Air France service was superb. The airline did their best to expedite the boarding process even with the constant changes of Covid19 guidelines
Points positifs : "Siège et espacements correct surtout pour quelqu'un de grandes tailles comme moi"
Points négatifs : "Avoir des divertissement à bord"
Points positifs : "Personnel très bien."
Points négatifs : "Avion vieillissant. Repas très moyen. Ecrant minuscule. Pas d'usb ni de prise. Siège inconfortable et étriqué. Cet avion a grand besoin d'être rénové ou changé. Vu le prix est places pour La Réunion c'est inadmissible."
Points positifs : "Good aircraft, good service, on time, eventless"
Points négatifs : "There are two types of foot-rests, both are a nuisance for people with long legs. The one popping up from below one's seat is extremely hard to put back in place. The metallic one folding down from under the seat in front cannot be secured back and is always in the way if the passenger needs to stretch his/her legs. This seems to be a new appliance, and I jut wish they would do away with it altogether. More is not necessarily better."
Points négatifs : "This airline charges for everything, and after you pay once, they try to charge you again, and again, and again (four different people tried to charge me 4 different times for my two checked bags). And they lost the record of my payment, so I had to show 4 times the Amex receipt showing that I had paid before. It took 45 minutes and 4 non receptive agents for me to get my luggage checked. British Airways is significantly better."
Points négatifs : "I not get to go my flight, I couldn't get reimbursement"
Points négatifs : "Seat recline was broken- wouldn’t hold position."
Points positifs : "The crew"
Points négatifs : "The time. The flight was late for 1 hour. I miss everything and also I get very late to our Airbnb and I was with my family and child"
Points négatifs : "Comfort plus seats need some work. Very thin padding on a hard seat. The leg rest needs to come up higher so you don’t slide down while semi reclined. Nice compromise between business and coach though."
Points positifs : "I've never been on a flight with such narrow seat and thin cushion. There was no entertainment offered for the almost 4 hour flight. There was no means of charging any electronic gears. The airplane seems to be 30 years behind time. Crew was unfriendly and smiling faces are not part of the uniform."
Points négatifs : "Very narrow seats and thim cushion. No entertainment offered an do means of recharging electronic devices."
Points positifs : "La ponctualité"
Points négatifs : "L’aménagement de la cabine (les écrans ne fonctionnent pas)"
Points négatifs : "Seat angle adjustment was not the most comfortable for sleeping."
Points positifs : "Le lounge Air France magnifique; personnel de bord"
Points négatifs : "Le système de divertissement à bord"
Points négatifs : "Très bien"
Points positifs : "Tout etait bien. Vol à l heure. Hôtesse gracieuse. Avion propre. Aide à l aéroport pour valider les billets sur la borne"
Points négatifs : "Rien pour moi"
Points positifs : "La qualité du service Air France, le nouvel appareil, le système de divertissement, l'amabilité"
Points négatifs : "L'embarquement dans un terminal trop étroit avec des annonces peu claires"
Points positifs : "Crew very professional"
Points négatifs : "Boarding was a little confusing"
Points positifs : "Crew great."
Points négatifs : "Boarding clusterf..."
Points positifs : "crew great comfortable"
Points positifs : "Bag was sent straight to NY although Norwegian screwed it up. Am yet to receive my luggage."
Points positifs : "On time, no hassle."
Points positifs : "Le personnel était chaleureux et le vol en lui lui-même plutôt tranquille."
Points négatifs : "La qualité des distractions. Parfois, l'écran buggue et sur un vol de 8h, les distractions sont primordiales."
Points positifs : "Personnel très bien, divertissement complet, avion très peu bruyant"
Points négatifs : "Plus de place pour les jambes en classe eco: c’est presque impossible de sortir vers le couloir sans faire lever tout le monde dans sa rangée."
Points négatifs : "sièges trop serrés"
Points positifs : "Le vol n’était pas turbulent. Le personnel est très pro et à l’écoute. On est arrivé en avance!"
Points positifs : "Very little"
Points négatifs : "Flight was very crowded. Flight crew kept bumping into my seat and never apologized"
Points négatifs : "There was no entertainment and there was a lot of annoyed passengers and flight attendants"
Points négatifs : "wine selection divider between seats"
Points positifs : "Really liked the new touch screens (with very good responsiveness). Also liked the food selection (the champagne was nice, so was the menu we were given)."
Points positifs : "Le petit gâteau. Succulent à mort."
Points négatifs : "Qu'il n'y ait qu'un seul gâteau. C'était bon le voyage"
Points positifs : "Équipage très gentils et très des bons services à bord, Merci et à bientôt"
Points positifs : "Most of the crew tired especially hard to keep everyone comfortable and safe. The food was absolutely amazing."
Points négatifs : "Other members of the crew were snarky to passengers and dismissive of questions from passengers during the early stages of the delay. We were all trapped on board for about 4 or so hours without much communication from the crew or captain which made me very anxious. We arrived 5 hrs late and it put my whole trip in jeopardy. Based on this experience, I eont be inclined to use this airline again for future trip planning. This airline will need to work hard to earn my trust back because i felt physically and emotionally unsafe throughout the experience, many times."
Points positifs : "Ponctuel. Personnel accueillant, professionnel et souriant"
Points négatifs : "Porte latérale mal isolée donc on gel littéralement près à la place vers la porte (30A) Aucun film doublé ou sous-titré français"
Points positifs : "The Air France service was ok. Got me to my destination on time and alive."
Points négatifs : "I flew out on KLM on what felt like a new plane. Amazing service, seat, temperature, entertainment and food. In stark comparison Air France’s plane was old, too hot, poor entertainment choices and system and average food which for the French was surprising!"
Points négatifs : "Le site internet nous a pas expliqué que pour le Vietnam au-delà de 15 jours il fallait un visa du coup on a perdu le billet de l'allée plus on va reprendre un billet cela nous a coûté 1000 € juste pour l'aller de plus de nos voyages cela est inadmissible j'aurais pu nous avertir qu'un visa en une heure été délivrable. Je comprends pas qu'on travaille en aéroport en plus pas nous indiquer ou même le site au-delà de 15 jours voir d'autres pays quand on y va il nous faut un visa c'est inadmissible de perdre 1000 € sans compter qu'ils ont même pas fait un geste pour au moins reprendre un vol ça ne coûte plus cher que si on prenait un voilà par. Je recommande pas la compagnie Vietnam Airlines ce sont des gros voleurs des escrocs"
Points positifs : "Personnels agréables et disponibles. Bonne information quant au retard."
Points négatifs : "Embarquement et contrôle de bagages très mal indiqué (pas dans le hall indiqué)"
Points négatifs : "My entire travel experience became extremely rushed and chaotic due to my flight being canceled and me being alerted -LESS THAN AN HOUR BEFORE IT TOOK OFF! This is unacceptable."
Points négatifs : "Long delays to go through security screening and then further delays as the plane was still being fueled at departure time."
Points positifs : "Everything"
Points positifs : "la nourriture les films proposés l’accueil de l’equipage"
Points négatifs : "la qualité des sièges en classe eco le bagage en soute payant pour un long courrier en option(!!)"
Points positifs : "Great food (Economy class). Good Service"
Points négatifs : "Not enough bathrooms on Economy class area due to aircraft design."
Points positifs : "From the boarding, to the friendly hostesses to the food and the business class seat, I was impressed all the way. My first time to fly Air France business to the US and it was great. I recommend it!"
Points négatifs : "I just expected better toilet bag for business but what was given out was just basic."
Points négatifs : "Impossible de commander un repas sans gluten sur l’application mobile"
Points positifs : "Boarding was on time"
Points négatifs : "flight was delayed by 20 minutes Boarding got me through Sky priority quickly. Had to then wait in the boarding tunnel as the cabin was not ready. large queue Seats were exactly the same as economy so offered no added benefits apart from the meal on board parked in a distant area of the terminal and had to shuttle bus to 2E which meant a very tight transfer"
Points positifs : "Le port usb pour charger son téléphone à bord et le personnage très souriant et bien présents. Bonne gestion d une urgence médicale à l atterrissage"
Points négatifs : "45 minutes pour avoir les bagages à l arrivée à Berlin Txl"
Points positifs : "Faster"
Points négatifs : "Waited a while before take off."
Points négatifs : "Screen broke half way through flight. Food was poor"
Points positifs : "Tout"
Points négatifs : "Rien"