Le vol n'a pas eu lieu et aucun remboursement prévu.
Bon voyage en général Petit espace dans les sièges dans l’avion
Bon voyage en général Petit espace dans les sièges dans l’avion
Ce vol était opéré par United qui n’a, manifestement, pas de hauts standards de service pour la classe business
Plateau repas toujours pareil Pas très original
Points positifs : "Livraison bagage rapide à Geneve Distribution d'une bouteille d'eau Départ retardé mais arrivée à l'heure"
Points négatifs : "Pas de Lounge Lufthansa à l'aéroport de Barcelone"
Points positifs : "Personnel assez souriant. Pourtant lors de l'embarquement nous devions attendre dans le couloir froid, mieux d'attendre avant la porte."
Points négatifs : "A l'arrivée à l'aéroport de CDG le personnel de nettoyage a ouvert la porte arrière de l'avion pendant que nous étions en train de sortir à l'avant. Assez désagréable ce froid et ne pas attendre que nous étions tous sortis."
Points négatifs : "The TVs in economy class weren’t working and it was an 8 hour flight so it would have been nice to have some entertainment during that time"
Points négatifs : "Seat could have been more comfortable but the leg room was good"
Points négatifs : "Great customer service"
Points positifs : "Crew was amazing. Good food. Comfortable seats"
Points négatifs : "Music options along with the movies"
Points positifs : "Captain was great !"
Points négatifs : "Food"
Points positifs : "Muy confortable, la amabilidad de los tripulantes"
Points négatifs : "Nothing"
Points négatifs : "You could have had my luggage arrive. Now I don’t know where it is"
Points positifs : "fresh baked bread!"
Points négatifs : "fight was delayed almost 4 hours. we were stuck on the plane for over 2 hours before liftoff while technical difficulties were worked out. no compensation offered."
Points négatifs : "La ponctualité"
Points négatifs : "The seats in coach are incredible small and the seats reclines way to far."
Points négatifs : "La prise en compte des bagages en soute. Le fait que le prix du billet ne comprenait pas les bagages en soute n'était pas clairement précisé."
Points positifs : "friendly and helpful crew"
Points négatifs : "organise priority exit when we have a delayed arrival, so that those who have a train or flight connection can get out quicker"
Points positifs : "Le personnel naviguant, l'avion la gentillesse"
Points négatifs : "Le fait que Swiss est devenu une espèce de easyJet de Lufthansa. Vraiment triste. Même plus de service business alors que chez Lufthansa on continue d'avoir les petits plats"
Points positifs : "Le personnel toujours aussi souriant et agréable"
Points négatifs : "Cette impression que Swiss est devenu le easyJet de Lufthansa. Même en business fini le petit service avec des plats raffinés. Bien triste"
Points négatifs : "Very good!"
Points négatifs : "Very nice company!"
Points négatifs : "They asked me to pay for my luggages. It is strange"
Points négatifs : "Temperature was very hot"
Points négatifs : "This flight often arrives late so it is difficult to get to your hotel"
Points négatifs : "Selon moi, Pas assez de choix de Musique et de Film."
Points positifs : "Gentillesse du personnel"
Points positifs : "Siège confortable. Personnel attentionné. Service impeccable."
Points négatifs : "Check in was annoying in Paris as we had to go to ticket counter, and then go to a different counter to pay for luggage. Annoyed in the first place to have to pay for 2 checked bags on international flight, but to have to go into three separate lines in order to do so was pouring salt into a wound."
Points positifs : "Seats were very comfortable"
Points négatifs : "The boarding was a bit unorganized"
Points positifs : "Équipage très sympathique vol rapide"
Points positifs : "Snack & boisson inclus, embarquement rapide et vol arrivé en avance!"
Points négatifs : "Vieil avion où les secousses se font vraiment sentir beaucoup!"
Points positifs : "De la place pour les jambes, vol à l'heure, embarquement rapide"
Points négatifs : "Vieil avion, écrans vraiment pas top (vieillots, pas du tout user friendly), réveil difficile (pleines lumières allumées 1h30 avant l'arrivee apres qqs heures seulement où elles étaient éteintes)"
Points positifs : "full aircraft"
Points positifs : "This was a very short flight. They gave you a great little snack and drink. Was a very smooth flight and the crew were very friendly and welcoming."
Points négatifs : "Could not check in online because the system was down."
Points positifs : "Les hôtesses et les Stewart très professionnels ! Repas assez bon, sièges confortables et films récents disponibles ! Bon vol malgré les perturbations"
Points négatifs : "Embarquement... J'avais parlé à un membre à l'embarquement pour avoir une place avec plus d'espace pour les jambes... On m'a promis de trouver une solution pour qu'à la fin la personne ne vienne même pas me dire en face qu'il n'y avait pas de solution. On m'a simplement dit que le vol est complet et que j'aurais du penser à cela avant... Pas très professionnel !"
Points négatifs : "Pas de chocolat Oups"
Points positifs : "Le vol de Swiss était comme d'habitude agréable et sympa. Il n'y a vraiment pas grand chose à redire."
Points négatifs : "Le soucis se situe souvent dans les aéroports, notamment celui de Tegel à Berlin. Je vous déconseille fortement d'y atterrir, c'est vraiment inadapté et des infrastructures vraiment désuètes."
Points positifs : "Brand new plane and SUPER comfortable (even in coach!)."
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "J'avais réservé le vol chez ANA (joint venture) : impossible de pouvoir réserver un siège puisque le vol est opéré par Swiss. Chez Swiss : impossible de réserver puisque j'ai réservé chez ANA... Repas franchement mauvais, rien de japonais, pas de chopsticks alors que la moitié des passagers étaient japonais. Divertissements : équipement vidéo d'un autre âge !"
Points positifs : "Le surclassement en business mais surtout le check in automatique via KAYAK, les avertissements sur le retard via KAYAK trips et l’information sur porte d’embarquement et le numéro de carrousel pour récupérer son baggage sur l’app KAYAK- Merci KAYAK"
Points négatifs : "Le facial spray de Swiss et les chaussettes qui ne sont pas très agréable!!"
Points négatifs : "I missed my connection and got to Hong Kong a day late."
Points positifs : "Good crew."
Points négatifs : "The flight itself was pleasant. But a 3 hour delay, because of technical issues on the incoming flight from Geneva? Why didn’t they send another aircraft?"
Points positifs : "Friendly and caring attendants. Smooth flight. Good condition of the aircraft."
Points positifs : "Spacious seats"
Points négatifs : "Bag check process"
Points positifs : "The service and THE FOOD WERE GOOD !"
Points positifs : "Avion neuf et confortable. Collaborateurs à bord très sympathique et souriant. Siège ultra confort. Un vol en douceur"
Points négatifs : "Pas de divertissement dans l’avion."
Points positifs : "Crew very courteous as usual"
Points négatifs : "Lately all Swiss flights I have taken are late. This last one was 1 hour late. No more sandwich is offered, or even chips or peanuts. The only drink available for free was a glass of water! Not even a small bottle!! Bye bye Swiss service!"
Points négatifs : "Je n’ai jamais pu embarquer avec mes deux enfants la compagnie ne m’a jamais envoyé le scann code pour l’embarquement"
Delay due to lack of personnel!
Queue énorme au contrôle et 1h30 de retard pour le départ
Aucun soucis, bon suivi et correspondance dans les temps Nickel
Très bon service. Repas pourrait être amélioré. Personnel agréable. Hygiène respectée. Merci
Le repas est très ordinaire. Le reste c’est très bien!
Points négatifs : "The touch screen did not work properly"
Points négatifs : "Free wifi"
Points positifs : "This Transavia Airlines is not good at all."
Points négatifs : "Many things cheaper does mean better."
Points négatifs : "No internet available (2020). For the my previous flight, a month ago, was the same problem."
Points positifs : "The plane size & comfort was excellent. The staff were very friendly"
Points négatifs : "N/A"
Points positifs : "A flight was delayed due to weather conditions and we had to sit in the plane for almost an hour, BUT information sharing from the Capitan was sufficient and on-time. Very good job from pilots. Leg room in economy - I was positively surprised, very decent leg room! Thank you for providing it."
Points négatifs : "I flew economy and all was good and appropriate to the level."
Points positifs : "Confort and kindness"
Points négatifs : "It was too cold"
Points positifs : "Usual faultless KLM experience"
Points négatifs : "Nothing."
Points négatifs : "Delay due to strike"
Points positifs : "Personnel serviable. Avion propre et choix de langues (anglais, néerlandais et français) apprécié."
Points négatifs : "Retard au décollage de 30 min minimum à l'aller comme au retour avec KLM. En portant un pull et un polaire j'ai eu bien froid en cabine."
Points négatifs : "KLM was not prepared to get wheel chair passenger off plane. Cost me delay of 1 hour. I will never fly KLM again."
Points positifs : "Crew was amazing. They adjusted the seating arrangements so there was an empty seat in every row to give passengers more space. Very thoughtful and much appreciated. They served delicious meals, snacks, and water. They provided headphones, blankets and pillows. They took very good care of us."
Points positifs : "Seat comfortable"
Points négatifs : "Flight was delayed and overhead bin space was very small"
Points positifs : "Le vol était ponctuel."
Points négatifs : "La classe business sur ce type de vol n’a rien de business si ce n’est d’être à l’avant de la cabine."
Points positifs : "Nice attention and good food. Plane and seats are confortable"
Points positifs : "Checkin 1a at Schiphol had long lines, and no seperate counters for just bag drop. My family and I had to wait for 50 mins, to do a bag drop which in,y lasted 1 min! Flight was delayed, without proper announcements."
Points négatifs : "Seat pitch could've been more. At least let us know via Whatsapp that the plane is delayed, or at which belt the bags would come out. This basic info was lacking."
Points positifs : "The crew are amazing! Attentive and friendly."
Points négatifs : "The seats could have been bigger."
Points positifs : "Le vol"
Points négatifs : "Clairement le système pour faire notre checkin online est pourri"
Points positifs : "Nice aircraft"
Points négatifs : "Unexpected refueling stop. 2 hr delay Lost connection Reached destination after 18 hr delay"
Points négatifs : "Flight cancelled"
Points négatifs : "L’intégralité du voyage, pas de repas, retard de bagage"
Points positifs : "Everything was good except for the entertainment consul for one of our seats."
Points négatifs : "One of our entertainment consuls had to be rebooted 4 times and still didn’t work. We gave up asking."
Points négatifs : "I booked tickets via Delta, operated by KLM. They lost both of my check in bags in September, and it happened again today for the same scheduled flights. Had 4 hours of layover and KLM still wasn’t able to manage it."
Points positifs : "Good and friendly services"
Points négatifs : "I really don't like when at the gate the take your luggage and say you'll be the first to get it at arrival.. And now I'm still waiting.. That's really really annoying"
Points positifs : "Very friendly onboard personnel - I really had kind of homy feeling."
Points positifs : "Was happy to pay extra 45.5 pounds for laugages which was hidden"
Points négatifs : "Not happy to pay extra money for my case"
Points positifs : "I slept pretty much the whole time"
Points positifs : "Arrived early!"
Points négatifs : "Boarding seemed disorganized."
Points positifs : "We were fed a nice pasta meal and offered drinks twice. They also gave a muffin for desert. The flight attendants were very nice and attentive with cheerful smiles. I wish every airline had service this good!"
Points positifs : "Service en business au top. Pour aller de l’europe vers Mexico les sièges sont dans lis confortables sue les vieillissant de l’A380 d’Air France."
Points positifs : "Petit avion sans trop de place."
Points négatifs : "Connexion un peu trop courte à Amsterdam. Génère du stress."
Points positifs : "Decent meal (warm Pasta all'arrabbiata), nice little muffin for dessert and standard drinks (coffee & tea were a bonus, as they didn't serve any on a similar flight, from Barcelona to Amsterdam), friendly cabin crew."
Points négatifs : "Poor timing - no reason for a 40 minute delay at take off (plane was fully boarded in time) Old aircraft, shabby, dirty and cramped seats. Coming from my connecting flight from Barcelona, I could clearly tell the different in the quality (and cleanliness) of the aircrafts."
Points positifs : "Crew"
Points négatifs : "N/a"
Points positifs : "Boarding was as expected, crew & food were ok. Nothing else positive to extract out of this flight."
Points négatifs : "Delayed flight, horrible baggae policy when the flight is actually operated by a partner of the company you bought the ticket from and not the actual company. Dirty seats, no in-flight entertainment whatsoever (not even a magazine)."
Points positifs : "Nothing really"
Points négatifs : "Flew KLM 27 years ago and the airlines seem to be stuck in the same era. Food is poor quality... Have you recently checked the Gulf carriers."
Points positifs : "The time keeping was very good. We left on time and arrived early on both occasion. Good organisation. Excellent service."
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "Booked extra room seat which gave me good room for seating"
Points positifs : "Friendly staff"
Points négatifs : "Entertainment was dated and poor in function. Our bags were 99 dollars each and we’re both lost and didn’t arrive. I just filed a claim and got rude service saying I should have filed the claim at the airport baggage area but there was not anybody there to do the claim then he agent upstairs said they just spoke to them and they are there and I should have done it there. This was so rude and there is no way to get back into customs area. If we paid 200 for bags I expect them to arrive on time. I’m asking for a refund of the baggage fees."
Points négatifs : "Le menu est à améliorer"
Points négatifs : "Le menu est à améliorer"
Points positifs : "Nice seats, comfortable."
Points négatifs : "Again, no aisle seat for SkyTeam Gold member. Also, my baggage was lost. First bag arrived a day late, second after I had left Billund and it was six days before the bag with my clothes reached me. I was told I will have 100 euro credit for clothing, but in the winter and for 6 days, this was not even close to the amount I needed for clothing and necessities, to have my time here."
Points négatifs : "vol retardé"
Points positifs : "La puntualidad"
Points négatifs : "Toute c’est parfait"
Points positifs : "J’aime sa ponctualité"
Points négatifs : "Rien"
Retard de vol , mais involontaire d’équipages
Points positifs : "Canine crew were perfect and kind"
Points négatifs : "Quand on ne laisse que 5 mn pour sortir d un avion pour embarquer dans le suivant qui est à l autre bout de l aéroport .... même un champion du 100 mètres nu arriverait pas! Et voir l avion encore là avec la passerelle passagers et si on nous dit c est fini!!! Difficile à accepter!"
Points négatifs : "Un avion qui part à l heure est un avion qui arrive à l heure."
Points positifs : "Équipage très agréable et accueillant et équipé de pilotage très bonne"
Points négatifs : "Encore un retard...cette fois de 45 minutes"
Points positifs : "Le personnel de bord toujours aussi professionnel, accueillant et agréable"
Points négatifs : "Retard de l'avion: de plus en plus récurrent."
Points positifs : "The crew was kind, the flight was on time and alll in all was just as expected."
Points positifs : "The crew was nice. The economy seating was sorta spacious, but then again, it was economy. I’m 6’2” and my knees didn’t hurt."
Points négatifs : "It’s standard European airline. Don’t expect Cathay, Singapore or Emirates."
Points positifs : "Amazing flight , crew excellent , good food. Definitely I will travel again with Austrian Airlines"
Points positifs : "Good amount of leg space"
Points négatifs : "Entertainment"
Points positifs : "The crew was great!"
Points négatifs : "I don't like the movie options. Some are quite sexual and can be seen around the plane."
Points positifs : "Every thing"
Points négatifs : "Nothing"
Points négatifs : "Ils ont changé mon vol a la dernière minute"
Points négatifs : "Etre a l heure et avoir une petite collation autre que les chips et ne pas avoir besoin de prendre la navette."
Points négatifs : "Le personnel masculin devrait savoir que tout voyageur n'est pas forcément bilingue. Le repas était vraiment insuffisant. Le petit-déjeuner a été servi 1H avant l'atterrissage! ce qui laisse peu de temps pour se restaurer ainsi que pour la suite... oblige le personnel de cabine à courir pour le rest"
Points positifs : "The food is poor"
Points négatifs : "The ffood could be better."
Points positifs : "Personel Très sympa et pilote top"
Points négatifs : "Pas de distraction"
Points positifs : "Choix de films et jeux pour enfants, repas correcte"
Points négatifs : "Personel trop rigide et pas très à l écoute des enfants"
Points négatifs : "We are regularly taking this flight for end of the year snd in summer. For no reasons whatever if it is in France or in Vienna, the flight is delayed of minimum 2 hours! It was the case once more the case. And all without communication as it is normal! And it looks like this is normal as the flight from yesterday was also leaving at 19h05. This is a joke."
Points positifs : "From start to finish, Sevdije was in great hands. She had to be in a wheelchair, and there were three connecting flights in countries where she doesn't speak the language. It could have been so complicated, and everyone made it SO EASY. She was all smiles when she arrived in Boston. THANK YOU!!!!!!"
Points négatifs : "Nothing!"
Points négatifs : "very late"
Points négatifs : "Collation non adaptée au menu spéciaux demandés (vegan)"
Points négatifs : "L’aéroport de Vienne qui ne dispose d’aucune aide pour les transferts : il faut trouver les panneaux bien cachés dans un labyrinthe... et 2 contrôles des bagages durant le transfert alors que nous arrivions d’un vol international."
Points positifs : "Medical help"
Points positifs : "Very good flight crew. Decent food and nice entertainment."
Points négatifs : "Poor web site. Very poor boarding crew. Boarding crew made no announcements for who must get re-elected ticketed for shares carrier tucked or web site ticketed passengers. No prep boarding plan given therefore mass at gate."
Points négatifs : "Il a fallu courrir pour attraper l'avion aucune information assistance pour trouver la porte C et mon bagage a ete perdu"
Points négatifs : "We ended up needing to check a bag. It cost 40 Euros which seemed high. We were sent to another line to pay then back to check in. Then our flight was 45 minutes delayed leaving. Fortunately the pilot got us in to Zurich only 20 Mon late. Just typical "never know what's gonna happen"."
Points négatifs : "THey denied me and I lost all tickets including back trips as well. Nobody helped me to change tickets, they just care about money and reselling my tickets to other passengers."
Points positifs : "Austrian Airlines does it right— service, food, cleanliness. This was a really terrific experience. They even boarded efficiently, having those with seats in the back board first."
Points négatifs : "This was a great flying experience."
Points positifs : "Friendly staff, on time flight. Nice refreshments"
Points négatifs : "May bags didn't make the transfer and were sent on to me the following day."
Points positifs : "Staff welcoming and courteous. Flight nice and quiet"
Points négatifs : "Nothing"
Points négatifs : "Chaotic boarding process, no clear communication with passengers, delays in boarding not explained, people sent away or told off, huge attitude and chip on the shoulder. In the U.S., we are customers that paid for a service and are asking for details on that service. In Europe, we are annoyances that depend on staff at the boarding gates to get on the plane, so power tripping and general disdain to customers beings confused are part of the game. I will try never to fly Austrian Airlines again. Absolutely unacceptable behavior toward families, mothers with children, senior citizens. I can almost see the smirks and annoyed and superior attitude of staff at the boarding gate when they had to deal with more passengers asking why boarding hasn't started half an hour ago when we were announced it would. No answers, just show me the passport and boarding pass, ok, please go back, we'll let you know, then ignore questions."
Points positifs : "Really impressed with the Austrian air staff representatives. Especially the folks at the ticket/checkin counter"
Points négatifs : "That I did not fly this airlines before. They will be first on my list from now on."
Points positifs : "Staff very welcoming"
Points négatifs : "There was plenty of space, and so I rven had a chance to catch some sleep on the transatlantic flight. But Uktimately, unless you are travelling in luxury, transatlantic flights are awful."
Points négatifs : "Changing planes on Vienna was not easy so 1-hour layover was barely enough (required running)"
Points positifs : "Everything OK"
Points négatifs : "Arrived 5’ later, lost train"
Points positifs : "Flt was great - service was great"
Points positifs : "Nothinf"
Points négatifs : "Everything"
Points négatifs : "Le repas"
Points positifs : "Bon vol pas secoué"
Points positifs : "The crew was very professional and kind and evetything was on time. The food is tasty."
Points négatifs : "No entertainment at all."
Points positifs : "Comfort was good because I had a whole bench to myself!"
Points positifs : "Everything was going to at"
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "Everything"
Points négatifs : "Nothing"
Comme toujours en classe économique le confort et la restauration ne sont pas exceptionnels alors que les prix sont presque le double. Cerise sur le gâteau ma valise ne m'a pas suivi est est restée à Munich. Elle est arrivée 48 heures après quand j'étais en province. Obligé d'aller la rechercher à 80 kms de chez moi à l'aéroport car pas livrée à domicile. Rien ne manquait mais paroi fendue et roulette cassée. 106 euros de dédommagement après 3 mois de moulte réclamation. Pas sûr de reprendre Lufthansa
La nourriture était moyenne….
I will never use kayak again. Their confirmation numbers are useless to the airlines. They cannot represent the airline. I was blocked from getting a seat assignment when I booked the flight. Their service is useless. I will also never book a flight serviced by another airline. Confirmation numbers are unique to each airline. The only one that matters is the one assigned by the airline servicing the flight. In my experience, Kayak doesn’t exist. It was just a front. I was forced to deal with a company called Chat Deal. Never heard of them. Never want to deal with them again. Awful.
La boufe et l’équipage très cool seulement il fallait payer une petite bouteille de vin à 7 euros
Notre départ et notre arrivée étaient à l’heure. Nous étions bien servis par les membres d’équipage. Malheureusement, moins d’espace dans ce modèle d’avion que dans les modèles plus récents. Les écrans installés dans les sièges fonctionnent très lentement, donc pas beaucoup de divertissement pour le vol de 8 heures
Transit à Frankfort : horrible !
Le fait de refuser de servir un deuxième verre de vin sous prétexte d’effectifs réduits à cause de la pandémie, Servir de l’eau ou du vin ce ´n’est pas plus difficile ! Aucun choix de repas et une bouillie trop cuite qu’ils osent appeler pasta. Personnel de bord particulièrement expéditif et antipathique. Le pire long courrier de ma vie.
Points positifs : "Very friendly crew, very clean cabin, very comfortable seats"
Points positifs : "The crew, leg room with seats! The flight crew was extremely nice!!!!"
Points négatifs : "Everything was pleasant....I wouldn’t change anything."
Points négatifs : "Food is a joke"
Points positifs : "Crew was very friendly and attentive. Seats were very tight and uncomfortable, specially for a 6’3 tall person!"
Points négatifs : "Boarding could be a little bit more organized"
Points négatifs : "Better Communication from Lufthansa"
Points positifs : "Good"
Points négatifs : "Confortable seats"
Points positifs : "Comfortable plan. crew, at least in our section of the plan was minimally attentive."
Points négatifs : "crew could have been more attentive. other then the basic services no one made any effort to see if we wanted anything else."
Points positifs : "Crew was great."
Points négatifs : "Check in time took a very long time with a boarding pass."
Points positifs : "Je suis allergique à la moutarde et aux à l’avance d’en faire part sur le site d’enregistrement. J’ai tenté d’appeler mais après avoir perdu 20 minutes j’ai abandonné. Conséquence j’ai mangé un bout de pain et une barre tendre! De plus, le personnel était plus ou moins compréhensif et accomodant."
Points négatifs : "Avoir sur le site d’enregistrement la possibilité de faire part des allergies alimentaires.Que l’équipage ai accès à une liste détaillée des ingrédients du menu servi à bord"
Points positifs : "Plane was awesome and comfortable"
Points négatifs : "Delayed without updates for hours"
Points positifs : "Le personnel était parfait et proposait de l'eau régulièrement."
Points négatifs : "Le repas n'était pas très bon et j'ai eu faim"
Points négatifs : "LA NOURRITURE POURRRAIT ÊTRE BEAUCOUP MIEUX"
Points négatifs : "Retard"
Points positifs : "Ben... Je cherche encore"
Points positifs : "le personnel"
Points négatifs : "respecter l'horaire. la recherche a été faite pour un vol avec bagage enregistré inclus. seulement aprèes l'achat on a pu voir que c'était un light fare"
Points positifs : "Le service"
Points négatifs : "La nourriture, le retard"
Points positifs : "Service is excellent, comfortable seats and space between legs is comfortable even in economy."
Points positifs : "Nothing at all"
Points négatifs : "They cancelled my ticket because I missed the second leg of the flight. They didn’t even offer me an option and told me to find my own flight home. I had to pay $1100 on another airline to fly home tomorrow. I will NEVER use Lufthansa again"
Points négatifs : "Parfait rien a dire"
Points négatifs : "Toujours un plaisir de voyager avec une compagnie de renommée."
Points positifs : "La grande attention et disponibilité du personnel cabine"
Points négatifs : "Quelques soucis avec le système de divertissement,"
Points positifs : "Voler pour la première fois sur un à 320 NEO !"
Points négatifs : "Rien"
Points positifs : "Très Correct"
Points négatifs : "Rien !"
Points positifs : "Personel très pro"
Points négatifs : "Films et divertissement"
Points positifs : "Personel très réactif"
Points négatifs : "Les films et divertissements"
Points positifs : "Mauvaise information"
Points négatifs : "L’embarquement"
Points positifs : "On a eu 3 h de retard ... l’avion n’était pas plein donc attendu l’autre vol"
Points négatifs : "Mauvaise info"
Points positifs : "Confort de l'avion et amabilité de l'équipage"
Points négatifs : "Un peu déçu par les repas J'en avais un meilleur souvenir"
Points négatifs : "Le retard"
Points négatifs : "les faits d‘être m‘a fait loupé la suite de mes transports"
Points positifs : "rien"
Points négatifs : "les retards"
Points négatifs : "Le vol est largement en retard !!!!!"
Points positifs : "Embarquement très rapide, vol ponctuel."
Points négatifs : "Le repas était franchement mauvais. Il n'y avait pluplus de deuxième choix"
Points négatifs : "Les informations à bord etaient incompréhensibles"
Points négatifs : "Airplane food eatable"
Points positifs : "Crew, boarding, seat"
Points négatifs : "Paris airport is extremely passenger unfriendly. Better to connect somewhere else"
Points positifs : "on time no hassle"
Points négatifs : "nothing in particular"
Points positifs : "Qualité du service en général: bon Et comme à leur habitude ils proposent un avion récent."
Points négatifs : "Avion surbooké, j'ai été séparé de ma compagne comme beaucoup d'autres passagers... Mauvaise expérience de vol surotut pour 12h de vol. Le personnel de bord à fait son possible pour nous servir au mieux mais on sentait qu'ils étaient un peu débordé."
Points positifs : "Qualité toujours au rdv et avion au niveau"
Points négatifs : "Changement de vol à la dernière minute imposé par la companie qui nous a fait voyager séparément avec ma copine dans des conditions peu agréables + on a raté le taxrefund à cause de ça..."
Points positifs : "Great hospitality"
Points négatifs : "Delayed"
Points négatifs : "The fact that I was re routed that my flight from Paris was late and made me miss my connection."
Points positifs : "Siège et espacements correct surtout pour quelqu'un de grandes tailles comme moi"
Points négatifs : "Avoir des divertissement à bord"
Points positifs : "The seat was really comfortable and I was able to sleep the whole flight with no disturbance"
Points négatifs : "N/A"
Points positifs : "The rest area"
Points négatifs : "The airport was cold and it should be warmer"
Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Everything"
Points positifs : "Entertainment programs"
Points négatifs : "New variety of food"
Points négatifs : "The best airline what I was flying so far !! Excellent food, drink, comfort seat, free entertainment with great selection."
Points positifs : "Not much, seats are super uncomfortable"
Points négatifs : "Better code sharing with KLM"
Points négatifs : "Très bien"
Points positifs : "La prise USB pour charger le téléphone vu que le vol a fait plus d'une heure et demi de retard"
Points négatifs : "L'embarquement et le système qu'ils ont fait et très long des informations tondeuse à donner été tardif et incohérente"
Points positifs : "Le chef de cabinet était très accueillant et à l’écoute"
Points négatifs : "The craft is a bit old. Harsh landing."
Points négatifs : "See above."
Points positifs : "Rangée 43 juste en face des toilettes et siège peu inclinable à côté de la cloison"
Points positifs : "Efficacité de l’embarquement, staff sympa"
Points négatifs : "Retard au départ"
Points positifs : "Le siège était parfait et le divertissement aussi"
Points négatifs : "Ma valise est arrivé cassée"
Points positifs : "la ponctualité du vol et les services a board"
Points négatifs : "Un peu plus d'espace entre les sièges."
Points négatifs : "Le transfert entre les vols est un cauchemard, tres peu d'indication dans l'aeroport de CDG, controle de la taille des sacs, queue interminable et deconcertante.Apres 20minutes de queue pour un controle de sac, on nous previent que cela est uniquement pour les passagers pour belgrad. Plus jamais CDG"
Points positifs : "Tous les services de la compagnie"
Points négatifs : "Ras"
Points positifs : "Équipage très gentils et très des bons services à bord, Merci et à bientôt"
Points positifs : "L’amabilité du personnel de bord, la rapidité du vol, le service à bord"
Points négatifs : "Le dépose bagages, la non-assistance du personnel a l’enregistrement"
Points négatifs : "Air France delayed our JFK to CDG flight. That caused us to miss our connection flight afterwards from CDG to MUC. We got a later flight luckily but one of our bags got lost and is still currently lost!!!"
Points positifs : "Entertainment"
Points positifs : "Leg space was great, food was delicious, alcohol served 3-4 times, and the in-flight entertainment was spectacular. I saw 4 movies and slept somewhat comfortably for once!"
Points négatifs : "le vol a dû être dérouté vers Marseille. Le transfert vers Nice a été effectué en bus pour une arrivé au delà de 19h."
Points négatifs : "Not much legroom."
Points négatifs : "Le site internet nous a pas expliqué que pour le Vietnam au-delà de 15 jours il fallait un visa du coup on a perdu le billet de l'allée plus on va reprendre un billet cela nous a coûté 1000 € juste pour l'aller de plus de nos voyages cela est inadmissible j'aurais pu nous avertir qu'un visa en une heure été délivrable. Je comprends pas qu'on travaille en aéroport en plus pas nous indiquer ou même le site au-delà de 15 jours voir d'autres pays quand on y va il nous faut un visa c'est inadmissible de perdre 1000 € sans compter qu'ils ont même pas fait un geste pour au moins reprendre un vol ça ne coûte plus cher que si on prenait un voilà par. Je recommande pas la compagnie Vietnam Airlines ce sont des gros voleurs des escrocs"
Points positifs : "My seat"
Points négatifs : "Crew"
Points négatifs : "I didn’t have time to make it through customs. Missed my flight"
Points négatifs : "Leg space."
Points positifs : "L’equipage Et le repas"
Points négatifs : "Le retard, le siège à bout de course, l’ecran illisible et le son inaudible"
Points positifs : "Rien."
Points négatifs : "Le service était inexistant. On ne nous a même pas proposé à boire à moi et mes amis..."
Points positifs : "La disponibilité et l’amabilité du personnel à bord"
Points négatifs : "Le retard a l embarquement sans vraiment d explication alors que le retard ensuit au décollage a été expliqué par le commandant de bord"
Points positifs : "Personnel"
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "Comfortable, hospitality and wonderful service"
Points positifs : "Everything!"
Points positifs : "Les boissons gratuites. L’application.l’anbiance de l’avion."
Points négatifs : "Un personnel peu souriant. Il me bousculais lors de leurs passage. Un mauvais tri du chariot par leurs collègues voisins, ce qui fait que tout étais mélangé."
Points positifs : "The crew were nice."
Points négatifs : "The boarding process was horrible and it involved climbing down steep stairs from the air tunnel to the tarmac to board a bus that took us to a far distance where the plane was parked. Had to new walk in the sweltering heat to the plane can climb up steep stairs in the heat! We were now kept in the plane for another hour with no aircondotion. It was boiling hot in there. We had to use the safety manuals to fan ourselves. We eventually left late and got to Lagos one and half hours we were meant to get there. Lastly not all the luggage arrived. Two days into my arrival and I am yet to get all my luggage. It was truly a horrible experience which was echoed by fellow passengers."
Points positifs : "Le port usb pour charger son téléphone à bord et le personnage très souriant et bien présents. Bonne gestion d une urgence médicale à l atterrissage"
Points négatifs : "45 minutes pour avoir les bagages à l arrivée à Berlin Txl"
Points négatifs : "The flight was late, real late."
Points positifs : "Courteous crew"
Points positifs : "In cabin crew was attentive and friendly. Food was good and came at good times. Middle bathroom on Airbus 380 was big and comfy."
Points négatifs : "Boarding was not too well organized and I followed Security's direction who put me in wrong line and I wasn't able to board with my priority group. Sitting in exit row with no floor storage so this delay made it hard to find overhead storage above my seat. (Grrrr) Entertainment system didn't work which made the flight feel LOOONG. (They offered an in-flight credit, but I'd paid for premium exit row seat and had to choose between moving to working system in crowded middle seat or keep premium, exit seat. I decided to have them move me to a seat with a working entertainment system, which were available and they'd offered, but never happened.) When I got home, I discovered the gift I purchased with in-flight credit and my own money wasn't the one I'd requested from Duty Free catalog so now I have to figure out how to solve this problem. (COULDN'T GET IT RIGHT.) Premium exit row seat was narrow, due to in-seat tray table & entertainment system, but seatbelt mounts and thinly padded seat made it even more uncomfortable on a long flight."
Points positifs : "Respect des horaires"
Points négatifs : "The room between seats is unbearable."
Points positifs : "L'employée Air France qui s'est occupée de mon billet aller (pour remplacer mon avion raté)."
Points négatifs : "Le parking es ultra mal indiqué ! Faites qch !!"
Points positifs : "L’équipage Le c’fort Des sièges du 1er Rang La chef de. A une trop sumapo"
Points négatifs : "L’écran sur l’Airbus A340 est minuscule"
Points positifs : "Good cabin, but very conjugated :|"
Points négatifs : "Too much of hassle checking in as the airlines partners with a couple of other airlines like Jet Airways, WestJet & Aircanada. The food was just okay and the cabin crew refused to serve extra butter. When you are serving extra bread, make sure you serve the butter as well. How could someone eat bread by itself?"