CHS

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— CHS
6 août — 13 août1
Aller-retour
1 adulte
Économique
Aucun bagage
De…
À…
sam. 6/8
sam. 13/8

Bon à savoir

Basse saison

octobre

Haute saison

juillet

Vol le moins cher

469 €

Bonne affaire aller-retour

481 €

Bonne affaire aller simple

1 018 €
Meilleure période pour échapper aux foules, avec une baisse moyenne des prix de 6%.
Période la plus populaire pour voyager, avec une hausse moyenne des prix de 15%.
Vol Paris Aéroport Charles-de-Gaulle - Aéroport de Charleston
ou moins
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  • Réservez au moins 3 semaines avant le départ pour obtenir un prix moins cher que la moyenne.
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FAQ - Réserver un vol pour Charleston

5 meilleures compagnies proposant des vols pour Aéroport de Charleston

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK
7,9
Turkish AirlinesNote générale basée sur 23917 avis
7,8Embarquement
7,8Confort
8,2Équipage
8,0Divertissement
7,9Repas
Avis sur la compagnie

J’ai demandé plusieur fois qu’on m’aide avec mon bébé car je n’avais pas acheté les sièges avec couffin à l’avance mais personne n’a pu m’aider du coup 11h de vol avec le bébé sur les genoux

En savoir plus sur Turkish Airlines

J’ai demandé plusieur fois qu’on m’aide avec mon bébé car je n’avais pas acheté les sièges avec couffin à l’avance mais personne n’a pu m’aider du coup 11h de vol avec le bébé sur les genoux

J’ai eu trop d’informations différentes du personnel de Turkish Airlines concernant les sièges équipés de couffin pour les Bébés donc finalement nous n’avons pas pu en obtenir un

Non

Merci

Voyages à 4 personnes , la totalité des bagages perdus , turkish airlines première et dernière fois .

Super

L’embarquement top , Le service à bord, le repas distribué peuvent être largement amélioré

Super comme compagnie

Points négatifs : "Très bien à heure un avions trop propre"
Points négatifs : "It was a great experience"
Points positifs : "Every thing amazing"
Points négatifs : "This trip really excellent Thank you Turkish Airlines"
Points positifs : "Toute était très bon depuis le début jusqu'a la fin. Très en écoute. Excellent ..."
Points négatifs : "The Ground crew didn’t know how to add a bag"
Points positifs : "The food and the entertainment"
Points négatifs : "Boarding was late and they change the number of the gate without telling the passengers. The seats were uncomfortable."
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Rien"
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Rien"
Points positifs : "good company"
Points positifs : "Super efficacité au desk 'cas speciaux' de Turkishairline Ils m'ont imprimé ma carte d'embarquement en 3 minutes"
Points négatifs : "Pas de réseau à l'aéroport Pas de rappel de kiwi pour s'enregistrer"
Points négatifs : "Bagage non reçu. Un bagage sur 10 bagages, quelle mauvaise organisation"
Points positifs : "L'organisation."
Points négatifs : "L'équipage ne fais pas d'effort pour comprendre ce qu'on lui demande dans une autre langue à part l'anglais. C'est un vol international et je pense que c'est important de parler français aussi."
Points positifs : "Food and service is excellent. Istanbul lounge is great."
Points négatifs : "Delayed in both directions. Happens. But zero announcements. Zero. Staff didn't know what was going on. Complete chaos."
Points négatifs : "La cuisine est vraiment horrible"
Points négatifs : "Le manque de sollicitude pour établir le billet pour la connexion IST YUL, suite à la non connaissance du nouveau contrôle AVE pour les entrées au Canada."
Points positifs : "Un grand merci pour avoir été surclassés lors de ce vol qui fut des plus agréable . Le personnel a été charmant et compète a l’aerop et pendant le vol !"
Points positifs : "Tout a été excellent"
Points négatifs : "Rien ne m'a déplu"
Points positifs : "gentillesse de l'équipage, propreté de l'avion"
Points négatifs : "2 bagages cassés au retour dont une ouverte"
Points positifs : "ils sont toujours à l'écoute et attentionné Parfait en globalitees"
Points positifs : "Très pratique,gagne beaucoup de temps partout où nous allons."
Points positifs : "Très pratique"
Points négatifs : "Retard du vol dur avec un enfant"
Points négatifs : "Retard du vil dir avec un enfant"
Points positifs : "Rien"
Points positifs : "The crew was excellent, the food good."
Points négatifs : "The entertainment system, in three out of four long flights, did not work. In the one that "worked", the sound was terrible and this made the experience totally unsatisfactory. A major airline should avoid this."
Points positifs : "Friendly staff, great food and entertainment selections, care package/pillow/blanket provided, comfortable flight"
Points négatifs : "Repas"
Points positifs : "There was almost nobody on the flight. In flight entertainment was awesome too."
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "The flight was excellent, with good food and good service. The crew was very professional and courteous."
Points négatifs : "Our experience in the Istanbul airport. We got off our connecting flight and no one was willing to provide us with directions. We had to stand in a security line for two hours thinking that we had as a consequence missed our connecting flight. Again, no communication. We found out when we finally got through security (we had already gone through security at the Paris airport), everyone was in the same situation and our flight had been delayed. It would have been helpful to know that as we were standing in line. While in the line, many people panicked and starting pushing their way to the front of the line. Again, no officials were there to keep order. It was truly a mess! And creating too much anxiety and stress that I really wanted to not have on my trip back to the USA. I realize that in these times, we must go through added security, but I am accustomed to US airports where there is more communication over the intercom and by airport officials. In Istanbul, it seemed that everyone did not want to give directions, and airport officials seemed to avoid the public they were there to serve."
Points positifs : "The flight was good. The food tasted great. They had some good movies I haven't seen yet. The flight attendants were constantly up and down the isles either giving you something or taking away trash. The leg room was sufficient."
Points négatifs : "The customer service on the phone and in person was completely unprofessional, rude and a bit uneducated. They yelled at me when I asked them "is there anything yall can do to fix this?". And then in person I watched them get out of their seats and yell at this older woman."
Points positifs : "Professional and friendly staffing, comfortable flight."
Points négatifs : "We realized when boarding to first flight that they did not included my son on next connection flight...oops when it was addressed they fixed it in a professional matter with appologies at boarding."
Points négatifs : "In flight entertainment system was not functioning. Turkish refused to provide hotel in Istanbul as per their policy even after being told by Turkish employees in the USA and France that this would be provided due to my 20 hour layover. I will not fly Turkish again in the future."
Points positifs : "Merci à Turkish Airlines"
Points négatifs : "Enjoyed the hotel stay on the long layover"
Points positifs : "Will definitely fly Turkish Airlines again!"
Points négatifs : "++++"
Points négatifs : "Vol a des heures invraisemblalbles 3:45AM Attente interminable dans bus surchauffé, alors que l aeroport est vide et plein de passerelles sont libres. Turkish economise des droits d aeroports sur le dos de sa clientele Personnel de l aeroport ne fait que taper la discute entre eux alors que la clientele n en peut plus d attendre.."
Points négatifs : "No being able to rebook!"
Points positifs : "Staff were all amazing, meals pretty good for airline food, plenty of tv, movie and music options to stay occupied for the long trip."
Points positifs : "L'equipe etait serviable et courtois."
Points positifs : "Le film que j'ai regarde pendant le vol"
Points négatifs : "Mon siege, trop etroit, et je n'aime pas etre au milieu entre deux autres passagers"
Points positifs : "love the food and the crew service."
Points négatifs : "Aircon could have been better. Someone got sick during the flight because of that."

A cause de l absence d enregistrement sur le vol virgin car opéré par delta........dernier rang dans l avion et tout le reste Kayak c fini

Personnel très agréable, avion propre et à l’heure, repas et snacks bons, proposition régulière de boissons

mon commentaire précédent fonctionne pour ce vol aussi

Tous les vols fonctionnent maintenant comme les arnaques low cost et c'est dommage. Une valise en soute coute une fortune, un centimetre de siege en plus est un vendu a un tarif de dingue. en prenant un billet sur virgin, géré par Delta, donc une vraie compagnie, nous ne pensions pas que meme demander a etre assis ensemble serait quelque part payant. en effet notre tarif ne nous permettait pas de s'enregistrer avant. donc une fois au guichet plus de sieges ensemble. dans l'avion ? fauteuil ridicule pour tasser plus de passager , comme dans les vols bas de gamme, pas de boisson avant le repas, mais des bouteilles de cristalline que meme les chauffeurs uber ont arreté de donner. Et c'est une canette de coca pour 3 passagers, ben oui on va pas vous filer la cannette quand meme. Pour un vole a 1200 balles c'est vraiment abusé

Accueil scandaleuse pour l’escale courte à Manchester

Horaires très bien respectés. Le vol du retour avait même 30 minutes d'avance !

Retard de l avion … Personnel peu aimable, nourriture infecte!

L avion à attendu Les passagers retardé à cause d’un contrôle aussi mal organisé que pas aimable à Manchester… Les animaux dans un abattoir sont mieux traités !

Un retard énorme dû aux contrôles à Manchester… Mais l’avion a attendu… c est sympa ! Vol très bien, nourriture infecte… annoncés uniquement en américain, on ne comprend rien. Les stewards devraient apprendre à parler distinctement, d autant si il y avait beaucoup d étrangers à bord…

Despite some technical problems all the crew were really great and managed the issues really well. Thank you

Dreadful, overcrowded,uncomfortable seating, food is less than average,

Presque 4h de retard, valise arrivée abîmée

Excellent aircraft quality and flight attendants were great. An interesting selection of in flight movies. The food and drink service was ok

I was harassed by The security officials at Heathrow terminal 3. They were abusive rude and had no etiquette of how to talk to passengers. They kept all my stuff which is legally allowed here in the US. It was all under 3 oz. The guy in black suit literally said to me “ if I say one word they will take more time to let me go”. The check in lines were long took me 2.5hrs and then I almost missed the flight. The security people yelled at me and literally made me cry. I felt insulted and abused..

The stewardesses were very kind and helpful

Rien à dire pour un volt de petit trajet

Les fauteuils beaucoup trop étroit, pour une personne musclé. Aussi n'on les hôtesses on était formidable avec nous ,encore un grand merci

It was all good as usual .Virgin and Delta work really good together so keep it up and I will be back in December😜👍john harrington

Places réservées sur kayak avec option grande place . Non respecté. Confort abominable sur le vol retour. Vol de départ annulé cause Covid seulement quelques heures avant le départ. Incertitude pour un vol de replacement, finalement obtenu 12 heures après . Merci kayak: plus jamais chez vous.

Personnel très professionnelle et à l’écoute des besoins des passagers. Repas assez bien, surtout salade fraîche. Proposition de plats aux légumes pourrait améliorer l’expérience pour les personnes qui ne mangent pas de pâtes. Globalement tout s’est très bien passé.

Un enregistrement compliqué comme à l aller. Un passager n'avait pas d attribution du e ticket par la compagnie. Pas de check in en ligne possible . Personnel un peu désorganisé

Polite friendly people

Unfortunately this was operated by Delta which is nothing like Virgin.

Was not let to board as the site failed to notify me if a friend purchased the ticket they need to be present at check in. Now we are not able to get a refund and paid for a ticket we will never use. Ridiculous rules as I fly from London and she lives in the US. How can she be present to show her card. $480 down the drain on top of that I had to purchase a ticket at the airport since I was already there

Points positifs : "Crew was excellent - friendly and helpful"
Points négatifs : "Seats in economy too cramped - I paid extra for next seat up from basic economy which covered our baggage but, for some reason, not seats with more leg room."
Points positifs : "Boarding and crew great!"
Points négatifs : "Seats extremely narrow"
Points positifs : "The staff were helpful. The entertainment had good variety. Adjustable head rest was useful."
Points négatifs : "The seat was a little lumpy. More leg room would always be appreciated."
Points positifs : "Crew was great !!!"
Points négatifs : "Seating in upper class is uncomfortable and bedding is not fresh."
Points positifs : "Very friendly crew. The meals are good, nice variety. Hot food is hot."
Points négatifs : "Seats are not the most comfortable and sometimes the screen on the entertainment tv doesn't work that easily."
Points positifs : "The crew looked after us well"
Points négatifs : "It was all good"
Points positifs : "such a big difference in size of aircraft, very comfortable and great crew."
Points positifs : "Crew was very attentive...food selection was excellent"
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "Speedy boarding and good locker space"
Points négatifs : "Lack of room in seat especially with seat in front reclined."
Points positifs : "Everything! From check-in all the way to the landing of the plane I was really satisfied! There were a couple crew members that really made the flight feel so at-home/friendly that one could not help but just smile and relax in the flight. Awesome job crew on Flight VA69!"
Points négatifs : "I wish my partner and his family were with my parents and I on the flight to enjoy the experience we had as well."
Points positifs : "Crew was attentive."
Points négatifs : "Tiny, uncomfortable seats with warn cushions."
Points positifs : "Crew was great. Flight was on time and crew helped the boarding process go smoothly. It was nice to get a beer or wine at no additional cost."
Points négatifs : "Seat was shockingly small, even for economy class. TV was poor quality."
Points positifs : "Crew were great! Neck cushions on chair aren’t adjustable and not comfortable."
Points positifs : "The crew where awesome and catered to every need and requirement."
Points négatifs : "need to have a slightly deeper seat pitch in premium economy to allow people out without having to wake each other up. Especially on night flights."
Points positifs : "The crew were really nice and seemed to genuinely care about the passengers, were approachable and were very happy to chat with passengers and help them out."
Points négatifs : "The food options always seem to run out by the back of the plane and this time didn't match the menu they gave me at the start of the flight, not that I minded because the option I was given was pretty tasty."
Points positifs : "- Special meals available for those with dietary restrictions. - Friendly cabin crew."
Points négatifs : "- Boarding kept getting delayed without any warning. - Duty free purchase was meant to be collected just before boarding the plane but mine was not there. This was not so much an issue but the man said he would have my bag sent to my seat and I was subsequently approached by a crew member who asked for my receipt. Which he was holding in his hand. I would have thought it would be quite easy to confirm the person without them having the receipt as the their name and seat number is on the receipt but he had to go back and check if it was okay. - Found it hard to sleep on the overnight flight due to uncomfortable seats. Would probably not be an issue in upper class. - No comment on entertainment as did not use it."
Points positifs : "Really friendly crew, they go the extra mile to make passengers happy and comfortable."
Points négatifs : "There was a boarding delay but flight still arrived in Hong Kong on time."
Points positifs : "Fabulous flight, light on passengers, so excellent service given by the crew. Virgin goes the extra mile on service and little perks. 747-400 planes also very comfortable, compared to the Airbus 320,"
Points négatifs : "Nothing. Trip both ways were outstanding."
Points positifs : "Everything was good in this flight"
Points négatifs : "N/A"
Points positifs : "The flight felt so short, service was amazing, food was good. Great overall experience."
Points positifs : "Everything about my flights on Virgin Atlantic was amazing. The plane was new and comfortable, the seats seemed to recline more than in other airplane I have been. The entertainment was good with a wide selection of movies and TV shows. The crew was incredibly nice and helpful and I had a really pleasant time talking with them. On the airport team side I can also say they were extremely helpful as I missed my flight and they promptly rebooked me on the next one 3h later, free of charge. I think the stress of missing a flight was completely deflected by the help of the Virgin Atlantic crew at the desk so thank you for that!"
Points négatifs : "The only thing I would improve is the main dish in the meal. I loved all the small sides like the Boursin and crackers but I found the main meal a little bland l."
Points positifs : "Crew very friendly"
Points négatifs : "Seats and legroom poor if you’re six feet tall"
Points négatifs : "Older media entertainment screen with hard to use touch interface."
Points positifs : "Staff were excellent and very friendly, service was great, and the entertainment on board was very good."
Points négatifs : "We were waiting in our seats for about an hour before take off due to a need to de-ice the plane due to snowy weather. I think everyone would have been more comfortable in the waiting area while this happened, or at least given the option to do so."
Points négatifs : "You charged me for a checked bag. This wasn't made clear when I booked the flight."
Points négatifs : "My flight was cancelled due to technical problems! Hope to be on another flight today as I missed my connecting flights too!!"

Voyage de san Francisco vers Honolulu à été mauvais. Petit avion pas de films (tous les écrans étaient en panne), pas de wifi. Il ne nous ont pas compensé, ils auraient pu nous offrir un sandwich ou une boisson gratuite.

nous avons dû voyager par AIr France une journée plus tard le 26 juin 2022 vers 15h25. Lufthansa n'a offert aucune commodité en plus d'avoir perdu u de nos bagages

Le pilote a été super le service aux clients. Aucune information pour aider les passagers en correspondance. nous avons ratés notre vol vers Paris

Formalités d'embarquement simples. Le staff à bord sympathique. Assis à côté d'un homme a assez forte corpulence qui mettait en évidence la taille réduite des sièges. Le dîner et petit déjeuner pas fameux du tout, le niveau à encore baissé dans ce domaine.

La boufe et l’équipage très cool seulement il fallait payer une petite bouteille de vin à 7 euros

Notre départ et notre arrivée étaient à l’heure. Nous étions bien servis par les membres d’équipage. Malheureusement, moins d’espace dans ce modèle d’avion que dans les modèles plus récents. Les écrans installés dans les sièges fonctionnent très lentement, donc pas beaucoup de divertissement pour le vol de 8 heures

Les membres d’équipage ont été attentifs. La qualité de repas- à améliorer

Transit à Frankfort : horrible !

Encore et toujours du retard, nous avons du changer de vol puis d'avion, imprimer de nouveaux billets et n'avons connu nos places qu'au moment d'embarquer

Vol retardé (+ d'1 heure), pilote qui annonce que les autres vols à Frankfurt sont aussi retardés, donc qu'il sera possible tout de même de continuer le voyage. Annonce qu'un employé de Lufthansa va nous attendre pour nous aiguiller. Rien de cela ne s'est passé. La seule chose c'est que j'ai manqué ma connection, à peu près 8 heures de retard. Inacceptable

Points négatifs : "Food is a joke"
Points positifs : "Crew was very friendly and attentive. Seats were very tight and uncomfortable, specially for a 6’3 tall person!"
Points négatifs : "Boarding could be a little bit more organized"
Points négatifs : "Better Communication from Lufthansa"
Points positifs : "Good"
Points négatifs : "Confortable seats"
Points positifs : "Je suis allergique à la moutarde et aux à l’avance d’en faire part sur le site d’enregistrement. J’ai tenté d’appeler mais après avoir perdu 20 minutes j’ai abandonné. Conséquence j’ai mangé un bout de pain et une barre tendre! De plus, le personnel était plus ou moins compréhensif et accomodant."
Points négatifs : "Avoir sur le site d’enregistrement la possibilité de faire part des allergies alimentaires.Que l’équipage ai accès à une liste détaillée des ingrédients du menu servi à bord"
Points positifs : "Le personnel était parfait et proposait de l'eau régulièrement."
Points négatifs : "Le repas n'était pas très bon et j'ai eu faim"
Points négatifs : "LA NOURRITURE POURRRAIT ÊTRE BEAUCOUP MIEUX"
Points positifs : "Ben... Je cherche encore"
Points positifs : "le personnel"
Points négatifs : "respecter l'horaire. la recherche a été faite pour un vol avec bagage enregistré inclus. seulement aprèes l'achat on a pu voir que c'était un light fare"
Points positifs : "Le service"
Points négatifs : "La nourriture, le retard"
Points positifs : "Spacious seating, easy access to charging plug and good movies."
Points négatifs : "Boarding is never fun, why not do back first?"
Points positifs : "Nothing at all"
Points négatifs : "They cancelled my ticket because I missed the second leg of the flight. They didn’t even offer me an option and told me to find my own flight home. I had to pay $1100 on another airline to fly home tomorrow. I will NEVER use Lufthansa again"
Points négatifs : "Parfait rien a dire"
Points négatifs : "Toujours un plaisir de voyager avec une compagnie de renommée."
Points positifs : "for the first time ever, my kid ate the airplane food, and it was because it was good. the service was really good and the staff outstanding."
Points négatifs : "Te cabin pressure gave us headache. always happens with the A380 though."
Points positifs : "La grande attention et disponibilité du personnel cabine"
Points négatifs : "Quelques soucis avec le système de divertissement,"
Points positifs : "Très Correct"
Points négatifs : "Rien !"
Points positifs : "Personel très pro"
Points négatifs : "Films et divertissement"
Points positifs : "Personel très réactif"
Points négatifs : "Les films et divertissements"
Points positifs : "On a eu 3 h de retard ... l’avion n’était pas plein donc attendu l’autre vol"
Points négatifs : "Mauvaise info"
Points positifs : "Confort de l'avion et amabilité de l'équipage"
Points négatifs : "Un peu déçu par les repas J'en avais un meilleur souvenir"
Points négatifs : "Le retard"
Points négatifs : "Le retard"
Points positifs : "rien"
Points négatifs : "les retards"
Points négatifs : "Le vol est largement en retard !!!!!"
Points positifs : "Embarquement très rapide, vol ponctuel."
Points négatifs : "Le repas était franchement mauvais. Il n'y avait pluplus de deuxième choix"
Points négatifs : "Les informations à bord etaient incompréhensibles"
Points négatifs : "Airplane food eatable"
Points positifs : "Crew, boarding, seat"
Points négatifs : "Paris airport is extremely passenger unfriendly. Better to connect somewhere else"
Points positifs : "Crew and flight and service were fine"
Points négatifs : "Economy seats are cramped"
Points positifs : "Good, friendly crew"
Points positifs : "on time no hassle"
Points négatifs : "nothing in particular"
Points positifs : "Qualité du service en général: bon Et comme à leur habitude ils proposent un avion récent."
Points négatifs : "Avion surbooké, j'ai été séparé de ma compagne comme beaucoup d'autres passagers... Mauvaise expérience de vol surotut pour 12h de vol. Le personnel de bord à fait son possible pour nous servir au mieux mais on sentait qu'ils étaient un peu débordé."
Points positifs : "Everything was great. Not a single downside. Easy to follow announcements on connection, punctual and nice aircraft."
Points négatifs : "Nothing."
Points négatifs : "The fact that I was re routed that my flight from Paris was late and made me miss my connection."
Points positifs : "Équipement de divertissement excellent. Personnel souriant"
Points positifs : "Beaucoup de compagnies aériennes auraient intérêt à suivre l’exemple de Lufthansa."
Points négatifs : "Un retard de plus de trois heures. Mais au moins, on nous a informés et donné de l’eau et des grignotines."
Points positifs : "Étonnant, mais on a servi sandwich et vin en classe économique gratuitement."
Points négatifs : "Embarquement désorganisé. Tout le monde entre en même temps et non par rangée."
Points négatifs : "Le retard"
Points positifs : "n/a"
Points négatifs : "The conditions were very cramped. The entertainment system was quite old and had very little selection. My entertainment system actually stopped working all together. I called for assistance from my seat a couple of times, but nobody came."
Points positifs : "Professionnel"
Points négatifs : "RAS"
Points positifs : "Service à bord, amabilité du personnel"
Points négatifs : "The best airline what I was flying so far !! Excellent food, drink, comfort seat, free entertainment with great selection."
Points positifs : "Le personnel de bord et le service délivré sur un vol national"
Points positifs : "La prise USB pour charger le téléphone vu que le vol a fait plus d'une heure et demi de retard"
Points négatifs : "L'embarquement et le système qu'ils ont fait et très long des informations tondeuse à donner été tardif et incohérente"
Points positifs : "Le chef de cabinet était très accueillant et à l’écoute"
Points positifs : "Rangée 43 juste en face des toilettes et siège peu inclinable à côté de la cloison"
Points positifs : "ras"
Points positifs : "Efficacité de l’embarquement, staff sympa"
Points négatifs : "Retard au départ"
Points positifs : "Personnel plus que pro"
Points positifs : "Personnel très agréable mais collation un peu insuffisante"
Points négatifs : "Le décollage en retard (1 heure) et une annonce inexistante pour le duty free"
Points positifs : "la ponctualité du vol et les services a board"
Points négatifs : "Un peu plus d'espace entre les sièges."
Points négatifs : "Le transfert entre les vols est un cauchemard, tres peu d'indication dans l'aeroport de CDG, controle de la taille des sacs, queue interminable et deconcertante.Apres 20minutes de queue pour un controle de sac, on nous previent que cela est uniquement pour les passagers pour belgrad. Plus jamais CDG"
Points positifs : "Tous les services de la compagnie"
Points négatifs : "Ras"
Points positifs : "Didn’t like the sandwich offered"
Points positifs : "Équipage très gentils et très des bons services à bord, Merci et à bientôt"
Points positifs : "L’amabilité du personnel de bord, la rapidité du vol, le service à bord"
Points négatifs : "Le dépose bagages, la non-assistance du personnel a l’enregistrement"
Points négatifs : "le vol a dû être dérouté vers Marseille. Le transfert vers Nice a été effectué en bus pour une arrivé au delà de 19h."
Points négatifs : "Retard et chaleur limité supportable dans l'avion. Service niveau easy jet même si les hôtesses sont très sympathiques"
Points positifs : "Staff was so helpful and attentive to our needs.Providing service with a smile."
Points positifs : "No extra charge for simple refreshments."
Points positifs : "Quick and efficient not lying more to say or critique."
Points négatifs : "Coffee and a bread roll as a snack??"
Points négatifs : "Le site internet nous a pas expliqué que pour le Vietnam au-delà de 15 jours il fallait un visa du coup on a perdu le billet de l'allée plus on va reprendre un billet cela nous a coûté 1000 € juste pour l'aller de plus de nos voyages cela est inadmissible j'aurais pu nous avertir qu'un visa en une heure été délivrable. Je comprends pas qu'on travaille en aéroport en plus pas nous indiquer ou même le site au-delà de 15 jours voir d'autres pays quand on y va il nous faut un visa c'est inadmissible de perdre 1000 € sans compter qu'ils ont même pas fait un geste pour au moins reprendre un vol ça ne coûte plus cher que si on prenait un voilà par. Je recommande pas la compagnie Vietnam Airlines ce sont des gros voleurs des escrocs"
Points positifs : "Bon équipage"
Points négatifs : "Nourriture moyenne"
Points négatifs : "I was treated like I am not supposed to ask for food and they had one choice of meal for me while they had 2 for the rest."
Points positifs : "Le repas était très bien et le petit déjeuner ok"
Points positifs : "Great service"
Points positifs : "la nourriture les films proposés l’accueil de l’equipage"
Points négatifs : "la qualité des sièges en classe eco le bagage en soute payant pour un long courrier en option(!!)"
Points négatifs : "Flight was delayed, seated in the last row and non adjustable seating, so very little leg room. Dis-enbarkment was very slow."
Points négatifs : "Retard significatif au décollage ! Files d'attente immenses à l'arrivée. Cause-->Effet"
Points positifs : "Haven't flow with Air France for some time now and definitely noticed a lowering of standards"
Points négatifs : "The gate changed 3 times and the terminal was very crowded. The staff seemed disinterested and distracted. The quality of the food has dropped dramatically."
Points positifs : "Late leaving - no reason or apology. A bumpy flight all flight. Food almoat inedible. Seat gave bum axhe after 45 minutes. Staff friendly, but they dropped my meal"
Points négatifs : "Nothing to like"
Points négatifs : "Plane left more than 40 minutes late with no explanation or apology."
Points positifs : "L’equipage Et le repas"
Points négatifs : "Le retard, le siège à bout de course, l’ecran illisible et le son inaudible"
Points positifs : "Rien."
Points négatifs : "Le service était inexistant. On ne nous a même pas proposé à boire à moi et mes amis..."
Points positifs : "Very good male crew member. Pilot genuinely apologetic for the delay."
Points négatifs : "After running due to a 1 hr 10 min change over between flights boarding didn't prioritise anyone but I got on fine. Only to be told at the departure time that there was a problem with the baggage hold and we were delayed. In total 50 minutes late leaving. Breakfast a simple brioche with nothing to add to it."
Points négatifs : "No offer of snack with no egg in it."
Points positifs : "Les attention de l'équipage de l'embarquement jusqu'au débarquement."
Points négatifs : "La collation est vraiment chiche. Même pour 1h25 de vol! Les sièges sont a la limite du supportable. Toujours aussi peu de place pour les grands, aux genoux (assise) mais aussi en hauteur (dossier trop.court de 3cm pour ceux mesurant 1m85 et plus)"
Points positifs : "Very helpful cabin crew and did well to communicate in English to me. Flight was on time and landed ahead of schedule"
Points négatifs : "Entertainment system had to be rebooted as it did not work Small screen handset was not working for the entire flight food selection was not as big as KLM or China Eastern Bathroom on board was smaller than KLM or China Eastern which meant changing into more comfortable clothing for the night flight"
Points positifs : "The crew were nice."
Points négatifs : "The boarding process was horrible and it involved climbing down steep stairs from the air tunnel to the tarmac to board a bus that took us to a far distance where the plane was parked. Had to new walk in the sweltering heat to the plane can climb up steep stairs in the heat! We were now kept in the plane for another hour with no aircondotion. It was boiling hot in there. We had to use the safety manuals to fan ourselves. We eventually left late and got to Lagos one and half hours we were meant to get there. Lastly not all the luggage arrived. Two days into my arrival and I am yet to get all my luggage. It was truly a horrible experience which was echoed by fellow passengers."
Points positifs : "Le port usb pour charger son téléphone à bord et le personnage très souriant et bien présents. Bonne gestion d une urgence médicale à l atterrissage"
Points négatifs : "45 minutes pour avoir les bagages à l arrivée à Berlin Txl"
Points positifs : "Équipage au top, serviable, souriant, vraiment super !"
Points positifs : "The crew and flight was faultless"
Points négatifs : "We were not advised of a flight number change or checking in location change. This could have resulted in us missing our flight."
Points négatifs : "Couldn't make the connection....Overall....an aweful experience!"
Points positifs : "L’équipage"
Points négatifs : "Le retard a l’embarquement"
Points positifs : "Le personnel"
Points négatifs : "Siège peu confortable et très peu de place pour les jambes. Équipement électroniques très ancien, qualité de l'écran médiocre, tactile fonctionnant très mal"
Points positifs : "Un vol d’une heure et demi donc avion correct pour ce genre de vol, et personnel accueillant"
Points négatifs : "Que Air France fasse grève pourquoi pas mais prévenir à 22h pour un vol à 11h le lendemain c’est très moyen surtout quand on nous dit de reporter au 30 avril. Comme si on prenait des vacances comme on le souhaite.."
Points positifs : "Siège inclinable, cabine confortable. Encas généreux. Personnel de bord très aimable. Arrivée à l'avance"

The crew were so kind and friendly! When chatting with the crew they asked if we were celebrating in Paris? I said we were celebrating my birthday in Paris with my husband and friends! They kindly gave us both our coffee and snacks for free! This was so kind and has never happened us before! This made the experience so personal and enjoyable! Everything else was also perfect!

From using an app that denied my negative covid test THREE times because they misread it and tried to mislead me about it ("Maybe the date isn't specified?" when it very much was and I'd drawn attention to its correct location); to the fact that my connecting flight wasn't even available in this app was supposed to determined whether I could fly to my final destination; ti the fact that a supposedly vital piece of documentation wasn't even mentioned in that app; to the unnecessary delaying of a connecting flight by several hours that was suddenly on time again upon landing minutes only late, which somehow required all passengers with ANY connecting flight to run to their gate regardless of destination; to the fact that the boarding passes didn't include my initial return flight and only the connecting, which was cause to be denied entry to the airport, to the apparenly unknown and much disputed location of the check-in where I would have to report to get said boarding pass; to the ONE HOUR WAIT behind maybe 20 people total in spite of having no bags to check because again, I had no boarding pass; to the app incorrectly stating that no additional covid test was needed only to find out after having been at the airport THREE HOURS; to the fact that my itinerary"couldn't" be changed because it was "in flight" while the "fare difference" I would be charged went up $100 every hour I was forced to wait because there were magically no notes regardingmy flight every time I called back as directed; this was a miserable experience all around. Never recommending aer lingus to anyone ever and certainly won't fly it again. Guess I won't ever find my long lost relatives...

Points positifs : "Nothing out of the ordinary but I am not going to fly Air Lingus or TAP ever again."
Points négatifs : "the Team Leader at the check in counter was nasty, Her colleague made the mistake of not telling me that I had to wait there for the wheelchair that was going to take me to the plane, so I went to have a light breakfast. Then I waited half an hour on my feet waiting for the wheelchair"
Points négatifs : "fly cleanup"
Points négatifs : "Delayed flight, no snacks, and staff not as friendly."
Points positifs : "It was a comfortable and roomy (nice leg room) flight"
Points négatifs : "Their entertainment system was not working, nor was their WiFi"
Points positifs : "Des infos ont été données par le pilote ou l'équipage"
Points négatifs : "Propreté de l'avion Ponctualité à l'atterrissage et au décollage"
Points positifs : "Not crowded, lots of empty seats"
Points négatifs : "Poor customer service. I think I said thank you many more times than the flight attendants who barely acknowledged me and seemed annoyed about performing any type of basic service (serving food/water/collecting rubbish/etc.)."
Points positifs : "Food was ok"
Points négatifs : "Who starts a boarding process 2h before the flight with only 2 counters, with no possibility to check in online (even for those without luggage) and no automatic machine? I'm very glad the company had the kindness to wait for us on the last call for boarding when you finally check your luggage 30min before departure. Should we talk about the politeness of your fight crew? In short, very disrespectful. Delivering the luggage took an extremely long time"
Points positifs : "The seats"
Points négatifs : "We would like a lil free water"
Points positifs : "Everything went smoothly."
Points négatifs : "Nothing."
Points positifs : "plane staff asked passengers that if they did not have a plane to catch to allow those who did to deplane first."
Points négatifs : "Very little information regarding the two hour delay. We heard that the plane was on the ground but there were no busses available to transport us to the plane."
Points positifs : "La rapidité"
Points négatifs : "Les repose tête"
Points négatifs : "retard conséquent sur l'aller comme sur le retour. Tout est payant à bord."
Points positifs : "La place et le.vol.."
Points négatifs : "Humeur du personnel de bord"
Points positifs : "Fast boarding"
Points négatifs : "No food or drinks offered"
Points négatifs : "Pas de snacks, tres cher pour mon billet"
Points négatifs : "Vol de souvenir dans bagages en soute"
Points positifs : "More room on the Airbus on Aer Lingus. Comfortable temperature in plane. Easy boarding."
Points positifs : "fauteuils confortables, personnel trés aimable, transit à dublin rapide et bien organisé"
Points négatifs : "la nourriture, mais comme pour toutes les compagnies aeriennes"
Points positifs : "Vol avec du retard au départ. Mais une volonté à décoller au plus vite pour compenser ce retard. Accueil chaleureux."
Points positifs : "Nothing went wrong so that's plus"
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "The flight was very short, but everyone was accommodating."
Points positifs : "Bagages misent en soute gratuitement."
Points négatifs : "Pas de traductions des consignes aucun effort des hôtesses vols avec 30min de retard"
Points positifs : "Friend staff members onboard willing to help customers"
Points négatifs : "The snack service that had everyone line up in the aisles was a bit hectic and busy"
Points positifs : "Nothing!"
Points négatifs : "BA used to feel like luxury travel. Now they just feel like any run-of-the-mill budget airline. Felt nickeled & dimed from start to finish. Staring with being asked to pay $39 if I wanted to preselect my seat. My friend and I chose the free option of selecting our seats 24 hours before the flight--her luggage didnt even make in on the plane! It was finally delivered at 2:00 AM the next morning; well past the 8:00 PM promised delivery, which caused us to lose an entire eveing in Paris. On the return flight, home, she was told there wasn't even a seat for her on the plane. I failed to add that after booking and paying for her flight, they cancelled and deleted the SFO to London leg of the flight without so much as notifying her via email, phone, or text. Mind you, the London to Paris leg was not cancelled. Had we not tried to pre-book our seats, she would never have known they had cancelled her flight. What impacted her, impacted me, so needless to say, neither of us will ever fly BA again! BTW, their online customer service representatives were very nasty to deal with."
Points positifs : "it was quiet and smooth for an English/Irish flight."
Points négatifs : "Horrific food; horribly tight seats on an E330;"
Points négatifs : "No wifi"
Points négatifs : "E"
Points négatifs : "Pas de note pour le divertissement ou les repas car pour les 1er il n y en a pas et pour les second je n ai rien prix ."
Points positifs : "Crew were very nice"
Points négatifs : "Would like to be at least able to state a seat preference. With a tendency to be claustrophobic, a middle seat is the worst. Fortunately it was a short flight"
Points positifs : "ils ont accepté une valise en soute gratuitement"
Points négatifs : "aucune collation gratuite , pas même un verre d'eau ou un thé"
Points positifs : "I had the whole row to myself so I was able to catch up on my sleep which was nice. The"
Points négatifs : "See dislikes followig Dallas to Paris"
Points positifs : "Easy flight. On time."
Points négatifs : "Waiting for counter to open at 8:20. Did not know. Could have been enjohing coffee somewhere."
Points positifs : "Comfortable seats, skilled pilots and polite crew."
Points négatifs : "Our flight was delayed and therefore a late night became a very late night to get back home."
Points positifs : "Their best was merely adequate."
Points négatifs : "Unlike modern airlines Aer Lingus does NOT let you check in ahead of time. You have to WAIT in line forever with people checking luggage. Also, my flight was an hour late. No reason or apology given. It nearly made me miss my connecting flight"
Points négatifs : "Delayed flight"
Points positifs : "Friendly, helpful, positive crew. Clean plane. On-time departure & arrival"
Points négatifs : "Only food offered was for purchase - even snacks. :-("
Points positifs : "Flight crew should have not set our expectations after leaving Paris one hour late then sitting on tarmac in Dublin with the hopes we would still make our connecting flight. Stress level was karen higher by this point"
Points négatifs : "Took us 14 additional hours to make it home. Airline and connections should be more realistic."
Points positifs : "nil unfortunately"
Points négatifs : "waiting in three different lines for over two hours with one person serving! Paying for my baggage (under20kgs) with my flight then being forced into paying again at the airport because they said they did not have my details on their system. being forced to go to another line and que up to pay a second time for my baggage to be taken onto the airport. Going back to another line to put my baggage in and show the receipt for the baggage that had been paid for twice. Going to the next (another) line with one person serving - several Dublin passengers in the que and a line that as about 100mts long- yes about 100 metres long with one person serving without any Lingus staff coming to see if all was ok . No help no announcements nothing. sitting in a plane for an hour and a half with three children under the age of four crying, screaming and yelling all the way without a thing being said by any of the crew. A little is ok, but three families with young children with no support from the crew was not pleasant"
Points négatifs : "1 hour in the slowest line ever. No self serve kiosk. CDG security also frustratingly slow"
Points positifs : "check in process was easy"
Points négatifs : "Our 2 carry-on bags were moved to checked in just before we got in. We were told that it was because it was a full flight. So what do I see in the overhead bins? 2 carry ons with "crew" tags. What bulls**t. This was a very good airline 20 years ago. Not anymore"
Points négatifs : "No snacks or water"
Points négatifs : "Lost my luggage. Still havent found it."
Points positifs : "Seats comfy"
Points négatifs : "Boarding was delayed and confusing. Not organized well, check in was AWFUL. One hour to get through with two people. Not eddiexekf to make plane on time!"
Points négatifs : "Only 3 people to check bags for the entire flight? Are you kidding? I had to rush through passport control, skip the line, to make my flight. Unreasonably understaffed check-in in Paris. I stood in line to check my bag and get boarding pass for an hour and a half. Absolutely ridiculous."
Points négatifs : "Plane is Dirty. Trash around seat floor and crumbs where remote is. No charging station on seats."
Points négatifs : "Bagage sélectionné pour aller en soute sans demander l'avis du client. Résultat = perte de 30 min pour récupérer la valise."

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