Trouvez des vols pas chers Pittsburgh - Lyon

PIT - LYS

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Pittsburgh (PIT)
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3 meilleures compagnies proposant des vols Pittsburgh - Lyon Lyon-Saint-Exupéry

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK

7,9
Delta
Note générale basée sur 28 699 avis
8,1
Embarquement
7,8
Confort
8,5
Équipage
7,8
Divertissement
7,5
Repas
Avis sur la compagnie

Points positifs : "Seat comfort"
Points négatifs : "Lot of turbulence. Provided videos/entertainment without providing headphones"

Points positifs : "48 hours travel from Europe Thanks to sucky Delta airlines that are absolutely the most horrible company Never ever again"

Points positifs : "There was an incredibly large passenger next to me and I was essentially afforded only a quarter of my seat. It is not really fair for anyone to have to sit next to someone taking up twice their seat."

Points positifs : "Amazing crew"

Points positifs : "The crew was great, very accommodating food selection was nice."
Points négatifs : "The cabin temperature was extremely warm"

Points négatifs : "Again, make sure to note conspicuously that luggage price is not included."

Points négatifs : "Wifi didn't work"

Points positifs : "Équipage commercial chaleureux et efficace"
Points négatifs : "Angle inclinaison des sièges de première"

Points positifs : "Liaison quotidienne fiable"
Points négatifs : "C’est un petit jet avec espace limité"

Points négatifs : "Tout"

Points négatifs : "Le choix des films, la nourriture, l'information de vol sur la tablette"

Points positifs : "Personnel courtois"
Points négatifs : "2h de retard ..."

Points positifs : "Crew was very friendly and helpful seats and movie were awesome!!!"

Points positifs : "Zéro sourire! D'après moi, ils n'avaient pas envie de travailler ce matin..."
Points négatifs : "Le wi-fi ne fonctionnait pas, aucun dvd, même pas de prise usb pour charger nos téléphone, siège très étroit! On pouvait dire quand le pilote ralentissait et accélérait tellement c'était fait brusquement! Rien à voir avec mes 2 premiers vol..."

Points négatifs : "The food not so much breadddd"

Points positifs : "L’horaire Respectée"
Points négatifs : "Rafraîchissements peu de choix"

Points positifs : "tout"
Points négatifs : "le confort des sièges"

Points positifs : "tout"
Points négatifs : "le confort des sièges"

Points positifs : "?"
Points négatifs : "Un autre transporteur! Vol retardé + déglaçage +attente sûr tarmac = vol de transfert raté = 4 heure d’attente a l’aéroport résultat départ de Montréal à 9;00 pour arriver à Kansas à 23:00h"

Points positifs : "Vol retardé + Déglaçage + atttente sur le tarmac pour laisser atterrir un avion en priorité = Arrivé en retard pour le vol suivant = résultat attente de 4 heures à l’aéroport pour prendre le vol suivant. Départ de la maison 8:30 arrivé à destination 22:00 Montréal/Kansas!!!"
Points négatifs : "Un autre transporteur!?"

Points négatifs : "WiFi didn't work"

Points négatifs : "I could not sleep on my return flight, as I am a woman travelling alone and I was seated next to a young man, when there were plenty of free seats in the rear, where some guys were spread out among 3 seats sleeping."

Points positifs : "Le personnel de Board a ete formidable. Le siege etait tres confortable"

Points positifs : "Le choix de films"
Points négatifs : "Pas beaucoup d espaces, personnel peu sympathique, écran qui ne marchait pas bien du tout (avance rapide sans demander, impossible de revenir en arrière), pas de bagages à l arrivée"

Points négatifs : "Even the comfort seats are crammed together too close. One can barely move. Dreadful"

Points positifs : "Tout est dit plus haut"
Points négatifs : "Tout est dit plus haut"

Points positifs : "Sky Priority L’espace pour les jambes"
Points négatifs : "La classe premium est devenu du gros n’importe quoi! Les petites attentions ne sont plus là ( cône de bonbons). Le personnel de bord disparaît après le service du repas et ce, pour le restant du vol. Les rideaux séparateurs restent ouverts! Quant au confort des sièges, n’en parlons même pas! Dur sur les fesses, le dos, les jambes et le sommeil! Bref, cette classe n’a plus rien de premium!"

Points négatifs : "Ras puisque j'ai pas pu le prendre!"

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Ils ont annoncé un retard d'une heure reçu sur mon email, je suis donc allé à l'aéroport pour le nouvel horaire et quand je suis arrivé il venait de fermer le vol et ont refusé de me laisser monter! J'ai donc raté l'avion, ils m'ont donné un billet gratuit par contre je n'ai pas pu être à mon rdv qui était important"

Points positifs : "Personnel professionnel et accueillant, départ et atterrissage à l’heure"

Points positifs : "Kindness of the staff"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "They were short 1 flight attendant, delayed us for 3 hours"

Points positifs : "Equipe sympa et investie."
Points négatifs : "Vieil A380 avec des sièges peu confortables mais surtout une télé et un service VOD sordide. Dîner et boissons bonnes mais petit déjeuner infecte. Pain « étouffe-chrétient »"

Points négatifs : "Front gate person was very rude, inpatient and did not help us to print our new boarding passes that they gave in Barcelona. During boarding process, we had to wait aside until new boarding passes printed that could have been done over an hour earlier."

Points positifs : "Boarding was easy. Checking in was easy, the overall flight was quiet and quick and on time"
Points négatifs : "Nothing to report here"

Points positifs : "Service et accueil"
Points négatifs : "Le retard de plus de deux heures!"

Points positifs : "Delta employees are a cut above American AIrlines and I have to say everything went very well with the flight. THe last flight I took on American went horribly wrong and it was not even completed."

Points positifs : "The movie selection was good"
Points négatifs : "Instead of a flight from Toronto to Atlanta.. it was a flight from Seattle to Atlanta, and I only had 45 mins to get to boarding because of the last minute flight changes."

Points positifs : "Crew was very kind"
Points négatifs : "Delta delayed us SEVEN times and I type this as we are rounding our 30th minute waiting to get off the plane at Logan."

Points positifs : "Service de crew à bord, très gentil."

Points positifs : "Some of the cabin attendants were friendly and helpful. Others not so much."
Points négatifs : "Even in "world business class" the pods are very small and cramped and there is no room to put a carry on bag even something as small as a headphone box. Also the business class bathroom was very small, very disgustingly dirty when we boarded (someone tried to clean it a bit) and dirty and small throughout the flight. The bathroom does not have ventilation and the toilet basically does not have any liquid for flushing!"

Points positifs : "Staff"

Points négatifs : "The business class seat is just complety outdated"

Points positifs : "Surprised to see the hostess serving food on a domestic flight. Were courteous when we were sitting on the tarmac for 3 hrs waiting for clearance."
Points négatifs : "Folks at the boarding counter were rude. Had one bag as a carry on, and was forced to check it in. Whereas saw other folks stow their two personal items in the overhead cabin."

Points négatifs : "Pas de l'eau"

Points positifs : "Pas eu lieu"

Points positifs : "M’a replanifié mon vol arrive 3h30 plus tard"

Points positifs : "You change our seats that we could be together."
Points négatifs : "A soda and a cookie, you can definitely do better."

Points négatifs : "Le vol est parti en retard et j'ai manqué ma correspondace à Atlanta repas limité pour le lunh eb Première"

Points positifs : "The Consistency!"
Points négatifs : "Location of the gates in Charlotte are always so far away from one another!"

Points négatifs : "More leg room"

Points positifs : "Nothing Not happy with the airline Canceled this reservation less than a week after I booked it Would not refund me"

Points positifs : "Landing"
Points négatifs : "Stewardess forgot to give me my coffee"

Points positifs : "The plane didn’t crash"
Points négatifs : "The air smelled like a dirty diaper, seats are over priced for the very little improvement over basic economy"

Points positifs : "Nice crew and comfortable seats. It was a fairly smooth ride."

Points positifs : "The crew was good in first but ooor in baxk"
Points négatifs : "More room for bags"

Points négatifs : "Another American Airlines delay"

Points négatifs : "The baggage claim took forever. And the flight was late."

Points négatifs : "The plane was so small no roller bags could be accommodated. All bags were gate checked. Retrieving all those bags while on the jetway was difficult"

Points négatifs : "No wifi no movie."

Points positifs : "I hated the whole experience"
Points négatifs : "I’ve never flown American Airlines and the flight was on time."

Points négatifs : "Check in at originating and connecting flight very difficult. American Airlines could not find reservation on British Airways system. Was asked multiple times if I truly was booked on the flight. Four+ hour delay due to mechanical issues, delayed by union issues."

Points négatifs : "The service, and the smile on employee’s faces. Rolling their eyes at people because we want to know why we’re being delayed is disrespectful"

Points positifs : "nothing since i was not able to make it on time"
Points négatifs : "Flight between fort myers and charlotte was stuck on the tarmac for more than 1h. I missed my connexion and was rebooked next day at 11am. I missed one full day of work. Next time, the flight could wait 15 o 20mn to allow passengers to reach the gate"

Points positifs : "They had the decency to book a hotel after delaying the flight so long it made many people miss their connecting flight."
Points négatifs : "Being more considerate to the customers and not changing gates last minutes or delaying the flight an hour before take off. Also not sending ones luggage on a later flight then having to wait to pick it up and find out it never arrived after you go speak to costumer service. Worst service ever!"

Points positifs : "Juste la rapidité du vol.les pilotes étaientt très bien autour du vol..."
Points négatifs : "Le vol a accusé un retard de une heure et en plus on n'a changé du lieu d'embarquement qui est passé du 77 au 75.il fallait que chaque voyageur se renseigne."

Points positifs : "Le personnel est parfait"
Points négatifs : "Vraiment pas beaucoup de place dans le siège pour les bras et jambes"

Points positifs : "Presque tout."
Points négatifs : "Le prix du bagage à payer en plus du prix"

Points positifs : "Think I said this before. Up graded to 1st class because the flight to Miami was do horrible."

Points positifs : "Much better flight in 1st class than in cattle car. Not happy about the extra cost just so not to be misrtsble."

Points positifs : "Not happy having to spend the extra money to fly 1st class because the flight from Phoenix was so terrible."

Points négatifs : "Le vol a ete annulé et j ai ete bloque sans voucher ou support"

Points positifs : "Visiter l’aerairport de JFK"
Points négatifs : "Ponctualité, service à la clientèle, accommoder pour changement de siège, courtoisie, service à bord, efficacité des mesures de sécurité"

Points négatifs : "Le déclassement en classe économique sans prévenir et une indemnisation impossible vol British opéré par American et donc les deux compagnie se renvoie la balle pour l’indemnisation (trois cents dollars par siège....) Plus jamais de voyage sur cette compagnie"

Points positifs : "L’equipage ne répondait pas à nos questions et le service laissait à désirer. Les sièges étaient confortables mais nous avons dû se faire réassigner parce qu’on nous avait séparés sur tous les vols."
Points négatifs : "Le service à la clientèle"

Points négatifs : "Flight delayed 2hrs - but no fault of the airline."

Points négatifs : "Une heure de retard au décollage"

Points positifs : "Mon avion est parti de SF à Miami pendant une heure puis à fait Demi-tour. Nous avons attendu 2h à l’aéroport. Nous n’avons pas été pris en charge. Terrible expérience. Je n’ai pas été remboursée."

Points négatifs : "Restes 1 heure dans l'avion sur la piste pour partir en retard du meme delai. Pour un vol de 90 minutes, decevant."

Points positifs : "A l'heure"
Points négatifs : "Sièges inconfortables. Assis trop haute."

Points positifs : "Tout s’est bien passer, c’etait facile."
Points négatifs : "La temperature durant le vol était mouvementé"

Points positifs : "X"
Points négatifs : "Le vol a été annulé personne ne nous a averti c’est kayak qui nous a dit de vérifier. Ils nous ont mis sur aucun autre vol jusqu’au lendemain."

Points positifs : "I was in first class thanks to an upgrade. The flight attendant was very nice. But the amenities are total garbage - no seatback in-flight entertainment, no power."
Points négatifs : "No in-flight entertainment except on your own device. No power, ensuring your device will die on a long flight. The old US Airways fleet from the Northeast is awful."

Points positifs : "All was good with the flight. It was a bit cramped, but it was an old full flight. Not a big deal"
Points négatifs : "Nothing really"

Points positifs : "Food was better than expected, entertainment options were good."
Points négatifs : "If all airlines would just board the people at the back of the plane first, it would go a lot faster."

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Retard d’une heure"

Points positifs : "Friendly and attentive crew. On time."

Points positifs : "La bonne ponctualité pour un vol intra US"
Points négatifs : "B757 dépourvu de système de divertissement à bord. Sûrement du au court trajet"

Points négatifs : "Aucune des télé ne fonctionne pendant la totalité du vol Biscuits food ridicules Le prix des bagages et la queue pour obtenir son ticket puis refaire la queue pour déposer bagages Double paiement bagages mémé en transit / inacceptable"

Points négatifs : "Too many delays that made me miss the original time I was to catch my connecting flight. Missed my appointment in Spain as a result..."

Points positifs : "On time. Quick boarding."
Points négatifs : "The delay out of Charlotte but the staff did a great job keeping us informed and boarding as quick as possible."

Points positifs : "tout le service en général."
Points négatifs : "rien"

Points positifs : "I got there on time and they didn't lose my luggage."
Points négatifs : "The planes are too cramped, costs are too high, staff just love pointing out a carry on isn't a carry on even though it's sold as one and fits in every other airline's definition of one. Boarding process is ridiculous."

Points négatifs : "notre vol a été retarde retarde!!au lieu de décoller comme prévu à 8h30 notre vol a été finalement annulé vers 23h30. On m'a relooké sur un vol pour LONDRES le lendemain à 19.h. Nous sommes restés plus de 24 h dans cet aéroport sans que nous soit proposé un hôtel. on nous a donné une couverture et un oreillé!!d'autre ont pu etre rebooké sur d'autre vols sur NY ou chicago le matin meme. Nous avons perdu une journée de travail mon époux et moi-meme. Lui a du annuler une formation impliquant 10 personnes qui venait de toute la France."

Points positifs : "Flight was delayed then cancelled. No explanation, apologies, or provision for accommodation was made or offered!"
Points négatifs : "Everything"

Points positifs : "The crew was friendly, the seats were comfortable, the lav was large enough to turn around in, and we arrived in plenty of time to catch our train out of Frankfurt."
Points négatifs : "The movie selection didn't have anything interesting."

Points positifs : "It was a small plane so the crew pulled larger totes and packed them separately. It worked very efficiently given the circumstances."
Points négatifs : "Very tight quarters, but ok for short flight"

Points positifs : "excellent flight. on time and no issues"

Points positifs : "Entertainment, seating room"

Points négatifs : "Tout sauf le repas très mauvais des boîtes de conserves. C'est de la rigolade. Très déçu du repas vraiment."

Points positifs : "We landed a bit early"
Points négatifs : "We didn't get the seats that we paid for. And all we could get was the last row."

Points positifs : "I could not travel to Miami due to Iberia did not assigned the seat with my children."
Points négatifs : "The lack of education and polite of the Stewart is a minus on that airline"

Points positifs : "The crew was amazing"

Points positifs : "I really like the fact that I could check the baggage the day before the trip. This was very helpful and I could avoid keeping the bags during a long stop in Madrid."

Points positifs : "Crew"
Points négatifs : "At least they could offer drinks"

Points positifs : "Tus crew"

Points négatifs : "The seats are amazingly narrow and uncomfortable for 5 hours flight."

Points positifs : "What I liked was smooth flight. And the fleece blanket."
Points négatifs : "Crew was not even visible in all that time. No water offered, no concern for passenger comfort. Food was skimpy and packaged, no clues what we were eating. Seats were tiniest and least comfortable ever! Difficult to get up from and get out from window seat."

Points positifs : "Personnel gentil"
Points négatifs : "L’avion me semble pas en bon état. Des gouttes d’eau tombaient du plafond suite à la condensation"

Points négatifs : "Iberia annule le vol choisi puis change l'attribution des sièges et sépare les gens sans la moindre considération. Vol cher et médiocre."

Points négatifs : "Iberia est une.compagnie mauvaise, qui ne se préoccupe pas du délai entre deux vols A éviter"

Points négatifs : "Correspondance trop court, on a faillit rater l'avion, alors que j'avais demandé quelques jours avant si c'était suffisant en terme de délai. De plus, le bagage n'a pas suivi et est resté à Madrid (retour seulement demain)"

Points positifs : "Vol a l'heure Personnel avenant"
Points négatifs : "Tous les services sont payants. Le service WiFi à bord ne fonctionnait pas"

Points positifs : "Sympatique"
Points négatifs : "L'embarquement."

Points positifs : "Le personnel de bord était inattentif, cela se voyait qu'ils n'avaient pas envie d'être là. Aucun passage entre les deux repas (pendant 8 heures d'affilée), puis le café servi jusqu'à la moitié des rangées seulement, avant l'atterrissage, personne n'est passé vérifier les ceintures."
Points négatifs : "Un personnel naviguant plus présent, plus professionnel, sérieux et souriant? Quelques passages avec de l'eau pendant le vol entre les repas."

Points positifs : "Le personnel de bord à été bien Mais tout le monde qui est en bas qui est au sol était très mal"
Points négatifs : "Le personnel de sol était très mal"

Points négatifs : "Le retard et la prise en charge à l'arrivée"

Points négatifs : "The flight to Madrid from Porto left so late I missed my connecting flight to Bilbao and I so I took a bus to my destination."

Points négatifs : "very rude gate crew. impatient and not helpful. they need a new job if they are so miserable."

Points négatifs : "We were charged 100 Euros extra as they indicated the 2 pieces laugage was not included. They didn't respect the seats that where assigned in the reservation claiming we jus reserved the sits but didng pay for them."

Points positifs : "Did not have A chance to fly this route."

Points positifs : "Nothing, it was awful"
Points négatifs : "They were late with boarding to begin with and the process was extremely unorganized and slow. The Air France flight that was boarding next to ours at gate 9 got everybody onto the plane before our flight did and their plane was scheduled to take off 10 minutes AFTER us. The boarding attendant didn’t do a good job of announcing the group number for boarding. After priority and no baggage passengers, it was just one big mob. Our boarding passes were in group 1 but my mom ended up being one of the last people let through. The 2 attendants made her wait because they needed to tag her luggage. I guess they felt it was too big for carrying on. Which is fine. But they literally made her stand there while they let almost everyone else in line through. They even tagged other luggages and she was still waiting. And when she asked them about it, they told her to wait and they have to assist other people. What’s the point of being group 1 for boarding then? We still had to wait til pretty much everyone else went in. And the fact that our seats were in row 29 which is at the tail end of the plane made it even worse. Now we need to squeeze by 28 rows of people when we could’ve been in our seats and out of the way a long time ago. Terrible service!"

Points positifs : "On time"
Points négatifs : "Space"

Points positifs : "Cabin crew was friendly and efficient"
Points négatifs : "Crappy plane for an international flight"

Points positifs : "J’ai voyagé avec un chien en soute. On m’a tenu informé que mon chien était bien à bord lors du changement d’avion."

Points négatifs : "Ma valise n’à pas suivie à Madrid. Résultat 4h d’attente à Genève pour la réclamation de valise. Horrible !"

Points négatifs : "The whole experience of missing my connecting flight due to Iberia's delay. When we deplaned they gave us Express Connection envelopes and told us to run to our gate - 21 minutes away, a passport and a security checkpoint along the way... this is after a red eye... facing an 11 hour delay before my next flight and a voucher to McDonald's - really????"

Points négatifs : "Sits are too tight. Honestly impossible to be comfortable"

Points positifs : "Fairly standard international flight. In flight meals were fine. Seats were spacious enough (6’3” I need the legroom)."
Points négatifs : "Not a terrible negative in the slightest; the onboard entertainment won’t load until the plane is in crushing altitude. Thought it was weird as that has never happened before, but not really a problem"

Points positifs : "Personnel de bord excellent, cabine très agréable pour un vol au même prix que Ryanair ! Merci à Iberia d'être sur cette ligne. Vol excellent."

Points positifs : "Other than that I landed safely. Nothing"
Points négatifs : "From the staff to the food but mostly the staff. I have never experienced worse customer care then this. Pretty bold statement since I’m a New Yorker. Flight was delayed and it wasn’t weather related. Too much to complain about . Never again will I travel with them."

Points positifs : "Équipe que je plains d'ailleurs."
Points négatifs : "Rien à manger ou à boire. Place très limitée pour les jambes. C'était mieux avec Ryanair"

Points positifs : "First flight ever where water or coffee we’re not offered. Good cart came out. Nothing offered. 3 attendants? To do what??"
Points négatifs : "No beverage or food offered"

Points négatifs : "My checked baggage was not trasnferred and did not arrive in Chicago."

Points positifs : "Relatively cheap flight"
Points négatifs : "Zero legroom. My legs were in aisle."

Points positifs : "Little be more leg space"

Points positifs : "Good on board movies."
Points négatifs : "Start boarding with the last row, not the 1st row - so people settling into the 1st rows do not hold up the people trying to reach the higher rows."

Points positifs : "The crew is excellent"
Points négatifs : "My luggage didn’t make it to Madrid"

Points positifs : "Embarquement efficace"
Points négatifs : "Même pas de bouchon d’oreille ni de masque pour dormir sur un vol de 23 heures... Nourriture insipide"

Points positifs : "Vol correct et à l’heure"
Points négatifs : "Même pas des cacahuètes gratuites sur la compagnie nationale. Service minimum : ne vaut pas mieux qu’une low cost."

Points négatifs : "Entertainment Screens did not work. Charged for drinks."

Points négatifs : "late departure from boston resulted in late arrival in madrid.More than 12 passengers missed the connecting flight to malaga by about ten minutes. iberia could have delayed the flight to malaga and its customers would have had a much better day."

Points négatifs : "In LAX the boarding was unorganized and confusing to board a bus to be transported to the plane."

Points négatifs : "Consignes de sécurités non respectées par le personnel naviguant Porte cockpit ouverte en vol par une seule personne. Contrôle ceintures et sièges sommaire. Site web fonctionne mal lors de la résa des sièges"

Points négatifs : "1h15 de retard"

Points négatifs : "Bagage abîmé en soute"

Points positifs : "Un décollage et un atterrissage en toute douceur. Je n' ai absolument pas senti que l avion se posait. C est très agréable"

Points négatifs : "It was hot in there and the WiFi wasn’t working Besides that it was good"

Points positifs : "The amability of the crees"
Points négatifs : "All was excellent"

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