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Bon à savoir

Basse saison

mars Meilleure période pour échapper aux foules, avec une baisse moyenne des prix de 34%.

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décembre Période la plus populaire pour voyager, avec une hausse moyenne des prix de 36%.

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Astuces pour trouver un vol pas cher

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  • On trouve en général les vols les moins chers pour Nantes - Londres 54 jours avant le départ.
  • Réservez au moins 3 semaines avant le départ pour obtenir un prix moins cher que la moyenne.
  • La haute saison est en novembre, décembre et janvier. Le mois le moins cher pour prendre l’avion est mars.
  • Partir le matin est en moyenne 22% moins cher que de partir le soir*.
  • Vous trouverez assez facilement des vols directs pour rallier Londres depuis Nantes. Des compagnies comme Ryanair ou easyJet proposent en effet plusieurs vols directs par jour, tandis qu’avec Brussels Airlines, vous accéderez à des vols avec une escale à Bruxelles.
  • Suivant la compagnie, les aéroports d’arrivée peuvent être différents. Rappelez-vous que si vous voyagez avec easyJet vous atterrirez généralement à Londres Luton (LTN), tandis que les vols Nantes – Londres opérés par Ryanair arrivent souvent à Londres Standsted (STN).
  • Vous trouverez de nombreux moyens de rallier le centre-ville de Londres, quel que soit votre aéroport d’arrivée. À Stansted, la gare ferroviaire est située à seulement 2 min à pied du hall des arrivées. Des trains à destination du centre-ville partent toutes les 15 min aux heures de pointe. Si vous arrivez à Gatwick, notez que le Gatwick Express propose également des départs toutes les 15 min aux heures de pointe et affiche un tarif d’environ £19.9 (23 €).
*Moyenne des prix les plus bas affichés dans les résultats de recherche KAYAK pour un départ dans les 30 prochains jours

FAQ pour réserver un vol Nantes - Londres

Londres : y a-t-il des restrictions de voyage liées au coronavirus ?

Quel est le temps de vol entre Nantes et Londres ?

Quelles compagnies aériennes proposent les vols Nantes - Londres les moins chers ?

Quel est le jour le moins cher pour prendre un vol Nantes - Londres ?

Par quels aéroports passe-t-on lors d’un voyage de Nantes pour Londres ?

Quels sont les bons hôtels à proximité des principaux aéroports ?

Quel aéroport privilégier pour un vol en direction de Londres ?

Comment KAYAK trouve-t-il des prix aussi bas pour les vols entre Nantes et Londres ?

Comment la Prédiction des prix KAYAK peut-elle m’aider à savoir quand réserver mon billet d’avion entre Nantes et Londres ?

À quoi correspond l’option KAYAK Mix dans les résultats de vols Nantes-Londres ?

À quoi correspond l’option « dates flexibles » de KAYAK, et comment peut-elle m’aider à trouver un vol Nantes-Londres ?

5 meilleures compagnies proposant des vols Nantes Atlantique (ex-Château Bougon) - Londres

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK

7,7
KLM
Note générale basée sur 3 620 avis
7,9
Embarquement
7,6
Confort
8,4
Équipage
7,2
Divertissement
7,4
Repas
Avis sur la compagnie

Points positifs : "The crew was very kind"

Points positifs : "Services is good ."
Points négatifs : "Food can be better"

Points négatifs : "When a bought my ticket, I had asked in the office about WiFi. They told me that you have WiFi on the plane. I had checked this information on KLM.com and saw the same, that you have WiFi. This was the reason, why a chose KLM! Then I tried to connected on board but I couldn’t! WiFi was not available. Crew told me that they don’t know anything about it! I was disappointed and angry."

Points positifs : "Great atmosphere, crew was excellent!"
Points négatifs : "I’m 6’5”, so legroom can always be a complaint, but this wasn’t too bad. The plane appeared to be fairly old and didn’t have WiFi. Entertainment also was on an older screen which was navigated by using an old in-seat phone."

Points positifs : "Great crew."
Points négatifs : "Ran out of business class meal. Substituted a Econ class."

Points positifs : "economy plus seats were nice, great movie selection, especially international movies"
Points négatifs : "crew was not friendly, i had to ask for water many times, usually water person walk the aisle. food was terrible. other carriers food were better"

Points négatifs : "Flight got cancelled"

Points négatifs : "KLM crew exceed our expectations"

Points positifs : "KLM never disappoints, the cabin crew was extremely kind and helpful!. The food was great, nice leg room in regular economy class, thousands of movies and tv shows...it was great!"
Points négatifs : "Well there was a LOT of turbulence but no one can control the weather and shout out to the pilot for giving us such a smooth landing a rough weather!"

Points positifs : "Seats super comfy. Ended up with 3 seats to myself that formed a bed for the lap Uk to NZ. Very nice!"

Points positifs : "Reasonable space in economy class seats"
Points négatifs : "Staff hurrying us up 40 minutes before departing and threatening to take our bags out of the plane in case we didn’t board then. I had to leave my coffee and run."

Points négatifs : "Flight 2 hours delayed, started boarding but had to wait on line 10 more minutes on boarding ramp for plane door to be opened, upon landing in Dublin had to wait on tarmac for anther 15 minutes for stairs to arrive and be connected to airplane. Then had to wait another hour for checked luggage...."

Points positifs : "General flight journey"

Points positifs : "Personnel serviable. Avion propre et choix de langues (anglais, néerlandais et français) apprécié."
Points négatifs : "Retard au décollage de 30 min minimum à l'aller comme au retour avec KLM. En portant un pull et un polaire j'ai eu bien froid en cabine."

Points positifs : "Crew was very engaging and service was good."
Points négatifs : "My seat was horrible. Right at the door, crammed, and no place to store my carry-on luggage."

Points positifs : "Le vol était ponctuel."
Points négatifs : "La classe business sur ce type de vol n’a rien de business si ce n’est d’être à l’avant de la cabine."

Points négatifs : "There was no wifi on flight"

Points négatifs : "They left my bag off the plane. Ridiculous."

Points positifs : "The space at my feet with the chair in front was a bit akward."
Points négatifs : "Not being seated next to small kids. Perhaps they should have a separate section? ;-)"

Points positifs : "Nothing!"
Points négatifs : "We were told they were holding our flight, we ran 3 terminals and they’d already left."

Points positifs : "Le vol"
Points négatifs : "Clairement le système pour faire notre checkin online est pourri"

Points négatifs : "L’intégralité du voyage, pas de repas, retard de bagage"

Points positifs : "My seat at the window was great and the staff really friendly and courteous!"

Points positifs : "The flight arrived a few minutes early."
Points négatifs : "The plane was extremely old and in poor repair. The seats were extremely close together. The inflight entertainment system, wifi and passenger electric outlets were all non-functional. Even the wastebin in the lavatory was full and an extra bag was put on the floor."

Points positifs : "Crew was good"
Points négatifs : "Food"

Points positifs : "The crew were amazing and the flight was very smooth."
Points négatifs : "Keep up the good work"

Points positifs : "Gaps between seats are very narrow."
Points négatifs : "when serving drinks, cabin crew limited to serve liquor only once and it was poor service."

Points positifs : "Good and friendly services"
Points négatifs : "I really don't like when at the gate the take your luggage and say you'll be the first to get it at arrival.. And now I'm still waiting.. That's really really annoying"

Points positifs : "Flight crew very nice"
Points négatifs : "Paid $70 for seat with more leg room and was the exit role to main entrance. No overhead space for carry on: broken food tray holder. People stepping on my feet. And gather in your space waiting for bathrooms. Window seat had no room for feet because of closed door"

Points positifs : "Flying with KLM is a pleasure"

Points positifs : "The food rocks! I know that I will always be eating well with KLM. The staff is always so nice, professional and cordial...I always know I'll be in good hands with the flight. KLM #605 from Amsterdam to SFO---please pass the praise to all of them."

Points positifs : "Good entertainment options. Nice flight attendants"
Points négatifs : "It would be helpful for short people to be able to adjust the head rest lower on the seat. More recent released movies would be helpful. More leg room. Not charging more money to choose seats."

Points positifs : "Easy to board and easy flight."

Points positifs : "Travel on Crostian Airlines did not pappen. KLM flight to Munich was cancelled and I was rescheduled on Air Setbia to Belgrade, the Split."
Points négatifs : "That it didn’t happen."

Points positifs : "Service en business au top. Pour aller de l’europe vers Mexico les sièges sont dans lis confortables sue les vieillissant de l’A380 d’Air France."

Points positifs : "Petit avion sans trop de place."
Points négatifs : "Connexion un peu trop courte à Amsterdam. Génère du stress."

Points négatifs : "We did not get two of baggage at the destination."

Points positifs : "Good service onboard, good food. On time."

Points positifs : "Great service"

Points négatifs : "Food"

Points négatifs : "Le menu est à améliorer"

Points négatifs : "Le menu est à améliorer"

Points positifs : "Very friendly service!"

Points négatifs : "Boarding was delayed a little due to weather as was takeoff. Cant blame them for weather but the connection was very tight."

Points négatifs : "vol retardé"

Points positifs : "La puntualidad"
Points négatifs : "Toute c’est parfait"

Points positifs : "J’aime sa ponctualité"
Points négatifs : "Rien"

Points négatifs : "Le vol a été dérouté sur Lyon pour des vents dangereux. Seul hic, l’ensemble des autres vols atterrissants à Genève on tous pu atterrir dans la même tranche horaire. Ensuite reacheminement en bus ou taxi pour les plus chanceux. Sans qu’on nous donne le moindre repas. Pourtant atterrissage prévu initialement vers 11h. La il est 14h10 passé et le ventre vide et toujours sur la route entre Lyon et Genève."

Points négatifs : "Service from airline host Poorly maintained plane Bad food Old entertainment"

Points négatifs : "Tout sauf le repas très mauvais des boîtes de conserves. C'est de la rigolade. Très déçu du repas vraiment."

Points négatifs : "My checked bag did not make it to London, and it’s really affected my short stay which requires a lot of traveling around England."

Points négatifs : "Missed my transfer in London because the plane took too long to unboard and I was unable to make it to the gates of my next flight in time, despite there being over an hour connection time. The flight came in slightly late and passports were re-inspected upon unboarding which wasted a lot of time, and Heathrow is a nightmare of an airport on a good day, which made it very difficult to get where I needed to go."

Points positifs : "NA"
Points négatifs : "Don’t delay flights that messed my return"

Points négatifs : "This flight was cancelled"

Points positifs : "Personnel gentil"
Points négatifs : "L’avion me semble pas en bon état. Des gouttes d’eau tombaient du plafond suite à la condensation"

Points positifs : "Arriving ahead of time"
Points négatifs : "Too hot in the plane"

Points négatifs : "Iberia annule le vol choisi puis change l'attribution des sièges et sépare les gens sans la moindre considération. Vol cher et médiocre."

Points négatifs : "Iberia est une.compagnie mauvaise, qui ne se préoccupe pas du délai entre deux vols A éviter"

Points négatifs : "Correspondance trop court, on a faillit rater l'avion, alors que j'avais demandé quelques jours avant si c'était suffisant en terme de délai. De plus, le bagage n'a pas suivi et est resté à Madrid (retour seulement demain)"

Points positifs : "Vol a l'heure Personnel avenant"
Points négatifs : "Tous les services sont payants. Le service WiFi à bord ne fonctionnait pas"

Points positifs : "Sympatique"
Points négatifs : "L'embarquement."

Points positifs : "Le personnel de bord était inattentif, cela se voyait qu'ils n'avaient pas envie d'être là. Aucun passage entre les deux repas (pendant 8 heures d'affilée), puis le café servi jusqu'à la moitié des rangées seulement, avant l'atterrissage, personne n'est passé vérifier les ceintures."
Points négatifs : "Un personnel naviguant plus présent, plus professionnel, sérieux et souriant? Quelques passages avec de l'eau pendant le vol entre les repas."

Points positifs : "Le personnel de bord à été bien Mais tout le monde qui est en bas qui est au sol était très mal"
Points négatifs : "Le personnel de sol était très mal"

Points négatifs : "Le retard et la prise en charge à l'arrivée"

Points positifs : "J’ai voyagé avec un chien en soute. On m’a tenu informé que mon chien était bien à bord lors du changement d’avion."

Points négatifs : "Ma valise n’à pas suivie à Madrid. Résultat 4h d’attente à Genève pour la réclamation de valise. Horrible !"

Points positifs : "Personnel de bord excellent, cabine très agréable pour un vol au même prix que Ryanair ! Merci à Iberia d'être sur cette ligne. Vol excellent."

Points positifs : "Équipe que je plains d'ailleurs."
Points négatifs : "Rien à manger ou à boire. Place très limitée pour les jambes. C'était mieux avec Ryanair"

Points positifs : "I like the staff and the generous host of them"
Points négatifs : "The price was not matching the benefits of the ticket because it was without check in bag (luggage) and every single thing you have to pay The type of aircraft there are using its too small business class is very poor nothing to compare with other company."

Points positifs : "Flight was safe, aircraft was clean and luckily with enough room under the seat to store carry on bag"
Points négatifs : "The fact that all the passengers boarding in "group 3" were forced to check in their carry-on bags if they did not fit under the seat; and retrieve those at the baggage claim area (not right after exiting the airplane) In my case I was able to store my carryon under the seat in front of me after pleading to the crew and gate members to let me try because of my connecting flights. There is no complimentary food service, even water is charged."

Points négatifs : "I stopped at the Iberia check-in at Barajas in Madrid. They sent me to BA check-in, where I waited 45 minutes to find out that I should be at Iberia check-in. Then, Iberia check-in had to send me to last minute clerk or I would have missed my flight. Last minute check-in ended up being the same place and same clerk I began with."

Points négatifs : "A porter checked our bags at the gate without asking us whether we were traveling beyond London, so the bags were never transferred to the transatlantic flight nor did they arrive in SF. It wasn't necessary to check them because there was plenty of room in the overhead bins when we got on the flight. We immediately asked a flight attendant to help when I realized they might not go through and he said he spoke to someone who caught and tagged the bags to go through, but it still didn't happen. It would have been easier if he had just brought them to us on the plane. Another women's bag was taken with all her baby supplies and bottles in it for a 16-hour travel day. Very frustrating for all of us."

Points négatifs : "Mistake Kayak or its subcontractor made in listing the name of my wife incorrectly. This created a real hassle in getting a boarding pass in her name"

Points positifs : "Embarquement efficace"
Points négatifs : "Même pas de bouchon d’oreille ni de masque pour dormir sur un vol de 23 heures... Nourriture insipide"

Points positifs : "Vol correct et à l’heure"
Points négatifs : "Même pas des cacahuètes gratuites sur la compagnie nationale. Service minimum : ne vaut pas mieux qu’une low cost."

Points négatifs : "Consignes de sécurités non respectées par le personnel naviguant Porte cockpit ouverte en vol par une seule personne. Contrôle ceintures et sièges sommaire. Site web fonctionne mal lors de la résa des sièges"

Points négatifs : "1h15 de retard"

Points négatifs : "Bagage abîmé en soute"

Points positifs : "Un décollage et un atterrissage en toute douceur. Je n' ai absolument pas senti que l avion se posait. C est très agréable"

Points négatifs : "Food could have been better."

Points positifs : "Rien !"
Points négatifs : "Le prix du billet pour la prestation. De plus une surcharge bagage de 195€, alors qu'au moment de la réservation il n'y avait aucune possibilité d'intégrer des bagages. J'appelle ça tout simplement du vol. Le client est pris devant le fait accompli et n'a que le choix de payer... Bref, je ne recommande nullement cette Vie aérienne."

Points positifs : "Rien ! Et je pèse mes mots. Je ne suis pas en colère, j'écris ces commentaires à froid."
Points négatifs : "Le prix du billet pour la prestation. Pas à boire, pas à manger. Sièges usés, défoncés..."

Points positifs : "Everything abou the airline. The boarding was quick, the flight crew were wonderful, the flight was clean and smooth."
Points négatifs : "Passengers moved their seats all the way back without considering people behind them. Very small leg room."

Points positifs : "Rapidité du vol"
Points négatifs : "Pas de confort, siege payant, valise facturee payante"

Points négatifs : "There was no complimentary water or beverages"

Points positifs : "Enregistrement prioritaire avec la poussette . A l'heure à l'arrivée"
Points négatifs : "Sièges avec peu de place pour les jambes (moins que sur des boeing). Attente excessive de la poussette et des valises à l'arrivée."

Points négatifs : "Very pleased with overall service and hospitality"

Points positifs : "Flight on time"
Points négatifs : "Check in was terrible, did no allow online and on the desk a lot of misinformation which sent me to different desks for check in. Personnel Needs training!!l"

Points négatifs : "Upon boarding the aircraft was really hot, I was sweating in my seat... I did not receive any complementary drinks or snacks."

Points positifs : "Movies, no delays"
Points négatifs : "Luggage was not documented correctly to my final destination by Iberia"

Points négatifs : "Very limited room to move. Rather impersonal"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "They forced us to check our bags at the gate even though we had an international connection to make in London--to continue flying to Chicago. As a result, we had to go through customs and security in London, and would have most definitely missed our connecting flight back home to the States if not for a woman in customs at Heathrow who let us cut to the front of the line. I will never fly Iberia again and will be lodging a formal complaint."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "No free snacks or drinks"

Points négatifs : "Chair design very uncomfortable. Food was for sale - I find that really cheap. It's a two-hour flight. Drinks and snacks should be part of the package."

Points positifs : "Easy check in and comfortable seats"

Points positifs : "Flight attendant didnt help to pup up my luggage; even water was not free"

Points positifs : "The flight delayed for 2hours. I required the blanket but it was used with lots of hairs not really hygienic. The crew was not friendly and kind of rude."

Points négatifs : "Seats are tiny. No legroom."

Points négatifs : "Too little time to connect with another flight at Heathrow. Missed my connecting flight. Why is there an additional security checkpoint at Heathrow when you've already been thru security at another airport? Poor design for international arrivals."

Points positifs : "Flight crew, especially the lead pursuer is very good and demonstrated a professional and courteous attitude"
Points négatifs : "seats don't recline, no entertainment system"

Points positifs : "Great crew and comfortable seat"

Points négatifs : "We were stuck in the runway for an hour before taking off. I was late for my connection."

Points positifs : "Leather seats and plenty of leg room. Flight was on time."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Some attempt at better customer service"

Points négatifs : "The airport was a bit tough to navigate, and the baggage drop area didn’t open until about 50 minutes before the gate closes, so the ticket says."

Points négatifs : "Very small plane, minimal leg room. Overhead bins very small. However, great and helpful crew."

Points négatifs : "The flight was horribly delayed and vouchers were not passed out until after all the shops were closed."

Points positifs : "The crew was kind"
Points négatifs : "The baggage boarding process. The boarding process in itself."

Points négatifs : "Il est dommage d'avoir pu cumuler sur un vol Aller/retour deux retards sur un vol intérieur dépassant allègrement le temps passé dans l'avion."

Points positifs : "Hôtesse très mal polie pas très agréable"

Points négatifs : "Être à l heure"

Points négatifs : "On s’est vues refuser l’embarquement alors qu’il n’y a eu qu’un appel et que nous sommes arrivées 1minute après, le bus était encore là, le boarding n’était pas fermé et on ne nous a pas laissé embarquer"

Points positifs : "The crew was very friendly and helpful. For me, this makes all the difference in the world. I'll even overlook small problems if staff is pleasant."
Points négatifs : "It was unclear that we had to check ourselves in ahead of time online. The check-in crew said there was absolutely nothing they could do for us and that we should have read the "terms and conditions". Luckily, we arrived at the airport extremely early, so I had time to check in on my phone."

Points positifs : "Crew super helpful and plane left on time, arrived a little early"
Points négatifs : "The boarding process where we are herded into a tiny pen for 20 mins or so, w almost no seating, is not pleasant"

Points positifs : "Four hours of delay."

Points positifs : "Boarding from both front and back of plane made it faster and easier"
Points négatifs : "Flights were delayed"

Points négatifs : "en retard"

Points négatifs : "Luggage payment check in and boarding is too slow and inefficient"

Points positifs : "Easy flight time and Luton airport is small and manageable"
Points négatifs : "Cleaner plane"

Points positifs : "Personnel serviable et agreable"
Points négatifs : "Ras"

Points négatifs : "Ne pas mettre notre bagage cabine en soute alors que le coffre au dessus de nos sieges etait vide :/"

Points positifs : "Rien à dire, parfait"

Points positifs : "Nouvelles cabines. Degivrage effectué avant le départ."

Points positifs : "Cabine bcp plus sympa que certains autres avions Easyjet !"
Points négatifs : "L’application Easyjet incapable d’afficher la porte d’embarquement alors qu’elle est affichée sur les écrans de l’aéroport depuis longtemps. Cela fonctionne parfois très bien!"

Points négatifs : "Beaucoup de retard et du chipotage pour une valise pourtant réglementaire"

Points positifs : "Everything was wonderful, even the weather"

Points positifs : "It was on time"
Points négatifs : "Bad Terminal and riude check in staff. Sell dear gin tonic and no lemon. hostesses refused to remove used cups for three hours and 3 trequests. Real shame! I took my cups to the gulley myself!!"

Points négatifs : "We stayed a bit long in the plane before takeoff, very long walk after check out the plane toward the imagination, too long time for the baggage to come out, my bag was broken. Over all bad experience"

Points positifs : "Once we were on board the airplane, the flight was comfortable and just fine. The crew were competent and pleasant and the amenities acceptable."
Points négatifs : "The intake of passengers and check in was horrible and embarrassingly slow. It was a poor logistical plan and handled poorly by your onsite staff. And your rules compound the problem. The same for the arrival! The cheap fare was evidently offset by what seemed like a mile walk to customs after we got off the bus. Again it is poor logistics and planning."

Points négatifs : "Ridiculously hot in the airplane before departing"

Points positifs : "Ras"

Points négatifs : "Airplane seats"

Points positifs : "WE got there."
Points négatifs : "We had purchased tickets with 2 bags at 15 Kg ea. The day before I realized that was under & I called to increase to 23 for one bag & 20 for the other. They initially said Increase would be 90 euro but when I complained that was terrible she lowered to 60. confirming email showed the icrease to 27 for 1 & 21 for the other. Actuals 22.3 & 16 . 3 for the 2nd."

Points positifs : "Facilité d'embarquement"
Points négatifs : "Confort des sièges spartiate. Non précision que les boissons servies étaient payantes (ayant fait un vol pour Venise auparavant elle ne l'étaient pas)."

Points positifs : "Crew were nice and friendly."
Points négatifs : "Boarding in Napoli was ridiculous. The boarding team acted like it was their first day and did not know what they were doing. It may have been due to the inadequate airport facilities there. Plane got off late and had to circle upon arrival at Luton."

Points positifs : "Prix"
Points négatifs : "Le retard"

Points négatifs : "1h20 de retard"

Points négatifs : "Terrible customer service. Staff is very poorly trained and just lacking in every regard, from those attending to baggage check to those supposedly assisting with customer service. The airline takes no responsibility for the actions of their employees and leaves everything at the expense of the customer, even when the airline / it’s poorly trained employees are to blame. They left me stranded in a foreign country overnight with no accommodations and just complete and utter disregard for what had actually occurred. By far the worst experience I have ever had with any airline, ever. Beware. Their rules for checked baggage are ridiculous. Nothing is worth the money. I spent less on a 4-star hotel the night I was stranded than the airline charged me to check my bag. I initially paid $107 online to check my bag which was insane enough as is, but despite the fact that I had already purchased the extra large checked-bag option, I was charged an additional €80 at the airport since there was apparently no record of me purchasing the XL bag option (except for on my flight invoice as well as on my bank statement, of course). As a result, after seeking assistance from multiple employees—each of whom couldn’t have cared less—and paying the additional fee, I missed my flight (which was a CONNECTING FLIGHT) because they finished boarding early / closed the gates early. Their lovely cutomer service then proceeded to tell me (as I embarrassingly wept and sobbed), that I must purchase a new flight ticket, before also happening to mention that seeing as though it was almost 12pm, they were doing me a favor by waiting for my decision since I was delaying them from leaving work, as it was the end of their shift. All in all, because I missed my connecting flight, I then missed another flight, as well as a train I previously booked. I not only had to purchase a new flight, but also a hotel room, a taxi to the hotel since the airport hotel was fully booked, a taxi back to the airport from the hotel, and another train ticket, in addition to the obvious necessities such as food and water. All without even an apology from the airline. To make matters worse, once I was finally on the newly booked flight, I was not offered a single refreshment. No food, no beverages, and in fact, was actually ignored by the flight crew as they served everyone around me. EasyJet turned my long 16-hour journey into an exhausting and overall miserable 72+ hour journey due to their complete insolence. Never again......"

Points positifs : "Slight attendant were nice"
Points négatifs : "They would not le me to take a personal hand bag. They would count it as luggage. It’s supposed to be a carryon and a purse or hand bag/backpack and they wanted to charge me €60 for it. They gave me a really hard time and they allowed others to have both items but they would not allow me because he felt that my bag would not fit inside my carryon. Very disappointed and flight was very late."

Points positifs : "Fought was in time and the boarding process occurred quickly."
Points négatifs : "I'm not a fan of queuing for the plane after the entry gate. But at least no additional bus was needed to get to the plane on the tarmack"

Points positifs : "Vol AR très ponctuel Embarquement rapide Simple et efficace"

Points positifs : "That i didnt die on the flight."
Points négatifs : "We were 40 mins late and even though it said we were on time the airport didnt announce the gate until 10 mins before we were supposed to take off. Incredibly unorganized."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "The App did not instruct me to pay for luggage ahead if time or else the will rip me iff at the check in gate. the check in staff were rude and NOT understanding . I will never fly EasyJet EVER again"

Points négatifs : "Les parents qui laissent leurs enfants de 7,8,9,10 Ans se battre, hurler.... aucun respect d’un espace collectif. Aucune éducation au «  vivre ensemble « "

Points positifs : "Low price, clean, cheerful cree"
Points négatifs : "No onboard entertainment, seats do not recline, and even a beverage must be purchased"

Points positifs : "4h de retard et soirée d'anniversaire de ma mère raté pour le coup.."

Points négatifs : "Very late -"

Points négatifs : "The name was wrong on the ticket and did not match the passport and we almost missed our flight having to wander all over the Zürich airport trying to figure out where to change the name on the ticket. The whole process was very disorganized and they charged me over Fr.100 to just change the name. They we’re not changing the sheets only the name. Very unprofessional"

Points positifs : "Tout s'est très bien déroulé pour nous =)"
Points négatifs : "Manque un peu de place, après pour le coup on avait qu'une. heure d'avion donc ça passe mais j'imagine pas y passer 8h"

Points positifs : "Crew was nice"
Points négatifs : "Three hour delay. Seats are so uncomfortable"

Points positifs : "Quick boarding, friendly staff. We took off on time and arrived before scheduled time. Good value for money!"
Points négatifs : "Would be good if seats could be leaned back a bit."

Points positifs : "En restant respectueux avec vous, l'heure d'arrivée."
Points négatifs : "Tout."

Points positifs : "Avion récent, personnel tb"
Points négatifs : "30 mn de retard"

Points positifs : "Food and entertainment were ok but crew was rude and lazy and we had multiple delays. I was told to get in line for boarding and then stood there another hour. It was very poorly disorganized and did not come into contact with one nice crew member"

Points négatifs : "Was told I needed to check my bag when there was plenty of overhead space once we boarded the plane. The entire zone system seems to be fake, as they boarded zone 1 and then went to all zones, skipping 2 & 3."

Points négatifs : "Kiwi booked only 15kg bags instead of the paid 20kg bag on my booking confirmation. We had to pay an extra 90 Euro. It ruined our morning."

Points négatifs : "Le vol est parti avec deux heures de retard. Nous avons attendu 1h10 à la porte d'embarquement sans que l'on nous donne d'information sur l'heure de départ re programmée, ni d'explications. Une fois dans l'avion, nous avons dû attendre 50 minutes supplémentaires."

Points négatifs : "We have a 5 hours delay inside the plane. The crew has to been change and the second crew is the worst crew in all my flights The captain also was change after 4 hours of delay, and is the worst captain, nothing polite"

Points positifs : "I slept comfortably. Great take off and landing."
Points négatifs : "Charles de Gaulle airport"

Points négatifs : "Trop prêt des toilettes"

Points positifs : "Professional smiley crew"

Points positifs : "Friendly check in agent"
Points négatifs : "For the check in agent to advise passengers that E gates are extremely far for a regional flight & to make our way directly there. I was traveling with my mother, we arrived 2 and half hours before our flight and plus did online check in but the walk to the gate took us about 40 mins that we missed"

Points négatifs : "I was informed upon arriving that I was on "standby" for a flight I'd booked weeks in advance, and told the reason was I had not paid the surcharge to reserve a specific seat, and Vueling oversold the flight by 10%. Not cool, Vueling. Also the flight was almost an hour late taking off."

Points négatifs : "The boarding process was very unorganized. The flight was delayed almost 2 hours due to baggage issues while we sat on the plane."

Points négatifs : "L’avion est arrivé en retard et en entrant dans l’avion on m’a imposé de mettre mon bagage pourtant au format cabine en soute, alors qu’en fait il restait de la place au dessus de moi. Résultat j’ai manqué mon RDV !"

Points négatifs : "Leg room. Better maintenance of plane. Timekeeping."

Points négatifs : "Chaotic under staff and poorly organized. Forced to rush and nearly miss flight despite being at airport well in advt"

Points positifs : "Flight delayed, staff provided no info and was generally nasty."

Points négatifs : "Service mediocre pour les hôtesses à l'accueil lors de l'enregistrement des bagages."

Points positifs : "ponctualité"

Points positifs : "Great cost, left and arrived about on time, super nice staff"
Points négatifs : "Nobody explained boarding and it was weird. We went through a gate, but there was not a plane. After standing confused for about 20 mins, a bus arrived and drove us to the plane. Despite this wait, we left about on time and arrived on time."

Points positifs : "Rien à dire sur la compagnie"
Points négatifs : "Mais par contre vous... !! Vous m'avez annoncé à deux reprises par mail que mon vol était retardé de 47 min. J'ai donc pris mon temps pour me rendre de la gare de Bordeaux à l'aéroport, pensant avoir plus de 2h devant. Arrivé aux portes d'embarquement, je m'assoie pour attendre l'annonce de l'ouverture des portes. HEUREUSEMENT, un policier me demande ce que j'attends, me dit que l'embarquement vient de fermer, que je dois courir. Arrivé devant la porte, plus de passerel, le commandant à était bien gentil de me laisser monter dans l'avion qui décollait 2 min après. Je ne vous remercie pas !"

Points positifs : "Fast trip"
Points négatifs : "No internet"

Points négatifs : "When we got to the airport, the gate info wasn’t on the screen. We found a seat and waited until the time it said the info would be available. When the info was available, it said the gate was closing in 10 minutes. You have to pay for everything. I ordered a meal, but there must have been a language barrier because the stewardess sold me a meal and extra sandwich, when I only wanted one. The seats don’t recline."

Points positifs : "The airline was terrific, despite being delayed we really did board and arrive at our destination in quite good time. The Italian stewardesses were absolutely charming and offered their services extensively."
Points négatifs : "Loved that me and my travel conpanion go to sit beside one another, and somehow we’re at the very front of the plane together in seats 1B & 1C Prime location. Overall had a very pleasant experience with Vueling 10/10 would fly with again."

Points positifs : "Everything except luggage handling."
Points négatifs : "New luggage came off plane in pieces."

Points positifs : "I am still alive"
Points négatifs : "They charged for coffee. My legs are too long to fit without my knees going into the isle. They didn't have room for my bag."

Points positifs : "L'équipage au top !"
Points négatifs : "Le retard du a la météo"

Points négatifs : "Retard de plus de 2h!!! Aucune compensation durant le vol, même pas un verre d eau"

Points positifs : "Je suis une personne handicapée à mobilité réduite et on m'a refuse l'assistance au motif qu'il était trop tard alors que les personnespresschargées de l'enregistrement n'ont pas été rapides il n'y avait une longue file d'attente"

Points positifs : "Arriver d’un point a à un point b."
Points négatifs : "Plus de 4 heures de retard, avec des mails de Kayak depuis 7 heures du matin jusqu’au soir qui annonçait des retards sur le vol( une trentaine de mails en tout). Avec chaque fois un temps d’attente Different ( 3h/2h/20min...). Puis enfin avec quatre heures de retard en commence l’embarquement et il s’arre En plein milieu pour on ne sait quelle raison ( personne ne nous dit quoique ce soit) et on ne t’off Même pas à boire ni rien à bord. Bref vraiment dégoûtée"

Points négatifs : "Vol annulé pour l’allée, retard de Palma à Barcelone, et ensuite retardé d’en 2h30 de Barcelone à Nantes."

Points négatifs : "Mesurant presque deux mètres, mes fémurs ne "rentrent " pas. Le vol à été court, heureux de m'en extraire !"

Points négatifs : "Vueling staff avoiding the issue of wanting to talk about why they sold more seats than are on the plane — telling me that it was my fault and that I should have checked in online earlier. This, despite technical problems with their online checkin system not allowing me to do so."

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "4h de retard en tout."

Points positifs : "The plane was clean and comfortable"
Points négatifs : "My flight was approximately five hours delayed and I received no communications from the airline other than changing updates to departure time ranging from two hours to twenty minutes to five hours of delay. Airport staff offered no condolences or compensation."

Points positifs : "Plane was on-time and I got to where I needed to be. Price was also very nice."
Points négatifs : "Boarding was a painful long queue. Plane was crammed and hot. Food / Beverage cart didn't come around until the flight was almost over."

Points négatifs : "They delayed our first flight - and forced us onto our connection even though we knew our bags wouldn’t make it - and were completely unhelpful to us once we got there as to where our bags may be."

Points positifs : "All"
Points négatifs : "Nothing"

Points positifs : "Everything"
Points négatifs : "Nothing"

Points positifs : "Booked though kayak selected hold in bag was forwarded to Expedia .. did the same thing Selected a price that included check in bag when was given a choice and I get to vueling the charge me 40€ Was on the phone woth. Expedia 3 hours first to make sure the ticket was right cause I didn’t get email coformation and that the bag is included Then another 2 hours after I was charged the 40€ I hate kayak I hate expwrdia never again never ever again"
Points négatifs : "Kayak"

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "On nous a fait passer l’embarquement pour nous faire poireauter derrière une porte pendant une demi heure avant de nous faire faire machine arrière en nous disant qu’il y avait un retard de 40 minutes. Quand nous avons fini par monter dans l’avion (étant précisé que l’avion était en sureservation et que de nombreuses personnes n’ont pas pu y monter), nous avons encore attendu 1h15. A bord aucune petite collation et le tout avec un personnel peu souriant."

Points négatifs : "RAS"

Points positifs : "Flight attendants were very helpful, especially because we were traveling with a sick child. They let us disembark first when we landed in London to seek medical attention."
Points négatifs : "We only flew with this carrier because British Airways partners with them. Wouldn't have flown them otherwise."

Points positifs : "RIEN!!!! TRÈS MAUVAIS VOYAGE"
Points négatifs : "TOUT, LE RETARD. LA CONDUITE DE L'AVION. ETC... PERSONNE TRÈS INCOMPÉTENTE AU COMPTOIR DE EMBARQUEMENT.."

Points négatifs : "Je n'ai pas pu m'enregistrer. L'heure n'était pourtant pas dépassée et l'avion a été retardé. J'ai eu à faire à une personne très stupide au comptoire d'enregistrement."

Points positifs : "On Time"

Points positifs : "on time, easy to do, price"
Points négatifs : "everything worked out well for this flight"

Points négatifs : "La répartition des passagers était loin d'être optimale, avec de très nombreux déplacements de passagers tout au long du vol, de façon bruyante et mouvementée, en secouant fortement les sièges des passagers assis"

Points négatifs : "It's Ryanair. So, no further comments required..."

Points négatifs : "It's Ryanair. We know that they won't change."

Points positifs : "Sièges trop durs"

Points négatifs : "Politique des bagages en cabine flou . On a du payer pour 20€ pour un « cabine bagage «  qui devait aller en soute... checkin ouvert la veille le soir pour le lendemain midi ( vol re)..Tarif affiché pour un petit sac et un embarquement non prioritaire. À savoir pour la prochaine fois avec ryanair"

Points positifs : "Personnel d’embarquement nous parle comme des moins que rien !! Inacceptable"

Points positifs : "Arrivée correct et immigration et récupération des bagages à temps."
Points négatifs : "Le vol aurait pu partir à l’heure et ils auraient pu annoncer le retard. L’avion est un peu sale."

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Tous"

Points négatifs : "Hélas pour ce type de vol on ne peut espérer mieux. Avion petit et plein à capacité."

Points positifs : "Le vol s'est très bien passé. Le commandant de bord a donné des informations durant la vol concernant le survol de la région et l'heure d'arrivée plus tôt dans la soirée."
Points négatifs : "Le confort reste sommaire mais correct"

Points positifs : "L'équipage était comme d'habitude, au top"
Points négatifs : "Ils pourraient être à l'heure, au moins de temps en temps"

Points positifs : "L'équipage"
Points négatifs : "Comme à chaque vendredi, le vol Nantes-Marseille prévu pour 18h05, part en retard. Cette fois, l'avion a décollé vers 19h50."

Points positifs : "Aucun point positif !!"
Points négatifs : "Vol en retard d’1h (Pas prévenu à l’avance evidemment !!), en retard à l’arrivée et donc pour prendre un autre avion après. RYANAIR ne prend rien en charge !!!! Vraiment des ********* ! En plus de ça, le confort à bord est pas terrible, les hôtesses ne sont pas aimables, l’eau n’est pas offerte ! Scandaleux !!"

Points positifs : "Embarquement à l’heure, pas d’attente. Personnel de l’equipage à bord agréable et disponible."
Points négatifs : "Pas de repas ni boissons proposés. Sièges peu confortables."

Points positifs : "Prix très abordable. Efficace"
Points négatifs : "Pas de fioriture. Normal vu le prix"

Points positifs : "Tout était bien... Cependant"
Points négatifs : "La police douanière a pris trop de temps pour arriver. Ceux qui avaient des correspondances s'inquietaient"

Points positifs : "Le minimum"
Points négatifs : "Retard sans aucune annonce. Pas de bonjour des hotesses. Incomprehensible annonce dans le micro, anglais et français dailleurs"

Points positifs : "La tranquillité"
Points négatifs : "Rien que vous puissiez changer"

Points négatifs : "They delayed the flight from 8:55 to 10:15 but we didn’t board until about 11. They left us outside in the cold and extreme wind instead of having us just stay inside until the plane was ready. When I complained the employee said there was a woman onboard with a wheelchair and they didn’t have a way to get her off. When we finally got on takeoff was delayed another hour. They blamed all of this on air traffic control staffing in France, didn’t take any responsibility for the delay with the wheelchair. Ryanair is a disgrace."

Points négatifs : "Delayed as usual .. badly managed and only took as the holiday we organised only picked up from that airport. Deeply un necessary"

Points positifs : "Crew was nice"
Points négatifs : "Baggage policy is very unclear. Boarding procedures are slow and inefficient. Seats are uncomfortable. Air didn't function and the flight was very hot."

Points positifs : "Adequate leg room"
Points négatifs : "Rough landing"

Points positifs : "Crew was friendly and the boarding process was relatively smooth."
Points négatifs : "The A/C made the cabin so cold that I am still shivering nearly two hours after landing. The cabin was cramped and uncomfortable, but I have experienced less comfortable seats on other budget airlines."

Points positifs : "L’avion"
Points négatifs : "Le manque d’information concernant les retards des vols"

Points positifs : "the plane was really nice and smooth flight"
Points négatifs : "seat didnt lean back and nothing to read or watch."

Points positifs : "This was the worst boarding process we’ve ever experienced. It wouldn’t take much effort or common sense to bring some order to it. Ridiculous!! Also, as others have said, they really get you on the baggage fees, and push you by email to check in early and charge you for it. We waited until a few days prior to check in for free, but then we were unable to sit together... We did arrive on time and the flight went very smoothly."

Points négatifs : "Retard - bus raté ensuite"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Unnecessary charges,Dodgy website,Very bad reputation and seems you don’t give a toss.Your chat service does not work you spoil people ‘s joy when they use your service .It is just horrible"

Points négatifs : "45 minutes pour recuperer des bagages a l'aller 1 heure de retard au retour"

Points positifs : "Seats have plenty of legroom and flight was good."
Points négatifs : "Boarding slow and in the rain to get on board. Attendants spoke too quickly."

Points positifs : "Very little"
Points négatifs : "I tried to check in on line but their website had major issues. When I arrived at the airport, Ryanair hit me with a 40 Euro surcharge for not checking in on line. Worst airline I have ever experienced in my 40 years of airline travel."

Points positifs : "Bordeaux terminal is horrible, not enough seats. Rough landing. No ground staff at stanstead. Massive passport queues. All round horrible experience."

Points positifs : "I couldn’t confirm my flight because I never received an appropriate code to verify my trip. The codes I entered were ineffective. I read I could confirm it upon arrival and after bringing my receipt to the customer service desk, they claimed my flight was not confirmed and I need to pay $40 in Euros. I feel deceived and lied to."
Points négatifs : "I didn’t like concern for customer care and placing blame on travel agency instead of taking responsibility. I had a receipt and someone accepted my money. My contract for a flight was made the moment my money was received!"

Points négatifs : "The service overall"

Points positifs : "Friendly crew. And that is it. The plane was poorly constructed inside but managed to land without falling apart. I prefer not to fly Ryan again."
Points négatifs : "They seated us apart because we wouldn’t pay extra. Seats are cheap, uncomfortable, and don’t recline. Baggage policies were ridiculous but weren’t enforced. Very little legroom. We had to walk up the stairs and down on arrival. Apparently a proper gate costs extra."

Points négatifs : "Two hours delayed"

Points positifs : "Cheap"
Points négatifs : "Flight was late. They announced that it was time to start boarding so we left our seating area in the airport just to go stand around for a half hour. Then they scanned our passes and made us stand outside in the windy cold for another 15 minutes. They should’ve let us stay where we were until the plane was actually ready."

Points positifs : "Spacious seats with leg room"
Points négatifs : "Too much talking over intercom"

Points négatifs : "All flights were cancelled no refund. Ryanair rebooked me without letting me know, and then told me at the airport they could not check me in."

Points positifs : "Crew: cheerful, kind Smooth flight"
Points négatifs : "Very crowded conditions at the gate and on board"

Points négatifs : "Having chosen a seat in the emergency exit row, was told that I couldn't use my jacket to cover myself while I slept; I either had to wear it or store it in the overhead locker. I understand that this row needs to be kept clear in case of emergency (as the name indeed suggests), but I don't see much difference between wearing the coat and using it to cover myself. Worse than that though was the way the stewardess communicated this to me with a cold stare. I'm waiting for the day I can write a positive review of a Ryanair flight."

Points positifs : "Got from point A to point B without any hassle. I passed out as soon as I got on the plane and there was nothing that kept me from sleeping."
Points négatifs : "Boarding seemed a bit tedious and there was a lot of unnecessary standing around."

Points négatifs : "Delayed take off 20 minutes late from Cork, now at STN, we stuck on the plane because the ladder and stairs to get off the plane are not ready?????? Do we blame Ryanair???? Second time I have had this excuse while flying with them!!!! Maybe this is what you get when you fly with an airline who cut corners and costs?????"

Points négatifs : "Notre pompot adorée a été violentée ainsi que notre très précieuse boule à neige pour ma petite sœur trisomique qui sera à jamais déçue m. j’ai eu faim pendant le vol, comment faire sans ma compote? Je voulais admirer Londres de l’avion: comment faire sans la boule q’ neige? Déçu"

Points positifs : "Ryanair is fair for customers , prices are cheap enough , I've seen some people saying that we have to pay for everything but what did you expect for that price?"
Points négatifs : "The food is terrible but we know that..."

Points négatifs : "2 bagages en cabines mis en soute. Une des deux valises complètement cassée et ne pouvant plus fonctionner. Tous cela sans le savoir car le personnel ne fait même pas l'effort de vous expliquer. Sans compter les 2h30 de retard mais pas remboursable car cela ne dépasse pas les 3h. Un scandale cette compagnie qui ne devrait même plus exercer sa fonction."

Points négatifs : "Le personnel ne sourit pas ! L'atterrissage était tellement atroce que des gens ont commencé à faire leur dernière prière. Enfin, un retard de 15min non justifié"

Points négatifs : "La vente de produit... impossible de se détendre...toujours une personne entrain de parler dans le micro... Pénible"

Points positifs : "Pour un vol Low Cost, cela s'est bien passé, embarquement un peu long mais nous sommes arrivés avec 10 min d'avance et pas de gros problème lors du voyage."

Points négatifs : "1h30 debout"

Points négatifs : "The flight was delayed about an hour and half than scheduled. The airplane was ridiculously controlled"

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