Retard sur le vol mais rattrapé par le pilote
Points positifs : "No and no."
Points négatifs : "Very crowded in.club class. Way lower standard for business class as compared to the other airlines."
Points négatifs : "It was awful as to how uncomfortable the business class seats were. The seats were narrow and not much personal space. I would never pay to sit in business class on NA 3ver again."
Points positifs : "Crew"
Points négatifs : "American airlines connections were terrible"
Points positifs : "Crew was lovely and kind, esp to babies and their clueless parents. I also like the safety video"
Points positifs : "Siege correct sans plus, et non inclinable"
Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "No ability to secure seats online despite Aer Lingus stating on line that you can choose seats up to 72 hours prior to the fight. Terrible customer service cramped planes food not great! 72"
Points positifs : "RAS"
Points négatifs : "L’embarquement n’était pas du tout organisé. Nous sommes partis en retard. Pas d’excuses. Pour le prix on aurait envisagé un meilleur service."
Points positifs : "L’équipage"
Points négatifs : "Des sièges serrés en classe affaire Aucune différence avec la classe eco sinon qu’il y a un siège libre sur 3 Retard de 40’"
Points positifs : "Le personnel"
Points négatifs : "Rien tout a été parfait"
Points positifs : "La qualité de l’a380"
Points négatifs : "L’espace dans l’a330"
Points négatifs : "Gros retard. Mauvaise communication."
Points négatifs : "Lufthansa entre Francfort et Birmingham la semaine dernière offre une collation + boisson sur un trajet d'une durée similaire et un tarif équivalent. J'ai donc facilement trouvé ma compagnie favorite pour mes prochains voyages intra Europe"
Points positifs : "Nous n'avons pas pu monté à bord, nous avons du reprendre un billet aller-retour, nous l'avons repris dans la même compagnie mais aucun geste commercial n'a été fait."
Points négatifs : "le commandant de bord aurait pu attendre les 6 passagers manquants bloqués au passage de la sécuritél"
Points positifs : "Le personnel était très professionnel. Cie au top."
Points positifs : "le personel etaient aimable et souriant"
Points négatifs : "nous avons eu un delay"
Points positifs : "la ponctualité, l'accueil"
Points négatifs : "pas de boisson ou nourriture offerte"
Points positifs : "Propreté et état général de l'avion"
Points négatifs : "Des hôtesses plus souriantes"
Points négatifs : "ne pas etre entre deux inconnus"
Points positifs : "la gentillesse de l’équip"
Points négatifs : "probablement le plus vieil avion que j’ai pris depuis des années. un boeing 747 de plus de 20 ans. sièges en tête bêche , ridicule comme configuration. tablette repas branlante, écran de télévision d’un autre âge. inadmissible pour une business class vu le prix. j’avais une autre image de BA."
Points positifs : "Nothing in particular, cold plane, no entertainment, no complementary food but it brought me home"
Points négatifs : "No complementary food and beverage. Next time I will take Air France, for the same price you have a better crew and at least something to drink and to each without using your credit card"
Points négatifs : "Une heure de retard au départ de Genève ."
Points négatifs : "Pas de cash accepté; Pas de petits "cadeaux" à manger ou boire."
Points positifs : "Personnel souriant et accueillant"
Points négatifs : "On se sent très serré à l’intérieur. Un petit verre de soda, jus de fruit ou d’eau aurait été le bienvenu histoire de se démarqué des Vol Low-cost"
Points positifs : "Embarquement efficace. Un mail la veille pour prévenir que le vol est complet et donc de déposer ses bagages cabine à l’enregistrement facilité la vie à tout le monde, c’est bien pensé! Un personnel navigant à l’écoute et très aimable. Vol à l’heure et en avance à l’arrivée."
Points négatifs : "25 min de retard pour le décollage"
Points positifs : "Embarquement rapide"
Points négatifs : "Pas un verre d'eau de servi, même pour mon enfant."
Points positifs : "City airport is very convenient from East London. Flight is only 40 minutes"
Points positifs : "Les films bien diversifiés et nombreux en français"
Points négatifs : "Un peu trop collés aux autres passagers. Nourriture vraiment pas bonne."
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Le vol est parti sans nous, nous étions à la porte d’embarquement 20 minutes avant l’heure du départ, avec deux enfants en bas âge, et on ne nous a pas laissé y aller. après le contrôle de douanes (ou nous avons perdu bcp de temps) on nous a fait passé en courant et après on nous a dit que l’avion était déjà parti! Que du stress! Nous étions en état de choc, ils ont annulé notre billet à l’instant: l’aller et le retour!). Ce n’était pas du tout normal. Nous allons faire un recours, c’est inadmissible. Jamais plus avec British Airways."
Points positifs : "Good flight, no complaints"
Points négatifs : "Charged airport bag checking price even thought I had checked in on line for half the baggage check in fees. Added $120 to the fare"
Points positifs : "personnel correct espace siège raisonnable"
Points négatifs : "PAYER boissons et repas; départ différéble de 25 minutes"
Points positifs : "Sièges super confortables, calme, bon service, bon repas..."
Points négatifs : "Pas de wifi dans un A380 en business class, même pas payant... c'est juste scandaleux!"
Points négatifs : "British Airways ne sert plus de snack... plus ça va moins ya de services! pas de petites économies, décevant vraiment... plus de différence avec les low cost"
Points positifs : "Horaire respecté, efficacité. Surtout moins chiant que AIR FRANCE. Pas tout le temps en grève ! Qualité du service"
Points positifs : "Horaires respectés"
Points négatifs : "Compagnie largement subventionné par le gouvernement britannique pourrait se fendre d'un thé gratuit au moins. Assez honteux"
Points positifs : "Bagages inclus et personnels sympathique et serviable"
Points négatifs : "Tout est payant en supplément, aucun divertissement dans l’avion même pas un écran générale ou de la musique. Même les places sont payantes si vous voulez les choisir avant le check-in"
Points positifs : "Siège relativement confortable, nourriture excellente, abondance d’alcool, variété de films, présence de films récents."
Points négatifs : "Courtoisie des employées n’etait pas excellente. Le service était TRÈS long. 4 agent.e.s de bord, ce n’est pas suffisant pour la taille de l’avion. Employé.e.s pas toujours sympathiques, et parfois plutôt rude."
Points positifs : "Good air flow, roomy seats and friendly staff"
Points négatifs : "Didn’t serve any free drinks- water coffee only came by with a cart to pay for drinks."
Points négatifs : "retard d'environ 2h donc plus de train pour pouvoir renter à domicile pas de compensations par la compagnie(mème pas un café ) hormis des excuses de l’équipage pour le retard"
Points positifs : "Speedy and friendly service from crew"
Points négatifs : "Flight was delayed. Not their fault; French traffic control strike"
Points négatifs : "3h de retard"
Points positifs : "Le personnel très avenant et souriant."
Points positifs : "very pleasant attendants."
Points négatifs : "a bit crammed."
Points négatifs : "Le manque d'attention du personnel de bord qui reste très impersonnel. pas de café à la fin du repas ni de digestif, Les films pas très intéressants"
Points positifs : "Personnel accueillant au sol et en vol, ponctualité du vol"
Points positifs : "Wonderful flight attendants. Flight was on time."
Points négatifs : "2 cups of hot tea-norhing else- cost 4 pounds!"
Points positifs : "Tout a bien été"
Points négatifs : "Rien"
Schiphol airport needs to get their stuff together. I had to wait one hour at the passport control for EU national ID members, not the international one that they were waiting for 4 hours, and the baggage claim had an other hour on top of delays. That is insane, trying to exit the airport, at this point just let me get my own bag from the luggage compartment.
Very fast check-in and boarding
Booked priority boarding but all passengers boarded at the same.
Points négatifs : "Bigger sits"
Points positifs : "The crew was great!"
Points négatifs : "Nether the Dutch government or the Greek government is allowing Americans into their countries, yet Transavia refuses to refund my ticket money. That is the height of abysmal, disrespectful, if not criminal service. Effectively, they stole my money."
Points positifs : "Retard"
Points négatifs : "Respecter l'horaire du voyage"
Points positifs : "Our flight had a medical emergency with a divert to Bourdeaux. I was quit impressed on how the crew managed the entire situation. Very impressive!"
Points positifs : "Just good all around"
Points négatifs : "Water for free. I prefer airlines where I can drink my own one or two beers ;-)"
Points positifs : "Helpful crew. Clean modern plane"
Points négatifs : "Charging $ for everything, wouldn't fill a water bottle for me. Strict carry on policy was too restrictive"
Points positifs : "Friendly check in!"
Points négatifs : "Extremely hot boarding and no air conditioning while waitin to taxi to runway."
Points négatifs : "Le confort et arrivé a l'heure"
Points négatifs : "L’avion avait plus de 1heure de retard même pas un mot d’excuse ou une collation offerte au moins une bouteille d’eau"
Points négatifs : "Le personnel d embarquement choisissait quelles personnes devaient ou non mettre son sac à main même petit dans son bagage à main, tout le monde n'étaient clairement pas logés à la même enseigne. Décevant."
Points négatifs : "Easyjet seats are way better. Limiting the hand (cabin) luggage to 10kg and actually weighting it is ridiculous."
Points positifs : "clear information. good staff.good boarding return flight."
Points négatifs : "monitors for flightinformation was not present. the stewardess was acting here performance for incidents. not 2019 anymore !!!"
Points positifs : "Price."
Points négatifs : "they could offer at least water “on the house”"
Points positifs : "Both of our experience to an from Alicante via Amsterdam has been an excellent experience. The staff were friendly and helpful, the transfers went without a hitch. I would recommend KLM to anyone to fly with."
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "Professional and efficient, everything one could have hoped for."
Points positifs : "It got me here in one piece"
Points négatifs : "High school kids ran wild talking screaming standing in aisles and flight crew did nothing to stop all of the noise and nuisance. More like a flying bus than airplane"
Points positifs : "New plane, comfortable and the staff is nice"
Points négatifs : "Even a small plastic bag with McDonald's in it is considered a hand luggage! The staff need to be in more control of the travelers - we had one & a half hours delay because a traveller wanted to change seats and didn't sit down."
Points positifs : "Lost cost, I suppose you get what you pay for."
Points négatifs : "Very slow to clear the waste cups and litter away. Only one run of drinks service. Very slow to get off the plane at Rotterdam, had to wait for geriatrics and disabled to get off the plane first and took forever."
Points positifs : "the date I take my flight, my father makes accident and I find no time to travel on the date of reservation"
Points négatifs : "I have contact customer service to make the change of the date, it is answer me that I have not the right"
Points positifs : "Ponctualite, service"
Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Physically stood in the sun on the tarmac for half an hour in Marrakech waiting to board the plane. Seating is so compact it’s physically impossible for me to fit, I’m 6’3” then it took an hour forty five minutes to get our checked luggage in Lisbon. Everyone was furious. No explanation from the airport or airline. We missed our hotel shuttle, missed our hotel checkin. Just terrible."
Points positifs : "The flight attendants and pilots were very nice, I had plenty of room in my seat. The trip was smooth and not at all stressful."
Points négatifs : "bad seats. too narow"
Points positifs : "The crew was so nice and genuinely kind."
Points négatifs : "We loved it all."
Points positifs : "As expected"
Points positifs : "Prompt, courteous and professional"
Points négatifs : "Everything was great"
Points positifs : "Excellent price with good crew and good equipment"
Points positifs : "The check in and boarding processs was very quick and easy. Would recommend this airline"
Points positifs : "On time"
Points négatifs : "2h00 à attendre dans une file interminable pour enregistrer un bagage en soute, du jamais vu."
Points négatifs : "Retard à l'embarquement. Aucune explication donnée aux passagers. A l'heure limite d'embarquement qui était prevue, aucun passager n'avait encore embarqué !!"
Points positifs : "customer service, price"
Points positifs : "All of it"
Points positifs : "Well organized at terminal. Note bag check not available until about 2 hr before flight. Check your ticket. Baggage was out fast. Flight on time."
Points négatifs : "Single line for bag check, by flight, so took a while. Still plenty of time. Charge for each checked bag."
Points positifs : "Flight was quick"
Points négatifs : "Flight was delayed and we stayed on the plane waiting for almost 2 hours."
Points positifs : "Nothing good about it."
Points négatifs : "They put us in a Transavia plane from Barcelona to Amsterdam, we were on a line at five am for two and a half hours to check in. That was terrible. At the end the clerck was so stress out, that she did not write our connection flight number correct, so we did not get our luggage until the next day."
Points positifs : "L'avion était très propre et confortable!Le personnel était très attentionné et courtois."
Points positifs : "En général tout était correct, l'équipe de cabine a été soucieuse de résoudre problèmes."
Points négatifs : "Un fort courant d'aire froide directement sur la nuque qui a généré une toux et beaucoup de dérangement. Ça a continué malgré les efforts de l'équipe de le contrôler. Boeing 737. À éviter ?"
Points positifs : "Bonne compagnie avec le prix qui va avec. Le personnel fait beaucoup d'effort pour mettre les clients à l'aise. L'avion était en excellent état (voir neuf ?)"
Points négatifs : "Aucune collation, Pas de divertissement,"
Points positifs : "The crew was really friendly, and the plane was brand new. Lot of choice of things to eat (but no gluten free/lactose free choice)."
Points négatifs : "The seats were horribly uncomfortable, but because it was a Boeing, I was not surprised (they put the privilege on the pilots cabin, not the passengers, contrary to Airbus)."
Points positifs : "Once we figured it put, fast check in. Small airport, lots of construction."
Points négatifs : "Poor directions at airport, messy boarding on busses"
Points positifs : "Prompt and on time"
Points négatifs : "Airplane too small"
Points négatifs : "I didnt get a receipt. It said 5 Euros on my receipt"
Points positifs : "Crew was nice and friendly. Quick boarding"
Points négatifs : "No Free drinks. 2.50€ for a soda."
Points positifs : "I did not have a snack or watch anything. So I did not rate in those areas. Quick boarding and unboarding!"
Très mauvaise compagnie il son incompéten le personel
Avion neuf , personnel très compétent
Les toilettes était sales et mauvaise odeur
Les toilettes sales durant tout le vol Grave Problème d'odeur dans l'avion a l'avant
Le transit proposé par Pegasus m'a obligé à courir entre mes deux vols
Le personnel de bord est rapide et efficace. Impossible d’emporter un bagage à main, tout est rempli en quelques minutes les gens ne respectent pas les limitations et donc les autres. Mais 10 minutes de retard à l’arrivée.
il y eu du retard pour le décollage
bloquer au niveau de l'embarquement sans explication pour nous mettre dans un autre avion, et à du payer un supplément sur place de 600€
I liked that we could pre order and pay for meals. Crew was super efficient and got everything exactly right and of course we didn’t even have to ask it was all super seamless I wish other airlines would do this.
Points négatifs : "Staff are not friendly, airplane was old and seats were very uncomfortable"
Points négatifs : "It’s stupid Airlines. He give me brooding pass and make security check everything at final he didn’t make me fly to London because they sey u need transit visa. Why not they inform early so I can get online visa. And airlines don’t help anything finally i buy new tkt by myself ....."
Points positifs : "Flight was on time."
Points négatifs : "Check in line was very long and boarding was very unorganized."
Points positifs : "The price was good"
Points négatifs : "A lot of confusion at the airport when we wanted to check our bags. I felt they could have directed traffic (the people trying to check in) better."
Points négatifs : "Because of health reasons, we wanted to cancel the flight but there was no such option. berkanbaykam@hotmail.con"
Points positifs : "The price"
Points négatifs : "Screens or just at least free water or drink"
Points positifs : "Bon vol"
Points négatifs : "Le siège pas très confortable, pas de prise pour recharger nos portables et on pouvait pas rabattre le dossier en arrière. pas très confortable"
Points positifs : "C'était un bon vol."
Points négatifs : "Le siège pas très confortable, pas de prise pour recharger nos portables et on pouvait pas rabattre le dossier en arrière. pas très confortable"
Points positifs : "The price"
Points négatifs : "Nothing"
Points négatifs : "Seats are impossibly close. Men's knees hit the back of the seat in front of them. Sardines accurately describes seating on this airline. No, and I mean No, room to move."
Points négatifs : "Check IN desk, unprofessional and rude employees. Felt discriminated. Never again will travel with this company."
Points positifs : "Punctuality"
Points négatifs : "Comfort and food"
Points positifs : "Easy; fair prices; budget rates"
Points négatifs : "no entertainment (N/A)"
Points positifs : "Free cup of ice."
Points négatifs : "Uncomfortable seats. No free WATER! Weight limit is ridiculous for a international flight. I will never travel with Pegasus again! I will try my best to spread the word on this airline."
Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "One hour flight from Dalaman to Istambul. that leaves with two and a half hours of delay. We arrived late to Istanbul. We ate dinner after hours and tired of Pegasus waiting. Without any explanation from anyone in the company. Never again will I fly with Pegasus."
Points négatifs : "1 hour + Late departure both from Copenhagen and from the connection in Instanbul"
Points négatifs : "The flight times and layovers, especially the 10 hours in Istanbul airport. Buying your food on the plane was way over priced for what you get, and the quality. There was not enough change in the variety posted currency of the menu."
Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Typical Pegasus. One of the worst airlines of the world. I typicall try to avoid Pegasus, but sometimes I dont have other choice."
Points positifs : "Flight was on time"
Points négatifs : "Too much waiting for boarding and staff was not friendly"
Points négatifs : "Siège non réglable sur 3h30de vol"
Points négatifs : "Une vraie Lowcost... le bus est même mieux que cet avion"
Points positifs : "The price"
Points négatifs : "The mass"
Points positifs : "Easy flight and friendly staff."
Points positifs : "Globalement ok"
Points négatifs : "Délai de plus d'une heure pour le décollage"
Points positifs : "The staff was friendly, efficient and professional. The plane was clean, and the flight on time. Was my first time to fly Pegasus, but will definitely do so again."
Points négatifs : "The boarding process was unorganized and a bit frustrating."
Points négatifs : "Extremely cramped, non-reclining seats, no pocket in seats, not even a glass of water, no entertainment options of any kind, checked-in suitcase arrived damaged."
Points négatifs : "See above"
Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "The none sense of explaining why I cant go on the plane ... according to there website I should have 2 stamps from the lebaniese authority on my passport one for going in and one for going out which I gladly provide them with... the responsoable for the check in at Frankfurt Airport and according to him was communicating with "pegasus Airline" in Istanbul by WhatsApp and just kept saying "those can't fly today" the funny thing he was writing in german and refuse to give me there number so I can explain the situation now the main reason why i couldn't go on the plane because I wasn't once in my life in Turkei which makes none sense according to there website I contacted them with Emails and they answered me that I should have the 2 stamps if i want to fly from Instanboul to Beirut which I already have but the haven't notice that i didnt even got ob the plane at the 1st place .... the huge amount of nobe sense, stupidity, the lying that there is no Pegasus airline office ath the airport and the 0 responsibility for there actions can provide you guys with a picture of how they behave with the customers"
Points positifs : "Okay"
Points négatifs : "Old plane"
Points positifs : "Nothing"
Points positifs : "It has good crew members and fine alternatives for eating."
Points négatifs : "No entertainment option is available."
Points positifs : "We did an error in booking the return date, & found no point of contact to change the date"
Points négatifs : "You have to pay for water. So, basically, you are on a 4 hour flight, and you get one free cup of water After that, you're out of luck, because you have to buy water. Nice. Obviously, a very cheap stripped down plane. So no entertainment. But that is okay with low cost carriers."
Points négatifs : "Flight took off late, no food or entertainment available"
Points négatifs : "Miserable experience. This was flight was diverted to Kuwait due to weather. We were told we would be taking off a few hours later. Then we were told that we would be given a hotel room for the night in Kuwait. In the end, we all just waited around in the Kuwait airport for hours without any assistance from any airline representatives. I wound up having to book another flight, as the Pegasus delay was 13 hours (even though other flights were departing to Bahrain much earlier)."
Points positifs : "No problems at all, everything was OK and most important, on time"
Points positifs : "Roomy, comfortable seating. Clean and modern."
Points positifs : "generally the boarding and crew were acceptable."
Points négatifs : "A week before my flight, the flight changed and I was emailed. It had me arriving in Istanbul 2 hours later. They essentially changed my flight to another flight. And then Pegasus Plus frequent flyer never recognizes my PNR number when I try to get credit for my flights. I have flown 6 segments with them and none of the flights are recognized. When I try to do live chat, it only accept Turkish language. I am very disappointed in this airline's pre and post flight services."
Points négatifs : "Terrible landing for last 15-20 min, pilot never spoke to reassure passengers whether or not it was okay."