Plateau repas toujours pareil Pas très original
Points positifs : "Livraison bagage rapide à Geneve Distribution d'une bouteille d'eau Départ retardé mais arrivée à l'heure"
Points négatifs : "Pas de Lounge Lufthansa à l'aéroport de Barcelone"
Points négatifs : "Swiss perfect as always, Barcelona ground worker disaster, as always...."
Points négatifs : "Swiss air returned my bagage damaged and there is no way to report it!"
Points positifs : "Seats were comfortable"
Points négatifs : "Please make an announcement to passengers to not be dismissive if their surroundings. Passenger in front of me was has no regard for people behind him. Kept throwing himself in seat aggressively which cause water/food on trail to fall over. Thanks"
Points positifs : "sidefini landig, merci."
Points positifs : "Personnel assez souriant. Pourtant lors de l'embarquement nous devions attendre dans le couloir froid, mieux d'attendre avant la porte."
Points négatifs : "A l'arrivée à l'aéroport de CDG le personnel de nettoyage a ouvert la porte arrière de l'avion pendant que nous étions en train de sortir à l'avant. Assez désagréable ce froid et ne pas attendre que nous étions tous sortis."
Points négatifs : "The TVs in economy class weren’t working and it was an 8 hour flight so it would have been nice to have some entertainment during that time"
Points positifs : "I was fortunate the person in front didn’t lean back"
Points négatifs : "On Swiss website I added Rehe preference for a lactose free meal — but none were on the plane. The economy seats are close enough together I needed to hold my book to the side to read."
Points positifs : "comfortable seating, friendly helpful crew, good food"
Points négatifs : "sometimes too cold sometimes too warm"
Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Had to pay the $259.00 to get another flight because my name wasn’t on the flight had to be on the phone for a hour and 28 minutes just to get my name on a flight after I paid over $900.00 on my round trip flight this was an awful experience and did not and will not book any flight ever with these airlines or the company representing them as VAYAMA"
Points positifs : "Personnel au top (Adria Airways) Embarquement très bien même si transfert en bus depuis le terminal"
Points négatifs : "Pas de commentaires négatifs. Pas de grosses prétentions pour un vol d’une demie-heure"
Points positifs : "Personnel toujours aussi souriant et pro. Embarquement un peu chaotique."
Points négatifs : "Places limitées pour les jambes et si celui de devant descend le dossier de son siège autant dire qu’on ne respire plus. On ne voit pratiquement rien sur les écrans selon où est situé dans l’avion"
Points positifs : "Great organization, very efficient"
Points négatifs : "Bag fees were not made clear on Kayak or Swiss website, seats on Edelweiss A320 we’re spaced too close together for my legs, though was not a problem on the 777."
Points négatifs : "Flight was delayed and missed 2nd flight due to delay"
Points négatifs : "La ponctualité"
Points négatifs : "The seat bottom was very uncomfortable and made my bum sore the rest of the day."
Points négatifs : "Guy behind me kept asking for a seat upgrade and when they didn’t oblige spent the whole 11hours kicking the back of my chair in protest. I understand this isn’t the crews’ fault. But maybe the bid upgrade for seats isn’t the best system?"
Points négatifs : "La prise en compte des bagages en soute. Le fait que le prix du billet ne comprenait pas les bagages en soute n'était pas clairement précisé."
Points positifs : "Le personnel naviguant, l'avion la gentillesse"
Points négatifs : "Le fait que Swiss est devenu une espèce de easyJet de Lufthansa. Vraiment triste. Même plus de service business alors que chez Lufthansa on continue d'avoir les petits plats"
Points positifs : "Le personnel toujours aussi souriant et agréable"
Points négatifs : "Cette impression que Swiss est devenu le easyJet de Lufthansa. Même en business fini le petit service avec des plats raffinés. Bien triste"
Points négatifs : "Very good!"
Points négatifs : "Very nice company!"
Points négatifs : "Selon moi, Pas assez de choix de Musique et de Film."
Points positifs : "Gentillesse du personnel"
Points positifs : "Siège confortable. Personnel attentionné. Service impeccable."
Points positifs : "Équipage très sympathique vol rapide"
Points positifs : "Everyone was friendly, pleasant and very helpful. Upon arrival in Delhi our suitcase handle was broken."
Points positifs : "Snack & boisson inclus, embarquement rapide et vol arrivé en avance!"
Points négatifs : "Vieil avion où les secousses se font vraiment sentir beaucoup!"
Points positifs : "De la place pour les jambes, vol à l'heure, embarquement rapide"
Points négatifs : "Vieil avion, écrans vraiment pas top (vieillots, pas du tout user friendly), réveil difficile (pleines lumières allumées 1h30 avant l'arrivee apres qqs heures seulement où elles étaient éteintes)"
Points positifs : "Les hôtesses et les Stewart très professionnels ! Repas assez bon, sièges confortables et films récents disponibles ! Bon vol malgré les perturbations"
Points négatifs : "Embarquement... J'avais parlé à un membre à l'embarquement pour avoir une place avec plus d'espace pour les jambes... On m'a promis de trouver une solution pour qu'à la fin la personne ne vienne même pas me dire en face qu'il n'y avait pas de solution. On m'a simplement dit que le vol est complet et que j'aurais du penser à cela avant... Pas très professionnel !"
Points négatifs : "Pas de chocolat Oups"
Points positifs : "Le vol de Swiss était comme d'habitude agréable et sympa. Il n'y a vraiment pas grand chose à redire."
Points négatifs : "Le soucis se situe souvent dans les aéroports, notamment celui de Tegel à Berlin. Je vous déconseille fortement d'y atterrir, c'est vraiment inadapté et des infrastructures vraiment désuètes."
Points positifs : "i ordered and paid for business class but the return flight from israel had no business class Had a miserable flighIshould be refunded"
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "J'avais réservé le vol chez ANA (joint venture) : impossible de pouvoir réserver un siège puisque le vol est opéré par Swiss. Chez Swiss : impossible de réserver puisque j'ai réservé chez ANA... Repas franchement mauvais, rien de japonais, pas de chopsticks alors que la moitié des passagers étaient japonais. Divertissements : équipement vidéo d'un autre âge !"
Points positifs : "Le surclassement en business mais surtout le check in automatique via KAYAK, les avertissements sur le retard via KAYAK trips et l’information sur porte d’embarquement et le numéro de carrousel pour récupérer son baggage sur l’app KAYAK- Merci KAYAK"
Points négatifs : "Le facial spray de Swiss et les chaussettes qui ne sont pas très agréable!!"
Points positifs : "We left on time, arrived on time. Flight went well despite lasting over 10h30"
Points négatifs : "Two of the flight attrendants in our area were in a bad mood and it showed."
Points négatifs : "Seat would not recline. Long fight cramped 27B"
Points positifs : "Avion neuf et confortable. Collaborateurs à bord très sympathique et souriant. Siège ultra confort. Un vol en douceur"
Points négatifs : "Pas de divertissement dans l’avion."
Points négatifs : "Je n’ai jamais pu embarquer avec mes deux enfants la compagnie ne m’a jamais envoyé le scann code pour l’embarquement"
Points négatifs : "We were scheduled for a 55 minute layover in Zurich which was not nearly enough time. Our plane was 10 minutes late in landing but our next flight was delayed 5 minutes. We had to take a bus from the plane to the terminal, go through immigration with very long lines, take a tram to our departure terminal and then run to our gate which was at the end of a very long hallway. Luckily they held the plane but it was very stressful and exhausting getting to our plane."
Points positifs : "Not applicable."
Points négatifs : "The fact that Swiss Airlines cancelled my return flight from Venice to Zurich and then Zurich to JFK."
Points positifs : "Mon bagage explose retrouvé dans un sac. Le contenu y était la fermeture de la valise avait lâché. JPL l"
Points négatifs : "Le repas ....pas bon"
Points positifs : "Both times I flew with Swiss airlines it’s been great! Food is pletntiful, staff is very kind."
Points positifs : "clean, very new plane friendly staff"
Points négatifs : "delay"
Points positifs : "On a bien arrivé."
Points négatifs : "Le retard de vol a été embattant."
Points négatifs : "Boarding started 20 mins late, once on board was moved to accommodate a family to sit together. No objection to them sitting together but how is it possible that they’re in that situation to begin with. Flight was overbooked so crew offering cash to delay for a later flight, which on a Sunday evening is an unappetising proposect"
Points positifs : "Very good overall quality nothing to say. It was just smooth and safe. Very short flight so..."
Points négatifs : "None"
Points négatifs : "I booked two tickets but could not pick seats for my partner. We ended up in bad seats next to the bathroom."
Points positifs : "Great flight. Lots of good food."
Voyages à 4 personnes , la totalité des bagages perdus , turkish airlines première et dernière fois .
L’embarquement top , Le service à bord, le repas distribué peuvent être largement amélioré
Staff is excellent. Friendly and helpful. Food was quite good. Boarding process is smooth and quick, and our flight was timely.
Points négatifs : "Très bien à heure un avions trop propre"
Points négatifs : "Too tight seatings"
Points positifs : "Crew"
Points négatifs : "Earlier travel and respect of initial timing. If they also afforded a place to rest for the long lay over in turkey."
Points négatifs : "Vegetarian food. 30% of people are vegetarian"
Points positifs : "Very comfortable overall"
Points négatifs : "Unrelated to the flight, the ground handling staff at Istanbul airport, especially the information desk, should be given a crash course in customer care."
Points positifs : "Very good service"
Points négatifs : "no red wine - what is written in the menu in business class was missing the main course meal"
Points positifs : "Toute était très bon depuis le début jusqu'a la fin. Très en écoute. Excellent ..."
Points positifs : "Great service! Food was very good."
Points négatifs : "That boarding. People who were not in line rushed to the front when boarding started."
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Rien"
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Rien"
Points positifs : "Courteous and helpful crew"
Points négatifs : "My seat was broken. Entertainment system was non responsige and expressly slow. Couldn’t hear anything from the earphones."
Points positifs : "customer service was great and the food :)"
Points positifs : "Food and service in business class were splendid."
Points négatifs : "Absolutely nothing"
Points positifs : "Super efficacité au desk 'cas speciaux' de Turkishairline Ils m'ont imprimé ma carte d'embarquement en 3 minutes"
Points négatifs : "Pas de réseau à l'aéroport Pas de rappel de kiwi pour s'enregistrer"
Points positifs : "crew and service are great."
Points négatifs : "the last leg, Istanbul to DC was completely full. i was seating at the back (33K). after the meal, i wanted to recline and the man behind me started yelling as he has water on his table. i apologized and asked if i can recline the seat and he yelled again and said i cannot recline my seat. i talked to the flight attendant and she wanted to move me to a middle seat. i declined and eventually the man said i can recline my seat. but i mean, seriously, i got yelled at for trying to recline my seat and got no apologies from anyone."
Points négatifs : "Bagage non reçu. Un bagage sur 10 bagages, quelle mauvaise organisation"
Points positifs : "L'organisation."
Points négatifs : "L'équipage ne fais pas d'effort pour comprendre ce qu'on lui demande dans une autre langue à part l'anglais. C'est un vol international et je pense que c'est important de parler français aussi."
Points positifs : "Istanbul Airport has good facilities and F&B options"
Points négatifs : "Flight from Istanbul to Bangkok was delayed for 3.5 hours with no apology and no compensatory measures such as drinks and food or lounge access Power outlets in Istanbul airport are all round plug European with no USB terminals for phone recharging"
Points négatifs : "La cuisine est vraiment horrible"
Points négatifs : "I picked a window seat very early on through a phone call to a Turkish Airline agent in the USA, but when I checked in online, the seat assigned to me was gone and I was put in a middle seat while there were many other seats available. This erasure of the record and random seat assignment nullify the effort on the part of the passenger (making a call is not a trivial act these days because of the long waits) and generate uncertainty in the minds of the travellers. Hope you can improve on this point. That will make an even better impression on the passengers."
Points négatifs : "Le manque de sollicitude pour établir le billet pour la connexion IST YUL, suite à la non connaissance du nouveau contrôle AVE pour les entrées au Canada."
Points positifs : "It was the best"
Points négatifs : "The best"
Points positifs : "Un grand merci pour avoir été surclassés lors de ce vol qui fut des plus agréable . Le personnel a été charmant et compète a l’aerop et pendant le vol !"
Points positifs : "Tout a été excellent"
Points négatifs : "Rien ne m'a déplu"
Points positifs : "Flight was on time, great cabin crew."
Points négatifs : "Seats and Food was not as good as it used to be."
Points positifs : "gentillesse de l'équipage, propreté de l'avion"
Points négatifs : "2 bagages cassés au retour dont une ouverte"
Points positifs : "ils sont toujours à l'écoute et attentionné Parfait en globalitees"
Points positifs : "Très pratique,gagne beaucoup de temps partout où nous allons."
Points positifs : "Très pratique"
Points négatifs : "Retard du vol dur avec un enfant"
Points négatifs : "Retard du vil dir avec un enfant"
Points négatifs : "I am handicap and had to take my carry on baggage off the plane with the help of other passengers so I decided to take a different airline back to my surprise the help me with my luggage and carry on and from the moment I arrived at the gate toll I got out of the airport in jfk I was not allowed to pick ip my baggage they did everything I would like a call back from you 2036757227"
Points positifs : "Airplane crew was amazingly friendly and helpful"
Points positifs : "The Lounge at Istanbul airport is fantastic"
Points négatifs : "Seating in Economy class is terrible. For tall persons like me it is a punshment to be squeazed in such a narrow space. Turkish airlines should add more space and comfort with their seating in Economy. Introduce a Premium Economy Class would solve that problem"
Points négatifs : "No space"
Points positifs : "good food, enough leg room"
Points négatifs : "Repas"
Points positifs : "Great food! Loved that you get a menu to choose from"
Points négatifs : "We were not asked or given the option to choose our seats on the plane."
Points positifs : "Flight attendants need to be friendly."
Points négatifs : "I will never use Turkish airlines again."
Aucun soucis, bon suivi et correspondance dans les temps Nickel
Très bon service. Repas pourrait être amélioré. Personnel agréable. Hygiène respectée. Merci
Le repas est très ordinaire. Le reste c’est très bien!
Points positifs : "Friendly crew, great access to a variety refreshments, robust entertainment library."
Points négatifs : "No suggestions."
Points positifs : "The plane size & comfort was excellent. The staff were very friendly"
Points négatifs : "N/A"
Points positifs : "The pilot and the crews were helpful about the transit. Pilot make up a lot of time."
Points négatifs : "Flight was delayed, had to run to my next connection flight."
Points positifs : "the crew was wonderful, we got a nice Wrap and water, wine or coffee for free, not all airlines serve it anymore, we were on time and I got whatsapp message with updates of the flight"
Points positifs : "The crew were excellent and seats were comfy."
Points négatifs : "Headphones for the entertainment centre.could have been better. Sound quality not great."
Points positifs : "economy plus seats were nice, great movie selection, especially international movies"
Points négatifs : "crew was not friendly, i had to ask for water many times, usually water person walk the aisle. food was terrible. other carriers food were better"
Points positifs : "Fantastic gate agents!"
Points négatifs : "The food was terrible."
Points positifs : "The crew was pleasant"
Points négatifs : "Baggage checkin & flight boarding was slow & disorganized."
Points positifs : "The aircraft"
Points négatifs : "No overbooking next time!"
Points positifs : "Crew was nice and pleasant"
Points négatifs : "Flight very late"
Points positifs : "Crew were great"
Points négatifs : "Refreshments"
Points positifs : "Very professional"
Points négatifs : "Lost luggage"
Points positifs : "Nice staff and no delay"
Points négatifs : "Instead of crisps maybe a bit of cheese or crackers"
Points positifs : "Personnel serviable. Avion propre et choix de langues (anglais, néerlandais et français) apprécié."
Points négatifs : "Retard au décollage de 30 min minimum à l'aller comme au retour avec KLM. En portant un pull et un polaire j'ai eu bien froid en cabine."
Points négatifs : "Late departure. Rush to connect."
Points positifs : "Seat comfortable"
Points négatifs : "Flight was delayed and overhead bin space was very small"
Points positifs : "Le vol était ponctuel."
Points négatifs : "La classe business sur ce type de vol n’a rien de business si ce n’est d’être à l’avant de la cabine."
Points négatifs : "They left my bag off the plane. Ridiculous."
Points positifs : "Good for both."
Points négatifs : "Bigger seats."
Points positifs : "Le vol"
Points négatifs : "Clairement le système pour faire notre checkin online est pourri"
Points négatifs : "L’intégralité du voyage, pas de repas, retard de bagage"
Points positifs : "Quick flight"
Points négatifs : "Inflight was better than I expected. But needs upgrading air crafts."
Points positifs : "Time was excellent even considering a connection delay they had. Very polite crew members. Good entertainment options."
Points négatifs : "Cabin was crowded. Leg room was scarce, short seating space. Almost no room for sleeping if you're not a frequent economy traveler."
Points négatifs : "No reading light in my seat..."
Points positifs : "Friendly and efficient crew. I travel KLM often and always enjoy the flights."
Points négatifs : "There were several flight delays and gates were changes a few times."
Points négatifs : "Poor food, flight attend and finally baggage missing. Overall experience is extremely bad."
Points positifs : "Short flight and being able to escape from drunk belligerent Passenger on previous flight"
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "Good and friendly services"
Points négatifs : "I really don't like when at the gate the take your luggage and say you'll be the first to get it at arrival.. And now I'm still waiting.. That's really really annoying"
Points négatifs : "Didn’t happen."
Points positifs : "The attendants took great care of us. Super smooth flight."
Points négatifs : "Boarding was very confusing. There was an area where they were checking people's bags or something near the gate and you didn't know if you needed to stop at it or continue. They didn't collect garbage before landing. Not only did we have to take our bags off the plane, we had to carry our garbage (drink cups/food served) to the front of the plane to throw out."
Points positifs : "Service en business au top. Pour aller de l’europe vers Mexico les sièges sont dans lis confortables sue les vieillissant de l’A380 d’Air France."
Points positifs : "Petit avion sans trop de place."
Points négatifs : "Connexion un peu trop courte à Amsterdam. Génère du stress."
Points positifs : "Great service"
Points positifs : "Flight crew was fine. Food was good."
Points négatifs : "Checking in was extensive for unaccompanied minor. But gate crew was very unnattentuve and though we showed up as first in line, they did not focus, and kept saying to wait. Ultimately our son was last person on the plane."
Points négatifs : "Le menu est à améliorer"
Points négatifs : "Le menu est à améliorer"
Points négatifs : "Missing wheel chairs swrvice lounge far away no food option just lame klm tipique"
Points positifs : "Decent seat size. Sorta slept the whole flight."
Points négatifs : "They stole my money"
Points positifs : "Helpful and smiling cabin crew."
Points négatifs : "I don’t like the limited choice of drinks on these short KLM flights."
Points négatifs : "vol retardé"
Points positifs : "La puntualidad"
Points négatifs : "Toute c’est parfait"
Points positifs : "J’aime sa ponctualité"
Points négatifs : "Rien"
Manque une plus grande diversité des films
On est un cran en dessus d’une compagnie comme Air France. La qualité et la quantité des plateaux repas est décevante, le personnel navigant est désagréable, peu prompt à répondre de manière aimable aux demandes des voyages. Ils semblent tous énervés et réagissent de manière brutale.
Boarding and online chkin was very good, food was not to the expectations.
une fois de plus 3/4 heure de retard ….
Aucune empathie du personnel d embarquement. J ai manque ma correspondance ferroviaire a la destination finale ma valise ayant ete mise en soute de force (sans raison car il y avait largement la place). Ma valise (fragile) est toute rayee... merci air france. C est la derniere fois que je prends cette compagnie
Grêve des douanes qui nous a fait loupé notre 1er vol et mis en retard sur le 2e
It was so helpful to be able to board the plane front and back. It makes it so much faster. It was also helpful announcements were made in French and English. I cannot thing of anything that would have made that short flight better.
Points positifs : "Ras"
Points négatifs : "Le divertissement"
Points positifs : "Personnel de bord sympathique, confort dans avion sommaire"
Points négatifs : "Très mécontent des deux compagnies (Air France et Air Antilles): nos deux valises ont été perdues, et aucune compagnie n’est capable de savoir où se trouve l’une des deux valises, un comble! A l’heure où tout est informatisé, tracké, les aéroports sont censés être des endroits sécurisés.. Mais on arrive malgré tout à perdre une valise dans la nature...! Aucun professionnalisme, on nous ballade de services en services sans aucunes informations ni renseignements susceptibles de nous rassurer. Je suis très déçu, voyage de retour gâché par la faute de ces deux compagnies plus a même d’encaisser l’argent des clients que de se soucier d’eux."
Points positifs : "Poor"
Points négatifs : "Poor"
Points positifs : "Pro probablement. sièges durs"
Points positifs : "I like the crew and their service, the food was amazing speacially the vanilla cheese cake desert was on point, loved it. I loved the “my flight “interaction on the screen and the different view of the plane, cockpit view, left, right etc.. amazing feature."
Points négatifs : "The seat could have been much better as far as reclining and space. Overall I loved the flight."
Points positifs : "More leg room"
Points négatifs : "Space"
Points positifs : "Exit row seat had much more space for legs, very much worth the upcharge for this seat."
Points négatifs : "Cabin temperature was very cool for me. Never used a blanket on an international flight before, and used a blanke on this whole 9 hour flight. Maybe a function of the seat location? Not sure but I was cold."
Points négatifs : "Les sièges très serrés. La nourriture très moyenne ( surtout le petit déjeuner )."
Points positifs : "The crew was terrific."
Points négatifs : "Thé qualité officielle the images"
Points positifs : "Le personnel de bord et le service délivré sur un vol national"
Points positifs : "À bord, généralement tout se passe bien"
Points négatifs : "Retard, perte des bagages, pas d'excuses.. Typique d'Air France"
Points négatifs : "Crew on the ground was very rude"
Points positifs : "Crew was solicitous."
Points négatifs : "They didn't seat a couple with a baby together which put me in the unpleasant place of being asked to give up my bulkhead seat for a window seat."
Points positifs : "La prise USB pour charger le téléphone vu que le vol a fait plus d'une heure et demi de retard"
Points négatifs : "L'embarquement et le système qu'ils ont fait et très long des informations tondeuse à donner été tardif et incohérente"
Points positifs : "Le chef de cabinet était très accueillant et à l’écoute"
Points négatifs : "See above."
Points positifs : "J’ étais encore pour mon retour d’Atlanta a côté des toilettes et déranger toute la nuit par la chasse d’ea Et la lumière. Le petit déjeuner n’est pas bon je trouve..."
Points négatifs : "Étant donné le gâchis sur les plateaux du breakfast on devait avoir le choix."
Points positifs : "Entire trip was easy and comfortable."
Points positifs : "In flight entertainment was great"
Points négatifs : "seats very uncomfortable, boarding was a mess in Paris, priority luggage was annoying and made us miss our connection flight (as well as numerous delays)"
Points positifs : "tout le service est parfait"
Points négatifs : "un peu plus de nourriture dans les repas"
Points positifs : "The crew was excellent."
Points négatifs : "The snacks that were handed out prior to landing were not very good and it looked as though a lot of people in our section felt the same way. Also, there were a lot of empty seats in the comfort and premium sections, but non of our gold medallions were offered an upgrade."
Points positifs : "Amazing crews!"
Points négatifs : "N/A"
Points négatifs : "sièges trop serrés"
Points négatifs : "Check in process running smoothly and better announcement of gate change"
Points négatifs : "Respecter les horaires"
Points positifs : "The gate reps from CDG to MSP were professionals. The cabin crew on the Delta flight were exceptional! This was not my experience in Copenhagen with the Air France staff, they seemed to be self centered and rude."
Points négatifs : "Delta please make excellence a priority in all areas of customer service. Set high standards for staff so customers know that you appreciate them and are ready for business. The world is at the customer's fingertips, let their first choice be Delta. When their are bad days, customers will understand"
Points positifs : "Le vol n’était pas turbulent. Le personnel est très pro et à l’écoute. On est arrivé en avance!"
Points négatifs : "Assise des sièges premium un peu dure"
Points positifs : "The crew was very accommodating. I couldn’t have ask for anything better...pass on my praise to the flight crew of 0083"
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "I did like Flying with Delta and Air France but not with Ukrainian airlines (when booking , it should tell you what airlines will be used , to make a better selection )"
Points négatifs : "When I purchased my flight ticket , I purchased with a checked bag (23 kg /50 #) how ever ( who will fly to Ukraine with a 10kg suitcase) I booked for a KLM flight , they used (partener airlines ) when I arrived to LA I flew with Delta , they checked my Suitcase at no cost all the way to my final destinations , that was expected ! When I was going to return , they made me payed 120 dollars ( in Kiev , Ukraine (UIA) , I was very disappointed and I really will love an explanation about all this !"
Points positifs : "Personnel de bord aimable, vol sans encombre"
Points négatifs : "Obligation d’enlever l'ensemble des films transparents protecteurs sur les valises, alors même que lors du voyage aller la compagnie n'avait pas embarqué une valise (non filmée), toujours très désagréable de devoir reprendre les bagages au comptoir d'enregistrement. Demande de justificatifs d'adresse lors de l'embarquement alors que ces justificatifs n'étaient pas requis sur le voyage aller. Vérification minutieuse de l'ensemble des poids des bagages à main (qui étaient tous conformes) pour un vol intérieur d'une heure... A l'évidence le service client n'est plus au rendez-vous avec Air France."
Points positifs : "Le petit gâteau. Succulent à mort."
Points négatifs : "Qu'il n'y ait qu'un seul gâteau. C'était bon le voyage"
Points positifs : "Équipage très gentils et très des bons services à bord, Merci et à bientôt"
Points positifs : "Most of the crew tired especially hard to keep everyone comfortable and safe. The food was absolutely amazing."
Points négatifs : "Other members of the crew were snarky to passengers and dismissive of questions from passengers during the early stages of the delay. We were all trapped on board for about 4 or so hours without much communication from the crew or captain which made me very anxious. We arrived 5 hrs late and it put my whole trip in jeopardy. Based on this experience, I eont be inclined to use this airline again for future trip planning. This airline will need to work hard to earn my trust back because i felt physically and emotionally unsafe throughout the experience, many times."
Points positifs : "The Air France service was ok. Got me to my destination on time and alive."
Points négatifs : "I flew out on KLM on what felt like a new plane. Amazing service, seat, temperature, entertainment and food. In stark comparison Air France’s plane was old, too hot, poor entertainment choices and system and average food which for the French was surprising!"
Points positifs : "Friendly crew, good meal and entertainment"
Points négatifs : "Boarding agent forced me to check in my carry-on even though the carry-on fit in the cage and fullfilled all the requirements. I specifically called Air France prior to the flight to make sure I won’t have any issues as my 1st flight was operated by Delta and I wanted to confirm the luggage requirements were the same. My carry-on weighted only 5 kilos. I was extremely upset the way I was treated w/ the boarding agent behind the counter in Prague. On the top of that, her and the supervisor were very rude to my mom as they told her she had an extra carry-on which wasn’t the case. She traveled w/ a small briefcase where her mask for sleep apnea was. This is not considered an additional carry-on. The boarding agent (Czech lady and her supervisor) were not only rude but obviously lacked knowledge as well. My carry-on suitcase would easily fit in the overhead bin plus there was plenty of space inside the plane as it the flight wasn’t completely full."
Points positifs : "Great food (Economy class). Good Service"
Points négatifs : "Not enough bathrooms on Economy class area due to aircraft design."
Points positifs : "Direct flight from Indy to CDG is great. The plane was not so full, so I hope business improves so we can keep it going. Very smooth flight, with good and friendly crew."
Points positifs : "Food, service, comfort"
Points négatifs : "It is very difficult to get around CDG airport with a disabled person. There is no shuttle. By the time we got to check in, we were ten minutes late. They would not check us in, and we paid over $700 to change tickets to the next flight. When I complained, I was told to stop being rude or I would get no ticket at all. My mother is 94 years old and we did the best we could given the circumstance."
Points positifs : "Les attention de l'équipage de l'embarquement jusqu'au débarquement."
Points négatifs : "La collation est vraiment chiche. Même pour 1h25 de vol! Les sièges sont a la limite du supportable. Toujours aussi peu de place pour les grands, aux genoux (assise) mais aussi en hauteur (dossier trop.court de 3cm pour ceux mesurant 1m85 et plus)"