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janvierMeilleure période pour échapper aux foules, avec une baisse moyenne des prix de 6%.

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aoûtPériode la plus populaire pour voyager, avec une hausse moyenne des prix de 15%.

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  • Réservez au moins 3 semaines avant le départ pour obtenir un prix moins cher que la moyenne.
  • La haute saison est en juillet, août et septembre, et janvier est le mois le moins cher pour partir à Ponta Delgada.
  • Saisissez votre aéroport de départ préféré et vos dates de voyage dans le formulaire de recherche en haut de page pour découvrir les dernières offres de vols vers Ponta Delgada.
  • L’aéroport João Paulo II (PDL) est le principal aéroport des Açores. Il trouve sur l’île de São Miguel à proximité de la ville de Ponta Delgada. Il dessert l’ensemble des communes situées sur l’île et est situé à moins d’une heure de trajet en voiture des plus éloignées, comme Nordeste ou Lomba Da Fazenda à l’est de l’île.
  • Si vous souhaitez déjeuner sur le pouce ou vous détendre avec une boisson chaude ou froide après votre vol, plusieurs espaces de restauration sont accessibles en zone publique de l’aéroport. Le café Go to Coffee propose des petits déjeuners ou repas rapides dans une ambiance chaleureuse et le restaurant n9ve offre une sélection de plats typiques des Açores.
  • Il n’est pas possible de dormir à l’aéroport. Il est en effet fermé de minuit à 5:00. Il est donc préférable de réserver un hôtel à proximité de l’aéroport ou de prendre un taxi en direction de votre lieu de séjour si vous arrivez tard à l’aéroport.
  • Les agences de location de voiture Autatlantis, Hertz, Thrifty, Europcar, Entreprise, Sixt, Ilha Verde proposent leurs services à l’aéroport, à deux pas des portes de sortie du hall des arrivées.

FAQ - Réserver un vol pour Ponta Delgada

Quelles compagnies aériennes ont des politiques d’annulation flexibles dues au COVID-19 pour les vols vers Ponta Delgada Nordela ?

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3 meilleures compagnies proposant des vols pour Ponta Delgada Nordela

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK

7,2
TAP AIR PORTUGAL
Note générale basée sur 5 365 avis
7,2
Embarquement
7,2
Confort
7,9
Équipage
6,6
Divertissement
6,9
Repas
Avis sur la compagnie

Points positifs : "Amazing crew"
Points négatifs : "Food was ok. Seat was crowded. Everything else was excellent."

Points positifs : "6h30 de retard, 0 communication, connexion ratée, toujours dans la queue à Lisbonne pour savoir si on va avoir un hôtel pour ce soir."
Points négatifs : "Plus ou moins tout, et au moins donner un repas correct."

Points négatifs : "Snack at end of flight was good but lunch was not good and the dinner in Executive Class going over was not good"

Points positifs : "The crew was very friendly and responsive and the flight left right on time."
Points négatifs : "The food was not good and there was very little in way of tv entertainment."

Points positifs : "Very happy with the service and seat comfort. Thank you"

Points positifs : "The crew was fabulous"
Points négatifs : "We had a crying baby onboard for the entire flight. I found it difficult to sleep as a result but understand this was outside the control of the airline. A bit more legroom would have been nice but I booked economy so again that was on me."

Points positifs : "."
Points négatifs : "Pas de retard !!!"

Points négatifs : "C’est complètement bizarre , on ne peux pas choisir un film pour commencer a regarder. Ils commentent au même temps et c’est vraiment impossible."

Points négatifs : "It took a long time to board the plane and there was literally no line at the boarding gate. When I mean there was no line, its not that there were no people, its that we stood grouped together, because there was not enough space for everyone, so no line could form. So people simply cut in front of each other and there was quite a bit of anger and tension.Once we were on board, and seated, they came through and provided a meal. However after about 3 hours, I wanted to get some water to take medicine and I pushed the call light to get the flight attendant to come over and it was literally 45 minutes before anyone came into the economy portion. All of the flight attendants were either in first class, or hiding somewhere else. As one point 5 call lights were on and no one came. My wife got up and started looking for someone and finally I got water to take my pills. Almost an hour after I hit the call button. When the flight attendant came, I asked her if it was possible to purchase a soda, crackers, or anything as my blood sugar was low. She said there is nothing available for purchase, and did not offer anything. The only help I received was from a fellow passenger who offered a candy bar. I can not believe that there was nothing the attendant could offer me. I was willing to pay 10 euros for a soda, and they still said no. That is unacceptable."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "We were not able to board the plane. We left our morning flight from Madrid on time and arrived as expected. We hurried through the airport and went exactly where we were directed. Despite this, the gates closed on us while we were running to the gate. TAP sold us a service they could not provide."

Points positifs : "Thé crew was nice and helpful."
Points négatifs : "I use Air PORTUGAL twice a year. I can’t understand why they took our three trolley to put them in the baggage hold while they have enough space inside the plane. I would like to tell you that food is always awful in TAP AIR PORTUGAL flying from Dakar/Lisboa/Dakar. No respect for the passengers."

Points négatifs : "Aucun rappel du vol.aucin message d'alerte. Aucun sens commercial. Je ne suis pas montrée à bord. Achat dun nouveau billet. Fini avec la TAP."

Points positifs : "Bon vol bon pilotage plutôt confortable Proposition de boissons"
Points négatifs : "La proposition de sandwich Un peu de retard au décollage"

Points négatifs : "Départ à l’heure"

Points positifs : "Servicio"
Points négatifs : "Proceso para comprar maletas desde que uno compra el pasaje, no me permitió por internet y pague demasiado en él aeropuerto"

Points positifs : "food and price"
Points négatifs : "boarding... control the luggage size"

Points positifs : "Personnel de bord souriant et au petit soins. Avions propre"
Points négatifs : "Embarquement encore une fois chaotique, encore une fois en retard (aller comme retour) et une politique de bagages à main aléatoire. Malgre une taille autorise, impossible de comprendre pourquoi nos valises sont passées en soute plutôt qu'à main par rapport à la valise du voisin. Dommage"

Points négatifs : "Not enough space for hand luhggage. Changed gate very short before boarding. No gluten free meal available on board."

Points positifs : "Avion propre et moderne Personnel à l'ecoute"
Points négatifs : "L'embarquement catastrophique. Personnel peu sympa, j'organise et aucune explication sur le retard."

Points positifs : "On time, not expensive"
Points négatifs : "Really uncomfortable seats, no tv"

Points positifs : "Très bonne place attribuées, peu de monde dans l’avion."
Points négatifs : "Repas pas top, pas de divertissement si ils ne sont pas télécharger en amont dans l’application."

Points positifs : "Très bonne place attribuées, peu de monde dans l’avion."
Points négatifs : "Les repas sont pas top, pas de divertissements si on ne telecharge en avancent ceux de l’application."

Points positifs : "Rien. Nous n'avons pas eu accès à notre vol."
Points négatifs : "Nous sommes arrivé 15min avant le décollage et nous nous somme vu refuser l'embarquement. La prise en charge par la suite était catastrophique. Et cela decale toutes nos vacances et engendre des frais supplémentaires."

Points positifs : "La place pour les jambes"
Points négatifs : "Nous avions une correspondance à Lisbonne. Le personnel. Le départ sur Paris étant en retard le personnel aurai pu faire sortir en priorité les personnes ayant une correspondance et nous affréteur une navette pour que nous puissions prendre notre vol. Nous n'avons pas pu monter dans l'autre avion."

Points positifs : "Le personnel de bord était sympathique."
Points négatifs : "Mon repas et celui de certains passagers venait d’une enseigne du lounge de l’aeroport Exki: un but de baguette dur comme pas possible donc je l’ai touché avec de la confiture, du beurre et un muffin pas du tout frais..."

Points positifs : "-"
Points négatifs : "-"

Points positifs : "Bien organisé"
Points négatifs : "Pas d’ecran Disponible pour regarder des films"

Points positifs : "Petite Collation appréciable"
Points négatifs : "Pas de divertissement (écouteur, écran..) pendant 2h25 de voyage"

Points négatifs : "J ai du paye 120 euros au guichet d enregistrement pour 1 bagage en soute alors que sur lors de l'achat il m a semble avoir droit a 1 bagage. Mais impossible de retrouver la trace sur mon mail de confirmation. Pouvez-vous vérifier et a l avenir être plus clair sur nos droits ou non aux bagages en soute ainsi que le prix du bagage sur votre site si vous le proposer et le prix au guichet . Cela augmente significativement le prix du billet donc mérite de nous informer clairement et complètement. Merci de votre compréhension et de votre réponse."

Points négatifs : "Les agents tap de l’aeroport de Dakar m’ont fait manquer mon vol par non assistance et désinformation totale. Ils n’ont aucun professionnalisme et limite ils t’insultent. Je suis sénégalaise mais je suis très déçue du comportement des agents à l’aéroport de Dakar. La plus grosse déception de ma vie"

Points positifs : "Decent boarding and un-boarding, a small sandwich during the flight"
Points négatifs : "Impossible to use a laptop for a 1m80 big guyin the middle seat: seats are soooo narrow"

Points positifs : "Cancelled flight. Charged for bags even though we prepaid for them."

Points négatifs : "On m’a forcé à mettre mon bagage en soute en m’assurant que le’ vol était complet. En me baladant pendant le vol. J’ai vu près d’une dizaine de place de libre..."

Points positifs : "In flight meal was one of the best I have ever had."
Points négatifs : "Could not choose when to start a movie. If you wanted to watch one, you had to turn it on from the beginning or you would start in the middle. Plane could have been cooler as well."

Points positifs : "Prompt and courteous"
Points négatifs : "Not enough leg room, just not enough space al the way around to be comfortable."

Points positifs : "Tap est une tres bonne compagnie un des meilleurs en Europe"
Points négatifs : "Rien vraiment toutcest bien passer dans l'ensemble"

Points positifs : "The planes were fantastic, wish all other airlines provided the same amenities. There was ample leg room (even in the economy peasant class), there were innovative changes in the pullout tray, beverage holder, convenience of charging devices, a mirror, specific pockets for books/glass cases/snacks. And a very comfortable headrest which made snoozing easier."
Points négatifs : "Contacting TAP Customer Service was a nightmare. It took forever before anyone answered the phone &, when they did, it was VERY difficult to understand their English. Forget reaching ANYONE after 9 pm; ditto for trying to do anything online, e.g., checking in, picking seats, modifying reservations, etc. If you are forced to do anything at night, prepare yourself for total frustration."

Points positifs : "All except for service to handicapped."
Points négatifs : "I mad reservation listing that I needed wheel chair assistance due to walking limitations. Upon flight arrival no service was provided not was it provided on my return trip."

Points négatifs : "L'avion a eu deux heures de retard. Nous avons passé la journée dans les aéroports et les avions. De plus, on nous a donné aucune info sur le retard. Difficile de gérer la correspondance."

Points négatifs : "L'avion a eu deux heures de retard. Nous avons passé la journée dans les aéroports et les avions. De plus, on nous a donné aucune info sur le retard. Difficile de gérer la correspondance. Arrivée à Casablanca 18h au lieu de 16h."

Points négatifs : "Flight was over an hour late, and they would not let us take our carry-on luggage on the flight even though there was plenty of room in the overhead compartments, which caused us to miss our return flight home overseas. No customer service desk at the airport. Ended up costing hundreds of dollars more to book another flight home."

Points négatifs : "The space is really uncomfortable"

Points négatifs : "Pas assez de place pour les jambes"

Points positifs : "They solved the problem of my sit. But i almost have a hurt attack"
Points négatifs : "When I get to check my tickets they told me that I was in stand by. I have to fight to get my sit."

Points positifs : "Very good staff and decent food"
Points négatifs : "Video in business was worse than my economy experiences 20 years ago!!!!"

Points positifs : "Very smooth"

Points négatifs : "I did not like although my ticket had luggage allowance, TAP made my wife and I pay twice. Of course to pay needed endless and senseless wait and paying booth."

Points négatifs : "la nourriture le siège cassé le manque de film en français"

Points positifs : "The staff were really friendly and the flight was as comfortable for me as a transatlantic journey in stage class can be. The food was surprisingly tasty and that Portuguese wine was offered for free made me and the passengers around me feel welcomed and well taken care of."
Points négatifs : "My flight arrived late, apparently, as myself and people on two other connecting tap flights all deplaned after our respective boarding calls had begun. There was no announcement for people with tight connections or about what to do if we couldn't make them. That tap didn't plan out sufficient connection times for the conditions of the airport, and that it was security, not to itself, that did anything to try to expedite is through passport control, etc was disappointing and resulted in several extra hours stuck in the airport for me and for those on one of those other missed flights having to wait overnight for another seat"

Points négatifs : "The flight was delayed because of meteorological issues, and the time we had to wait on the plane could be minimized with some food and water"

Points négatifs : "L’embarquement prioritaire"

Points positifs : "Fast process, precisely organized."
Points négatifs : "There is no window at 11A seat!!!"

Points négatifs : "Extremely outdated and old planes... they are goofy and don’t feel safe"

Points positifs : "Rapidité d'embarquement et débarquement"
Points négatifs : "Pas de boissons offertes ."

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Stop à la pub pendant le vol. 1h de vol= 1 h de dérangement à essayer de nous fourguer les produits vendus à Bord. Et comme toujours avec RyanAir retard du vol."

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "La ponctualité et les services en ligne"

Points positifs : "Priced right."
Points négatifs : "All snacks, drinks are for sale. Could at least offer a complimentary bottle of water."

Points négatifs : "Pour le prix il ne faut pas trop critiquer"

Points négatifs : "Hélas pour ce type de vol on ne peut espérer mieux. Avion petit et plein à capacité."

Points positifs : "Personnel navigant accueillant, personnel au sol de bons conseils."
Points négatifs : "assise dans l'avion à améliorer"

Points positifs : "L'équipage est toujours au top et cette fois-ci nous sommes mêmes arrivés avant l'heure prévue."

Points positifs : "Amazing crew"
Points négatifs : "It would be nice if the back of the chair was reclining"

Points négatifs : "Serait vraiment pas mal si RyanAir diminuait la fréquence de ses retards. Je ne me souviens plus quand c'était la dernière fois que j'ai pris un vol chez eux et qu'il est parti à l'heure."

Points positifs : "We got there eventually"
Points négatifs : "No updates on why we were late. Then checked us in after the time of them posted delay just to make I stand 20 minutes outside in cold enough temperatures that you can see your breath. Why bring us outside? Ryanair is horrible"

Points positifs : "Cheap"
Points négatifs : "They didn’t turn the cabin lights off on a 11 pm flight!"

Points positifs : "Le sourire du personnel"

Points négatifs : "Read the small print before. €55 to print the boarding pass because I did not do on internet !!! WTF This was my second and last Ryan Air flight."

Points négatifs : "Accumulation des voyageurs en attendant l'embarquement dans un petit sas sans pouvoir s'asseoir. Vol en retard sans aucune information de la part de la compagnie"

Points positifs : "Seats were roomy. Staff were friendly"
Points négatifs : "50euro per bag for check in! Very delayed departure. More money to sit next to spouse and more money to have one carry on bag-- which was for medications."

Points négatifs : "Le fait de mettre les bagages en soute alors qu’il y avait pleins de places en cabines + les ventes en cours de l’avion + le niveau d’aide du personnel Rayan air"

Points positifs : "seul chose positive les tarifs"
Points négatifs : "départ de Toulouse vers Berlin avec une heure de retard dans explications ni aucunes excuses ensuite ils ont même pas offert gratuitement une boisson sur le sol où dans l'avion . pour le retour Berlin à Toulouse du retard aussi 20 minutes."

Points positifs : "Bonjour, Une fois dans l'avion tout s'est bien passé Nous sommes toujours bien accueillis par les équipages en vol. Confort, bagages, prestations à bord, tout est bien organisé et optimal."
Points négatifs : "L'enregistrement a été un véritable calvaire Je n'ai jamais réussi à m'enregistrer via Kiwi mon prestataire Je suis donc venue tôt à l'aéroport pour m'entendre dire que l'enregistrement sur place est facturé plus de 50 euros par passager ! En fait je n'avais pas reçu l'adresse mail kiwi pour effectuer cette démarche, adresse incroyablement longue, introuvable sur le net ( je prends pourtant l'avion depuis quelques années ! ) Bref, gros gros stress et la sensation d'être prise pour une andouille, ce qui est plutôt déplaisant Je ne voyagerai plus par Ryanair si le prestataire kiwi est proposé, d'autant que mes tentatives pour les joindre avant le départ ont toutes échoué. Cordialement"

Points négatifs : "The passport check at Marseille is so poorly managed that they made nearly every passenger late and an elderly woman was humiliated as she had to climb under barriers. The response from the Ryanair representative? “You’re flying low-cost. What do you expect?”"

Points négatifs : "There check in app did not work and got charged for airport check in. Airport staff was useless and cared less."

Points négatifs : "45 minutes pour recuperer des bagages a l'aller 1 heure de retard au retour"

Points négatifs : "We are senior travelers and were unable to check in early due to tecnology issues. So we we went to the airport early. We arrived a half hour before the check in deadline ended. There were not enough agents at the booth and we waited and waited. By the time we finally got service we were past the two hour deadline, and we were charged an additional 220 euros. This was not due to an error on our part. We want afull refund. If we donnot receive some sort of satisfaction, rest assured we will never fly your airline again. Nor will we recommend it."

Points positifs : "Cheap tickets"
Points négatifs : "Unclear policy regarding check-in and fees attached. Make sure you check in early online! Avoid a stupid 55€ fee! Terrible boarding -felt like cattle being herded. Rude employees. Uncomfortable seats that don't go back at all. Left the bright florescent lights on the whole time for a night flight so they could try to sell us more stuff in-flight. An hour late."

Points positifs : "Efficient service that was on time. There was no food or entertainment but that was expected. I like how everyone cheers when we land!!"

Points négatifs : "Le retard d une heure pour embarquer ainsi que les nombreuses personnes avec des bagages cabine hors norme alors que moi j'ai payé un supplément à la réservation pour un bagage plus de 20kils! !!"

Points négatifs : "Harcellement des commerciaux censés êtres des equipages navigant. Quand ce n'est pas les repas avec 5 min de lecture lourde avec son fort dont on se moque, puis la vente de parfums et autres avec liste lourde...vient le tour de cartes à gratter... insuportable , de surcroît si on veut se reposer"

Points positifs : "Rien de special"
Points négatifs : "Le fait de payer pour avoir mon savon en cabine alors que d’aitres Personnes l’ont eu aussi mais sans payer."

Points positifs : "Très bien Parking p4 un peu étrange on doit laisser les clefs de son véhicule sans aucun reçu Bizarre"

Points négatifs : "Le retard !"

Points négatifs : "tout faire pour faire payer le passager des suppléments, c est pathétique, surtout quand cela retarde l'embarquement (enregistrer les bagages au contrôle ralenti tout le monde), le personnel n adhère pas à la politique commerciale, et les clients sont agacés par cela. Et surtout tout le monde perd du temps à l'arrivée à attendre un bagage "cabine" mis en soute."

Points négatifs : "Le confort le manque de place entre deux sièges Les repas ou boissons payantes L'atterrissage plutôt rude Embarquement long en plein froid"

Points positifs : "schedule"
Points négatifs : "one hour delay and you stand up on the line for boarding"

Points positifs : "Pas grand chose"
Points négatifs : "Le retard, le confort de l'avion, l'amabilité du personnel, les places dans l'avion"

Points positifs : "On time and cheap"
Points négatifs : "No issues"

Points positifs : "L'équipage était très sympathique"
Points négatifs : "rien"

Points positifs : "Crew was great"

Points positifs : "La gentillesse du personnel de bord , la ponctualité de l’horaire, le service a bord est succinct mais correct"
Points négatifs : "L’attente des bagages et le confort moyen des sieges ainsi que l’espace restreint sur ces sieges"

Points négatifs : "Plane was dirty, boarding didn't have a good organisation, crew wasn't friendly."

Points négatifs : "Snack would be nice - does everything need to have a fee? My flight cost about $100, surely a small snack would be possible"

Points négatifs : "je n'ai paspris le vol & impossible d'annuler avec ryanair c'est NUL"

Points positifs : "Le prix et les membres de l'équipage."
Points négatifs : "La porte d'embarquement a été changé peu avant l'embarquement, nous avons eu une heure de retard pour le decollage."

Points positifs : "à part le prix, et encore lowcost que si on réserve des mois à l'avance, pour le reste, aucun effort est fait pour satisfaire le client."
Points négatifs : "Personnel à Marseille pas conciliant et pas aimable. Pour tout problème, prière de téléphoner au siège."

Points positifs : "Vol retour à l'heure"
Points négatifs : "Vol allez en retard embarquement long et mal organisé Personnel absolument pas aimable Nombreux surcoûts cachés ( valise choix du siège si vous voyagez pas seul bus...) Quasi aucun personnel au sol pour orienter ou obtenir des infos... Rapport qualité prix au final très mauvais 150€ de coût caché pour voyager dans des conditions très low Cost Je ne renouvellerai pas mon expérience avec cette compagnie douteuse"

Points positifs : "Price is good."
Points négatifs : "No pouch behind seat to put my magazine in. We chose random seating and it seems like they deliberately seated us in different places because we were a couple rows apart and traded seats with someone who was also separated, which put us all back with our travelling companions. Online check in was really quirky."

Points négatifs : "Not much extra leg room and one attempted rammed the trolley into my foot trapping my toe against the wall and the didn't even respond to me shouting out in pain"

Points positifs : "Professional, friendly crew. Good food."
Points négatifs : "No in flight entertainment - SATA app, WiFi did not work."

Points positifs : "Crew did the best they could"
Points négatifs : "We flew near hurricane Lorenzo and the flight was the bumpiest I’ve ever had"

Points positifs : "Clean plane and friendly crew. Excellent landing."
Points négatifs : "No entertainment system. SATA internet did not work"

Points positifs : "I sat in an exit row, so I had lots of leg room"
Points négatifs : "They announced we should pick up our luggage and go through customs, before catching our connecting flight to Teceira. This was not so and we almost missed out next flight, very disconcerting."

Points négatifs : "Took off late missed my connecting flight and they lost my luggage and claim process is taking for ever"

Points positifs : "Very nice crew. Appreciate the meal and service good flight"
Points négatifs : "Made us ship our carry on bags which we didn’t appreciate ! Even boarding early ! Did not being packed in busses then made to wait both at terminal and plane for long periods !"

Points positifs : "The flight was changed from 9:20pm to 4am. Then they bumped me to the next day because they oversold the flight. So I missed 1 1/2 days of my retreat."
Points négatifs : "Everything!"

Points positifs : "Tight seats, but freee wine makes up for it!"

Points négatifs : "They cancelled the flight and made us try stand in line for an hour to get bussed to the hotel- another hour wait. No luggage because it was in a bin so no clothes or anything. Left at 6 am next morning . Got to Sao Miguel and missed my flight that was to leave the day before. Made me wait on stand by before putting me up in a grand hotel with no luggage. It was Still in Boston. I had to buy things to wear and use. So late no dinner at hotel . Terrible"

Points positifs : "It was beautiful"

Points négatifs : "My brain new luggage was very badly damaged"

Points positifs : "Flight crew was very nice."
Points négatifs : "Could not pick seats when buying tickets through website. Had to call airline separately, which we did. However, actual tickets that we received at airport were for different seats. Happened to another couple on our flight as well."

Points négatifs : "There were 2 other couples in the situation described above. We waited in line and got to the agent first, but upon realizing he had more than one couple in our situation, he agreed to help us all as a group. He gave us our tickets for the new flights one by one. When we got onto the aircraft we realized that we were in the far rear of the plane and the two couples (4 tickets) BEHIND us in the original line were given tickets in the business class portion of the plane, all the way in front. We were seated between two screaming babies and their parents, cramped in an aisle and middle seat. When I originally booked the reservation, I had paid extra money for the seats we preferred. Our new flight gave us the worst seats on the plane while giving the couples behind us in line the best."

Points positifs : "All the expectations are met: on time, professional staff, average comfort, ok food."
Points négatifs : "Rowdy older passengers"

Points positifs : "very friendly airline...thank you."

Points positifs : "The crew were very kind very professional"
Points négatifs : "No entertainment at all"

Points positifs : "Nice crew, good food and free wine."
Points négatifs : "Flight was delayed and they charge extra for seating next to each other."

Points positifs : "NONE"
Points négatifs : "Almost everything seemed to be out-of-order and the crew seemed to be really struggling in order to bring some level of comfort to the on-board passengers."

Points positifs : "Everything was on time. Good flight."
Points négatifs : "My seat was broken and would not stay in upright position. They took too long to serve dinner."

Points positifs : "Flight staff was professional, vegan meal was decent, good leg room"
Points négatifs : "Seats were fairly hard and uncomfortable for a long flight"

Points positifs : "I liked that they served a meal, was definitely more spacious seating and leg space, the crew was very helpful."
Points négatifs : "I didn't like that when we arrived in Azores we were quarinitined to a space that could only be entered or left by passing Through security. So there were no bathrooms in the waiting area. I was randomly patted down along with a very small child and around half the other passengers. All they offered was water in the waiting machine. After all the waiting, we reboarded the same plane. They did not explain well what was going on."

Points négatifs : "Delayed 4 hrs; boarding agent couldn't give any details (meanwhile me kids are screaming); seats were narrow and I couldn't lift the armrest up out of the way. Food was terrible. No entertainment visible from our seats and the headphones didn't work. Flight from BOS was much of the same. NEVER FLYING SATA AGAIN!"

Points positifs : "Personnel chaleureux et accomodant, excellent service. Nourriture assez bonne."
Points négatifs : "Divertissements peu assez nombreux; besoin de plus de choix de films, séries et musique."

Points positifs : "Personnel chaleureux et accomodant, excellent service. Nourriture assez bonne."
Points négatifs : "Divertissements peu assez nombreux; besoin de plus de choix de films, séries et musique."

Points négatifs : "Airline was 2 hours late and missed our connection which made us miss our first port for our cruise we then had to make other arrangements while the airline did nothing to help. I would NEVER FLY with them again."

Points négatifs : "It was seven hours delay. What do you think about that?"

Points positifs : "The crew were nice and the food was free."
Points négatifs : "The airline staff struggled to get the check-in line going. The agent checking us in had no clue about our itinerary, for example, to tell us that we were changing planes in the Azores, AND - really important - making sure we had the boarding passes to do so. Food was really lame (I know, we're lucky they gave us any, right) and there was no in-flight wifi or entertainment."

Points positifs : "Crew members were O.K."
Points négatifs : "- There are no more direct flights into Terceira (coming from the U.S.A.) which is ridiculous!!! - Both flights were delayed. The one from Boston to São Miguel was delayed 4 hours. The flight from São Miguel to Terceira was delayed in 30 minutes. - As if the delay wasn't enough, we had to return to gate as the plane prepared for takeoff because of technical problems. SATA (Azorean Airlines) international planes are too old..."

Points positifs : "The crew were PHENOMENAL going out of their way to ensure the needs of the passengers were met - truly the backbone of Azores Airlines. The seats on the Airbus 330 were relatively comfortable with decent pitch and extendable headrests."
Points négatifs : "Boarding was delayed twice for a little over an hour total - limited time to make transfer in ponta delgada."

Points négatifs : "Way too warm, uncomfortable seats, no entertainment"

Points positifs : "Nothing-will never fly this airline again"
Points négatifs : "Noghjng"

Points positifs : "Not much"
Points négatifs : "Never had such an uncomfortable flight! The temperature at my seat was far too hot- I and others were sweating constantly. Also I am 6' 3" but wouldn't recommend anyone over 6' fly this airline, at least not in the normal economy seats- I've never had the experience of being unable to move my legs due to the seat in front."

Points négatifs : "Long delay, no apologies, uncomfortable all around"

Points négatifs : "They sold me a flight jknowing it was delayed by more than 13 hours"

Points négatifs : "DELAYS, BAD CUSTOMER SERVICE, NO ACCOUNTABILITY."

Points négatifs : "Long delay not on time"

Points positifs : "The flight was delayed for 2 hours. The movie was horrible. No ones speakers worked. Serive was fine"

Points positifs : "Smooth ride. The pilot communicated well. Food/drinks were good. Airline stewards were polite."
Points négatifs : "The boarding process was disorganized"

Points positifs : "everithing is good"

Points positifs : "Spacious"
Points négatifs : "Delayed 4 times without explanation. No option to select vegetarian meal at time of ticket purchase or check in. Boarding is a free for all. No order, just a mass of people funneling in to get through the gate. Then had to get on a shuttle bus to the plane... which took us to the wrong plane. Boarding the plane is also a free for all. The disorganization must have at least doubled the required boarding time."

Points négatifs : "Flight was cancelled"

Points positifs : "Very very very budget. Old aircraft, poor service, overall negative experience."
Points négatifs : "The seats were very cramped, small and poor. The staff was unresponsive. The lights were on all night (red eye!) and the meal service was unnecessary (12 midnight?!)."

Points négatifs : "The 12 hour delay without being told why. We would be told we would leave at a certain time and then it was cancelled, told a different time and it was cancelled, and told again, etc was suppose to be in Lisbon in the morning, arrived in Lisbon near midnight."

Points positifs : "."
Points négatifs : "It's been delay for 2 hours. Bad information about it. Everybody wondered"

Points positifs : "Worst time of my life in the last year."
Points négatifs : "Please don't take Azores. I travelled around the world and Azores has been the worst. They went on strike...again, because the workers don't get there working schedule early enough!!! So I've been stuck 3 days in expensive hotel Boston. Never had any answer (1 week now) if they would find me an hotel or pay for it. It's good I've money because I would be even more desesperate. It cost me around 500$. It took days of stressful time to get a tiny bit of information but most of the time they don't answer any simple question, by phone or email. They tell me things, but they don't do it! They finally changed my flight...5 times! and once by email in a afternoon telling me my new flight schedule is in 2 hours!!! I won't have enough room to tell you everything that happen and you might get bore but the list is very long. And I'm the person who complaint the less normaly. By the way I happen to met a ex-fly attendant who quited because of the relation in that compagny and another (passenger) that had problem with Azores and she also told me these azores flight are quite often delay because they are base on Azores island and the fly condition over there are bad like with the wind."

Points positifs : "The flight left on time, flight attendants were friendly, some options on the TV (better than none)"
Points négatifs : "Not much offered on the TV entertainment systems. The food was pretty bad. Otherwise the flight was fine."

Points positifs : "Staff"
Points négatifs : "Ponta Delgada ground staff misguided us with less than 30 min to catch connecting flight..."

Points positifs : "serves wine for free."
Points négatifs : "No entertainment, seats are extremely small and uncomfortable."

Points positifs : "Doss improved from first experience but still mediocre; staff friendly overall"
Points négatifs : "Late departure, affecting connecting flight"

Points positifs : "Crew was great!"
Points négatifs : "Flight was freezing, departed late, baggage took 35+ mins to get to carousel :/"

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COVID-19 - Informations

Mesures de précaution pour les compagnies aériennes voyageant pour Ponta Delgada

Les compagnies aériennes voyageant pour Ponta Delgada ont mis en place des mesures de précaution supplémentaires et ont adapté leurs politiques pour mieux accueillir les voyageurs. Les politiques varient selon les compagnies aériennes.

Renforcement des mesures sanitaires

Nettoyage quotidien, filtres HEPA dans les cabines sur les vols pour Ponta Delgada

Masques obligatoires

Masques obligatoires à bord. Masques fournis sur les vols pour Ponta Delgada

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