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5 meilleures compagnies proposant des vols pour Aéroport de Lambert-Saint-Louis

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK
7,9
Turkish AirlinesNote générale basée sur 23094 avis
7,8Embarquement
7,8Confort
8,2Équipage
8,0Divertissement
7,9Repas
Avis sur la compagnie

Aéroport côté asiatique, super bondé… Possibilité de payer pour passer plus vite

En savoir plus sur Turkish Airlines

Aéroport côté asiatique, super bondé… Possibilité de payer pour passer plus vite

J’ai eu trop d’informations différentes du personnel de Turkish Airlines concernant les sièges équipés de couffin pour les Bébés donc finalement nous n’avons pas pu en obtenir un

Non

Merci

Voyages à 4 personnes , la totalité des bagages perdus , turkish airlines première et dernière fois .

L’embarquement top , Le service à bord, le repas distribué peuvent être largement amélioré

Super comme compagnie

Points négatifs : "Très bien à heure un avions trop propre"
Points négatifs : "The flight was 2 hours late from Karachi to Turkey and again 2 hours late from Turkey to Houston.The plane was super crowded, the seat was very uncomfortable. Turkish airlines need to reduce their ticket prices because they provide poor services to their passengers."
Points positifs : "Great crew, confortable seats, free complimentary internet service"
Points négatifs : "Even though the same plane was used, the Cuban authorities asked passengers bound to Caracas to deboard the plane, pass to transit, to have us waiting an hour to re board. Boarding was a complete chaos. We were not handed headsets, so could not listen to inflight entertainment. Food was not good"
Points positifs : "Seats extremely tight."
Points positifs : "Toute était très bon depuis le début jusqu'a la fin. Très en écoute. Excellent ..."
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Rien"
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Rien"
Points positifs : "Great good entertainment n crew provided warm and courteous service"
Points négatifs : "Terrible boarding process n the seats are not the best- not bad just not as good as everything else."
Points positifs : "Super efficacité au desk 'cas speciaux' de Turkishairline Ils m'ont imprimé ma carte d'embarquement en 3 minutes"
Points négatifs : "Pas de réseau à l'aéroport Pas de rappel de kiwi pour s'enregistrer"
Points négatifs : "It took over an hour for Business class bags to come out. Not sure why I paid for business class if they don't know to offload them first in Dubai. Really ruined the first experience with Turkish Air."
Points négatifs : "Bagage non reçu. Un bagage sur 10 bagages, quelle mauvaise organisation"
Points négatifs : "Didn't happen. My first leg to Athens was canceled which created a humongous headache since it ended up canceling my return flights. Air Canada had to put me on completely new flights there and back. I think this has taught me to go directly through an airline. Justfly was not helpful. Neither was Turkish airlines."
Points positifs : "L'organisation."
Points négatifs : "L'équipage ne fais pas d'effort pour comprendre ce qu'on lui demande dans une autre langue à part l'anglais. C'est un vol international et je pense que c'est important de parler français aussi."
Points négatifs : "La cuisine est vraiment horrible"
Points négatifs : "Boarding took a longer time than normal"
Points positifs : "Variety of entertainment available"
Points négatifs : "Le manque de sollicitude pour établir le billet pour la connexion IST YUL, suite à la non connaissance du nouveau contrôle AVE pour les entrées au Canada."
Points négatifs : "Seat adjustments were not working on both seats in the Houston- Istanbul segment!!"
Points négatifs : "My taxi crashed on the way to Izmir, I missed my flight to Istanbul and my connection to Dublin in still stuck in Istanbul"
Points positifs : "Un grand merci pour avoir été surclassés lors de ce vol qui fut des plus agréable . Le personnel a été charmant et compète a l’aerop et pendant le vol !"
Points positifs : "Excellent all around"
Points négatifs : "They didnt load a special meal (child) that I had requested for my two year old. Luckily we had packed extra food. They returned that car seat all wet at SFO. Didn't even have the decency to put a plastic cover on it. Overall I found the crew lacking any warmth and the service was mediocre at best. The food was below average. Overall highly disappointed. I had assumed that Turkish would be like it's other middle Eastern airlines line Emirates or Qutar but they are not. I would take my business elsewhere"
Points positifs : "Noghing"
Points négatifs : "They didnt care about the damages caused to us"
Points positifs : "Tout a été excellent"
Points négatifs : "Rien ne m'a déplu"
Points positifs : "gentillesse de l'équipage, propreté de l'avion"
Points négatifs : "2 bagages cassés au retour dont une ouverte"
Points positifs : "ils sont toujours à l'écoute et attentionné Parfait en globalitees"
Points positifs : "Très pratique,gagne beaucoup de temps partout où nous allons."
Points positifs : "Très pratique"
Points négatifs : "Retard du vol dur avec un enfant"
Points négatifs : "Retard du vil dir avec un enfant"
Points positifs : "Rien"
Points positifs : "Very grateful our flight wasn't packed- this allowed us to lay down a little and sleep. The attendants were very nice and helpful."
Points positifs : "Free meal and drinkd"
Points négatifs : "Flight was delayed but we were not informed of what’s happening Too hot, air conditioning did not work"
Points négatifs : "Repas"
Points positifs : "I ran late to the flight at 11:30am I arrive just at 10:55am. Of course the check in counter was closed. When I saw the gentleman at the counter opposite the check in, he made his effort to contact his colleague to come all the way back to the check in counter to check my bags and get me on the flight! I saw that they really worked hard to help me! I am extremely grateful and impressed! I will forever LOVE Turkish airlines!"
Points négatifs : "Nothing!"
Points négatifs : "the most stupid customer service representatives I've seen in both call center and point of sale"
Points négatifs : "our luggages were left in instanbul so when we arrived in kenya we waited for long before being told our bags were left in instanbul,were had to come next day to collect,stressful experience because we were staying like 80 miles away"
Points positifs : "The water"
Points négatifs : "There was a malfunction on the aircraft after the first taxi attempt. I understand that these things happen but there was zero communication from the captain or the crew. Because there was no power, the A/C was not operational and the cabin grew extremely hot. No water was distributed, and no attempt to communicate the situation with the passengers. The pilot power cycled the aircraft numerous times, which is normal to reset the various systems, but this made many passengers nervous. Finally the issue was resolved and we went on our merry way. In short, all crew-passenger issues could have been resolved with more communication and water. Go forth and sin not again."
Points négatifs : "Original flight was delayed and this was the next flight had to wait 6 hours"
Points négatifs : "Screen was not working to watch movies and only a sandwich was given as dinner. Also drinks choice was very limited"
Points positifs : "Merci à Turkish Airlines"
Points négatifs : "++++"
Points négatifs : "Vol a des heures invraisemblalbles 3:45AM Attente interminable dans bus surchauffé, alors que l aeroport est vide et plein de passerelles sont libres. Turkish economise des droits d aeroports sur le dos de sa clientele Personnel de l aeroport ne fait que taper la discute entre eux alors que la clientele n en peut plus d attendre.."

Écran ne fonctionnait pas …. Pas d’alternative

Température de la ventilation très basse.

Vol à l'heure. Personnel aimable. Repas corrects. J'ai pu choisir une place confortable moyennant un prix correct. Divertissements limités que écran individuel. Plutôt content du voyage avec cette compagnie

Repas disponibilité du personnel confort d’installation ponctualité

Parfait

Excellent

Je suis un Franco Americain de 63 ans residant aux US depuis 38+ ans. Apparement mon retour vers Miami a ete booké sans baggage !!!??? De toute evidence une grossiere et innacceptable erreur !!! Comment puis rentrer chez moi sans bagagge ??? Imaginez ma surprise quand Air France m'a informé au "checkin" que mon billet de retOur n'incluait pas un baggage et a refusé de me laisser embarquer avec ma valise de 21 kilos si je ne payais pas un " suplement de €60. A €960+ ce billet ne qualifie pas particulierement de billet "discount"!!!??? Pour compliquer les choses encore un peu plus suite a un traumatisant vol de picpokets dans le metro parisien qq jours avant mon retour je n'avais plus de carte bancaire. Depuis presque 40 ans de voyages entre mes 2 pays je n'ai jamais eu une experience plus desagreable et humiliante dans un aeroport. De retour en Floride a la maison je suis stressé triste humilié et terriblement deçu par ce dernier jour dans ma ville lumiere de naissance.

Points positifs : "L’accueil et l’aimabilité du personnel qui laisse à désirer. Le confort est vraiment mauvais. Le dinner était vraiment léger."
Points négatifs : "La Nourriture, le personnel, le confort."
Points positifs : "Delta has the best flight crew! Couldn’t ask for a better airline!"
Points négatifs : "Provide blanket and pillow in first"
Points négatifs : "Overall not bad. Food service can be better but it is due to the pandemic currently. Overall excellent flight!"
Points négatifs : "It’s time to update the snacks, bu thank you for serving more than just peanuts. I was very cold on the flight - unusual, but definitely very chilly."
Points positifs : "I liked having the entertainment system on the Minneapolis to Atlanta flight. I was able to watch the football game which made the time go by more quickly. The crew was excellent and provided good service even though I did not have any food or drinks."
Points négatifs : "I am always dismayed by how long it takes to get passengers on the plane. Once on the plane, it also takes too much time to get passengers seated. Passengers continue to bring luggage which takes up too much space in the overhead bins and have more items than permitted. I do not bring luggage on board because it is too hard to find space and it holds up the boarding process."
Points positifs : "Easy boarding"
Points négatifs : "Ensure the entertainment is working not able to watch movies on an eight plus hour flight"
Points positifs : "Équipage commercial chaleureux et efficace"
Points négatifs : "Angle inclinaison des sièges de première"
Points positifs : "Liaison quotidienne fiable"
Points négatifs : "C’est un petit jet avec espace limité"
Points positifs : "Boarded nearly on time - doesn't always happen"
Points négatifs : "As usual, someone boarding the plane before I did had jammed my overhead compartment with their carry on luggage."
Points positifs : "the entertainment choices were adequate"
Points négatifs : "More efficient deplanning. It took us 40 minutes to get off the plane after it landed"
Points négatifs : "Tout"
Points négatifs : "Le choix des films, la nourriture, l'information de vol sur la tablette"
Points positifs : "Personnel courtois"
Points négatifs : "2h de retard ..."
Points positifs : "Zéro sourire! D'après moi, ils n'avaient pas envie de travailler ce matin..."
Points négatifs : "Le wi-fi ne fonctionnait pas, aucun dvd, même pas de prise usb pour charger nos téléphone, siège très étroit! On pouvait dire quand le pilote ralentissait et accélérait tellement c'était fait brusquement! Rien à voir avec mes 2 premiers vol..."
Points positifs : "L’horaire Respectée"
Points négatifs : "Rafraîchissements peu de choix"
Points positifs : "tout"
Points négatifs : "le confort des sièges"
Points positifs : "tout"
Points négatifs : "le confort des sièges"
Points positifs : "?"
Points négatifs : "Un autre transporteur! Vol retardé + déglaçage +attente sûr tarmac = vol de transfert raté = 4 heure d’attente a l’aéroport résultat départ de Montréal à 9;00 pour arriver à Kansas à 23:00h"
Points positifs : "Vol retardé + Déglaçage + atttente sur le tarmac pour laisser atterrir un avion en priorité = Arrivé en retard pour le vol suivant = résultat attente de 4 heures à l’aéroport pour prendre le vol suivant. Départ de la maison 8:30 arrivé à destination 22:00 Montréal/Kansas!!!"
Points négatifs : "Un autre transporteur!?"
Points négatifs : "I could not sleep on my return flight, as I am a woman travelling alone and I was seated next to a young man, when there were plenty of free seats in the rear, where some guys were spread out among 3 seats sleeping."
Points positifs : "Le personnel de Board a ete formidable. Le siege etait tres confortable"
Points positifs : "Le choix de films"
Points négatifs : "Pas beaucoup d espaces, personnel peu sympathique, écran qui ne marchait pas bien du tout (avance rapide sans demander, impossible de revenir en arrière), pas de bagages à l arrivée"
Points positifs : "Tout est dit plus haut"
Points négatifs : "Tout est dit plus haut"
Points positifs : "Sky Priority L’espace pour les jambes"
Points négatifs : "La classe premium est devenu du gros n’importe quoi! Les petites attentions ne sont plus là ( cône de bonbons). Le personnel de bord disparaît après le service du repas et ce, pour le restant du vol. Les rideaux séparateurs restent ouverts! Quant au confort des sièges, n’en parlons même pas! Dur sur les fesses, le dos, les jambes et le sommeil! Bref, cette classe n’a plus rien de premium!"
Points négatifs : "Ras puisque j'ai pas pu le prendre!"
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Ils ont annoncé un retard d'une heure reçu sur mon email, je suis donc allé à l'aéroport pour le nouvel horaire et quand je suis arrivé il venait de fermer le vol et ont refusé de me laisser monter! J'ai donc raté l'avion, ils m'ont donné un billet gratuit par contre je n'ai pas pu être à mon rdv qui était important"
Points positifs : "The crew members were excellent and efficient. Europe was fabulous."
Points négatifs : "9+ hours in the air is never fun when you're in economy class: humans have gotten bigger as airline seats grow smaller."
Points positifs : "Personnel professionnel et accueillant, départ et atterrissage à l’heure"
Points positifs : "Kindness of the staff"
Points positifs : "I did get home eventually"
Points négatifs : "Flight was delayed. Seats are cramped."
Points positifs : "Equipe sympa et investie."
Points négatifs : "Vieil A380 avec des sièges peu confortables mais surtout une télé et un service VOD sordide. Dîner et boissons bonnes mais petit déjeuner infecte. Pain « étouffe-chrétient »"
Points positifs : "Flight crew was excellent. We had the emergency exit row so leg room was awesome! Kind bar and soda we good."
Points négatifs : "Flight delay due to the older aircraft and lack of a pilot that knew how to fly it. Bathroom needed some tending to"
Points positifs : "Service et accueil"
Points négatifs : "Le retard de plus de deux heures!"
Points positifs : "Equipment felt a bit dated. No entertainment system, which was fine with me. Skipped the offered snack. Just had water. Flight was onntime."
Points positifs : "Landed safely."
Points négatifs : "Late departure. Almost missed connection. Even though we planned a decent amount of time between flights. Always something causing delays when we leave from Newark."
Points positifs : "Service de crew à bord, très gentil."
Points positifs : "Snack"
Points négatifs : "I was delayed over 2 hours"
Points positifs : "The crew were fantastic and tried their best the delay."
Points négatifs : "Delayed flight. 2 hours delay. Had to rebook a connecting flight and hence was very tight to board the next flight"
Points négatifs : "The business class seat is just complety outdated"
Points négatifs : "Pas de l'eau"
Points positifs : "Pas eu lieu"
Points positifs : "M’a replanifié mon vol arrive 3h30 plus tard"
Points positifs : "You change our seats that we could be together."
Points négatifs : "A soda and a cookie, you can definitely do better."

La nourriture était moyenne….

Seats are narrow.

I missed the flight due to inadequate time between flights. Lufthansa should not be offering this as a connection if Frankfurt airport can not process passengers quickly enough.

Had to push staff to get good flight due to cancellation and delays for staff shortage

The flight staff was nice. The pilot was a bit erratic with the plane.

Tiny plane Had to gate check bags, a problem since we were flying back from an international vacation

Crew had enough time to pay a bit more attention to passengers. The service level of Lufthansa has been very poor in the past 2 years and I will fly from now on with other airlines where possible. This in particular considering that Lufthansa increased their prices above average.

My luggage is still in Chicago

Food was mediocre. In flight entertainment lacked live TV. Crew was fantastic. Plane very comfortable if a bit worn.

Voyage de san Francisco vers Honolulu à été mauvais. Petit avion pas de films (tous les écrans étaient en panne), pas de wifi. Il ne nous ont pas compensé, ils auraient pu nous offrir un sandwich ou une boisson gratuite.

Formalités d'embarquement simples. Le staff à bord sympathique. Assis à côté d'un homme a assez forte corpulence qui mettait en évidence la taille réduite des sièges. Le dîner et petit déjeuner pas fameux du tout, le niveau à encore baissé dans ce domaine.

La boufe et l’équipage très cool seulement il fallait payer une petite bouteille de vin à 7 euros

Notre départ et notre arrivée étaient à l’heure. Nous étions bien servis par les membres d’équipage. Malheureusement, moins d’espace dans ce modèle d’avion que dans les modèles plus récents. Les écrans installés dans les sièges fonctionnent très lentement, donc pas beaucoup de divertissement pour le vol de 8 heures

Les membres d’équipage ont été attentifs. La qualité de repas- à améliorer

Transit à Frankfort : horrible !

Le fait de refuser de servir un deuxième verre de vin sous prétexte d’effectifs réduits à cause de la pandémie, Servir de l’eau ou du vin ce ´n’est pas plus difficile ! Aucun choix de repas et une bouillie trop cuite qu’ils osent appeler pasta. Personnel de bord particulièrement expéditif et antipathique. Le pire long courrier de ma vie.

Points positifs : "Crew was professional and helpful."
Points négatifs : "The seat was narrow for business class."
Points positifs : "nothing really. There were so many rude staff members at this airline. I saw people get yelled at by staff members. They were just trying to get information on the late flights and missed connections. It happened repeatedly. this company has the worst customer service I have seen probably ever."
Points négatifs : "They need to care about their customers and care for their customers better. They have a lot to be ashamed of."
Points positifs : "Lufthansa is an airline that prides itself on timeliness and service. The boarding procedure was very good, food was very good and service was excellent. I have flown with Lufthansa before and they always prove to me that I’ve made the right choice booking with them!"
Points négatifs : "The weather, we hit some turbulence which is beyond the Captains control. Seatbelt sign came right on and even with that we still landed about 20 minutes early in Frankfurt"
Points positifs : "The crew was awesome u almost missed the flight but they really helped out."
Points négatifs : "The seats are uncomfortable and cramped"
Points positifs : "The crew was cranky at the beginning of the flight."
Points négatifs : "More space!"
Points négatifs : "Food"
Points positifs : "Le personnel était parfait et proposait de l'eau régulièrement."
Points négatifs : "Le repas n'était pas très bon et j'ai eu faim"
Points négatifs : "LA NOURRITURE POURRRAIT ÊTRE BEAUCOUP MIEUX"
Points négatifs : "Retard"
Points positifs : "le personnel"
Points négatifs : "respecter l'horaire. la recherche a été faite pour un vol avec bagage enregistré inclus. seulement aprèes l'achat on a pu voir que c'était un light fare"
Points négatifs : "Parfait rien a dire"
Points négatifs : "Toujours un plaisir de voyager avec une compagnie de renommée."
Points positifs : "Captain explained situation in person"
Points négatifs : "Plane was 90 minutes. Airport was overcrowded and dirty. Issues were due to airport and air traffic control"
Points positifs : "Cabin crew was extremely friendly, welcoming, and provided good inflight service."
Points négatifs : "The boarding was very chaotic. Very few institutions or announcements made by ground crew. Passengers weren’t sure where to queue being that there were multiple gates for the A380-800 and were left asking each other and comparing boarding passes. Little to no air circulation in economy."
Points positifs : "La grande attention et disponibilité du personnel cabine"
Points négatifs : "Quelques soucis avec le système de divertissement,"
Points positifs : "Voler pour la première fois sur un à 320 NEO !"
Points négatifs : "Rien"
Points positifs : "Personel très pro"
Points négatifs : "Films et divertissement"
Points positifs : "Personel très réactif"
Points négatifs : "Les films et divertissements"
Points positifs : "The Crew was very good. I was with my 84 year old father.And they handled his needs very well ."
Points négatifs : "The food of course was sort of mediocre at breakfast. The eggs tasted like they were man made.oh well maybe that’s really typical. Otherwise all was fine."
Points positifs : "Mauvaise information"
Points négatifs : "L’embarquement"
Points positifs : "On a eu 3 h de retard ... l’avion n’était pas plein donc attendu l’autre vol"
Points négatifs : "Mauvaise info"
Points positifs : "Confort de l'avion et amabilité de l'équipage"
Points négatifs : "Un peu déçu par les repas J'en avais un meilleur souvenir"
Points négatifs : "Le retard"
Points négatifs : "Le retard"
Points positifs : "Baggage arrived with me. Upgraded to First Class because so many of those passengers got other flights the night before."
Points négatifs : "Original 5 pm flight was cancelled because there was no Crew or plane, even though it’s a United hub. Though flight cancelled early, United could not get me home same day so provided hotel and meal. Next day flight scheduled 7:05 then 8 am, but even that time came and went without boarding. 15 hours delayed and no hurry getting the plane to depart at the stated time. Total lack of customer service and concern"
Points positifs : "rien"
Points négatifs : "les retards"
Points négatifs : "Le vol est largement en retard !!!!!"
Points positifs : "The crew & service on our Denver to Munich flight were incredible. Courteous, professional & fun. A crew like this makes flying a pleasure."
Points négatifs : "The seats in economy on the A-350 were a horror show. Couldn't have made them more uncomfortable if they tried. It seems with each new model Airbus puts out the seats regress to more medieval technology."
Points négatifs : "Le repas était franchement mauvais. Il n'y avait pluplus de deuxième choix"
Points négatifs : "Les informations à bord etaient incompréhensibles"
Points négatifs : "small plane"
Points positifs : "Quick, efficient, relaxing."
Points positifs : "Qualité du service en général: bon Et comme à leur habitude ils proposent un avion récent."
Points négatifs : "Avion surbooké, j'ai été séparé de ma compagne comme beaucoup d'autres passagers... Mauvaise expérience de vol surotut pour 12h de vol. Le personnel de bord à fait son possible pour nous servir au mieux mais on sentait qu'ils étaient un peu débordé."
Points positifs : "Qualité toujours au rdv et avion au niveau"
Points négatifs : "Changement de vol à la dernière minute imposé par la companie qui nous a fait voyager séparément avec ma copine dans des conditions peu agréables + on a raté le taxrefund à cause de ça..."

Vol à l'heure. Vol court donc on n'a pas mangé mais des sandwiches étaient proposés. Pas de divertissement mais ce n'est pas nécessaire sur des vols courts.

La gratuité du repas Tout était payant il ne la Lumos pas lors du vol ils sortent le TPE après avoir demandé ce que l’on souhaite consommer

Petit saut de puce ! Un peu en mode bienvenue à jurassic park

Points négatifs : "Terrible to have to pay 70 Euros when you are an elite gold status member. And no mention of this during booking process and checkin unless you dig in deep via links. Not used to this with other airline partners and likely last time I am flying SAS"
Points positifs : "Very enjoyable great staff,"
Points négatifs : "Lower prices"
Points positifs : "Only thing I like is seats and boarding experience"
Points négatifs : "The terrible air hostesses rude arrogant and very disrespectful"
Points positifs : "Nice crew! New A320!"
Points négatifs : "One automat in the boarding area was malfunctioning and the lady working just gasped and looked bored. But we was seated in time anyway."
Points positifs : "Plenty of room on this flight. The plane was about half full."
Points négatifs : "Everyone's breakfast was supposed to be an "egg and bacon" flavored wrap of some sort, but there was absolutely no egg or bacon flavor associated with it. The flavor of bacon is very distinctive. This thing's flavor and texture suggested some sort of very tasteless doughy material, with certainly nothing tasting like egg or bacon inside of it. Ugh."
Points positifs : "Check in at the airport gate was handled professionally."
Points négatifs : "Bought our seats 2 months in advance. One day before flight, saw our assigned seats were changed, someone had our original seats 31G/H, and we were put in 48C/D. Could not get any assistance to correct the situation until we were at the gate and by that time no comparable seats were available. Also, my husband spilled his drink; one of the attendants said he was too busy to help with cleanup. Fortunately, another attendant came over after my husband went to the galley to again ask for assistance."
Points positifs : "Nice staff, comfortable seats with good room, complimentary beverages with refills offered."
Points négatifs : "Late leaving, when boarding in CPH had to wait in extremely hot area once past the desk where our boarding passes were scanned and then the area where we had to queue just prior to boarding the plane was glass and therefore extremely hot. The worst issue was that there was one family with extremely loud children with the parents doing nothing. I saw a steward way up the plane looking down at them at one stage while serving another passenger but she did nothing. I like children but this was constant with the father actually encouraging the children to make more noise once he realised that other passengers were annoyed. There were plenty of other children on the plane who were behaving. Although SAS staff were aware of this they did nothing to ensure the comfort of the other passengers. One friend of mine stood for about 40 minutes at the back of the plane and another for about 20 minutes to get away from this constant noise as it was so loud and persistent. I had to listen to music to block it out.SAS staff should have intervened because this was very loud and as I have said constant i.e. every few seconds for most of the flight."
Points négatifs : "Flight was cancelled and received no notification from the airline, no re-booking help... nothing. Had to figure everything out myself and couldn't get another flight till the next day and was stuck in the airport for 8 plus hours trying to find answers. I will never book an SAS flight again."
Points négatifs : "Small seats. food was horrible."
Points négatifs : "Very cramped airplane on an 8 hour flight!!! Plus, no meal on trans-atlantic flight??!!"
Points négatifs : "Thankfully flight was a bit late since many from the previous flight needed to connect to this flight."
Points positifs : "Movies"
Points négatifs : "We were in 40G and H, bulkhead seats. I have never had such a hot plane (and I am a world traveler). We were both very warm (felt like 85 degrees- warm enough to not be comfortable). I was told by the flight attendant that people in back of plane were freezing. The breakfast was good, but the dinner was ok, but not ‘I wish I could have seconds” good. I lowered the rating because they never gave us more than the one bottle of water that was on our seats when we arrived. That may have been ok for the people in the cold part of the plane but not for us in the sweating part. Luckily we had brought a big bottle of water."
Points positifs : "Very accommodating crew"
Points positifs : "Everyone I interacted with from SAS was very nice and very polite. Smooth, short flight. Bags came down pretty quickly. The coffee on the plane was better than in my hotel in Edinborough!"
Points négatifs : "I didn't realize that even though I am an international traveler, I had to pay for baggage for this short flight. And since I didn't realize it, I didn't purchase it online, which doubled the price at the airport :-( also, and this is not the fault of the airline, the security line is ridiculously slow because at least 50% of the passengers get shunted to a single line because the screener saw something odd."
Points positifs : "ok"
Points négatifs : "ok"
Points négatifs : "Flight delayed, had to take 2 other flights to get to the final destination. Arrived at 9pm instead of 2pm."
Points positifs : "Price and destination was convenient"
Points négatifs : "They said coffee and tea was complimentary but they didn't serve a number of people for some reason"
Points positifs : "Le personnel de bord a été très agréable et professionnel. L'embarquement à Stockholm est très bien fait et il n'y a pas de perte de temps."
Points négatifs : "Par contre, c'est une seule boisson par personne le reste est payant, les repas sont très moyens et le système de divertissement est très très mauvais. Les contenus sont vieux et l'application est très lente et pa réactive du tout."
Points positifs : "On time flight"
Points positifs : "Excellent staff!"
Points négatifs : "All airplanes are 2 Noisy. (Of course this is not the fault of SAS). I use noise canceling headphones that helps a lot. EBut the background noise level always strikes me as too much!"
Points positifs : "Crew were excellent, had a row to myself, luggage turned up quickly"
Points négatifs : "No landing cards given!"
Points positifs : "Every one from the check-in counter to the baggage claim was gracious, courteous and very interested in my well-being. It was quite a lovely experience.."
Points négatifs : "No problems at all... a wonderful trip"
Points positifs : "Pros: -Good food -Good entertainment -Attentive staff"
Points négatifs : "Cons: -Uncomfortable seats ( I took the free seat and didn't upgrade) -Poor air circulation ( I hardly felt any AC) -Lack of overall plane space"
Points positifs : "I loved that there were a lot of different movies, TV shows, games, music, and more to choose from- all for free! Then there was a dinner- not bad at all-, a snack later on, and breakfast too, all included. Headphones if you needed them ( lifesaver there as I had temporary misplaced mine), a blanket, and a pillow. The crew was really polite, and there was never more than one person in line for the bathroom."
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "Quick, efficient"
Points négatifs : "Older plane, entertainment, & food"
Points positifs : "Waited for us when flight showed up late"
Points négatifs : "Cramped cabin"
Points négatifs : "Almost 1hr delayed. The least SAS could do was to give a meal or something to eat for free."
Points positifs : "Food and crew were great."
Points négatifs : "The plane was hot and my seat was very uncomfortable."
Points positifs : "Everything was on time!"
Points positifs : "Scandinavian Airlines was good to work with in person to fix issues."
Points négatifs : "This was a connecting flight that was swapped to go to Newark instead of DC due to unforeseeable delays in DC. Not bad in and of itself but they only gave me a few hours notice that my flight was changed (email sent at 1 AM on a 7 AM flight) and I lost my already paid for upgrade to premium economy. They couldn't find any record of me having purchased an upgrade when I went to check in on my 5+ hour flight."
Points positifs : "That the person with whom I would have shared seats, found one with their party - had all the space...by chance ! The people at the counters are nice."
Points négatifs : "1) I had an empty bottle and asked for water for multiple medications (as I had sprained my foot) thinking the stewardess had a jug of water. She opened a bottle and poured a fifth . I said I had to take many pills (antiinflamatory are three) plus iron and probiotics I take. She told me, holding the used bottle mostly full, that if I wanted more , I should buy a bottle !!!! And put it away !!! How insensitive and inhuman !!! I didn't know she was going to open a bottle !!!! Very insulting !! 2) When another stewardess passed by offering food, I asked what did we have a right to and she (only then) offered me tea or coffee (which should have been offered first). They I asked, as in all other flights (short South American flights and USA donestic) if she gave crackers or nuts to which she unnecessarily gloated pointing to the curtain that there , in economic plus , they had everything free ...insulting treatment and unnecessary information ...just like in my trip to Nice !! Same attitude ...it's probably horrible training courses. 3) you'd think the men and women that speak over the loud speaker would have bothered to learn English ...it was broken English and even sounded like babble to me...so I just ignored it ! 3) again no instructions for transfer as you come out of the plane. Had to figure it out asking cleaners ..as my flight was at night again. People below seem to coincide in that they complain of rudeness and lack of re-direction."
Points positifs : "Crew taking care of us was excellent."
Points négatifs : "Food terrible. Our seats in Plus were in bad condition, they move us that also were in bad condition, hey you are paying Plus to have good seats!"
Points positifs : "plenty of space (very few passengers)"
Points négatifs : "scary old plane and a (Estonian) crew with mediocre skills with the local language"
Points positifs : "The service was terrific and the flight was quick and easy."
Points négatifs : "Geneva airport was a zoo! Oslo was very nice."
Points négatifs : "So many delays and lost luggage. The craziest was leaving Manchester. I was supposed to have 30 minutes after leaving security at Manchester and would have done if they hadn't decided to board early. That's ok but then we sat on the plane waiting which resulted in leaving later than the original time of departure and therefore a large run for my connection at Copenhagen. Was badly organized clearly."
Points positifs : "Flight was on time, boarding was efficient."
Points négatifs : "No free snack? Come on. What is this, wizzair?"
Points positifs : "Efficacité dans la prise en charge du retard et du rebooking d'un autre vol."
Points négatifs : "Retard + re-booking de notre vol sans explication, ni possibilité de trouver facilement des informations à ce sujet"
Points négatifs : "Not very many current movies, very cramped."
Points positifs : "The overall experience was good. The fights in there selves were cool."
Points négatifs : "When I got to Oslo to connect to my other flight I had to do security again and the boarding was already starting. So I had to run like hell and got there on the nik of time."
Points positifs : "Short flight, friendly crew."
Points positifs : "Good entertainment options on board. Helpful crew and good snacks."
Points négatifs : "I didn't find an option to request special meal online. The only way was to call customer care which wasn't available at all times."
Points positifs : "Flight itself was OK"
Points négatifs : "It was very difficult to understand from the reservation or the website if I need to pay extra for a checked baggage. My emails weren't answered, and when I finally realized that I did have to pay - it was 85$ for one suitcase!!!!! SAS - are you out of your mind?! The suitcase cost more than the flying ticket! Sorry, but no SAS for me anymore. BAD BAD service and exploiting of customer's naivety. I'm furious."
Points positifs : "My flight was changed to a different airline by SAS to delta. Cannot comment on flight from Nice to ORD. The flight from ORD to nice on SAS was good."
Points négatifs : "I was not informed of flight change until I went to the airport that morning. Had to rush from SAS terminal to delta terminal to check in on time. If I had received an e-mail, I would have been better prepared."
Points positifs : "The flight staff was fantastic!"
Points positifs : "Missed flight. After waiting in three cues of more than 25 people was told the airline and your customer service could do nothing to help me. Am going to continue to pursue a credit and hope a new flight will be issued! Please help me!"
Points négatifs : "Miserable cramped seating ."
Points positifs : "Loved the time of the flight. The airport was not at all busy and the flight was not full. The crew was awesomely friendly and the flight itself was perfect. We love SAS,"
Points négatifs : "Nothing"

Le vol en lui-même s'est bien passé. En revanche, l'obtention du boarding pass et les formalités à remplir en ligne ont été une vraie galère (et à faire en double exemplaire, en plus (American Airlines + Kayak)).

Annulation sans proposition de solution

Parce que AA a mal fait son planning , pas de pilote . Il a fallu attendre un pilote puis un co pilote. On a décollé avec 1h40 de retard

Points positifs : "Gate attendant was a superstar."
Points négatifs : "6 hour delay due to part that St. Louis sent for - twice. Will never fly through ST Louis again on AA. Terrible Domino's pizza and water were complimentary after 4 hours delay. Returned to gate twice. 11 a.m. flight arrived at 9:30 PM ( 3 hr flight). Poor gate attendant was left to fend for herself as she was fed false and contradictory information."
Points positifs : "If I could choose my seat"
Points positifs : "Crew was friendly and nice."
Points négatifs : "Seat space"
Points négatifs : "Delayed three hours with no communication or compensation. Poor customer service"
Points négatifs : "The service, and the smile on employee’s faces. Rolling their eyes at people because we want to know why we’re being delayed is disrespectful"
Points négatifs : "Person in front of me had seat reclined from take off to landing. Nobody checked. Nobody told him it had to be upright during takeoff and landing. I believe that is a safety issue. Isn’t that why the flight attendants are there?"
Points positifs : "nothing since i was not able to make it on time"
Points négatifs : "Flight between fort myers and charlotte was stuck on the tarmac for more than 1h. I missed my connexion and was rebooked next day at 11am. I missed one full day of work. Next time, the flight could wait 15 o 20mn to allow passengers to reach the gate"
Points négatifs : "Better communication about handicap persons. I called twice and notified two people about my mom and her wheelchair but no one tells the gate to put a ramp up to the regional jet on the tarmac. Three ring circus as usual ."
Points positifs : "Le personnel est parfait"
Points négatifs : "Vraiment pas beaucoup de place dans le siège pour les bras et jambes"
Points positifs : "Presque tout."
Points négatifs : "Le prix du bagage à payer en plus du prix"
Points négatifs : "Le vol a ete annulé et j ai ete bloque sans voucher ou support"
Points positifs : "Visiter l’aerairport de JFK"
Points négatifs : "Ponctualité, service à la clientèle, accommoder pour changement de siège, courtoisie, service à bord, efficacité des mesures de sécurité"
Points négatifs : "Le déclassement en classe économique sans prévenir et une indemnisation impossible vol British opéré par American et donc les deux compagnie se renvoie la balle pour l’indemnisation (trois cents dollars par siège....) Plus jamais de voyage sur cette compagnie"
Points positifs : "L’equipage ne répondait pas à nos questions et le service laissait à désirer. Les sièges étaient confortables mais nous avons dû se faire réassigner parce qu’on nous avait séparés sur tous les vols."
Points négatifs : "Le service à la clientèle"
Points négatifs : "Une heure de retard au décollage"
Points positifs : "Crew friendly and accommodating, even on short flight"
Points négatifs : "Good - no complaints."
Points positifs : "Mon avion est parti de SF à Miami pendant une heure puis à fait Demi-tour. Nous avons attendu 2h à l’aéroport. Nous n’avons pas été pris en charge. Terrible expérience. Je n’ai pas été remboursée."
Points négatifs : "Restes 1 heure dans l'avion sur la piste pour partir en retard du meme delai. Pour un vol de 90 minutes, decevant."
Points positifs : "A l'heure"
Points négatifs : "Sièges inconfortables. Assis trop haute."
Points positifs : "Tout s’est bien passer, c’etait facile."
Points négatifs : "La temperature durant le vol était mouvementé"
Points positifs : "X"
Points négatifs : "Le vol a été annulé personne ne nous a averti c’est kayak qui nous a dit de vérifier. Ils nous ont mis sur aucun autre vol jusqu’au lendemain."
Points positifs : "Service was good"
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Retard d’une heure"
Points positifs : "Old aircraft, ok flight, on time"
Points positifs : "Friendly and attentive crew. On time."
Points négatifs : "6 hour mechanical delay"
Points positifs : "La bonne ponctualité pour un vol intra US"
Points négatifs : "B757 dépourvu de système de divertissement à bord. Sûrement du au court trajet"
Points négatifs : "Aucune des télé ne fonctionne pendant la totalité du vol Biscuits food ridicules Le prix des bagages et la queue pour obtenir son ticket puis refaire la queue pour déposer bagages Double paiement bagages mémé en transit / inacceptable"
Points négatifs : "First flight delayed 45 min, then cancelled. 2nd flight 3 hrs later."
Points positifs : "tout le service en général."
Points négatifs : "rien"
Points positifs : "My connecting flight from london arrived late and the crew made sure i made it onto the flight to stl even though I barely made it to the gate on time."
Points négatifs : "notre vol a été retarde retarde!!au lieu de décoller comme prévu à 8h30 notre vol a été finalement annulé vers 23h30. On m'a relooké sur un vol pour LONDRES le lendemain à 19.h. Nous sommes restés plus de 24 h dans cet aéroport sans que nous soit proposé un hôtel. on nous a donné une couverture et un oreillé!!d'autre ont pu etre rebooké sur d'autre vols sur NY ou chicago le matin meme. Nous avons perdu une journée de travail mon époux et moi-meme. Lui a du annuler une formation impliquant 10 personnes qui venait de toute la France."
Points positifs : "crew was pleasant"
Points positifs : "Flight was pleasant and all the crew members were courteous."
Points positifs : "Great pilot. Outstanding control over the plane. Arrived an hour and a half before originally forecasted three days prior."
Points positifs : "Flight crew very friendly."
Points négatifs : "Everything was as expected. 1 star on entertainment as there was none. Would have liked to have been able to get 3 seats together without extra charges."
Points négatifs : "It was nice. And boarding was good too."
Points positifs : "Les hôtes étaient aimables"
Points négatifs : "Une barre tendre comme déjeuner! Ils auraient pu faire mieux"
Points négatifs : "un vol de sept heures sans un écran individuel, une première pour moi après de nombreux voyages. un vol transatlantique n'est pas un vol intérieur, pouvoir se distraire avec un film de son choix est un minimum surtout au prix du billet."
Points négatifs : "the fly got delayed for more than 3 hours."
Points négatifs : "Décollage en retard et arrivée avec plus de 40mn de retard Pas de classe premium eco et pas de possibilité d’avoir un espace avec un de place pour les jambes au comptoir Pour information générale , les places en économie sont très exiguës et généralement j’essaye de ne pas prendre de vol AA si je ne peux pas prendre à l’avance un siège sur les sortie de secours ce qui n’a pas été possible cette fois"
Points négatifs : "There was just an announcement that the refreshments will be served shortly but there were no refreshments. Take off and landing was horrible. Flight was shaking way more than usual."
Points positifs : "Une hotesse sympa qui m'a upgrade en economie+ apres m'avoir changee 3 fois de siege pour arranger d'autres passagers."
Points négatifs : "Pas de TV individuelle. Diner franchement bof."
Points négatifs : "Boissons au choix: eau ou jus d'orange congele. Ca fait rever..."
Points positifs : "It was easy to travel"
Points négatifs : "Devoir payé en supplément 50 dollars de bagages alors que ceux ci sont normalement inclus dans le prix."

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