Trouvez un vol pas cher Marseille - Europe

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Marseille (MRS)
Europe
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mer. 2/12
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janvier Meilleure période pour échapper aux foules, avec une baisse moyenne des prix de 3%.

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décembre Période la plus populaire pour voyager, avec une hausse moyenne des prix de 9%.

Prix moyen aller-retour

151 € (prix moyen sur les 2 dernières semaines)

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Bonne affaire aller simple

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FAQ - Réserver un vol de Marseille pour l' Europe

Quelles compagnies aériennes ont des politiques d’annulation flexibles dues au COVID-19 pour les vols Marseille-Europe ?

Quelles compagnies aériennes ont des mesures de distanciation sociale liées au COVID-19 pour les vols Marseille-Europe ?

Comment KAYAK trouve-t-il des prix aussi bas pour les vols entre Marseille et l' Europe ?

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5 meilleures compagnies proposant des vols Marseille - Europe

Les notes se basent sur les avis des utilisateurs KAYAK

7,4
Air France
Note générale basée sur 4 166 avis
7,6
Embarquement
7,3
Confort
8,2
Équipage
6,9
Divertissement
7,1
Repas
Avis sur la compagnie

Points positifs : "La ponctualité."
Points négatifs : "Variété des boissons proposées."

Points positifs : "Personnel de bord sympathique, confort dans avion sommaire"
Points négatifs : "Très mécontent des deux compagnies (Air France et Air Antilles): nos deux valises ont été perdues, et aucune compagnie n’est capable de savoir où se trouve l’une des deux valises, un comble! A l’heure où tout est informatisé, tracké, les aéroports sont censés être des endroits sécurisés.. Mais on arrive malgré tout à perdre une valise dans la nature...! Aucun professionnalisme, on nous ballade de services en services sans aucunes informations ni renseignements susceptibles de nous rassurer. Je suis très déçu, voyage de retour gâché par la faute de ces deux compagnies plus a même d’encaisser l’argent des clients que de se soucier d’eux."

Points positifs : "Poor"
Points négatifs : "Poor"

Points négatifs : "J’ai eu à payer un bagage supplémentaire sur internet à 160 euros. Mon compte a été débité et à l’aéroport de Dakar les agents au comptoir me disent qu’ils ne retrouvaient pas le payement du troisième bagage. J’ai été obligé de repayer le bagage comptant à 190€"

Points positifs : "Pro probablement. sièges durs"

Points positifs : "Personnel très bien."
Points négatifs : "Avion vieillissant. Repas très moyen. Ecrant minuscule. Pas d'usb ni de prise. Siège inconfortable et étriqué. Cet avion a grand besoin d'être rénové ou changé. Vu le prix est places pour La Réunion c'est inadmissible."

Points négatifs : "The Premium Eco seats are a catastrophe. They don't recline: the seats only slide down slightly but the upper part of your body doesn't move much. This makes for a poor experience, especially on a night flight. Except if you need the extra width, Eco has better value."

Points positifs : "Good aircraft, good service, on time, eventless"
Points négatifs : "There are two types of foot-rests, both are a nuisance for people with long legs. The one popping up from below one's seat is extremely hard to put back in place. The metallic one folding down from under the seat in front cannot be secured back and is always in the way if the passenger needs to stretch his/her legs. This seems to be a new appliance, and I jut wish they would do away with it altogether. More is not necessarily better."

Points positifs : "Tout"
Points négatifs : "Rien"

Points positifs : "Na"
Points négatifs : "They have a terrible communication problem, they never communicated why the flight was late, they never communicated what they were doing or what was happening. Bad customer service. Bad communication with the client. They told us when I asked several times that we would not lose our connection and that everything was fine and that was not the case. We lost the connection. No one told us anything. Another problem was that the girl in the boarding process removed the suitcases tickets from the boarding pass and did not want to return them, and held it without any cause. The flight staff went looking for us. Pretty sad and disappointed by their service. I understand that they were causes outside the airline but must communicate to the client. They cannot remain silent and say nothing."

Points négatifs : "2 hours delays from LAX to CDG then additional two hours delay from CDG to CAI, this is disappointing"

Points positifs : "Good selection of movies."
Points négatifs : "Had to use a shoe horn to get into and out of my seat and I'm not a large guy. But really my harsh criticism comes from the loss of my girlfriends luggage. It was left behind in Paris on our way to Casablanca causing us to waste a day in Casablanca traveling back to the airport the grab the bag the next day. And to add injury to insult her bag was left behind in JFK during our transfer for our flight to Seattle. No big deal right, Delta will deliver the bag to our house the next day, wrong, we were told we have to go to the airport ourselves to get the bag."

Points positifs : "L’embarquement rapide avec même un décollage en avance chose rare. Ponctualité 12/10."
Points négatifs : "Séjour de 5 jours aller/retour sur Boeing 777 sans escale, le repas médiocre à l’aller est strictement identique au retour. Varié les repas pendant 1semaine ne seraient pas du luxe même en éco. Aucun divertissement pendant 7h de vol, à si, l’itinéraire de vol."

Points positifs : "La ponctualité"
Points négatifs : "L’aménagement de la cabine (les écrans ne fonctionnent pas)"

Points positifs : "Nice and attentive crew."
Points négatifs : "Seats not comfortable in premier economy."

Points positifs : "Le lounge Air France magnifique; personnel de bord"
Points négatifs : "Le système de divertissement à bord"

Points positifs : "Service à bord, amabilité du personnel"

Points négatifs : "Our request for vegetarian meals got lost after a glight was cancelled."

Points positifs : "The Delta flight service was much better than the Air France flight I took on the previous leg."

Points positifs : "Amazing crew and on time flight"
Points négatifs : "None"

Points positifs : "Tout etait bien. Vol à l heure. Hôtesse gracieuse. Avion propre. Aide à l aéroport pour valider les billets sur la borne"
Points négatifs : "Rien pour moi"

Points positifs : "Le manque de contact et guide pour les nouveaux systèmes d’enregistrement et embarquement."
Points négatifs : "Plus de présence du personnel au sol."

Points positifs : "Le personnel de bord: pro et charmant."
Points négatifs : "1h30 de retard. Valise démolie à l’arrivée. Pas de repas. Vin blanc chaud. Siège non inclinable."

Points négatifs : "Ne pas avoir du retard pour le décollage"

Points positifs : "Flight attendant was rude to my non French speaking 12 year old. He ripped his charger out of the USB port and threw it at him."
Points négatifs : "TSA was sketchy and gave a FULL search, part down, etc. I kept asking and the excuse kept changing. Final excuse ridiculous! Flight attendant could have not treated my son as he way he did. I was unaware that the usb cord being inputted during taxiing As was my son. He was horrible to him!!"

Points positifs : "Siege inconfortable manque d ergonomie dossier trop droit aucun soutien pour les reins creux qui donne mal au dos et lorsque nous sommes au fond du siège la nuque n est pas du tout soutenue"
Points négatifs : "Ras"

Points positifs : "Crew great."

Points positifs : "RAS personnel. Confort correct."
Points négatifs : "Annonce du retard tarif"

Points positifs : "Tout était très bien"
Points négatifs : "Rien"

Points positifs : "le fait qu'on débarque vite"
Points négatifs : "le retard"

Points positifs : "The crew was friendly!"
Points négatifs : "Once again no vegetarian options."

Points négatifs : "Respecter les horaires"

Points positifs : "Le vol n’était pas turbulent. Le personnel est très pro et à l’écoute. On est arrivé en avance!"

Points positifs : "Intranet meant I could watch movies on my iPad"
Points négatifs : "Seats are very uncomfortable"

Points positifs : "The crew was very careful"

Points positifs : "Personnel de bord aimable, vol sans encombre"
Points négatifs : "Obligation d’enlever l'ensemble des films transparents protecteurs sur les valises, alors même que lors du voyage aller la compagnie n'avait pas embarqué une valise (non filmée), toujours très désagréable de devoir reprendre les bagages au comptoir d'enregistrement. Demande de justificatifs d'adresse lors de l'embarquement alors que ces justificatifs n'étaient pas requis sur le voyage aller. Vérification minutieuse de l'ensemble des poids des bagages à main (qui étaient tous conformes) pour un vol intérieur d'une heure... A l'évidence le service client n'est plus au rendez-vous avec Air France."

Points positifs : "Le petit gâteau. Succulent à mort."
Points négatifs : "Qu'il n'y ait qu'un seul gâteau. C'était bon le voyage"

Points négatifs : "Plus de journal disponible à l'embarquement"

Points positifs : "1. The flight attendant staff was very polite and cheerful. 2. The plane was clean and comfortable."
Points négatifs : "1.The entertainment monitor did not function well enough to be able to watch. 2.The headset only function on one ear. 3. You could not hear announcements over the PA system"

Points positifs : "Snack et boisson à bord, plutôt confortable, embarquement rapide avec bébé"
Points négatifs : "Avion retard.. Pas drôle avec un bébé fatigué"

Points négatifs : "Departure delayed, reschedules and then cancelled without any direct notification to us with 2 first class tickets !! If we didn’t have Kayak we would be sitting in the airport !,,"

Points positifs : "La rapidité"
Points négatifs : "RAS"

Points positifs : "Check in process was easy. The flight attendants are all very helpful and kind. We are playing was OK but it could’ve been cleaned a little better before we got on board."
Points négatifs : "Check in process was easy. The flight attendants are all very helpful and kind."

Points positifs : "Disponibilité et flexibilité des gens du comptoir"
Points négatifs : "Rien tout était parfait"

Points positifs : "En deux mots, tout était médiocre, avion, « nourriture » (si on appeler ça comme ça) même les hôtesses travaillaient avec une sale gueule.. Très déçu d’Air France"
Points négatifs : "Le capitain et l’aterrisage"

Points positifs : "Personnels agréables et disponibles. Bonne information quant au retard."
Points négatifs : "Embarquement et contrôle de bagages très mal indiqué (pas dans le hall indiqué)"

Points négatifs : "My entire travel experience became extremely rushed and chaotic due to my flight being canceled and me being alerted -LESS THAN AN HOUR BEFORE IT TOOK OFF! This is unacceptable."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Missed flight due to lack of direction, last minute gate change and they shut door in our face after telling us they were holding plane"

Points positifs : "The cabin crew was super patient and accommodating of the passengers."
Points négatifs : "Cramped quarters"

Points positifs : "Crew was lovely and kind, esp to babies and their clueless parents. I also like the safety video"

Points positifs : "."
Points négatifs : "Le procédé d’embarquement"

Points positifs : "RAS"
Points négatifs : "L’embarquement n’était pas du tout organisé. Nous sommes partis en retard. Pas d’excuses. Pour le prix on aurait envisagé un meilleur service."

Points positifs : "L’équipage"
Points négatifs : "Des sièges serrés en classe affaire Aucune différence avec la classe eco sinon qu’il y a un siège libre sur 3 Retard de 40’"

Points positifs : "Le personnel"
Points négatifs : "Rien tout a été parfait"

Points négatifs : "Presque 2h de retard et aucune explication, pas même un peu d’eau proposée pendant le vol"

Points négatifs : "Lufthansa entre Francfort et Birmingham la semaine dernière offre une collation + boisson sur un trajet d'une durée similaire et un tarif équivalent. J'ai donc facilement trouvé ma compagnie favorite pour mes prochains voyages intra Europe"

Points négatifs : "Traduction en français.."

Points positifs : "Nous n'avons pas pu monté à bord, nous avons du reprendre un billet aller-retour, nous l'avons repris dans la même compagnie mais aucun geste commercial n'a été fait."
Points négatifs : "le commandant de bord aurait pu attendre les 6 passagers manquants bloqués au passage de la sécuritél"

Points négatifs : "Une collation gratuite pendant le vol"

Points négatifs : "The delay... We arrived 1 hour and more after the normal time, difficult to be sure to have the last metro in London..."

Points négatifs : "Vol British Airways opéré par American Airlines - Place aux jambes insuffisant, repas médiocre, hôtesses peu souriantes"

Points négatifs : "ne pas etre entre deux inconnus"

Points positifs : "la gentillesse de l’équip"
Points négatifs : "probablement le plus vieil avion que j’ai pris depuis des années. un boeing 747 de plus de 20 ans. sièges en tête bêche , ridicule comme configuration. tablette repas branlante, écran de télévision d’un autre âge. inadmissible pour une business class vu le prix. j’avais une autre image de BA."

Points positifs : "Nothing in particular, cold plane, no entertainment, no complementary food but it brought me home"
Points négatifs : "No complementary food and beverage. Next time I will take Air France, for the same price you have a better crew and at least something to drink and to each without using your credit card"

Points négatifs : "Une heure de retard au départ de Genève ."

Points positifs : "Ponctualité, souriant, Siege plus confortable qu’a l’aller ^^"

Points négatifs : "Pas de cash accepté; Pas de petits "cadeaux" à manger ou boire."

Points positifs : "Personnel souriant et accueillant"
Points négatifs : "On se sent très serré à l’intérieur. Un petit verre de soda, jus de fruit ou d’eau aurait été le bienvenu histoire de se démarqué des Vol Low-cost"

Points positifs : "Les films"
Points négatifs : "Le retard qui nous a empêché de prendre toutes nos correspondances suivantes, donc au final arrivée à destination avec 5h de retard"

Points positifs : "Embarquement rapide"
Points négatifs : "Pas un verre d'eau de servi, même pour mon enfant."

Points positifs : "Une fois à bord, confortable et efficace"
Points négatifs : "Retard de 30min maos ce sont les aléas de l'aérien..."

Points positifs : "L’embarquement parfait la taille des places et l’espace pour les jambes super"
Points négatifs : "Même pas une boisson offerte (eau/thé/café)...voyage très très secoué"

Points négatifs : "Le retard plus long que la durée du vol. Manque d'explication et absence de geste commerciale ne serait-ce qu'une collation vu l'heure (départ à 23h30 au lieu de 21h15)."

Points négatifs : "Charged airport bag checking price even thought I had checked in on line for half the baggage check in fees. Added $120 to the fare"

Points positifs : "personnel correct espace siège raisonnable"
Points négatifs : "PAYER boissons et repas; départ différéble de 25 minutes"

Points négatifs : "British Airways ne sert plus de snack... plus ça va moins ya de services! pas de petites économies, décevant vraiment... plus de différence avec les low cost"

Points positifs : "Horaire respecté, efficacité. Surtout moins chiant que AIR FRANCE. Pas tout le temps en grève ! Qualité du service"

Points positifs : "Pro et en règle sur les timing et prestations"
Points négatifs : "Un peu trop de turbulence du côté du Groenland et donc difficile de dormir. Les services à bord ne sont par contre pas au niveau des compagnies du golf ou asiatiques."

Points positifs : "la ponctualité, la propreté, le confort de l'avion, un vol sans problème"
Points négatifs : "j'aurai aimé avoir la traduction en français car je n'ai rien compris"

Points positifs : "Good air flow, roomy seats and friendly staff"
Points négatifs : "Didn’t serve any free drinks- water coffee only came by with a cart to pay for drinks."

Points négatifs : "1 heure de retard Plusieurs vols annulés donc bcq de monde à l'embarquement Nourriture payante alors que le vol faisait partie d'un vol paris-singapour"

Points positifs : "Speedy and friendly service from crew"
Points négatifs : "Flight was delayed. Not their fault; French traffic control strike"

Points négatifs : "Embarquement un peu brouillon et vol en retard"

Points positifs : "Wonderful flight attendants. Flight was on time."
Points négatifs : "2 cups of hot tea-norhing else- cost 4 pounds!"

Points positifs : "Tout a bien été"
Points négatifs : "Rien"

Points positifs : "La ponctualité, la nourriture, le choix de films"
Points négatifs : "Rien"

Points négatifs : "une seule personne pour l’enregistrement de 45personnes Mal informé j’ai raté l’avion alors que j’attendais pour l’enregistrement pris un bus à la place"

Points négatifs : "Diner servi à 2h de matin ! Les hôtesses étaient bruyantes et les lumières allumées en pleine nuit. Beef sandwich au petit déjeuner !"

Points négatifs : "Les snack et boisson payants en classe éco. Niveau de service de base d'une compagnie low cost Pas d'annonce en français"

Points négatifs : "Le matin, on m'a donné un peitt pain aui avait mauvais gout dans lequel j'ai trouvé deux bout de viande froide non identifiable. Pas de choix juste ce peitit pain que je j'ai pas pu manger"

Points positifs : "La propreté le confort"
Points négatifs : "Rien"

Points positifs : "Hôtesses sexy et personnel très polis et accuillant"

Points positifs : "Bien dans l'ensemble!"
Points négatifs : "Manque de place! Sièges trop serrés! Difficile de dormir sur un long vol!"

Points négatifs : "Flight delay"

Points positifs : "Le personnel: impeccable"
Points négatifs : "British Airways est la grande compagnie aérienne qui offre les avions les moins confortables du marché en classe économique. Coincer les passager autant pour un vol de sept heures, ou de 12 heures quand on va en Asie, ça ne devrait pas arriver avec une telle compagnie en 2018..."

Points positifs : "confort et equipage"
Points négatifs : "repas et collation payants"

Points positifs : "Smooth flight, New airplaine."
Points négatifs : "I had a isle seat and almost everyone passing by would hit my shoulder and I could not rest. The corridors were perhaps too narrow."

Points négatifs : "L'avion a eu de retard ce qui nous a fait raté notre bus."

Points positifs : "The flight was very good; however, two hours is barely enough time to make the transfer from Terminal 3 to Terminal 5 znd pass through security. The short transfer time creates unnecessary stress."

Points positifs : "Good"
Points négatifs : "Good"

Points négatifs : "The flight was delayed. Food is miserable."

Points positifs : ":("
Points négatifs : ":("

Points positifs : "Fairly new plane with clean/comfortable seats"
Points négatifs : "Bus transportation to the plane was delayed. People were uncomfortable having to stand in the bus for so long. Then the flight was delayed for 15 minutes due to airport traffic. As the only business class passenger i would have expected to be offered a drink then or even a bottle of water at my seat"

Points positifs : "Only the on board crew lived up to Tap's normal standard"
Points négatifs : "Boarding chaotic in Copenhagen. Food very poor this time"

Points positifs : "Boarding in Lisbon well organized but delayed at check in and on the tarmac - 40 mins. Food on this flight good. Crew fine both flights."
Points négatifs : "Both Tap flights delayed, little info'/explanation about this.Boarding in Copenhagen chaotic, problematic tickets holding up the queue with only one staff member. Food on board was so boring and unappetising."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "Baggage crew broke both our suitcases. Awful crew who was really rude to me when I was desperate for the toilet as seat belt sign was constantly on. Hot flight with hardly any air con"

Points négatifs : "It cold be better if there is no flight delay which put in cause all our plans!..."

Points positifs : "everything from the boarding and check-in process to in flight comfort."

Points négatifs : "No complaints. Good flight. And we were surprised to get a snack pack on such a short trip."

Points négatifs : "Hand luggage weighing queue delayed flight, Gatwick flights delays, missing luggage at Lisbon,"

Points positifs : "The crew were very friendly, a nice and relaxed flight and they gave out complimentary food and coffee which was brilliant"
Points négatifs : "Flight was delayed which was out of their control"

Points positifs : "My eyes were closed and the crew passed by while serving food but did not wake me up. As a traveller I been woken up while food was served or food was kept on the seat tray."
Points négatifs : "Overall the flight was good but I dont know why the crew was like that, and the flight seats ain't comfortable and were to close to each other. I legs wasnt comfortable"

Points positifs : "Very on time, smooth take off and landing and friendly staff."
Points négatifs : "Perhaps spirits offered other than just wine. And a vegetarian food option."

Points négatifs : "Food timing, displays for video tiny and no selection possivble."

Points négatifs : "Timing of food"

Points positifs : "The plane was comfortable the free drinks and food and crew were friendly."
Points négatifs : "Can't think of anything!"

Points positifs : "The crew were excellent during the flight."
Points négatifs : "We missed our connection flight because our first flight was delayed. Despite getting to the desk when there were still people queuing he refused to let us board. We are now delayed for 30 hours with no money or clothes. TAP staff were horrible- no sympathy or even an apology. Just awful."

Points positifs : "Everything was going well. Confotable seats lovely air hostesses. Food wasn’t so great but I was surprised we even got something!"
Points négatifs : "Unfortunately I had problems at airport security which wasn’t very pleasant!"

Points positifs : "Flight left approx. 20mins early, good service and efficient handling by crew."

Points positifs : "The flight crews were polite. The short flight journey included a simple light lunch with drink."
Points négatifs : "The flight departure time was delayed for one hour."

Points positifs : "Nothing, missed the connection"
Points négatifs : "No flight to Faro during late arrival from"

Points positifs : "everything was fine. nothing specifically wrong or bad."
Points négatifs : "had the same food the third time this week. they could do more"

Points négatifs : "Boarding took longer than expected. Flight was delayed then was delayed a second time once everyone was boarded. Smaller plane than the usual TAP planes, but okay flight."

Points positifs : "Everything from the custumer service, flight departure on time"
Points négatifs : "Long waiting time for my connection flight but i booked it that way"

Points positifs : "Refuel was quick and we were back on air in less than 30 min... Wich was great.."

Points négatifs : "Stuardes don't have a sense of what costumer service is.. 6 hour flights and their plain aren't equipt with monitors to watch and entertain yourself Thank God I understood portugués but their translation to English was poor Food was not amazing I've been traveling since I was 6yrs old and I never felt so strongly about an airline... Not even easy jet"

Points positifs : "Quick... I was happy to be out of there"

Points positifs : "Space was actually good."
Points négatifs : "Boarding was chaos. We had a little child, but no priority for families with children. Flight was delayed over two hours, no explanation, no apologies. Boarding crew was impolite and unhelpful. Then they had to weight all carry-ons! Crazy."

Points positifs : "Friendliness of ground and cabin crew"
Points négatifs : "2 hour delay, but nobody at Manchester Airport Kept us indormend. Food on aircraft was poor (basically a coleslaw sandwich). Long drive from plane to terminal. Bags took forever to come"

Points négatifs : "Slow delivery of bags in Lisbon"

Points négatifs : "Late"

Points positifs : "Flight was only 15 minutes late"
Points négatifs : "Food and drink (esp. non-alcoholic) is terrible. Not offering a vegetarian option - even on short haul - is ridiculous in the 21st century."

Points positifs : "Clean"
Points négatifs : "Could have had a vegetarian option for the sandwich."

Points positifs : "Customer Service was excellent."
Points négatifs : "Viewing options in 38E where i sat, were terribly uncomfortable. The screen i had to look at was off to the left and i had to sit sideways to see the screen."

Points positifs : "Given the weather in the UK we were expecting delays but we were pleasantly surprised! It was one of the smoothest journeys we have ever had from leaving our hotel to getting home and TAP featured highly in this. We even landed 35mins ahead of schedule - amazing flight with lovely crew."
Points négatifs : "If I have to be picky I would ask that the crew on board speak more slowly when providing inflight information, particularly when English is not their first language as us oldies have difficulty understanding what is being said."

Points négatifs : "This event refers to my TAP flight from Lisbon to Heathrow on 21-Jan-2018. We arrived to the airport nearly 2 hours before departure time, waited 35min in the security checks and my girlfriend was held 20min in the passport control. While she was queuing for the 2no police officers to check her passport, an airport assistant came to the queue and asked who was due to board in TP364 to Heathrow. She was made aware that my girlfriend was there due to board that flight. In the meantime I made my way to the gate to make the gate assistants aware that she was held in the passport checks and was already on her way to the gate. Having said that, the zealous assistants in the gate have closed the gate in front of me, 18min before scheduled departure time and - "very kindly" - told me that I wouldn't be boarding that flight anymore even though my girlfriend have arrived in the meantime. One can imagine the frustration I felt finding out that the flight departure was delayed and that the flight actually departed 40min late. At that time I was already suffering the extortion of the customer service from TAP, claiming from me circa 400Eur from each of us for a one way ticket in the next flight to London. Therefore... until I remember this... I AM NOT FLYING TAP ANYMORE... I am very proud of being Portuguese but in similar situations that occurred with me flying British Airways, Lufthansa or Air Italia, I have always been treated with much more respect and customer care!"

Points négatifs : "Flight was late on way back. Also no food optipn for vegetarians"

Points positifs : "The crew provides a good service"
Points négatifs : "The airline wanted to double charge me for baggage after have had a layover during my trip, so when I was checking my luggage by second time in order to go to my destination, they insisted on make me pay, even thought I had paid my luggage online before to take the flight from the beginning."

Points négatifs : "Outdated movies"

Points négatifs : "Kayak needs to inform us passengers that the price doesn’t include checked in luggage. It’s a very unpleasant surprise to find out that one has to pay 180$ on top only to have luggage. That’s unacceptable"

Points positifs : "Cabinstaff were friendly and professional"

Points positifs : "Cabinstaff were friendly and professional"

Points positifs : "the flight was fine."
Points négatifs : "The 70 euro luggage fee was a bit excessive. The delay and subsequent missing of my connecting flight that resulted in a 11 hour layover and a 10 euro voucher was pretty lame. TAP Portugal customer service leaves a bit to be desired"

Points positifs : "Staff good very pleasant. Entertainment good."
Points négatifs : "Bit late into Lisbon and luggage left behind."

Points positifs : "Crew on board efficient and polite. In flight entertainment on a rolling programme of videos played an an user-friendly player and all in 2 languages. Meols - two of them- stable and standard airline fare served quickly and efficiently by crew. Comfy seat with recline and tilt. Blankets and pillows provided as standard."
Points négatifs : "The wait for check in was almost an hour longer tha. Expected and nowhere comfortable to wait. Executive lounge overpriced and meagre without any reclining seats. May as well have saved the money and used the terminal facilities No in flight magazine available to my seat for on board purchases and very little choice off goods on offer."

Points positifs : "Modern appointed plane with places for technology and charging points"
Points négatifs : "Ground staff insisted carry on bags were checked in and implied this was mandatory and I complied only to discover later that majority were allowed to ignore this. Also plane was late"

Points positifs : "the food , drink and the crew"
Points négatifs : "seats not very comfortable. plane full up"

Points positifs : "Boarding was easy, fast and efficient. Crew were friendly and welcoming. Complimentary snacks were welcome and nice."

Points positifs : "Crew and food"
Points négatifs : "The whole flight, TAP decided to use low cost aircrafts to do long distance flights ..... very poor. Far too much Discomfort no entertainment at all."

Points positifs : "Ayant proposé de céder la place à un couple qui ne serait ainsi pas séparé l’hôtesse m’a placé dans un endroit plus confortable pour mes jambes et n’a cessé de me remercier. Alors que c’était la moindre des choses.merci à elle"

Points négatifs : "Procédures d'embarquement pas conformes aux règles COVID"

Points positifs : "l’atterrissage était parfait. L’enregistrement L’embarquement Le vol en lui meme s’est bien deroulé"
Points négatifs : "Je n’ai pas apprécié comment une membre de l’équipage du nom de mercedes s’adresse aux clients d’un air hautin contrairement au reste de l’équipage . Lors de la première étape l’enregistrement plusieurs machines d’impression de boarding pass ne fonctionnaient pas ce qui nous a fait perdre du temps."

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "Gestion de l embarquement: 1h de retard et file d attente interminable a l embarquement car chgt d avion non communiqué"

Points positifs : "Retard de 2heures service nul"

Points positifs : "Personnel à bord"
Points négatifs : "Offrir un café"

Points positifs : "le personnel pro"
Points négatifs : "les horaires comme à l'aller n'ont pas été respectées je ne reprendrais plus cette compagnie trop de retard"

Points positifs : "Rapide et à l’heure"
Points négatifs : "Un repas inclus!"

Points positifs : "les sièges sont vraiment confortable par rapport à d'autres compagnies le pilote nous a indiqué l'itinéraire de vol et les villes survolées"
Points négatifs : "un petit encas inclus dans le prix du billet serait 1 plus ainsi que des prises usb"

Points négatifs : "Décoller à l'heure..."

Points positifs : "L’humour du personnel de bord et du commandant de bord . Merci"

Points négatifs : "Etre a l'heure dans au moins un des sens"

Points positifs : "Départ à l'heure"
Points négatifs : "Rafraîchissements gratuits et non payants"

Points positifs : "Pour du lowcost c’etait parfait"

Points négatifs : "2h de retard au décollage et aucune communication."

Points négatifs : "Transavia est une honte, c'est un low-cost certe, mais il n'empêche j'ai souvent des problèmes avec eux et je voyage beaucoup. Arrivé a l'heure pour l'enregistrement, il y a eu une alerte au colis suspect, la zone est donc évacuée. Une fois le problème levé, l'enregistrement n'est plus possible car Transavia a envoyé le vol laissant tout les passagers restant sur le carreau. La solution proposé par Transavia, "racheté un billet"! Merci Transavia! pour moi c'est fini, une compagnie qui réduit les couts je peux comprendre, une compagnie qui n'aide pas ses clients est une honte, surtout en rejetant la faute sur vous. Le service client est uniquement la pour s'excuser, c'est bien les excuses, ca coute pas chère, mais les solutions elles vous pouvez toujours courir. Une honte."

Points négatifs : "Mauvaise communication des informations de vol par l’équipe à l’enregistrement des bagages qui nous a coûté un vol"

Points positifs : "Ponctuel , avion récent"
Points négatifs : "L’embarquent fast line ne sert à rien tout le monde embarque ensemble"

Points positifs : "Pour ce vol Respect des horaires et bagages,personnel de bord très agréable"
Points négatifs : "Rien à redire."

Points négatifs : "30€ pour 20kgs c’est cher par rapport à Tuifly par exemple."

Points positifs : "Équipage sympathique. Vol sans retard"
Points négatifs : "Fast track inutilisable. J'ai payé pour une place et on m'a changé de place d'office. Quel intérêt de payer des services inexistants.... Catarina Alves"

Points positifs : "La disponibilité du personnel. La ponctualité en général bien que cette fois-ci ça n'ai pas été aussi bien."
Points négatifs : "Le site est perfectible."

Points négatifs : "The boarding and bad experience at the departing gate was unprecedented!!! I am a gold & platinum traveler, due to millions of mileage flown for over 40 years. This experience that I experienced at the departing gate was unprecedented, worse than the worse charter flight from a third world country decades ago!!! Apparently Transavia has "Sky Serv" employees doing their departing gate work, and they are the worse I have encountered in my life. Rude, irresponsible, talking back to customers when they dared ask them a question, not caring about anything let alone the comfort of the customers, or advising them of status of departure. As a result, they allowed a line to form for boarding, with all the relevant shoving and pushing, including older people standing and being pushed in line, as the Shy Serv employee went behind the departure desk and THE TIME OF DEPARTURE HAD COME, so it was natural for all to stand up in line thinking they will board, while the ARRIVING PLANE HAD NOT EVEN ARRIVED. And when I realized that (also in line) I asked the Sky Serv employee who appeared as the supervisor, why are they not telling the people that so they can sit down, the answer was "we didn't tell them to stand up"!!! When I told them that I thought it was just considerate to do that, he was joined in defence by his colleagues saying "no-one told you or anybody else to stand up, you and they did". As if this was not enough, when finally the plane came, people debarked, and plane was made ready to board, we were asked to board, only to stop us on the middle of the the boarding bridge and stand there for 15 minutes with no one to tell us anything, until a member of the plane crew came out to advise us of the delay and allow us to proceed to the plane. NEVER AGAIN WILL I FLY TRANSAVIA, or any airline that has "Sky Serv" as it's ground handlers!!!!"

Points négatifs : "Free tea & coffee would be ideal"

Points positifs : "Personnel de bord très serviable"
Points négatifs : "Une de nos valises a été laissée à Paris"

Points positifs : "Aimabilite"
Points négatifs : "Retard de l’équipage de 2h00"

Points positifs : "Temps d’escale court"

Points positifs : "Siège confortable : pas beaucoup de place pour les jambes mais suffisamment confortable quand on mesure 1,87 m Embarquement rapide"
Points négatifs : "Absence de repas / collation offert (vol court donc ca passe ) Aucun divertissement"

Points positifs : "Retard deux fois de suite en une semaine"

Points positifs : "Quoiqu'il arrive, le personnel cherche à être le plus ponctuel possible et affiche une bonne humeur de tous les instants. C'est vraiment agréable."
Points négatifs : "Dommage en revanche que la livraison des bagages à ORY soit aussi longue ! Un 737 ne doit pas être si compliqué que cela à vider pourtant."

Points négatifs : "Retard +1h"

Points positifs : "L'humour du commandant qui nous a annoncé notre prochain atterrissage à Notre Dame Des Landes"
Points négatifs : "Partir de Grèce :-)"

Points positifs : "Notre commandant de bord qui a bien amusé tous ses passagers un peu inquiets des grèves du moment ! Merci mille fois !"

Points négatifs : "Retard de 2h53 sans indemnisation Pas de prise usb dans l’avion Personel moyennement aimable"

Points négatifs : "Après avoir été très mal accueillie par la responsable de l'embarquement qui était désobligeante et pressante à plusieurs reprises, Madame n'a rien trouvé de mieux que de passer ses nerfs sur moi (la cliente qui a payé son vol!) et d'essayer d'embobiner ses collègues de transavia pour m'interdire l'accès à l'appareil. J'ai cru rêver! ATTITUDE INADMISSIBLE qui représente, je pense une FAUTE PROFESSIONNELLE PASSIBLE DE LICENCIEMENT!!!!"

Points négatifs : "A notre arrivée à ORLY,, il nous a été indiqué que le personnel TRANSAVIA s'occupant des bagages était en grève. Nous avons donc dû passer le réveillon du jour de l'AN dans l'aéroport et attendre jusqu'à 1 h 15 du matin nos bagages. Cela est inadmissible."

Points positifs : "Cabin crew professional, efficient and pleasant. Cabin clean, seats comfortable."
Points négatifs : "Nothing not to like."

Points positifs : "Respect des horaires"
Points négatifs : "Très mal informés lors de l'enregistrement de notre bagage avec de fausses indications le personnel au sol aimable comme un gardien de prison. Séparés lors du vol nous avons voyager au milieu emplacement E alors que nous aurions pu voyager 2/2 car des emplacements étaient disponibles. Aucune traduction en français alors qu'il s'agit d'un vol pour Paris. Personnel peu courtois. Nous ne prendrons plus cette compagnie surtout que nous avons très bien été traités par Transavia lors de notre aller. Rien à voir la nuit et le jour..."

Points négatifs : "Retard par rapport à l'heure initiale. Pas de place pour les jambes, moi qui fait 1,90m, j'ai eu mal aux jambes pendant 2h."

Points positifs : "Embarquement à l'heure prévue, personnel à bord aimable, arrivée avec 30 minutes d'avance"

Points négatifs : "Crew were very rude"

Points positifs : "La ponctualité"
Points négatifs : "L espace avec les sieges avant"

Points positifs : "Vols à l'heure à l'aller comme au retour"
Points négatifs : "J'ai toujours voyager avec les écrans qui indiquent ou se situe l'avion par rapport au trajet et ce n'était pas le cas ici. C'est un détail qui a son importance"

Points négatifs : "Des toilettes fermées, une queue permanente dans le couloir ... des odeurs .."

Points négatifs : "Poor attitude from ground service at the boarding gate"

Points négatifs : "Personnel insolent à l'enregistrement à Tunis limite impoli et retards de 2heures sans collation ni boisson pour des raisons flous. Sièges non confortables malgrès l'espace pour les jambes"

Points positifs : "Le choix des places"
Points négatifs : "Pas d'indication de la coupe file"

Points positifs : "L'accueil et la grande amabilité de l'équipage ! Le pilote et ses annonces, il a réussi à rattraper le retard de manière spectaculaire... Le confort des sièges situés aux issues de secours. Le magazine Transavia est super aussi."
Points négatifs : "L'embarquement sous traité à l'aéroport de Prague était catastrophique et il a même retardé le vol."

Points positifs : "La ponctualité, le personnel agréable"
Points négatifs : "Il faisait un peu froid"

Points négatifs : "Having passed the boarding gate were kept standing for 45 mins in concrete-encased area without any attempt at explanation - late starting."

Points positifs : "Vol excellent, pilotage, équipage et accueil a bord"
Points négatifs : "Le wifi et la prise USB qui fonctionnent"

Points positifs : "+de 3 h de retard..."
Points négatifs : "Tout"

Points positifs : "En restant respectueux avec vous, l'heure d'arrivée."
Points négatifs : "Tout."

Points positifs : "Boarding was smooth and everything was on time"

Points positifs : "Avion récent, personnel tb"
Points négatifs : "30 mn de retard"

Points positifs : "Compagnie naze à tous les niveaux"
Points négatifs : "Alors qu'ils ont toutes les annonces pré enregistrée dans toutes les langues ils ne sont pas foutus de faire les annonces dans la langue d'arrivée ou de départ. Ils préfères mettre en catalan..."

Points positifs : "Seats comfy plenty of room"
Points négatifs : "The delay which was no fault of Vueling"

Points négatifs : "Vol en retard et pas de place du tout pour les jambes"

Points positifs : "Flight was delayed. And the departure time kept changing. To the point that we had to run for the flight"

Points négatifs : "Trop prêt des toilettes"

Points positifs : "Quick Boarding and little waiting in the seat. Rear door was open when getting off the aircraft which made things quicker."
Points négatifs : "At 6 ft, I only had enough leg room when I moved to a seat which had a spare seat next to it, allowing me to swing my legs. Otherwise, even when sat quite upright my knees would've been against the seat."

Points négatifs : "There were no real vegetarian options from hot and cold food menu for both adults and children"

Points négatifs : "The USB chargers in my seat didn’t work, the coffee machine wasn’t working & boarding was a shambles. Took forever"

Points positifs : "Efficient boarding and always on time"
Points négatifs : "More cheap flights"

Points négatifs : "Service mediocre pour les hôtesses à l'accueil lors de l'enregistrement des bagages."

Points positifs : "ponctualité"

Points positifs : "The food was great"
Points négatifs : "I have not gotten my baggage for my flight I have been here 3 days after I landed"

Points négatifs : "I missed the rental car"

Points positifs : "Glad I paid for the emergency aisle. A long flight with plenty of leg room."
Points négatifs : "N/a"

Points positifs : "QUICK ON TIME"

Points positifs : "Leg space"
Points négatifs : "Flight cancelled and replacement flight delayed, no offer of food or compensations"

Points positifs : "Good but not the delay"
Points négatifs : "The flight was delayed by 2 hours so I missed my coach from Barcelona to valencia and had to pay €34.50 for another ticket can you please try to refund me this money."

Points positifs : "Straightforward flight. I feel like I would fly with vueling again but from a different airport."
Points négatifs : "It was delayed by 30/40 minutes and the price was quite expensive (but that was probably my fault)"

Points positifs : "The crew are so helpful and friendly"
Points négatifs : "Our flight was ridiculously delayed due to fog no fault of the airline but the communication was terrible"

Points positifs : "The flight itself was good and the boarding staff at Barcelona were excellent in helping us with our autistic daughter, making things smooth for her. Overall pretty good until we got to Manchester, although the flight was delayed by around an hour."
Points négatifs : "Missing suitcase and then nobody available at the missing luggage desk for some time. Had to hunt around for someone to help us. Eventually when found they were helpful and have a useful online system for getting updates. Case not found at time of writing review but sounds hopeful."

Points positifs : "avion Airbus A320 confortable a l heure personnel souriant"

Points négatifs : "Retard de plus de 2h!!! Aucune compensation durant le vol, même pas un verre d eau"

Points positifs : "Je suis une personne handicapée à mobilité réduite et on m'a refuse l'assistance au motif qu'il était trop tard alors que les personnespresschargées de l'enregistrement n'ont pas été rapides il n'y avait une longue file d'attente"

Points négatifs : "Our flight was delayed by over 3 hours but we were never properly informed as to when the flight was actually leaving. Therefore instead of being able to sit in a restaurant comfortably waiting. We had to sit at the gate."

Points positifs : "Getting off the plane in Barcelona"
Points négatifs : "Extremely poor service by the cabin crew. They were extremely lethargic and slow with service. So much so that numerous rows of seats with young families were never served. No announcement or apology, they just stopped serving as they needed to prepare to land. They knew from the start how long they would have to serve drinks/snacks but didn’t care and definitely did not go out of their way to ensure everyone would be served. The worst service or total lack of that I’ve ever had."

Points négatifs : "Paid for priority board but there’s no priority given at the gate."

Points négatifs : "Flights notoriously late Staff useless Service inexistant No information provided Avoid Vueling"

Points négatifs : "Vol annulé pour l’allée, retard de Palma à Barcelone, et ensuite retardé d’en 2h30 de Barcelone à Nantes."

Points positifs : "Seats were clean"
Points négatifs : "Delayed flight which lead to then sitting in the plane on the runway awaiting a time to take off. Flight attendant didn’t serve the back half of then plane with drinks. Luggage Carousel kept changing."

Points positifs : "Rien"
Points négatifs : "4h de retard en tout."

Points positifs : "Nothing.... Very poor. Generally Vueling has a poor image but I took a chance nothing has changed"
Points négatifs : "On board the plane I was told you have to pay for all the food drinks quite abruptly maybe because I had shorts on and a tee shirt the lady in question thought I did not have much money.....Never go by how somebody is dressed that's my advice to your airline staff...."

Points positifs : "Crew and Flight attendants were helpful, responsive and cheerful before, during and after the flight."
Points négatifs : "I was not able to check into the flight online as the Kayak link sent me to an unknown page. It was not an Iberia flight but was operated by Veuling airlines, however was still unable to check in by going directly to the Veuling website. If you're not going to be allowed to check in online, that is one, thing, but it isn't great to be given a link that doesn't work and then be nervous that you are not going to get on your flight. The boarding process should be changed as it is a free for all and people are waiting in line on the jetway, when really they are waiting for the buses. I believe the plane was at Terminal 2, so we had to switch terminals via bus. Just seemed as though there should be a better process for boarding than lining up down the middle of the terminal or manage the process differently as we were boarding buses."

Points positifs : "nothing"
Points négatifs : "arrived at airport to find flight cancelled - I needed to get to exhibition that day - and, after long queue, discovered we had alternative flight late that night. Today I hear my saturday late flight has been re-scheduled for tomorrow - with no intervening email saying the saturday re-scheduled flight was re-scheduled itself....if you get me. On a good note, it looks like I'm going to get a full refund. If they had arranged for me and my son to get there by another means - business class?, another airline?? - then I'd be impressed"

Points positifs : "Safe flight, good leg room"
Points négatifs : "Delayed departure, delayed boarding"

Points positifs : "Le personnel de bord"
Points négatifs : "Rien"

Points négatifs : "Le prix des suppléments bagages"

Points positifs : "cabin crew was friendly"
Points négatifs : "ground staff was so trained to brush problems to the customers that never again Vueling, so bad experience compared to Ryanair..."

Points positifs : "Nothing"
Points négatifs : "The flight was cancelled after checkin . Trying to get an alternative was futile with no success.Had to drive 1000 km in the end. No announcements made in English. Plese advise how to get a refund."

Points négatifs : "Sitting at the back of the plane meant that we were the last to be served any food and only had about 20 mins to eat anything that was left over prior to landing. They ran out of most hot food"

Points positifs : "Quick check in at the counter."
Points négatifs : "Waiting @ boarding gate."

Points positifs : "It was comfortable, clean and efficient."
Points négatifs : "The crew didn’t know f they had any vegan food."

Points positifs : "Um"
Points négatifs : "Our hand luggage had to go into the hull so we had a long wait at the other end. Cabin crew explained 220 people and space for 180 bags, wouldn’t mind as much but I follow the rules and only bring one bag when people in front of me have 2 bags! Too ch down was very bumpy!"

Points positifs : "The Staff were very attentive and attractive!! Very Comfortable flight and well worth the money! I would only fly with Vueling to Barcelona! Amazing Experiance Thank you everyone"
Points négatifs : "Outstanding"

Points positifs : "Some of her crew members were nice"
Points négatifs : "Some other crew member were not nice. Also not allowing online check in when travelling with babies makes life difficult as we have to queue in a long queue with a bored baby"

Points positifs : "Excellent check in . Before time arrival."

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