points négatifs : "I’m 6’5”, so legroom can always be a complaint, but this wasn’t too bad. The plane appeared to be fairly old and didn’t have WiFi. Entertainment also was on an older screen which was navigated by using an old in-seat phone."
Points négatifs : "Information on arrival time was not correct"
Points positifs : "Yes"
Points négatifs : "Everything was good"
Points négatifs : "Flight got delayed 30 minutes"
Points positifs : "Friendly crew"
Points négatifs : "Can’t think of anything"
Points positifs : "Personnel serviable. Avion propre et choix de langues (anglais, néerlandais et français) apprécié."
Points négatifs : "Retard au décollage de 30 min minimum à l'aller comme au retour avec KLM. En portant un pull et un polaire j'ai eu bien froid en cabine."
Points négatifs : "Boarding was very slow."
Points positifs : "Le vol était ponctuel."
Points négatifs : "La classe business sur ce type de vol n’a rien de business si ce n’est d’être à l’avant de la cabine."
Points positifs : "Amazing services .. on time just exactly .. I feel really happy onboard KLM ❤️"
Points positifs : "Le vol"
Points négatifs : "Clairement le système pour faire notre checkin online est pourri"
Points positifs : "quick/efficient boarding - good staff - good food - easy flight !"
Points négatifs : "the connecting times for klm seem to be very close - if your running late to start - you may not make your next one -"
Points négatifs : "L’intégralité du voyage, pas de repas, retard de bagage"
Points positifs : "Crew were great, food, entertainment, seat and everything else was great as well."
Points positifs : "Lovely crew, very helpful"
Points négatifs : "N/A"
Points positifs : "Once aboard the plane, all went well and I experienced excellent service from the cabin attendants."
Points négatifs : "The flight was delayed (again!) for some 40 minutes and I was worried that I would miss my connection flight in Atlanata. Fortunately the pilot made up for the delay (probably costing the airline thousands in fuel). It seems these days that every KLM flight I take is delayed. This stretch goes back to 2015! Yet KLM prides itself as being punctual. Not the KLM that I have been flying!"
Points positifs : "Nice people and good service"
Points négatifs : "Not much"
Points positifs : "Landing"
Points négatifs : "I’ve traveled a lot internationally and this was the WORST flight I’ve ever had to endure. I felt like I was being tortured and didn’t sleep at all and so slept when getting into Amsterdam rather than being able to explore the city. I was out $200 for the Airbnb (could’ve stayed in the airport cheaper) and $200 for a dinner cruise I slept through. NEVER AGAIN"
Points positifs : "Good and friendly services"
Points négatifs : "I really don't like when at the gate the take your luggage and say you'll be the first to get it at arrival.. And now I'm still waiting.. That's really really annoying"
Points positifs : "Flying with KLM is a pleasure"
Points positifs : "The food rocks! I know that I will always be eating well with KLM. The staff is always so nice, professional and cordial...I always know I'll be in good hands with the flight."
Points positifs : "Able to fly direct to ansterdam"
Points négatifs : "Have to lay over on the way back. More expensive than other airlines."
Points positifs : "Service en business au top. Pour aller de l’europe vers Mexico les sièges sont dans lis confortables sue les vieillissant de l’A380 d’Air France."
Points positifs : "Petit avion sans trop de place."
Points négatifs : "Connexion un peu trop courte à Amsterdam. Génère du stress."
Points positifs : "Smooth boarding, clean seats/plane, nice small aircraft (2 rows x 2 seats each), surprisingly spacious (more legroom than expected - and I’m 6’2”)."
Points négatifs : "About 1h30min delay without an explanation. All other planes in the terminal seemed to take off on time without a problem, without exception (aside from this flight, of course)."
Points positifs : "expedited check in with nice staff. Security staff were pleasant, and the entire check in process for everything was easy"
Points négatifs : "there was no lounge close to our departure gate"
Points positifs : "Flight crew was fine. Food was good."
Points négatifs : "Checking in was extensive for unaccompanied minor. But gate crew was very unnattentuve and though we showed up as first in line, they did not focus, and kept saying to wait. Ultimately our son was last person on the plane."
Points négatifs : "Le menu est à améliorer"
Points négatifs : "Le menu est à améliorer"
Points négatifs : "The 767 is configured oddly and th business class seats are so narrow it feel like you are sleeping in a coffin"
Points négatifs : "Headset jack only worked if the headset plug was in EXACTLY the right spot."
Points positifs : "Decent seat size. Sorta slept the whole flight."
Points négatifs : "Crowded seating, wake-up for breakfast service two hours before arrival"
Points positifs : "Comfortable seats. Warm plane with happy staff."
Points négatifs : "Maybe a second sandwich option for food, not everyone likes cheese."
Points négatifs : "vol retardé"
Points positifs : "La puntualidad"
Points négatifs : "Toute c’est parfait"
Points négatifs : "It was announced I can choose between fish and chicken meal but when I requested for fish meal, I was told it’s finished. My seat was 21, and it surprised me. If something can be changed about that then your services would be much appreciated. Thank you."
Points positifs : "J’aime sa ponctualité"
Points négatifs : "Rien"

Delta did a horrible job, two of my flights were canceled

Points positifs : "The crew was nice"
Points négatifs : "Had to switch planes, flight was delayed almost 3 hours"
Points positifs : "the most important thing for me is to arrive on time. Everything else is secondary.me"
Points négatifs : "music selection was not good. The crew has to try to wake you to offer you food instead of bypassing you in your eyes are shut. I never got a meal either way."
Points négatifs : "Vol pas très cher mais pas trop confortable et vraiment low cost sur la partie Nantes-Madrid. Horaire respecté mais confort et repas vraiment très limite surtout sur le vol principal entre Madrid et Sào Paolo. Mais on ne peut pas tout avoir..."
Points positifs : "The plane was new."
Points négatifs : "Smallest seats and shortest leg room I’ve experienced in a long time! They even charge for a cup of coffee, and anything else, other than water! I didn’t try to use the bathroom, but they probably charge for that, too!"
Points négatifs : "Plane delay made us leave after midnight."
Points négatifs : "Flight was late by 1 hr 20 mins, Latam should have informed us better on delays and resulting changes."
Points positifs : "Food."
Points négatifs : "It took 1.5 hours to leave the tarmac in NYC. We just sat there with little communication."
Points négatifs : "I paid U$100,00 to dispatch a piece of luggage and it did not arrived."
Points positifs : "Crew were helpful. I was given the wrong seat number and they helped sort it out. They also did priority boarding for us when the queue was ridiculous"
Points négatifs : "The check in process was a mess with people going from all queues and it took far too long. They also have me the wrong seat number for boarding causing lots of confusion"
Points positifs : "Everything on time. 30 minutes ahead of schudle"
Points négatifs : "The seats were very uncomfortable and cramped."
Points négatifs : "The boarding in Rio de Janeiro was great, the land crew was very helpful. In Lima it was below par, the crew was not helpful at all, and no warnings or communications to when to board. Had to wait an hour inside the plane for some sort of maintenance."
Points positifs : "I love the airplane, the service and the food. Was a GREAT AIRLINE!"
Points négatifs : "Maybe innovation..."
Points négatifs : "I traveled with LATAM from USA to Lima however from Lim to Cusco was terrible. I was told st check in that there were no more seats left on the flight. I was told it’s legal for them to sell more tickets than seats and there is nothing they could do but place me in the next available in flight ~4hrs"
Points négatifs : "The landing was a bit rough!!"
Points positifs : "Not much"
Points négatifs : "Check in process was a nightmare. Staff was rude and unhelpful. Flight was delayed and staff mis-informed."
Points positifs : "Crew was friendly. First class seats fully reclined."
Points négatifs : "I have flown LATAM several times recently, and ALL the planes are old. They are showing their age. For the prices LATAM charges, they should modernize their dated planes. Also, the food leaves much to be desired"
Points positifs : "Quick comfortable trip."
Points négatifs : "Some food or drinks"
Points positifs : "Fair"
Points négatifs : "Have a wheel chair waiting for me on arrival at Lima , Peru. Our plane arrived by 1 am. And felt kind of lost :/"
Points positifs : "On time."
Points négatifs : "For the 2 hours flight, I had to endure some strong stench coming from fellow passengers. Extremely uncomfortable."
Points positifs : "Efficiency"
Points négatifs : "Boarding"
Points négatifs : "Mon siège ne s’inclinait pas"
Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Try to avoid LATAM. Actually low cost competition is offering a better service. Latam grew too much and the service is bad. They are making too many mistakes such as not delivering basic information such as where to pick up luggage claim. Honest advice: look for alternatives and avoid big headaches"
Points négatifs : "Tout"
Points négatifs : "Your Customer Service"
Points négatifs : "Smell at shit all the flight. Horrible."
Points positifs : "Seats were fairly comfortable"
Points positifs : "The flight crew were okay. They only offer water for free, if you want food, you need to look at the pricing in the catalog. a cup of coffee for example would cost you 3000 pesos which is free if you take Copa or Avianca airlines. The seats were not comfortable either, just the same as others."
Points négatifs : "At least offer something to eat and drink on flight."
Points positifs : "Perdonnel sympathique."
Points négatifs : "Plus de place sur les sieges. Petite collation."
Points positifs : "Left on time."
Points négatifs : "Inform people of the fee of about $50 that needs to be paid to enter the island!"
Points positifs : "Roomy seating. You guys need N/A for the ratings... there was no entertainment or food.... do I rate this 1 or 5 star?"
Points positifs : "excellent in alla aspects"
Points positifs : "On time"
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "excellent avion, neuf. Divertissement à bord de qualité"
Points négatifs : "Repas vraiment minimal"
Points positifs : "Good entertainment and food. Cozy flight with quick boarding."
Points négatifs : "Seats aren't very comfortable. That is the normal for pretty much every flight I have ever been on though."
Points positifs : "El segundo avión más fonfortable"
Points négatifs : "Cancelación de vuelo, salida tarde del aeropuerto, no brindan si no agua. Salida tarde de cartagena. No informan nada."
Points positifs : "Crew on board were nice"
Points négatifs : "Staff at front desk were not friendly, baggage pricing and restrictions were unclear. Did not allow for online check in ahead of time. Service at check in desk very very slow"
Points positifs : "We made the flight in great time after our connecting flight was delayed."
Points négatifs : "Our bags didn’t make our flight. We are very disappointed."
Points positifs : "Plane was nice and relatively comfortable, crew was nice, even though their English could use a brush-up."
Points négatifs : "I asked for an aisle seat at check-in and I got the feeling the attendant in charge felt I was wasting her time. Unfortunately, it is an important deal for me to know what seat I'm in."
Points négatifs : "La compagnie a perdu ma valise! Depuis ce temps elle. À pas été retrouvée!!!"
Points positifs : "Courteous, gracious service; efficient and comfortable flight. Thank you!"
Points négatifs : "My itinerary was changed without my knowledge, the new fights included more stopovers, longer flights, and I was not seated with my husband. In addition, most flights were delayed. This experience was awful."
Points positifs : "Cheap flight, decent service, clean and safe plane overall"
Points négatifs : "Flight was delayed about an hour but no communication from the airline as to why"
Points positifs : "Dreamliners are absolutely awesome. I felt refreshed when I landed. Smooth flight, awesome crew."
Points positifs : "Notging"
Points négatifs : "They rebook ed me thru LAX."
Points positifs : "Excelente disposicion y manejo de situaciones de la tripulación. El vuelo fue excelente"
Points négatifs : "El despegue se atrasó unos 20 minutos, no funcionaba el centro de entretenimiento (que fue anunciado) y pese a que eran las 6.3 am no nos convidaton ni una galletita"
Points positifs : "On time, professional crew"
Points négatifs : "Seats are squeezed together so tight that you essentially have to climb over the arm rests to get into the window seat"
Points positifs : "El cumplimiento"
Points négatifs : "El costo de los productos en vuelo y que no tienen cambio."
Points positifs : "The plane was comfortable."
Points négatifs : "The crew boarding the passengers did not seem to know what they were doing. I waited in line for over 30 minutes, which at 1 am in the morning was tough. I had my boarding pass reviewed by 3 different attendants. They did a cursory inspection of my backpack by opening 2 of the 15 pockets."

Very friendly and helpful flight attendants

Arrivée à Toronto, 2h30 entre l’atterrissage et la sortie de l’aeroport

3h30 de retard.

L'arrogance et le mépris d'Air Canada fasse à plusieurs situations gênantes n'est pas acceptable pour compagnie qui a la prétention de jouer dans la cour des grands.

2h de retard car l'avion n'avait pas été nettoyé. Je n'ai pas eu de boisson chaude le matin. On m'a dit que me l'apporterait mais le personnel m'a oubliée malgré mes nombreux appels. Sinon l'équipage est très aimable.

Vol annulé, aucun suivi , service à la clientèle médiocre

Leur accueil Leur serviabilité Leur repas Leur attention aux passagers Et surtout leur respect des mesures barrières

Aucune nourriture, seulement des barres tendres et des crackers.

Points positifs : "Rien de spécial."
Points négatifs : "Le confort. Le divertissement."
Points positifs : "L’embarquement s’est fait très rapidement"
Points négatifs : "Retard du vol. Deux en deux (retard le 4 octobre pour l’Islande et le 19 octobre, retard pour Montréal). Des agents de bord qui ne parle pas un mot de français pour un vol en direction de Montréal. C’est inacceptable et c’est régulier sur air Canada. Je suis vraiment déçue de cette compagnie et je vais essayer d’éviter le plus possible."
Points positifs : "Très bonne compagnie"
Points négatifs : "un avion un peu plus moderne"
Points positifs : "It was ok...I always find paris-jeddah better than Frankfurt-jeddah (in food service, plane size, entertainment...etc)"
Points négatifs : "Food level need to improve...The chicken meal was not well prepared, and the chicken needed to be cooked well... flight attendent was nice and switched to a beef meal."
Points positifs : "Food was good, crew was great"
Points négatifs : "leg room was better than some but for a long flight it was tight"
Points négatifs : "I lost my luggage in the final distention (Riyadh city, Saudi Arabia). I reported it, but no replay until now."
Points négatifs : "The crew should be trained more on customer service"
Points négatifs : "Juste une petite boisson! I aurait pû donner un petit déjeuner."
Points positifs : "Tout était bien service excellent"
Points positifs : "Crew was nice and attentive"
Points positifs : "Personnel impoli"
Points positifs : "Prise en charge par le personnel agréable Je fréquente souvent la compagnie air Canada jusqu’ici tout s’etait Toujours bien passé"
Points négatifs : "Au vol aller : problème à l’enregistrement ( soit disant pas d’ave) + bagage soute facturé 50 euros (pour apprendre finalement au retour que je n’aurais Pas du payer) Au vol retour : pas d’enregistrement possible cause de surbooking. On me dit qu’il n’est pas sure que je puisse prendre mon vol pourtantl réservé et payé , on fini par m’imprimer Une carte d’ebarquement Sans siège attribue alors que ma valise est partie en soute. On m’invite à passer en zone d’embarquement Au risque d’y Passer la nuit en attendant le vol suivant le lendemain matin. Départ dans le stress et l’incertitude. La faute à qui ? Kayak ? Air Canada ? Brussels Airlines ? Qui surbooke ses vols pour faire toujours plus d’argent. Au prix du billet c’est une Honte !"
Points positifs : "It was basically a United flight instead of Air Canada. Had usuall good quality United service"
Points négatifs : "No problems"
Points positifs : "D’être arrivée à bon port en toute sécurité Ponctualité du vol Les agents de bord qui s’expriment en français. Même si avec difficulté pour certains, bel effort de communiquer dans la langue du passager."
Points négatifs : "Il est très difficile d’entendre le pilote au micro. Par chance il n’y avait pas de message d’urgence à transmettre car nous peinions à l’entendre. Aucun service de la part de l’équipage lorsque nous pesons sur la demande d’assistance située sur notre siège. Ils ne répondent pas à l’appel autre que pour fermer, à distance, la demande de soutien. Extrêmement déplorable et dangereux si un passager a besoin d’aide ou à un malaise. Très très très décevant. Première fois où cela arrive sur un vol. La « grande variété » de divertissements sur l’application air Canada rouge.......très très difficile d’obtenir une connexion (un des passagers avec moi n’a jamais pu l’obtenir ) et finalement .....pour une « variété » et « qualité «  très discutable. Manque d’espace flagrant pour les jambes. Confort laisse à désirer."
Points positifs : "Un membre du personnel, la couverture l'oreiller et le repas chaud poulet"
Points négatifs : "les bris mécanique. Devoir retourner chez moi en pleine nuit . Me présenter le lendemain. Apprendre que l'heure est reportée et reportée encore..."
Points positifs : "More opportunities to eat Tim hortons"
Points négatifs : "Having to wait 24hra to leave Canada"
Points positifs : "Seats rotate during recline. Washrooms are nice and big. Window shades are electronic. Dims the cabin but you can still see out. Very comfortable. Very stable in the air, like a 747. Great entertainment package. Free wine."
Points négatifs : "Pretty much the worst food I’ve had and I’ve travelled a lot, all over the world. You would think on a flight to Paris that the food would be excellent?!!"
Points négatifs : "Entertainment system was down for the entire flight"
Points positifs : "Vol Bucarest-Montreal. L'equipage mega gentil. On est arrivé avec 30min plus tot que prevu"
Points négatifs : "Le confort - 9h dans un siege en survolant l'Ocean (tu vois rien) et aucun ecran pour te dire ou t'es, aucun aucun ecran pour divertissment, tu peux louer une tablette à 10$ pour avoir les films et un peu de divertissment. Mais il y aurait aucun probleme si le prix du vol etait à 50% que le vol Lufthansa avec le confort necessaire. Comme j ai dit c'est un low cost à prix normal et je ne trouve pas normal."
Points positifs : "The seats were ridiculously small. It was so uncomfortable."
Points négatifs : "The seats were ridiculously small. It was so uncomfortable."
Points positifs : "Tout"
Points négatifs : "Une collation aurait été appréciée"
Points négatifs : "First trip with AerLingus. It was late by 40 minutes. When we finally boarded they made a comment we were right on time when we most definitely were not. Then on the flight the only beverage service was almost non-existent because the flight attendants rush by rather than actually wanting to give anyone a beverage. Several people including me had connecting flights yet no one bothered to help us get to them on time. I barely made it to mine but several people probably did not as we got there 5 minutes before their flights were to take off."
Points négatifs : "La distance entre les douanes est impitoyable! Ne perdez pas une SECONDE car vous risquez de manquer votre vol!! J’avaIs une correspondance et mon premier vol a été retardé. Un peu plus et je manquais la correspondance!!!"
Points positifs : "Qualite de l’avion"
Points négatifs : "Et au retour, correspondance à Montréal(pour Québec), on est près à partir, mais y’a pas d’gaz dans l’avion...:/ résultat: 1/2h de retard...:/"
Points positifs : "Embarquement rapide"
Points négatifs : "confort de l'avion"
Points positifs : "Avion spacieux"
Points négatifs : "Nous n avons pas eu de petit déjeuner"
Points positifs : "Space in the aircraft. Good customer service"
Points négatifs : "Not much, if anything."
Points positifs : "Amabilité du personnel"
Points négatifs : "Pas assez de place pour les bagages"
Points positifs : "Vol annulé à l'aller, mais Air Canada nous a trouvé une chambre d'hôtel et à payé pour."
Points négatifs : "Le seul problème c'est qu'ils ont receduler le vol le lendemain, mais pas la connexion. J'ai donc passé une heure trente au téléphone à tenter de rejoindre quelqu'un pour céduler à nouveau la connexion."
Points négatifs : "My baggage did not make the flight. It took 3 days to return it to me"
Points positifs : "The crew was friendly. Smooth flight except the usual unruly passengers"
Points négatifs : "I cannot think of anything i didnt like"
Points positifs : "Ça a pris trop de temps avant le décollage du au personnel"
Points négatifs : "C’e Trop lent"
Points positifs : "vol assez rapide vin dans le repas pour mieux dormir siege ajustable pour mieux dormir"
Points négatifs : "rangee de trois quand on est pres du hublot et que les autres dorment on est bloque pas beaucoup de place pour les bras et les jambes beaucoup trop de films asiatiques agent de bord ne comprenant pas du tout le francais, je lui demande du vin blanc et il me sert du jus de pomme.. pas de jolie fille a cote de moi"
Points positifs : "Le personnel l’avion et la propreté"
Points négatifs : "Les repas pourraient être plusnsavoureux"
Points positifs : "Le vol s’est bien deroulé dans les temps requis (un peu en avance actuellement) et il y a beaucoup de films disponible avec sous-titrage. Le personnel aurait pu etre plus sourisnt mais c’est bien"
Points positifs : "Vol confortable. Personnel accueillant et gentil"
Points négatifs : "Petit déjeuner minimal"
Points positifs : "Super bon service, tout les employés étaient souriants et avenants. Très bon vol, tout le côté divertissement super"
Points négatifs : "They airline cancelled our return flight and booked us on another flight more than 2 hours later. We had an event to attend that night so we asked if they could book us on United so we wouldn't miss it. The agent outright lied and said there were no other United flights before then. As we were waiting for our flight, we heard the agents call the final call for a flight to Chicago. Truly disgusted with Air Canada - will never fly them again!"
Points positifs : "Malgré le retard du vol précédent, j'ai été prise en charge pour embarquer dans ma correspondance pour Paris."
Points négatifs : "Le personnel était mal aimable. Pas de sourire, pas de formules de politesse. J'adore air Canada mais l'équipage que j'ai eu pour ce vol ne reflétait pas du tout un esprit de service. Et ma valise n'a pas suivi jusqu'à Paris ! J'ai du annuler une partie de mes vacances!"
Points positifs : "- personnel naviguant agréable"
Points positifs : "The flight was as good as it could be for a red eye."
Points négatifs : "Had a long layover and then the fight was delayed. The food court at the airport is a mess no order and unorganized. The central bar was ok though."
Points positifs : "The crew and in flight entertainment were ok."
Points négatifs : "Flight delays and poor information concerning the delays characterized the trip. I will not fly on Air Canada again. I should checked their reviews prior to booking with them - it appears this is a common problem."

Vols pas chers Carthagène - Aéroport de Paris-Charles-de-Gaulle

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