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  • Sur l’île centrale, Gran Canaria, il est possible de vous rendre vers la baie de Patalavaca par le biais des navettes ou des transports privés, assurés par des entités privées comme Shuttle Direct. Les transports publics sont aussi des alternatives à considérer avec la ligne 91 et les taxis, les deux arrêts se trouvant au niveau du terminal de départ communautaire.

FAQ - Réserver un vol pour Îles Canaries

5 meilleures compagnies proposant des vols pour Îles Canaries

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK
7,1
IberiaNote générale basée sur 5818 avis
7,4Embarquement
7,0Confort
7,7Équipage
7,0Divertissement
6,6Repas
Avis sur la compagnie

Le personnel de bord ne se montre pas très professionnel : discussions bruyantes entre steward et hotesse sans tenir compte des passagers, remarques douteuses sur les passagers qui ne parlent ni Anglais ni Espagnol. Un minimum de respect des passagers et de discrétion serait un plus.

En savoir plus sur Iberia

Le personnel de bord ne se montre pas très professionnel : discussions bruyantes entre steward et hotesse sans tenir compte des passagers, remarques douteuses sur les passagers qui ne parlent ni Anglais ni Espagnol. Un minimum de respect des passagers et de discrétion serait un plus.

Retard de 20 min

La gestion de la sortie des passagers de l’avion. Il doit bien exister un mode de fluidité du processus.

Tout était très bien seul l’amabilité des hôtesses laissait à désirer

Amelioration des assistantes de vols. Extrement desagreables.

J’ai acheté l’embarquement prioritaire mais pas pu en profiter

Points négatifs : "C’est la première fois que nous prenons Iberia et nous avons été très déçus. Personnel extrêmement désagréable. Première fois que je vois tout un équipage aussi peu professionnel, indélicat et qui ne passe pas en dehors des repas. Le repas a été servi et le débarrassage 5 min après. Pas de nettoyage des toilettes pendant les 12heures de vol. Les hôtesses étaient trop occupées à papoter à l’arrière de l’avion. En tant de covid c’est inadmissible. Je ne recommande pas cette compagnie et ne la prendrais plus jamais !"
Points positifs : "On time"
Points positifs : "The atendió"
Points négatifs : "El embarque"
Points négatifs : "Tout sauf le repas très mauvais des boîtes de conserves. C'est de la rigolade. Très déçu du repas vraiment."
Points positifs : "Crew was very nice"
Points négatifs : "Our luggage was not put on the plane and was left behind. It was delayed about 36 hours but when we got it 3 new shots and one perfume was stolen."
Points positifs : "Everything"
Points négatifs : "Nothing"
Points négatifs : "Nothing !! Thanks for everything"
Points positifs : "Crew was very professional and the seats gave legroom. Only drawback was the tray. If a passenger hasza bit of a belly there is no space to move and food is difficult to eat."
Points négatifs : "Tha space for eating is limited. Otherwise overall one of the better airlines for servece and space and entertainment"
Points positifs : "Efficient"
Points négatifs : "Offer drinks, water"
Points positifs : "Personnel gentil"
Points négatifs : "L’avion me semble pas en bon état. Des gouttes d’eau tombaient du plafond suite à la condensation"
Points négatifs : "Iberia annule le vol choisi puis change l'attribution des sièges et sépare les gens sans la moindre considération. Vol cher et médiocre."
Points positifs : "crew was ok, at one point I felt like they were just tired, after all it was a 12 hour flight from Madrid to L.A."
Points négatifs : "make sure that the crew is well rested and ready for a long flight."
Points négatifs : "Iberia est une.compagnie mauvaise, qui ne se préoccupe pas du délai entre deux vols A éviter"
Points négatifs : "Correspondance trop court, on a faillit rater l'avion, alors que j'avais demandé quelques jours avant si c'était suffisant en terme de délai. De plus, le bagage n'a pas suivi et est resté à Madrid (retour seulement demain)"
Points positifs : "Vol a l'heure Personnel avenant"
Points négatifs : "Tous les services sont payants. Le service WiFi à bord ne fonctionnait pas"
Points positifs : "Sympatique"
Points négatifs : "L'embarquement."
Points positifs : "Le personnel de bord était inattentif, cela se voyait qu'ils n'avaient pas envie d'être là. Aucun passage entre les deux repas (pendant 8 heures d'affilée), puis le café servi jusqu'à la moitié des rangées seulement, avant l'atterrissage, personne n'est passé vérifier les ceintures."
Points négatifs : "Un personnel naviguant plus présent, plus professionnel, sérieux et souriant? Quelques passages avec de l'eau pendant le vol entre les repas."
Points positifs : "Le personnel de bord à été bien Mais tout le monde qui est en bas qui est au sol était très mal"
Points négatifs : "Le personnel de sol était très mal"
Points positifs : "It was IBERIA Flight: -Seating was good--very nice reclining seats. -Flight left and arrived on time.."
Points négatifs : "It was IBERIA Flight: -Video remote did not work well and the touch screen did not work well. -There was no vegetarian option for food--and food was not that good. -There was a check in for Business class but then for actual boarding there was only 1 line and it took almost 30 minutes to Board and we waited in long line. -Maybe the crew did not understand English so well. Thank you for listening."
Points négatifs : "Le retard et la prise en charge à l'arrivée"
Points négatifs : "All processed food. GMO’s. No organic options."
Points positifs : "Volar con Iberia es sencillo y particularmente buena atención."
Points positifs : "Did not have A chance to fly this route."
Points positifs : "The food could be better"
Points positifs : "J’ai voyagé avec un chien en soute. On m’a tenu informé que mon chien était bien à bord lors du changement d’avion."
Points négatifs : "Ma valise n’à pas suivie à Madrid. Résultat 4h d’attente à Genève pour la réclamation de valise. Horrible !"
Points négatifs : "Short flight so no type of entertainment or drink/food service."
Points positifs : "First time flying El Al. Hopefully my last. They delayed the flight to give three people - two of whom were ladies iver the age of fifty - intensive security screens. I was given one as well. They took my laptop, one of my pbones, my tanlet, and my headphones. This would havr neen bearable if El Al invested in its cabins, but that doesnt seem the case. The headphones provided were similar to models from the 90s (and worked just as well), there was no individual screen for entertainment, and the seats were exceedingly cramped. At least the Wi-Fi was free."
Points positifs : "Crew for business class was much better than Economy, Nice menu."
Points négatifs : "No entertainment, I know is a short flight but still there should be at least an internal wifi with movies to be seen on PAX devices."
Points positifs : "Personnel de bord excellent, cabine très agréable pour un vol au même prix que Ryanair ! Merci à Iberia d'être sur cette ligne. Vol excellent."
Points positifs : "Équipe que je plains d'ailleurs."
Points négatifs : "Rien à manger ou à boire. Place très limitée pour les jambes. C'était mieux avec Ryanair"
Points négatifs : "Horrible flight; no complimentary soft drinks are served, not even better. The baggage did not arrive and Iberia does not even deliver the baggage, even though the fault was theirs. You have to go to the airport to recover the baggage. I would NOT RECOMMEND this airline to anyone. The plane was quite old and there are no screens on the seats. One of my worst experiences flying in the last 40 years."
Points positifs : "Every thing"
Points positifs : "Comfortable flight good crew and entertainment"
Points positifs : "The crew were friendly."
Points négatifs : "The delay"
Points négatifs : "Bumpy ride in parts."
Points positifs : "The discomfort of the cramped seating overshadows everything"
Points négatifs : "This was the 3rd time I had to take Iberia coach in Europe in 4 week. As horrible as the first 2 times. The rows are too close to each other. I can not sit straight. My knees hit the seat in front of me. I was not the only one measuring more than 6 feet. Other men equally were obliged to sit sort of diagonally. It a real torture. Horrible. Never again."
Points positifs : "No complaints everything was good No delays on time flights going and returning back"
Points positifs : "Overall was good but had lost luggage"
Points négatifs : "Entertainment"
Points positifs : "Embarquement efficace"
Points négatifs : "Même pas de bouchon d’oreille ni de masque pour dormir sur un vol de 23 heures... Nourriture insipide"
Points positifs : "Vol correct et à l’heure"
Points négatifs : "Même pas des cacahuètes gratuites sur la compagnie nationale. Service minimum : ne vaut pas mieux qu’une low cost."
Points négatifs : "Consignes de sécurités non respectées par le personnel naviguant Porte cockpit ouverte en vol par une seule personne. Contrôle ceintures et sièges sommaire. Site web fonctionne mal lors de la résa des sièges"
Points négatifs : "1h15 de retard"
Points négatifs : "Bagage abîmé en soute"

Rien tout était parfait

Les repas

Mauvaise organisation de la gestion des documents COVID

Problèmes multiples lors de l’embarquement Mauvaise organisation de la vérification des documents pour le COVID. Retard.

Le prix de la compagnie est plus cher que les outres

L’attente est beaucoup trop longue et tous les passagers ayant eu une escale avec TAP ont raté l’avion.

Points positifs : "The on-board entertainment"
Points négatifs : "More food, more water"
Points négatifs : "Ils ont perdu mon sac avec ma carte bleue et permis de conduire je ne Peux pas payer mon hôtel je sais pas où dormir"
Points positifs : "The price is affordable"
Points positifs : "Comfort and cleanliness of flight."
Points négatifs : "Both flights did not have any general vegetarian options in snack or main courses. There was no option online to submit a meal request and as booking last minute travel and in a foreign country, it was not possible to contact Air Portugal via phone. If the flight offers snack and two meal options, at least one should be vegetarian to accommodate this common population of passengers."
Points positifs : "Good movie selection"
Points négatifs : "Multiple delays for my flight. First the departure was delayed which I know can happen. Then we boarded and sat for over an hour before take off. Captain made up a story about the plane needed gas and said we would take off in 15 minutes. An hour and 15 minutes later we finally took off."
Points positifs : "6h30 de retard, 0 communication, connexion ratée, toujours dans la queue à Lisbonne pour savoir si on va avoir un hôtel pour ce soir."
Points négatifs : "Plus ou moins tout, et au moins donner un repas correct."
Points positifs : "Left us alone a lot and also not a lot of brainless babbling over the pa. Very nice change from most airlines"
Points négatifs : "The Kayak website sucks"
Points négatifs : "Grab business class upgrade offer - worth every penny."
Points positifs : "."
Points négatifs : "Pas de retard !!!"
Points négatifs : "C’est complètement bizarre , on ne peux pas choisir un film pour commencer a regarder. Ils commentent au même temps et c’est vraiment impossible."
Points positifs : "I lost the flight????"
Points positifs : "Food and price"
Points négatifs : "On time departure"
Points positifs : "Crew was nice."
Points négatifs : "My family wasn't given a choice on the meal they were given which was hard because most of them don't eat fish (it was codfish). One of the flights was delayed 2 hrs & then didn't take off for 40 mins after the two hours because boarding wasn't started til 10 mins before it was scheduled to takeoff"
Points positifs : "Space in the cabin"
Points négatifs : "Language included"
Points positifs : "Nothing stood out. Legroom was ok."
Points négatifs : "Boarding was confusing and poorly managed."
Points négatifs : "TAP was late getting the first flight out, offered almost no help and almost left 22 people stranded in Portugal and tried to get us to pay for a new flight at our own expense. Customer service was terrible. Multiple people in line said they had been stranded in Portugal by TAP airlines before."
Points positifs : "Entertainment was fine"
Points négatifs : "On my ticket I selected the lacto-ovo vegetarian meal and I never received it. I told the flight attendant and he said “we don’t have any more, chicken or fish”. I said “I am a vegetarian” and he gave me a tiny salad, a bread roll, and a chocolate mousse. I was very hungry as I hadn’t eaten in 9 hrs"
Points négatifs : "Aucun rappel du vol.aucin message d'alerte. Aucun sens commercial. Je ne suis pas montrée à bord. Achat dun nouveau billet. Fini avec la TAP."
Points négatifs : "Départ à l’heure"
Points positifs : "On time flight, good service"
Points négatifs : "Long wait for deposit luggage . Food could be much better."
Points positifs : "Personnel de bord souriant et au petit soins. Avions propre"
Points négatifs : "Embarquement encore une fois chaotique, encore une fois en retard (aller comme retour) et une politique de bagages à main aléatoire. Malgre une taille autorise, impossible de comprendre pourquoi nos valises sont passées en soute plutôt qu'à main par rapport à la valise du voisin. Dommage"
Points positifs : "Flight was more spacious on the way back to Boston"
Points positifs : "Avion propre et moderne Personnel à l'ecoute"
Points négatifs : "L'embarquement catastrophique. Personnel peu sympa, j'organise et aucune explication sur le retard."
Points positifs : "Very efficient and competent crew. Very much like the A330 plane."
Points négatifs : "On our flight from Lisbon to Paris Orly the baggage took two hours become it was delivered. We were later told the baggage crew forgot some of the bags."
Points positifs : "Très bonne place attribuées, peu de monde dans l’avion."
Points négatifs : "Repas pas top, pas de divertissement si ils ne sont pas télécharger en amont dans l’application."
Points positifs : "Très bonne place attribuées, peu de monde dans l’avion."
Points négatifs : "Les repas sont pas top, pas de divertissements si on ne telecharge en avancent ceux de l’application."
Points négatifs : "Seats do not recline on this plane."
Points positifs : "Rien. Nous n'avons pas eu accès à notre vol."
Points négatifs : "Nous sommes arrivé 15min avant le décollage et nous nous somme vu refuser l'embarquement. La prise en charge par la suite était catastrophique. Et cela decale toutes nos vacances et engendre des frais supplémentaires."
Points positifs : "La place pour les jambes"
Points négatifs : "Nous avions une correspondance à Lisbonne. Le personnel. Le départ sur Paris étant en retard le personnel aurai pu faire sortir en priorité les personnes ayant une correspondance et nous affréteur une navette pour que nous puissions prendre notre vol. Nous n'avons pas pu monter dans l'autre avion."
Points positifs : "Le personnel de bord était sympathique."
Points négatifs : "Mon repas et celui de certains passagers venait d’une enseigne du lounge de l’aeroport Exki: un but de baguette dur comme pas possible donc je l’ai touché avec de la confiture, du beurre et un muffin pas du tout frais..."
Points positifs : "I would def use this airline again."
Points négatifs : "The only issue was they’re weren’t any outlets to charge your phone or laptop"
Points positifs : "-"
Points négatifs : "-"
Points positifs : "Bien organisé"
Points négatifs : "Pas d’ecran Disponible pour regarder des films"
Points positifs : "Petite Collation appréciable"
Points négatifs : "Pas de divertissement (écouteur, écran..) pendant 2h25 de voyage"
Points négatifs : "J ai du paye 120 euros au guichet d enregistrement pour 1 bagage en soute alors que sur lors de l'achat il m a semble avoir droit a 1 bagage. Mais impossible de retrouver la trace sur mon mail de confirmation. Pouvez-vous vérifier et a l avenir être plus clair sur nos droits ou non aux bagages en soute ainsi que le prix du bagage sur votre site si vous le proposer et le prix au guichet . Cela augmente significativement le prix du billet donc mérite de nous informer clairement et complètement. Merci de votre compréhension et de votre réponse."
Points négatifs : "Les agents tap de l’aeroport de Dakar m’ont fait manquer mon vol par non assistance et désinformation totale. Ils n’ont aucun professionnalisme et limite ils t’insultent. Je suis sénégalaise mais je suis très déçue du comportement des agents à l’aéroport de Dakar. La plus grosse déception de ma vie"
Points positifs : "Decent boarding and un-boarding, a small sandwich during the flight"
Points négatifs : "Impossible to use a laptop for a 1m80 big guyin the middle seat: seats are soooo narrow"
Points positifs : "The crew and passengers were in a great mood on a Saturday night flight feom Orly to LIS"
Points négatifs : "There were papers and debris from previous flight still on the floor. Clearly they did not vacuum. If yoy want piece and quiet, this is not thw late flight for you."
Points positifs : "Plane newish"
Points négatifs : "No pillows. No blankets. No boarding drink. No hanging of coats. Food bad. No entertainment"
Points négatifs : "On m’a forcé à mettre mon bagage en soute en m’assurant que le’ vol était complet. En me baladant pendant le vol. J’ai vu près d’une dizaine de place de libre..."
Points positifs : "Prompt and courteous"
Points négatifs : "Not enough leg room, just not enough space al the way around to be comfortable."
Points positifs : "Food was of good quality."
Points négatifs : "Boarding was slow. A group of very rowdy passengers who showed zero consideration for their fellow passengers and whom the crew did little or nothing to restrain, other than confiscating a bottle of alcohol they carried on board."
Points positifs : "Tap est une tres bonne compagnie un des meilleurs en Europe"
Points négatifs : "Rien vraiment toutcest bien passer dans l'ensemble"
Points positifs : "Movies"
Points négatifs : "Food"

L’espace entre les sièges était étroit

Your nasty smart , The seat too tight You have to pay for everything 5h20 min Flight with no food no water nothing .I didnt take my Medicine Because I don't have no water The worst trip that I have in my life.1st time flying with Transavia its going to be the last time . I am so disappointed

2hrs de retard, suite a une panne a l'escale précédente. Le cdt de bord a pris la peine de sortir du cockpit pour venir s'excuser et expliquer le pb subit. bonne initiative. Par contre etant dans les derniers a embarquer, nous avons été obligé a mettre notre bagage en soute. Pas le choix. on a perdu 30 min a l'arrivée a attendre les bagages.

Une bagage à disparu J'espère être remboursé

La personne en charge de l’enregistrement était très impolie pas professionnelle vous devriez la renvoyer car c’est une très mauvaise image de marque pour votre société

too hot and too tight, no even small cup of water.

2h45 de retard !!

Excellent

All good

it was exelent

Service on board top ! Vol avec très peu de turbulences.

Points négatifs : "Faire appliquer les règles d'embarquement par zones + faire applicare le règles anti COVID tout au long du vol et au débarquement."
Points positifs : "Bon rapport qualité prix"
Points négatifs : "Les menus disponibles à bord ne sont pas disponibles sur le site internet ou sur l’application mobile c’est fort dommage"
Points positifs : "l’atterrissage était parfait. L’enregistrement L’embarquement Le vol en lui meme s’est bien deroulé"
Points négatifs : "Je n’ai pas apprécié comment une membre de l’équipage du nom de mercedes s’adresse aux clients d’un air hautin contrairement au reste de l’équipage . Lors de la première étape l’enregistrement plusieurs machines d’impression de boarding pass ne fonctionnaient pas ce qui nous a fait perdre du temps."
Points positifs : "Price"
Points négatifs : "The boarding was very slow and to seat to small for me."
Points positifs : "..."
Points négatifs : "...."
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Gestion de l embarquement: 1h de retard et file d attente interminable a l embarquement car chgt d avion non communiqué"
Points positifs : "The was not confortable"
Points négatifs : "Having more entertaiment"
Points positifs : "On time"
Points négatifs : "Seats and legroom"
Points négatifs : "Transa ia could start by respecting the law and actually enforcing car seats for small children instead of forbidding families to take their car seats in their airplanes."
Points positifs : "Personnel à bord"
Points négatifs : "Offrir un café"
Points positifs : "le personnel pro"
Points négatifs : "les horaires comme à l'aller n'ont pas été respectées je ne reprendrais plus cette compagnie trop de retard"
Points positifs : "Seats and plane looked a little bit run-down definitely on the lower budget of airline brands."
Points positifs : "Quick and convenient"
Points négatifs : "Delays are always an issue"
Points négatifs : "Faire respecter la consigne des bagages à main a tout le monde plutôt que de mettre les bagages des derniers montés en soute. Résultat : 1h de perdu à Orly à l’arrivée."
Points négatifs : "Décoller à l'heure..."
Points négatifs : "La récupération des bagages plus que médiocre, 1h après que l’avion soit arrêté mais je pense que ça vient d’orly et ce sans info. Nous avons vu partir les bagages de l’avion car nous aussi du mal à débarquer car les bus n’arrivaient pas. Par contre bonne info du pilote qui nous l’a signalé."
Points négatifs : "Limited seating online Made you stand in long checking line 2.50 for a cup of Nescafé"
Points positifs : "Le personnel oui sympathique"
Points positifs : "Départ à l'heure"
Points négatifs : "Rafraîchissements gratuits et non payants"
Points positifs : "Avec l’application plus besoin d’imprimer le billet, gain de temps"
Points négatifs : "Je n’avais pas prévu d’envoyer mon bagages à main en soute"
Points positifs : "They changed the flight schedule and i asked them for refund and i did not get my money back"
Points positifs : "Pour du lowcost c’etait parfait"
Points négatifs : "Delay..."
Points positifs : "Everything was fine"
Points négatifs : "No problems"
Points positifs : "Not full flight"
Points négatifs : "Norwegian nickle and dimes everything seats, foods, luggage entertainment non existent"
Points positifs : "Confort .ponctuel"
Points négatifs : "Pas pu choisir mon siege"
Points positifs : "Pas grand chose"
Points négatifs : "Les 2 steward qui fessaient plus de bruit que le moteur pendant plus de 2 heures, un grand momemt de théâtre !!! Blague à part le boulot demande quelques instant de sérieux de tant à autre..."
Points positifs : "Repas très correct"
Points négatifs : "Embarquement très long"
Points négatifs : "Transavia est une honte, c'est un low-cost certe, mais il n'empêche j'ai souvent des problèmes avec eux et je voyage beaucoup. Arrivé a l'heure pour l'enregistrement, il y a eu une alerte au colis suspect, la zone est donc évacuée. Une fois le problème levé, l'enregistrement n'est plus possible car Transavia a envoyé le vol laissant tout les passagers restant sur le carreau. La solution proposé par Transavia, "racheté un billet"! Merci Transavia! pour moi c'est fini, une compagnie qui réduit les couts je peux comprendre, une compagnie qui n'aide pas ses clients est une honte, surtout en rejetant la faute sur vous. Le service client est uniquement la pour s'excuser, c'est bien les excuses, ca coute pas chère, mais les solutions elles vous pouvez toujours courir. Une honte."
Points négatifs : "Mauvaise communication des informations de vol par l’équipe à l’enregistrement des bagages qui nous a coûté un vol"
Points positifs : "Ponctuel , avion récent"
Points négatifs : "L’embarquent fast line ne sert à rien tout le monde embarque ensemble"
Points négatifs : "No one in orly is here to communicate with passengers. Neither airline ground personnel nor airport staff"
Points positifs : "Pour ce vol Respect des horaires et bagages,personnel de bord très agréable"
Points négatifs : "Rien à redire."
Points négatifs : "30€ pour 20kgs c’est cher par rapport à Tuifly par exemple."
Points positifs : "The crew were very nice"
Points négatifs : "Uncomfortable, no entertainment, have to pay for everything, arrived late, bathroom smelled like pee"
Points positifs : "Équipage sympathique. Vol sans retard"
Points négatifs : "Fast track inutilisable. J'ai payé pour une place et on m'a changé de place d'office. Quel intérêt de payer des services inexistants.... Catarina Alves"
Points positifs : "La disponibilité du personnel. La ponctualité en général bien que cette fois-ci ça n'ai pas été aussi bien."
Points négatifs : "Le site est perfectible."
Points positifs : "All went well with no interference."
Points négatifs : "The boarding and bad experience at the departing gate was unprecedented!!! I am a gold & platinum traveler, due to millions of mileage flown for over 40 years. This experience that I experienced at the departing gate was unprecedented, worse than the worse charter flight from a third world country decades ago!!! Apparently Transavia has "Sky Serv" employees doing their departing gate work, and they are the worse I have encountered in my life. Rude, irresponsible, talking back to customers when they dared ask them a question, not caring about anything let alone the comfort of the customers, or advising them of status of departure. As a result, they allowed a line to form for boarding, with all the relevant shoving and pushing, including older people standing and being pushed in line, as the Shy Serv employee went behind the departure desk and THE TIME OF DEPARTURE HAD COME, so it was natural for all to stand up in line thinking they will board, while the ARRIVING PLANE HAD NOT EVEN ARRIVED. And when I realized that (also in line) I asked the Sky Serv employee who appeared as the supervisor, why are they not telling the people that so they can sit down, the answer was "we didn't tell them to stand up"!!! When I told them that I thought it was just considerate to do that, he was joined in defence by his colleagues saying "no-one told you or anybody else to stand up, you and they did". As if this was not enough, when finally the plane came, people debarked, and plane was made ready to board, we were asked to board, only to stop us on the middle of the the boarding bridge and stand there for 15 minutes with no one to tell us anything, until a member of the plane crew came out to advise us of the delay and allow us to proceed to the plane. NEVER AGAIN WILL I FLY TRANSAVIA, or any airline that has "Sky Serv" as it's ground handlers!!!!"

Personnel professionnel et aimable. La nourriture est moyenne

Embarquement à Malaga à 16h50 au lieu de 15h35. Arrivée à Palma de Majorque à 18h20 pour une correspondance à 18h15. Nous avons donc logiquement manqué notre correspondance en direction de Marseille. AirEuropa nous a laissé sans solutions dans Majorque. INADMISSIBLE

Points positifs : "Extremely professional boarding process, and kind and attentive flight crew."
Points positifs : "Très bon service (avantages Sky Team): excellent check-in et personnel à bord. Tout le parcours a l’aéroport était parfait: enregistrement, embarquement, livraison bagages). Cabine business agréable."
Points négatifs : "Malgré la crise sanitaire, une bouteille d’eau à bord aurait été un plus."
Points positifs : "Très bon personnel de bord, check-in et embarquement très rapides!"
Points positifs : "Excellent on time, quick turnaround with Canary Air"
Points négatifs : "Air Europa...everything"
Points positifs : "The staff is always very polite and nice."
Points négatifs : "First flight of the day was majorly delayed. I understand these things happen. But all flights before 09:00 are the star flights where airlines get their on-time departure scores. They failed today."
Points négatifs : "They didn’t allowed to add one luggage for free( not carry on) they charged and for international fly , all companies allow one"
Points positifs : "Too long ago!"
Points positifs : "We really like the crew"
Points négatifs : "If they offer something to drink"
Points positifs : "The plane was new and very comfortable"
Points négatifs : "Free snack"
Points négatifs : "The check-in crew gave terrible service. We almost missed our flight because they wouldn’t check us in. There was no one directing people on where to line up for whatever departure time they had. Just overall a bad experience with Air Europa."
Points positifs : "The plane was delayed 1hr and 30 minutes and I have to run to catch the connecting flight. I had to ask people to let me pass them at the police control in foreign country"
Points positifs : "The crew were very friendly."
Points négatifs : "The terminal was old and no pre check at security. Also very limited options in that terminal once through security."
Points négatifs : "AirEuropa wouldn't let me board because was my passport will be due in 2 months although I was traveling to the country were I actually live. I will file a complain for full reimbursement, not to mention having to stay in Madrid for one day to wait for Iberia next flight to Guatemala which I took."
Points positifs : "Timing parfait"
Points négatifs : "Une collation offerte"
Points négatifs : "L’embarquement n’etaIt pas au contact. Les pochettes du dossier des sièges n’avaient pas été nettoyées des déchets des précédents voyageurs. Peu d’espAce au niveau des sièges."
Points positifs : "Bonne compagnie aérienne, qui se diferencie des low-cost. Espace entre les sièges plus grand que les autres compagnies"
Points positifs : "Aireuropa is bullshit"
Points positifs : "Everything as expected!"
Points négatifs : "Had to pay for food. not a single chip :("
Points positifs : "Vuelo directo"
Points négatifs : "Todo pago adentro, no me dieron ni agua. No hay entretenimiento a bordo, es un avión viejito"
Points positifs : "No food or drinks included. I know that it is law cost flight but you can give water and a snack ..."
Points positifs : "got it on time...even shorter than planned."
Points négatifs : "1. why leave the tv screens open all night when people sleep and want darkness? 2. too many bags on board and not in the trunk. 3. not enough blankets."
Points positifs : "When i buy ticket, you dont said that until i check in, never go to buy ticket with you any more"
Points positifs : "Rien. Kayak, orbitz et air Europa font tous trois preuve de désinformation à l'égard de leurs clients !"
Points négatifs : "Normalement, les vols long courriers offrent toujours des bagages en soute. Apparemment ce n'est pas le cas de air Europa. Cependant, cette information n'a été clair nulle part. J'ai dû payer taxe de 150$ à l'aéroport pour cette malhonnêteté. Exactement la même remarque concernant la nourriture. Il n'y eu aucun moment durant la réservation où l'on a pu choisir notre régime alimentaire. Étant végétarien j ai recu un plat avec viande. Le staff m'a dit qu'il fallait appeler la compagnie auparavant, comment le deviner ? De plus, le petit dejeuner était composé de un ridicule sandwich jambon fromage. J'ai demandé pour changer et dit que du jambon au petit déjeuner n'était pas nécessaire mais on m'a répondu avec insolence que c'était un petit déjeuner "normal"! Le service avant même l'embarquement était médiocre et désagréable. A bord, le staff parlaient quasiment exclusivement en espagnol alors que le vol venait du Brésil. A bord, on nous informe sur pour pouvoir regarder des films, il faut télécharger une application car il n'y a pas d'écran disponible. Une fois a bord les réseaux ne fonctionnent généralement pas! Alors le staff propose un iPad a 10€ ?? C'est une action plus que malhonnête!! Informez vos clients à l'avance."
Points positifs : "The flight attendants were very nice to my family, and they went through extra effort to take care of us. I would be happy to fly this airline again."
Points négatifs : "My wife’s bag was damaged during handling, but I am not sure that is the fault of Air Europa, perhaps the airport personnel in Miami or Madrid."
Points négatifs : "Seats were very close in front of you. Then my seat did not recline so for the 8 hour flight I had lady in front of me basically in my lap. Flight attendant said I could walk around and look for other seat....didn't offer to see if other seats were available, didn't appear so. Also had teenage son with me did not want to leave him."
Points positifs : "Cartoons on tv (for kids)"
Points négatifs : "the plane is too tight"
Points négatifs : "Baggage policy misleading."
Points positifs : "A vrai dire pas grand chose, une des pires expérience de ma vie en therme de vol"
Points négatifs : "- Personnel pas souriant du tout et pas de service (il faut aller se servir de l'eau au fond de l'avion) - Retard systématique - Le personnel nous refuse le service d'autre boisson que de l'eau - Aucune information en anglais - L'hôtesse s'endort avant l'atterrissage à Zurich et fait sont contrôle en courant et sauvagement"
Points positifs : "A vrai dire pas grand chose, une des pires expérience de ma vie en therme de vol"
Points négatifs : "- Pas d'écran sur un long vol - Personnel pas souriant du tout et pas de service (il faut aller se servir de l'eau au fond de l'avion) - Retard systématique - Le personnel nous refuse le service d'autre boisson que de l'eau - Aucune information en anglais"
Points positifs : "The crew were faultless, friendly and attentive."
Points négatifs : "The flight was cramped. For a shorter flight from Madrid to Tel Aviv Air Europa uses a state of the art Boeing 787 Dreamliner which lives up to its name. Why they don't use this aircraft for the long haul flight beats me. I'd rather be comfortable for 10 hrs and suffer for 5 instead of the other way around. Still, looking forward to the last leg home."
Points positifs : "Flight crew was accommodating. Moved us to an empty row so our infant child could stretch out and sleep."
Points négatifs : "Have to pay to secure seats in advance. No access to a bassinet even though we were traveling with an infant"
Points négatifs : "Delayed for full day today n Madrid did not get put on the next flight but flights that were much later:("
Points positifs : "Food was good. Crew was friendly but not attentive at all."
Points négatifs : "Left late; 40 minutes. The Airbus A340 business class seats from JFK to MAD have a serious design flaw. Three people had their cell phones or iPads slip down the side of the seats, requiring the seats to be disassembled in flight, and getting down on the floor to reach in and get it....if you have small enough hands. Boeing aircraft are far better quality. Noisy aircraft, again, not Boeing quality."
Points positifs : "Le premier vol"
Points négatifs : "Le deuxième vol"
Points négatifs : "No screens. On planes. Food too little."
Points positifs : "I like that they sold yogurt in squeeze packets for my toddler. However, I was disappointed that it wasn't available on both of our flights."
Points négatifs : "The boarding process in Europe isn't the same as in the United States. Handicap and small children are usually boarded first and routes are called in groups. In Europe all the passengers make a line and wait to board a plane. We stood in line for an hour! I only stood in lime because we have a toddler, stroller, Diaper bag, carry on, etc. Air Europa only requested that small children board the plane first on one of our flights. We flew on 3 fpr their planes this vacation."
Points négatifs : "The food was terrible."
Points positifs : "Food is poor , pasta have not taste n the portion not enoug"
Points négatifs : "Retard 1h40!!!!!"
Points positifs : "Confort Équipage au top"
Points négatifs : "Absence de divertissement Repas ou boisson payante Embarquement en retard"
Points positifs : "Équipage sympa"
Points négatifs : "La nourriture Système de divertissement qui ne Marche pas Confort pas top Embarquement en retard"
Points positifs : "Wide body aircraft."
Points négatifs : "Flight attendants were very rude apart from that it was great"
Points négatifs : "Food was paid although it was not a surprise. We did not have anything so can't really judge here? No onboard entertainment."
Points négatifs : "I had to add luggage into the booking. In short, that is impossible to do on the website, and very little information about luggage in the booking procedure. So, the passenger didn't take any changes and asked me to book flight with another airline. Which I did, and found out that canceling is not a thing that you do either...."
Points négatifs : "Bad services, and the staff too"
Points positifs : "the crew"
Points négatifs : "comfort, there were small space for our legs The food , the worst i have ever seen"
Points positifs : "Equipment and crew on both Paris to Madrid and Madrid to Miami were good. On time and as pleasant as economy air travel today can be. No food or entertainment to rate on Paris -Madrid leg."
Points négatifs : "Distance between landing gate in Madrid and departure gate too long. (Sign says 31 minutes walking time!) Also very long distance between landing gate and luggage claim in Miami - I don't know what passengers who can't walk well do."

Use less plastic. Use biofuels. Use solar panels and electric vehicles.

The seat il very hard.

Franchement pour l’instant la meilleure compagnie low-cost avec laquelle j’ai pu voyager.

40 minutes de retard pour le vol aller et une heure de retard pour le vol retour !! A 176 euros le billet pour faire Montpellier Nantes c’est une honte !

Tous bien passe

50€ la valise ! Voleur

Avec une heure de retard, je n’ai pas pu le prendre. Merci.

Compagnie en papier toilette…. Plus jamais impossible de modifier billet retour 72h avant.

Points positifs : "Accueil"
Points négatifs : "Sièges trop rapprochés, confort très moyen"
Points positifs : "Quick flight, arrived early! That part was great!"
Points négatifs : "Boarding is a joke. Everyone hoards the gate and there is no organization. Recommend using boarding zones. Italians have no idea how to make lines."
Points positifs : "Personnel de bord pro, ponctualité."
Points négatifs : "Confort, micro du commandant de bord."
Points positifs : "Les mesures COVID, l’équipage et la cabine en général"
Points positifs : "Respect des horaires"
Points négatifs : "Politique des bagages et leur coût !"
Points positifs : "Rapide"
Points négatifs : "Avion non nettoyé"
Points positifs : "Excellent en tout merci de votre recommandation"
Points négatifs : "We did not arrive on time to the flight because our conection delayed and the airfligt company did nothing to help us."
Points positifs : "Perfect!"
Points négatifs : "Beware of checked baggage, the costs are astronomic (around 60 usd per bag)"
Points négatifs : "High baggage and other fees that are not publicized. Web site just says check bags start at 15 euro, actual price was over 50 euro."
Points positifs : "Simplicity and welcome with a smile"
Points négatifs : "The departure gate was far"
Points positifs : "RAS"
Points négatifs : "La "confiscation" avant la montée à bord de mon bagage à main afin de le mettre en soute. D'autres personnes avaient plein de sacs en plastique et elles ont pu monter à bord avec. J'en conclus que les sacs en plastique sont prioritaires sur les valises normales en tant que bagage à main!"
Points négatifs : "To check a bag is about $75 if you do it at airport. We witnessed a number of people who had done carry on from Athens to Santorini not be able to do carry on back. It's a scam on the Island. The bin in which you have to fit your bag is smaller on Santorini."
Points négatifs : "Prélèvement de 1O EUROS sur mon compte en passant par vos services. Je n'ai pas eu connaissance de cette information . Nourriture très moyenne, voire médiocre."
Points positifs : "Tout est bien indiqué, on est pas perdu dans l'aéroport."
Points négatifs : "Un peu d'attente pour l'embrquement. Retard à l'allé mais pas dramatique. La nourriture est chère mais cest comme ca dans les aéroports. Le verre d'eau n'est pas gratuit dans l'avion? Il n'est pas proposé en tout cas"
Points positifs : "Accueil, le pilotage à été très bon, le voll dans sa globalité"
Points négatifs : "Les boissons sont payantes au vue du coût du billet de vol"
Points positifs : "Checking and boarding were easy. Also email reminders were helpful."
Points négatifs : "Could they spare a drink of water? They charged extra for everything, including the air you breathed."
Points positifs : "Not much"
Points négatifs : "Boarding process stinks. You have 2 groups but board them all at the same time well let's say start to board by having us wait outside for 20 minutes in 90 plus heat. No water then stand on a hot bus for another 15 or 20. If we want a water after heat stroke it's 2.50"
Points positifs : "Not much cheap airline that get you to book a cheap fare then over charge you on everything else. Surprised these crooks don't charge for air. If you are flying business with no luggage it's ok."
Points négatifs : "Way we boarded a b all together sucked. Why have 2 groups when its first come first in. Wait in airport no seats then stand in a hot bus move to a hot plane and pay 2.50 for water long after flight started . Waters should be given as soon as you sit down in such conditions"
Points positifs : "Organization in boarding the plane"
Points négatifs : "When i read the baggage rate, its only 20 euro, when i got there its 40 euro the lady told me its cheaper on line cuz i was there 6 hours early. I didnt know that i have to buy the baggage ahead of time. It would be nice if its highlighted in red when i bought the tix. Also i had to pay extra 30 euro bec i didnt chk in on line, seriously? What is the point of having a chk un counter? Also i was told to come back 2 hours before my flight . As i said i was there 6 hours eatly, when i came back the chk in on line is already closed. Im sure its a common problem , a lot if ppl paid extra and were complaining, they could have told us or have a sign there. Dont u think 30 euro is a lot to pay for not chking in? Is it only in europe? Its better when we book that ppl shld be warn of the pronlem, i paid extra 210 euro bec there are 3 of us plus the internet there suck at the airport , if you get in on the internet in 2 mins you are out or cant get in gor hours"
Points négatifs : "I booked an afternoon flight on Volta. They changed me weeks later to a morning flight. I told them I wanted to cancel my earlier flight and preferred a refund instead. I have never received credit for my cancellation."
Points positifs : "It was a quick flight."
Points négatifs : "They took me and my wife's carry on, that we had already stored in the over head cabins on 3 flights before this one and told me it was to big. Then they made me pay 120 Euros and asked me to take the bag out to the plane. When I got to the plane the men working with the suitcases said my bag was more than capabale of fitting overhead and let me take it up. So they charged me 120 Euros extra for nothing and only did this once they saw my American Passport."
Points négatifs : "3 h de retard peu d'informations"
Points positifs : "Ponctualité et services de cabine"
Points négatifs : "La dimension non standard du bagage de cabine comparée aux autres compagnies aériennes"
Points négatifs : "En plus de cela , nous avons repris le même vol à Toulouse ( aéroport le plus proche ) : vol retardé et avons dû payer un supplément de 30€ car l enregistrement par le site n a pas fonctionné"
Points positifs : "A flight es eventually arranged"
Points négatifs : "There was zero communication from Volotea over 12 hours of being stuck when a flight was delayed. For a long time I thought the flight was cancelled. Now that I am trying to seek compensation via EU guidelines they are similarly evasive and not helpful."
Points négatifs : "Les surcoûts non annoncés (30 euros pour éditer un billet à l'aéroport !). Le retard et l'absence de prise en charge à l'arrivée (plus de bus / train vers Strasbourg), nécessité de prendre un taxi à 40 euros au lieu d'un ticket de bus à 2 euros..."
Points positifs : "Accepted phone scans of our boarding passes. Decent price Nice crew Left a little late but still managed to arrive 15 minutes early on a one hour flight."
Points négatifs : "I only gave one star for food but I didn't buy any food so I would rather have a "not applicable" category."
Points positifs : "La rapidité"
Points négatifs : "Rien"
Points positifs : "Le professionnalisme de l'équipe"
Points négatifs : "Rien le ✈ vol était très court"
Points positifs : "Pouvoir embarquer depuis une vraie aérogare (pas le MP2) La durée du vol (1h) Le personnel navigant"
Points négatifs : "Retard de 30mn au décollage, à l'aller comme au retour Devoir utiliser les bus pour accéder aux avions Le confort des sièges L'espace disponible aux jambes"
Points positifs : "La musique au décollage et à l'atterrissage est plaisant Personnel agréable"
Points négatifs : "Pris excessif sur le bagage en soute Au décollage, Trop d'attente à l'extérieur de l'avion Repas mal organisé ( trop de manquant), cher et pas très bon"
Points positifs : "La gentillesse du personnel de bord, leur accessibilité et leur bonne humeur"
Points positifs : "Helpful and smiling staff , seats have good leg room , time of departure was accurate"
Points négatifs : "No food or entertainment"
Points positifs : "Convenient straight flight to Bordeaux"
Points négatifs : "Inappropriate behavior from the crew. One stewardess heavily flirting with a passenger, exchanging phone numbers. 45 minute delay while waiting to take off. Crew just chatted, laughed. Unacceptable to buy your snacks/drinks?!??"
Points négatifs : "Le billet pris était un cadeau pour ma mère mais par erreur j'ai indiqué mon prénom au lieu de celui de ma mère. Le standard téléphonique n'a rien voulu savoir et nous a demandé 790 euros pour pouvoir changer le prénom sur le billet. Évidemment les prix volotea sont attractifs mais au moindre problème, des sommes exhorbitantes sont demandées. Résultat: ma mère a pris la voiture mais nous avons perdu 200 euros."
Points positifs : "minimum fuss from beginning to end, and no bombarding by emails. their staff all handle carry-on luggage discreetly even when slightly over sized ... Compliments to Volotea."
Points positifs : "Départ à l'heure arrivé en avance. Le confort correspond a ce qu'on est en droit d'attendre pour le prix payé"
Points négatifs : "la navette de la gare St Jean à l'aéroport"
Points négatifs : "Paiement de 30 euros pour imprimer un papier de 20cm*10cm : c'est tout simplement du vol organisé."
Points positifs : "Staff was friendly"
Points négatifs : "Flight was delayed, planes are old, no entertainment and boarding process was unorganized"
Points positifs : "Personnel poli et avion silencieux"
Points négatifs : "Frais excedentaire de volotea"

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