Trouvez un billet d’avion pas cher pour Denver

DEN

Trouvez un billet d’avion pas cher pour Denver

Recherchez sur des centaines de sites et trouvez des vols pour Denver

Aller-retour
Économique
Wichita (ICT)
Denver
jeu. 15/4
jeu. 22/4
N'importe quand
Comparer les sites à KAYAK |
Denver : des restrictions de voyage s’appliquent. En savoir plus
Restez informé des changements de restrictions de voyage pour ce pays (Denver) et recevez des mises à jour par e-mail.

Bon à savoir

Basse saison

juinMeilleure période pour échapper aux foules, avec une baisse moyenne des prix de 4%.

Haute saison

juilletPériode la plus populaire pour voyager, avec une hausse moyenne des prix de 12%.

Prix moyen aller-retour

683 €(prix moyen sur les 2 dernières semaines)

Bonne affaire aller-retour

393 €ou moins

Bonne affaire aller simple

260 €ou moins

Astuces pour trouver un vol pas cher pour Denver

  • À la recherche d’un vol à petit prix pour Denver ? 25% de nos utilisateurs ont trouvé un vol pour Denver aux tarifs suivants ou moins : Aller simple de Paris à 260 €, aller-retour à 327 €, aller simple de Bordeaux à 386 €, aller-retour à 476 €, aller simple de Nice à 530 €, aller-retour à 522 €
  • Réservez au moins 3 semaines avant le départ pour obtenir un prix moins cher que la moyenne.
  • La haute saison est en juin, juillet et août, et avril est le mois le moins cher pour partir à Denver.
  • Saisissez votre aéroport de départ préféré et vos dates de voyage dans le formulaire de recherche en haut de page pour découvrir les dernières offres de vols vers Denver.
  • L’aéroport international de Denver (DEN) est le plus proche de la capitale éponyme de l’État du Colorado. C’est l’un des plus grands aéroports américains et il permet de rejoindre non seulement la dynamique ville de Denver ou celle de Pueblo, mais également tout le nord-est du Colorado et les superbes réserves naturelles de la région.
  • Le personnel de l’aéroport est en charge de l’assistance des passagers à leur arrivée à Denver. Ils sont présents pour leur fournir toutes les informations nécessaires et répondre à leurs questions. Ils sont également assistés dans cette tâche par des ambassadeurs bénévoles, qui sont reconnaissables à leurs vestes bleu roi.
  • Les passagers qui souhaitent se détendre après leur vol trouveront une salle de repos située dans la zone publique de l’aéroport, directement après la zone de récupération des bagages. La salle de repos se situe à proximité du Red Rocks Bar.

FAQ - Réserver un vol pour Denver

Quel est le vol le moins cher pour Denver ?

Quelle est la distance entre l’aéroport de Denver et le centre-ville de Denver ?

Comment s’appelle l’aéroport de Denver ?

Quel moyen de transport privilégier pour rejoindre le centre de Denver ?

Des salles de prière sont-elles mises à disposition des passagers dans l’aéroport ?

Denver : y a-t-il des restrictions de voyage liées au coronavirus ?

Comment KAYAK trouve-t-il des prix aussi bas sur les vols pour Denver ?

Comment la Prédiction des prix KAYAK peut-elle m’aider à savoir quand réserver mon billet d’avion pour Denver ?

À quoi correspond l’option KAYAK Mix dans les résultats de vols pour Denver ?

À quoi correspond l’option « dates flexibles » de KAYAK, et comment peut-elle m’aider à trouver un vol pour Denver ?

5 meilleures compagnies proposant des vols pour Denver

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK

8,0
Virgin Atlantic
Note générale basée sur 1 567 avis
8,2
Embarquement
7,7
Confort
8,5
Équipage
8,0
Divertissement
7,7
Repas
Avis sur la compagnie

Points positifs : "Entertainment and helpful staff"
Points négatifs : "Had worst seat on plane on outward because I didn't know I could pick a seat free of charge before online checkin This could be a lack of communication on Kayak/Last Minute.com as opposed to Virgin"

Points positifs : "Excellent airline"
Points négatifs : "The business seats could have been wider. I have sat on business class other airlines and the seat was a bit wider but overall still great experience"

Points positifs : "Everything! From check-in all the way to the landing of the plane I was really satisfied! There were a couple crew members that really made the flight feel so at-home/friendly that one could not help but just smile and relax in the flight. Awesome job crew on Flight VA69!"
Points négatifs : "I wish my partner and his family were with my parents and I on the flight to enjoy the experience we had as well."

Points positifs : "The crew were really nice and seemed to genuinely care about the passengers, were approachable and were very happy to chat with passengers and help them out."
Points négatifs : "The food options always seem to run out by the back of the plane and this time didn't match the menu they gave me at the start of the flight, not that I minded because the option I was given was pretty tasty."

Points positifs : "The flight was so delayed I missed my connecting flight to jfk."
Points négatifs : "The flight was so delayed I missed my connecting flight to jfk."

Points positifs : "The crew was maybe average, that was still the best point."
Points négatifs : "Extremely tight space. The food was almost inedible. Awful."

Points négatifs : "The food is not very good at all. One mediocre meal served soon after take-off, then for the rest of the flight tasteless, cardboard pasties and wraps."

Points positifs : "Food was very good"
Points négatifs : "Economy passengers kept coming onto business class as our crew member was absent to often and didn’t police it"

Points positifs : "Must be a coincidence only... But was lucky to have 3 seats all for myself as the plane was underbooked. Would have given them 4 of 5 if not for the 3 hr flight delay."
Points négatifs : "Plane was delayed for 3 hrs. That's a bummer."

Points positifs : "Really friendly crew, they go the extra mile to make passengers happy and comfortable."
Points négatifs : "There was a boarding delay but flight still arrived in Hong Kong on time."

Points positifs : "Crew was very nice. Food was very good and plentiful. Entertainment was good. Overall the very long flight was better than expected."
Points négatifs : "It took forever to board in Sydney with all passengers standing and waiting for 45 minutes and never being told what was going on. I resented having my passport and ticket demanded at least 4 times. A bit overkill and a power trip by security. Absolutely despise airport security...there is no uniformity."

Points positifs : "The food was okay"
Points négatifs : "The gate was Jane without announcement"

Points négatifs : "I did not like the fact that my seat was between 2 small children that belonged to a family sitting behind me .It was ridiculous to put a stranger on a 10 hour flight with a 3yrar old on one side and a 5 year old on the other"

Points positifs : "Nothing really!"
Points négatifs : "I was coming from Sydney and I have to hurry up to take the other fly to Newark and didn’t have time to buy for nothing to eat but I was very surprised they didn’t offer me anything on the plane and when I ask they I have buy it online and didn’t have many choices anyway, I very disappointed with this fly."

Points positifs : "Safety. Service."
Points négatifs : "Lavatory was icky and other passengers messy."

Points positifs : "simple easy boarding. Jumbo 747 is always a nice experience."

Points positifs : "Excellent entertainment options, out stewardess was fantastic."
Points négatifs : "Cramped seats."

Points positifs : "The crew was the best part of my experience, super nice and accomodating"
Points négatifs : "the wifi had subpar performance"

Points négatifs : "given milk yoghurt with VGML breakfast"

Points négatifs : "Service is super fast"

Points positifs : "Good entertainment, food and in-flight crew"
Points négatifs : "Because this flight was delayed it was a miracle (involving running til my throat literally bled) that I made my connection. Ground crew could not have been less helpful - even to my friend who they knew was trying to get home to attend a family funeral."

Points positifs : "Amazing food and drinks, and to top it off we were served a frozen ice cream treat during our flight."

Points positifs : "Virgin atlantic is the best airline with Dreamliner"
Points négatifs : "Nothing"

Points positifs : "Helpful flight attendants"
Points négatifs : "Delay at the airport due to system down where agents had to check in everyone manually"

Points positifs : "Fast check in Fast security line Upper Class Clubhouse Fast boarding Excellent onboard service Great crew"
Points négatifs : "Old entertainment system Although the seats can be turned into a bed they don't fully recline"

Points positifs : "Good Virgin experience though food was not brilliant"
Points négatifs : "Seating was very uncomfortable. Hardly any padding in the seats and very little leg room. Far worse than any previous Virgin flight."

Points positifs : "Food, crew, entertainment great"
Points négatifs : "Seat were very uncomfortable.. hard, not enough leg room and there was no way to sleep comfortably with the head rest that is set up so you can rest your head on it,but its awkward and hard an in the way..."

Points positifs : "Quantity of food was less for the dinner time..but overall experience was good.."

Points négatifs : "the child got the same food as us due i did not make clear i need a child food, now i am asking : is not clear that in that seat is a child of 4 years old ?"

Points positifs : "The speed of boarding, then the frequency of service. Cabin crew were very dedicated. All in all, a very smooth flight. Ps. my first Virgin was called Carole. ;)"
Points négatifs : "The food left a lot to be desired, but apart from my flight on Emirates to Auckland, Airoplne food does tend to be somewhat......mmmm not sure what the word is, but room for improvement describes it."

Points positifs : "I've had knee surgery and the flight attendants were very accommodating as to "make" and ice pack for me. The recline of the seats was impecible. The food was great. Overall, great flight."

Points positifs : "Aisle/window seating!"
Points négatifs : "My entertainment unit did not work. I was graciously offered an iPad, but declined, however, the picture quality at my son's seat was also iffy. Both my long-haul flights had poor signage for toilets."

Points positifs : "Food, crew and overall experience was good"
Points négatifs : "Got assigned seats all the way in the back. They were comfortable but would have preferred better seats."

Points négatifs : "Problème incroyable quand cest acheté avec Virgin et opéré par Air canada... est vous capable de vous entendre sur la meme chose ?? Jai couru 1:30 h pour que mes bagage embarque sur ce vol ... pu jamais"

Points positifs : "The planes are really cool and seats were very comfortable. The part about phone/tablet holder in front of passenger is awesome. Crew was friendly"
Points négatifs : "Vegetarian food selection could be better, need more content in movie selection"

Points positifs : "Purchased an extra 3" of leg room, which helped tremendously being that my husband & I are both tall. Flight attendants were friendly, helpful & attentative. There were plenty of beverages offered. The food service was adequate. So many options on the media screens on the back of the seats. USB ports were provided on the back of every seat as well."
Points négatifs : "Nothing!"

Points négatifs : "Seats need more padding"

Points positifs : "Crew is well trained and efficient. Lounge food and service are excellent."
Points négatifs : "Podlike seating in business class. Someone thought the zigzag a way of ensuring privacy. In fact you can't talk to your travel companion nor look out a window. Seats are either up or down and only a crew member can operate them."

Points positifs : "airline staff was helpful, friendly and accommodating from ticket check in to flight staff."

Points positifs : "On time, everything normal."
Points négatifs : "Seat space so small that my knees were up against the next seat, even without it tilting back."

Points positifs : "great food and service!"
Points négatifs : "It got a little cold in the cabin for a few hours."

Points positifs : "New Dreamliner aircraft was very comfortable with loads of leg room for a tall person like myself at 1.76m"
Points négatifs : "My seat was directly under the aircon and it was blowing very cold all night which made it quite uncomfortable. Fortunately I had an extra blanket which I could wrap over my head."

Points positifs : "Smiling and helpful staff Great FREE food and drinks good movies Free goodie bag of travel goods, blanket, pillow etc Free candy for landing descent"
Points négatifs : "Leg room is a little tight"

Points positifs : "Was a comfy flight thanks to not having anyone sitting next to me. If someone wouldve been next to me it wouldnt have been as nice because the seats are too bunched for international travel."
Points négatifs : "My seat wouldnt recline properly. There were limited food options for non pork eaters. No outlets for power. How can you operate an international flight with nothing provided for those who need to charge their devices after some time. Not a smart design move."

Points négatifs : "My video monitor didn't work so I couldn't watch movies, asked the crew twice to help and they never did. Then to top off a terrible 10 hour flight with no entertainment, my bag never made it. Worst experience ever"

Points positifs : "Mostly everything was fine."
Points négatifs : "Not really anything particularly that I didn't like."

Points positifs : "Professionalism value of service"
Points négatifs : "let me think...."

Points positifs : "The comfort of the flight and entertainment."
Points négatifs : "My bag was not put on the correct flight so I had no bag for 3 days, they were slow in getting my bag to Bali from Sydney. It was really unacceptable. I talked to 5 different people to make sure my bag was put on the correct plane, even asked before boarding if it was on and they said yes.The food was horrible, I only ate it because I was starving. Flight was delayed from Sydney to Bali, which caused me to miss my pick up. Not sure if I'll fly with them again."

Points positifs : "Food and beverage choices excellent"

Points positifs : "My favorite airline to travel from Denver to Puerto Rico, round trip, and in Atlanta I will make the stopover, I also feel so safer to travel with my cat ... they are the best airline in everything"
Points négatifs : "Let people who travel with pets earn extra points for taking them with Delta"

Points positifs : "The accommodation to the military service members!"
Points négatifs : "Air fresheners should be used on the airplane."

Points positifs : "Delta is doing a great job keeping everything calm and clean during this pandemic!"

Points négatifs : "Nothing all excellent"

Points négatifs : "It was great! Nice job Delta !"

Points négatifs : "Wouldn’t change a thing! I don’t always fly! But when I do!! I fly delta!!"

Points négatifs : "For options none. No drink carts at all. Had coffee once after I asked. Poor quality entertainment. Just a huge waste of money."

Points positifs : "The staff at Delta are always friendly and helpful and they were able to squeeze me onto a very full flight."

Points négatifs : "The main economy seats were far too narrow."

Points positifs : "I always have a consistently good experience on Delta. Everything was great."

Points négatifs : "1.5 hour delay...no reason given!"

Points positifs : "Love the fact that the head rests move to support your head better."

Points positifs : "Équipage commercial chaleureux et efficace"
Points négatifs : "Angle inclinaison des sièges de première"

Points positifs : "Liaison quotidienne fiable"
Points négatifs : "C’est un petit jet avec espace limité"

Points positifs : "The seat was great, I wish all seats on the plane were that comfortable"
Points négatifs : "Nothing, everyone was great"

Points négatifs : "Tout"

Points négatifs : "Le choix des films, la nourriture, l'information de vol sur la tablette"

Points positifs : "Personnel courtois"
Points négatifs : "2h de retard ..."

Points négatifs : "No meal option and my video screen volume did not work"

Points positifs : "Zéro sourire! D'après moi, ils n'avaient pas envie de travailler ce matin..."
Points négatifs : "Le wi-fi ne fonctionnait pas, aucun dvd, même pas de prise usb pour charger nos téléphone, siège très étroit! On pouvait dire quand le pilote ralentissait et accélérait tellement c'était fait brusquement! Rien à voir avec mes 2 premiers vol..."

Points positifs : "L’horaire Respectée"
Points négatifs : "Rafraîchissements peu de choix"

Points positifs : "tout"
Points négatifs : "le confort des sièges"

Points positifs : "tout"
Points négatifs : "le confort des sièges"

Points positifs : "?"
Points négatifs : "Un autre transporteur! Vol retardé + déglaçage +attente sûr tarmac = vol de transfert raté = 4 heure d’attente a l’aéroport résultat départ de Montréal à 9;00 pour arriver à Kansas à 23:00h"

Points positifs : "Vol retardé + Déglaçage + atttente sur le tarmac pour laisser atterrir un avion en priorité = Arrivé en retard pour le vol suivant = résultat attente de 4 heures à l’aéroport pour prendre le vol suivant. Départ de la maison 8:30 arrivé à destination 22:00 Montréal/Kansas!!!"
Points négatifs : "Un autre transporteur!?"

Points négatifs : "I could not sleep on my return flight, as I am a woman travelling alone and I was seated next to a young man, when there were plenty of free seats in the rear, where some guys were spread out among 3 seats sleeping."

Points positifs : "Boarding was easy."
Points négatifs : "I am 6' 1" tall and weigh 220, so not out of the ordinary and I felt like I was stuffed into a sardine can."

Points positifs : "Le personnel de Board a ete formidable. Le siege etait tres confortable"

Points positifs : "Le choix de films"
Points négatifs : "Pas beaucoup d espaces, personnel peu sympathique, écran qui ne marchait pas bien du tout (avance rapide sans demander, impossible de revenir en arrière), pas de bagages à l arrivée"

Points positifs : "great crew!"
Points négatifs : "luggage. what a nightmare. I waited 30min for my luggage (after a delayed flight) only to be told by a fellow PASSENGER that some of our luggage was directed to a FRONTIER CAROUSEL. I then had to wait by that carousel till I found it. so much for "bags in 20min guaranteed""

Points négatifs : "Better screens for in-flight movies. More legroom or upgrade options."

Points positifs : "Entertainment"
Points négatifs : "Boarding at JFK.Always messy"

Points négatifs : "First delay notification: 1 hour 20 minutes 1 hour later, Second delay notification: 3 hours 15 minutes 2 hours later: Third delay notification: 3 hour 50 minutes Fourth delay notification: 4 hours 25 minutes Fifth delay notification: 4 hour 32 minutes No explanation for reason. Last time flying Delta."

Points positifs : "Tout est dit plus haut"
Points négatifs : "Tout est dit plus haut"

Points positifs : "Sky Priority L’espace pour les jambes"
Points négatifs : "La classe premium est devenu du gros n’importe quoi! Les petites attentions ne sont plus là ( cône de bonbons). Le personnel de bord disparaît après le service du repas et ce, pour le restant du vol. Les rideaux séparateurs restent ouverts! Quant au confort des sièges, n’en parlons même pas! Dur sur les fesses, le dos, les jambes et le sommeil! Bref, cette classe n’a plus rien de premium!"

Points négatifs : "Ras puisque j'ai pas pu le prendre!"

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Ils ont annoncé un retard d'une heure reçu sur mon email, je suis donc allé à l'aéroport pour le nouvel horaire et quand je suis arrivé il venait de fermer le vol et ont refusé de me laisser monter! J'ai donc raté l'avion, ils m'ont donné un billet gratuit par contre je n'ai pas pu être à mon rdv qui était important"

Points positifs : "Inflight experience was fine. TVs didn’t work but Flight attendants are friendly on Delta, cramped seating - but not unlike other airlines."
Points négatifs : "Regular fare seat assignment not available prior to gate . Airport concourse F - poor - limited services. Customer Service seemed uninterested and unable to provide service both on phone and at gate. I’m a frequent United flyer & today’s Delta service experience made me more loyal to UA."

Points positifs : "Early and middle seat was open!"
Points négatifs : "Coffee tasted like fish. :("

Points positifs : "Personnel professionnel et accueillant, départ et atterrissage à l’heure"

Points positifs : "Kindness of the staff"

Points positifs : "Delta cramps people into these planes and forces you to put your bags under a seat because they stuff at the overhead spaces. They nickel and dime you for every single thing. There was even one person I saw who had to pay for his headphones to listen to the onboard entertainment. I think Delta should quit being so cheap with the profits they make and give it back to your flying customers. It borders on gouging."
Points négatifs : "Delta cramps people into these planes and forces you to put your bags under a seat because they stuff at the overhead spaces. They nickel and dime you for every single thing. There was even one person I saw who had to pay for his headphones to listen to the onboard entertainment. I think Delta should quit being so cheap with the profits they make and give it back to your flying customers. It borders on gouging."

Points positifs : "Entertainment choices were excellent, many new movies available, so I was able to see movies is been meaning to watch. There were drinks available."
Points négatifs : "The air vents barely trickle out any air anymore. No relief to be had. Airline crews say hi and goodbye but that doesn't make them friendly."

Points positifs : "We boarded close to on time, no hassles. Allowed my husband and me (retired military) to board early, thank you."
Points négatifs : "LAX security is awful. We never left the airport (arrived LAX from Sydney AU) yet were forced thru security again. Had to remove shoes, was scanned and "frisked" by TSA to get to Denver. To go to Australia, Denver TSA waived the removal of shoes, skipped the scan for the metal detector and no one touched me, ditto for LAX on the trip to Sydney. Where's the uniformity or standards for TSA?? Why did I have to be subjected to this garbage on the way home?? This is why I despise flying. It makes no sense to me. This ruined what was a great vacation."

Points positifs : "Equipe sympa et investie."
Points négatifs : "Vieil A380 avec des sièges peu confortables mais surtout une télé et un service VOD sordide. Dîner et boissons bonnes mais petit déjeuner infecte. Pain « étouffe-chrétient »"

Points positifs : "Service et accueil"
Points négatifs : "Le retard de plus de deux heures!"

Points positifs : "Service de crew à bord, très gentil."

Points négatifs : "The business class seat is just complety outdated"

Points négatifs : "Pas de l'eau"

Points positifs : "Pas eu lieu"

Points négatifs : "It was a great experience"

Points positifs : "Every thing amazing"
Points négatifs : "This trip really excellent Thank you Turkish Airlines"

Points positifs : "Toute était très bon depuis le début jusqu'a la fin. Très en écoute. Excellent ..."

Points négatifs : "The Ground crew didn’t know how to add a bag"

Points positifs : "The food and the entertainment"
Points négatifs : "Boarding was late and they change the number of the gate without telling the passengers. The seats were uncomfortable."

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Rien"

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Rien"

Points positifs : "good company"

Points positifs : "Super efficacité au desk 'cas speciaux' de Turkishairline Ils m'ont imprimé ma carte d'embarquement en 3 minutes"
Points négatifs : "Pas de réseau à l'aéroport Pas de rappel de kiwi pour s'enregistrer"

Points négatifs : "Bagage non reçu. Un bagage sur 10 bagages, quelle mauvaise organisation"

Points positifs : "L'organisation."
Points négatifs : "L'équipage ne fais pas d'effort pour comprendre ce qu'on lui demande dans une autre langue à part l'anglais. C'est un vol international et je pense que c'est important de parler français aussi."

Points positifs : "Food and service is excellent. Istanbul lounge is great."
Points négatifs : "Delayed in both directions. Happens. But zero announcements. Zero. Staff didn't know what was going on. Complete chaos."

Points négatifs : "La cuisine est vraiment horrible"

Points négatifs : "Le manque de sollicitude pour établir le billet pour la connexion IST YUL, suite à la non connaissance du nouveau contrôle AVE pour les entrées au Canada."

Points positifs : "Un grand merci pour avoir été surclassés lors de ce vol qui fut des plus agréable . Le personnel a été charmant et compète a l’aerop et pendant le vol !"

Points positifs : "Tout a été excellent"
Points négatifs : "Rien ne m'a déplu"

Points positifs : "gentillesse de l'équipage, propreté de l'avion"
Points négatifs : "2 bagages cassés au retour dont une ouverte"

Points positifs : "ils sont toujours à l'écoute et attentionné Parfait en globalitees"

Points positifs : "Très pratique,gagne beaucoup de temps partout où nous allons."

Points positifs : "Très pratique"

Points négatifs : "Retard du vol dur avec un enfant"

Points négatifs : "Retard du vil dir avec un enfant"

Points positifs : "Rien"

Points positifs : "The crew was excellent, the food good."
Points négatifs : "The entertainment system, in three out of four long flights, did not work. In the one that "worked", the sound was terrible and this made the experience totally unsatisfactory. A major airline should avoid this."

Points positifs : "Friendly staff, great food and entertainment selections, care package/pillow/blanket provided, comfortable flight"

Points négatifs : "Repas"

Points positifs : "There was almost nobody on the flight. In flight entertainment was awesome too."
Points négatifs : "Nothing"

Points positifs : "The flight was excellent, with good food and good service. The crew was very professional and courteous."
Points négatifs : "Our experience in the Istanbul airport. We got off our connecting flight and no one was willing to provide us with directions. We had to stand in a security line for two hours thinking that we had as a consequence missed our connecting flight. Again, no communication. We found out when we finally got through security (we had already gone through security at the Paris airport), everyone was in the same situation and our flight had been delayed. It would have been helpful to know that as we were standing in line. While in the line, many people panicked and starting pushing their way to the front of the line. Again, no officials were there to keep order. It was truly a mess! And creating too much anxiety and stress that I really wanted to not have on my trip back to the USA. I realize that in these times, we must go through added security, but I am accustomed to US airports where there is more communication over the intercom and by airport officials. In Istanbul, it seemed that everyone did not want to give directions, and airport officials seemed to avoid the public they were there to serve."

Points positifs : "The flight was good. The food tasted great. They had some good movies I haven't seen yet. The flight attendants were constantly up and down the isles either giving you something or taking away trash. The leg room was sufficient."
Points négatifs : "The customer service on the phone and in person was completely unprofessional, rude and a bit uneducated. They yelled at me when I asked them "is there anything yall can do to fix this?". And then in person I watched them get out of their seats and yell at this older woman."

Points positifs : "Professional and friendly staffing, comfortable flight."
Points négatifs : "We realized when boarding to first flight that they did not included my son on next connection flight...oops when it was addressed they fixed it in a professional matter with appologies at boarding."

Points négatifs : "In flight entertainment system was not functioning. Turkish refused to provide hotel in Istanbul as per their policy even after being told by Turkish employees in the USA and France that this would be provided due to my 20 hour layover. I will not fly Turkish again in the future."

Points positifs : "Merci à Turkish Airlines"

Points négatifs : "Enjoyed the hotel stay on the long layover"

Points positifs : "Will definitely fly Turkish Airlines again!"

Points négatifs : "++++"

Points négatifs : "Vol a des heures invraisemblalbles 3:45AM Attente interminable dans bus surchauffé, alors que l aeroport est vide et plein de passerelles sont libres. Turkish economise des droits d aeroports sur le dos de sa clientele Personnel de l aeroport ne fait que taper la discute entre eux alors que la clientele n en peut plus d attendre.."

Points négatifs : "No being able to rebook!"

Points positifs : "Staff were all amazing, meals pretty good for airline food, plenty of tv, movie and music options to stay occupied for the long trip."

Points positifs : "L'equipe etait serviable et courtois."

Points positifs : "Le film que j'ai regarde pendant le vol"
Points négatifs : "Mon siege, trop etroit, et je n'aime pas etre au milieu entre deux autres passagers"

Points positifs : "love the food and the crew service."
Points négatifs : "Aircon could have been better. Someone got sick during the flight because of that."

Points positifs : "Friendliness, attentiveness, food, clean bathrooms, and great wine selection. I would fly Turkish Airlines anywhere!!!"

Points négatifs : "I have lactose intolerance and I tried ordering the special meals. However the lactose free meals are not good. I got it more than once, it's always dry grilled chicken, steamed veggies and plain rice. Overall it's a dry meal and no flavorful at all. On this trip I didn't order a special as I was hoping one of the options wouldn't have lactose."

Points positifs : "Parfait. Je voyage souvent avec cette compagnie. Très satisfaite"

Points positifs : "Lots of crew members Pay attention Food was good"
Points négatifs : "The boarding was chaotic"

Points positifs : "Tout"
Points négatifs : "Rien"

Points positifs : "The food and entertainment on the plane"
Points négatifs : "The Turkish Airlines staff can be very rude, non-communicative in passing along information. They do not like you to ask questions nor do they want to answer your questions. They yell at you or just simply ignore you. No legroom. The crew did not mention that are flight was delayed prior or that we missed our connecting flight and what to do from there. I was given a hotel room during my layover but its in a scary neighborhood and it smells like sewage is nearby. The Grand Yavaz. The cheaper price is not worth the hassle. I can spend my good money elsewhere...i will be sure to warn others."

Points positifs : "Le systeme media est très intéressant dans les gros avions. Mais dans les petits avions il n'y en a rien."
Points négatifs : "Un sandwich comme un repas n'est pas suffisant, et encore on a un seul choix de sandwich. Il y avait un delai .mais c'est pas grave"

Points positifs : "Food"
Points négatifs : "1- bad service 2- bad attitudes 3- Always DELAYS 4- lost the bag"

Points positifs : "Crew service, as it was a big airobus, half plenty it was very comfortable to be there"
Points négatifs : "lateness at least 40 minutes, while nobody from staff I was worrying about corresponding flight,"

Points positifs : "Not even a bump ...seriously an amazing plane and pilot!"
Points négatifs : "The afternoon snack was disgusting ....(not just my exclusive opinion)"

Points positifs : "Everything"
Points négatifs : "Nothing"

Points positifs : "They were smiling and very welcoming"

Points positifs : "Lufthansa is always incredible."

Points positifs : "Je suis allergique à la moutarde et aux à l’avance d’en faire part sur le site d’enregistrement. J’ai tenté d’appeler mais après avoir perdu 20 minutes j’ai abandonné. Conséquence j’ai mangé un bout de pain et une barre tendre! De plus, le personnel était plus ou moins compréhensif et accomodant."
Points négatifs : "Avoir sur le site d’enregistrement la possibilité de faire part des allergies alimentaires.Que l’équipage ai accès à une liste détaillée des ingrédients du menu servi à bord"

Points positifs : "Le personnel était parfait et proposait de l'eau régulièrement."
Points négatifs : "Le repas n'était pas très bon et j'ai eu faim"

Points négatifs : "Awful layover in Frankfurt. The airport alone is the size of a small city with checkpoints everywhere. Was simply exhausting flying through Frankfurt."

Points négatifs : "LA NOURRITURE POURRRAIT ÊTRE BEAUCOUP MIEUX"

Points négatifs : "Retard"

Points positifs : "The crew was o.k."

Points positifs : "Ben... Je cherche encore"

Points positifs : "le personnel"
Points négatifs : "respecter l'horaire. la recherche a été faite pour un vol avec bagage enregistré inclus. seulement aprèes l'achat on a pu voir que c'était un light fare"

Points positifs : "Le service"
Points négatifs : "La nourriture, le retard"

Points positifs : "Spacious seat, easy charging."
Points négatifs : "Boarding"

Points positifs : "Crews was excellent, always refilling water which I can appreciate so much. Keep it up! Loved the United pilot at John Wayne who came out just to say hi, let us know we were in good hands."
Points négatifs : "Had to wait in tarmac forever from Frankfurt to Florence"

Points positifs : "Crew was friendly."
Points négatifs : "Food"

Points négatifs : "Parfait rien a dire"

Points négatifs : "Toujours un plaisir de voyager avec une compagnie de renommée."

Points positifs : "La grande attention et disponibilité du personnel cabine"
Points négatifs : "Quelques soucis avec le système de divertissement,"

Points positifs : "Voler pour la première fois sur un à 320 NEO !"
Points négatifs : "Rien"

Points positifs : "Très Correct"
Points négatifs : "Rien !"

Points positifs : "Service"
Points négatifs : "Boarding"

Points positifs : "Personel très pro"
Points négatifs : "Films et divertissement"

Points positifs : "Mauvaise information"
Points négatifs : "L’embarquement"

Points positifs : "On a eu 3 h de retard ... l’avion n’était pas plein donc attendu l’autre vol"
Points négatifs : "Mauvaise info"

Points positifs : "The crew was nice and the movie selection was decent. Food was ok. As good as it can be when you pay $2,500 for a flight ticket knowing that they are not really there to offer you a service, they are there to make their own money knowing that as a traveler you really have no options other than an airplane if you want to go across the ocean."
Points négatifs : "The difference here is that in a 9 hour flight you want to keep hydrated. Crew seemed lazy...they would not bring water to travelers very often...and when I called a flight attendant with the button call and politely asked if I could have some water, she seemed pretty annoyed and told me I can just stand up and go take my water in the back where they store food. NOT A GOOD SERVICE FOR $2,500!!!! It’s outrageous!! Seats become smaller and smaller...and you keep asking about my experience...$2,500 to travel seating in a miniature seat with no leg room is a bit much...and I know no flight company cares about this...we have no choice...either take that or don’t travel, right?"

Points positifs : "Confort de l'avion et amabilité de l'équipage"
Points négatifs : "Un peu déçu par les repas J'en avais un meilleur souvenir"

Points négatifs : "Le retard"

Points négatifs : "Le retard"

Points négatifs : "les faits d‘être m‘a fait loupé la suite de mes transports"

Points positifs : "rien"
Points négatifs : "les retards"

Points positifs : "Superb flight attendants"

Points négatifs : "Le vol est largement en retard !!!!!"

Points positifs : "Embarquement très rapide, vol ponctuel."

Points positifs : "Very friendly and accommodating"
Points négatifs : "NA"

Points négatifs : "Les informations à bord etaient incompréhensibles"

Points positifs : "Qualité du service en général: bon Et comme à leur habitude ils proposent un avion récent."
Points négatifs : "Avion surbooké, j'ai été séparé de ma compagne comme beaucoup d'autres passagers... Mauvaise expérience de vol surotut pour 12h de vol. Le personnel de bord à fait son possible pour nous servir au mieux mais on sentait qu'ils étaient un peu débordé."

Points positifs : "Qualité toujours au rdv et avion au niveau"
Points négatifs : "Changement de vol à la dernière minute imposé par la companie qui nous a fait voyager séparément avec ma copine dans des conditions peu agréables + on a raté le taxrefund à cause de ça..."

Points positifs : "Seats, crew"

Points positifs : "Équipement de divertissement excellent. Personnel souriant"

Points positifs : "Beaucoup de compagnies aériennes auraient intérêt à suivre l’exemple de Lufthansa."
Points négatifs : "Un retard de plus de trois heures. Mais au moins, on nous a informés et donné de l’eau et des grignotines."

Points positifs : "Étonnant, mais on a servi sandwich et vin en classe économique gratuitement."
Points négatifs : "Embarquement désorganisé. Tout le monde entre en même temps et non par rangée."

Points négatifs : "Le retard"

Points négatifs : "Le retard"

Points négatifs : "Missed so there was none Spent night in Minic"

Points négatifs : "Changement de siège... Déplace au dernier rang de l'avion.... Sans me prévenir de cela....."

Points positifs : "Good flight attendants"
Points négatifs : "Delayed a bit"

Points négatifs : "1 heure de retard Mon baggage est resté à Francfort"

Points négatifs : "Perte bagage"

Points positifs : "I didn’t go see above"

Points positifs : "Departed early, landed early! Direct flight."
Points négatifs : "Sound at my seat did not work so couldn’t watch a movie. (Well, could watch but not hear). Short flight. Not a problem."

Points négatifs : "No Food to buy available on board. We thought we could buy something. The coffee was good."

Points positifs : "It was all very standard- crew was nice, plenty of food"
Points négatifs : "the system for checking bags at Paris CDG was really bad. The Kiosks to print bag tags were really hard to use - esp for older folks."

Points positifs : "Crew was great, boarded on time, arrived early!"
Points négatifs : "Really miss the inflight tv screens, seats very narrow."

Points négatifs : "Flight was delayed over an hour and that added to an already for a very long day. We also ended up waiting a long time while aboard. There apparently was a weight balancing issue. It took them a long time to let us know why we were sitting there. Otherwise everything was okay."

Points négatifs : "Seat assignments. My husband and I were not assigned seats together, however we were able to sit together because the seat next to me was empty."

Points positifs : "Everything was great!! Thanks so much!!"

Points positifs : "Crew was great . Seats not so much,"
Points négatifs : "Maybe a movie for everyone."

Points positifs : "L'embarquement depuis toronto seulement"
Points négatifs : "L'embarquement depuis Montréal et le respect de l'heure du decollage"

Points positifs : "Bon personnel, embarquement efficace"
Points négatifs : "Le confort et le divertissement auraient pu être meilleurs"

Points négatifs : "Avoir un repas inclus pour vancouver - honolulu"

Points négatifs : "From Vancouver to Los Angeles no screen seats no Entertainment"

Points négatifs : "Les chois d"

Points négatifs : "Les files d’attente étaient interminables et on est arrivé 2minutes avant la fin de l’embarquement après avoir couru comme des folles. Vraiment stressant et désagréable."

Points négatifs : "1h30 entre mes deux vols...on a couru comme des malades... les contrôles sécurité et douanes...interminables."

Points positifs : "Could not tap opinion on previous page. Good trip. Good service. Good legroom which was covered."
Points négatifs : "Food prices."

Points positifs : "Crew was upbeat and helpful. Seating was comfortable and there was ample legroom. Boarding was prompt and efficient."

Points positifs : "Le personnel efficace, professionnel et d'un accueil chaleureux. Les sièges....confo....mais espace très limité. 0"
Points négatifs : "A part l'espace limité pour les jambes...tout était"

Points positifs : "Crew was funny and friendly and efficient"
Points négatifs : "I dunno if it's something WestJet rules dictate for landing, but EVERY WestJet flight I've been on, the landing into YXJ is short and very hard!! I'm NOT at all an AC fan, but AC, CMA all land longer and MUCH smoother...in all weather conditions"

Points positifs : "Le respect de l’horaire: départ à l’heure et arrivée telle que prévue !"
Points négatifs : "Serait-ce possible que durant le vol, on puisse savoir le nom des villes importantes que nous survolons? Pour le vol « aller » vers Toronto, français/anglais sur le vol ( mot du Commandant)"

Points positifs : "L’appui tête était défectueux"

Points négatifs : "Flight was delayed. Otherwise fine."

Points positifs : "Sieges confortables et equipage ventil et attentionné"
Points négatifs : "Un système de divertissement fonctionnel pour aider à passer le temps"

Points positifs : "Jeune fille très dévoué à bord qui adore son travail et nous le fait ressentir, service du client plus exceptionnel! Je n’avais jamais vu un aussi bon service à bord d’un avion! Merci!"
Points négatifs : "Repas gratuit"

Points positifs : "Super personnel à bord de Toronto fort lauderdale. Jeune fille très dévoué qui adore son travail et fais le meilleure service que j’ai jamais vu à bord d’un avion!"
Points négatifs : "Un repas ! Gratuit!"

Points négatifs : "Missed my connection"

Points positifs : "Maybe not Westjets fault but one of the affiliated companies. Loading up for Cranbrook, I could over hear the baggage loaders day, “we’re overweight”. Next thing you know, 4 people are short their luggage at the final destination. Takes one day out of my vacation."

Points positifs : "Friendly staff; A relatively painless check-in and boarding procedure; Flight arrived a bit earlier than scheduled."
Points négatifs : "No power outlet at seat on 4+ hour flight meant dead phone on arrival when used for in-flight entertainment; Now have to pay extra for basic seat selection even after check-in opens at 24-hours prior to departure (I opted not to pay, and got literally the worst seat on the plane... back row, middle seat by the lavatory); Even the for-purchase snacks taste terrible."

Points négatifs : "L'ajout d'une banque musicale dans le west jet connect serait bien"

Points positifs : "Super fast. All on time."
Points négatifs : "I didn't like in a middle seat and being told that in order to move to an aisle seat I would have to pay $13.50. Normally with Westjet it was always free to change seats at Check in. It's frustrating when things change and you only find out at the time of check in rather than at time of booking."

Points positifs : "every Single employee treated us great. Seating was very comfortable."
Points négatifs : "The discontinued the tablets in plus after booking without notifying us. Not too impressed that we flew 9 hours plus time change and got breakfast followed by breakfast. On the way home we get dinner followed by dinner I guess"

Points positifs : "Embarquement bien fait"
Points négatifs : "Certains des membres de l’équipage étaient soit fatigués ou ça ne leur tentait pas. Pas le meilleur service"

Points positifs : "Le personnel était bien"
Points négatifs : "Espace intérieur conçu pour petite personne espace pour les jambes presque inexistantes, aucun divertissement gratuit. Internet très dispendieux et pris vraiment beaucoup de temps à ce connecter si on a pas application sur notre iPad. Pris 50 min pour connecter"

Points positifs : "Friendly staff And I love it you go direct to Belize."

Points positifs : "Price"
Points négatifs : "Head crew person was lazy and bad attitude. The rest were very good"

Points positifs : "An uneventful and comfortable trip, well.. as comfortable as any aircraft gets :)"

Points positifs : "Flight not full."
Points négatifs : "Very hard seat"

Points négatifs : "Seat has been changed prior to the flight without letting me know the new seats assigned were less desirable."

Points positifs : "No too early flight"
Points négatifs : "More than 4 hours between the 2 Flights. Just magazine to entertain ourselves"

Points positifs : "This portion of the flight went smoothly"

Points négatifs : "No"

Points positifs : "We left late and after a six and a half hour flight with a 5 hour layover we were not impressed. The plane was a Boeing 737-600 and the rows were close together. The first plane was a Boeing 37-800 with a lot more legroom. WestJet should take these things into consideration when scheduling their flights."
Points négatifs : "Didn't like leaving late, I don't care the reason. Rows close together."

Points négatifs : "Difficile d’aller aux toilettes. L’équipage nous faisait sentir qu’on dérangeait les gens en première classe."

Points négatifs : "Pas de télévision Difficile à connecter à wifi"

Points positifs : "Flight attendants, movie on board, price"
Points négatifs : "Plane was delayed and the baggage handlers in Denver were Atrocious!! I actually took video I was so shocked!"

Points positifs : "Excellent service and smooth flight!"

Points positifs : "Pour ce vol inaugural entre Paris CDG et Halifax YHZ, Westjet a été fidèle à sa réputation en offrant un service exceptionnel et chaleureux. Dès l'embarquement, un goodie-bag à été remis à tous les passagers. Une fois à bord, un repas à été offert gratuitement, spécialement pour ce premier vol. Tout au long du vol, les agents de bord ont effectué un travail incroyable, en offrant collations et rafraichissements aux invités, le tout toujours gratuitement. Ce fut une expérience mémorable."
Points négatifs : "CDG est un aéroport très mal organisé. Indirectement, cela pénalise Westjet car les longues attentes aux comptoirs d'enregistrement, à la sécurité, à l’embarquement… rendent l'expérience moins agréable, même si le vol en tant que tel était parfait."

Points positifs : "I liked the fact that boarding was a good experience"
Points négatifs : "The fact that the plane was supposed to land at 3.35pm and we actually landed at 4:40 and for some reason we waited to get off the plane with no apology from anyone. The service was not satisfactory and they broke our stroller."

Points positifs : "Very pleasant crew. Flight left on time and arrived early."

Points positifs : "I always use Kayak to book my flights! The website is user friendly and the prices you see are round trip. WestJet is fantastic! Service is great, the seating is spacious for the price. Always seems to be on time or early arrival."

En savoir plus sur Virgin Atlantic
COVID-19 - Informations

Mesures de précaution pour les compagnies aériennes voyageant pour Denver

Les compagnies aériennes voyageant pour Denver ont mis en place des mesures de précaution supplémentaires et ont adapté leurs politiques pour mieux accueillir les voyageurs. Les politiques varient selon les compagnies aériennes.

Renforcement des mesures sanitaires

Nettoyage quotidien, filtres HEPA dans les cabines sur les vols pour Denver

Masques obligatoires

Masques obligatoires à bord. Masques fournis sur les vols pour Denver

Siège de distanciation sociale

Sièges du milieu non réservables sur les vols pour Denver

Tests avant les vols

Recherche d’anticorps et de symptômes pour les vols pour Denver

Réservez des billets d’avion pas chers pour Denver

Dernières offres d’allers-retours

18/9
sam.
1 escale
Aeromexico
21h 45min
CDG - DEN
27/9
lun.
1 escale
Aeromexico
18h 20min
DEN - CDG
20/5
jeu.
1 escale
Aeromexico
21h 45min
CDG - DEN
31/5
lun.
1 escale
Aeromexico
18h 20min
DEN - CDG
5/9
dim.
1 escale
Aeromexico
30h 20min
CDG - DEN
18/9
sam.
1 escale
Aeromexico
18h 20min
DEN - CDG
12/7
lun.
2 escales
Plusieurs compagnies
26h 15min
ORY - DEN
3/8
mar.
2 escales
Plusieurs compagnies
32h 55min
DEN - ORY
2/6
mer.
1 escale
Icelandair
12h 40min
CDG - DEN
19/6
sam.
1 escale
Icelandair
20h 45min
DEN - CDG
15/9
mer.
2 escales
SAS
20h 18min
CDG - DEN
30/9
jeu.
2 escales
SAS
21h 30min
DEN - CDG
27/5
jeu.
2 escales
Turkish Airlines
55h 01min
CDG - DEN
10/6
jeu.
2 escales
Turkish Airlines
43h 35min
DEN - CDG
17/8
mar.
2 escales
Air Canada
32h 23min
NCE - DEN
1/9
mer.
2 escales
Air Canada
17h 30min
DEN - NCE
17/8
mar.
1 escale
Virgin Atlantic
17h 07min
NCE - DEN
1/9
mer.
1 escale
Virgin Atlantic
19h 30min
DEN - NCE
22/8
dim.
1 escale
Lufthansa
13h 40min
MRS - DEN
4/9
sam.
1 escale
Lufthansa
22h 15min
DEN - MRS
7/9
mar.
2 escales
Iberia
20h 36min
ORY - DEN
17/9
ven.
2 escales
Iberia
17h 10min
DEN - ORY
20/5
jeu.
2 escales
Brussels Airlines
32h 39min
NCE - DEN
23/5
dim.
2 escales
Brussels Airlines
21h 05min
DEN - NCE
23/6
mer.
2 escales
American Airlines
39h 36min
ORY - DEN
30/6
mer.
2 escales
American Airlines
22h 58min
DEN - ORY
5/5
mer.
2 escales
United Airlines
18h 03min
NCE - DEN
3/7
sam.
2 escales
United Airlines
20h 35min
DEN - NCE
4/6
ven.
2 escales
Delta
18h 32min
NCE - DEN
7/6
lun.
2 escales
Delta
18h 35min
DEN - NCE
5/5
mer.
2 escales
KLM
19h 39min
NCE - DEN
7/7
mer.
2 escales
KLM
15h 50min
DEN - NCE
3/6
jeu.
2 escales
Air France
19h 19min
TLS - DEN
7/6
lun.
2 escales
Air France
15h 40min
DEN - TLS
10/9
ven.
1 escale
British Airways
31h 00min
LYS - DEN
8/10
ven.
2 escales
British Airways
25h 13min
DEN - LYS
22/7
jeu.
2 escales
SWISS
31h 00min
BOD - DEN
4/8
mer.
2 escales
SWISS
18h 45min
DEN - BOD
30/5
dim.
2 escales
Austrian Airlines
30h 41min
LYS - DEN
13/6
dim.
2 escales
Austrian Airlines
39h 07min
DEN - LYS
Plus de résultats

Dernières offres d’allers simples

3/5
lun.
3 escales
Plusieurs compagnies
42h 06min
TLS - DEN
1/5
sam.
3 escales
Plusieurs compagnies
59h 11min
TLS - DEN
1/10
ven.
2 escales
Plusieurs compagnies
27h 46min
ORY - DEN
3/5
lun.
3 escales
Plusieurs compagnies
58h 55min
CDG - DEN
1/9
mer.
2 escales
Plusieurs compagnies
35h 15min
ORY - DEN
6/6
dim.
1 escale
Plusieurs compagnies
17h 53min
ORY - DEN
8/9
mer.
2 escales
Plusieurs compagnies
23h 49min
ORY - DEN
1/10
ven.
2 escales
Air Canada
27h 03min
CDG - DEN
8/9
mer.
1 escale
WestJet
30h 17min
CDG - DEN
10/10
dim.
1 escale
WestJet
30h 17min
CDG - DEN
30/6
mer.
2 escales
Air Canada
27h 03min
CDG - DEN
8/10
ven.
1 escale
Lufthansa
32h 15min
NTE - DEN
1/6
mar.
2 escales
TAP AIR PORTUGAL
23h 09min
ORY - DEN
8/10
ven.
1 escale
Compagnie importante
18h 52min
CDG - DEN
1/6
mar.
2 escales
Turkish Airlines
52h 11min
CDG - DEN
1/10
ven.
1 escale
Icelandair
12h 40min
CDG - DEN
21/4
mer.
2 escales
United Airlines
33h 26min
CDG - DEN
9/6
mer.
2 escales
American Airlines
20h 30min
ORY - DEN
27/4
mar.
2 escales
Delta
19h 31min
TLS - DEN
8/10
ven.
2 escales
Iberia
22h 18min
NTE - DEN
Plus de résultats

Dernières offres de vols domestiques

17/5
lun.
sans escale
Sun Country Air
2h 06min
MSP - DEN
21/5
ven.
sans escale
Sun Country Air
1h 51min
DEN - MSP
20/5
jeu.
sans escale
Spirit Airlines
2h 16min
LAX - DEN
23/5
dim.
sans escale
Spirit Airlines
2h 28min
DEN - LAX
13/5
jeu.
1 escale
Spirit Airlines
10h 19min
LAX - DEN
17/5
lun.
sans escale
Spirit Airlines
2h 28min
DEN - LAX
19/4
lun.
sans escale
Sun Country Air
2h 06min
MSP - DEN
29/4
jeu.
sans escale
Sun Country Air
1h 51min
DEN - MSP
24/5
lun.
sans escale
Sun Country Air
2h 06min
MSP - DEN
4/6
ven.
sans escale
Sun Country Air
1h 53min
DEN - MSP

Rechercher par nombre d’escales

Rechercher par compagnie

-
1
  • Aller-retour
  • Aller simple
  • Multi-destinations
  • Générateur de voyages
  • Économique
  • Économique premium
  • Affaires
  • Première
  • Mixte
Économique
  • Économique
  • Économique premium
  • Affaires
  • Première
Économique
  • Économique
  • Économique premium
  • Affaires
  • Première
Économique
  • Économique
  • Économique premium
  • Affaires
  • Première
Économique
  • Économique
  • Économique premium
  • Affaires
  • Première
Économique
  • Économique
  • Économique premium
  • Affaires
  • Première
Économique
  • Économique
  • Économique premium
  • Affaires
  • Première