Trouvez un billet d’avion pas cher pour Boston

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Aller-retour
Économique
Zurich (ZRH)
Boston Logan Intl
ven. 3/12
ven. 10/12
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mars

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décembre

Prix moyen aller-retour

605 €

Bonne affaire aller-retour

301 €

Bonne affaire aller simple

177 €
Meilleure période pour échapper aux foules, avec une baisse moyenne des prix de 6%.
Période la plus populaire pour voyager, avec une hausse moyenne des prix de 14%.
(prix moyen sur les 2 dernières semaines)
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Astuces pour trouver un vol pas cher pour Boston

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  • Réservez au moins 3 semaines avant le départ pour obtenir un prix moins cher que la moyenne.
  • La haute saison est en janvier, novembre et décembre, et mars est le mois le moins cher pour partir à Boston.
  • Saisissez votre aéroport de départ préféré et vos dates de voyage dans le formulaire de recherche en haut de page pour découvrir les dernières offres de vols vers Boston.
  • L’aéroport international de Boston Logan (BOS) propose un service d’assistance au passager à proximité des espaces de récupération de bagage de chaque terminal. Les employés de l’aéroport en charge de vous fournir toutes les informations nécessaires sur les services de l’aéroport, les parkings ou une assistance en anglais sont reconnaissables à leurs tenues de couleur bordeaux et vert forêt.
  • Il est possible de se rendre en ferry dans le quartier des affaires de Boston ainsi que dans les villes de Hingham et Hull directement depuis l’aéroport. Un trajet en jusqu’à l’arrêt Long Wharf qui dessert le centre-ville de Boston revient à $9.25 (8,25 €). Il faut compter $18.5 (environ 16,5 €) pour rejoindre les villes de Hingham et Hull qui sont situées au sud de Boston.
  • La ligne de bus Silver Line permet de se rendre au terminal de bus South Station, situé à proximité immédiate du centre-ville. Le trajet est gratuit et direct depuis l’aéroport.

FAQ - Réserver un vol pour Boston

Quelles compagnies aériennes ont des politiques d’annulation flexibles dues au COVID-19 pour les vols vers Boston Logan Intl ?

Quel est le vol le moins cher pour Boston ?

Quelles compagnies proposent des vols pour Boston ?

Quelle est la distance entre l’aéroport de Boston et le centre-ville de Boston ?

Comment s’appelle l’aéroport de Boston ?

Est-il possible de se restaurer à l’aéroport ?

Y a-t-il des navettes à l’aéroport ?

Comment KAYAK trouve-t-il des prix aussi bas sur les vols pour Boston ?

Comment la Prédiction des prix KAYAK peut-elle m’aider à savoir quand réserver mon billet d’avion pour Boston ?

À quoi correspond l’option KAYAK Mix dans les résultats de vols pour Boston ?

À quoi correspond l’option « dates flexibles » de KAYAK, et comment peut-elle m’aider à trouver un vol pour Boston ?

5 meilleures compagnies proposant des vols pour Boston Logan Intl

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK

8,0
SWISS
Note générale basée sur 9 086 avis
8,2
Embarquement
7,9
Confort
8,6
Équipage
7,7
Divertissement
7,9
Repas
Avis sur la compagnie

Points positifs : "Livraison bagage rapide à Geneve Distribution d'une bouteille d'eau Départ retardé mais arrivée à l'heure"
Points négatifs : "Pas de Lounge Lufthansa à l'aéroport de Barcelone"

Points positifs : "Personnel assez souriant. Pourtant lors de l'embarquement nous devions attendre dans le couloir froid, mieux d'attendre avant la porte."
Points négatifs : "A l'arrivée à l'aéroport de CDG le personnel de nettoyage a ouvert la porte arrière de l'avion pendant que nous étions en train de sortir à l'avant. Assez désagréable ce froid et ne pas attendre que nous étions tous sortis."

Points positifs : "Amazing crew and great comfort"
Points négatifs : "Entertainment system didn't work. Couldn't hear movie at all with headphones provided and screen very hard to use and just stopped several times. Even after crew reset it twice, still problems."

Points positifs : "The meals were awesome, flight great!"

Points négatifs : "Flight delayed due to technical issues, boarding crew said there was a hole in the plane and that it might be canceled. After a long delay we finally tookoff. Plane was very cramped and very little room for the legs. Food and entertainment were average and fine."

Points positifs : "Personnel au top (Adria Airways) Embarquement très bien même si transfert en bus depuis le terminal"
Points négatifs : "Pas de commentaires négatifs. Pas de grosses prétentions pour un vol d’une demie-heure"

Points positifs : "Personnel toujours aussi souriant et pro. Embarquement un peu chaotique."
Points négatifs : "Places limitées pour les jambes et si celui de devant descend le dossier de son siège autant dire qu’on ne respire plus. On ne voit pratiquement rien sur les écrans selon où est situé dans l’avion"

Points positifs : "My husband was on a business trip and his company booked him in business class. Economy was overbooked they cave me a free upgrade so I could sit with him!"
Points négatifs : "Cost of extra bag. Also size limit for overhead carryon"

Points positifs : "It was an okay flight. Nothing spectacular!"
Points négatifs : "Shorter lay over Better entertainment choices The inflight charging was a joke, did not work in both sectors ."

Points négatifs : "La ponctualité"

Points positifs : "Thank you for waiting for us. We were delayed. I appreciate not missing our flight."

Points négatifs : "La prise en compte des bagages en soute. Le fait que le prix du billet ne comprenait pas les bagages en soute n'était pas clairement précisé."

Points positifs : "Le personnel naviguant, l'avion la gentillesse"
Points négatifs : "Le fait que Swiss est devenu une espèce de easyJet de Lufthansa. Vraiment triste. Même plus de service business alors que chez Lufthansa on continue d'avoir les petits plats"

Points positifs : "Le personnel toujours aussi souriant et agréable"
Points négatifs : "Cette impression que Swiss est devenu le easyJet de Lufthansa. Même en business fini le petit service avec des plats raffinés. Bien triste"

Points négatifs : "Very good!"

Points négatifs : "Very nice company!"

Points négatifs : "Selon moi, Pas assez de choix de Musique et de Film."

Points positifs : "Gentillesse du personnel"

Points positifs : "Siège confortable. Personnel attentionné. Service impeccable."

Points positifs : "The flight was smooth and on time. The flight crew did everything alright."
Points négatifs : "Connecting flights. All lies, no cooperation. Not a small airport as it takes nearly half an hour to get to Gate E. Too few characters allowed to explain all we went thru."

Points positifs : "Équipage très sympathique vol rapide"

Points positifs : "There was an abundance of drink carts and dining options, snacks. Thank you!"
Points négatifs : "Some of these planes need improved entertainment systems. Half did not work."

Points positifs : "Snack & boisson inclus, embarquement rapide et vol arrivé en avance!"
Points négatifs : "Vieil avion où les secousses se font vraiment sentir beaucoup!"

Points positifs : "De la place pour les jambes, vol à l'heure, embarquement rapide"
Points négatifs : "Vieil avion, écrans vraiment pas top (vieillots, pas du tout user friendly), réveil difficile (pleines lumières allumées 1h30 avant l'arrivee apres qqs heures seulement où elles étaient éteintes)"

Points négatifs : "Poor desk service Food at breakfast A joke"

Points négatifs : "Same reason as above."

Points positifs : "I like the service, the crew and the overall experience of flying Swiss."
Points négatifs : "I fly this route around 6 times a year and the planes get older and older. wish they would update the aircrafts on this route at some point"

Points positifs : "Les hôtesses et les Stewart très professionnels ! Repas assez bon, sièges confortables et films récents disponibles ! Bon vol malgré les perturbations"
Points négatifs : "Embarquement... J'avais parlé à un membre à l'embarquement pour avoir une place avec plus d'espace pour les jambes... On m'a promis de trouver une solution pour qu'à la fin la personne ne vienne même pas me dire en face qu'il n'y avait pas de solution. On m'a simplement dit que le vol est complet et que j'aurais du penser à cela avant... Pas très professionnel !"

Points négatifs : "Pas de chocolat Oups"

Points positifs : "Le vol de Swiss était comme d'habitude agréable et sympa. Il n'y a vraiment pas grand chose à redire."
Points négatifs : "Le soucis se situe souvent dans les aéroports, notamment celui de Tegel à Berlin. Je vous déconseille fortement d'y atterrir, c'est vraiment inadapté et des infrastructures vraiment désuètes."

Points positifs : "The stewardesses were absolutely amazing, asking/ offering beverages in between main meals t/ out the whole flight! They were just doing their job above and beyond! Wonderful crew especially the girls in the section 30’s on the side FGJK, THANK YOU SO MUCH! YOU WERE AMAZING!"

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "J'avais réservé le vol chez ANA (joint venture) : impossible de pouvoir réserver un siège puisque le vol est opéré par Swiss. Chez Swiss : impossible de réserver puisque j'ai réservé chez ANA... Repas franchement mauvais, rien de japonais, pas de chopsticks alors que la moitié des passagers étaient japonais. Divertissements : équipement vidéo d'un autre âge !"

Points positifs : "Le surclassement en business mais surtout le check in automatique via KAYAK, les avertissements sur le retard via KAYAK trips et l’information sur porte d’embarquement et le numéro de carrousel pour récupérer son baggage sur l’app KAYAK- Merci KAYAK"
Points négatifs : "Le facial spray de Swiss et les chaussettes qui ne sont pas très agréable!!"

Points négatifs : "Swiss Air allowed us to book a flight with 45 minutes to connect. First flight came in a few mixtures late, but then we had to wait our long turn to deplane, get on bus and wait for it to fill up with all slower passengers, drive to terminal, make it through passport control, take train to other terminal, and run 20 gates down where they were looking for us. We made it with 1 minute to spare from takeoff. They knew our bags were connecting and they made it. If they could've expedited our passage with a club car it would have been excellent."

Points positifs : "Avion neuf et confortable. Collaborateurs à bord très sympathique et souriant. Siège ultra confort. Un vol en douceur"
Points négatifs : "Pas de divertissement dans l’avion."

Points négatifs : "Je n’ai jamais pu embarquer avec mes deux enfants la compagnie ne m’a jamais envoyé le scann code pour l’embarquement"

Points positifs : "Crew"
Points négatifs : "Too hot on plane, despite several requests to turn up air conditioning. Would be nice if pilot gave a few more updates as to why we sat on the tamac so long."

Points positifs : "Mobile check in worked well. Onboard service is very good, with decent food and complimentary beverages including beer and wine. Seats are relatively comfortable. Extensive selection of TV and movie entertainment."
Points négatifs : "Boarding was a bit helter skelter. It’s a rather annoying that selecting seats is only available for an extra fee. The A340s used on this route are getting a little on the old side, and the once state of the art in seat entertainment system has a tendency to crash frequently and require lengthy reboots."

Points positifs : "The crew was superlative, and after I was stuck for an hour at passport control I found the captain waiting with my dog(in his crate) to make sure of his well being. He said he made sure he kept the climate control at 20c the whole time on the plane. You hear all these animal horror stories but this went above and beyond."

Points positifs : "Mon bagage explose retrouvé dans un sac. Le contenu y était la fermeture de la valise avait lâché. JPL l"
Points négatifs : "Le repas ....pas bon"

Points positifs : "The entertainment and food was very good. I also think having fresh fruit available in between meals is one of the most appealing things about SWISS."
Points négatifs : "For some reason, one of the air hostesses refused to let me use the restroom. For over five hours I tried to use the restroom and she kept yelling at me to sit back in my seat, in spite the fact that several other people were using the restroom and several other people were up and moving about, she singled me out and wouldn't let me get up without harassing me. Eventually I appealed to another one of the flight crew who allowed me to urinate, but it was over five hours I had to pee and was inexplicably not allowed to."

Points positifs : "On a bien arrivé."
Points négatifs : "Le retard de vol a été embattant."

Points positifs : "Very good overall quality nothing to say. It was just smooth and safe. Very short flight so..."
Points négatifs : "None"

Points positifs : "The most difficult problem I have to deal with in airline transportation occurs when the fellow traveler in the seat in front of me decides to drop their seat back into my lap. The seats are so close together that when the seat in front of you is all the way back the following happens: 1. You can no longer view the monitor on the seat back. 2. You cannot eat or write from your tray top. 3. You have great difficulty getting out of your seat. 4. You have great difficulty keeping from severely injuring the occupant of that seat. The way to deal with this is to get out of your seat. Stand in front of the offending passenger and as politely as you can as him or her to refrain from dropping the seat back so far. But the airline should not put you in this situation."

Points positifs : "Unlike some airlines the cabin crew is professional in appearance and behavior- courteous and pleasant. My husband and I enjoy the fact that ski equipment is taken without additional charge. The direct flight to Zurich is very convenient."
Points négatifs : "Having to pay for seat selection"

Points positifs : "Even though the flight was very short, the team moved quickly through the cabin ensuring everybody had a drink and a snack. They looked quite concerned when I turned down the pretzel sandwich, so I accepted and found it quite good! Also, team made sure my parent with reduced-mobility had a good boarding and transfer experience."
Points négatifs : "As always, seats are narrow. And the "neighbors" were normal-sized. The usual struggle for elbow "air-space" occurred."

Points négatifs : "Manque le petit sandwich"

Points positifs : "La modernité de l'avion"
Points négatifs : "Les turbulences de fou"

Points négatifs : "Reviewing Business class Nothing memorable at all. An ok dinner after take off followed by a tiny salad 8h later before landing. Quite minimal for such a long flight. The entertainment system needs special mention for its awfulness. The system in Business class would be considered poor even in Econ - small screen, terrible picture quality and a painful, prehistoric interface."

"Repas disponibilité du personnel confort d’installation ponctualité"

"Parfait"

"Excellent"

"Je suis un Franco Americain de 63 ans residant aux US depuis 38+ ans. Apparement mon retour vers Miami a ete booké sans baggage !!!??? De toute evidence une grossiere et innacceptable erreur !!! Comment puis rentrer chez moi sans bagagge ??? Imaginez ma surprise quand Air France m'a informé au "checkin" que mon billet de retOur n'incluait pas un baggage et a refusé de me laisser embarquer avec ma valise de 21 kilos si je ne payais pas un " suplement de €60. A €960+ ce billet ne qualifie pas particulierement de billet "discount"!!!??? Pour compliquer les choses encore un peu plus suite a un traumatisant vol de picpokets dans le metro parisien qq jours avant mon retour je n'avais plus de carte bancaire. Depuis presque 40 ans de voyages entre mes 2 pays je n'ai jamais eu une experience plus desagreable et humiliante dans un aeroport. De retour en Floride a la maison je suis stressé triste humilié et terriblement deçu par ce dernier jour dans ma ville lumiere de naissance."

"The terminal on my ticket was different than the gate number. We went through security and had to take a 15 min shuttle to a different terminal. Why not just go through security there? There were also no attendants at the gate to discuss seat assignments. My husband and I didn’t have seats together. Try on board crew was great, but the airport experience was lacking."

Points positifs : "The seats were very good. The crew was helpful and friendly."
Points négatifs : "We had a connection in Detroit. The flight from Seattle to Detroit arrived about 30 minutes late, and we barely made the connection. Apparently Delta had not told the Detroit-Boston flight to wait a few minutes for us. We did make the connection, but we arrived at the gate with no seat assignment (we had been bumped the day before from our original flight because of a mechanical problem) as the plane was loading. Had we missed the flight, we would have had to spend the night in Detroit and go to Boston the next day. Delta should have told the gate agent that we were coming."

Points positifs : "L’accueil et l’aimabilité du personnel qui laisse à désirer. Le confort est vraiment mauvais. Le dinner était vraiment léger."
Points négatifs : "La Nourriture, le personnel, le confort."

Points positifs : "The crew was very professional and polite, my flight attended (blond lady) was very pleasant and very professional. She should be promoter to teach others how to be professional without kiss passenger's a*s."
Points négatifs : "Could be better if the check in line employee were be able to sell one way ticket to Boston at 13:20hr , instead I had to purchased round trip just to get at my destination at planned time. Also I had to pay 30 dollars to go get the next flight at 18:59hrs , which was extremely inconvenient."

Points positifs : "Amazing crew!"
Points négatifs : "NA"

Points positifs : "Smooth flight. Crew friendly."
Points négatifs : "More leg room"

Points positifs : "Friendly crew"

Points positifs : "Easy"
Points négatifs : "Wifi"

Points positifs : "Very friendly crew!"

Points positifs : "Poor service overall. Seats were just like in the economy area, not much different."
Points négatifs : "Better service"

Points négatifs : "Middle seat. Big guys dont fit well there"

Points positifs : "Service was great."
Points négatifs : "It was a shortest duration flight of the three so I couldn’t point out here what was lacking. Thank you!"

Points positifs : "I like the entertainment on Delta."

Points négatifs : "Smooth flight, great crew."

Points positifs : "There were 12 delays. No help and I slept overnight in the airport. Worst experience I will never fly delta again"
Points négatifs : "Everything"

Points négatifs : "Check in was terrible- long wait just for drop off of already checked in bags"

Points positifs : "The crew was ok. The seats was good :)"

Points positifs : "The crew was good. Now fast but good."
Points négatifs : "The food was pretty basic."

Points négatifs : "Wifi didn't work"

Points positifs : "Food, timeliness, comfort"
Points négatifs : "Not sure"

Points positifs : "Équipage commercial chaleureux et efficace"
Points négatifs : "Angle inclinaison des sièges de première"

Points positifs : "Liaison quotidienne fiable"
Points négatifs : "C’est un petit jet avec espace limité"

Points négatifs : "Tout"

Points négatifs : "Le choix des films, la nourriture, l'information de vol sur la tablette"

Points positifs : "Personnel courtois"
Points négatifs : "2h de retard ..."

Points négatifs : "The fact the the toilette was kitty cornered in the mid cabin bathroom is a joke on modern society."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "The flight attendants skipped many rows of people not offering food or beverage. I wasnt sleep so not sure why I wasnt asked did I want a beverage or snack"

Points positifs : "Zéro sourire! D'après moi, ils n'avaient pas envie de travailler ce matin..."
Points négatifs : "Le wi-fi ne fonctionnait pas, aucun dvd, même pas de prise usb pour charger nos téléphone, siège très étroit! On pouvait dire quand le pilote ralentissait et accélérait tellement c'était fait brusquement! Rien à voir avec mes 2 premiers vol..."

Points positifs : "L’horaire Respectée"
Points négatifs : "Rafraîchissements peu de choix"

Points positifs : "tout"
Points négatifs : "le confort des sièges"

Points positifs : "tout"
Points négatifs : "le confort des sièges"

Points positifs : "?"
Points négatifs : "Un autre transporteur! Vol retardé + déglaçage +attente sûr tarmac = vol de transfert raté = 4 heure d’attente a l’aéroport résultat départ de Montréal à 9;00 pour arriver à Kansas à 23:00h"

Points positifs : "Vol retardé + Déglaçage + atttente sur le tarmac pour laisser atterrir un avion en priorité = Arrivé en retard pour le vol suivant = résultat attente de 4 heures à l’aéroport pour prendre le vol suivant. Départ de la maison 8:30 arrivé à destination 22:00 Montréal/Kansas!!!"
Points négatifs : "Un autre transporteur!?"

Points négatifs : "WiFi didn't work"

Points négatifs : "I could not sleep on my return flight, as I am a woman travelling alone and I was seated next to a young man, when there were plenty of free seats in the rear, where some guys were spread out among 3 seats sleeping."

Points positifs : "Le personnel de Board a ete formidable. Le siege etait tres confortable"

Points positifs : "Le choix de films"
Points négatifs : "Pas beaucoup d espaces, personnel peu sympathique, écran qui ne marchait pas bien du tout (avance rapide sans demander, impossible de revenir en arrière), pas de bagages à l arrivée"

Points positifs : "small and uncomfortable"
Points négatifs : "respectful size seat"

Points négatifs : "Flight continually delayed so I had to drive to Chicago and take an American Airlines flight - that cost an additional $700"

Points positifs : "Really nice flight crew who braved the storm to get us home when everyone else was getting cancelled."

Points positifs : "Tout est dit plus haut"
Points négatifs : "Tout est dit plus haut"

Points positifs : "Sky Priority L’espace pour les jambes"
Points négatifs : "La classe premium est devenu du gros n’importe quoi! Les petites attentions ne sont plus là ( cône de bonbons). Le personnel de bord disparaît après le service du repas et ce, pour le restant du vol. Les rideaux séparateurs restent ouverts! Quant au confort des sièges, n’en parlons même pas! Dur sur les fesses, le dos, les jambes et le sommeil! Bref, cette classe n’a plus rien de premium!"

Points négatifs : "Ras puisque j'ai pas pu le prendre!"

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Ils ont annoncé un retard d'une heure reçu sur mon email, je suis donc allé à l'aéroport pour le nouvel horaire et quand je suis arrivé il venait de fermer le vol et ont refusé de me laisser monter! J'ai donc raté l'avion, ils m'ont donné un billet gratuit par contre je n'ai pas pu être à mon rdv qui était important"

Points positifs : "Convenience. Smooth ride. On time. Great staff."
Points négatifs : "N/A"

Points positifs : "Personnel professionnel et accueillant, départ et atterrissage à l’heure"

"Super comme compagnie"

"Excellent service from Boston to cairo and hurghada"

"The food was great"

Points négatifs : "Très bien à heure un avions trop propre"

Points positifs : "all perfect"
Points négatifs : "all was perfect"

Points négatifs : "Awesome"

Points positifs : "After we missed our flight, we were provided with terrible customer service."
Points négatifs : "We were told to go to the wrong gate. After we missed our flight, we were charged 880 USD to book for the identical flight the following day. We were taken around in circles inside the airport. Absolutely unacceptable. Would not recommend."

Points positifs : "The food was good and the service was mostly good."
Points négatifs : "Our cabin was very warm and seats were uncomfortable."

Points négatifs : "Food wasn’t good"

Points positifs : "They were more or less running on time and the crew were polite and helpful."
Points négatifs : "Change up the menu every year."

Points positifs : "Toute était très bon depuis le début jusqu'a la fin. Très en écoute. Excellent ..."

Points positifs : "The cabin crews on Turkish work very hard. The food is well prepared ,"
Points négatifs : "Nil"

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Rien"

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Rien"

Points négatifs : "They ran out of the food option I preferred. When I asked if another Food cart might have one, I was told they were completely gone. A few minutes later o heard my preferred meal choice offered to another guest."

Points positifs : "Super efficacité au desk 'cas speciaux' de Turkishairline Ils m'ont imprimé ma carte d'embarquement en 3 minutes"
Points négatifs : "Pas de réseau à l'aéroport Pas de rappel de kiwi pour s'enregistrer"

Points négatifs : "Bagage non reçu. Un bagage sur 10 bagages, quelle mauvaise organisation"

Points positifs : "L'organisation."
Points négatifs : "L'équipage ne fais pas d'effort pour comprendre ce qu'on lui demande dans une autre langue à part l'anglais. C'est un vol international et je pense que c'est important de parler français aussi."

Points négatifs : "La cuisine est vraiment horrible"

Points positifs : "The food in Economy was some of the best I've ever had and the crew was very friendly."

Points négatifs : "Le manque de sollicitude pour établir le billet pour la connexion IST YUL, suite à la non connaissance du nouveau contrôle AVE pour les entrées au Canada."

Points négatifs : "The food wasn’t good and the service the palet wasn’t very good"

Points positifs : "Un grand merci pour avoir été surclassés lors de ce vol qui fut des plus agréable . Le personnel a été charmant et compète a l’aerop et pendant le vol !"

Points négatifs : "Priority boarding was messed-up - no queue discipline was even attempted by the gate staff. The business class seats were uncomfortable and not comfortable to sleep in. The footrest was not long enough and the feet were dangling in the air. The blanket and bedding was provided almost 3 hours after take-off Worst of all was baggage handling. Our luggage was severely damaged. The handle to the suitcases was torn off. In addition the bags and the contents were wet when we received them in Boston. IT had been raining in Istanbul and it seems the bags were left out in the open. I've been trying to get Turkish to repair the torn-off handles but I'm constantly hitting a wall. I have filed a claim but the support staff sends extremely brief denials with no explanation."

Points positifs : "Tout a été excellent"
Points négatifs : "Rien ne m'a déplu"

Points positifs : "I traveled solo with 2 toddlers. It was obviously not the best flight I’ve had but the staff was super helpful. The flight attendant got me the changing table ready every time I had to change my daughter. And always they helped me to stay with one of my kids when I had to take the other one to the bathroom. They were really kind and offered many kids related stuff (headphones, baby care kit, kids travel kit, etc.) Plus the food was amazing as always in Turkish Airlines."

Points positifs : "gentillesse de l'équipage, propreté de l'avion"
Points négatifs : "2 bagages cassés au retour dont une ouverte"

Points négatifs : "The crew was not very warm and/or welcoming - they were short, impersonal, and kind of cold"

Points positifs : "ils sont toujours à l'écoute et attentionné Parfait en globalitees"

Points positifs : "Très pratique,gagne beaucoup de temps partout où nous allons."

Points positifs : "Très pratique"

Points négatifs : "Retard du vol dur avec un enfant"

Points négatifs : "Retard du vil dir avec un enfant"

Points positifs : "Rien"

Points positifs : "great food! competent crew. all efficient and good."
Points négatifs : "an extra beverage service in the middle of the flight would be nice, but that's okay."

Points positifs : "Entertainment is good and nothing else."
Points négatifs : "Crew was helpful but with "I am doing you a favor" face which I didn't like. And then I found my instrument damaged which broke me."

Points négatifs : "same, boarding crew was not friendly, and it took a while for boarding."

Points positifs : "good food, enough leg room"

Points négatifs : "This’s the worse airlines that I ever use in my life, in my way back to Boston I get to the airport 2 and half hours before my flight, it was so crowded outside the door, so I didn’t get to check in till like an hour and 10 minutes, Guess what! They didn’t let me in because they close the gate they said?? They have me payed for another thicket to I take the next flight They are so weird, even when you called the customers service they will do nothing for you, like they don’t live in our planet!! Trust me stay away from this turkish airlines"

Points négatifs : "Repas"

Points positifs : "Excellent food Friendly staff who are willing to help"
Points négatifs : "Nothing"

Points positifs : "Everything was great but I particularly liked the meals. Many fine movies. However, The movie viewer on my wife's seat did not work."
Points négatifs : "Flying from Barcelona to get a flight to Boston from Istanbul was a mistake on our part. We saved money but were awake for more than 34 hours"

Points positifs : "Boarding"
Points négatifs : "Line for Lugage Check'in was the same regardless of online checking, which make me to think why bother to check online."

Points positifs : "The actually flight was great- food and crew were very good and professional."
Points négatifs : "Turkish airlines in Istanbul this last trip was the most disorganized and rudest I've yet to experience. They were incredibly disorganized and unhelpful. It was 5am with hoards of people waiting just to go through a tiny security because they closed the entrance for international transfers. No lines and direction whatsoever. It took two hours just to go through simple sercurity. My flight gate, number, and info to Boston was not even posted on the departure screen so I almost missed my flight- I had to go multiple times across the airport to find anyone to ask. The employees were rude and unhelpful. They did not assist or direct anyone or any of the chaos and they were slow and lacked any understanding to people whose flight was ten minutes till take off. Really unimpressed and highly considering avoiding taking them again to the Middle East in the future."

Points positifs : "Merci à Turkish Airlines"

Points positifs : "Crew was extremely pleasant and accommodating. The flight was very comfortable. Everything was done in a timely manner."
Points négatifs : "As a business class passenger I wish our boarding process could have been better and perhaps separated from coach."

Points positifs : "I liked the idea of offering a tour of Istanbul during long connections that Turkish airlines offer. The tour that I went on was a 2.5 hour bus ride with sightseeing from the window mostly - still it was very nice. The people organizing passengers in groups for the tour in the airport however were not so nice. When I said "I have a question", the guy literally ROLLED HIS EYES at me."
Points négatifs : "The crew was somewhat rude and unwelcoming, both in the plane and on the ground. The seat is not comfortable in comparison with other transatlantic flights - somehow the crew and the seats were so much better on my connecting TK flight within Europe."

Points négatifs : "++++"

Points négatifs : "Vol a des heures invraisemblalbles 3:45AM Attente interminable dans bus surchauffé, alors que l aeroport est vide et plein de passerelles sont libres. Turkish economise des droits d aeroports sur le dos de sa clientele Personnel de l aeroport ne fait que taper la discute entre eux alors que la clientele n en peut plus d attendre.."

Points positifs : "Excellent service, entertainment, the food and drink options were good and a 10 hour flight was made as comfortable as can be."

"Le fait de refuser de servir un deuxième verre de vin sous prétexte d’effectifs réduits à cause de la pandémie, Servir de l’eau ou du vin ce ´n’est pas plus difficile ! Aucun choix de repas et une bouillie trop cuite qu’ils osent appeler pasta. Personnel de bord particulièrement expéditif et antipathique. Le pire long courrier de ma vie."

Points négatifs : "Arctic char looked like it really was salmon. Need better selection of contemporary movies. When The Third Man is the most attractive alternative it's not so great. Would like to have seen the attendants more pro-active in asking about beverages and passing out snacks, fruit, etc. Saw just the water, orange juice and apple juice trays being carried around."

Points positifs : "TV series “The Name of the Rose” that I really wanted to watch for some time"
Points négatifs : "Water, water, water... I almost died from dehydration"

Points positifs : "Yes super crew and super seat. ( next to empty seat) Nice new plane"
Points négatifs : "This one couldn’t have been better. Plenty of food snacks and drinks"

Points négatifs : "offering water at regular intervals (or at least once or twice in the entire 8 to 9 hour flight would be good."

Points positifs : "The crew was great."
Points négatifs : "Better seats,better food."

Points positifs : "Je suis allergique à la moutarde et aux à l’avance d’en faire part sur le site d’enregistrement. J’ai tenté d’appeler mais après avoir perdu 20 minutes j’ai abandonné. Conséquence j’ai mangé un bout de pain et une barre tendre! De plus, le personnel était plus ou moins compréhensif et accomodant."
Points négatifs : "Avoir sur le site d’enregistrement la possibilité de faire part des allergies alimentaires.Que l’équipage ai accès à une liste détaillée des ingrédients du menu servi à bord"

Points positifs : "There were so many refreshments and meals for just a 6.5 hour flight. The movie selection was great."
Points négatifs : "Some of the attendants could have been friendlier, but overall they were very available and helpful."

Points positifs : "Le personnel était parfait et proposait de l'eau régulièrement."
Points négatifs : "Le repas n'était pas très bon et j'ai eu faim"

Points positifs : "Smooth. No turbulence. On time."

Points positifs : "Great service. Lovely crew."
Points négatifs : "Legroom was pretty tight, and im short."

Points négatifs : "Retard"

Points positifs : "Ben... Je cherche encore"

Points positifs : "Le service"
Points négatifs : "La nourriture, le retard"

Points négatifs : "Parfait rien a dire"

Points négatifs : "Toujours un plaisir de voyager avec une compagnie de renommée."

Points positifs : "La grande attention et disponibilité du personnel cabine"
Points négatifs : "Quelques soucis avec le système de divertissement,"

Points positifs : "Voler pour la première fois sur un à 320 NEO !"
Points négatifs : "Rien"

Points positifs : "Très Correct"
Points négatifs : "Rien !"

Points positifs : "Personel très pro"
Points négatifs : "Films et divertissement"

Points positifs : "Personel très réactif"
Points négatifs : "Les films et divertissements"

Points positifs : "Mauvaise information"
Points négatifs : "L’embarquement"

Points positifs : "Movie selection, drink selection, crew was awesome."
Points négatifs : "Seats are not the most comfortable."

Points négatifs : "Le retard"

Points négatifs : "Le retard"

Points négatifs : "les faits d‘être m‘a fait loupé la suite de mes transports"

Points positifs : "rien"
Points négatifs : "les retards"

Points négatifs : "Le vol est largement en retard !!!!!"

Points positifs : "Embarquement très rapide, vol ponctuel."

Points négatifs : "Le repas était franchement mauvais. Il n'y avait pluplus de deuxième choix"

Points négatifs : "Les informations à bord etaient incompréhensibles"

Points positifs : "Qualité du service en général: bon Et comme à leur habitude ils proposent un avion récent."
Points négatifs : "Avion surbooké, j'ai été séparé de ma compagne comme beaucoup d'autres passagers... Mauvaise expérience de vol surotut pour 12h de vol. Le personnel de bord à fait son possible pour nous servir au mieux mais on sentait qu'ils étaient un peu débordé."

Points positifs : "Qualité toujours au rdv et avion au niveau"
Points négatifs : "Changement de vol à la dernière minute imposé par la companie qui nous a fait voyager séparément avec ma copine dans des conditions peu agréables + on a raté le taxrefund à cause de ça..."

Points positifs : "Staff tried hard to serve food"
Points négatifs : "Very stinky person sitting in front of me and because there is no air jets to regulate had to breath 9 hours of stinky armpits Stayed 20 min on the plane or more waiting until gate would open."

Points positifs : "The staff was professional and friendly"
Points négatifs : "The seats were too close to the row in front of them. I've taken 12 flights from the USA to Europe since 1990 and the two I've taken on Lufthansa this month were horrible! Airplane food is always bad...who cares. But being trapped in uncomfortable seats with no room to shift your position for a six plus hour flight is inhumane! My son is 6'2" and his knees were literally against the back of the chair in front of him, luckily my daughter was in that seat so she didn't recline it on his knees. My back was killing me in the first hour (I'm only 5'2") my 13 year old daughter complained that her back was killing her by the end of the flight. I've never flown Lufthansa before and will never again!"

Points positifs : "Équipement de divertissement excellent. Personnel souriant"

Points positifs : "Beaucoup de compagnies aériennes auraient intérêt à suivre l’exemple de Lufthansa."
Points négatifs : "Un retard de plus de trois heures. Mais au moins, on nous a informés et donné de l’eau et des grignotines."

Points positifs : "Étonnant, mais on a servi sandwich et vin en classe économique gratuitement."
Points négatifs : "Embarquement désorganisé. Tout le monde entre en même temps et non par rangée."

Points négatifs : "Le retard"

Points négatifs : "Le retard"

Points positifs : "Flight went smoothly with no issues or problems. Flight attendants were nice & helpful Thank you"
Points négatifs : "The only thing I could complain about was the tv screen wasn’t working & attendant tried to fix but the headphones never worked,"

Points négatifs : "Changement de siège... Déplace au dernier rang de l'avion.... Sans me prévenir de cela....."

Points positifs : "Excellent cabin service."
Points négatifs : "At Frankfurt ground staff did not offer elevator down ti board plane to Boston even though I had wheel chair. Going down on escalator was difficult for me."

Points positifs : "Efficient boarding"
Points négatifs : "Flight map tracking did not work"

Points négatifs : "Small seats, no leg room, seat in front of me reclined till it almost hit my chin. Narrow narrow narrow aisles: so bad your little carts used by rushing, bashing, crashing cabin attendants left my arm (on the aisle) bruised and black & blue. The person in the seat next to mine had an INOPERABLE ENTERTAINMENT SCREEN FOR THE ENTIRE FLIGHT. The crew was constantly racing back & forth up and down the aisles bashing into chairs, people, what ever... because the aisles were SO TINY."

Points positifs : "Crew was excellent and many passengers were as well. Really commend cabin crew for their excellent work on a full flight."
Points négatifs : "A bit cramped and I really didn't like the people in front of me who reclined in coach. The cabin crew got them to put up their seats for the food service, but otherwise there was nothing they could do. Can't we just tell people that coach doesn't have the room to recline. Also, you guys are German, can't we at least board by rows?"

Points positifs : "Good variety of on-board entertainment"
Points négatifs : "We were in last row of our section of the plane and space was very cramped, especially for my 6'1" husband. It was not a very physically comfortable flight."

Points négatifs : "1 heure de retard Mon baggage est resté à Francfort"

Points négatifs : "Perte bagage"

Points positifs : "Accueil, service etc... parfait"
Points négatifs : "La ponctualité, les services à bord, la propreté des avions"

"30 mn de retard..."

"Austrian changed the times on the connections resulting in longer layovers. Old airplane not friendly service"

Points positifs : "Canine crew were perfect and kind"

Points négatifs : "Quand on ne laisse que 5 mn pour sortir d un avion pour embarquer dans le suivant qui est à l autre bout de l aéroport .... même un champion du 100 mètres nu arriverait pas! Et voir l avion encore là avec la passerelle passagers et si on nous dit c est fini!!! Difficile à accepter!"

Points négatifs : "Un avion qui part à l heure est un avion qui arrive à l heure."

Points positifs : "yes, seat is always ok , I'm not overweight"
Points négatifs : "basically, nothing, just keep smiling"

Points positifs : "Équipage très agréable et accueillant et équipé de pilotage très bonne"
Points négatifs : "Encore un retard...cette fois de 45 minutes"

Points positifs : "Everything"

Points positifs : "Le personnel de bord toujours aussi professionnel, accueillant et agréable"
Points négatifs : "Retard de l'avion: de plus en plus récurrent."

Points positifs : "Very good"
Points négatifs : "Hi am happy"

Points positifs : "The crew. The punctuality."

Points négatifs : "Buses to and from the plane. One driver left us in a full bus waiting for 20 minutes. When we arrived in Vienna, there was no bus to pick us up. We had to wait in the plane until one showed up."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Flight delayed for one hour which caused us to miss our train. We had the longest check-in queue in the world although we have already checked in online and had our boarding passes in advance. Snack on board was a poor piece of biscuits"

Points positifs : "I do like the clean aircraft, and pretty precise service. Also it was on time , for comfort the pillow and the blanket was nice . Some airlines doesn’t give anything anymore! Which is awful."
Points négatifs : "Just a small thing the lady who was serving and picking up the used cups said I have to finish the juice and after she can take it away. But I couldn’t finish because it was too sweet and I didn’t like the juice. So I had to get up and bring the cup to the back. That wasn’t nice. Also they at but flexible about giving choices. Only one kind of sandwich they had but I think there was one other kid also."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "The etickets: 2573481877010 and 2573481877009 , flight 0073 Viena to Montreal, June 17. The baggages didn't arrive in Montreal (YUL) final destination and was reported in person at the airport but the customer service representative forgot to provide a claim ID number. The following baggages having the bagage tags: LH 093506 and LH 093492 did not arrive at final destination Montreal YUL! Please investigate ASAP and get back to us! I've spent upon arriving at home two hours on the phone and customer service representatives from YUL were totally not helpful in solving the problem!"

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "The etickets: 2573481877010 and 2573481877009 , flight 0073 Viena to Montreal, June 17. The baggages didn't arrive in Montreal (YUL) final destination and was reported in person at the airport but the customer service representative forgot to provide a claim ID number. The following baggages having the bagage tags: LH 093506 and LH 093492 did not arrive at final destination Montreal YUL! Please investigate ASAP and get back to us! I've spent upon arriving at home two hours on the phone and customer service representatives from YUL were totally not helpful in solving the problem!"

Points positifs : "Crew was fantastic and with an exceptional service. Food was really good."
Points négatifs : "Maybe the seats coudl be a little bit wider"

Points négatifs : "The 34 minute flight was delayed by almost 2 hours."

Points négatifs : "Ils ont changé mon vol a la dernière minute"

Points négatifs : "Etre a l heure et avoir une petite collation autre que les chips et ne pas avoir besoin de prendre la navette."

Points négatifs : "Le personnel masculin devrait savoir que tout voyageur n'est pas forcément bilingue. Le repas était vraiment insuffisant. Le petit-déjeuner a été servi 1H avant l'atterrissage! ce qui laisse peu de temps pour se restaurer ainsi que pour la suite... oblige le personnel de cabine à courir pour le rest"

Points positifs : "The food is poor"
Points négatifs : "The ffood could be better."

Points positifs : "Personel Très sympa et pilote top"
Points négatifs : "Pas de distraction"

Points positifs : "Choix de films et jeux pour enfants, repas correcte"
Points négatifs : "Personel trop rigide et pas très à l écoute des enfants"

Points négatifs : "We are regularly taking this flight for end of the year snd in summer. For no reasons whatever if it is in France or in Vienna, the flight is delayed of minimum 2 hours! It was the case once more the case. And all without communication as it is normal! And it looks like this is normal as the flight from yesterday was also leaving at 19h05. This is a joke."

Points négatifs : "late flight once again"

Points positifs : "I liked the abundant choices for entertainment and the comfortable seating."
Points négatifs : "Some members of the crew weren’t so pleasant. One didn’t speak to me while I was helping my child in the aisle, but rather rudely pushed her out of the way instead of saying excuse me or waiting a moment for her to sit back down into her seat."

Points positifs : "I liked that the airplane was newer and comfortable. The crew and food was ok."
Points négatifs : "There was no entertainment unless you paid for it. We already pay enough for our tickets to fly and entertainment should be included and not another added expense, especially for families that already pay so much for their flights!"

Points négatifs : "Collation non adaptée au menu spéciaux demandés (vegan)"

Points positifs : "Check in at gate easy and boarding on time. Equipment seemed modern and in good condition. No food or entertainment on short flight to rate."

Points positifs : "Everything was awesome best flight i had in my life."
Points négatifs : "Nothing"

Points négatifs : "L’aéroport de Vienne qui ne dispose d’aucune aide pour les transferts : il faut trouver les panneaux bien cachés dans un labyrinthe... et 2 contrôles des bagages durant le transfert alors que nous arrivions d’un vol international."

Points négatifs : "We are late only 25 min (50% of flight - 50 min)"

Points négatifs : "Il a fallu courrir pour attraper l'avion aucune information assistance pour trouver la porte C et mon bagage a ete perdu"

Points positifs : "Safe trip"
Points négatifs : "There were a large group of very smelly passengers that came in at the end portion of boarding. The AC counldnt handle it and the crew didn’t use any spray to save the rest of us suffocating passengers. Thank goodness the flight was short."

Points positifs : "Love the A 380-800"
Points négatifs : "Out luggage did not make it to Houston from Frankfurt. We were late from Vienna but Lufthansa held the plane and extra 30 minutes in Frankfurt so that the baggage could make it from the feeder flights and it still didn't. We were promissed out luggage on Sunday evening. No one called and as of Monday morning no news."

Points positifs : "A bit more leg and knee room."
Points négatifs : "The food was dreadful. We flew Austrian last month and the food was good. We try to stay hydrated on the flights and when I asked for water at the back of the plane, I was kindly given the water and another attendant grabbed the curtain and closed it making it plain I was not to be there. (I've never had that happen on any other flight.)"

Points positifs : "The whole flight was very nice"

Points positifs : "Crew only offered water once during the whole night flight. The entertainment programs regarding games was very restricted, both in terms of game offers as well as operation / handling"

Points positifs : "Staff welcoming and courteous. Flight nice and quiet"
Points négatifs : "Nothing"

Points négatifs : "Sweet or saulty 'Snack' is a joke"

Points positifs : "Staff very welcoming"

Points négatifs : "Firstly . The crew were rude ! They did not even response when were calling them from the seat . The only way to talk to them is to find them at the end of the plane ( where they been chating with each other ) Secondly . The amount of snacks was limited where’s in Turkish airlines it’s unlimited and you can choose different sandwiches whereas in Austrian airilines can offer biscuits and Cookies ;( Thirdly . We are living in 21 century and most transatlantic airlines have WiFi ! Where’s Austrian did not have it!"

Points négatifs : "Missed my flight!!!!!"

Points positifs : "Good service and on time."

Points positifs : "We ended up being rebooked from Austria near to Egyptian air on route to Cairo. This was the best thing that could’ve happened as Austrian air was inferior. Egyptian error on the other hand had very gracious staff, very comfortable seating, and while the food was average it was better than Austrian air"
Points négatifs : "We ended up being rebooked from Austria near to Egyptian air on route to Cairo. This was the best thing that could’ve happened as Austrian air was inferior. Egyptian error on the other hand had very gracious staff, very comfortable seating, and while the food was average it was better than Austrian air"

Points positifs : "Great airline, everything on time,exelent service, great staff, good food"
Points négatifs : "Everything was fine"

Points positifs : "Overall reasonable flight. Nothing to write home about"
Points négatifs : "Breakfast was what I imagine prison food must be like. Rest of meals were fine"

Points positifs : "There was no in-flight entertainment system so I rejoiced to discover there was in-flight WiFi."
Points négatifs : "But Wifi did not offer much, just some summary descriptions on the destination. I'd be enchanted to get via WiFi the well-known in-flight map showing which leg of your flight was accomplished."

Points positifs : "Seating like every other airline in economy. There was NO baggage charge for economy and the drink trolley offered wine and beer, at no cost, on our 1.5 hour flight."

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TAP AIR PORTUGAL
25h 50min
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Vueling
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