Vol Aéroport d’Oslo : Trouvez un billet d’avion pas cher pour Aéroport d’Oslo

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Astuces pour trouver un vol pas cher pour Aéroport d’Oslo

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  • L’aéroport international d’Oslo-Gardermoen (OLS) a été construit à 35 km au nord de la ville. Il s’agit du principal aéroport norvégien aussi bien pour les vols internationaux que les vols intérieurs. C’est également une plate-forme de correspondance pour les voyageurs qui prennent ensuite la direction de la Suède ou de la Laponie.
  • Pendant très longtemps, l’aéroport de Rygge n’accueillait que les vols low cost vers Oslo, mais il a été fermé, et les compagnies redirigées vers l’aéroport principal. Idéalement situé, l’aéroport d’Oslo permet aux touristes de découvrir la région, ou de poursuivre leur périple vers le nord de la Norvège et le cercle polaire.
  • L’aéroport dispose d’un espace jeu pour les enfants, et d’une nursery pour s’occuper des nourrissons. Il existe aussi des douches et des vestiaires pour se changer. Sur demande au point information, les passagers peuvent emprunter un fauteuil roulant.

FAQ - Réserver un vol pour Aéroport d’Oslo

Quelles compagnies aériennes ont des politiques d’annulation flexibles dues au COVID-19 pour les vols vers Oslo-Gardermoen ?

Quelles compagnies aériennes ont des mesures de distanciation sociale liées au COVID-19 pour les vols vers Oslo-Gardermoen ?

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5 meilleures compagnies proposant des vols pour Oslo-Gardermoen

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK

7,9
Lufthansa
Note générale basée sur 27 845 avis
8,0
Embarquement
7,8
Confort
8,4
Équipage
7,7
Divertissement
7,6
Repas
Avis sur la compagnie

Points négatifs : "It’s an international flight. It is what it is!"

Points négatifs : "Did my check-in 24 hours before to make sure I would have an aisle seat ... Lufthansa changed my seat at last minute to a window seat!!! What a poor customer experience."

Points positifs : "Everything"
Points négatifs : "Nothing"

Points positifs : "good crew ok food for airline"
Points négatifs : "despite an outrageous price we had problems registering our luggage economy light never heard of it"

Points négatifs : "Lufthansa’s needs to get their staffing act together. It took 1 1/4 hrs to check in due to insufficient staff & then once on board the flight it was announced there was no food available due to staffing shortages"

Points positifs : "Je suis allergique à la moutarde et aux à l’avance d’en faire part sur le site d’enregistrement. J’ai tenté d’appeler mais après avoir perdu 20 minutes j’ai abandonné. Conséquence j’ai mangé un bout de pain et une barre tendre! De plus, le personnel était plus ou moins compréhensif et accomodant."
Points négatifs : "Avoir sur le site d’enregistrement la possibilité de faire part des allergies alimentaires.Que l’équipage ai accès à une liste détaillée des ingrédients du menu servi à bord"

Points positifs : "Le personnel était parfait et proposait de l'eau régulièrement."
Points négatifs : "Le repas n'était pas très bon et j'ai eu faim"

Points négatifs : "LA NOURRITURE POURRRAIT ÊTRE BEAUCOUP MIEUX"

Points négatifs : "Retard"

Points positifs : "Ben... Je cherche encore"

Points positifs : "le personnel"
Points négatifs : "respecter l'horaire. la recherche a été faite pour un vol avec bagage enregistré inclus. seulement aprèes l'achat on a pu voir que c'était un light fare"

Points positifs : "Le service"
Points négatifs : "La nourriture, le retard"

Points négatifs : "Parfait rien a dire"

Points négatifs : "Toujours un plaisir de voyager avec une compagnie de renommée."

Points positifs : "Crew seem competent, airplane was fairly clean and not too old, food not awful, ac outlets in economy, headphones not the worst."
Points négatifs : "I hate that there's no free checked bag anymore! Two mile walk with heavy bag in Frankfurt. Provide carts in FRA! Crowded: seat pitch small, seats narrow, flight totally full, toilets filthy by the end. IFE: English options boring (German options not subtitled), touch screen not responsive."

Points positifs : "The crew was excellent and the seats are v comfortable"
Points négatifs : "I cant really think of anything"

Points positifs : "La grande attention et disponibilité du personnel cabine"
Points négatifs : "Quelques soucis avec le système de divertissement,"

Points positifs : "Voler pour la première fois sur un à 320 NEO !"
Points négatifs : "Rien"

Points positifs : "Très Correct"
Points négatifs : "Rien !"

Points négatifs : "The only thing that was iffy were the movies Most were not recent But I did watch Bohemian Rhapsody Excellent"

Points positifs : "Personel très pro"
Points négatifs : "Films et divertissement"

Points positifs : "Personel très réactif"
Points négatifs : "Les films et divertissements"

Points positifs : "Confort de l'avion et amabilité de l'équipage"
Points négatifs : "Un peu déçu par les repas J'en avais un meilleur souvenir"

Points négatifs : "Le retard"

Points négatifs : "Le retard"

Points négatifs : "les faits d‘être m‘a fait loupé la suite de mes transports"

Points positifs : "rien"
Points négatifs : "les retards"

Points négatifs : "Le vol est largement en retard !!!!!"

Points positifs : "Nice entertainment selection"
Points négatifs : "Too many snacks, food was low quality, flight was delayed with no reason given,"

Points positifs : "Embarquement très rapide, vol ponctuel."

Points négatifs : "Le repas était franchement mauvais. Il n'y avait pluplus de deuxième choix"

Points négatifs : "Les informations à bord etaient incompréhensibles"

Points positifs : "Red wine was OK, passed on the free sandwich as last time it didn’t agree with me"
Points négatifs : "Flight was over an hour late and no compensation from the airlines."

Points positifs : "Drinks and sandwich offered"
Points négatifs : "Very very hot inside. Late departure and no organized on boarding process. Usually Lufthansa is outstanding!"

Points négatifs : "Suitcase did not arrive, had a 3+ hours layover in Frankfurt, enough to get my bag sorted and sent to Oslo, but did not arrive"

Points positifs : "Everything. The staff were absolutely lovely, the brand new fit out of the 777 is excellent and modern, the entertainment was great as was the food. Overrall really impressed."
Points négatifs : "Nothing."

Points positifs : "flight attendant found me a seat away from the screaming babies."
Points négatifs : "I was surrounded by about 6 babies. This is not acceptable for a long flight! I would like to have options as to where I sit. There should be a baby section where families pay more to be in a section on their own!!"

Points positifs : "Qualité du service en général: bon Et comme à leur habitude ils proposent un avion récent."
Points négatifs : "Avion surbooké, j'ai été séparé de ma compagne comme beaucoup d'autres passagers... Mauvaise expérience de vol surotut pour 12h de vol. Le personnel de bord à fait son possible pour nous servir au mieux mais on sentait qu'ils étaient un peu débordé."

Points positifs : "Qualité toujours au rdv et avion au niveau"
Points négatifs : "Changement de vol à la dernière minute imposé par la companie qui nous a fait voyager séparément avec ma copine dans des conditions peu agréables + on a raté le taxrefund à cause de ça..."

Points positifs : "Comfortable seats"
Points négatifs : "The raisin muffin was very old"

Points négatifs : "My bag was lost, exsept close I lost life-saving drags like insulin and other. I not live in Finland and don’t have there my medical record that can go in farmasy without medical prescription to buy medicin. Today is my 70 years burthday. This is a good present to celebrate. Thank you"

Points positifs : "Middle seat was empty in business class"
Points négatifs : "Business class leg room was not much, if any, more than in economy but the ticket cost sure was a lot more."

Points positifs : "The flight was very smooth."

Points positifs : "Attendants very nice. Movie selection...OK....not great ON TIME!...except"
Points négatifs : "Food mediocre in economy class Seat back in front of me was stuck in non upright position by 1.5 inches which made me feel uncomfortable...too cramped. Pilot landed us early & then we sat on tarmac for 30 mins + because gate wasn't ready!"

Points positifs : "Équipement de divertissement excellent. Personnel souriant"

Points positifs : "Great flight"

Points négatifs : "The gate was changed a few times.. very hard if you have connecting flights"

Points positifs : "Beaucoup de compagnies aériennes auraient intérêt à suivre l’exemple de Lufthansa."
Points négatifs : "Un retard de plus de trois heures. Mais au moins, on nous a informés et donné de l’eau et des grignotines."

Points positifs : "Étonnant, mais on a servi sandwich et vin en classe économique gratuitement."
Points négatifs : "Embarquement désorganisé. Tout le monde entre en même temps et non par rangée."

Points positifs : "NA"
Points négatifs : "Both flights through Detroit were re-routed, our luggage was lost for 4 days."

Points positifs : "Great crews, excellent customer service"

Points positifs : "La prise USB pour charger le téléphone vu que le vol a fait plus d'une heure et demi de retard"
Points négatifs : "L'embarquement et le système qu'ils ont fait et très long des informations tondeuse à donner été tardif et incohérente"

Points négatifs : "The craft is a bit old. Harsh landing."

Points négatifs : "See above."

Points positifs : "Not being charged for my first bag of luggage"
Points négatifs : "Nothing"

Points positifs : "Arrived on time."
Points négatifs : "Overhead luggage storage jammed with luggage belonging to someone who was sitting far behind my seat."

Points positifs : "Rangée 43 juste en face des toilettes et siège peu inclinable à côté de la cloison"

Points positifs : "ras"

Points positifs : "Efficacité de l’embarquement, staff sympa"
Points négatifs : "Retard au départ"

Points positifs : "I really liked my seat, but it was one of the only ones that didn't have a USB port."
Points négatifs : "See above. Overall, very nice experience."

Points positifs : "The cue lines per zone are a brilliant idea!"

Points positifs : "The cue lines per zone are the most brilliant idea!"
Points négatifs : "After boarding began there was a backup after the gate en route to the plane. No explanation. The plane left an hour later than scheduled but seemed to arrive close to scheduled time."

Points positifs : "Personnel plus que pro"

Points négatifs : "Baggage check in was stressful"

Points positifs : "Personnel très agréable mais collation un peu insuffisante"
Points négatifs : "Le décollage en retard (1 heure) et une annonce inexistante pour le duty free"

Points positifs : "la ponctualité du vol et les services a board"

Points négatifs : "Un peu plus d'espace entre les sièges."

Points positifs : "Everything! It was a wonderful experience."
Points négatifs : "Nothing"

Points négatifs : "Le transfert entre les vols est un cauchemard, tres peu d'indication dans l'aeroport de CDG, controle de la taille des sacs, queue interminable et deconcertante.Apres 20minutes de queue pour un controle de sac, on nous previent que cela est uniquement pour les passagers pour belgrad. Plus jamais CDG"

Points positifs : "Tous les services de la compagnie"
Points négatifs : "Ras"

Points positifs : "Équipage très gentils et très des bons services à bord, Merci et à bientôt"

Points positifs : "It was only 2 hours"
Points négatifs : "Small plane, no movies"

Points positifs : "L’amabilité du personnel de bord, la rapidité du vol, le service à bord"
Points négatifs : "Le dépose bagages, la non-assistance du personnel a l’enregistrement"

Points négatifs : "le vol a dû être dérouté vers Marseille. Le transfert vers Nice a été effectué en bus pour une arrivé au delà de 19h."

Points positifs : "Over all pretty good for price."

Points négatifs : "Retard et chaleur limité supportable dans l'avion. Service niveau easy jet même si les hôtesses sont très sympathiques"

Points positifs : "Good selection of movies"

Points négatifs : "Not much legroom."

Points négatifs : "Na"

Points négatifs : "Told us to get in line for boarding and review our tickets and then made us stand there for 75 minutes before boarding."

Points négatifs : "Because of change in plane..bad choice of seat for long legs of husband...then late in Atlanta and very late into DC"

Points positifs : "Everything was fine"

Points positifs : "L’equipage Et le repas"
Points négatifs : "Le retard, le siège à bout de course, l’ecran illisible et le son inaudible"

Points positifs : "Rien."
Points négatifs : "Le service était inexistant. On ne nous a même pas proposé à boire à moi et mes amis..."

Points positifs : "Comfortable, hospitality and wonderful service"

Points positifs : "Everything!"

Points positifs : "Les boissons gratuites. L’application.l’anbiance de l’avion."
Points négatifs : "Un personnel peu souriant. Il me bousculais lors de leurs passage. Un mauvais tri du chariot par leurs collègues voisins, ce qui fait que tout étais mélangé."

Points positifs : "Le port usb pour charger son téléphone à bord et le personnage très souriant et bien présents. Bonne gestion d une urgence médicale à l atterrissage"
Points négatifs : "45 minutes pour avoir les bagages à l arrivée à Berlin Txl"

Points positifs : "Average"
Points négatifs : "I leave my jacket in the hanger when I get off the airplane I realized that they didn’t gave it to me. I inmeadiatly tey to go back but I couldn’t I went to the counter and they said that there was noting on the plane !"

Points positifs : "The stewardesses were extremely kind and helpful to me as I was travelling alone with my toddler. I really appreciated their help and kindness."

Points positifs : "Équipage au top, serviable, souriant, vraiment super !"

Points positifs : "Priority boarding with kids"
Points négatifs : "Nothing special just like easyJet ir Rayanair"

Points positifs : "Le personnel"
Points négatifs : "Siège peu confortable et très peu de place pour les jambes. Équipement électroniques très ancien, qualité de l'écran médiocre, tactile fonctionnant très mal"

Points positifs : "Un vol d’une heure et demi donc avion correct pour ce genre de vol, et personnel accueillant"
Points négatifs : "Que Air France fasse grève pourquoi pas mais prévenir à 22h pour un vol à 11h le lendemain c’est très moyen surtout quand on nous dit de reporter au 30 avril. Comme si on prenait des vacances comme on le souhaite.."

Points positifs : "Staff pleasant and courteous fine meal and beverages! Arrived ahead of schedule in Bucharest!! Overall a very pleasant experience!"

Points positifs : "Super fast boarding and smooth takeoff"

Points négatifs : "Encore un problème technique sur un avion Air France avec 1h30 de retard Ça fait 4h30 de galère à CDG pour un Marseille Paris ..."

Points positifs : "Speed, professionalism"
Points négatifs : "Nothing"

Points positifs : "Respect des horaires"

Points positifs : "Départ avec plus d’une heure de retard . Bagage expédié en soutes sans raisons au dernier moment avant l’entrée dans l’avion, sans la moindre étiquette sur les bagages ."

Points négatifs : "More leg room."

Points négatifs : "No vegetarian meal option. Couldnt eat anything"

Points négatifs : "The food could have been a bit better."

Points positifs : "Free food, against expectation"

Points positifs : "Not much really. Check-in was helpful"
Points négatifs : "Very poor seating and food. No amenities in “business”. Disembarked by bus. Baggage delays. And, awful everything single use plastic and useless packaging. Such a waste and not all what one would expect from a Nordic company, even on a low cost. Same can be achieved with environmental friendly ways. Shame shame shame."

Points négatifs : "It would be nice if they would serve free food like every other flying company"

Points négatifs : "The food was not too good. In general airline seating is very uncomfortable just due to the nature of it."

Points positifs : "Price"
Points négatifs : "Their baggage policy is sneaky"

Points positifs : "Landing."
Points négatifs : "Everything."

Points négatifs : "Could have been on time. Boarding and deplaning could have been managed better."

Points positifs : "Helpful and professional Stewart before and during the flights."
Points négatifs : "Registering suitcase was painful process. The employee forgot that we were traveling with a baby < 2 years old and applied us different suitcases rules. He apologized after all the suitcase weight game ended after 1/2h"

Points positifs : "le personnel a veillé à nous expliquer la cause du retard"
Points négatifs : "un retard lié à un défaut sur le pneu. cela aurait été rassurant qu'il soit changé."

Points négatifs : "Our flight from VCE to CDG was delayed 30 minutes and the flight from CDG to FLL was early. We missed our check in by TEN MINUTES and were not even allowed to pass the security to speak to someone at a counter. We were told with ZERO empathy that we lost all of our money from the previous flight and we needed to buy another ticket. VERY EXPENSIVE TICKETS. The only VERY EXPENSIVE tickets available had a 6 hour layover IN MOSCOW. This was such a horrible experience. What a way to end our honeymoon. You have utterly destroyed something that was supposed to be a wonderful experience."

Points négatifs : "Norwegian needs to be more clear about what is concluded and what costs extra and how much."

Points négatifs : "WiFi wasn’t working and video monitor was temperamental."

Points positifs : "Bonne organisation pour la montée dans l'avion"
Points négatifs : "Moins de climatisation (il faisait TRÈS froid, pour un vol qui dure 8h c'est très gênant), plus de place pour les jambes au niveau des sièges et des excuses de la part des hôtesses et stewarts à la sortie de l'avion suite aux 2h qu'on a passées sur le tarmac après avoir atterri."

Points positifs : "Everyone was nice and the flight was good."
Points négatifs : "The food choices. I got this rice noodle soup that was so gross. A lot of the items I wanted to purchase where out of stock. I wish you had more episodes on the shows for entertainment"

Points positifs : "longest wait time, so many crowds, so much chaos"
Points négatifs : "everything"

Points négatifs : "Not having to ask for headphones and wider variety of movies"

Points positifs : "Très bon personnel"
Points négatifs : "Plus de choix de film"

Points positifs : "Disembarking from both front and back is nice and efficient. Wish more airlines did that."
Points négatifs : "Both flights were delayed by more than an hour. You'd think a company called Norwegian would be ready for cold weather."

Points négatifs : "Seat assignments is a problem for me to come to the airport early."

Points négatifs : "Canceled"

Points positifs : "Aéronef très moderne."
Points négatifs : "Le repas n'étant pas inclus d'office était payant... Pour un vol de plus de sept heures ce n'est pas trop justifiable."

Points négatifs : "trop de videos"

Points positifs : "The travel as such was taken care of very well."
Points négatifs : "Berlin Schönefeld is not a professional level airport. The appearance is sloppy, temporary. The service there slow, unresponsive and apathetic."

Points positifs : "Plane crew and flight wornderful"
Points négatifs : "Customs at airport miserable Over 2 hrs to clear customs Airport is overwhelmed and in dostepair"

Points positifs : "Wifi gratuit"

Points positifs : "same as above"

Points positifs : "It was only 45mind"

Points négatifs : "- Equipage peu sympathique - Pas de couverture / coussin offert - Pas de boissons (verres d'eau) distribués pendant la traversée (sauf payant 3€ 50cl d'eau) - Debarquement laborieux"

Points positifs : "Très bien pour l'ensemble. À l'heure et sans histoire mais bien sûr les inconvénients du low-cost."

Points négatifs : "Pas de films proposés/ équipage peu aimable/ climatisation mise à fond sans couverture ni oreiller donné"

Points positifs : "The internet on the airplane!"

Points positifs : "la beauté de l'avion, le calme du vol, le fait qu'il n'y ait pas eu de turbulences."
Points négatifs : "Le fait que l'avion avait 2h de retard et qu'on ait attendu longtemps avant d'embarquer..."

Points positifs : "Fact that I eventually made it home a day later"
Points négatifs : "The airline company and if I can avoid it in the future, I will not take this airline again!"

Points négatifs : "Pas de repas servi durant tout le vol"

Points positifs : "Plane was clean and modern with tv for every seat"
Points négatifs : "Meal was not included in an 8 hour international flight. Even a water or snack was a price."

Points positifs : "L'écran La place pour les jambes Le prix"
Points négatifs : "L'étroitesse des sieges et des couloirs Le personnel peu nombreux qui n'arrete pas les allers retours dans les couloirs"

Points positifs : "Better food + Netflix + Free WiFi"
Points négatifs : "Food,"

Points positifs : "Presque tout , bon choix de film en français , équipage assez sympathique (voir plus bas pour le « assez ») avion neuf et très propre rapport qualité prix imbattable"
Points négatifs : "notre vol a eu 2h30 de retard , sinon ratais la correspondance à paris on devait se débrouiller par nos propre moyens arrivé à paris car la compagnie se lavais les mains de n’importe quel soucis causé par leurs retard même si les soucis en question était de rentrer chez soi . Compensation avec un bon de 12$ pour manger dans l’aeroport , quand on doit repayer pratiquement 1000€ de billets derrière a cause d’eux , c’est maigre . Moralités , très bonne compagnie si on a la chance de n’avoir aucun soucis ."

Points positifs : "Service was top notch."

Points négatifs : "les deux heures de retard qui m'ont permis de rater mon train. Merci norwegian!"

Points positifs : "La ponctualité et le confort sur des appareils récents"

Points positifs : "Horaires des vols ponctuelles et sièges spacieux et Equipages très bien"

Points positifs : "Horaires des vols ponctuelles et sièges spacieux et Equipages très bien"

Points négatifs : "Since I didn't order food I cannot comment."

Points positifs : "Fast and easy boarding"

Points positifs : "Fast, friendly, kept me up to date on any issues via text."

Points positifs : "Crew were very professional"
Points négatifs : "The seats"

Points positifs : "לעלכלהלכ"
Points négatifs : "עלכללט"

Points positifs : "- the food trays of seats of the plane are in such a way that you can lay your head on them and sleep. It’s really the most comfortable of all Continental flights I’ve experienced."
Points négatifs : "- on board WiFi -"

Points positifs : "Everything went exactly as it should with any flight - check-in (long queue, but multiple desks open so it didn't take long for everyone to check-in on time), boarding (swift and efficient), operation (no technical issues, no unpleasant experiences, flight departed and landed on time) & plane (fairly new and clean aircraft)."
Points négatifs : "Not being connected to a jet (boarding) bridge, despite the aircraft being parked right in front of the terminal, next to one of these connecting bridges. We had to take the bus circle the terminal for what felt like an unnecessary expense-cutting choice made by Wizzair."

Points négatifs : "Girl at the bording desk got in an argument with an passenger and she could have managed it a lot better then that."

Points positifs : "Stewards"
Points négatifs : "Uncomfortable seats"

Points négatifs : "You must check in few hours before the flight. Checking in at the airport will cost you 35€. Besides that, the boarding took almost 40min and the seats are not comfy at all. That said, i would rather pay extra $50 and fly with normal company."

Points positifs : "Rien ma plus c’est nul wizair"
Points négatifs : "Jamais je recommande wizair"

Points négatifs : "Larger leg room"

Points positifs : "It's the cheapest you can get"
Points négatifs : "They split me and my wife on porpuse to force me to buy the option to choose my seating. The leg space is tiny and the chairs won't recline so it's super uncomfortable. Flight times are shitty. Te leave early in the morning so you can barely get some sleep at night. Nor on the plane. They don't any serve food or even water and let you dry up. You can buy overpriced food and beverage onboard. My purchase from the duty free was stolen and they didn't help me handle the problem. Awful experience."

Points positifs : "Extra legroom seats are a godsend (but that's applicable to any airline, not just Wizzair, although they do seem to have a few more of these than other airlines - low cost or not). Also, despite a 35 min. initial delay, we eventually landed only 15 min. later than the scheduled time."
Points négatifs : "The boarding process at Gatwick was disastrous. There were only 2 agents, none of which spoke proper English. Also, one of them was busy checking each individual carry-on bag with unnecessary extra scrutiny, only to provide customers to the second agent, which was taking the payments for extra bags."

Points positifs : "crew and boarding was nice"
Points négatifs : "don't stop the airplane 5 miles from the terminal in a pouring rain making everyone have to walk to the gate and getting soaked."

Points négatifs : "Flight was late abolutnie 1 hour"

Points positifs : "We landed"
Points négatifs : "Customer service, communication between check in and boarding agents, clear rules. On time departure as opposed to 60 minute delay on the runway"

Points négatifs : "It was hot and stuffy and dirty"

Points positifs : "Personnel très sympa"

Points positifs : "On time without any delay"
Points négatifs : "Satisfied"

Points positifs : "1h20 de retard c’est inadmissible"

Points positifs : "Nous sommes partis et arrivés à l'heure"
Points négatifs : "L'attente à la porte d'embarquement mal signale"

Points positifs : "The crew was really nice"
Points négatifs : "1h30 delay for no specific reason is unacceptable"

Points positifs : "Très bon accueil pour le service fauteuil roulant. Horaires respectés, hôtesses à l’écoute du passager"

Points négatifs : "le site Kiwi qui vend le billet pour la compagnie Wizz a été la cause du rachat d'une carte d'embarquement au prix du billet ! un scandale. Je n utiliserai plus ce site, qui est d'ailleurs fortement déconseillé par les internautes après vérifications. Kayak ne devrait pas référencer des ires aussi peu sérieux, c'est dommage pour sa notoriété..."

Points positifs : "Clean aircraft with good on board staff. Flight departed on time and arrived early. Overall they are good value for a low cost carrier."
Points négatifs : "Wizz are a bit disorganised at bag check in, disorganised with overhead storage. Don't like the random seat assignment used if you don't want to pay the high price for assigned seats."

Points négatifs : "Did not fly. They wanted $100 to check my bag. I flew another airline."

Points positifs : "Got me to where I was going and the airline stewards were polite and helpful."
Points négatifs : "Like all budget airlines, Wizzair has low fares and anything else is a nickel and dime game. When did a cup of coffee cost anything? Is this the norm? I would not know. I travel with a musical instrument (guitar) in a soft case. Easily fits in overhead bin compartments. The airline would not allow me to carry it on (only recourse was to purchase a second seat for it). I was forced to pay a baggage fee (around $70 u.s.dollars). For what? To pray it doesn't come back to me damaged? To their credit, it did not..."

Points positifs : "The price"
Points négatifs : "The check in was not opened on time The bordibg was not possible on time"

Points négatifs : "With WizzAir no more in my life it’s even worse than Easyget or Raynair even if you have a cabin suitcase you still have to check in you can’t take it on a plain anymore. Really disappointing and they are not that cheap as they think. £90 one way from Kiev to Luton it’s a bit too much"

Points positifs : "Crew nice,seats ok"
Points négatifs : "Expensive hold luggage,rip off"

Points négatifs : "Had to stand in the sun for about 30 mins waiting to board. Had to buy a bottle of water for £2.5 why can’t they just pour a glass of water or even sell at a reasonable price."

Points négatifs : "Flight delayed by more than 2 hours, additional 40 minutes in the plain before departure. At least 30 minutes until doors opened. Overall huge delay that totally killed my business day."

Points positifs : "Plane new & in good condition"
Points négatifs : "flight was delayed by 90min, boarding started (even plane wasn't here yet; people herded to air field, waiting, then sent back to terminal, for nothing, all in the rain flight supposedly delayed by 30min (really 90min) due to plane late from Belgrade (WizzAir doesn't have a scheduled flight form Belgrade) - clueless or making up stories to get rid of guests?"

Points positifs : "Everything was on time, no delays. Polite crue. Easy boarding."
Points négatifs : "The seats are not comfortable at all"

Points négatifs : "FUYEZ WIZZAIR.... quels escrocs!! on a du payer près de 150€ en plus à 3 pour nos cartes d'embarquement car nous n'avions pas pu le faire en ligne (leur site ne fonctionnait pas!) et le gars nous explique "c'est normal, c'est ça les compagnies lowcost" on ne nous y prendra pas deux fois!"

Points positifs : "Excellent pilot"

Points négatifs : "Man at the checkin did not have a clue that WIZZAIR flight was delayed at 05/04/2018. I missed meeting with my family. Waited for a long time at boarding gate."

Points positifs : "The staff - friendly, polite,, helpful and a nice uniform! No silly uncomfortable and unsuitable as in some airlines. Reasonably clean. Good price for a glass of wine and pac of dry fruit."
Points négatifs : "Unable to understand tanoi messages - mumbling & too fast. Could not make out most of what staff said including why there was an hour's delay and safety procedures. If i were to bring an oversized and too heavy handluggage on board no doubt I wouldn't get away with it ! However the number of large and heavy bags passengers brought on board last night was ridiculous . It was a real struggle for people to find lockers for.their bags. Some people had quite a few. Delays take off and creates unnecessary chaos. Couldn't understand why I had to pay to check in online, obviously missed that when bookrd. Although I recall reading that it will cost if you check in the airport- so most likely my error. No facility or button to print boarding pass once checked in. No contact us button - I would like to change seat I booked for return but cannot see how to do this on line."

Points positifs : "The people are very rude no cooperation"
Points négatifs : "The crew was very rude"

Points positifs : "Crew very friendly."
Points négatifs : "I had no what so ever notice that an online check in is required during my booking ,therefore i had to pay a 35 EUR fine for airport check in . Moreover , on the way back we had a long delay from Luton to Kosice without informing us about this delay and the reasons ,expected time of flight..."

Points négatifs : "Abc"

Points négatifs : "Black group seemed to be singled out for more than one bag hand luggage but others were not. They were the only black group on the plane. Others let through with more bags 1ith no question."

Points négatifs : "Altough I bought prioroty boarding, the ground handling staff did not take this into account so everybody boarded the same time."

Points négatifs : "Was delayed on tarmac due to security error, not their error, but they seemed unwilling to at least give people complimentary water or coffee. Cheap airline they are!"

Points négatifs : "Checkpoint at katowice the wirst ever seen, personnel with very bad atittude wanting personal cosmetics to fit on stupid plastic bag, the rest wanted to scrap or document my bag to pay extra even I already pay for bring it inside cabin, same before boarding I have my computer backpack and already pay 10 eur for large cabin bag and before boarding they wanted for me to checkin baggage because rule is only backpack even I did explain I already paid large cabin, at end I paid 63 Eur total for my luggage I found completly dissapointed and abusing from many passengersbin the same sittuation, also fly have us inside the plane for more than 30minutes without leaving,"

Points négatifs : "There was a delay 1 hr poor service no apology"

Points positifs : "Arrived only slightly delayed"
Points négatifs : "They made my boyfriend pay 35 gbp for a case 5 cams longer than their stipulation. Yet, lots of other passengers didn't have to pay. Sheer discrimination. Crew is unfriendly and refused to help me place my bag in over head locker. Really poor professional s"

Points négatifs : "i would seem that evey Wiss-Air Flight on the route we were on is always late, stuck on the tarmac in a bus in 30degs with NO aircon is not on."

Points positifs : "Cost was ok but you get into the trap where every turn is a cost option. The cost can climb to the point where other scheduled flights compete."
Points négatifs : "The web site is laborious. Checking in was 48hrs prior and frankly you should be able to choose what remaining seats are available as a no cost option. You can choose prior to the 48hrs at cost (i was never given option on a 3rd party site when i booked!) Checking in should be longer than 3 hrs! Because if you book a exec lounge which is air side you lose 1.5 hrs as a minimum in the process of checking in luggage and security checks. Lose .5 hr+ to go to gate and you get 1hr only when you pay for 3 hrs! Where is the sense in that? Its miss-selling at its worst as everyone is complicit. Flight left 20min late for no apparent reason Seats are a bit stone age and hard although only a short flight my ar*e went to sleep before I could"

Points négatifs : "Lots of hidden charges."

Points négatifs : "Never ever gonna choose Wizz air ... not a frist time I had to pay extra because of the suitcase ... But this is happening always on Hungary not in London."

Points positifs : "We landed in one piece"
Points négatifs : "I didn't receive my online check in details so I couldn't check in. I was abroad so chasing up details I should have been provided with / were never told that I should have, were not on the top of my to do list. I only found out that I had to check in online and that I hadn't been provided with these details when I arrived at the airport. I spent 30 minutes on hold before the problem was rectified and I was given my online check in details but it was now top late to check in online (by 5 minutes ). The flight was delayed due to a number of things - a late arrival, people being let onto the plane slowly, people not sitting down and allowing the plane to taxi and leave. This had a knock on effect of making the plane land late and for me to miss my connection (train) so basically through last minute.com not providing me with the correct details regarding the flight and the flight then being delayed it tripled my whole journey back home."

Points positifs : "Vol excellent, pilotage, équipage et accueil a bord"
Points négatifs : "Le wifi et la prise USB qui fonctionnent"

Points négatifs : "La distribution des bagages a été très longues"

Points positifs : "Crew"
Points négatifs : "Time"

Points positifs : "Quick boarding, friendly staff. We took off on time and arrived before scheduled time. Good value for money!"
Points négatifs : "Would be good if seats could be leaned back a bit."

Points positifs : "En restant respectueux avec vous, l'heure d'arrivée."
Points négatifs : "Tout."

Points positifs : "nothing"
Points négatifs : "2:30 hours delay inside the plane and finally they change our aircraft. The crew is not friendly with us."

Points positifs : "Compagnie naze à tous les niveaux"
Points négatifs : "Alors qu'ils ont toutes les annonces pré enregistrée dans toutes les langues ils ne sont pas foutus de faire les annonces dans la langue d'arrivée ou de départ. Ils préfères mettre en catalan..."

Points négatifs : "I missed the flight and was not allowed to board even though there was time"

Points positifs : "Nothing. This was poor service from every stand point, starting from punctuality. Almost 2 hours delay and almost lost my connecting flight in Barcelona"
Points négatifs : "Change management"

Points positifs : "The crew was nice."
Points négatifs : "The flight was delayed."

Points négatifs : "The flight was an hour late with no announcements made in the terminal"

Points négatifs : "Vol en retard et pas de place du tout pour les jambes"

Points positifs : "Kayak never sent me a confirmation of the purchase kd the tickets. We arrived at the airport (family of 7, with 3 kids) and the reservation was non-existing. We were not able to board the flight and had to buy another ticket at a much more expensive price in addition to losing an entire day in paris"
Points négatifs : "Kayak never sent me a confirmation of the purchase kd the tickets. We arrived at the airport (family of 7, with 3 kids) and the reservation was non-existing. We were not able to board the flight and had to buy another ticket at a much more expensive price in addition to losing an entire day in paris"

Points négatifs : "There was a long delay, longer than the flight itself. In a rush to catch up (or go home) they did not clean the plane before boarding, not even superficially."

Points positifs : "Nothing what so ever, not seen such a rude staff in my years of traveling. Totally no customer care"
Points négatifs : "A bit more courtesy with passengers"

Points positifs : "Flight was delayed. And the departure time kept changing. To the point that we had to run for the flight"

Points positifs : "la ponctualité"
Points négatifs : "L'amabilité du personnel au sol à CDG est TOTALEMENT à revoir, attitude désagréable, chantage, non respect de la courtoisie la plus élémentaire"

Points positifs : "Nice staff on board."
Points négatifs : ""I had to call" to add my OneWold frequent flyer number. Cleanliness could be improved. Information in Catalan, as we were flying to Catalonia."

Points négatifs : "Pague extra al hacer mi checking para elegir asientos en puerta de emergencia. Me enviaron hasta los recibos. Cuando llegue a mostrador en Florencia mis asientos habían sido revendidos a otros pasajeros. Una estafa"

Points négatifs : "They asked me to store my suitcase in an overhead bin at the front of the plane as they had run out of space so I complied. When it was time to disembark, someone had stolen my suitcase. I have not located it since and the customer service from Vueling is horrendous - they keep running me around to different departments and sending automated responses, refusing to answer my questions."

Points positifs : "ponctualité"

Points positifs : "Rien à dire sur la compagnie"
Points négatifs : "Mais par contre vous... !! Vous m'avez annoncé à deux reprises par mail que mon vol était retardé de 47 min. J'ai donc pris mon temps pour me rendre de la gare de Bordeaux à l'aéroport, pensant avoir plus de 2h devant. Arrivé aux portes d'embarquement, je m'assoie pour attendre l'annonce de l'ouverture des portes. HEUREUSEMENT, un policier me demande ce que j'attends, me dit que l'embarquement vient de fermer, que je dois courir. Arrivé devant la porte, plus de passerel, le commandant à était bien gentil de me laisser monter dans l'avion qui décollait 2 min après. Je ne vous remercie pas !"

Points positifs : "Cheap airline, results are what we thought they would be"

Points positifs : "Everything is good"

Points négatifs : "Ya eu un retard de 4 heure jai perdu mon rendez vous"

Points positifs : "Crew good"
Points négatifs : "Booked extra legroom didn't get it."

Points positifs : "The flight was on time. The ground crew was pleasant and helpful, especially in meeting the needs of handicapped passengers."
Points négatifs : "You have to pay for anything you consume in the way of food and drink... even a glass of water to take a pill. My wife and I fly frequently and this will be our last time to fly Veuling. Other than the lack of any free beverages, the legroom is minimal, there is no TV and no electronic recharging at the seats."

Points positifs : "L'équipage au top !"
Points négatifs : "Le retard du a la météo"

Points positifs : "Smooth, simple, organized No good, no entertainment, of course Had only hand luggage, no problems"

Points négatifs : "Retard de plus de 2h!!! Aucune compensation durant le vol, même pas un verre d eau"

Points positifs : "Je suis une personne handicapée à mobilité réduite et on m'a refuse l'assistance au motif qu'il était trop tard alors que les personnespresschargées de l'enregistrement n'ont pas été rapides il n'y avait une longue file d'attente"

Points positifs : "The seats are good"
Points négatifs : "They keep revising the plane departure time on their website/app but refused to announce changes in the terminal. Kayak sent me 10 updates about the scheduled departure. The airport had the initial one and no more"

Points positifs : "La carta de menú y la amabilidad de la tripulación."
Points négatifs : "La incomodidad de los asientos."

Points négatifs : "1h de retard pour décoller"

Points positifs : "Our flight was slated for 3:35pm departure. But hours before the flight, the guessing game started as to how delayed and for what reason the flight was delayed. We ended up leaving 4 hours later and with one feeble apology from the captain..."
Points négatifs : "Absolutely nothing. A meager €8 voucher that didn't even cover a meal and a poorly informed gate agent that couldn't provide any information because the head office wouldn't provide any information. To top it all off, the lie as to why the flight was delayed was not maintained by either ground staff nor the crew. Unbelievable"

Points négatifs : "Vueling staff avoiding the issue of wanting to talk about why they sold more seats than are on the plane — telling me that it was my fault and that I should have checked in online earlier. This, despite technical problems with their online checkin system not allowing me to do so."

Points positifs : "The plane was clean and comfortable"
Points négatifs : "My flight was approximately five hours delayed and I received no communications from the airline other than changing updates to departure time ranging from two hours to twenty minutes to five hours of delay. Airport staff offered no condolences or compensation."

Points négatifs : "They delayed our first flight - and forced us onto our connection even though we knew our bags wouldn’t make it - and were completely unhelpful to us once we got there as to where our bags may be."

Points négatifs : "Recieved notifications of flight delays. Left for lounge 1 hour after expected take off and 1.5 hours before new departure. Returned 45 min later to see the plane had already left"

Points négatifs : "My flight was delayed 3 hours, so I missed my connecting flight. Then there were no more flights until the morning. Vueling paid for a hotel for me, but the hotel was over an hour away from the airport at 2 in the morning, and I woke up at 5 the next morning and sat in 2 HOURS of traffic to get back to the airport. The shuttle left late tho, and I almost missed my flight again. Bad experience."

Points négatifs : "At the check in gate the man made us pay for the luggage we carried on the plane"

Points positifs : "Crew was nice and friendly"
Points négatifs : "Boarding took place in a separate area of the airport, no access to shops. Flight was delayed, we arrived an hour late at our destination."

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "On nous a fait passer l’embarquement pour nous faire poireauter derrière une porte pendant une demi heure avant de nous faire faire machine arrière en nous disant qu’il y avait un retard de 40 minutes. Quand nous avons fini par monter dans l’avion (étant précisé que l’avion était en sureservation et que de nombreuses personnes n’ont pas pu y monter), nous avons encore attendu 1h15. A bord aucune petite collation et le tout avec un personnel peu souriant."

Points positifs : "La compagnie a tenté de prévenir régulièrement du retard, par sms et mail."
Points négatifs : "Retard de plusieurs heures, un voucher de 6€ censé permettre de « dîner » à l’aéroport... rien à boire ni manger une fois dans l’avion, et pas de compensation une fois arrivé à Paris CDG où nous en avons eu pour 45€ de Uber pour rentrer puisqu’il n’y avait plus de RER..."

Points positifs : "cabin crew was friendly"
Points négatifs : "ground staff was so trained to brush problems to the customers that never again Vueling, so bad experience compared to Ryanair..."

Points négatifs : "RAS"

Points positifs : "Boarding was ok"
Points négatifs : "Flights usually delayed and the cabin crew look like they are sucking on a perpetual lemon"

Points positifs : "Puntualidad"
Points négatifs : "Los asientos"

Points négatifs : "Temps d'attente à l'enregistrement des bagages !"

Points positifs : "RIEN!!!! TRÈS MAUVAIS VOYAGE"
Points négatifs : "TOUT, LE RETARD. LA CONDUITE DE L'AVION. ETC... PERSONNE TRÈS INCOMPÉTENTE AU COMPTOIR DE EMBARQUEMENT.."

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