Renforcement des mesures sanitaires
Nettoyage quotidien, filtres HEPA dans les cabines sur les vols pour Stuttgart
Basse saison | novembre | Meilleure période pour échapper aux foules, avec une baisse moyenne des prix de 4%. |
---|---|---|
Haute saison | avril | Période la plus populaire pour voyager, avec une hausse moyenne des prix de 13%. |
Prix moyen aller-retour | 161 € | (prix moyen sur les 2 dernières semaines) |
Bonne affaire aller-retour | 37 € | ou moins |
Bonne affaire aller simple | 24 € | ou moins |
Air Austral, Air France et Korean Air ont supprimé leurs frais de modification et d’annulation pour les vols vers Stuttgart (Echterdingen). Veuillez vérifier les conditions sur le site de réservation.
Vols de Nice | 1h 20min |
Le vol France - Stuttgart le moins cher trouvé au cours des 72 dernières heures coûtait 100 € pour un aller simple et 112 € pour un aller-retour sur l’itinéraire Nice - Stuttgart. Paris - Stuttgart est l’itinéraire le plus populaire et le billet le moins cher trouvé pour cette route dans les 72 dernières heures est un aller-retour à 143 €.
En général, Air France, Korean Air et Kenya Airways proposent le plus de vols vers Stuttgart au départ de France.
L’aéroport de Stuttgart est à 10 kilomètres du centre-ville de Stuttgart. Voir la carte.
Stuttgart est desservie par aéroport Stuttgart (Echterdingen), aussi appelé « Stuttgart (Echterdingen) », également appelé aéroport de Stuttgart(code IATA : STR).
Restrictions d'entrée
L'Allemagne a restreint l'entrée des voyageurs en provenance de l'extérieur de l'Espace économique européen, à l'exception des ressortissants allemands, des résidents titulaires d'un permis de séjour, des titulaires d'un visa D et de certaines exceptions (voir plus bas).
L'Allemagne a restreint tous les vols de passagers aériens en provenance du Royaume-Uni jusqu'au 20 janvier.
Pour obtenir une autorisation d'entrer en Allemagne, les ressortissants britanniques résidant en Allemagne auront besoin d'une preuve de résidence. S'ils ne sont pas encore en possession d'une carte de séjour, ils seront tenus de fournir des preuves crédibles de leur résidence en Allemagne. Cela peut inclure un certificat d'enregistrement d'adresse (Meldebescheinigung), un contrat de location, une facture de services publics à leur nom ou un certificat de demande (Fiktionsbescheinigung).
Depuis le 25 juin, les voyageurs arrivant d'Autriche, Belgique, Bulgarie, Croatie, Tchéquie, Chypre, Danemark, Espagne, Estonie, Finlande, France, Grèce, Hongrie, Islande, Italie, Lettonie, Liechtenstein, Lituanie, Luxembourg, Malte, Pays-Bas, Norvège, Pologne, Portugal, Slovaquie, Slovénie, Suède ou Suisse peuvent entrer en Allemagne.
L'Allemagne a levé les restrictions d'entrée pour les voyageurs en provenance des pays suivants : Australie, Nouvelle-Zélande, Singapour Thaïlande et Uruguay. Les voyageurs doivent avoir passé au moins 2 semaines dans les pays énumérés ci-dessus avant leur vol pour l'Allemagne. Les restrictions seront également levées pour l'entrée en provenance de Corée du Sud, de Chine, de Hong Kong et Macao et du Japon si cela peut être convenu sur une base réciproque. La liste sera revue toutes les deux semaines.
L'entrée depuis n'importe quel pays tiers est possible pour les voyageurs qui peuvent démontrer qu'ils ont une raison importante de voyager. La liste des raisons importantes couvre les citoyens allemands et européens ainsi que les ressortissants de pays tiers ayant un droit de séjour en Allemagne. Elle comprend également le personnel de santé et de protection sociale et les chercheurs en santé, les travailleurs qualifiés dont l'activité économique est nécessaire et ne peut pas être différée ou effectuée à l'étranger, le personnel de transport et de fret, les travailleurs saisonniers, les étudiants qui ne peuvent pas poursuivre leurs études à l'étranger, les voyageurs effectuant des visites pour des urgences familiales, les diplomates et le personnel d'organisations internationales et les personnes transitant par l'Allemagne.
Les voyageurs entrant en Allemagne après avoir séjourné dans une zone désignée à risque au cours des 14 jours précédents doivent se soumettre à un test obligatoire de dépistage du COVID-19. Le gouvernement allemand met régulièrement à jour sa liste des zones désignées à risque. Consultez la page de l'Institut Robert Koch pour la liste mise à jour (en allemand, une liste en anglais est disponible en cliquant sur "English archive" en bas de page).
Exigences d'entrée
Les voyageurs qui doivent être testés ont le choix soit de présenter un test valide passé dans les 48 heures avant l'arrivée.
Les voyageurs entrant en Allemagne en provenance d'un autre pays et ayant visité une zone à haut risque au cours des 10 derniers jours doivent effectuer un enregistrement numérique avant le voyage.
Exigences spécifiques de quarantaine
Les exigences de quarantaine en Allemagne diffèrent selon chaque Land. Tous les voyageurs en provenance de zones à haut risque (plus de 50 cas pour 100 000 habitants) doivent rester en quarantaine chez eux pendant 10 jours à leur arrivée en Allemagne. Après 5 jours, il est possible de sortir de quarantaine avec un test négatif. Vous trouverez plus d'informations ici.
Dans la plupart des États fédéraux, un test négatif, au plus tôt après cinq jours, signifie que la quarantaine à domicile n'est plus nécessaire. En outre, dans certaines réglementations des États fédéraux (Land), les exemptions de l'obligation de quarantaine exigent la soumission d'un résultat de test négatif.
DE : il y a 9 740 cas actifs de COVID-19 diagnostiqués et 3 405 décès en date du 13 avr. 2021.
Pour en savoir plus sur les restrictions à travers le monde, veuillez consulter notre page sur les restrictions de voyage liées au coronavirus (COVID-19).
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Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK
Points positifs : "Crew was excellent"
Points négatifs : "Nothing really. LH first class cabin is one of the best!"
Points positifs : "Boarding was fast and practical"
Points négatifs : "Food and beverage"
Points positifs : "Je suis allergique à la moutarde et aux à l’avance d’en faire part sur le site d’enregistrement. J’ai tenté d’appeler mais après avoir perdu 20 minutes j’ai abandonné. Conséquence j’ai mangé un bout de pain et une barre tendre! De plus, le personnel était plus ou moins compréhensif et accomodant."
Points négatifs : "Avoir sur le site d’enregistrement la possibilité de faire part des allergies alimentaires.Que l’équipage ai accès à une liste détaillée des ingrédients du menu servi à bord"
Points positifs : "Le personnel était parfait et proposait de l'eau régulièrement."
Points négatifs : "Le repas n'était pas très bon et j'ai eu faim"
Points négatifs : "LA NOURRITURE POURRRAIT ÊTRE BEAUCOUP MIEUX"
Points négatifs : "Retard"
Points positifs : "le personnel"
Points négatifs : "respecter l'horaire. la recherche a été faite pour un vol avec bagage enregistré inclus. seulement aprèes l'achat on a pu voir que c'était un light fare"
Points positifs : "Overall"
Points négatifs : "Space was limited"
Points positifs : "I'm tall so the suit was somewhat uncomfortable."
Points négatifs : "Other than the tight space I have no other complaints."
Points positifs : "Le service"
Points négatifs : "La nourriture, le retard"
Points négatifs : "Parfait rien a dire"
Points négatifs : "Toujours un plaisir de voyager avec une compagnie de renommée."
Points positifs : "La grande attention et disponibilité du personnel cabine"
Points négatifs : "Quelques soucis avec le système de divertissement,"
Points positifs : "Voler pour la première fois sur un à 320 NEO !"
Points négatifs : "Rien"
Points positifs : "Très Correct"
Points négatifs : "Rien !"
Points positifs : "Service"
Points négatifs : "Boarding"
Points positifs : "Personel très pro"
Points négatifs : "Films et divertissement"
Points positifs : "Personel très réactif"
Points négatifs : "Les films et divertissements"
Points positifs : "Mauvaise information"
Points négatifs : "L’embarquement"
Points négatifs : "Better food/choice-make it on time....and its quite cold in the plane-not sure why."
Points positifs : "On a eu 3 h de retard ... l’avion n’était pas plein donc attendu l’autre vol"
Points négatifs : "Mauvaise info"
Points positifs : "Confort de l'avion et amabilité de l'équipage"
Points négatifs : "Un peu déçu par les repas J'en avais un meilleur souvenir"
Points négatifs : "Le retard"
Points négatifs : "Le retard"
Points négatifs : "les faits d‘être m‘a fait loupé la suite de mes transports"
Points positifs : "rien"
Points négatifs : "les retards"
Points positifs : "Flight arrived early."
Points négatifs : "Last two transatlantic flights have been hot. What happened to a nice cool flight and using the blanket if you are cold?"
Points négatifs : "Le vol est largement en retard !!!!!"
Points positifs : "Embarquement très rapide, vol ponctuel."
Points négatifs : "Le repas était franchement mauvais. Il n'y avait pluplus de deuxième choix"
Points négatifs : "Les informations à bord etaient incompréhensibles"
Points positifs : "Everything"
Points négatifs : "Nothing"
Points négatifs : "The four hour delay which made me miss my conecting flight causing me to spend an entire day at the airport waiting for a available flight making me miss a portion of the travel tour I booked"
Points positifs : "Qualité du service en général: bon Et comme à leur habitude ils proposent un avion récent."
Points négatifs : "Avion surbooké, j'ai été séparé de ma compagne comme beaucoup d'autres passagers... Mauvaise expérience de vol surotut pour 12h de vol. Le personnel de bord à fait son possible pour nous servir au mieux mais on sentait qu'ils étaient un peu débordé."
Points positifs : "Qualité toujours au rdv et avion au niveau"
Points négatifs : "Changement de vol à la dernière minute imposé par la companie qui nous a fait voyager séparément avec ma copine dans des conditions peu agréables + on a raté le taxrefund à cause de ça..."
Points négatifs : "WiFi didn’t work most of flight and when it did required payment."
Points positifs : "Équipement de divertissement excellent. Personnel souriant"
Points négatifs : "N/A"
Points positifs : "Beaucoup de compagnies aériennes auraient intérêt à suivre l’exemple de Lufthansa."
Points négatifs : "Un retard de plus de trois heures. Mais au moins, on nous a informés et donné de l’eau et des grignotines."
Points positifs : "Étonnant, mais on a servi sandwich et vin en classe économique gratuitement."
Points négatifs : "Embarquement désorganisé. Tout le monde entre en même temps et non par rangée."
Points négatifs : "No volume on entertainment system for our row. But the crew were excellent - very professional, courteous and apologetic."
Points négatifs : "Le retard"
Points positifs : "Crews were very friendly"
Points positifs : "The temperature was moderate, not as cold as ususl. Stewards were very nice."
Points négatifs : "Our seats were at the very back and the flight was quite bumpy at times. It left a bit late due to passengers not showing up and having to remove luggage. They wouldn't allow my husband to use his backpack as a personal item he had to count it as a carryon despite others having more carryon items."
Points négatifs : "Changement de siège... Déplace au dernier rang de l'avion.... Sans me prévenir de cela....."
Points négatifs : "1 heure de retard Mon baggage est resté à Francfort"
Points positifs : "Good"
Points négatifs : "Standard"
Points négatifs : "Perte bagage"
Points positifs : "Accueil, service etc... parfait"
Points négatifs : "La ponctualité, les services à bord, la propreté des avions"
Points négatifs : "Quand on ne laisse que 5 mn pour sortir d un avion pour embarquer dans le suivant qui est à l autre bout de l aéroport .... même un champion du 100 mètres nu arriverait pas! Et voir l avion encore là avec la passerelle passagers et si on nous dit c est fini!!! Difficile à accepter!"
Points négatifs : "Un avion qui part à l heure est un avion qui arrive à l heure."
Points positifs : "Équipage très agréable et accueillant et équipé de pilotage très bonne"
Points négatifs : "Encore un retard...cette fois de 45 minutes"
Points positifs : "Le personnel de bord toujours aussi professionnel, accueillant et agréable"
Points négatifs : "Retard de l'avion: de plus en plus récurrent."
Points positifs : "Seat was very comfortable. Crew was great."
Points négatifs : "40 minutes waiting clearance for boarding and then for departure, for a flight 45 minutes in duration..."
Points positifs : "."
Points négatifs : "."
Points positifs : "They have Economy class seats on the business class. Uncomfortable."
Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "The etickets: 2573481877010 and 2573481877009 , flight 0073 Viena to Montreal, June 17. The baggages didn't arrive in Montreal (YUL) final destination and was reported in person at the airport but the customer service representative forgot to provide a claim ID number. The following baggages having the bagage tags: LH 093506 and LH 093492 did not arrive at final destination Montreal YUL! Please investigate ASAP and get back to us! I've spent upon arriving at home two hours on the phone and customer service representatives from YUL were totally not helpful in solving the problem!"
Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "The etickets: 2573481877010 and 2573481877009 , flight 0073 Viena to Montreal, June 17. The baggages didn't arrive in Montreal (YUL) final destination and was reported in person at the airport but the customer service representative forgot to provide a claim ID number. The following baggages having the bagage tags: LH 093506 and LH 093492 did not arrive at final destination Montreal YUL! Please investigate ASAP and get back to us! I've spent upon arriving at home two hours on the phone and customer service representatives from YUL were totally not helpful in solving the problem!"
Points négatifs : "Ils ont changé mon vol a la dernière minute"
Points positifs : "For short flight the seats are ok with space for the legs"
Points négatifs : "The flight was 30 minutes delayed"
Points négatifs : "Etre a l heure et avoir une petite collation autre que les chips et ne pas avoir besoin de prendre la navette."
Points négatifs : "Le personnel masculin devrait savoir que tout voyageur n'est pas forcément bilingue. Le repas était vraiment insuffisant. Le petit-déjeuner a été servi 1H avant l'atterrissage! ce qui laisse peu de temps pour se restaurer ainsi que pour la suite... oblige le personnel de cabine à courir pour le rest"
Points négatifs : "Team desn’t have much Client focus, seems to have more experience with cargo shipments"
Points positifs : "The food is poor"
Points négatifs : "The ffood could be better."
Points positifs : "We could walk around as needed. No restrictions. Free wine with meals!"
Points négatifs : "Staff not friendly or offering of assistance."
Points positifs : "The crew was amazing, the seat was comfortable"
Points positifs : "Personel Très sympa et pilote top"
Points négatifs : "Pas de distraction"
Points positifs : "Choix de films et jeux pour enfants, repas correcte"
Points négatifs : "Personel trop rigide et pas très à l écoute des enfants"
Points positifs : "Arrival to the terminal was a breeze, and security was fast and efficient. What more can a traveler ask for?"
Points négatifs : "The executive lounge was a bit crowded. But if that is my only complaint, that’s not too bad. A well designed airport!"
Points négatifs : "We are regularly taking this flight for end of the year snd in summer. For no reasons whatever if it is in France or in Vienna, the flight is delayed of minimum 2 hours! It was the case once more the case. And all without communication as it is normal! And it looks like this is normal as the flight from yesterday was also leaving at 19h05. This is a joke."
Points positifs : "-maintenance had to fix an issue that the team was not transparent about for 2.5 hours. 0at least boarding happened swiftly -the male crew member was GREAT but the female crew members two of them were very short, rude, and not there to bring comfort to customers -chicken meal was tasty, but made both me and my father sick. Muffin for breakfast was mediocre as well -tv was good, but touch screen sometimes doesn't work."
Points positifs : "I liked the abundant choices for entertainment and the comfortable seating."
Points négatifs : "Some members of the crew weren’t so pleasant. One didn’t speak to me while I was helping my child in the aisle, but rather rudely pushed her out of the way instead of saying excuse me or waiting a moment for her to sit back down into her seat."
Points négatifs : "Collation non adaptée au menu spéciaux demandés (vegan)"
Points négatifs : "L’aéroport de Vienne qui ne dispose d’aucune aide pour les transferts : il faut trouver les panneaux bien cachés dans un labyrinthe... et 2 contrôles des bagages durant le transfert alors que nous arrivions d’un vol international."
Points négatifs : "Booked a ticket with luggage and got email saying I am at economy class. When got to check in told me I have economy light and I had to pay again for luggage. Dissaster. Contacted priceline- did not care."
Points négatifs : "Paid 1,000$ and we got a standby ticket. How is this possible? Will not book through Kayak again."
Points positifs : "There werecseats available at gate area to wabit for plane."
Points négatifs : "Airport overcrowded, checkin at Austrian Airlines horrible - one agent quoated 117 Euro for oversize suitcase when fee was actually 50 Euro. (Note: same suitcase accepted by Lufthansa without extra charge. Security check also excessive and bureaucratic without giving sense of better safety."
Points positifs : "food was great. Slightly cold in cabin."
Points négatifs : "had a narrow connecting flight VIE to MUC, VIE flight was delayed and had to catch MUC to IAD flight in less than 15 min. One luggage was missing at baggage claim, but as DC/ Baltimore is home, luggage arrived in 48 hrs. All is well that ends well."
Points négatifs : "Il a fallu courrir pour attraper l'avion aucune information assistance pour trouver la porte C et mon bagage a ete perdu"
Points positifs : "Staff were always courteous."
Points positifs : "Timing flight people working very nice and hospitality"
Points négatifs : "Na"
Points positifs : "Macedonian staff were very helpful when I arrived early to get me checked in and situated"
Points positifs : "Staff welcoming and courteous. Flight nice and quiet"
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "Staff very welcoming"
Points négatifs : "While going to the gate G11 at Vienna airprt, i slipped infront of the gate in presence of 3 male austrian airways staff who were checking there. After i got up i requested if i could get some water and they said they cannot. Finally a co passenger gave me her bottle of water. I ended up actually breaking my leg"
Points positifs : "The service. Very attentive staff."
Points négatifs : "Nothing!"
Points positifs : "Very orderly fashion onto boarding"
Points négatifs : "My suitcase got destroyed"
Points négatifs : "Le repas"
Points positifs : "Bon vol pas secoué"
Points positifs : "Great experience, friendly crew!"
Points positifs : "The plane took off as scheduled and arrived promptly. Flight attendents are polite, pleasant and helpful."
Points positifs : "Flight smoothness, service, friendliness, pilot experience, stewardesses (except for one), food, delicious."
Points négatifs : "All flight attendants were great except for one tall with very short blonde hair. What a poor attitude! She really ruined my trip. There was not an exchange with her that was friendly and agreeable. When serving drinks a second time, she asked me what would I like to drink and I answered: What do you have? I had not asked the first time drinks were served since I knew I wanted orange juice. he second time, and not wanted to drink the same, I asked: what do you have? and her answer was: "Same as before". I had to let her know I had not asked before and then she proceeded to tell me the different drinks and finally added: My colleague will take care of you. She did not want to serve me. The first incident went I tried to use the bathroom in the back of the plane, she would tell people: "don"t use that one, I need that bathroom for......." ( not sure for what but her tone was so rude,that people walked to the other bathroom embarrassed). All I can say is that everything else was great, including the friendliness of all other crew, but that one ruined the experience. A third time I got up to walk to the bathroom and the seatbelt sign was on, but so it had been for a long time. She prompted me to go back to my seat. All others seem to do their job without been rude, Not sure why this one couldn't. Job stress? Not the passenger's problem. Besides that and the poor movie choices, everything else was great. I think the flight was delayed but to that point everything was going so smooth, I didn't even notice. I will fly Austrian again, and would love to visit Vienna. Please advise how to add the miles of my trip to my account. I booked in Kayak, left to Ohio from Miami running from hurricane Irma, my return from Ohio to Miami was cancelled and I had to embark on that long plan10 day trip without even returning home to Miami to pack. I totally forgot about putting the miles on my account on either ticket counter."
Points positifs : "Good service on time arrival"
Points positifs : "Helpful service, decent food."
Points négatifs : "Prior to take-off, we spent 2 hours after boarding on an incredibly hot plane with no working air conditioning"
Points négatifs : "Long transit more than 12H without free accommodation nor meals"
Points positifs : "The plane arrived at destination ahead of schedule."
Points négatifs : "€40 for a single 12 kg checked bag--that could have been gate checked? Seems excessive to this traveler."
Points positifs : "The plane was clean, fresh looking. Flight attendants were helpful and courteous."
Points négatifs : "Check in at Vienna airport was awful! Chaotic, no help! Kiosk software was horrible. Touch screens didn't work. No back button so, if you made a mistake you had to start from the beginning. Passport reader was not working properly. Machines were slow and delayed in responding. Not enough staff available for assistance. Arrival at LAX was even worse. Plane had to taxi for 30 minutes all about the airport runways. Finally got to a gate -almost on the beach! Then had to bus everyone to main terminal. Slow in getting bags to the passenger pickup. It took us 2 hours post touchdown to get out of the airport! Almost missed the airport shuttle,"
Points positifs : "Fantastic"
Points négatifs : "Very light and friendly crew"
Points positifs : "Price was good and the crew were friendly"
Points négatifs : "Their were no entertainment options and the on time departures are continually a issue with Aegean. Our flight was around 2hrs late. Also the carry on requirements are stringent"
Points positifs : "On time and soft landing"
Points négatifs : "No entertainment for 3 hours flight is boring."
Points positifs : "Oui"
Points négatifs : "Repas"
Points positifs : "Fast and on time easy check in and kind stuff"
Points négatifs : "To make the mobile application more friendly in mobile check in online ( copy all the passenger details automatically including the PNR for the boarding process and not ask again the same details that we fill in the tickets that anyway in the system see Ukrainian airline application for example"
Points positifs : "Everything was perfect"
Points négatifs : "The plane was so small I couldn’t fit my legs in the seating. Very uncomfortable for a 4 hour flight and with an hour delay it was five hours of being a sardine. I’m not an overweight person at all."
Points positifs : "L’embarquement a été super rapide. L’équipage très sympathique et souriante. Pas de turbulence et sortie de l’avion rapide."
Points négatifs : "Rien à dire"
Points positifs : "Personnel très aimable et accueillant"
Points négatifs : "Repas très mauvais"
Points positifs : "Le vol a été assez agréable. L’embarquement c’était un des plus désorganisés que j’ai vu. Il avait au moins 4 files pour finir dans la même porte. Je pense que le terminal 1 B ´aide pas à ça mais un peu plus de personnel pour diriger les passagers ne serait pas mail. Pendant le vol le repas était sympa e bon. ."
Points négatifs : "L’équipage pourrait être un peu plus gentil. Une des hôtesses devait être dans un jour compliqué vu qu’elle n’a pas lancé un seul sourire à personne"
Points positifs : "Embarquement à l’heure Personnel agréable Petite douceur offerte juste après le décollage"
Points positifs : "Vol à l’heure, très efficace et personnel très aimable"
Points positifs : "Vol à l’heure, très efficace et personnel très aimable"
Points positifs : "Great service, crew and good food"
Points négatifs : "One hour delay"
Points positifs : "- Crew service was pleasant"
Points négatifs : "- Misinformed about luggage included in the ticket, had to pay extra money. - Flights delays"
Points positifs : "The plane was new and comfortable"
Points positifs : "I appreciated that they didn't charge me to check in my carry on bag."
Points négatifs : "It is sad that they could not add this flight on to my Star Alliance without my card."
Points positifs : "Service was excellent, planes left on time and arrived on time or early."
Points négatifs : "Absolutely worst leg room of any airlines I have ever been on. My knees were jammed against the seat in front of me. It was the most uncomfortable I have ever been on a commercial airplane. Had it not been for this I would have given the airline an excellent review."
Points positifs : "crow and food and cooporatio was wow"
Points négatifs : "seat was so hard"
Points positifs : "We made it to destination."
Points négatifs : "Absolutely no order in getting to plane. Then told people to check bags. Many ignored them. And they only selectively enforced. Lied about every carry-on suitcase being checked. Plenty of overhead space available. Coat me almosst an hour waiting for my bag which would have easily fit in the overhead. Was late to meeting."
Points positifs : "The flight was most excellently attended from Paris to Crete. I am very impressed with this level of service experienced and the spaciousness of the airplane. A most comfortable and well taken care of flight. Thank you!"
Points positifs : "Personnel courtois, professionnel et aimable. Très compréhensif et serviable, observant une politique vis-à-vis des bagages en cabine irréprochable. Idéal pour les musiciens qui doivent transporter un instrument de moyenne ou petite taille avec eux."
Points positifs : "Personnel courtois, professionnel et aimable. Très compréhensif et serviable, observant une politique vis-à-vis des bagages en cabine irréprochable. Idéal pour les musiciens qui doivent transporter un instrument de moyenne ou petite taille avec eux."
Points négatifs : "Le check-in online n'était malheureusement pas disponible. Certaines difficultés rencontrées avec le site internet faisaient en sorte que la procédure pour obtenir la carte d'embarquement prenait légèrement plus de temps."
Points positifs : "I would tell the boarding man (C. G..?..) that I know that TIME IS MONEY, and for that I pay my money to the air lines to help in doing my stuff (like boarding) GENTLY and respectfully. Actually, when I noticed this from you twice, I had an embression that the passport nationality harms you.... Any way, thank you."
Points négatifs : "Food was good. Chairs were clean and relatevly good. Thank you"
Points négatifs : "The replacement flight arrives at almost midnight."
Points positifs : "crew was pleasant once on board"
Points négatifs : "Very last minute posting of gate and then was late with no explanation. They were a bit rude at the gate to some fellow passengers and I feel it was because they were heading to Albania."
Points positifs : "Crew was kind and professional Flight was overall comforable"
Points négatifs : "On my return flight to Athens from London, I was told that my hand luggage was too large and needed to be checked. I had to pay an extra 55 pounds (75 USD) to check the bag. On my Aegean flight to London a few days before, I was able to check the bag for free. I do not understand why I was charged for the bag on the way back but not on the way over. $75 is half what I paid for the flight itself - seems way too much just to check a small bag. I will keep this in mind when considering flying with Aegean in the future."
Points négatifs : "No entertainment"
Points positifs : "Tout parfait"
Points négatifs : "Rien de relou"
Points positifs : "Service très agréable personnel sérieux et appliqué"
Points négatifs : "Rien à signaler"
Points positifs : "Nice aircraft , excellent crew"
Points positifs : "Everything was fine, even above expected for low cost airline. Nice crew, free drinks."
Points négatifs : "Food could be a bit better."
Points positifs : "That they use Greek products is really makes the experience for me. Friendly staff."
Points négatifs : "Couldn't easily buy checked baggage beforehand so had to pay at the check in counter. The self check in kiosks did not work at CDG airport."
Points positifs : "Everything"
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "When I booked my ticket from New York to Greece with a 3 day stop over in Paris I should have been told that I would have to pay to check in my luggage from Paris to Greece. I assumed that since I was entitled to one free piece of luggage from New York to Paris that I wouldn't have to pay any fees going from Paris to Athens. I ended up paying 240.00 euros to check in 4 suitcases! that's absurd!! In addition I couldn't check in online for this flight and therefore was not told via email that I could at least check in my bags via the internet for s reduced fee. This is a kayak issue. Otherwise Aegean was great."
Points positifs : "The fact that you boarded and unboarded on two sides of plane, so quick!"
Points négatifs : "Nothing."
Points positifs : "Helpful staff, comfortable seats, accurate departure and arrival times."
Points positifs : "Personnel tres souriant. Sièges confortables. Collation agréable. Coloriage pour les enfants. Embarquement prioritaire bien géré."
Points négatifs : "Longue attente au moment de l'embarquement. Et avion en retard."
Points positifs : "The crew was generally ok. Governed again by Aegean's old fashioned standards where crew has to be female almost fashion models, but this has nothing to do with the crew who was very professional and courteous but with the hiring policies of the company instead. The food was generally very well cooked (but ... see negatives section)"
Points négatifs : "The flight was from 2-5am (local destination time). The company/captain/crew made the decision to have the lights on during the whole flight. The service of drinks and refreshments had to stop for some minor turbulence (I've had much worse where service was uninterrupted). We had to wait until 30 minutes before landing to be served food. It wasn't clear if this was the company's way of apologizing for the interruption of service. They served us a full course dinner with baked pasta with cheese and beef at 4am. I found that to be quite random, disorienting and inappropriate. There was no entertainment options provided on flight"
Points positifs : "Service was great with food and beverages and checkin bags included."
Points positifs : "Good customer service and unexpectedly good food. Nice staff."
Points négatifs : "Boarding was late, and it took forever to take off and land. I missed my ferry because of this and had to buy another ticket. Also super small seats."
Points positifs : "Professionalism. The flight attendants were professional, very efficient and helpful."
Points négatifs : "Vegetarian. I should have ordered in advance."
Points positifs : "Good flight overall. It was nice to receive drinks."
Points négatifs : "We were 30 minutes late to board so I missed the bus from the airport and had to wait an hour at the airport."
Points négatifs : "I felt robbed. They made me pay extra for my luggage and norwere on my ticket did it say I had no right to take my luggae of 20 kg. It is really wrong to do that to people"
Points positifs : "Fast, clean, gracious."
Points négatifs : "Food."
Points positifs : "Departure delay and change of gate at last minute. This has become a frequent occurrence even though they usually make up some of the time in flight. I would appreciate more timely information about delays."
Points positifs : "The cabin crew was friendly and attentive."
Points négatifs : "The space between seats was awful. As a taller person, it made for a very uncomfortable flight. And on top of it, these tickets were quite expensive! I'd love for an airline to prioritize comfort without making that an upgrade. I'll think twice, probably three times before using Aegean again."
Points négatifs : "I had to pay for the lugedge though I thought I ordered a ticket with 20 kg"
Points positifs : "Good plane and crew."
Points négatifs : "Bathroom facilities at the airport totally filthy and out of order."
Points positifs : "A flight was delayed due to weather conditions and we had to sit in the plane for almost an hour, BUT information sharing from the Capitan was sufficient and on-time. Very good job from pilots. Leg room in economy - I was positively surprised, very decent leg room! Thank you for providing it."
Points négatifs : "I flew economy and all was good and appropriate to the level."
Points positifs : "Klm's consistantly high standards in everything they do."
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "I was sorted on Row 3 and the drapes kept hitting the back of my head."
Points négatifs : "Move the drapes a few more inches back."
Points positifs : "KLM are our airline of choice. A great full-service carrier with impecable standards."
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "The crew."
Points négatifs : "The time between flights."
Points positifs : "The pilot and the crews were helpful about the transit. Pilot make up a lot of time."
Points négatifs : "Flight was delayed, had to run to my next connection flight."
Points positifs : "Reclinable seats."
Points négatifs : "The food!! The lights could be dimmed as it was a night flight."
Points positifs : "Comfortable seat, great crew."
Points négatifs : "Flight delayed, no USB port and no entertainment"
Points positifs : "Crew helpful. Food good."
Points négatifs : "Better range of movies please"
Points positifs : "Personnel serviable. Avion propre et choix de langues (anglais, néerlandais et français) apprécié."
Points négatifs : "Retard au décollage de 30 min minimum à l'aller comme au retour avec KLM. En portant un pull et un polaire j'ai eu bien froid en cabine."
Points positifs : "Our flight was delayed in Bejing, than we loosed the booked flight of KLM. When we arrived in Amsterdam, we get the recheked in flight."
Points négatifs : "Doesn't"
Points positifs : "Le vol était ponctuel."
Points négatifs : "La classe business sur ce type de vol n’a rien de business si ce n’est d’être à l’avant de la cabine."
Points positifs : "Amazing services .. on time just exactly .. I feel really happy onboard KLM ❤️"
Points positifs : "Crew was great and professional."
Points négatifs : "Entertainment controls were outdated and confusing to operate. There were no charging ports."
Points positifs : "Le vol"
Points négatifs : "Clairement le système pour faire notre checkin online est pourri"
Points négatifs : "L’intégralité du voyage, pas de repas, retard de bagage"
Points négatifs : "Turn the lights on early making it hard to sleep"
Points négatifs : "I have ordered Wheelchair for my parents which one of my parent didn't get it on Mumbai Airport. When they arrived on Amsterdam Netherlands Airport they were dropped to the gate assigned first and once the gate changed on the fly no body came to help them moving to the new gate assigned which was far away to walk. Nobody even came to tell them that the gate has been changed. It was because of my father's alertness they didn't miss the connecting flight and when my father asked help to members on airport none of them helped my parents and other 4 co passengers which also were on wheel chairs. It was so scary experience for them that they asked me not to book any more flights with Jet Airways. I won't recommend Jet Airways to any of my friends for their parents to travel to USA. I strongly recommend you guys to take a strict action against this. This is so unacceptable."
Points négatifs : "None of our 4 checked bags arrived with us. This was despite ample connection time (2+ hours) in Amsterdam."
Points négatifs : "Landlords gave an unpleasant service! Which continued with late of 50min of the flight, they didn’t do anything to help/ to provide the passengers the answers. The food was cold It was comfort place to sit. Bad experience with KLM"
Points positifs : "Good and friendly services"
Points négatifs : "I really don't like when at the gate the take your luggage and say you'll be the first to get it at arrival.. And now I'm still waiting.. That's really really annoying"
Points positifs : "Time and Good clean place.. in This case airpöane.."
Points négatifs : "It was not entreteiment st all"
Points positifs : "Crew was great, very nice"
Points négatifs : "Not enough legroom"
Points positifs : "Seats were very comfortable, food was excellent, the staff was very nice, cabin was quite and roomy."
Points négatifs : "No outlets to charge digital devices, and need more bathrooms on board. I was able to sleep most of the 11 hour flight so I did not take advantage of the entertainment."
Points négatifs : "Flight departed 35 minutes late"
Points positifs : "The leg room, was surprisingly roomy"
Points négatifs : "The food and that there was no entertainment."
Points positifs : "Service en business au top. Pour aller de l’europe vers Mexico les sièges sont dans lis confortables sue les vieillissant de l’A380 d’Air France."
Points positifs : "Petit avion sans trop de place."
Points négatifs : "Connexion un peu trop courte à Amsterdam. Génère du stress."
Points négatifs : "Our total flight time was about 17 hours - MAD- AMS-LAX. My husband and I both have an internationally approved carry on luggages with us. When we checked in - they asked us to both check in our carry on luggage. The reason why is because they said they don’t think they have enough space for our carry ons. I told the crew member checking us in that other people that was checking in with the same hand carry size luggage with us had no problems taking it with them. For being about to be on a 17 HOUR FLIGHT we should be ALLOWED to have our carry ons with us! We take carry ons for that reason! I had to argue and prove my case to the crew member to atleast keep 1 carry on with us. I thought that was an UNACCEPTABLE reason for us to check in a carry on luggage when we had a 17 hour travel time ahead of us. Not a happy costumer here."
Points positifs : "Nice crew; clean plane; decent dinner"
Points négatifs : "No entertainment system; insufficient knee space"
Points positifs : "Flight crew was fine. Food was good."
Points négatifs : "Checking in was extensive for unaccompanied minor. But gate crew was very unnattentuve and though we showed up as first in line, they did not focus, and kept saying to wait. Ultimately our son was last person on the plane."
Points positifs : "crew were absolutely delightful, full of smiles and doing everything to make you comfortable. seats were fine enough and got some work done and a bit of sleep. first lunch was fresh and tasty, but the second, a burger, was edible, but not much more."
Points négatifs : "tv screens are dated so movies are not as crisp as you find in newer planes. you need a 2 prong audio adapter to use your own headphones."
Points négatifs : "I can't take the flight because i'm not Chilean and I don't have a reembolse or other flight ,... nothing . Finally I take other flight with other company"
Points négatifs : "Le menu est à améliorer"
Points négatifs : "Le menu est à améliorer"
Points positifs : "In flight food was enjoyable"
Points positifs : "Pretty basic one hour flight so there's not much to complain about or praise about. I got some sleep which was good."
Points négatifs : "The crew had their general Dutch aloofness on form. Chatted to one of the stewardesses in Dutch up until she saw I had a British passport then she decided she could only speak English to me."
Points positifs : "The last two times we connected in Amsterdam to Humberside our luggage was delayed. This time it wasn’t. The simple things give the greatest satisfaction"
Points négatifs : "vol retardé"
Points positifs : "La puntualidad"
Points négatifs : "Toute c’est parfait"
Points positifs : "J’aime sa ponctualité"
Points négatifs : "Rien"
Points négatifs : "Le vol a été dérouté sur Lyon pour des vents dangereux. Seul hic, l’ensemble des autres vols atterrissants à Genève on tous pu atterrir dans la même tranche horaire. Ensuite reacheminement en bus ou taxi pour les plus chanceux. Sans qu’on nous donne le moindre repas. Pourtant atterrissage prévu initialement vers 11h. La il est 14h10 passé et le ventre vide et toujours sur la route entre Lyon et Genève."
Points positifs : "Flight was on time and quick and comfortable"
Points positifs : "Entertainment was good, and crew was very nice and accommodating. Flight was very comfortable and smooth."
Points négatifs : "The food was okay, not that great."
Points positifs : "Crew was courteous and polite! Entertainment system had some great movies at no additional cost."
Points négatifs : "Poor communication between delta, KLM and Air France meant that I couldn’t check in online and get a digital boarding pass. Furthermore I couldn’t use the check-in kiosks because my name was listed as Reidmr instead of Reid, which meant that my boarding pass did not match my passport. Overall this caused unnecessary delays that were compounded by the fact that I couldn’t use my TSA precheck. My main problem on the plane was that I had to struggle to get water served to me. It’s always so dry on planes and I would have liked to be able to get more than one tiny glass of water at a time. Also, would have loved a window at my window seat. Plus no WIFI!?"
Points positifs : "Good multi media access and content"
Points négatifs : "Too late i missed my connection flight"
Points positifs : "Airline staff good and professional"
Points négatifs : "Nothing one can do, for a 6.2" guy, the metal bar that forms the shape for the pouch for magazines and such digs into knees, ESP if person in front adjusts seat back. Fold out table barely accommodates laptop."
Points positifs : "It was so easy to board and I had no inconvenience. It took 4 minutes from when I said goodbye to my family till when I was at the front of the gate."
Points négatifs : "Nothing! It was all great!"
Points positifs : "Manque de place"
Points négatifs : "La place"
Points positifs : "Siège et espacements correct surtout pour quelqu'un de grandes tailles comme moi"
Points négatifs : "Avoir des divertissement à bord"
Points positifs : "Poor"
Points négatifs : "Poor"
Points négatifs : "Idem"
Points négatifs : "This airline charges for everything, and after you pay once, they try to charge you again, and again, and again (four different people tried to charge me 4 different times for my two checked bags). And they lost the record of my payment, so I had to show 4 times the Amex receipt showing that I had paid before. It took 45 minutes and 4 non receptive agents for me to get my luggage checked. British Airways is significantly better."
Points négatifs : "Delay in take off 45 min!!!!"
Points positifs : "NA"
Points négatifs : "Both flights through Detroit were re-routed, our luggage was lost for 4 days."
Points positifs : "Everything! The service was exceptional!"
Points positifs : "Fly was delayed.i was told my bag would go to end but it was not.instead of coming to the hotel 7pm i came 1am."
Points négatifs : "Explain me to take the bag on time.it was almost left in the airport."
Points négatifs : "CDG airport in Paris is a very inefficient and by far the slowest airport. I recommend other passengers to get to the airport at least 4 hours before their departure."
Points positifs : "Great crews, excellent customer service"
Points positifs : "La prise USB pour charger le téléphone vu que le vol a fait plus d'une heure et demi de retard"
Points négatifs : "L'embarquement et le système qu'ils ont fait et très long des informations tondeuse à donner été tardif et incohérente"
Points négatifs : "The craft is a bit old. Harsh landing."
Points négatifs : "See above."
Points positifs : "Not being charged for my first bag of luggage"
Points négatifs : "Nothing"
Points positifs : "Arrived on time."
Points négatifs : "Overhead luggage storage jammed with luggage belonging to someone who was sitting far behind my seat."
Points positifs : "Rangée 43 juste en face des toilettes et siège peu inclinable à côté de la cloison"
Points positifs : "Efficacité de l’embarquement, staff sympa"
Points négatifs : "Retard au départ"
Points positifs : "Amazing crews!"
Points négatifs : "N/A"
Points positifs : "I really liked my seat, but it was one of the only ones that didn't have a USB port."
Points négatifs : "See above. Overall, very nice experience."
Points positifs : "The cue lines per zone are a brilliant idea!"
Points négatifs : "An explanation to passengers as to why there was a backup between the gate and the plane."
Points positifs : "The cue lines per zone are a brilliant idea!"
Points positifs : "The cue lines per zone are the most brilliant idea!"
Points négatifs : "After boarding began there was a backup after the gate en route to the plane. No explanation. The plane left an hour later than scheduled but seemed to arrive close to scheduled time."
Points négatifs : "Baggage check in was stressful"
Points négatifs : "If you have to change planes and Paris is your middle person. Leave at least 2-3 in between the two flights otherwise you might not make it."
Points positifs : "la ponctualité du vol et les services a board"
Points négatifs : "Un peu plus d'espace entre les sièges."
Points positifs : "Tous les services de la compagnie"
Points négatifs : "Ras"
Points positifs : "Extremely hot the plane"
Points positifs : "Équipage très gentils et très des bons services à bord, Merci et à bientôt"
Points positifs : "It was only 2 hours"
Points négatifs : "Small plane, no movies"
Points positifs : "L’amabilité du personnel de bord, la rapidité du vol, le service à bord"
Points négatifs : "Le dépose bagages, la non-assistance du personnel a l’enregistrement"
Points négatifs : "le vol a dû être dérouté vers Marseille. Le transfert vers Nice a été effectué en bus pour une arrivé au delà de 19h."
Points positifs : "Over all pretty good for price."
Points négatifs : "Retard et chaleur limité supportable dans l'avion. Service niveau easy jet même si les hôtesses sont très sympathiques"
Points négatifs : "Flying back to US, passsengers get charged for their luggage. Which this is not informed to us, neither On our email nor when we were checking ( for free) in Us"
Points positifs : "Good selection of movies"
Points négatifs : "Not much legroom."
Points positifs : "En deux mots, tout était médiocre, avion, « nourriture » (si on appeler ça comme ça) même les hôtesses travaillaient avec une sale gueule.. Très déçu d’Air France"
Points négatifs : "Le capitain et l’aterrisage"
Points positifs : "Bon équipage"
Points négatifs : "Nourriture moyenne"
Points négatifs : "Na"
Points positifs : "Le repas était très bien et le petit déjeuner ok"
Points négatifs : "Told us to get in line for boarding and review our tickets and then made us stand there for 75 minutes before boarding."
Points négatifs : "Because of change in plane..bad choice of seat for long legs of husband...then late in Atlanta and very late into DC"
Points positifs : "Everything was fine"
Points positifs : "L’equipage Et le repas"
Points négatifs : "Le retard, le siège à bout de course, l’ecran illisible et le son inaudible"
Points positifs : "Rien."
Points négatifs : "Le service était inexistant. On ne nous a même pas proposé à boire à moi et mes amis..."
Points positifs : "Comfortable, hospitality and wonderful service"
Points positifs : "Les attention de l'équipage de l'embarquement jusqu'au débarquement."
Points négatifs : "La collation est vraiment chiche. Même pour 1h25 de vol! Les sièges sont a la limite du supportable. Toujours aussi peu de place pour les grands, aux genoux (assise) mais aussi en hauteur (dossier trop.court de 3cm pour ceux mesurant 1m85 et plus)"
Points positifs : "Everything!"
Points positifs : "Les boissons gratuites. L’application.l’anbiance de l’avion."
Points négatifs : "Un personnel peu souriant. Il me bousculais lors de leurs passage. Un mauvais tri du chariot par leurs collègues voisins, ce qui fait que tout étais mélangé."
Les compagnies aériennes voyageant pour Stuttgart ont mis en place des mesures de précaution supplémentaires et ont adapté leurs politiques pour mieux accueillir les voyageurs. Les politiques varient selon les compagnies aériennes.
Renforcement des mesures sanitaires
Nettoyage quotidien, filtres HEPA dans les cabines sur les vols pour Stuttgart
Masques obligatoires
Masques obligatoires à bord. Masques fournis sur les vols pour Stuttgart
Siège de distanciation sociale
Sièges du milieu non réservables sur les vols pour Stuttgart
Tests avant les vols
Recherche d’anticorps et de symptômes pour les vols pour Stuttgart
Annulations flexibles
Renonciation aux frais de modification. Recherchez des vols flexibles pour Stuttgart